האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי • ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי • ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY • ועוד חדשות מענף הרכב

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ
הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האיחוד האירופי ממשיך לנסות ולחסום את פלישת כלי הרכב הסיניים ליבשת באמצעות הטלת מכסים, אך בינתיים יצרני הרכב הסינים הגדולים מתחילים לעקוף את המחסום באמצעות "דלת צדדית" של ייצור כלי רכב באירופה.

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי־ישראלית, ואלה ההשלכות 
ניתוח | הרכבים המשומשים עושים קאמבק ומסדרים את הדוחות של יבואניות הרכב 

אחרי קבוצת BYD, שהודיעה בשנה שעברה כי תתחיל לייצר כלי רכב בהונגריה, הודיעה השבוע גם קבוצת צ'רי על כוונות להתחיל לייצר כלי רכב בספרד, בשיתוף עם גוף עסקי מקומי ובתמיכה של ממשלת קטלוניה.

כלי הרכב ייוצרו במפעל שאותו פינתה ניסאן מוטורס בעשור הקודם, וככל הנראה יגיעו לספרד במתכונת של "קיטים" להרכבה, במכולות, דרך נמל ברצלונה. הרכבתם במפעל הספרדי עדיין תזכה אותם בהגדרה "תוצרת אירופה" ובפטור ממסי יבוא, אם יחליט האיחוד האירופי להטיל מסים כאלה על כלי רכב סיניים כחלק מהסנקציות.

לפי התקשורת בספרד, בשלב הראשון יורכב במפעל הקרוס-אובר "OMODA 5" בגרסאות בנזין וחשמל. דגם זה משווק בישראל תחת השמות "צ'רי FX" ובגרסתו החשמלית "צ'רי FX-EV". בשלב מאוחר יותר אמור המפעל להרכיב דגמים נוספים של המותג צ'רי ושל המותגים OMODA ו-JAECOO של הקבוצה. על פי הדיווחים המפעל אמור להתחיל לייצר כלי רכב מוגמרים ראשונים כבר השנה.

עדיין לא ידוע אם כלי הרכב הללו יגיעו מאירופה גם לישראל - במקום היבוא הישיר מסין, או נוסף עליו. על פי תקנות המכס בישראל, כלי רכב שמיוצרים מ"קיטים" משלמים מכס לפי מדינת המקור של החלקים, ולא לפי מדינת ההרכבה. לפיכך, גם כלי רכב שמורכבים באירופה עדיין ייענשו במכס של 7%. מהיבואניות של מותגי קבוצת צ'רי בישראל, קרסו מוטורס, שמייבאת את צ'רי, ומכלמוביל, שמייבאת את OMODA ו-JAECOO, נמסר כי הנושא בבחינה.

בימים האחרונים פורסם כי גם קבוצת דונפנג בוחנת להתחיל ייצור מקומי של כלי רכב במפעל באיטליה. נוסף על כך צפויה Skywell הסינית להתחיל להרכיב כלי רכב חשמליים בטורקיה, אם כי בינתיים עבור השוק המקומי.

וגם AVATAR בדרך

ובינתיים ממשיכה הזירה המקומית של יבוא רכב מסין להפגין פעילות. לגלובס נודע כי מותג הפרימיום החשמלי של קבוצת שנגאן, AVATAR, מנהל מו"מ עם זכיינים פוטנציאליים בישראל בנפרד מהקבוצה האם. AVATAR היא ישות עסקית נפרדת, ששנגאן מחזיקה בה כ-42% והשאר מוחזק על ידי יצרנית הסוללות CATL וחברת עליבאבא. 

משפחת ג'יפ אוונג'ר מתרחבת בישראל עם דגם היברידי ב־155 אלף שקל

חברת סמל"ת הרחיבה השבוע את היצע הדגמים של הקרוס-אובר הקומפקטי "אוונג'ר", עם גרסה היברידית. מערכת ההנעה של הרכב משלבת בין מנוע 1.2 ליטר טורבו עם 3 צילינדרים, מנוע חשמלי וסוללה קטנה. ההספק הכולל עומד על כ-136 כ"ס והמעבר מאפס ל-100 קמ"ש אורך 10.9 שניות. הרכב מצויד במערך פיקוד דיגיטלי, בחישוקים רחבים ועוד, כבר מגרסת הבסיס. המחירים מתחילים כבר ב-155 אלף שקל ומגיעים עד 170 אלף שקל, זול משמעותית מהגרסה החשמלית ששווקה עד כה בישראל.

הקרוס-אובר ''אוונג'ר'' / צילום: יח''צ
 הקרוס-אובר ''אוונג'ר'' / צילום: יח''צ

​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY. יתחרה בארץ ב־ATTO של BYD

קבוצת GEELY מציגה בתערוכת הרכב של בייג'ין את הקרוס-אובר החשמלי העממי החדש E5.

הרכב מושק בסין תחת שם המותג "גלקסי", ואילו באירופה ובישראל הוא יושק תחת שם המותג הגנרי "GEELY".

הקרוס-אובר החשמלי החדש E5 / צילום: יח''צ
 הקרוס-אובר החשמלי החדש E5 / צילום: יח''צ

הרכב אמור להחליף החל מאמצע 2025 את גיאומטרי C הפופולרי, בכפוף להשלמת התקינה האירופית.

זהו רכב גדול ומתקדם יותר מגיאומטרי C, עם אורך של 4.61 מ', רוחב 1.9 מ', גובה 1.67 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.75 מ'. יש לו מבנה מתקדם של סוללה, שמוטמעת בתוך השלדה, ותא נוסעים מדור אחרון.

מפרטי ההנעה טרם נחשפו אולם בסין מעריכים כי תהיה גם גרסה עם טווח ארוך יותר. המחיר בסין מקביל לזה של הדגם ATTO של BYD.

המותג הקוריאני KGM, שמחליף את "סנגיונג", משיק בישראל את רכב השטח "רקסטון" המחודש

חברת טלקאר השיקה בישראל את הדור החדש של רכב הפנאי "רקסטון" של יצרנית הרכב הקוריאנית KGM, שבעבר נקראה "סאנגיונג".

הרכב עבר עדכון חיצוני קל, ונוסף על כך הוא קיבל תא נוסעים חדש ומודרני עם מערך פיקוד דיגיטלי, אשר כולל מסך מולטימדיה בגודל של 12.3 אינץ', ממשק תפעול חדש ועוד.

הוא ממשיך להיות מוצע עם שבעה מקומות ישיבה ועם מערכת הנעה כפולה בעלת מצבים לשטח.

רכב הפנאי ''רקסטון'' / צילום: יח''צ
 רכב הפנאי ''רקסטון'' / צילום: יח''צ

עד 300 אלף שקל

בתחום ההנעה הרכב ממשיך עם מנוע 2.2 ליטר טורבו-דיזל בהספק 202 כ"ס.

המחירים נעים בין 260 ל-300 אלף שקל בהתאם לרמת הגימור. אחרי עיכוב של כמעט רבעון, מסרה השבוע יצרנית הרכב הווייטנאמית VINFAST כ־45 מכוניות חדשות ללקוחות בארצות הברית. אלו הן המסירות הראשו