גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל
חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

22:00 - תיעוד: פגיעת הכטב"ם באזור מטולה, שהובילה למות שני החיילים

תיעוד של פגיעת הכטב"ם באזור מטולה מתפרסם הערב. בתיעוד ניתן לראות את הכטב"ם צולל עד שהוא מתפוצץ ופטריית עשן מיתמרת באזור הפגיעה. באירוע נהרגו שני הלוחמים רס"ר במיל' דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים, ורס"ר במיל' נחמן נתן הרץ בן 31 מאלעזר.

21:30 - קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

קיבוץ ניר יצחק הודיע הערב (שלישי) כי החטוף ליאור רודאיף נרצח וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. "ביתנו כואב ואבל עם קבלת הידיעה המרה על מותו של ליאור רודאיף", מסר הקיבוץ. "מחבקים ומשתתפים בצערה של יפה, הילדים וכל המשפחה המורחבת".

במטה משפחות החטופים מסרו: "מרכינים ראש בעקבות ההודעה על הירצחו של ליאור רודאיף ז"ל. ליאור נרצח ב-7.10 וגופתו נחטפה לעזה בידי מחבלי חמאס. המטה ימשיך ללוות ולתמוך במשפחה בשעתה הקשה ועד שתוחזר גופתו לישראל".

לכתבה המלאה ב-N12

19:20 - דיווח ברויטרס: "כמסר לישראל" - ארה"ב מעכבת משלוח נשק שכולל פצצות מדויקות

ברויטרס ציטטו "גורם המעורה בפרטים" שטען כי ארה"ב מחזיקה כמה משלוחי נשק שמיועדים לישראל במשך יותר משבועיים. על פי הדיווח, במשלוח "שני סוגי פצצות מדויקות" והעיכוב נועד "להעביר מסר לישראל".

18:30 - אזעקות הופעלו בעוטף עזה - 12 רקטות נורו

צה"ל הודיע ש-12 רקטות נורו ליישובי העוטף, חמש יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל והשאר נפלו בשטחים פתוחים. מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "כתוצאה מהמטח נגרמה שרפה בנחל הבשור וכוחות בדרכם למקום. לא ידוע על נפגעים".

18:06 - רה"מ נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל"

רה"מ בנימין נתניהו פרסם סרטון ובו אמר כי הנחה בהסכמת קבינט המלחמה אמש לפעול ברפיח. "בתוך שעות כוחותינו הניפו את דגלי ישראל במעבר רפיח והורידו את דגלי חמאס. הכניסה לרפיח משרתת שני יעדי מלחמה מרכזיים - השבת חטופינו וחיסול חמאס".

"כבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי על חמאס הוא תנאי הכרחי להשבת חטופינו. הצעת החמאס אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. זה לא קרה", הוסיף רה"מ. "כפי שקבע קבינט המלחמה פה אחד, הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל. ישראל לא תאפשר לחמאס להחזיר את שלטון הרשע שלו ברצועה, ישראל לא תאפשר לו לשקם את יכולותיו הצבאיות כדי להמשיך לחתור להשמדתנו. ישראל לא יכולה לקבל הצעה שמסכנת את ביטחון אזרחינו ואת עתיד מדינתנו".

רה"מ התייחס גם להמשך שיחות המו"מ: "הנחיתי את דרגי העבודה שיצאו לקהיר - תמשיכו לעמוד בתוקף על התנאים שדרושים לשחרור חטופינו, תמשיכו לעמוד בתוקף על הדרישות החיוניות להבטחת ביטחון ישראל. במקביל, אנחנו ממשיכים את המלחמה בחמאס. תפיסת המעבר ברפיח היום הוא צעד חשוב מאוד. מהבוקר שללנו מחמאס מעבר שהיה חיוני לביסוס שלטון הטרור שלו ברצועה".

17:55 - שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה, סמוך למרחב רפיח: "הפעולה ברפיח לא תיעצר עד לחיסול חמאס במרחב או חזרת החטוף הראשון לישראל"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בסוללת תותחנים שמסייעת באש לכוחות הפועלים במרחב רפיח. השר גלנט שוחח עם הלוחמים והלוחמות וצפה בירי סיוע לכוחות. בסיום הביקור אמר: "סיירתי היום במרחב רפיח, פגשתי את המפקדים ואת הלוחמים שעוסקים בלחימה, ואני רוצה להזכיר לכולנו את הדברים באופן ברור - ממרחב רפיח יצאו הרוצחים שהלכו לסופה, לחולית, וניסו לפגוע ביתד, ביבול, בנווה ובמקומות נוספים. אנחנו פוגעים והורגים את מי שרצח את הילדים שלנו, את זה צריך לזכור היטב".

16:55 - דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי: המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר

16:27 - דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'"

בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי דווח כי הפלישה לרפיח הגיעה לאחר הודעה שהועברה למצרים ובתיאום אמריקני מלא. על פי הדיווח הממשל האמריקני נתן לנתניהו אור ירוק למבצע מצומצם שעשוי להימשך כמה ימים כדי להשיג תמונת ניצחון שיוכל לשווק לשרי הימין הקיצוני. ארה"ב תאסור על העברת תחמושת וציוד צבאי לישראל - אם נתניהו יפר את ההסכם".

16:22 - צה"ל החל לבצע גל תקיפות בלבנון

16:00 - צה"ל תוקף מהאוויר ברפיח

לאורך שעות הצהריים תקף חיל האוויר ברפיח. פטריות עשן נראו באזור המזרחי של העיר ותושבים תיעדו את ההפצצות מהאוויר.

15:40 - בפעילות כוחות הביטחון בטולכרם: מטענים נחשפו, 6 מבוקשים נעצרו

כוחות של סיירת חרוב, דובדבן, השב"כ ומג"ב השמידו שלוש מעבדות מטענים וחשפו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים בפעילות שארכה יותר מ-20 שעות באזור טולכרם. הכוחות חיסלו מחבל בחילופי אש ועצרו שישה מבוקשים.

פעילות כוחות צה''ל, שב''כ ומג''ב בטולכרם / צילום: דובר צה''ל

15:22 - סמוטריץ' תוקף: הוצאת משלחת לקהיר? טעות ונפילה למלכודת המניפולטיבית שטומן לנו חמאס עם מצרים וקטאר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקר את ההחלטה של ישראל להוציא משלחת לקהיר לשיחות המשא ומתן: "הוצאת המשלחת היא טעות ונפילה למלכודת המניפולטיבית שטומן לנו חמאס יחד עם קטאר ומצרים. זו העת ללחוץ עוד ועוד על צווארו של סינוואר ושל החמאס עד להשמדתם. לדבר רק באש. אסור להיכנע ללחץ הבינלאומי ואסור לעצור עד הניצחון והכנעת האויב".

לדבריו, המלחמה הנוכחית היא "מלחמת העצמאות שלנו" וחייבים לנצח בה בשלושה שלבים: כיבוש מלא של העיר ומרחב רפיח, ⁠השמדת כל התת קרקע ברפיח והסביבה והחזקה מלאה בציר פילדלפי ובמעבר רפיח.

15:18 - במקביל לצפון: צבע אדום בעוטף עזה

על רקע הפעולה של צה"ל ברפיח, צבע אדום הופעל בדקל, אבשלום, יתד, שדה אברהם וחולית. לא דווח על נפילות, נפגעים או נזק.

15:05: אזעקות נוספות בצפון: חשש לחדירת כלי טייס עוין בגליל העליון ובצפון הגולן

אזעקות הופעלו בדפנה, שאר ישוב, שניר, קיבוץ דן, ע'ג'ר, הגושרים, שעל וקלע.

14:14 : 4 כטבמ"ים נפץ שוגרו לעבר ישראל, אחד יורט והשאר נפלו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים

בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס, זוהו מספר מטרות אוויריות חשודות בצפון הארץ. מטרה אחת יורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. מטרה נוספת נפלה במרחב יפתח ושריפה פרצה במקום. שתי מטרות נוספות נפלו בשטח פתוח ויתר המטרות נפלו וגרמו לנזק קל, אין נפגעים.

13:58: המשלחת הישראלית תמריא לקהיר בשעות הקרובות

בכיר ישראלי: באים להקשיב ולשאול שאלות, הפערים דרמטיים.

 13:36: אזעקות בלתי פוסקות בצפון 

פעם שלישית בתוך שעה נשמעו אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל העליון. כטב"ם אחד יורט וכטב"ם נוסף התפוצץ במרחב רכס רמים. בעיתון הלבנוני "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי בוצעה תקיפה משולבת באמצעות כטב"מי תקיפה וטילים לכיוון מטרות ישראליות באצבע הגליל. 

13:13: אזעקות נוספות מחדירת כלי טיס עוין

13:11: בכיר ישראלי לרויטרס: "הצעת חמאס הנוכחית לא מקובלת עלינו"

12:45: צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש שהגיע מכיוון מזרח

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה״ל, לא חצה לעבר שטח הארץ ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

12:43 - חשד לחדירת כלי טיס עוין ביישובים רבים באצבע הגליל

11:00 - אזעקת צבע אדום נשמעה בכרם שלום

07:53 - צה"ל השתלט על מעבר רפיח בצידו הפלסטיני, 20 מחבלים חוסלו 

חמאס טוען כי בעקבות הפשיטה הישראלית - הופסקה הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. במהלך ההשתלטות, 3 פירי מנהרות אותרו - מחבלים ניסו להפעיל מכונית תופת נגד טנק. אין נפגעים. הלילה: חיל האוויר תקף באזורים נרחבים בכל רצועת עזה. בצה"ל מבהירים: הפעולה מתבצעת בתיאום עם המצרים. לכתבה המלאה

07:05 - כוחות צה"ל מכתרים את מעבר רפיח ופועלים בשכונת המזרחיות של העיר

06:29 - הותר לפרסום: שני חיילים נהרגו מפגיעת כטב"ם במטולה

רס"ר (במיל') דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים, ורס"ר (במיל') נחמן נתן הרץ, בן 31 מאלעזר, נפלו בפעילות מבצעית בצפון הארץ. השניים לחמו יחד בגדוד סיור 6551. לכתבה המלאה

06:16 - גורמים רשמיים לניו יורק טיימס: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה שישראל וארה"ב הציגו לאחרונה. השינויים הושגו בעזרת המתווכים הערבים ובהתייעצות עם ראש ה-CIA

05:55 - גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה

גורם אמריקני על רקע התקפות צה"ל ברפיח: "יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, עם זאת לא נראה שזה מה שקורה בשלב הזה. ארה"ב הבהירה את עמדותיה בבירור בעניין". עוד הוסיף הגורם כי זה לא מדויק להגיד שחמאס קיבל את ההצעה. לפי אותו גורם, המגעים בקהיר יימשכו וניתן להגיד על בסיס ההתפתחויות שהייתה התקדמות.

02:16 - צבא ארה"ב: יירטנו כטב"ם ששיגרו החות'ים בשמי ים סוף

01:22 - מפגינים חוסמים מעבר של משאיות סיוע מירדן לרצועת עזה בכביש 1, סמוך לצומת לטרון. עומסי תנועה נרשמו במקום

01:00 - בעזה מדווחים: כוחות קרקעיים של צה"ל מתקדמים לצד הפלסטיני של מעבר רפיח

00:56 - דובר משרד החוץ הקטארי: משלחת מטעמנו תגיע בבוקר לקהיר כדי לחדש את המו"מ

דובר משרד החוץ הקטארי: חמאס שלח למתווכות ביום שני את התשובה להצעה שלהן להפסקת אש שניתן לתאר כחיובית. המשלחת הקטארית תגיע ביום שלישי בבוקר לקהיר כדי לחדש את המשא ומתן העקיף בין שני הצדדים באמצעות המתווכות, בתקווה להגעה להפסקת אש מיידית וקבועה ברצועת עזה, שחרור חטופים ואסירים ביטחוניים והכנסת סיוע הומניטרי לכל רחבי הרצועה.

00:45 - גורם אמריקני לרשת CNN: חמאס הסכים לנוסח שונה של הצעה מזו שישראל ומצרים ניסחו לפני יותר משבוע

00:40 - בתגובה על הירי לעבר שדרות: צה"ל תוקף בארטילריה את מרחב השיגור. על פי הצבא - מטרות נוספות מתוכננות להמשך הלילה

00:38 - דוברות שדרות: בהמשך לשיגורים לעיר, אותרה רקטה בכביש במרכז העיר. חבלן בדרכו למקום. אין נפגעים בגוף

23:46 - דיווח: תושבים ניסו לעבור מרפיח למצרים

בעזה מדווחים כי היה ניסיון של תושבים מרפיח וחוסים, לעבור לשטח מצרים באזור המערבי של גדר הגבול בין רפיח לחצי האי סיני. נטען כי כוחות של צבא מצרים מנעו את מעבר העזתים.

23:17 - 6 רקטות שוגרו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית

עיריית שדרות עדכנה כי שש רקטות שוגרו לעבר העיר. שתיים מהן יורטו והיתר נפלו מחוץ לעיר. בנוסף, שברי יירוט נפלו בחצר בית, לא היו נפגעים אך נגרם נזק לרכוש.

23:10 - גנץ: הפעולה ברפיח - חלק מהמאמץ להחזרת החטופים, לא יהיה שום שיקול פוליטי

השר בני גנץ מסר: "אני מבקש לפנות לאזרחי ישראל ובפרט למשפחות החטופים, מולנו אויב אכזר. אנחנו לעולם לא נרפה מהמאמץ להשבת חטופינו. נמשיך לפעול להחזרתם כמטרת מלחמה, אבל קודם כל כחובה מוסרית עליונה. צוות המו"מ וגורמי המקצוע ממשיכים לפעול בכל דקה ובכל רגע, ובוחנים גם את ההצעה שהעביר חמאס שאינה תואמת את השיח שהתקיים עד כה מול המתווכות ויש בה פערים משמעותיים. למרות זאת, אנו ממשיכים להפוך כל אבן ותצא משלחת לקהיר.

"כל החלטה תובא לקבינט המלחמה - לא יהיה שום שיקול פוליטי. גם הפעולה הצבאית ברפיח היא חלק בלתי נפרד מהמשך המאמצים ומהמחויבות שלנו להחזיר את חטופינו ולשנות את המציאות הביטחונית בדרום.
נמשיך בכל המאמצים עד שנשיב אותם הביתה".

22:59 - התרעת "צבע אדום" בשדרות ובשער הנגב

התרעה הופעלה בשדרות וביישובים איבים, ניר עם, מפלסים וגבים שבמועצה האזורית שער הנגב.

22:12 - צה"ל מאשר: פועלים באופן ממוקד נגד יעדי חמאס במזרח רפיח

22:06 - לשכת רה"מ: ממשיכים בפעולה ברפיח - ובמקביל גם במו"מ

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על חמאס במטרה לקדם את שחרור חטופינו ושאר מטרות המלחמה. במקביל, אף שהצעת חמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל".

22:02 - דיווחים פלסטיניים: הפגזות אינטנסיביות במזרח רפיח

21:00 - חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס

תיעודים שמגיעים מעזה מציגים חגיגות של עזתים בעקבות הודעת חמאס על כך שהוא מקבל את ההצעה להפסקת אש.

19:40 - חמאס בהודעה רשמית: הודענו למתווכות - מקבלים את ההצעה להפסקת אש

ארגון הטרור חמאס הודיע למצרים ולקטאר על הסכמתו למתווה שהציעו להפסקת אש. "ראש הלשכה המדינית איסמאעיל הנייה קיים שיחת טלפון עם ראש ממשלת קטאר ועם ראש המודיעין המצרי, והודיע ​​להם על הסכמת חמאס להצעתם להסכם הפסקת האש", נכתב בהודעה. ישראל עוד לא קיבלה אימות להודעת חמאס מהמתווכות.

עם זאת, גורמים בישראל אומרים שמדובר בהטעיה, וכי העסקה שלה הסכים חמאס היא "מרחיקת לכת", ולא מקובלת על ישראל.

19:38 - משפחות חטופים חוסמות את נתיבי איילון: "לעולם לא עוד"

משפחות חטופים יצאו להפגין עם סיום יום הזיכרון לשואה ולגבורה, וחסמו את איילון צפון בסמוך למחלף רוקח, תחת המסר "לעולם לא עוד". המשפחות שרפו שעון חול ענק במחאה על כך שהממשלה "שורפת את הזמן של החטופים בשבי חמאס ומטרפדת את העסקאות".

הכתבה פורסמה במקור ב-N12

עוד כתבות

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

קבוצת לוזון "מזהירה": הרווח הנקי יזנק עד 160% ברבעון הראשון

הקבוצה מציינת כי בעקבות שיפור משמעותי של פעילות הבנייה למגורים שלה בפולין, היא צפויה להציג עליה בהכנסות וברווחים עם סיכום הרבעון הראשון ● בנוסף מציינת כי היא חזרה לקדם את הקמת תחנת הכח "דוראד 2" על רקע החלטות הממשלה לאחרונה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: (AP (Vincent Thian ,Armando Franca ,Steve Helber

"השוק מתפוצץ": 8 מניות מומלצות בזמנים של מלחמה

מסוקים, סימולטורים ומערכות תקשורת: בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הצביעו לאחרונה על 8 מניות של יצרניות ביטחוניות בחו"ל שצפויות ליהנות מהעלייה בביקושים בעקבות חוסר היציבות הגאו-פוליטית ● בבית ההשקעות הורייזן טוענים כי המלחמה באוקראינה משפיעה על הביקושים בשוק הביטחוני יותר מאשר המערכה בעזה: "מדינות באירופה מגדילות את תקציבי הביטחון בגלל האיום הרוסי"

גידול קקאו בשמורה בניגריה. הבצורת הקשה זה 20 שנה / צילום: Associated Press, Sunday Alamba

לשלם הון או להסתפק בתחליף זול? העתיד המריר של תעשיית השוקולד

גל התייקרויות הקקאו, על רקע היבול העגום במערב אפריקה, אולי התחלף בירידות חריפות - אך המחסור צפוי להימשך, והמומחים לא מעריכים שהמחירים ישובו לקדמותם ● בינתיים יצרניות הממתקים הגדולות כבר מקטינות אריזות, משנות מתכונים ומשלבות יותר תוספות בחטיפים

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון / צילום: Associated Press, Martin Meissner

אז רוב העולם נגדנו או בעדנו? מסקנות מהמקום החמישי של עדן גולן

האירוויזיון מלמד אותנו פרק חשוב על חוכמת ההמונים מול חוכמת המומחים, ולפיו הקולקטיב יודע יותר טוב ● גם בסוגיית דירוג האשראי של ישראל, האנשים בשטח מיטיבים לתמחר את הסיכונים ● ומה לישעיהו ליבוביץ ולכל זה

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 408 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל / צילום: ניב קנטור

הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

להייטק הוא הגיע כמעט בטעות, וב־2017 הציעו לו לבנות מאפס את הפעילות העסקית של אנבידיה ● כיום נתי אמסטרדם מלא בגאווה על הדרך שעבר, ולא מודאג ממצב הענף הישראלי: "יש פה הרבה טאלנטים ורעב גדול להצלחה. זה לא ישתנה לעולם" ● שיחה קצרה עם נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל

מנת כתף טלה של נסרין מנאסרה / צילום: נסרין מנאסרה

בחצר בית בכפר ערבי בגליל מצאנו את ארוחת הצהריים המושלמת

כנסייה צבעונית במיוחד, מסעדה שמגישה עוף לוהט מהטאבון וקובה נייה שהיא מעדן, סדנה לקליעת שרפרפים ומיזם נשי שלא יאפשר לכם לעזוב בידיים ריקות ● ביקור בכפר ריינה

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם רמי שביט / צילום: יונתן לוי, מנחם רייס

רמי שביט: "בדיעבד לא הייתי קונה את המשביר. אבל בסוף הפכתי את הטרגדיה לאסטרטגיה"

כשרמי שביט רכש את המשביר אחרי פשיטת רגל, הוא חשב שעשה את עסקת חייו - אלא שאז הוא הבין שמדובר ב"כאוס מוחלט" • נגד כל הסיכויים הוא הצליח לצאת מהבור, לייצב את החברה וגם להנפיק • כעת הוא מספר לערן גפן על התלאות בדרך, על חשבון הנפש שנשאר איתו ועל התוכניות לכבוש את אירופה עם המותג קנת קול

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה המתיחות מול הבית הלבן תקדימית, ומה העבר מלמד על חומרת המצב כעת?

העימות עם ממשל ביידן על הכניסה לרפיח העלה את שאלת היחסים עם ידידתנו הגדולה ● ההיסטוריה מלמדת שהיו התנגשויות אינטרסים בין ישראל לארה"ב מאז שנות החמישים - אבל האופן בו האמריקאים הגיבו לחציית קווים ישראלית השתנה בהתאם לסכנה הקיומית לישראל

תצוגה מקדימה למכירת תיקי בירקין בלונדון. המחיר מגיע למאות אלפי דולרים / צילום: Reuters, Yui Mok

ההשקעה המפתיעה שזינקה יותר מזהב בעשור האחרון

מי חשב שלקוחות נובורישים יסכימו להוכיח שהם ראויים לרכוש תיק, לחכות ברשימה המתנה אינסופית ולשלם עשרות אלפי דולרים? אלא שזה לא תיק, זה בירקין, והוא עשוי להתגלות כהשקעה הכי משתלמת בשוק

מפעל המלט נשר. ''אין קשר בין רמות האבק לפעילות המפעל'' / צילום: תמר מצפי

אחרי פחות משנה: מנכ"ל נשר מפעלי מלט מסיים את תפקידו

מנכ"ל נשר מפעלי מלט, יובל לזרוב, מסיים את תפקידו בחברה אחרי כהונה בת פחות משנה ● באוגוסט האחרון הוציא המשרד להגנת הסביבה צו מינהלי לחברה, המורה על מניעה או צמצום של זיהום אוויר לפי סעיף 45 בחוק אוויר נקי

אילן ברקן (מימין) ואליאב בן עטר, מייסדי ''כוחנו באחדותנו'' / צילום: תמונה פרטית

החילוני והחב"דניק שערכו אירועים ל־20 אלף חיילים מאז פרוץ המלחמה

אילן ברקן ואליאב בן עטר הפעילו "סיירת מחסומים" ששימחה חיילים, ומאז ה־7 באוקטובר עברו לקיים אירועים בבסיסים ● עכשיו הם מתקשים לגייס תרומות: "לעשות 'על האש' ל־100 איש עולה 5,000 שקל, והעם התעייף" ● ישראל מתגייסת

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

המשבר בביטוח לאומי: "צריך בעיקר להעלות מסים ואת גיל הפרישה"

לראשונה ההכנסות של ביטוח לאומי נמוכות מההוצאות על קצבאות, ודוח שפרסם מזהיר: מועד הקריסה הוקדם ב-8 שנים, לשנת 2036 ● אלא שמומחים סבורים כי הסוגיה פחות חמורה ממה שעושים ממנה: "שאנשים יפסיקו לעבוד מתי שבא להם"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' קורא להכניס כוחות ללבנון: "ליצור רצועת ביטחון בדרום המדינה"

בעזה מדווחים: בכיר במשטרת חמאס חוסל על ידי כטב"ם ● ניסיון פיגוע סמוך לאבו דיס: לוחמי מג"ב נטרלו את המחבל ● הותר לפרסום: נועם בטאן ונחמן מאיר חיים וקנין ז"ל נהרגו בקרב בדרום הרצועה, 4 לוחמים נפצעו ● לראשונה אחרי 4 חודשים: רה"מ נתניהו ייפגש עם ראשי רשויות בצפון ● עדכונים שוטפים

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי המניות שמושכות את בורסת ת"א כלפי מעלה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד המחירים לצרכן באפריל הפתיע לרעה בפעם השלישית ברצף. זה מה שחושבים האנליסטים ● כל הפרטים על השינוי הדרמטי בשעות המסחר שמקדמת הבורסה בת"א ● וגם: מחקר חדש מגלה אילו אפיקי השקעה מניבים את התשואות הגדולות ביותר בטווח הארוך

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

כמה פעמים הפועל ת"א כבר ירדה לליגה הלאומית?

מי יזם את הענקת פרס ישראל,  מה משמעות המילה סייבורג ובאיזה פסטיבל מעניקים את פרס "כד החלב"? ● הטריוויה השבועית

ירון מורגנשטרן, מנכ''ל גלאסבוקס / צילום: יח''צ

אחרי הפסד של 60% למשקיעים: גלאסבוקס נמכרת בחצי מיליארד שקל

גלאסבוקס, הפועלת בתחום ניתוח נתונים באינטרנט, תימכר לקרן השקעות, זאת לאחר נפילה חדה במניה ולאחר שדחתה מספר פעמים את יעדי ההכנסות החוזרות שלה ופיטרה כ-20% מכוח-האדם ● בחברה שתהפוך לפרטית, בונים על תחום ה-AI כמנוע לעתיד

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel / צילום: אלן ציפלסקי

שוקלים לרכוש מכונית חשמלית? את האזהרה הזו אתם חייבים לשמוע

שיחה עם ד"ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel ● על הסדר העולמי החדש, הבחירה בין המחנה האמריקאי לזה הסיני, מה מסוכן במכוניות החשמליות שמגיעות מסין ועתיד יחסי ישראל-ארה"ב ● האזינו

מערכות הגנה אוויריות בתרגיל פולני. ורשה חתמה על הסכמי רכש בעשרות מיליארדים / צילום: Reuters, Kacper Pempel

עם הסכמים בעשרות מיליארדים: המדינה שמתכננת להקים את הכוח הצבאי הגדול ביותר באירופה

פולין מתכננת להכפיל את מספר החיילים שלה והיא אף הזמינה את מדינות נאט"ו לאחסן נשק גרעיני בשטחה ● בנוסף לכך חתמה ורשה על הסכמי רכש צבאי בעשרות מיליארדי דולרים בשאיפה לבנות את הצבא הגדול באירופה ● צעדים אלו מסמנים את המתיחות באירופה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה: "צריך להבין שהתחיל עידן חדש - העידן שלפני המלחמה"

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם, אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא