גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר
כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

עדכונים שוטפים 

20:00 - תרחישי התקפה והגנה: הושלם תרגיל רחב היקף בזירה הצפונית

צה"ל השלים אתמול תרגיל בהובלת אוגדה 91, עוצבת הגליל, ובשיתוף חיל האוויר, משטרת ישראל וכוחות החילוץ וההצלה. מדובר צה"ל נמסר כי התרגיל מהווה חלק משמעותי מתהליך ההכנה של האוגדה למגוון תרחישים בצפון תוך התמודדות עם שטח מורכב, תנאי מזג אוויר מקשים ואירועי רב-נפגעים.

דובר צה"ל הוסיף: "כלל הכוחות בגזרה, ביניהם רבש״צים וחברי כיתות הכוננות ביישובים השונים, כוחות המשטרה וההצלה, כוחות שריון, הנדסה וחטיבות האוגדה פועלים על מנת לשמר מוכנות מלאה להגנה חזקה על הגליל העליון והתקפה בשטח לבנון".

19:10 - גלנט בזירת הפיגוע שבה נרצח בנימין אחימאיר ז"ל: "נגדע את הידיים האכזריות האלה בכל מקום שיהיו"

שר הביטחון גלנט סייר בזירת הפיגוע שבה נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל, שם אמר כי "הטרור האיראני שמתחיל בטהראן מנסה להגיע עד ליהודה ושומרון כדי לפגוע באזרחי ישראל - את ידיהם המגואלות בדם נגדע בכל מקום - בבלימה ובמתקפה".

"אנחנו נגיע לרוצחים ואנחנו נמצה איתם את הדין. נגדע את הידיים האכזריות האלה בכל מקום שיהיו, נגן על אזרחי ישראל, נבלום ונכה ככל שיידרש, בכל מקום, לא יהיה שום דבר שימנע בעדנו להביא לכך שאזרחי ישראל יהיו בטוחים", הוסיף שר הביטחון.

19:00 - מבצע מיוחד בבית חאנון: מחבלים שהסתתרו בבתי ספר - חוסלו

בשבוע האחרון כוחות צה"ל והשב"כ, בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, ביצעו מבצע ממוקד במרחב אזרחי בבית חאנון בעקבות אינדיקציות מודיעיניות על הימצאות מחבלים במקום.

הכוחות פשטו על מבנה מרכזי שבו נמצאים שני מבנים ששימשו כבתי ספר, זאת בעקבות מידע מודיעיני שהעיד על הימצאות מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי שנמצאים במבנה ומשתמשים באזרחים השוהים במקום כמגן אנושי. לפני כניסת הכוחות למבנה, הכוחות כרזו וקראו לפינוי האזרחים מהמבנה, למען ביטחונם.

הלוחמים עצרו כמה מחבלים מארגוני הטרור באופן ממוקד ומדויק תוך הימנעות מפגיעה באוכלוסייה האזרחית במקום. במהלך הפעילות חוסלו כמה מחבלים שניסו לפגוע בכוחות.

18:55 - דיווחים בלבנון: צה"ל תוקף באזור בעלבכ

18:26 - ביידן לחברי הקונגרס: "אשרו בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם מאמר מיוחד בוול סטריט ג'ורנל והפציר בחברי הקונגרס "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה - זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו".

עוד הזהיר הנשיא האמריקני: "אם איראן תצליח להסלים את המתקפה על ישראל, ארה"ב עלולה להיגרר. ישראל היא בעלת הברית החזקה ביותר שלנו במזרח התיכון. לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד וניתן להגנה שלהם להיחלש".

17:55 - 14 חיילים נפצעו, בהם 6 במצב קשה מהירי לגליל המערבי

14 חיילים נפצעו, שישה מהם במצב קשה, מפגיעה ישירה של כטב"ם נפץ במרכז קהילתי מאוכלס בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. שני פצועים נוספים במצב בינוני, והשאר במצב קל. צוותי מד"א, יחד עם צוותי רפואה של צה"ל, פינו את הפצועים למרכז הרפואי לגליל בנהריה. ארבעה אזרחים נוספים פונו לבית החולים במצב קל.

16:18 - המרכז הרפואי לגליל מעדכן: 18 נפצעו בערב אל-עראמשה 

המרכז הרפואי לגליל בנהריה הודיע כי הובאו אליו 18 אנשים שנפצעו כתוצאה מהשיגור לעבר ערב אל-עראמשה. לפי ההודעה, רובם סובלים מפגיעות רסיסים. אחד מהם במצב אנוש, שניים במצב קשה, ארבעה במצב בינוני וכל השאר במצב קל.

15:15 - עדכון מד"א: 13 נפצעו בפגיעה ישירה בגליל המערבי, בהם 1 אנוש ו-3 קשה 

14:47 - במד"א מעדכנים: שניים נפצעו קשה מהירי לעבר ערב אל-עראמשה 

במד"א מעדכנים כי שניים נפצעו קשה, אדם נוסף נפצע בינוני ועוד ארבעה נפצעו קל מהירי לעבר ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. כל הפצועים הם גברים בשנות ה-30 לחייהם, והם פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. 

חובש בכיר במד"א, אחמד עבד אל האדי, פראמדיקית מד"א רחל אלבו וחובש רפואת חירום ונהג במד"א אמיר טויל סיפרו: "הוציאו אלינו גבר כבן 30 עם חבלות בראש ובגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

חובשת רפואת חירום במד"א אגם מלכה, פראמדיק מד"א מימון גבאי וחובש בכיר ונהג במד"א דימיטרי גרפלד סיפרו: "העבירו אלינו גבר כבן 30 בהכרה מלאה עם פצעי רסיסים, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, תוך עצירת דימומים וטיפול תרופתי, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

13:15 - דיווח ראשוני על פגיעה במתנ"ס מאוכלס בערב אל-עראמשה שבגליל

שבעה פצועים, שניים מהם במצב קשה, מפגיעה ישירה היום (רביעי) במרכז קהילתי מאוכלס בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. פצוע נוסף במצב בינוני, וארבעה במצב קל. צוותי מד"א, יחד עם צוותי רפואה של צה"ל, פינו את השבעה למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

לפי דיווחים ראשוניים, יותר משישה שיגורים נורו מלבנון לעבר מרחב ערב אל-עראמשה. אחד השיגורים פגע במבנה. כחלק מניסיונות הפינוי, צה"ל פתח בירי ארטילרי לעבר גבול לבנון, ולמקורות הירי. במקביל, הירי מלבנון לעבר האזור נמשך, והופעלו התרעות.

לקריאת הכתבה המלאה

11:53 - המאמץ הדיפלומטי נגד איראן: "להגדיר את משמרות המהפכה ארגון טרור"

שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש הבוקר עם שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. השר כ"ץ הבהיר כי לישראל זכות להגיב נגד המתקפה של איראן, וביקש להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור ולקדם הטלת סנקציות על פרויקט הטילים של איראן.

11:04 - בריטניה: ברור לנו שישראל החליטה להגיב לאיראן

שר החוץ הבריטי קמרון אמר הבוקר כי "זה ברור שישראל החליטה להגיב למתקפה האיראנית". זאת, אחרי מסכת הלחצים מצד ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות באירופה על ישראל שלא להגיב ולהימנע מהסלמה.

10:28 - צה"ל נערך למבצע ברפיח, לעזתים נמאס להמתין: "אנשי חמאס מתחבאים, שונאים אותם"

בישראל נמשכים הדיונים לקראת כניסה קרקעית לרפיח, אלא שברצועה שומעים את הדיווחים האלו כבר תקופה. צעיר עזתי: "אנשי חמאס מסתתרים ומנסים לנהל את רפיח, שילמנו את המחיר". התוכנית המפורטת שנמצאת על השולחן - והאזהרה לתושבים: "הימנעו מלחזור צפונה". לידיעה המלאה ב-N12 

10:05 - צה"ל: תקפנו הלילה שורת מטרות בדרום לבנון

צה"ל עדכן כי תקף במהלך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון", נמסר מהצבא. "בין המטרות שהותקפו, אתרים צבאיים ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם, אל מנצורי, עלמא א-שעב ויעטר שבדרום לבנון". 

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזרח התיכון
"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?
המומחה שבטוח: ההצלחה הגדולה של ישראל היא לא רק היירוטים
רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך, וזו הסיבה

09:44 - דובר צה"ל: חיל האוויר תקף במהלך הלילה מטרות בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה (ד') שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, אתרים צבאיים ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם, אל מנצורי, עלמא א-שעב ויעטר שבדרום לבנון. דובר צה"ל מעדכן כי בהמשך להתרעות בגליל המערבי לפני זמן קצר, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח מלבנון, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. 

09:19 - איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת"

איראן שוב מאיימית. נשיא איראן אבראהים ראיסי אמר הבוקר: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו ונגד אינטרסים איראניים, גם אם היא פשוטה, תיענה בתגובה חזקה ונחרצת. האויבים שלנו יודעים שהמכה שהם יקבלו מאיתנו תגרום להם להתחרט". 

09:01 - אזעקות בכמה יישובים בגליל המערבי

אזעקות המתריעות מפני רקטות הופעלו בגלילי המערבי. האזעקות הופעלו ביישובים פסוטה, מתת, אלקוש, נטועה וחורפיש. הפרטים בבדיקה.

08:50 - הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן

צה"ל עדכן הבוקר כי צוותי הקרב של חטיבות 401, נח"ל, חטיבת האש 215 ויחידות נוספות בפיקוד אוגדה 162 ממשיכים בפעילות הממוקדת במרכז הרצועה לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור. "כחלק מהפעילות במרכז הרצועה, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור", נמסר מצה"ל.

עוד הוסיפו בצבא: "באחת התקיפות, כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהפעילה רחפן חמוש לעבר הכוחות שפעלו במרחב. בתקיפות נוספות, כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבת האש 215 תקפו מספר משגרי רקטות מוכנים לשיגור לשטח הארץ. לוחמי חטיבת הנח"ל חיסלו ביממה האחרונה באמצעות רחפן מחבל שזוהה פועל בסמוך לכוחות".

בנוסף, בצה"ל עדכנו כי הכוחות חיסלו בירי צלפים מחבל שזוהה נע לעברם. לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-40 מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהן עמדות שיגור תת-קרקעיות, מבנים ממולכדים, מבנים צבאיים ובהם מחבלים חמושים, עמדות תצפית, תשתיות טרור תת-קרקעיות ותשתיות צבאיות נוספות.

07:47 - ירי לגליל המערבי: לא דווח על נפגעים או נזק

אזעקה נשמעה במושב אלקוש, זוהו 3-4 שיגורים מכיוון לבנון ונפילות בשטחים פתוחים, לא ידוע על נזק או על נפגעים.

07:26 - דיווח: ההערכה בארה"ב לגבי תקיפה ישראלית באיראן - והחשש

בארה"ב מעריכים כי ישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן, אך גם מדגישים כי ישראל לא חולקת מידע בנושא עם ארה"ב, ולכן התוכניות אינן ברורות - כך על-פי דיווח הבוקר ב-CBS. עוד דווח כי בארה"ב חוששים שישראל לא תעדכן את ארה"ב מראש על תקיפה כזאת.

05:55 - לוחם שלדג נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה

דובר צה"ל עדכן הבוקר כי לוחם מיחידת שלדג נפצע אתמול קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לבית החולים לקבלת טיפול, ומשפחתו עודכנה.

03:00 - צבא ארה"ב: שני כטב"מים יורטו באזור שנשלט על-ידי החות'ים בתימן

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב עדכן על יירוט שני כטב"מים שהיוו איום על ספינות מסחר אמריקאיות באזור שנשלט על-ידי המורדים החות'ים בתימן. אין נפגעים באירוע, ולא נגרם נזק לספינות.

 

02:10 - ארה"ב: בעקבות המתקפה נגד ישראל - נטיל סנקציות צבאיות על איראן

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, גיי'ק סאליבן, הצהיר כי במהלך הימים הקרובים יוטלו סנקציות, בין היתר, נגד תוכנית הטילים והכטב"מים של איראן, כך דווח ברויטרס. בנוסף קרא סאליבן למדינות נוספות להטיל סנקציות משלהן.

22:13 - דובר צה"ל הודיע: חוסל מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית של כוח רדואן 

צה"ל הודיע כי תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב כפר דונין וחיסל את המחבל מחמד חסין מצטפא שחורי, מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית ביחידת רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה. חסין שימש כאחראי לתכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי.

"במסגרת תפקידו עסק חסין בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילים לעבר מדינת ישראל ממרחב הגזרה המרכזית והמערבית בלבנון", ציינו בדובר צה"ל. "בתקיפה חוסל גם מחמוד איברהים פדלאללה, פעיל ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה".

20:10 - 28 שיגורים לצפון בשעה האחרונה

כ-15 שיגורים לגליל המערבי, ללא נפגעים או נזק. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת. באזור מירון היו 8 שיגורים, ללא נפגעים או נזק - כיפת ברזל יירטה רקטה אחת. 5 שיגורים לקריית שמונה עם נזק לרכוש.

19:30 - גלנט בגבול הצפון: "האיראנים נכשלו במתקפה וייכשלו בהרתעת ישראל. שמי המזרח התיכון פתוחים עבור מטוסי חיל האוויר - כל אויב שיילחם נגדנו יוכה"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בגבול הצפון וקיים שם הערכת מצב עם מפקד אוגדה 146, תת-אלוף ישראל שומר; מפקד חטיבה 6, אלוף-משנה איתן גלעד; ומפקדי הגדודים הפועלים בגזרת הגליל המערבי. השר גלנט התייחס למתקפה האיראנית על ישראל, והדגיש: "לאחר שהאיראנים נכשלו בהתקפה, הם ייכשלו גם בהרתעה ולא ימנעו ממדינת ישראל לפעול נגד כל ניסיון התעצמות ברחבי המזרח התיכון".

"גם כאשר המלחמה נראית בגזרות אחרות, המשימה שלכם לא פוסקת", המשיך גלנט. "האיראנים תקפו אותנו בצורה אגרסיבית עם יותר מ-500 חימושים - אף טיל שיוט או כטב"ם לא הגיעו לישראל, ומתוך למעלה מ-100 טילי קרקע-קרקע, ארבעה נפלו בישראל - כתוצאה מעבודת ההכנה שעשינו עם השותפים שלנו והפעולה האיכותית של צה"ל, על כל המערכות שלו".

גלנט איים: "האיראנים לא יצליחו לממש משוואה שונה של הרתעה מול מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר פועלים בכל מקום, שמי המזרח התיכון פתוחים, כל אויב שיילחם נגדנו - אנחנו נדע להכות אותו בכל מקום שהוא. המשימות הן משימות רציניות, אני רואה מה אתם עושים, ואני משוכנע שאנחנו נגיע לשלב שבו נחזיר את האזרחים לביתם בביטחון - או בפעולה צבאית או בהסכמה. תמיד יותר טוב להסכים, אך אנחנו נערכים לכל האפשרויות".

מוקדם יותר, באיראן אינטרנשיונל, אחד מערוצי האופוזיציה של הרפובליקה האיסלאמית, ציטטו את דובר הוועדה הפרלמנטרית לביטחון לאומי: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו". עוד קרא הדובר לישראל "לפעול בתבונה".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

ויקטורי ערכה חיפוש בקניות של לקוחה, איזה פיצוי היא תקבל?

אישה שרכשה מוצרים בויקטורי ונדרשה להתלוות לקצין הביטחון לבדיקת הרכישה, תבעה את הרשת על לשון הרע המדינה נדרשת להשיב מדוע לא נקבעה הוראת תשלומים למערכת הבריאות ● אם ביקשה לעבור לעיר מרוחקת עם בנה בן ה־9 ואביו, בן זוגה לשעבר, התנגד. מה קבע בית המשפט? ● 3 פסקי דין בשבוע

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב"ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

חברות הביטוח האמריקאיות מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

לאחר שבשנה שעברה נרשמו "פקקים" חסרי תקדים בדרך להנפקת דרכונים ותעודות זהות, חוק חדש שנכנס לתוקף מאפשר לבצע את התהליך באופן מקוון ● כיצד זה יעבוד, ולמי הדבר יתאפשר? ● גלובס עושה סדר

שרגא ברוש / צילום: תמר מצפי

המדינה מערערת על העונש שהוטל על שרגא ברוש בפרשת הזיוף ועבירות המס

המדינה מבקשת להטיל 24 עד 40 חודשי מאסר בפועל על נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש, במקום 14 חודשי המאסר שהוטלו עליו בעקבות הרשעתו בעבירות מס ומרמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מגמה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עולה ב-6%, אלוני חץ יורדת ב-4.5%

מדד ת"א 35 קופץ ב-1.1% ● השקל מזנק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

אילוסטרציה: Shutterstock

ביהמ"ש משרטט את גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו ע"י המוכרים - או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא הגיע לגיל 55. ואז הקים את החברה החשובה ביותר בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?