גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בצל האיום האיראני: הכירו את הקצין שאחראי על העליונות הטכנולוגית של ישראל

אל"מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא"ת, חולש על תקציבי עתק והוביל שיתופי פעולה של משרד הביטחון עם יותר מ-250 סטארט-אפים ● "צריכים לעשות בבינה המלאכותית וברובוטיקה את מה שעשינו בסייבר - לדאוג שנהיה מעצמה עם יתרון מול אויבינו" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

אל''מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא''ת / צילום: יונתן בלום
אל''מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא''ת / צילום: יונתן בלום

אל"מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא"ת, חולש על תקציבי עתק והוביל שיתופי פעולה של משרד הביטחון עם יותר מ-250 סטארט-אפים ● "צריכים לעשות בבינה המלאכותית וברובוטיקה את מה שעשינו בסייבר - לדאוג שנהיה מעצמה עם יתרון מול אויבינו"

"אני הולך לישון וקם בבוקר כשמה שמטריד אותי הוא איך שומרים על העליונות הטכנולוגית של מדינת ישראל. האחריות שלי לא ניתנת לחלוקה או להעברה, והשאיפה היא לצמצם טעויות למינימום האפשרי", אומר אל"מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא"ת (המנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון).

לרוב כשחושבים על דמויות ביטחוניסטיות שחולשות על תקציבים של יותר מחצי מיליארד שקל מדמיינים אנשים חמורי סבר. אבל אל"מ וויינגולד הוא קצין חייכן ואחד הכוחות העולים במשרד הביטחון ככלל ובמפא"ת בפרט. התפקיד שלו מקביל ל־Chief Integration Officer בהייטק, והוא מהדמויות הבולטות בהצלחה הגדולה של ראש מפא"ת, ד"ר דני גולד, בהטמעת היכולות של הסטארט־אפים הישראליים במערכת הביטחון. בה בעת ספק אם יש בני 38 רבים שהספיקו לתכנן ולתקצב תוכנית עבודה רב־שנתית כמו של מפא"ת, בהיקף של כ־10 מיליארד דולר.

וויינגולד היה מעורב עמוקות במיזמים אסטרטגיים של משרד הביטחון וצה"ל. לא רק כיפת ברזל, אלא גם קלע דוד, חץ, מל"טים, לוויינים וכן מיירט הלייזר מגן אור, שצפוי להפוך למבצעי בתום השנה הבאה. בד בבד הוא מעורב בשיתוף פעולה עם כ־250 סטארט־אפים, שמפא"ת פועלת להטמיע את מוצריהם בצה"ל - במטרה להרחיב את סל היכולות הטכנולוגיות של מערכת הביטחון.

איך אתה בוחר מה נכון ומתאים מבין המיזמים?

"אני לא חושב שיש נכון או לא נכון, הכול יכול להיות נכון או לא נכון. אנחנו מתייעצים, כי יש במפא"ת אנשים מצוינים, אוטוריטה מקצועית לכל דבר. אף אחד לא חכם כמו כולנו יחד. מה שאחד רואה יכול להיות שאחר מפספס. אין אדם אחד שלפיו יישק דבר. זה סיעור מוחות, ולא במובן הציני".

אתה מוביל מהלך של חיבור מערכת הביטחון לסטארט־אפים ישראליים בהיקף של כ־600 מיליון שקל. איך זה מרגיש?

"זו אחריות אדירה, אין ספק", הוא אומר ואף מוצא לנכון לחלוק שבחים לקולגות. "ההצלחה הגדולה של השנים האחרונות היא של משרד הביטחון כולו שעשה התאמות, פתח את הראש וכולם הפכו לשותפים אמיתיים למטרה של העליונות הטכנולוגית. מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר מעורב בכך עמוקות, וכך גם אגפי התקציבים, הכספים והייעוץ המשפטי".

"צריך להגדיל את הפער"

הוא גדל בתל אביב וגר בה גם כיום, וצמח בענף הכדוריד במועדון אס"א (איגוד ספורט אקדמי) תל אביב. ניר ואחיו שיחקו שנים ארוכות במחלקות הילדים והנוער של המועדון. בהמשך למד לתואר ראשון בכלכלה וניהול במכללה למינהל וסיים בהצטיינות והמשיך לתואר שני במדעי הניהול באוניברסיטת תל אביב.

הוא נשוי לשני, שהוא מציין כי יש לה חלק משמעותי בהצלחתו, ואב לשלושה ילדים. ב־7 באוקטובר הוא היה אמור לטוס בשעות הערב לחו"ל. "זו הייתה שבת חג, אבל בתוך שעה וחצי־שעתיים החמ"ל של מפא"ת פעל באופן כמעט מלא", הוא מספר. "מנקודת המבט שלי ראיתי איך כולם יודעים את מקומם מבלי שנדרש להוריד פקודות והנחיות. אפילו לא הספיקו להתקשר לאנשים, והם הגיעו בעצמם. יתרה מכך, ככל שחלפו השעות הגיעו יותר. זה מעיד על העוצמות של עם ישראל. כשתדרכתי את האנשים שלי, מצאתי לנכון לעמוד על ההבדל בין הציטוט המפורסם של וינסטון צ'רצ'יל 'מעולם לא חבו רבים כל כך, הרבה כל כך, למעטים כל כך' למצב היום: 'מעולם לא חבו רבים כל כך, הרבה כל כך, לרבים כל כך'. עם ישראל כולו עמד כחומה בצורה ועוצמתית".

האם ישראל היא עדיין חזית הטכנולוגיה העולמית?

"כן, אבל צריך להגדיל את הפער, צריך פער גדול יותר. אנחנו צריכים לעשות בבינה המלאכותית וברובוטיקה את מה שעשינו בסייבר, לדאוג שנהיה מעצמה עם יתרון מול אויבינו. כפי שמנכ"ל משרד הביטחון אמר ומוביל: אנחנו צריכים להיות מעצמת בינה מלאכותית בשיתוף הרובוטיקה ואוטונומיה. רובוטים משולבים בינה מלאכותית אלה המקומות שנגיע אליהם".

מהם האתגרים הכי משמעותיים שחווית בקריירה?

"מה שמעניין תמיד הוא איך גורמים לתקציבים להגיע למקומות הנכונים ולייצר ביטחון. זה קרה גם בכיפת ברזל, שבה הייתה עבודה משותפת עם האמריקאים לאחר שהמערכת הייתה בשלה. השתתפתי בסיבובי התקציב התוספתי למנהלת חומה להגנה מפני טילים. במבצע צוק איתן הגשנו בקשה לסיוע חירום לצורך רכש מיירטים. כיום העולם דורש פתרונות מהירים מאוד, ואנחנו נדרשים לצמצם פערים בהתאם לצורך המבצעי באופן מיידי. זה מתקשר גם לרעיון המסדר של ראש מפא"ת להבאת העושר של הסטארט־אפ ניישן והחדשנות הישראלית. מטפחים חברות ישראליות, כמו Xtend, רובוטיקאן, Spear ועוד רבות, שהתוצרים שלהן חשובים לביטחון מדינת ישראל".

כפי שאל"מ וויינגולד מציין, הסטארט־אפים הקטנים הולכים וצוברים מסה קריטית. כיום, בניגוד לעבר, התעשייה הביטחונית הישראלית לא מסתכמת רק בחברות הביטחוניות הגדולות - אלביט, התעשייה האווירית ורפאל. "יש גם את תומר, שנותרה מהמכירה של תעש לאלביט. יש בישראל אקוסיסטם של סטאטרט־אפים שהם לעיתים דואליים, שבהובלת ד"ר גולד אנחנו פועלים בשמונה השנים האחרונות לממש אותו יותר ויותר. זה בולט בבינה המלאכותית, ברובוטיקה, בקוונטים, בתקשורת. ככלל, המו"פ כחול־לבן חיוני לטובת הרחבת העצמאות שלנו מול כל אמברגו אם וכאשר יבוא. זו דירקטיבה ברורה של מנכ"ל משרד הביטחון הנוכחי וגם קודמיו".

כיום, במלחמה, משתמש צה"ל בתוצרים של כ־100 סטארט־אפים שונים, שסופקו דרך מפא"ת. "כל החברות עושות עבודה נהדרת ומגיעות משליחות, ציונות והגנת הבית והמולדת. במלחמה נדרשנו כל המדינה לגייס את כל הכוחות כדי לנצח, להחזיר את החטופים ולהשיב את ההרתעה. רוצים שישראלים יוכלו לחיות בשקט גם בצפון ובדרום".

דמות חריגה בענף הביטחוני

​וויינגולד עובד צמוד תחת גולד, ראש מפא"ת ומפתח כיפת ברזל, ורואה בו כמנטור. "דני הוא אדם עם חזון ענק, עם רעיונות שלא רק משנים שדה קרב, מערכה ומלחמה, אלא מצב שלם של מדינה, או לדעתי האישית את האנושות. הוא אחד האנשים החכמים ביותר שיצא לי לפגוש ויותר מזה הוא אדם מדהים, נעים, נגיש, ומבחינתי זו זכות גדולה לשרת תחתיו. כל שיחה איתו היא בית ספר שלם".

אתה קם בבוקר עם רעב?

"הרעב הולך וגדל כי בכל יום לומדים עוד. אנחנו בעולם דינמי והתפקיד של היום הוא לא התפקיד שללפני חמש שנים, וגם לא זה של עוד חמש שנים.זה נותן המון רעב ורצון לרוץ כמה שיותר מהר".

מה עוד היית רוצה להספיק?

"לא הגענו למצב שבו במדינת ישראל הקטנה כולם יודעים מי זו מפא"ת ומה משמעותה לביטחון המדינה. כשכל המוחות המצוינים במדינה עובדים יחד, אפשר לחולל ניסים ונפלאות. אלה דברים שקורים כשדוחקים אותנו לקיר כמו במלחמה או בקבלת החלטה לאומית. בדיוק כפי שהפכנו למעצמת סייבר".

במסגרת אותה פעילות להגברת המודעות אל"מ וויינגולד הפך לדמות חריגה בנוף הענף הביטחוני הישראלי: הוא בעל עמוד לינקדאין פעיל מאוד, שבו הוא מרבה להסביר על התעשייה הביטחונית הישראלית, טכנולוגיה דו־שימושית (אזרחית וצבאית), חדשנות, דיפ־טק, בינה מלאכותית ורובוטיקה. הוא חושף כיצד הרעיון נולד: "ד"ר גולד חשב כיצד נגיע לסטארט־אפים וחשבנו על הרשתות החברתיות. מרגע שנכנסתי לתפקיד הנוכחי ואף מעט קודם לכן רצינו במפא"ת למפות את התהליכים שיכולים להפוך אותנו למרכז לאומי, כזה שהמיזמים יזרמו אליו, ולא בצורה בודדת. הבנו שחייבים שיכירו את מפא"ת. הרשתות החברתיות הן תווך מעניין לזרימת מידע רב. אנחנו עושים זאת בלינקדאין שנוחה כרשת מקצועית, אבל גם מתרחבים לפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. בכל אחד מהמקרים אנחנו עושים את המיטב כדי להתאים את התוכן הנדרש בסיוע גדול של אגף הדוברות של המשרד".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?

"מאחר שכל אחד בצבא מתישהו משתחרר, אני שואף להיות בעמדה ניהולית בכירה, במגזר הפרטי או הציבורי, נותן ערך למדינת ישראל. אני שואף לראות את עצמי במשרות ניהול כמו CEO או CFO בעולם הפיננסיים או באזורים טכנולוגיים יותר ובפרט Health-Tech. רפואה, ביולוגיה ותרופות הם אזורים שהרחבתי בתיכון, וכקריירה שנייה - זה יכול מאוד לעניין אותי. לשלב טכנולוגיה, קדמה ולעשות טוב". 

עוד כתבות

נעמי גיסר, מנכ''לית ברוקר הביטוח Marsh McLennan ישראל / צילום: סמדר כפרי

"גם אם הייתי זוכה בלוטו, הייתי ממשיכה לעשות אותו דבר"

כמעט כל המשפחה של נעמי גיסר עסקה בביטוח, ואת הקריירה שלה בתחום היא התחילה יום אחרי השחרור מהצבא ● 25 שנה אחרי היא כבר מבטחת את רכוש המדינה ומנסה לשמור על אופטימיות: "מאז 7 באוקטובר אנחנו מזהים ירידה בתיאבון של מבטחים גלובליים, אבל אחרי המלחמה נראה הרבה יותר השקעות"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר מיכל יערי / צילום: תומר אפלבאום

החוקרת שבטוחה: זה המסר שישראל חייבת להעביר למדינות ערב

שיחה עם ד"ר מיכל יערי, חוקרת מדינות המפרץ הערביות ● על השינוי שמבקש בן סלמאן לחולל בסעודיה והיחסים המורכבים עם ישראל ביום שאחרי 7 באוקטובר • האזינו

הקנצלר שולץ (משמאל) ליד מל''ט הרון TP של התעשייה האווירית. הראשון מהסדרה שגרמניה חוכרת / צילום: Reuters, IMAGO/Thomas Bartilla

טילים, מל"טים ומערכות הגנה "מייד אין איזראל": ביקור בסלון האווירי של ברלין

הסדר מתערער והעולם מתחמש, ולתעשיות הביטחוניות הישראליות יש היצע מגוון שהוכיח את עצמו בשדה הקרב ● בסלון האווירי של ברלין נראה כי למרות ההפגנות נגד המלחמה בעזה, והשחיקה במעמדה של ישראל כשותפה לגיטימית, ניסיון מבצעי הוא עדיין מילת קסם בנוגע למכירת נשק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

עזבו את היורדים מהארץ ותתחילו לדאוג מהכסף הענק שבורח מכאן

הישראלים מעבירים לקרנות הפנסיה החדשות כ-5 מיליארד שקל להשקעה מדי חודש, רובם המוחלט מוזרם לחו"ל ● ברמת החוסך, מתבקש לפזר סיכונים, אולם זו הסיבה המרכזית להיכחדות התעשייה הישראלית, ולכך שמי שקונה נייר בתל אביב עלול להיתקע איתו כשירצה למכור

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"

סלט עגבניות של לה בוסתן / צילום: אלי אלחלל

עגלת הקפה בחורשה שמגישה סלט בוראטה עסיסי ומאפין פירות יער מושחת

עגלה שמציעה כריכי פרעצל נהדרים, אשת הייטק שהפכה לצורפת לאחר שחלתה, ויצרני שמן זית שחוו שנה קשה ● ביקור בחבל מודיעין נתן לנו קצת תקווה

מירי רגב, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בצל ההסלמה בחזית הצפון, מה עושה הממשלה לטובת המפונים?

המטחים הכבדים שנורו בימים האחרונים לעבר צפון הארץ מדגישים עד כמה דבריה של השרה רגב על "הדברים המדהימים שעשתה הממשלה" בעייתיים ● ואם בתחילת המלחמה מרבית המפונים היו מהדרום, כעת רובם מהצפון ● של גלובס בוחנת לעומק את יעדי הפינוי והביצוע בשטח

משחק הפתיחה יורו 2024 / צילום: Reuters, Christian Charisius

אליפות אירופה בכדורגל יוצאת לדרך: מי מנצחת במגרש הכלכלי?

טורניר יורו 2024 יוצא הערב לדרך על אדמת גרמניה שתארח לבדה את התחרות ● במשחק הפתיחה היא תשחק מול נבחרת סקוטלנד ● מי הפייבורטית לזכות, ולמי מבין השתיים שישחקו הערב כלכלה חזקה יותר?

הקשיים של זוגות ידועים בציבור בדרך להכרה / איור: גיל ג'יבלי

הקשיים המשפטיים של זוגות ידועים בציבור נערמים

פסיקות שניתנו לאחרונה מערערות על מצבם של הידועים בציבור, ולכל הפחות מציבות את זכויותיהם בסימן שאלה ● זוגות רבים נדרשים להוכיח את הסטטוס שלהם בפני רשויות כדי לקבל זכויות שנשואים מקבלים אוטומטית, כמו הנחה בארנונה, וכדי למצות אותן נתקלים בחומת ביורוקרטיה: "הכל תלוי בפקיד שנופלים עליו"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: דובר צה''ל, נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת, Shutterstock

הנתון הכלכלי המדאיג שהתחבא - ואינו קשור למלחמה

באוצר מודים: גם בלי המלחמה, אנחנו לא עומדים ברף ● חברי הכנסת שוב סבורים שזכותם לעשות ככל העולה על רוחם ● והשורטיסטים נכחדים מוול סטריט ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אהוד ברק / צילום: איל יצהר

חברת הסייבר של מפקד 8200 לשעבר ואהוד ברק בדרך לאקזיט. ממה מוטרדת הרוכשת?

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לגלובס נודע כי פאראגון, חברת הסייבר ההתקפי הישראלית, מנהלת משא ומתן למכירת השליטה בה בתמורה לסכום שנע בין 700 מיליון דולר ל-1.1 מיליארד דולר ● העסקה מהדהדת את רכישת NSO על־ידי פרנסיסקו פרטנרס. מדוע הרוכשת חוששת מרגע אישור העסקה?

יריב לוין, שר המשפטים / צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

בג"ץ ללוין: נמק למה הוועדה לא בוחרת נשיא לבית המשפט העליון

בג"ץ לא קיים דיון בעתירה נגד שר המשפטים ולא קיבל תגובה תגובה מקדמית כנהוג, אלא החליט מטעמי יעילות להוציא צו על תנאי ולעבור לשלב הבא - בו יוכרע האם לחייב את לוין לכנס את הוועדה לשם בחירת נשיא ושופטים לביהמ"ש העליון • לוין מונע מחברי הוועדה להצביע על מינוי נשיא מאחר ורוב החברים בעד מינויו של השופט יצחק עמית לפי שיטת הסניוריטי הנהוגה ● עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין: "צעד חיובי ומתבקש לנוכח התנהגות שערורייתית של שר משפטים שמפקיר את מדינת ישראל"

נמל דבאו בפיליפינים / צילום: Shutterstock

המטוס העתידני של יפן, בריטניה ואיטליה, והעסקה המסתורית של תע"א

התעשייה האווירית השלימה את פריסתה של מערכת הגנת נמלים בנמל באסיה ● הסוכנות האמריקאית הממשלתית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים מפתחת חומרים ממריצים נטולי תופעות לוואי, שיוטמעו בגוף באמצעות פולטי אור לבישים ● יפן, בריטניה ואיטליה משלבות ידיים לטובת פיתוח מטוס קרב עתידני ● ומדינות אירופה ממשיכות להתחמש בשל השפעות האיום הרוסי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

המפכ''ל יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המפכ"ל ליועמ"שית: בן גביר ניסה למנוע מהמשטרה לאבטח את שיירות הסיוע ההומניטרי

המפכ"ל קובי שבתאי שלח ליועמש"ית לממשלה מכתב בו הוא מתאר את התנגדותו להנחיית בן גביר שלא לאבטח את משאיות הסיוע לעזה ע"י המשטרה, ושבתגובה איים עליו בן גביר כי "יהיו לכך השלכות" ● ביום שלישי בג"ץ יקיים דיון בתיקון לפקודת המשטרה, המאפשר, לפי הטענה לבן גביר להתערב בפעילותה

צילום: Shutterstock

הקרימינולוג שעשה מהפכה בעבודת השיטור בעולם יודע מה הטעות של בן גביר בטיפול במפגינים

פרופ' דוד וייסבורד גילה ששיטור אפקטיבי מתבסס על מיפוי גיאוגרפי של "נקודות חמות" בערים ● מחקריו כבר זיכו אותו בהכרה בינלאומית ובפרס ישראל, ובימים אלה הוא מצטרף כחבר באקדמיה הלאומית למדעים ● בראיון לגלובס, הוא מסביר מה צריך לעשות כדי להגביר את האמון בין תושבים באזורי פשיעה לשוטרים ואיזו טעות עושה השר לביטחון פנים בטיפול בהפגנות

ד''ר שי מרצקי, מנכ''ל ומייסד בונוס ביוגרופ / צילום: עופר וקנין

התביעות הייצוגיות נגד מייסד בונוס ביוגרופ סביב החקירה הפלילית בעניינו נדחו

שי מרצקי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הביומד בונוס ביוגרופ, רכש לפני שנתיים 166 אלף מניות של החברה, ערב עדכון מדדי הבורסה ● הבקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו בשנת 2022, ושנתיים לאחר מכן פתחה הרשות לניירות ערך בחקירה גלויה באותו עניין

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; ברודקום זינקה ב-12%, אנבידיה ב-4%, טסלה ב-3%

נאסד"ק עלה ב-0.4% ● המסחר באירופה ננעל בירידות חדות ● חדשות טובות לשוק: מחירי הייצור בארה"ב ירדו ב-0.2% לעומת עלייה של 0.5% בחודש שעבר ● התחזית של קתי ווד: מניית טסלה תעלה פי 14 בחמש שנים ● שאלת 56 מיליארד הדולר: האם יאשרו היום בעלי המניות של טסלה את חבילת השכר של אלון מאסק? ● באפט מכר חלק ממניותיו באפל ברבעון הראשון, כמה הוא הפסיד?

היצרנים הסיניים מגבירים את זרם המכוניות לישראל / צילום: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אירופה מטילה גזרות על יצרני הרכב הסיניים: איך זה ישפיע על ישראל?

ההודעה הדרמטית על המכסים הכבדים שיוטלו באירופה החל מיולי על יבוא של כלי רכב חשמליים מתוצרת סין צפויה להאיץ את ההגעה שלהם לישראל ● הנה כמה מהבולטים מתוך שפע הדגמים שיגיעו אלינו בהמשך השנה, רגע לפני העלאת מס הקנייה בינואר הקרוב ● השבוע בענף הרכב

מכונית כיבוי אש / צילום: בן יוסטר

אחרי עשרות שיגורים: שרפה גדולה בגליל העליון

אחרי השיגורים מלבנון: שרפה גדולה פרצה סמוך לקיבוץ יראון, חשש שתתפשט ליישובים סמוכים • אחרי המטח הכבד לקריית שמונה, חיל האוויר פתח בגל תקיפות בדרום לבנון • עדכונים בולטים