אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו • דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי
דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים מוצלחות בתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים , דב קוטלר הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו. החלטתו של קוטלר לסיים את כהונתו, פחות משנה לאחר שזו הוארכה על־ידי בעלי המניות של הבנק, הפתיעה את עובדי הבנק. מבנק הפועלים נמסר כי מועד סיום הכהונה ייקבע בהמשך, בהתחשב בהתקדמות ההליך למינוי מנכ"ל חדש.

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים
שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

במכתבו לעובדות ועובדי הבנק, כתב קוטלר כי קיבל החלטה אישית לצאת לדרך חדשה, ואמר כי "נפלה בידי הזכות לנהל ציבור עובדים מחויב ומקצועי בתקופות רצופות אתגרים, ניהול משברים ומימוש הישגים".

דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק, וחבריה הנוספים יהיו רונית אברמזון רוקח, דוד אבנר ונעם הנגבי. המלצותיה של ועדת האיתור יובאו בפני הדירקטוריון, לצורך החלטתו על מינוי המנכ״ל.

בנק הפועלים בתקופתו של קוטלר כמנכ"ל

קוטלר נבחר לתפקיד בשנת 2019 והחליף את אריק פינטו, שהודיע על פרישה זמן קצר לפני כן. מיד עם כניסתו לתפקיד, הוא עמד בפני השלמת שני תהליכים חשובים שעמדו במוקד תשומת הלב הציבורית והכלכלית של אמצע העשור הקודם - פרשת העלמות המס בארה"ב, בה הסתבך הבנק יחד עם לאומי ומזרחי טפחות, וההיפרדות מחברת כרטיסי האשראי ישראכרט, שהונפקה זמן קצר לפני כן. קוטלר, ששימש בעבר כמנכ"ל ישראכרט והכיר אותה היטב, נבחר אז על־ידי ועדת האיתור שבראשות יו"ר הבנק עודד ערן. הוא הועדף לתפקיד על שורה של מועמדים פנימיים.

במהלך הקריירה הארוכה שלו בשוק ההון, הוא כיהן כ-20 שנים כמנכ"ל. תחילה כמנכ"ל חברת ויזה כאל בין השנים 2000-2003, לאחר מכן כמנכ"ל בנק אגוד בין השנים 2003-2005, כמנכ"ל פריזמה בשנים 2006-2007 ולבסוף, בישראכרט, בין השנים 2009 ל-2014. מאז ישראכרט ועד למינויו כמנכ"ל הפועלים, עסק קוטלר בשלל יוזמות פרטיות, בראשן קרן ההשקעות בנדל"ן אינטו, בה הוא נמנה בעבר על בעלי המניות עם החזקות של 9.6%.

בתקופת כהונתנו כמנכ"ל בנק הפועלים, הוביל קוטלר את הבנק להישגים רבים ובהם צמיחה משמעותית והשבחת תיק האשראי, עלייה בשווי השוק של הבנק וחזרה לחלוקת דיווידנד שוטפת (הפועלים היה הראשון שהחליט לחלק דיבידנד אחרי היציאה מהקורונה), לצד ניהול ההמשכיות העסקית של הבנק בתקופת משברים, דוגמת מגפת הקורונה, ומלחמת "חרבות ברזל".

קוטלר הוא בעל תואר מוסמך במנהל עסקים בהתמחות במימון מאוניברסיטת ת"א, תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת ת"א, והוא בוגר תוכנית המנהלים של אוניברסיטת הרווארד, ארה"ב.