גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

עדכונים בולטים 

22:40 - אירועי הילולת הרשב"י בהר מירון בוטלו בשל שיקולים ביטחוניים

בהודעה מטעם דובר צה״ל שנמסרה בנושא נכתב: בהתאם להערכת המצב בצה״ל ובתיאום עם הגופים הרלוונטים, הוחלט על ביטול אירועי הילולת הרשב״י בהר מירון, בין התאריכים 24-27 במאי 2024. זאת, בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק ההתגוננות האזרחית. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף.

21:10 - צה"ל הודיע כי מינה את המפקדים שיתחקרו את אירועי ה־7 באוקטובר

תחקור קרבות שבעה באוקטובר: צה"ל הודיע הערב (חמישי) כי מינה שורת מפקדים לתחקר את הקרבות ביישובי הדרום. מצה"ל נמסר כי המפקדים אחראים על תהליך התחקיר בגזרות על כלל היבטיו, תוך שימת דגש לשיח עם התושבים ואיסוף כלל תיעוד מימי הלחימה. תהליך התחקור עתיד להסתיים במהלך חודש יוני, בהתאם לתמונת המצב המבצעית. 24 מפקדים מונו לתחקר את הקרבות, 3 מהם במילואים והשאר בשירות קבע. לקריאת הידיעה המלאה

20:30 - ראש הממשלה על עצירת משלוחי הנשק האמריקאים: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

במערכת הפוליטית מגיבים על החלטת ארה"ב להקפיא את משלוחי הנשק לישראל. "אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד", הבהיר הערב (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר בני גנץ התייחס גם הוא למצב וביקר את חברי הממשלה: "המתקפות נגד ארה"ב מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה". בינתיים, בבית הלבן הבהירו שיספקו לישראל כלים להגנה, ולא ציוד לתקיפות ברפיח. לקריאה הידיעה המלאה

19:06 - צה"ל: שלושה חיילים צה"ל נפצעו ברפיח, משפחותיהם עודכנו

החיילים נפצעו כתוצאה מפיצוץ פיר ממולכד במזרח רפיח ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

18:47 - פיצוץ המגעים בקהיר: המשלחת הישראלית חוזרת, משלחת חמאס עוזבת לדוחה

בתום ימים של ניסיון להגיע למתווה, הערב נודע כי שתי המשלחות עוזבות את קהיר וראש ה-CIA יעשה את דרכו חזרה לארה"ב. מקור אמריקני שצוטט באל-ג'זירה טוען: הוחלט להפסיק זמנית את השיחות בקהיר בגלל המצב הנוכחי ברפיח.

18:05 - האזעקות בצפון: נזק נגרם לבית פרטי בשלומי, שריפה פרצה במקום. אין נפגעים

צה"ל עדכן כי מטוסי קרב ולוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר שני כלי טיס בלתי מאוישים בשטח לבנון. כמו כן, זוהו פגיעות במרחב שלומי, בעקבותיהן פרצה שריפה במרחב. כוחות כיבוי אש פועלים במקום על מנת לכבות את השריפה. אין נפגעים.

16:57 -  כטב"מים שוגרו לגליל העליון ויורטו, אזעקות הופעלו בכמה יישובים 

אחרי דיווח בלבנון על חיסול ארבעה פעילי חיזבאללה, אזעקות הופעלו בקריית שמונה, מטולה, שלומי ויישובים נוספים בגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס. על פי דיווחים צה"ל הפיל כמה כטב"מים, לא דווח על נפגעים.

15:58 - "היקפי קבורה של 15 שנה": יום הזיכרון 2024 - 1,594 אזרחים וחללים הצטרפו השנה למניין ההרוגים 

לקראת יום הזיכרון, משרד הביטחון וביטוח לאומי פרסמו כי השנה נפלו 760 חללים, ו-834 אזרחים נרצחו. מאז הקמת היישוב היהודי נהרגו יותר מ-30 אלף אזרחים ואנשי כוחות הביטחון במלחמות ובפעולות איבה . הנופלים מאז פרוץ המלחמה הותירו אחריהם יותר מ-1,000 יתומים ומאות אלמנים ואלמנות. לידיעה המלאה ב-N12 

היעד הבא של איראן: פתיחת חזית מול ישראל בים התיכון
איך דחף נתניהו את ביידן אל קצה "הקו האדום" שלו
כלב רובוטי ורחפנים: איך תיראה הפעולה שתחסום את "צינור החמצן של חמאס"?
ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

14:48 - גלנט: "אי-אפשר להכניע את מדינת ישראל, נשיג את מטרותינו בצפון ובדרום - יהיה המחיר אשר יהיה"

שר הביטחון יואב גלנט נאם בטקס לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ממשפחת משרד הביטחון ואמר: "אני פונה ואומר מכאן לאויבי ישראל ולחבריה הטובים ביותר - אי-אפשר להכניע את מדינת ישראל, לא את צה"ל, לא את משרד הביטחון, לא את מערכת הביטחון ולא את מדינת ישראל. אנחנו נעמוד, נשיג את המטרות שלנו - נכה את החמאס, נדביר את החיזבאללה ונביא ביטחון". 

"היה המחיר אשר יהיה, נבטיח את קיומה של מדינת ישראל ונזכור היטב את הציווי שחתמנו עליו רק לפני שבוע בטקס יום השואה, המילים 'לעולם לא עוד'", המשיך גלנט. "עבורי זה לא רק ציווי, זאת תוכנית עבודה. כך תעבוד מערכת הביטחון, וכך יעבוד צה"ל". 

14:21 - אזעקות הופעלו בגליל המערבי: שבעה שיגורים זוהו למרחב נטועה מלבנון. לא ידוע על נפגעים

13:31 - "מדינת ישראל שכחה מי האויב": עצורים במחאה נגד העברת הסיוע לעזה

עשרות פעילי תנועת צו 9 התכנסו באזור מצפה רמון ודרשו לעצור את העברת הסיוע ההומניטרי לרצועה. לפי התנועה, 20 פעילים נעצרו כשניסו לחסום משאיות סיוע. "מדינת ישראל עושה הכול כדי להעביר סיוע לרוצחים. העם רוצה את החטופים בבית ולא מוכן לפנק את סינוואר", מסרו בתנועה. לידיעה המלאה ב-N12

13:30 - המדינה לבג"ץ: ביקורת של מבקר המדינה בעת הזו תפגע משמעותית במלחמה

המדינה הודיעה לבג"ץ: "הביקורת של מבקר המדינה על המלחמה בעזה בעת הזו תוביל לפגיעה משמעותית ביכולת התפקודית של גופי הביטחון ולפגיעה במלחמה".

11:38 -  אחרי האיום על ישראל: ביקורת חריפה על ביידן, גם ממפלגתו 

מחוקקים בארה"ב יצאו נגד דבריו של הנשיא ג'ו ביידן ונגד צעדי הממשל לעצירת סיוע ביטחוני לישראל. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ תקף: "שלום משיגים דרך עוצמה".

ביקורת מפתיעה על ביידן גם מתוך המפלגה הדמוקרטית: "פוליטיקה של שנת בחירות מניעה את המהלך"; "זה עושה צחוק מהיותנו בעלת ברית אמינה".

יו"ר בית הנבחרים ומנהיג הרפובליקנים בסנאט דורשים הבהרות מהנשיא. לידיעה המלאה ב-N12

09:40 - עשרות פעילים ליד מצפה רמון חוסמים כעת משאיות של סיוע הומניטרי הנמצאות בדרכן מאזור אילת לרצועת עזה

08:55 - צה"ל פתח במבצע באזור זייתון שבמרכז הרצועה אחרי תקיפות מהאוויר

המבצע הלילי של צה"ל ברצועה נמשך הבוקר בהשמדה של כ-25 מטרות טרור מהאוויר. בין היעדים שתקף חיל האוויר: מבנים צבאיים, מנהרות התקפיות, עמדות תצפית ועמדות צליפה. הלוחמים ממשיכים לפעול באזור גם בשעה זו לטיהור המרחב מתשתיות טרור ומחבלים. לידיעה המלאה ב-N12

08:50 - בלבנון מדווחים: רכב הותקף בכפר באפליה שבאזור צור באמצעות יותר מטיל אחד, יש נפגעים

לפי דיווח בסקיי ניוז בערבית, שני בני אדם נהרגו בתקיפת רכב באזור העיר צור שבדרום לבנון.

בלבנון מדווחים: רכב הותקף בכפר באפליה שבאזור צור / צילום: N12

07:54 - המגעים לעסקת חטופים: המשלחת הישראלית תשוב לארץ מקהיר

המשלחת הישראלית לשיחות בקהיר תשוב היום לארץ להתייעצויות. ראש ה-CIA וויליאם ברנס יגיע היום לקהיר כדי לקדם את העסקה.

07:30 - דיווח על תקיפה ישראלית בסוריה

משרד ההגנה הסורי טען הבוקר כי מערך ההגנה האווירית יירט טילים שנורו מרמת הגולן לכיוון אזור דמשק, זאת אחרי דיווח על תקיפה ישראלית לילית באזור.

06:00 - הותר לפרסום: סמ"ר חיים סבח, לוחם מגדוד 869, נפל בפעילות מבצעית בצפון

דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר חיים סבח, בן 20 מחולון, לוחם בגדוד 869 עוצבת הגליל (91), נפל במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ.

01:55 - צה"ל בהודעה לילית: "תוקפים מטרות טרור של חמאס במרכז הרצועה"

בהודעה מטעם דובר צה"ל נמסר כי בצבא תוקפים בשעה זו מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס במרחב מרכז רצועת עזה. עוד נמסר כי במידת הצורך יימסרו פרטים נוספים.

01:10 - הנשיא ביידן לרשת CNN: "אם ישראל תרחיב את הפעולה ברפיח, לא נספק לה פצצות ופגזים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרה דרמטית במהלך ראיון לרשת האמריקאית: " זה פשוט לא בסדר, ואם המבצע ברפיח יתרחב, אנחנו לא הולכים לספק את הנשק ואת פגזי הארטילריה".

עם זאת, הנשיא הבהיר: "ארה"ב תמשיך לוודא שישראל בטוחה מבחינת כיפת ברזל ויכולתה להגיב לתקיפות כמו אלה שיצאו מהמזרח התיכון לאחרונה". לידיעה המלאה ב-N12

23:40 - הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהאם תקף את ההחלטה להקפיא העברת נשק לישראל

גרהאם האשים את שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין. "אויבי ישראל רוצים להרוג את כל היהודים, ואתה מונע מהם נשק?", אמר לו. "זו הירושימה על סטרואידים". יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, ומנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט,מיץ' מקונל, שלחו מכתב לביידן וכתבו: מודאגים מהדיווחים על עיכוב הסיוע לישראל ודורשים הבהרות בעניין.

23:30 - בקריה ומול בית שר הביטחון: מחאות למען החזרת החטופים

מפגינים רבים מחו מול הקריה בתל אביב ומול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט, בקריאה לממשלה לקדם ולאשר עסקה לשחרור החטופים. המוחים, שקראו לאזרחים נוספים להצטרף אליהם, הבהירו: "צריך לאשר עסקה - עכשיו".  עימותים נרשמו עם שוטרים בתל אביב.

"אנחנו נבעיר את המדינה, איך אתם יושבים בבית?", זעקה ראומה קדם, שאיבדה 6 מבני משפחתה בשבת השחורה. המוחים יפגינו מול כל שרי הקבינט: "לוודא שיש גב לעסקה". אשתו של שר הביטחון אמרה להם: "אם הייתי במקומכם - לא הייתי פועלת אחרת". לידיעה המלאה ב-N12

22:35 - בשל חשש לחדירת כלי טיס, אזעקות הופעלו ברמת הגולן

22:00 - אחרי גל התקיפות בלבנון: חיזבאללה מודיע על שני הרוגים מכוחותיו

אחרי יותר משבועיים שלא עדכן על הרוגים, חיזבאללה הודיע הערב על שני פעילים שנהרגו כתוצאה מתקיפות חיל האוויר. במקביל, הזרוע בסוריה של הג'יהאד האסלאמי הודיעה על מותם של שלושה מאנשיה בדרום לבנון. 

21:50 - דובר צה"ל: זוהו שיגורים מרפיח למעבר כרם שלום, לוחם נפצע קל

בהמשך להתרעות בכרם שלום במהלך היום, זוהו מספר שיגורים ממרחב רפיח לעבר מעבר כרם שלום. השיגורים לא חצו לעבר שטח הארץ ונפלו בשטח הרצועה. בנוסף, בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום במרחב שלומית, זוהו שמונה שיגורים שחצו ממרחב רפיח לעבר מרחב כרם שלום, כתוצאה מהשיגורים לוחם צה"ל נפצע באורח קל. הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ולא נזקק לפינוי.

חמאס ממשיך לסכן את אזרחי הרצועה ולבצע פעולות טרור ממרחבים אזרחיים בכדי לנסות ולפגוע באזרחי ישראל ובכוחות צה"ל. בנוסף, הארגון ממשיך לבצע שיגורים ממרחבים מאוכלסים במרחב רפיח לעבר מעבר כרם שלום במטרה לפגוע בכוחות צה"ל ותפקוד המעבר.

19:28 - צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

כלי טיס של חיל האוויר חיסל ביממה האחרונה את המחבל אחמד עלי, מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה. עלי קידם במהלך המלחמה פעילויות התקפיות לעבר שטח ישראל ותקיפות נוספות נגד כוחות צה"ל הפועלים בשטח הרצועה. בתוך כך, בשבועות האחרונים פעל לקידום פיגועים נגד כוחות צה"ל הפועלים במסדרון במרכז רצועת עזה.

18:10 - בכיר ישראלי ל-NBC: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק מארה"ב

הבכיר התייחס למתיחות בין ישראל לממשל ביידן וציין כי בממשלה הרגישו שארה"ב הפתיעה אותם עם פרסום הודעת חמאס על קבלת הסכם הפסקת האש. הוא הוסיף כי בממשלה מתוסכלים מאוד מהחלטת הממשל האמריקאי לעכב משלוחי נשק לישראל.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

טיילור סוויפט. השפעה של 330 מיליון דולר על ה־NFL / צילום: ap, Lewis Joly

השיעור הכלכלי שחברות המדיה יכולות ללמוד מטיילור סוויפט

שוק המדיה חווה האטה שתחייב את שלושת מנועי הצמיחה הגדולים שלו - רשתות חברתיות, חברות סטרימינג וחברות גיימינג - לשנות אסטרטגיה ולשתף פעולה ביניהם, כך עולה מדוח חדש של פירמת הייעוץ דלויט ● הסיפור של סוויפט ובן הזוג כוכב ה־NFL מוכיח עד כמה מהלך כזה יכול להיות רווחי

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

תשבור שיאים? מה צפוי בדוחות החברה הלוהטת בעולם

ביום רביעי הקרוב, ענקית השבבים אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון ● עפ"י ההערכות, החברה צפויה להציג דוחות חזקים שידחפו את מחיר המניה שלה לשיא חדש

ווסימוזי מדונסלה (מימין), נציג דרום אפריקה בדיון בהאג / צילום: Reuters, Yves Herman

המשטר בדרום אפריקה פותח מערכה לשלילת ההכרה בזכות הקיום של ישראל

עיון באוצר המילים והדימויים של נציגי המשטר הדרום אפריקאי בבית הדין בהאג מראה כי הם מתרחקים במהירות משאלת עזה ועוברים אל שאלת הלגיטימיות של קיום ישראל ● אפשר להגיד שהיחסים עם משטר ה–ANC במדינה הגיעו אל סוף הדרך

מערכות הגנה אוויריות בתרגיל פולני. ורשה חתמה על הסכמי רכש בעשרות מיליארדים / צילום: Reuters, Kacper Pempel

עם הסכמים בעשרות מיליארדים: המדינה שמתכננת להקים את הכוח הצבאי הגדול ביותר באירופה

פולין מתכננת להכפיל את מספר החיילים שלה והיא אף הזמינה את מדינות נאט"ו לאחסן נשק גרעיני בשטחה ● בנוסף לכך חתמה ורשה על הסכמי רכש צבאי בעשרות מיליארדי דולרים בשאיפה לבנות את הצבא הגדול באירופה ● צעדים אלו מסמנים את המתיחות באירופה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה: "צריך להבין שהתחיל עידן חדש - העידן שלפני המלחמה"

רשות המסים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: איל יצהר, shutterstock

לידיעת בני משפחה מסוכסכים: הליכים חסויים בביהמ"ש למשפחה לא מהווים "מקלט" מחקירת רשות המסים

ביהמ"ש לענייני משפחה הורה להעביר את כל המסמכים בסכסוך משפטי בין שני אחים לעיונה של רשות המסים לטובת בחינת פתיחה בחקירה פלילית, לאחר שעלו חששות להלבנת הון דרך חשבונות של האחים בשווייץ ● נקבע: הצורך לבחון האם בוצעו עבירות מס על-ידי האחים, גובר על חיסיון ההליך ועל זכותם לפרטיות

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

עליות באסיה; מותו נשיא איראן איבראהים ראיסי עלול להשפיע על שוק הנפט


הניקיי עולה ב-1% ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט • אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" • מיטב: "ממליצים להגדיל חשיפה למניות אירופה על חשבון ארה"ב" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

מנכ''ל חברת נייס ברק עילם / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?

בתוך יומיים לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל ברק עילם, איבדה מניית הטכנולוגיה הישראלית כ־15% ● האנליסטים הופתעו ובג'פריס הפחיתו את מחיר היעד למניה בכ־18% ● באופנהיימר מזהים הזדמנות השקעה "לאור מובילותה של נייס בענן ו־AI"

דב קוטלר, המנכ''ל היוצא של בנק הפועלים / צילום: כדיה לוי

ברקע מכתב המפקח: הפועלים עם רווח של 1.9 מיליארד שקל ויחלק 40% כדיבידנד

שבועיים אחרי שמנכ"ל הבנק דב קוטלר הודיע על פרישה, הפועלים מפרסם דוחות ומגלה תשואה להון של 14.6% ברבעון הראשון של השנה ● בתיאום עם בנק ישראל יחלק הפועלים דיבידנד של 775 מיליון שקל, ימים ספורים אחרי שהמפקח על הבנקים קרא לחלוקת רווחים שקולה על רקע המלחמה

בחינות הסמכה של לשכת עורכי הדין / צילום: רוני שיצר

בצל המלחמה: רק 16% מעבר בבחינות לשכת עורכי הדין

מספר הניגשים עמד על 770 בלבד, מאחר שמדובר במועד משלים שנערך בשל המלחמה ● האוניברסיטאות מובילות את טבלאות העוברים, כאשר מבין כלל הניגשים, המוסד האקדמי המוביל הוא האוניברסיטה העברית

אילוסטרציה: shutterstock

מארה"ב, דרך הודו ועד אוסטרליה: רוב שוקי המניות בשיא כל הזמנים

שוקי המניות ב-14 מתוך 20 הכלכלות המובילות בעולם נמצאים כעת בשיא כל הזמנים או קרובים אליו ● מה חושבים על כך האנליסטים?

נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

קיצוני אפילו במונחים של איראן וכזה ששלח אלפים למותם. הכירו את הנשיא שנהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של איברהים ראיסי התרסק אתמול בגבול עם אזרבייג'ן, ולאחר דיווחים סותרים, באיראן הודיעו הבוקר רשמית על מותו, יחד עם שר החוץ האיראני ● הוא נחשב מהקשים שבין השמרנים האיראנים, לאחד מגדולי שונאי ישראל ומי שזוהה כאחד מהמועמדים הבולטים לרשת את המנהיג העליון עלי חמינאי עם מותו

הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן

הזרים חוששים, והחברות הישראליות בדרך להשתלט על הרכבת הקלה

הוועדה לצמצום הריכוזיות המליצה לאפשר את השתתפותן של אלקטרה ושפיר במכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה ● מנגד, חברות בינלאומיות חוששות לגשת למכרז על רקע אי הוודאות הביטחונית והכלכלית בישראל

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"החשב יפקח": היועמ"שית מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה בעניין מימון מעונות רה"מ

לעמדת גלי בהרב־מיארה, אין מקום להתערב בהחלטת ועדת הכספים לממן את שני מעונות ראש הממשלה, גם לנוכח הפרשנות שיש לתת לה והן בשל האישור הנדרש של החשב, בנוסף לזה של מנכ"ל משרד רה"מ

דואר ישראל - שירות מיון ארצי / צילום: איל יצהר

למה המדינה הסכימה למכור את הדואר בשליש מהשווי שבו העריכה אותו?

לאחר תחרות בין שני מתמודדים בלבד, קבוצת מילגם זכתה במכרז על דואר ישראל במחיר המהווה שליש מזה שבו הוערכה החברה הממשלתית בעבר ● הזוכה מתכוונת להתמקד בשוק הבנקאות ● וגם: המשפחה שעומדת מאחורי חברת מילגם

נתיבות. בעיגול: מירי רגב / צילום: דייגו מיטלמן, מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט)

בלי תוכנית, ללא תקציב ובניגוד לדעת אנשי מקצוע: רגב מקדמת עוד תחנת רכבת בנתיבות

במשרד התחבורה בוחנים הקמת תחנה בעיר הדרומית במרחק 5 ק"מ בלבד מזו הקיימת ● גורמי המקצוע מתנגדים בגלל תחזית נוסעים נמוכה ופגיעה בציבור שזמן נסיעתו למרכז מתארך ● השבוע נחשף בגלובס שגם במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון בניגוד לתוכניות המטרו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בממשלה מפקפקים בסיכוי של סמוטריץ' להטיל מכס של 100% על טורקיה

הצעד שמבקש לקדם סמוטריץ' דורש אישור של הממשלה כולה, וההערכות הן ששני מוקדי ההתנגדות המרכזיים עשויים להיות בלשכת ראש הממשלה ואצל שר הכלכלה ● גורמים במגזר העסקי מפעילים על הממשלה לחץ לסגת מהרעיון, שעלול לגרור עליות מחירים שיתגלגלו לכיס של הצרכן הישראלי

בנייה ברמת גן / צילום: פביו טרופה

התוכנית של רמת גן במקום תמ"א 38: עד 10 קומות ברחובות המסחריים

תוכנית מחליפה לתמ"א 38 שגיבשה העירייה בראשות כרמל שאמה הכהן, מספקת פתרון ביניים בין הגישה המרחיבה שנקטו ראשי העיר הקודמים, לבין הגישה הקמצנית שנקט כרמל שאמה הכהן, שזכתה לביקורת מצד בית המשפט

עו''ד דן גבע, שותף במשרד מיתר / צילום: איל יצהר

משרד עורכי הדין מיתר ממזג אליו את משרד הפטנטים קליגלר

עורך הדין ועורך הפטנטים דניאל קליגלר ינהל את תחום הפטנטים של מיתר, ויחד איתו יצורפו למשרד שותפו יובל שלום ועורכי פטנטים נוספים ● בעקבות המיזוג יכלול צוות הפטנטים של מיתר 18 עורכי פטנטים ועורכי דין

מרכז נתניה / צילום: איל יצהר

מעל 3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים: העיר הגדולה שמתברגת בצמרת המחירים, מיד אחרי תל אביב

מחיר ממוצע של דירה שנרכשה ברבעון הראשון היה גבוה בכ–130 אלף שקל מהמחיר ברבעון השלישי אשתקד לפני המלחמה, כשהעליות נרשמו גם בצפון ובדרום ● תל אביב נשארת הכי יקרה, אם כי שם מחיר דירת 4 חדרים דווקא ירד בחצי השנה האחרונה ● הרצליה היא העיר הגדולה הבאה בתור, עם 3.65 מיליון שקל לדירה. ומי העיר היחידה שבה נרשמו ירידות?

רסול סעדה, מנכ''ל משותף אל־ביאדר לפיתוח כלכלי חברתי / צילום: תמר מצפי

רסול סעדה: כך עבר הפשע בישראל מגוש דן אל היישובים הערביים

בכנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, סקר סעדה, מנכ"ל משותף באל־ביאדר, את התפתחות הפשיעה בחברה הערבית, וציין: "מאז 2023, אנחנו באובדן מוחלט"