גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הנשק הבריטי החדש שמבטיח יירוט כטב"מים בעלות של 47 אגורות

בבריטניה עובדים על פיתוח מערכות יירוט בעזרת גלי רדיו ● באיחוד האמירויות החליטו להפנות ייצור קליעים למזרח הרחוק ● והצי הצרפתי רוצה לנצל עבור כוחותיו את יכולות הבינה המלאכותית ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

המערכת הבריטית מקרינה גלי רדיו כנגד הכטב''ם / צילום: Shutterstock
המערכת הבריטית מקרינה גלי רדיו כנגד הכטב''ם / צילום: Shutterstock

במערכת הביטחון העולמית מפנים תשומת לב רבה יותר לכלכלת חימושים, ולכן משקיעים רבות במערכות יירוט באמצעות לייזר. עם זאת, לטכנולוגיה יש מגבלות רבות. בה בעת, בבריטניה מנסים כעת טכנולוגיה אחרת לגמרי, באיחוד האמירויות החליטו להפנות ייצור קליעים למזרח הרחוק, והצי הצרפתי רוצה לנצל עבור כוחותיו את יכולות הבינה המלאכותית. על כל אלו ועוד בפינת התעשיות הביטחוניות השבועית. 

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר
רוסיה רצתה רכב אוטונומי למלחמה. אז היא גנבה אותו לאוקראינה
"תוספת תקציב הביטחון הגדולה זה 30 שנה": בריטניה מפתחת נשק לייזר ואת הטנק הראשון שלה

בארה"ב מאוכזבים ממערכות היירוט באמצעות לייזר

ארה"ב החליטה בחודש פברואר להציב מערכות יירוט בלייזר על נגמ"שים מדגמי סטרייקר שמוצבים בעיראק, וכעת מודה תת־מזכיר הצבא לנושאי רכש, דאג בוש, כי הביקורות לא נלהבות. ארה"ב החליטה להשתמש בלייזר בהספק 50 קילו־וואט, אלא שהוא ככל הנראה גבוה מדי ביחס לזירה העיראקית ומאפייניה. "אנחנו מוצאים אתגרים בנוגע לשימוש בנשק אנרגיה ברמות הספק שונות", סיפר בוש לחברי ועדה בסנאט. "ההספק (50 קילו־וואט) מתגלה כמאתגר במסגרת שילובו ברכב שנמצא בתנועה. זה נובע מפיזור החום, היקף האלקטרוניקה והבלאי השוטף מרכב שפועל בסביבה טקטית".

עדכון הפידבק מהשטח התקבל לאחר שבהנהגת צבא ארה"ב תכננו כבר במילא קיצוצים בפרויקט הלילה. בבקשת התקציב לשנה הפיסקלית 2024, בצבא ביקשו 110 מיליון דולר לפיתוח פרויקט ההגנה באמצעות לייזר DE M-SHORAD. בתכנון הראשוני לשנת 2025 תוכננו 126 מיליון דולר, אולם בבקשת התקציב המעודכנת מבקשים בצבא ארה"ב 88 מיליון דולר "בלבד". לאחר מכן, הם צפויים לדרוש 445 מיליון דולר עבור השנים הפיסקליות 2028-2026. 

ואם בתקציבים עסקינן, עלויות היירוטים האמריקאים היקרים לאיומי החות'ים, גורם לצי האמריקאי להפנות את תשומת הלב לפתרונות זולים יותר. במרץ, למשל, הפנטגון פנה אל בית הנבחרים בבקשה לאישור מיליארד דולר בשנתיים הקרובות עבור תוכנית נחיל הכטב"מים, שמיועדת לייצר אלפי כלים אוטונומיים זולים ואמצעים ליירוט כטב"מים של אויבים. 

בריטניה מכוונת למערכות יירוט בעזרת גלי רדיו

עולם הטכנולוגיות הצבאיות מתקדמת כל הזמן, וכך גם אמצעי היירוט והלוחמה האלקטרונית. לייזר מפתחים במדינות שונות, כולל בישראל, לארה"ב יש יכולות מיקרו־גל, אבל בריטניה הודיעה על בשורה חדשה: פיתוח נשק אנרגיה מבוסס גלי רדיו (RFDEW) שמסוגל לנטרל כטב"מים בעלות של 10 פני (כ־47 אגורות). לצורך ההשוואה, יירוט באמצעות כיפת ברזל מוערך ב־30 אלף דולר. 

המערכת החדשה מקרינה גלי רדיו במטרה להזיק לרכיבים האלקטרוניים שמרכיבים את אמצעי האויב, וכך גורמת לנפילתם. לפי משרד ההגנה בלונדון, תוכל המערכת לפגוע באמצעים במרחק של יותר מקילומטר ממנה, כולל כאלו שלא רק באוויר - אלא גם בים וביבשה. סוגיה מעניינת היא שלפי שעה, בבריטניה לא חשפו מיהן החברות שמעורבות במיזם. 

בזירה אחרת בבריטניה, הענקית הביטחונית הבריטית BAE, החברה היחידה מחוץ לארה"ב ולסין שנכנסה בשנה שעברה לרשימת 10 החברות הגדולות בעולם, אמנם משתתפת בפיתוח מטוס קרב מהדור השישי שצפוי להפוך למבצעי ב־2035, אבל כבר מעריכה מאפיינים של "הדור השביעי". כיום, עילית הטכנולוגיה, כולל F-35, היא דור חמישי. "איני יודע לאן מועדות פני פיתוח מטוסי הדור השביעי", הודה בכנס מנהל האסטרטגיה האווירית הקרבית של החברה, מייק בולקוויל. "תהיה ארכיטקטורה בסיסית שניתן לפתח במהירות. המטוסים הללו ישתנו לנצח בעזרת עדכוני תוכנה ופיתוחים ספירליים".

החברה האמירותית שמעבירה ייצור לאינדונזיה

החברה הביטחונית האמירותית אדג' הודיעה כי תספק לחברת האינדונזית הלאומית PT פינדאד מתקן ייצור אמל"ח בעסקה שמוערכת ב־27 מיליון דולר. לפי האמירותים, במתקן ייוצרו קליעי 5.56 מ"מ (מתאימים ל־M-16, למשל) ו־7.62 מ"מ (מתאימים לקלצ'ניקוב, למשל), "בצעד שנועד לעמוד ביעד משרד ההגנה האינדונזי לעודד משרות מקומיות ויכולות ייצור עצמאיות".

המתקן החדש שצפוי לקום ב־2026, מהווה נדבך מתוך הסכם שיתוף הפעולה הכלכלי (CEPA) בין איחוד האמירויות לבין אינדונזיה, אשר נחתם ב־2022 - מתוך כוונה להביא את היקף הסחר בין המדינות ל־10 מיליארד דולר עד תום העשור. בדומה לתחומים אחרים, באבו דאבי משתמשים באדג' ככלי להשגת דריסות רגליים ברחבי העולם. המנכ"ל חאחמד אל־מראר סיפר לברייקינג דיפנס בחודש פברואר כי אמריקה הלטינית ומזרח אסיה צפויים להיות שווקים חמים של החברה בעתיד הנראה לעין. 

הצי הצרפתי יאזין לים באמצעות בינה מלאכותית

הצי הצרפתי פתח במיזם משותף עם הסטארט־אפ הצרפתי Preligens לפיתוח יכולת לצוללות לזיהוי ספינות אויב באמצעות בינה מלאכותית (AI). כבר בשנה הנוכחית מתכננים בפריז לבצע פיילוט ראשוני בצוללות, כאשר היעד הוא כי כבר בשנה הבאה היכולת הזו לזהות ספינות אויב בתוך "ים" הרעשים באוקיינוסים תהפוך למבצעית.

אותו "ים" רעשים אינו נובע רק מעצם היקף האמצעים שנעים, אלא גם ואף בעיקר מציוד אמצעים רבים יותר בחיישנים אקוסטיים. במקרה זה, הצרפתים שמבינים כי קיים קושי גדול בניתוח היקף המידע הזורם, מעוניינים לצייד את הצי ביכולות ה־AI שיביאו למסקנות יעילות. נתונים מעניינים שסיפק הצי הצרפתי מצביעים כי היקף המידע זינק מ־1 טרה־בייט ב־2020 לכ־10 טרה־בייט השנה, וצפוי לצמוח עד לכדי יותר מ־100 טרה־בייט ב־2030.

לוקסמבורג מפנה תקציבים לצורך חיזוק כוחות הביטחון

המושג "צבא לוקסמבורג" ידוע בישראל כגיחוך, לעתים, על נושא תקיפות שמיוחסות לישראל לפי פרסומים זרים. עם זאת, צבא לוקסמבורג, בדומה למקביליו באירופה, הפסיק להיות מערכת מנוונת - כשבמסגרת החלטה חדשה הוחלט להפנות 2.6 מיליארד אירו (2.83 מיליארד דולר) לטובת צבירת רכבים משוריינים ב־30 השנים הקרובות.

הפרויקט שהציג שר ההגנה, יוריקו באקס, מהווה חלק, בין השאר, ממיזם להקמת גדוד משותף של צבא לוקסמבורג עם בלגיה. "הגדוד הדו־לאומי ורכישת הרכבים הקרביים המתקדמים יאפשרו לצבא לוקסמבורג לשנות את עצמו, במטרה לפעול בסביבה ביטחונית תובענית יותר", הסביר השר באקס.

בכירה בתע"א מדברת על שיתוף הפעולה עם הודו

כנס ישראל הודו השלישי נערך אתמול (ד') באוניברסיטת בר אילן, כאשר בתחום העסקי התמקדו באתגרים, בפוטנציאל ובתמורות לאור מלחמת חרבות ברזל. נוכחות בולטת הייתה של מנהלת דסק הודו במטה השיווק של התעשייה האווירית, רויטל זיגלשטיין, בהמחשה נוספת למערכת היחסים הקרובה בין החברה לבין הממשל בניו דלהי.

זגלשטיין דיברה על הפוטנציאל המסחרי המתמשך של התעשייה האווירית בהודו וציינה כי הרגל הבטחונית חשובה ומרכזית במערכת היחסים בין הודו לישראל. לחברה יש מערכת יחסים של יותר מ־30 שנים עם הודו, כשלפי מנהלת דסק הודו יש, כאמור, עוד לאן להתפתח. לתעשייה האווירית יש כיום שלוש חברות בנות בהודו, ובכוונתה להמשיך לפתח את עסקיה על אדמת הודו.

"בעבר הממשק המרכזי שלנו היה מול זרועות הצבא, משרד ההגנה וחברות ממשלתיות, כחלק משינוי מדיניות הרכש בהודו אנו מפתחים קשרים רבים גם עם חברות פרטיות,
R&D עם גופי מחקר וסטארטאפים ועולמות אזרחיים", אמרה זיגלשטיין.

לדבריה, "כישראלים אנחנו מבינים את הצורך של הודו במדיניות ה־Self Relience, ובפרט כעובדי התעשייה האווירית שאמונה על מערכות ההגנה המתקדמות שהיוו מרכיב משמעותי בהגנה על ישראל שנים רבות ובימים אלו במיוחד".

קהילת הסטארט־אפים הביטחוניים התכנסה

אינופנס, מרכז החדשנות של מפא"ת (המינהל למחקר פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון, קיים השבוע כנס בנושא עתיד הדיפנס־טק בריאקטור של מיקרוסופט בתל אביב. במהלך האירוע התקיים פאנל בהשתתפות אל"מ ניר וויינגולד, ראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא"ת שנבחר השנה לנבחרת 40 עד 40 של גלובס, חמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטייג, ורז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט־אפ ישראל. לאחר מכן, ד"ר רוני אוחיון מ"דיפ קיפ" העביר למשתתפים מסטארט־אפים רבים בתחום בנושא "הצד האפל של הסייבר".

במהלך הכנס הוצגו נתונים שונים כמו, למשל, 1.6 טריליון דולר היקף שוק החדשנות הביטחונית, כאשר ארה"ב תופסת 400 מיליארד דולר מתוכם. בה בעת, לפי מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI), תקציבי הביטחון העולמיים הסתכמו ב־2.5 טריליון דולר שמהווים 2.3% מהתמ"ג העולמי. "ככל שהטכנולוגיה מתקדמת היא הופכת לגנרית", הסביר אל"מ וויינגולד. "בינה מלאכותית יכולה לסייע בעבודות מודיעין ואיסוף. ישנן המון טכנולוגיות מתקדמות והגבולות מיטשטשים בין הביטחוני לאזרחי. לכן, פיתחנו אסטרטגיה של שימוש דואלי, מוצרים עבור העולם המסחרי והצבאי. שמנו פוקוס על ביורוקרטיה, ולכן התהליכים היום קצרים יותר".

מרידור התייחסה למערכת הביטחון, ואמרה כי צה"ל והתעשיות הביטחוניות לא רגילות לקצב של החדשנות והיזמות הישראלית. "הטכנולוגיה במקום אחר, ופתיחות המערכת יכולה להיות טובה יותר", הסבירה מרידור. "חלק מהבעיה היא תרבות, אם מסתכלים על סטארט-אפים מול מערכת הביטחון, ההבדל המהותי זה היכולת לעבוד מהר ואחרי 7 באוקטובר עובדים יותר. יש פער שמתחיל להתיישר בזכות עירוב בין צבא לעולם האזרחי. בצד היזמים, ראיתי את הטובים ביותר הולכים אליו. בצד של המשקיעים יש תהליך, אבל זה עוד לא שם. הקרנות האמריקאיות נפגשות עם הסטארט-אפים, אבל זה ייקח זמן".

עוד כתבות

משה מרי, דובי אמיתי, חיים פיגלין וענבר בזק בפאנל בהנחיית בר לביא / צילום: גיא צרחי

"מרקם שלם של כלכלה על סף קריסה"

כנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי אירח בראש פינה פאנל כלכלי על הבעיות הבוערות של הצפון ● דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "בצפון יש מלחמה אמיתית יומיומית, אבל ירושלים לא איתנו" ● חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן: "כנראה שאם היו מיליון וחצי תושבים בגליל, לא היו חושבים לפנות אותו" ● מחר: הכנס מגיע לקצרין

הרשת מלאה בפייקים על היחס של העולם לישראל

כמה רע מצבה של ישראל בזירה הבינלאומית? רצוי לא להסיק מהרשתות ● המשרוקית של גלובס

מפקד צבא ארה"ב חשף את הסיבה העיקרית שבגללה מלחמה עם חיזבאללה מסוכנת לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: הסיבה שארה"ב מזהירה שלא תוכן להגן היטב על ישראל במלחמה עם חיזבאללה, ספינות רוסיות עוקבות אחרי הצוללת החדשה של ישראל, ובאירופה מאשימים את עיריית בריסל בכניעה לאנטישמיות ● כותרות העיתונים בעולם

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

פרשת סלייס: רשות שוק ההון ביצעה ביקורת בסוכנות פינברט

במסגרת חקירה שמבצעת רשות שוק ההון בפרשת חברת הגמל סלייס, בוצעה ביקורת בסוכנות פינברט ● במכתב ששלחה פינברט לממונה על שוק ההון, מבקשת הסוכנות להשעות את ההליך בטענה ל"שיקולים זרים מצד הרשות"

רחפן לוכד כטב''ם באמצעות רשת במהלך הדגמת מוצר בארה''ב / צילום: Reuters, Stephen Lam

לוכדים ברשת: המערכת החדשה של רוסיה ליירוט כטב"מים של אוקראינה

רוסיה השיקה את מערכת "נטקומט", שמיירטת כטב"מים באמצעות שיגור רשת לעברם ומיועדת במיוחד להתמודדות מול הרחפנים של צבא אוקראינה ● בעוד שהמערכת הרוסית רחוקה מלהיות תקדים עולמי, הייחודיות שלה נעוצה ביכולת להתקין אותה כמעט על כל רחפן אפשרי

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Shutterstock, Jacob Mehager

קרן ההשקעות שהשיקה מסלול מהיר ליזמים בתחום הביומד

פורום חדש המאגד בכירים בתחום הבריאות התכנס במטרה לפתור את בעיות היסוד של סקטור הביומד בישראל ● הקרן שהשיקה מסלול השקעות מהיר ליזמים וליזמות בתחילת דרכם ● וגם: לראשונה, קק"ל משקיעה ממשאביה בבתי חולים ● השבוע בביומד

איור: Shutterstock

קיץ של מגפות: כך תיזהרו מגל חדש של קורונה ושל קדחת הנילוס

שתי נשים מתו ממחלת קדחת הנילוס בסוף השבוע האחרון ● ולמרות התקווה שהקורונה תהפוך למחלה עונתית, נרשמת כעת עלייה במקרים מאומתים ובאשפוזים ● איך נזהרים מגל המגפות הקיץ, ומה לעשות אם יש חשש להדבקות?

מחנה הפליטים אל־האול, שאליו פונו משפחות מאזורים שהיו בשליטת דאעש / צילום: ap, Baderkhan Ahmad)

כשתשומת הלב העולמית מופנית לישראל ולאוקראינה: דאעש מרים ראש בסוריה

ארגון הטרור פרוס כיום במדבר הסורי, ומתחילת השנה מתקפותיו נגד משטר אסד עולות מדרגה ● מומחים מגדירים את פעילות דאעש כניצול של חוסר היציבות באזור ● ומה עושה ארה"ב?

אוטובוס של אגד

האקזיט יגדל: כל חבר אגד יקבל בסה"כ כ-3.7 מיליון שקל עם השלמת מכירת החברה

קרן התשתיות קיסטון נערכת למימוש אופציה לרכישת יתרת 40% ממניות ענקית התחבורה הציבורית, שמציגה שיפור ניכר בתוצאות תחת שליטתה ● קיסטון הבטיחה מסגרת אשראי של מיליארד שקל מהבנקים הפועלים ודיסקונט לצורך הרכישה מידי כ-1,300 חברי אגד

אוניית הכלא וורנון סי. ביין באי רייקרס, ב־2022 / צילום: Reuters, TNS/ABACA

אוניית כלא מארה"ב: הפתרון היצירתי שנבחן עבור אסירי הנוח'בה

בשירות בתי הסוהר אמרו כי מאז המלחמה נקלטו כ־5,000 אסירים ביטחוניים, וכי בקרוב לא יוכלו לקלוט עוד בשל מחסור במקום ● אחד הפתרונות שנבדקו: הבאתה של אוניית כלא מארה"ב שיצאה מכלל שימוש בשנה שעברה ● במדינת ניו יורק, עם זאת, רמזו שהדבר אינו אפשרי

קניות. התאוששות חלקית בלבד של פעילות המשק / צילום: איל יצהר

הכול תלוי בצריכה הפרטית: האם הקטר של המשק משנה כיוון?

הנתונים מצביעים על התאוששות המשק והצריכה הפרטית, אבל אנליסטים חוששים כי המשך השפעות המלחמה, אי הוודאות והצפי להכבדה בנטל המס יפעלו לבלימת המגמה ● לאור זאת, הקונצנזוס הוא שבנק ישראל לא יוריד את הריבית גם בחודש יולי

שאול גולדשטיין מנכ''ל חברת נגה / צילום: ענבל מרמרי

המנכ"ל שהתריע מפני הפסקת חשמל ממושכת בדרך להדחה

בגין התבטאויותיו בנוגע להיערכות רשת החשמל למלחמה, דן היום דירקטוריון נגה בהדחת המנכ"ל שאול גולדשטיין ● כזכור, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות טען גולדשטיין כי: "אחרי 72 שעות בלי חשמל בישראל, אי-אפשר יהיה לגור כאן"

טראמפ, נתניהו וביידן / צילום: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, Lolita Baldor, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בין נתניהו לצ'רצ'יל: איך ישפיע ביקור ראש הממשלה הישראלי על הבחירות בארה"ב?

זה מה שאמר צ'רצ'יל לרוזוולט באמבטיה של הבית הלבן, ב־1941 ● נתניהו הזכיר את צ'רצ'יל בסרטונו, אבל הוא בניגוד למנהיג הבריטי, מעדיף את המעמד של "פצצה מתקתקת" ● בארה"ב נעים בין תדהמה לחרדה מהתנהלות זו

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה. אחת מול 499 מניות / צילום: ap, Chiang Ying-ying

אחראית לשליש מהעלייה במדד: אנבידיה עלולה להפוך לצרה הגדולה של S&P 500

ענקית השבבים מושכת את המדד המוביל בשוק האמריקאי מעלה לשיאים חדשים, בעוד שמרבית החברות במדד משתרכות מאחור הרבה מתחת לשיא שלהן ● ואם היא תפסיק להציג ביצועים וחלילה תיפול? גם מניות בתחום ה־AI ייחלשו, וכל השוק עלול להיגרר מטה

המשכנתה חצתה את רף המיליון שקל / אילוסטרציה: Shutterstock, Yuri Dondish

המשכנתה הממוצעת חצתה את רף המיליון שקל לראשונה מאז 2022

סך המשכנתאות שנלקחו בחודש שעבר הגיע לכ-7.8 מיליארד שקל, היקף שלא נראה כמותו בשוק המשכנתאות מאז אוגוסט 2022 ● עליית מחירי הדירות בתקופת המלחמה מחזירה לשוק רבים, שעד כה נרתעו מלרכוש דירות, עקב הריביות הגבוהות והמצב הכלכלי הקשה שמתהווה בעקבות המלחמה

השופטת הדסה אסיף / איור: גיל ג'יבלי

השופטת שקודמה במסגרת הדיל אך אין נציב שיבחן את התלונה שנגדה

תובעת בתיק ביקשה להגיש תלונה נגד שופטת השלום הדסה אסיף אך אין כיום נציב תלונות ציבור ● הבוקר הגישה התובעת עתירה לבג"ץ בדרישה לחייב את לוין למנות נציב ● 109 שופטים ורשמים חדשים נשבעים אמונים בטקס השבעת הנשיא

ראסל אלוואנגר (טאואר), ערן זינמן ורועי מן (מאנדיי), אייל הררי (אלוט) / צילום: ענבל מרמרי, נתנאל טוביאס, איל יצהר

ישראלית נוספת על הכוונת של השורטיסטים בוול סטריט

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● בטאוואר שואפים להגדיל את התגמולים למנכ"ל הוותיק ראסל אלוואנגר ● אלוט עלתה בכ-6% תוך יומיים לאחר שקרן Outerbridge הגדילה החזקה במניות החברה ● ומאנדיי נסחרה בתנודתיות לאחר שפורסם דוח של שורטיסט שצופה דאונסייד של 30% במניה

אליעזר מרום ויפתח רון טל / צילום: יוסי כהן, יוסי וייס

שני אלופים במיל' יהיו אחראים על השיקום האזרחי של הדרום והצפון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע בישיבת הממשלה על מינוי האלוף במיל' אליעזר מרום לפרויקטור הצפון ועל האלוף במיל' יפתח רון-טל לפרויקטור הדרום ● המינויים לוו בסערות, מחלוקות והאשמות במינויים פוליטיים ● ברקע הדברים, לאחרונה תקף רון-טל בראיון את הרמטכ"ל הנוכחי הרצי הלוי וכינה אותו "הכושל ביותר בתולדות צה"ל"

ההלוואות לכל מטרה על חשבון הדירות שוברות שיאים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל יאריך את הסדר הלוואה לכל מטרה בשעבוד דירה

בנק ישראל צפוי להאריך את תוקף ההסדר המאפשר למשקי בית להגדיל את ההלוואות לכל מטרה שלהם, באמצעות משכנתה נוספת של עד 200 אלף שקל, עד לסוף השנה ● מאז החלת ההסדר בינואר, קפצו ההלוואות שנלקחו לפי שיטה זו בעשרות אחוזים, לעומת החודשים המקבילים בשנה שעברה

העברת אמצעי מיגון לעוטף עזה. העותרים לא קיבלו וטוענים לאפליה / צילום: דוברות משרד הביטחון

שלושה קיבוצים במועצת אשכול עתרו לבג"ץ: דורשים סיוע ומיגון

אורים, גבולות וצאלים - שלושת הקיבוצים היחידים במועצה האזורית אשכול שלא הוכרו כזכאים לסיוע - עתרו לבג"ץ בבקשה לחייב את המדינה לעשות כן ● בנוסף הם מבקשים לתקן את הגדרת קו העימות, להכלילם במסגרת יישובי תקומה ולהורות על מיגון בתיהם