גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

במיתוג שונה: יצרנית הרכב הסינית שעושה קאמבק לישראל

מכונית הסופר־מיני ההיברידית MG3 של קבוצת SAIC הסינית, שנחשבת ההיברידית "המלאה" הזולה באירופה, צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה ● דלק מוטורס השיקה השבוע קרוס־אובר חשמלי חדש של NIO ● וגם: יצרנית הרכב הסינית GAC חוזרת לישראל ● השבוע בענף הרכב

מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ
מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ

אחרי שהסינים כבשו את פלח הרכב החשמלי באירופה, נראה שהם מציבים כיום על הכוונת גם את פלח המכוניות ההיברידיות. בימים האחרונים החלה קבוצת SAIC לשווק ביבשת את מכונית הסופר-מיני ההיברידית MG3, במחיר שמתחיל ב-19,900 אירו ומגיע עד 22 אלף אירו לדגם המפואר. המחיר הזה מציב את המכונית כהיברידית "המלאה" הזולה ביותר באירופה, עם מחיר נמוך בכ-5% עד 10% ממחיר המחירון של טויוטה יאריס הייבריד, שהובילה עד כה את הפלח.

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים
כל רכב חמישי שנמכר בארץ - מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון
מבחן דרכים | החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

ה-MG3 מצוידת במערכת הנעה היברידית, שמשלבת מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, מנוע חשמלי חזק וסוללה. ההספק המשולב הוא 194 כ"ס, והמכונית יכולה לנוע על חשמל בלבד, לפרקי זמו קצרים ובמהירות עד 95 קמ"ש.

אורכה 4.11 מ', רוחבה 1.8 מ' והיא ניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.57 מ', ומצוידת בתא מטען בנפח 298 ליטר. כל הדגמים מצוידים במערך פיקוד דיגיטלי ובחישוקי 16 אינץ', כאשר הגרסה הבכירה מגיעה עם ריפוד דמוי עור, מצלמות היקפיות, מושב נהג חשמלי ועוד.

המכונית צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה, ואם יחס המחירים יישמר, היא עשויה לטלטל את השוק המקומי, שצמא למכוניות חסכוניות וזולות.

אחרי שלוש שנות היעדרות: יצרנית הרכב החשמלי GAC חוזרת לישראל

יצרנית הרכב הסינית GAC Motor, שיצאה משוק הרכב הישראלי לפני כשלוש שנים, צפויה לחזור לישראל בתחילת השנה הבאה. הצעד הוא חלק ממהלך להרחבת היצוא הגלובלי שעליו הכריזה לאחרונה החברה בסין. במסגרתו היא תתחיל לשווק ב-2025 ליין של דגמים חשמליים מודרניים תחת שם המותג AION.

הדגם הגלובלי הראשון של AION שעליו הכריזה החברה הוא הדור החדש של הקרוס-אובר החשמלי AION V, שאמור להתחרות בפלח המרכזי של השוק מול דגמים כמו ATTO של BYD. אורכו של הרכב 4.6 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.77 מ'. יש לו מערכת הנעה מדור חדש וסוללות מתקדמות עם טווח של עד כ-750 ק"מ בתקן הסיני, בהתאם לגרסה. המפרט האירופי טרם פורסם.

הדגם מצויד בטכנולוגיות מתקדמות כולל מערכת "חכמה" לסיוע לנהיגה עם יכולות אוטונומיות מתקדמות, שנשענות על מערך של חיישני רדאר ולייזר ועל צ'יפ מטיפוס ORIN של אנבידיה.

GAC AION V2 / צילום: יח''צ

מקורות בסין מוסרים כי החברה מפתחת במקביל עבור השוק הגלובלי גם משפחתית חשמלית גדולה, תואמת טסלה 3, וגם מכונית משפחתית חשמלית בתצורה של חמש דלתות בממדים של פולקסווגן גולף. עוד נבחנת האפשרות לייצא לחלק מהשווקים גם דגמי כביש-שטח גדולים ומפוארים עם הנעת פלאג-אין.

מחלוצות הדור החדש של הסיניות בישראל

את היבוא לישראל תבצע "אוריון מוטורס", חברה בת של יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, שהייתה גם היבואנית המקורית של GAC לישראל, ועל פי רישומי משרד התחבורה היא עדיין מחזיקה בזיכיון, שהיה "רדום" עד כה.

חברת GAC הייתה מחלוצות הדור החדש של הסיניות בישראל, והרכב הראשון שלה בישראל, הקרוס-אובר החשמלי GE3, הושק בפברואר 2020 עם טווח של כ-309 ק"מ ומחיר של 139 אלף שקל. היבואנית הציעה בעת ההשקה אפשרות להתנסות ברכב במשך חצי שני, ובתומה להחזיר את הרכב. המותג מכר כ-160 כלי רכב בשנה הראשונה שלו בשוק, אולם היצוא הופסק רשמית ביולי 2021, בשל עיכובים בפיתוח הדגמים כתוצאה ממגפת הקורונה.

קבוצת GAC, בבעלות ממשלת סין, היא יצרנית הרכב החמישית בגודלה בסין. היא מייצרת כלי רכב במשותף עם טויוטה ועם הונדה, ובשנה שעברה מכרה כ-2.5 מיליון כלי רכב, מתוכם כ-900 אלף כלי רכב של המותגים העצמאיים שלה.

חזרתה של קבוצת GAC תשלים את הנוכחות בישראל של כל קבוצות ייצור הרכב הפרטי הגדולות, שנמצאות בבעלות ממשלת סין. זאת לאחר שבחודשים האחרונים הודיעו גם BAIC, דונגפנג ושנגאן על כוונתם להיכנס לשוק הישראלי בחודשים הקרובים. 

דלק מוטורס משיקה קרוס־אובר חדש של NIO ונערכת לעוד שתי חשמליות של המותג

דלק מוטורס, יבואנית מותג הפרימיום החשמלי NIO, השיקה השבוע את הקרוס-אובר החשמלי החדש EL6, שהושק רק לאחרונה בעולם. הרכב קומפקטי יותר מדגמי הקרוס-אובר של המותג, שמשווקים בישראל. אורכו 4.85 מ', רוחבו כשני מ', גובהו כ-1.7 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.91 מ'.

הרכב מגיע עם הכנה עתידית לנהיגה אוטונומית מתקדמת, בסיוע מערך של חיישנים היקפיים, כולל רדאר לייזר (LIDAR), מצלמות היקפיות ברזולוציה גבוהה ועוד. את המערכת כולה ניתן יהיה להפעיל בעתיד באמצעות עדכון תוכנה, בכפוף לאישורי רגולציה. הרכב מגיע לישראל בתצורת הנעה שכוללת שני מנועים בהספק משולב של 489 כ"ס, שמאיצים את הרכב מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.

NIO EL6 / צילום: יח''צ

הוא יוצע עם בחירה בין סוללה של 75 קילוואט-שעה וטווח של עד 406 ק"מ, או עם סוללה של 100 קילוואט-שעה וטווח של עד כ-530 ק"מ. המחירים מתחילים ב-399 אלף שקל לדגם בעל סוללה של 75 קילוואט, ומגיעים עד 495 אלף שקל לדגם המפואר עם הסוללה הגדולה.

בתוך כך, חשף השבוע בכיר ב-NIO אירופה פרטים על המותגים "העממיים" של NIO, שהשקתם תתחיל בחודשים בקרובים.

בכנס שנערך בצרפת, נמסר כי NIO עתידה להשיק עוד השנה בתפוצה גלובלית את הרכב הראשון של המותג ONVO, שמיועד להתחרות בטסלה. הדגם הראשון של המותג, L60, יתחרה ישירות בטסלה Y, ויוצע עם סוללות של 60 או 90 קילוואט.

בשנה הבאה תשיק הקבוצה מותג "עממי", שתוכנן ספציפית עבור אירופה. המחירים צפויים להתחיל בפחות מ-30 אלף אירו ויתחרו במותגי MASS מבית MG ,BYD ואחרים. תהיה זו הנוכחות הראשונה של היבואנית, דלק מוטורס, בפלח ה-MASS החשמלי בטווח של 150-180 אלף שקל, שהוא הפלח בעל הצמיחה המהירה ביותר בשנים האחרונות בישראל.

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

מארה"ב, דרך הודו ועד אוסטרליה: רוב שוקי המניות בשיא כל הזמנים

שוקי המניות ב-14 מתוך 20 הכלכלות המובילות בעולם נמצאים כעת בשיא כל הזמנים או קרובים אליו ● מה חושבים על כך האנליסטים?

שי ויל / איור: גיל ג'יבלי

מתחת לרדאר: הכירו את המשפחה שתשלוט בדואר ישראל

משפחת ויל העדיפה להתנהל מתחת לרדאר התקשורתי והציבורי, למרות שהחברות שבשליטתה אחראיות למותגים ישראליים מאוד מוכרים ● קבוצה בהובלת המשפחה זכתה במכרז על דואר ישראל, ותשלם סכום נמוך משמעותית מהערכת השווי שלה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"החשב יפקח": היועמ"שית מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה בעניין מימון מעונות רה"מ

לעמדת גלי בהרב־מיארה, אין מקום להתערב בהחלטת ועדת הכספים לממן את שני מעונות ראש הממשלה, גם לנוכח הפרשנות שיש לתת לה והן בשל האישור הנדרש של החשב, בנוסף לזה של מנכ"ל משרד רה"מ

מנכ''לית קו אימפקט, נוא ג'השאן־בטשון / צילום: תמר מצפי

"מי שרוצה לשלב את החברה הערבית צריך לעבוד בזה"

בכנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, נוא ג'השאן־בטשון, מנכ"לית קו אימפקט, שוחחה על האתגרים בשילוב החברה הערבית בשוק העבודה ישראלי ● ג'השאן־בטשון: "חברות עסקיות שהן גשר בין החברה היהודית לערבית אמנם סבלו מטראומה גדולה בעקבות המלחמה, אבל הצליחו להחזיק את זה"

אפריל האדום של הפנסיה וההשתלמות / צילום: Shutterstock

אחרי שנה בצמרת, בית ההשקעות שמוצא את עצמו בתחתית טבלת התשואות לפנסיה

הירידות בשוקי ההון בעולם הובילו את המסלולים הכלליים לירידות של כ-1.5% ואת מסלולי המניות לירידות חדות יותר של כ-3% • אלטשולר שחם, מור ומנורה מבטחים בלטו לטובה כשמנגד אנליסט עם ירידות חדות • מה עשו המסלולים שעוקבים אחרי ה-S&P 500?

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח חברתי כלכלי במגזר המיעוטים / צילום: תמר מצפי

"במסגרת תוכנית החומש לחברה הערבית, אנחנו משקיעים קודם כל בחינוך. הפערים מצטמצמים"

חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית, התייחס בכנס גלובס לאתגרים באוכלוסייה זו ולחשיבותה ● לדבריו, ברקע יישום תוכנית החומש הייעודית, החברה הערבית חוותה שינוי משמעותי: "רוב התלמידים לא היו זכאים לבגרות. היום יש 20% סטודנטים לתואר ראשון"

ווסימוזי מדונסלה (מימין), נציג דרום אפריקה בדיון בהאג / צילום: Reuters, Yves Herman

המשטר בדרום אפריקה פותח מערכה לשלילת ההכרה בזכות הקיום של ישראל

עיון באוצר המילים והדימויים של נציגי המשטר הדרום אפריקאי בבית הדין בהאג מראה כי הם מתרחקים במהירות משאלת עזה ועוברים אל שאלת הלגיטימיות של קיום ישראל ● אפשר להגיד שהיחסים עם משטר ה–ANC במדינה הגיעו אל סוף הדרך

הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן

הזרים חוששים, והחברות הישראליות בדרך להשתלט על הרכבת הקלה

הוועדה לצמצום הריכוזיות המליצה לאפשר את השתתפותן של אלקטרה ושפיר במכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה ● מנגד, חברות בינלאומיות חוששות לגשת למכרז על רקע אי הוודאות הביטחונית והכלכלית בישראל

רס''ן גל שבת ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רב-סרן גל שבת מת מפצעיו בביה"ח לאחר שנפצע בעזה

רס"ן גל שבת, בן 24, מקציר, מ"פ בחטיבת הצנחנים מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ● ניסיון פיגוע סמוך לאבו דיס: לוחמי מג"ב נטרלו את המחבל ●  חשד לחדירת כלי טיס עוין לגליל העליון ● לראשונה אחרי 4 חודשים: רה"מ נתניהו ייפגש עם ראשי רשויות בצפון ● עדכונים שוטפים

נתיבות. בעיגול: מירי רגב / צילום: דייגו מיטלמן, מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט)

בלי תוכנית, ללא תקציב ובניגוד לדעת אנשי מקצוע: רגב מקדמת עוד תחנת רכבת בנתיבות

במשרד התחבורה בוחנים הקמת תחנה בעיר הדרומית במרחק 5 ק"מ בלבד מזו הקיימת ● גורמי המקצוע מתנגדים בגלל תחזית נוסעים נמוכה ופגיעה בציבור שזמן נסיעתו למרכז מתארך ● השבוע נחשף בגלובס שגם במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון בניגוד לתוכניות המטרו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בבורסה המקומית; מדד הבנקים עולה ב-0.5%

מדד ת"א 90 יורד ב-0.5% • סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

מיינה הודית בפארק הירקון בתל אביב / צילום: י.ש

פחות פרפרים, יותר מינים פולשים: המצב המדאיג של הטבע בישראל

מיני הטבע בישראל נמצאים תחת מתקפה רב חזיתית: פולשים, זיהום, צמצום שטח, אקלים ועוד. גם המלחמה כנראה לא עוזרת ● תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע: "מספר קטן של ממצאים חיוביים מראה שכשמתאמצים אז יש תוצאות"

רסול סעדה, מנכ''ל משותף אל־ביאדר לפיתוח כלכלי חברתי / צילום: תמר מצפי

רסול סעדה: כך עבר הפשע בישראל מגוש דן אל היישובים הערביים

בכנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, סקר סעדה, מנכ"ל משותף באל־ביאדר, את התפתחות הפשיעה בחברה הערבית, וציין: "מאז 2023, אנחנו באובדן מוחלט"

אורן הוד, מנכ''ל שופרסל נדל''ן / צילום: כרמל שירן

עזיבה נוספת בשופרסל: מנכ"ל זרוע הנדל"ן פורש מתפקידו

אורן הוד, מנכ"ל חברת שופרסל נדל"ן, עוזב את הרשת פחות משנתיים לאחר שמונה ● ברקע העזיבה: פערים משמעותיים בין הוד לבין המנכ"לים המשותפים ובעלי הבית החדשים בשופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר

רשות המסים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: איל יצהר, shutterstock

ביהמ"ש לענייני משפחה חשד בהלבנת הון, ונתן לרשות המסים מסמכים חסויים

ביהמ"ש לענייני משפחה הורה להעביר את כל המסמכים בסכסוך משפטי בין שני אחים לעיונה של רשות המסים לטובת בחינת פתיחה בחקירה פלילית, לאחר שעלו חששות להלבנת הון דרך חשבונות של האחים בשווייץ ● נקבע: הצורך לבחון האם בוצעו עבירות מס על-ידי האחים, גובר על חיסיון ההליך ועל זכותם לפרטיות

נשיא איראן איברהים ראיסי שנהרג בתאונת מסוק / צילום: Reuters

"סופו של נסיך הכתר": כך סוקר מותו של נשיא איראן ברחבי העולם

הידיעה על התרסקות המסוק בה נהרגו איברהים ראיסי ושר החוץ האיראני תפסה את הכותרות הראשיות במרבית אתרי החדשות הזרים ● "איראן נותרה ללא שניים ממקבלי ההחלטות החשובים ביותר שלה, במהלך זמנים מטלטלים", נכתב בניו יורק טיימס ● וגם: כך הגיבו מנהיגי העולם למות הנשיא האיראני

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

מחירי הטיסות עולים בחדות ומתדלקים את האינפלציה

מחירי הטיסות עלו באפריל בשיעור דו–ספרתי, והכבידו על מדד המחירים לצרכן ● החדשות הרעות: הצפי הוא שהמצב רק יחמיר ● וגם: למה הריבאונד בנתוני הצמיחה מעלה סיבה לדאגה

טרמינל 1, נתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

החל מהשבוע הבא: טרמינל 1 חוזר לפעילות מלאה

טרמינל 1 בנתב"ג, שנסגר באוקטובר 2023, צפוי לחזור לפעילות בשבוע הבא ● עפ"י נתוני רשות שדות התעופה, צפויים לעבור בטרמינל כ-200 אלף נוסעים מדי חודש ● אלה החברות שיפעלו ממנו

דרור מרמור, גורי נדלר, רות שוורץ, ארז קמיניץ וענאיה בנא, בפאנל בנייה, דיור והתחדשות עירונית כמנוע צמיחה / צילום: תמר מצפי

בנייה עירונית במרכזי יישובים ערביים גדולים כמפתח לצמיחה

בכנס גלובס שוחחו בכירים בפאנל על האתגרים בתכנון ובנייה בחברה הערבית ● עוד נידונה השאלה: האם נכון להמשיך לבנות יישובים מגזריים? המשתתפים הסכימו כי הגיע הזמן לשינוי

מערכות הגנה אוויריות בתרגיל פולני. ורשה חתמה על הסכמי רכש בעשרות מיליארדים / צילום: Reuters, Kacper Pempel

עם הסכמים בעשרות מיליארדים: המדינה שמתכננת להקים את הכוח הצבאי הגדול ביותר באירופה

פולין מתכננת להכפיל את מספר החיילים שלה והיא אף הזמינה את מדינות נאט"ו לאחסן נשק גרעיני בשטחה ● בנוסף לכך חתמה ורשה על הסכמי רכש צבאי בעשרות מיליארדי דולרים בשאיפה לבנות את הצבא הגדול באירופה ● צעדים אלו מסמנים את המתיחות באירופה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה: "צריך להבין שהתחיל עידן חדש - העידן שלפני המלחמה"