גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את רצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים: הנאסד"ק איבד 2%, מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.5%, ה-S&P 500 ירד בכ-0.9% ורשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה.

הנאסד"ק סגר גם הוא יום שישי ברציפות של ירידות - לראשונה מאז אוקטובר 2022.

אנבידיה צנחה ב-10%, נטפליקס ירדה בכ-9%.

21:47

מעמיקות הירידות בנאסד"ק ובמדד S&P 500: הנאסד"ק מאבד 2.2%, מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2% - מובל על ידי אמריקן אקספרס שעולה בלמעלה מ-5%, ה-S&P 500 יורד בכ-1.1% בדרך לקראת שבוע שישי ברציפות של ירידות.

נטפליקס יורדת בכ-9% לאחר שפרסמה תחזית הכנסות חלשה לשנה הקרובה. עם זאת, רשמה עלייה ברווחים ובהכנסות ברבעון הראשון של השנה.

מחירי הנפט זינקו לזמן קצר ביותר מ-3% על רקע הדיווחים של תקיפה ישראלית באיראן, אך כעת העליות מינוריות יותר. מחירי הנפט עולים כעת בכ-0.5% ומחיר חבית נפט עומד על 83.14 דולר.

20:27

נמשכות הירידות בוול סטריט; הנאסד"ק מאבד 1.4%, מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.6%, ה-S&P 500 יורד בכ-0.5%.

19:25

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. דאקס ירד בכ-0.5%, פוטסי עלה כ-0.2%, קאק ננעל ביציבות ויורוסטוק ירד בכ-0.1%.

בוול סטריט הנאסד"ק מאבד 1.7% בהובלת נטפליקס שיורדת בלמעלה מ-8.6%, מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%, ה-S&P 500 יורד בכ-0.8%.

17:38

מדד הדאו ג'ונס עולה בשעה זו בכ-0.4%, ה-S&P 500 יורד בכ-0.3%, הנאסד"ק יורד בכ-1%. מחירי הנפט עולים בכ-0.5%. מחיר חבית נפט עומד על 83.20 דולר.

נטפליקס  יורדת בכ-7% לאחר שפרסמה תחזית הכנסות חלשה לשנה הקרובה. עם זאת, רשמה עלייה ברווחים ובהכנסות ברבעון הראשון של השנה.  Shopify  עולה בלמעלה מ-2%. 

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו במגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.3%, ה-S&P 500 יורד בכ-0.1%, הנאסד"ק יורד בכ-0.5%. ה-S&P 500 לקראת השבוע הגרוע ביותר בחצי השנה האחרונה.

הנאסד"ק ירד ב-4% במהלך השבוע, ורושם עד כה שבוע רביעי ברציפות של ירידות - הרצף השלילי הארות ביותר מאז דצמבר 2022.

מחירי הנפט שזינקו מוקדם יותר ברקע הדיווחים על תקיפה שביצעה ישראל באיראן יורדים בשעה זו בכ-0.2%, ומחיר חבית עומד על 82.56 דולר. 

14:20

מסכים אדומים בבורסות אירופה לאורך יום המסחר:  דאקס יורד בכ-0.8%, פוטסי מאבד כ-0.7%, קאק יורד בכ-0.3% ויורוסטוק יורד בכ-0.5%.

מגמה שלילית גם בחוזים העתידיים על וול סטריט: דאו ג'ונס יורד בכ-0.2%, S&P 500 יורד בכ-0.4% והנאסד"ק יורד בכ-0.6%.

12:40

מתמתנות הירידות בבורסות אירופה: דאקס יורד בכ-0.8%, פוטסי מאבד כ-0.6%, קאק יורד בכ-0.5% ויורוסטוק יורד בכ-0.5%.

גם החוזים העתידיים על וול סטריט מתחילים להתייצב: דאו ג'ונס יורד בכ-0.3%, S&P 500 יורד בכ-0.3% והנאסד"ק יורד בכ-0.6%.

שער הדולר נשאר יציב בשעות האחרונות ועומד על 3.76 שקל.

מחיר של חבית נפט ברנט עולה בכ-0.4% ל-87.42 דולר ומחיר של חבית נפט גולמי עולה בכחצי אחוז ל-83.14 דולר. מחיר הזהב יציב ועומד על 3,397 דולר לאונקייה.

11:15

נמשכת המגמה השלילית בבורסות אירופה: דאקס יורד בכ-1.1%, פוטסי מאבד כ-0.7%, קאק יורד בכ-0.8% ויורוסטוק יורד בכ-0.9%.

הונג קונג ננעל בירידה של 1.02%.

גם החוזים העתידיים על וול סטריט אדומים: דאו ג'ונס יורד בכ-0.4%, S&P 500 יורד בכ-0.5% והנאסד"ק יורד בכ-0.7%.

10:00

בורסות אירופה נפתחו בירידות: דאקס יורד בכאחוז, פוטסי יורד בכחצי אחוז, קאק יורד בכ-0.7% ויורודטוק יורד בכ-0.8%. 

נעילות אדומות באסיה: שאנגחאי ננעל בירידה של 0.29%, שנזן ננעל בירידה של אחוז וקוספי ננעל בירידה של 1.62%.

הונג קונג יורד בכ-1.2%

9:20

לאחר הזינוק בשער הדולר, התמתנות בירידת ערך השקל: בשעה זאת נסחר הדולר ב-3.79 שקלים. 

הנקיי ננעל בירידה של 2.52% ובבורסות אסיה נמשכות הירידות: שאנגחאי יורד בכ-0.2%, שנזן יורד בכ-1.1%, הונג קונג יורד בכ-1.3% וקוספי מאבד 1.6%.

8:15

בפתיחת המסחר בשוק המט״ח השקל מאבד גובה מול המטבעות הזרים על רקע תקיפת ישראל באיראן. שער הדולר עומד כעת על 3.82 שקלים - עלייה של כאחוז אחד. שער האירו עומד על 4.06 שקלים.

בשוק הנפט, העליות החדות מתמתנות מעט וחבית ברנט נסחרת כעת תמורת קצת יותר מ-88 דולר. לאחר הדיווחים הראשוניים, המחיר קפץ ליותר מ-90 דולר.

7:20

הדיווחים על מתקפה ישראלית על אדמת איראן מטלטלת את השווקים. התגובה המיידית הייתה בשוק הנפט, כשמחיר חבית ברנט קפץ לאחר הדיווח ביותר מ-3% לרמה של יותר מ-90 דולר. כעת חלה התמתנות קלה, לרמה של 89 דולר לחבית. גם מחיר הזהב, שנחשב לנכס מפלט, מטפס לשיא כל הזמנים ונסחר ברמה של 2,400 דולר לאונקייה אחת.

גם הבורסות מגיבות בירידות. אסיה נפתחה באדום בוהק על רקע הדיווחים על תקיפה ישראלית לצד נתוני מאקרו מאכזבים שהגיעו מיפן ומאותתים על עלייה באינפלציה. הנייקי היפני יורד ביותר מ-2.5%, מדד ההנג סנג של הונג קונג יורד ב-1.5% והקוספי הקוריאני ביותר מ-2%. גם החוזים על וול סטריט אדומים ומצביעים על ירידות של מעל 1% במדדים המובילים.

בשוק המט"ח לעומת זאת בינתיים לא נרשמות תנודות מיוחדות. שער הדולר שקל עומד כעת על 3.8 שקלים, אך בשוק האופציות מתמחרים כעת התחזקות של יותר מאחוז בערכו של המטבע האמריקאי אל מול השקל.

עוד כתבות

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר היצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון", אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים