התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח • המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying
משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

יצרנית השבבים הטייוואנית, טייוואן סמיקונדקטור  (TSMC) עקפה את תחזיות האנליסטים והציגה דוחות חזקים ברבעון הראשון של שנת הכספים לפי החלוקה הפיסקלית של החברה. הדוחות המעולים של החברה לא מפתיעים לאור הביקוש ההולך וגובר לשבבי בינה מלאכותית.

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? 
תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה 

הכנסות החברה הסתכמו סביב 592.64 מיליארד דולר טייוואני חדש (כ-18.87 מיליארד דולר אמריקאי), ובכך עקפה את תחזית האנליסטים שעמדה על 582.94 מיליארד דולר טייוואני. לפי החברה, ההכנסות ברבעון הראשון עלו בכ-13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי גדל ב-8.9% בהשוואה לרבעון המקביל ועקף גם את התחזיות המוקדמות.

הפעילות של TSMC תופסת נתח של 60% מכלל ייצור המעבדים העולמי, וכ-90% מכלל המעבדים החכמים, אלה שמוצאים את עצמם בסופו של דבר לליבותיהם של מכשירי טלפון חכם ומחשבי המק של אפל. השבבים של TSMC קריטיים לא רק לייצור מוצרי אלקטרוניקה אישיים, אלא גם למכוניות, מכונות כביסה ומוצרי תאורה. 

בכל הנוגע לתחום ה-AI, טייוואן סמיקונדקטור נחשבת ליצרנית הגדולה ביותר בתחום לצד אינטל וסמסונג, ולמעשה, מרבית השבבים המשמשים את מכשירי אפל ואת שבבי הבינה המלאכותית של אנבידיה מיוצרים בטייוואן. גם ענקיות שבבים אחרות תלויות כמעט באופן בלעדי ב-TSMC, בהן קוואלקום, ברודקום, מארוול, AMD ו-ARM.

גם התחזיות קדימה חזקות

ב-TSMC מעריכים שהמומנטום החיובי יימשך גם בהמשך 2024, ומצפים כי ההכנסות ברבעון השני של השנה יסתכמו סביב 19.6 מיליארד דולר ל-20.4 מיליארד דולר. "אנו מצפים שנמשיך ליהנות מביקושים חזקים בטכנולוגיות שאנחנו מייצרים", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, וונדל הואנג. עוד הדגיש כי "כמעט כל חברות תחום ה-AI עובדים עם TSMC ואנו מצפים כי ההכנסות ממעבדי הבינה המלאכותית יכפילו את עצמן השנה".

מבין ההישגים הטכנולוגיים המרשימים ביותר שרשמה חברת השבבים הוא ייצור שבבים בעלי מעגלים זעירים עד כדי 5 ו-3 ננומטר, המשמשים למשל את מעבד הליבה של האייפון, A14. לצד זאת, TSMC עתידה לייצר במהלך שנת 2025 שבבים בגודל של 2 ננומטר, הנחשבים לחזקים ויעילים יותר. 

התוצאות החזקות של חברת השבבים משתקפות גם בביצועי המניה כאשר מתחילת עלתה בכ-37% מתחילת השנה הנוכחית, ובכ-51% במשך 12 החודשים האחרונים.

במקביל, בשבוע שעבר דיווח עיתון הניו יורק טיימס כי ממשל ביידן הכריז על כוונתו להעניק לענקית השבבים הטיוואנית סכום של כ-6.6 מיליאד דולר, במטרה לדרבן ולהגביר את הייצור המתקדם של שבבים בארצות הברית עצמה. עוד דווח כי הסכום, שיוענק במענקים, מטרתו לתמוך בבניית מרכז הייצור הראשון של TSMC בארצות הברית עצמה.

לפי הדיווחים, החברה התחייבה לבנות שני מפעלים, ובכוונתה להקים גם מפעל שלישי, כך לפי גורמים אמריקאים. המענק מגיע כחלק מחוק השבבים האמריקאי, שאושר ע״י ממשל ביידן בשנת 2022 ומטרתו לעודד ייצור שבבים מקומי בארה״ב ולצמצם את התלות של המדינה בייבוא שבבים ממדינות אחרות. מענק זה הינו השני בגודלו שניתן ע״י ממשלת ארצות הברית, לאחר שהכריזה במרץ האחרון על כוונתה להעניק לאינטל סכום של כ-8.5 מיליארד דולר, במימון ישיר, לצורך הקמת מפעלים לייצור שבבים בגבולות ארה״ב.