משקיעת העל מהמרת על 4 מניות כדי לשחזר את ההצלחה

קרן ההשקעות של קת'י ווד מחקה 14 מיליארד בעשור, והיא "זכתה" בתואר משמידת העושר הגדולה בוול סטריט • בנסיון לשחזר את ההצלחה של 2020, אז השיגה תשואה של 153% - היא משקיעה ב-4 חברות שיורדות כעת, אך ווד מאמינה כי יחזרו לעלות

קת'י ווד, מנהלת קרן הסל ARK Innovation / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID
קת'י ווד, מנהלת קרן הסל ARK Innovation / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID

קת'י ווד רוצה לשחזר השנה את ההצלחה של 2020, אז הניבה למשקיעים תשואה של 153%, והפכה לאייקון השקעות עם עדת מעריצים.

לווד לא יהיה קל לעשות זאת. בתחילת פברואר, סוכנות הדירוג מורנינגסטאר העניקה לווד את התואר "משמידת ההון הגדולה ביותר". קרנות ההשקעה של ARK, החברה של ווד,  הפסידה למשקיעיה 14.3 מיליארד דולר בעשור האחרון. גם את 2024 היא פתחה ברגל שמאל. מתחילת השנה ההשקעה העיקרית שלה, קרן החדשנות (ARKK), השווה כ-7.4 מיליארד דולר, ירדה ב-6%, זאת בניגוד לסנטימנט החיובי בשווקים, במסגרתו מדד S&P 500 עלה ב-8.8% באותה תקופה, והנאסד"ק זינק ב-11.7%.

וורן באפט מתכנן למכור איגרות חוב יפניות ולהגדיל השקעות במדינה
אחרי שלא פרעה חובות: הוגשה בקשה לחדלות פירעון נגד האב סקיוריטי
ניתוח | שערי נאסד"ק נפתחו: אלה החברות הישראליות שצפויות לצאת להנפקה

לווד יש תוכנית להזניק מחדש את תשואות הקרן שלה על ידי השקעה במניות שירדו בחדות, שלהערכתה צפויות להתאושש ולהוות הזדמנות. אז באיזה חברות תולה ווד את התקוות שלה? פלנטיר, טלדוק, רוקו, וטסלה.

1 פלנטיר

פלנטיר  היא ההשקעה החדשה המבטיחה ביותר של ווד. לפני כחודש המניה הגיעה לשיא של שנתיים, ומאז נפלה מעט.

ב-2023 מחיר המניה של החברה עלה ב-167% ורשם את אחד הזינוקים הגדולים ביותר בוול סטריט באותה שנה. מתחילת 2024 עלתה מנייתה ב-35% נוספים אולם, לאחר שהגיעה המניה לשיא של שנתיים, בחודשיים האחרונים המגמה השתנתה והיא נחלשה בכ-8%.

החברה, שנוסדה ב-2013 על ידי פיטר ת'יל וב-2020 החלה להיסחר בוול סטריט, מתמחה בין היתר בכרייה ובניתוח נתונים באמצעות כלים מבוססי בינה מלאכותית. בשנים האחרונות היא הרחיבה את הלקוחות שלה מגורמים ממשלתיים בלבד - לחברות פרטיות, מה שתרם להכנסות החברה ברבעון האחרון 131 מיליון דולר, עליה של 70% מההכנסות שהניב לה הסקטור הפרטי בשנה לפני.

2 טלדוק

מניה נוספת בה החליטה להשקיע ווד היא טלדוק. חברת הרפואה מרחוק תפסה תאוצה בזמן משבר הקורונה, ומתחילת 2020 ועד השיא שנרשם בפברואר 2021 זינקה טלדוק ב-254%. מאז, העולם חזר לשגרה, אנשים חזרו להעדיף פגישות פנים אל פנים עם גורמים רפואיים, ובהמשך לכך, החברה הציגה ירידה בהכנסות זה 11 רבעונים רצופים. כתוצאה מכך, מניית החברה נפלה ב-95% מהשיא.

לפי יאהו פיינסס, אנליסטים לא צופים כי מניית החברה תתאושש לפחות עד 2027, המנכ"ל פרש מתפקידו לפני כשבוע, ולא ברור עד כה מדוע ווד בחרה להשקיע במניה.

3 רוקו

המניה השלישית בה השקיעה קרן ההשקעות ארק היא רוקו . תוכנת ההפעלה לטלוויזיות חכמות ממשיכה ליהנות מביקושים ערים, אך על פי הדוחות, היא מתקשה להמיר את המשתמשים להכנסות.

החברה אמנם הצליחה להכפיל את שוויה ב-2023, אך מנייתה עדיין נסחרת ב-87% פחות מהשיא שרשמה ב-2021. בדומה לטלדוק, לפי יאהו פייננס אנליסטים לא צופים חזרה לרווחיות עד 2027, ונקודה נוספת שלוחצת על המשקיעים היא שעל פי דוחות החברה, ההכנסה הממוצעת מהמשתמשים בנסיגה רבעונית, וגם ביחס לשנה הקודמת.

עם התחרות המתגברת בתחום, לרוקו יש לא מעט להוכיח בדוחות המתקרבים.

4 טסלה

בנוסף, ביום שישי שעבר, רגע לפני שטסלה הודיעה כי היא יוצאת לפרויקט רובוטקסי - מוניות ללא נהג, השקיעה קת'י ווד 22 מיליון דולר בחברה.

עד יום שישי, איבדה מניית טסלה  33% מתחילת שנה, כך שסביר להניח כי ווד רואה בחברה הזדמנות. בייחוד בהתחשב בכך שזוהי שיטת ההשקעה שלה, למצוא חברות בנפילה, ולחכות שהן יתאוששו. בתחילת אפריל העריכה ווד כי מחיר המניה של טסלה צפוי להגיע לשווי של 2,000 דולר, פי 10 משווי מניות החברה יום, כשאמש מחיר הסגירה של טסלה עמד על 172 דולר .

האמונה הגדולה של ווד בטסלה יכולה להסביר למה החברה היא ההחזקה הגדולה ביותר של קרן ההשקעות ארק כרגע. אך למרות האמונה של ווד, המניה לא מראה סימני התאוששות. נתוני המסירות של החברה היו חלשים מהצפוי, ואחרי פרסומם צנחה המניה בכמעט 30%, מה שהפך אותה למניה הגרועה ביותר ברבעון הראשון של השנה מבין מניות מדד ה-S&P 500.

בטסלה ובארק מקווים כי פרויקט רובוטקסי, שצפוי להיחשף באוגוסט, יאושש את המניה.