המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלי דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה • "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" • דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid
המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המשקיע המיליארדר סטנלי דרוקנמילר הודיע היום שחתך את השקעתו בחברת השבבים אנבידיה . דרוקנמילר הסביר את החלטתו בכך שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב. "סגרנו כמה פוזיציות במרץ, אני בסך הכל צריך הפסקה. היתה לנו הצלחה כבירה, דברים רבים שזיהינו כהזדמנויות בשוק הוכחו כנכונות", אמר המיליארדר ל-CNBC. בעקבות הראיון, מניית אנבידיה ירדה במשך המסחר ב-10% לפני שהתאוששה וסגרה בירידה של 1.7%. 

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות 
בדרך לשווי של 2 טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות 

דרוקנמילר הקטין את הפוזיציה באנבידיה לאחר שהמניה עלתה מ-150 דולר ל-900 דולר, רווח נאה של 500%, "אני לא וורן באפט, אני לא מחזיק מניות למשך 10 או 20 שנה. הלוואי והייתי וורן באפט". הוא הוסיף.

המשקיע המוערך, שמנהל את Duquesne Family Office, אמר שאת אנבידיה הציג לו שותף צעיר בסתיו 2022 שהאמין שההתלהבות סביב הקריפטו עומדת לדעוך תחת המשקל הגובר של הבינה המלאכותית.

"אפילו לא ידעתי איך לאיית את שם החברה, רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה- ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה".

אנבידיה היא המרוויחה הגדולה מהאובססיה בשוק סביב מודלים של בינה מלאכותית יוצרת, שרצים על השבבים הגרפיים שלה. מניית החברה סיימה את 2023 עם תשואה של 240% - התשואה הגבוהה ביותר בוול סטריט בשנה שעברה, ומתחילת 2024 נסקה ב-65% נוספים.

למרות שדרוקנמילר חתך את הפוזיציה שלו באנבידיה, הוא נותר אופטימי לגבי הטווח הארוך של הבינה המלאכותית. "אולי ההייפ גדול מידי עכשיו, אבל לטווח הארוך ההייפ מוצדק", הוא אמר.

דרוקנמילר ניהל בעבר את הקרן קווונטום של ג'ורס סורוס וזכה ביחד עם סורוס בתהילת עולם לאחר שהקרן הרוויחה 10 מיליארד דולר ביום אחד כשהימרה נגד הליש"ט ב-1992. מאוחר יותר הוא ניהל את הקרן Duquesne Capital Management שניהלה נכסים בשווי של 12 מיליארד דולר ושנסגרה ב-2010.