גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"בארה"ב יוצר תוכן טס במטוס פרטי ומסתובב עם מאבטח. כאן כולם קרובים למעיין אדם"

לרגב גור, בעלי חברת יוצרי התוכן נרטיב, אין בבית טלוויזיה, הוא לא צופה בחדשות, ובארון יש לו כמעט רק חולצות שחורות, כדי "לא לבזבז זמן" ● הוא עובד עם חברות טכנולוגיה ופיננסים, שמגלגלות מאות מיליוני דולרים בשנה, ומחבר בינן לבין היוטיוברים המובילים בעולם ● החודש יקיים כנס בת"א יחד עם היוצר הערבי־ישראלי נאס דיילי, שבו יתייחסו גם לאירועי ה־7 באוקטובר

רגב גור / צילום: דן ליאור
רגב גור / צילום: דן ליאור

רגב גור חולם בגדול, וכשהוא רוצה שהחלומות יתגשמו, הוא כותב עליהם כתבה בעיתון שלו. זה לא עיתון אמיתי, אבל במחשב של גור הוא קיים לגמרי. הוא כותב את הכותרת הראשית, ואז את כותרת המשנה. אחר־כך מגיע תור הכתבה, עם כל הפרטים המלאים.

על הקלות שבה OpenAI לקחה לסקרלט ג'והנסן את הקול
המכה החדשה שמנחיתות עלינו חברות התעופה
ראיון | "מי שלא יקנה עכשיו דירה לילד כבר לא יוכל לעשות את זה"

כך הוא עשה גם כשרצה לגייס את יוצר התוכן נאס דיילי (נוסייר יאסין הערבי־ישראלי, שיש שלו 47 מיליון עוקבים ביוטיוב, אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק) כשותף יועץ לחברה שהקים, נרטיב, שמחברת בין יוצרי התוכן הגדולים בעולם לבין חברות מסחריות.

"כתבתי לעצמי את כל החלום הזה, ממש הקאתי אותו מעצמי תוך 10 דקות", מספר גור. "כשסיימתי, סימסתי לנאס שאני רוצה לפגוש אותו". זמן קצר קודם לכן השניים עבדו יחד על קמפיין מסחרי, כך שהיכרות מוקדמת הייתה, אבל זה כמובן לא הבטיח דבר.

 

למה רצית דווקא אותו?
"הוא אחד מיוצרי התוכן שאני הכי מעריך, מסנדקי התחום בזכות הוותק, הבינלאומיות וההתמדה. אדם שבמשך 600 ימים מעלה כל יום סרטון - אתה רוצה להיות בקרבתו. הלוואי שאני אתמיד ככה בדיאטה. נאסר הוא בית ספר מדהים לנחישות. אני מאמין שאנחנו סך חמשת האנשים שמקיפים אותנו, ומבחינתי הוא אחד מהחמישה.

"בהתכתבות בינינו קבענו להיפגש עוד שבוע בניו יורק, ואז הוא צלצל לשאול מה קורה, כי זה היה דרמטי מהרגיל. ביקשתי ממנו לחכות, ואז הלכנו למסעדה בצ'יינה טאון. ישבתי מולו, הצגתי את החזון שלי ואת התפקיד שאני רוצה שהוא ימלא בו, והוא חייך ואמר לי 'אני, איתך. שלח פרטים במייל'. ירד לי סלע מהלב. אחרי זה המשכנו להסתובב עוד יום שלם בניו יורק. משם השותפות התחילה לגדול".

החיבור לתורמים יהודים

עוד נחזור לשיתוף־הפעולה בין השניים, אבל קודם לכן צריך להבין מה מניע את גור, 33, ובמה הוא מתמחה כבר שנים: לגרום לדברים לקרות.

הוא נולד בירושלים, וגדל במבשרת ציון. בגיל 13 כבר ערך מסיבות לבני נוער. "אני ועוד שני חברים שכרנו מקומות בירושלים, ועשינו שם מסיבות", הוא נזכר. "כל דבר שהיינו צריכים בשבילו חתימות, ההורים באו לחתום. הוריי לא החסירו ממני כלום, אבל תמיד עבדתי בשביל דמי כיס. החשיבה הייתה: אם יש הזדמנות למשהו, אז למה שלא אעשה אותו בעצמי?".

אחרי שהשתחרר מהצבא התחיל ללמוד במרכז הבינתחומי, "ומייד הצטרפתי למחלקת השיווק שלהם. הייתי מהראשונים שעשו שם סושיאל מדיה. זה היה ב־2012, כשהכול היה ויראלי יותר, זו הייתה תקופה טובה לדברים אורגניים".

ומה עם הטיול הגדול אחרי צבא? על זה הוא ויתר. "חשבתי שצריך לבנות ולעשות מהר, ולהקדים את כולם. זה די הוכיח את עצמו כמשהו שעובד, כי אם אתה לא שם שנה מהחיים על טיול אלא על הקמת ביזנס - אתה לא משאיר מקום למישהו אחר".

השלב הבא היה להפוך שליח של הסוכנות היהודית. "תמיד היה לי חלום לגור בניו יורק. חיפשתי מה יביא אותי לשם, ומצאתי את השליחות של הסוכנות לארה"ב. גרמתי לכך שלא רק אתקבל לשליחות, אלא גם שמתוך 400 שליחים אהיה זה שבניו יורק. איך? הייתי טוב בלשכנע את מי שצריך. אם אני מחליט על משהו, אני מתאבד עליו. אני מוצא מי האדם בארגון שיכול לשים אותי בנקודה שבה אני רוצה להיות, ואליו אני מתחבר".

במנהטן עבד עם תורמים יהודים, ויצר קשרים שסייעו לו לחבר בין משקיעים וקרנות ליזמי הייטק ישראלים. "הייתי חיה לא מוסברת שמחברת בין חברות ישראליות לגופים אמריקאים, וקראתי לחברה שלי נרטיב". כעבור שנה הגיע קמפיין הסושיאל הראשון. "לא ידעתי על זה כלום, אבל ניסיתי", מודה גור.

"זו הייתה הצלחה גדולה, ואז התאהבתי בתחום, שמשלב את כל הדברים שהם אני - עבודת שכנוע, רשתות חברתיות, המלצות וחיבור בין שני גופים לעסקה. התמקצענו בזה עד לרמה שכל חברות הטכנולוגיה באו אלינו".

לסבלט תוכן ממשפיען

החברה של גור עובדת עם חברות שמגלגלות מאות מיליוני דולרים בשנה, ביניהן פייבר, וישרד, מליו, אלמנטור, Plus500 ופאפאיה גיימינג. כ־70% מהפעילות היא בארה"ב, 20% באנגליה והיתר במדינות שונות. האינטנסיביות משתנה, ונעה בין 5 ל־80 קמפיינים בחודש.

המודל הכלכלי של חברות מהסוג של נרטיב מבוסס על עמלה של 10%-20% שהן מקבלות על חיבור בין יוצר תוכן למותג. "במובן הזה אני כמו מתווך דירות", מסביר גור, "אבל יש גם תהליך יותר ארוך, שכולל קריאייטיב שאנחנו עושים. למה צריך את זה? כי לא כל משפיען הוא בהכרח יוצר תוכן.

"לפעמים הצורך הוא קמפיין לחברה טכנולוגית שהמשפיען שלה כותב בלינקדאין והוא המתכנת שהכי עוקבים אחריו, אבל הוא לא מתנסח בדיוק באופן שאנחנו צריכים, ואז אנחנו עושים את הכיוונון ועוזרים קריאייטיבית".

תשלום למשפיען מתחיל ב־5,000 דולר, אבל חברה מסחרית שרוצה לעבוד עם היוטיובר המוביל בעולם כיום, מיסטר ביסט (ג'ימי דונדלסון), שמחזיק ב־260 מיליון מנויים - כבר תשלם יותר מ־2 מיליון דולר עבור דקה שלו ביוטיוב.

לדברי רגב, דרך הפעולה הפופולרית בשנתיים האחרונות מבוססת על רישיונות. "הלקוחות אומרים: אנחנו לא בטוחים עד כמה מישהו משפיען, אז אתה תכין לי וידיאו ואנחנו נרוץ איתו בפלטפורמות שלנו.

"אנחנו מומחים בלייצר כאלה - מסבלטים מהמשפיען את התוכן שלו עבור הלקוח. יוצרים קטנים שמחים לקחת בזה חלק, כי זה מקדם את החשיפה שלהם, ולעומת זאת הגדולים לוקחים על זה הרבה כסף, כי אתה שורף להם את התדמית.

"למה השוק הולך לשם? כי ראו שיוצרי תוכן ומשפיענים לא מזיזים את המחט כמו פעם. האלגוריתם חוסם אותם, ולא בטוח שהם כאלה גדולים כמו שהמספרים שלהם מראים. אז החברות המסחריות, שהן מאוד מוכוונות ביצועים, מחפשות פתרונות".

צפיות לפני מכירות

לדברי גור, העידן החדש בתחום הוא "משפיענים שנותנים להם בוסט. חברות כמו טרו קלאסיק, למשל, שולחות חולצות טריקו לאלפי מיקרו וננו אינפולנסרים, ואומרות להם: תצלמו את עצמכם, תשלחו אלינו, ואנחנו נעשה מזה מודעות. וככה הם מריצים 3,700 מודעות בו זמנית. זה נהיה צבא של עריכת מודעות. אם פעם היו לוקחים דמות מפורסמת או משפיענית אופנה, היום מבינים שהדבר הזה לא עובד".

מה ההבדל בין יוצרי תוכן בישראל ובארה"ב?
"בארה"ב ובאנגליה הם קודם יוצרים תוכן, ואחרי זה מוכרים מוצר מסחרי - והם עושים כסף ממוניטיזציה, גם אם הם לא ימכרו מוצר אחד. אנחנו עובדים עם יוצר תוכן מהטובים ביותר בהייטק, שהוא מהאורים והתומים בסיקור של מוצרים חדשים בשוק, יש לו מיליוני צפיות ביוטיוב והוא עושה מהן כסף.

"קחי למשל את מיסטר ביסט - הוא יודע שהכסף יגיע, אבל הוא קודם רוצה להיות האדם עם הכי הרבה צפיות ברשת. לכן תהליך העבודה שלו אחר לגמרי: הוא לא עומד מול רינג תאורה, וכמו בערוץ הקניות עובר מוצר מוצר. הוא רוצה שתישארי אצלו למשך 20 דקות. לכן הוא מציג את התכלס מייד בהתחלה, ואחרי הכול קורה בקצב מטורף.

"זה יוצר הבדל ענק בטיב התוכן לעומת ישראל, שבה יש בעיקר משפיענים - אנשים שהדרך היחידה שלהם לעשות כסף היא למכור מוצר. מעיין אדם עדיין תפרסם אתר או חברה, ואלפי עוקבים יקנו את מה שהיא מוכרת. זה יותר פשוט לניהול, כי כולם מכירים את כולם, ואין הרבה מרחק בין יוצר התוכן לבין הקהילה שלו - הם דומים.

"בארה"ב, יש הבדל בין ריאן טרהן לעוקבים שלו, כי הוא טס במטוס פרטי ומסתובב עם מאבטח, יש דיסטנס. אבל אני יודע לחדור את החומה הזאת, על זה עשיתי את הקריירה שלי. אני יודע איך להגיע לארוחת ערב אצלו בבית, בלי לעבור את המחסומים האלה. כשאני רוצה משהו, אני לא רואה בעיניים. מבחינתי, כולם מושגים, מראשי ממשלות דרך נשיא ארה"ב עד מפורסמים".

איך מאמצים גישה של "כולם מושגים"?
"כמובן שיש דברים שלא מצליחים, אבל ה'לא' לא כל־כך כואב לי. אני מנסה 100 דברים, מקבל 80 סירובים, ומתרכז ב־20 שהסכימו. הרעיון הוא לא ליפול מה'לא'. זה לא מזיז אותי, זה רק נותן לי יותר. מבחינתי, כמה שיותר פידבק. אין לי את הפונקציה של להיעלב, אני עוסק רק ב־ROI חיובי.

"בתחילת הדרך לא היו לי כסף וקשרים, רק מיומנויות רכות וחוצפה, אבל היום זה יותר פשוט, כי כבר יש מי שיעזור לי. אם אני אומר לנאס דיילי 'תכיר לי את סופר קאר בלונדי', תוך 10 שניות היא אצלי בוואטסאפ".

יוצר התוכן נאסר יאסין (נאס דיילי) / צילום: יח''צ

ביטויי שנאה בעולם

אין לו בבית טלוויזיה, הוא לא צופה בחדשות, ובארון יש לו כמעט רק חולצות שחורות. לכל הדברים יש לו נימוק אחד: "זה פשוט בזבוז זמן. לצאת לטיול של חצי שנה ולהכיר את עצמך, זה ROI חיובי. לראות האח הגדול זה תמיד ROI שלילי. כנ"ל מלחמות ואלימות. זה לא נותן לך כלום, רק גוזל אנרגיה. אני לא מנותק מהמציאות, אני בסושיאל מדיה, ולוקח בערבון מוגבל מה שכתוב שם.

"בשנה האחרונה עברתי טלטלה אישית, וקיבלתי פרספקטיבה אחרת על דברים. היום אני מחפש סיבה למסיבה, כי הצרות מגיעות מעצמן לבד. נהייתי אדם הרבה יותר חוגג, מתוך הבנה שמחר הכול יכול להיגמר. אירועים טראומטיים הופכים משהו, וזה מה שה־7 באוקטובר עשה לי. אני עובד יותר יעיל עכשיו, וגם משקיע באבהות, שנה ו־10 חודשים אני אבא".

ב־2 ביוני הוא יקיים יחד עם נאס דיילי את ועידת יוצרי התוכן השנתית Nassummit בתל אביב - ובמקביל תתקיים ועידה דומה בעוד מספר ערים בעולם. "הייתה התלבטות האם לקיים אותה, מודה גור, "אבל החלטנו שכן, למרות הסיכונים הכלכליים וזה שיש פחות חסויות, ולמרות שהרבה אנשים במילואים וקשה למכור כרטיסים. לא תמיד עושים דברים בהחלטה עסקית נטו".

אתה לא פועל בישראל בכלל. אז למה נכנסת לזה?
"זה נכון שאין לנו פעילות עסקית בארץ, אבל הלב שלי כאן. מבחינה עסקית, יש לנו את כל הסיבות לא לקיים את הכנס בישראל השנה. לנאסר יש מיליוני עוקבים מהעולם הערבי, והוא מקבל ביטויי שנאה על מהלך כזה שבו הוא מביע תמיכה בישראל".

"בעיניי היום יותר מתמיד חשוב לקיים אירוע כזה בארץ", אומר נאס דיילי לגלובס. "במלחמה ראינו את המשמעות של הפעילות ברשתות החברתיות, ולכן ישנה חשיבות עליונה להביא לארץ יוצרי תוכן מהעולם, ולחבר אותם ליוצרי תוכן ישראלים. רגב הוא יזם שיודע להזיז הרים ומאוד מבין את התחום, ואין שמח ממני שהוא השותף שלי לדרך הזו".

בין משתתפי הוועידה נמנים קייסי נייסטאט (כ־13 מיליון עוקבים ביוטיוב. "הוא התבטא לטובת מדינת ישראל למרות שהוא לא דמות פוליטית"), וקוואפנוק אולסן (Q's Greenland) שמחזיקה בהכי הרבה עוקבים בגרינלנד. "היא אחראית על 30% מתיירות הפנים למדינה, אין לזה אח ורע בשום מקום בעולם", מציין גור.

יוצרת התוכן קוואפנוק אולסן

"בארה"ב, מדינה של 400 מיליון בני אדם, הסיכוי שמישהו ישפיע ברמה הזו הוא אפס, מלבד כמה יחידי סגולה. גם מיסטר ביסט לא יכול להגיע לאחוזים כאלה. הוא לא ימכור 4 מיליון יחידות של חופשה או אייפון".

בין המשתתפים הישראלים נמנים יוצרי תוכן כמו קווין רובין, ליאל אלי, עידן תלם ומאיה ורטהיימר. "במרכז יהיה הסושיאל מדיה בעידן שאחרי ה־7 באוקטובר", מציין גור. "אני בעסקי האסקפיזם, אבל מזה אי־אפשר לברוח. ביוני 2024 אי־אפשר לא לדבר על הפיל שבחדר".

כישראלי שעובד בחו"ל הושפעת מהמלחמה?
"לא מזהים אותנו כישראל, כי אנחנו לא חברה ישראלית, אבל אחת העובדות הבכירות במטא דובאיי שהיא חברה שלנו - אנחנו עושים איתה כנסים, וארוחות ערב - מחקה אותנו מהחיים שלה אחרי ה־7 באוקטובר. היא מחקה אותי מהאינסטגרם, אבל אני יודע שהיא מעלה כמות קריאטיב מטורפת נגד ישראל. בימים אחרים היא הייתה מוזמנת לכנס הזה, וגם מגיעה".

לפצח את האלגוריתם

ואיך אפשר בלי לדבר על בינה מלאכותית? "כבר יש אינפלואנסרים ב־AI, אבל זה לא יחליף עד הסוף את האדם, ואם זה יקרה, אנחנו נהיה הראשונים להיות שם", אומר גור. "פעם בדקנו אפשרות לרכוש עמוד אינסטגרם של משפיענית אנימציה, אבל זה עוד לא היה מעניין. מצד שני, הכול משתכלל כל יום.

"זה נכון שבשביל מזג אוויר לא צריך חזאי, וגם בשביל תוצאות טניס אפשר לקחת מגיש AI, אבל יש אלמנטים שלא יכולים לעבוד. אני עוקב אחרי מתן חלק בטוויטר, אין מכונה שיכולה להחליף אותו מבחינת רמת העניין בתוכן".

עד כמה האלגוריתם הוא זה שקובע, ואיך מפצחים את זה?
"מי שיגיד שהוא יודע לפצח את האלגוריתם, הוא שקרן. אנחנו כל הזמן עושים טסטים, מעלים 20 דברים לאוויר, שניים תופסים, ואחרי חודש גם הם כבר לא. זה קשה, וזה לא מתאים לאנשים שאוהבים לעבוד עם מתכון. יש קונדיטורים ששוקלים כל גרם סוכר ועושים הכול לפי הספר, ויש שפים שפשוט עושים מהלב. אנחנו איפשהו באמצע.

"צריך להיות אמפירי, מאוד מוכוון ביצועים, ובסוף כל יום שלי הוא כאילו חזרתי מקרב. אבל זה גם מאוד מתגמל, הידיעה שאתה יכול להפיץ בשורה לעשרות מיליוני אנשים בעולם".

אתה יודע את התורה, אבל לא משמש כיוצר תוכן בעצמך.
"אני סנדלר יחף, לא מעוניין. אין לי חדוות מצלמה".

איפה היית רוצה להיות בעוד שנה־שנתיים?
"אנחנו עובדים על מוצרים משלנו שקשורים ליוצרי תוכן, ולא תלויים בזה שיוטיוב או אינסטגרם יהיו חזקים. זו תהיה חברה עם תתי מותגים, מאפליקציה ועד D2C. אנחנו גם מנסים להיכנס לשוק היפני שהוא אחד החזקים בעולם, ומתחילים לעבוד עם משפיענים שם. אני רוצה שזה יהיה השוק השלישי שלנו".

עוד כתבות

מלמטה בכיוון השעון:  מסכים של שיאומי, סוני ו־LG / צילום: יח''צ

עד 7,000 שקל: מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק

לקראת השלבים המתקדמים במשחקי היורו ולקראת האולימפיאדה, בדקנו מהם מסכי הטלוויזיה שהחברות השונות בשוק מציעות ● רובן מתהדרות ביכולות בינה מלאכותית לצד פיצ'רים ייחודיים

הקאן פידאן, שר החוץ הטורקי / צילום: ap, Bilal Hussein

טורקיה לצד חיזבאללה: "קפריסין מסייעת לישראל במלחמה בעזה"

טורקיה מצטרפת לטענות של נסראללה נגד קפריסין: שר החוץ הקאן פידאן אמר כי "כל העת מתבצעות משם טיסות מודיעין וטיסות צבאיות לעזה" ● פידאן אף פיזר האשמות בנוגע ליוון, ואיים: "עצתנו ליוונים היא להתרחק מהעניינים האלה, כי כשאתה מעורב במלחמות המתמשכות במזרח התיכון, האש תבוא ותמצא אותך"

מגדלי לנדמרק בתל אביב / הדמיה: עמרי אמסלם

אחרי 20 שנה: קרן פיטנגו עוזבת את הרצליה לטובת תל אביב

קרן ההון סיכון הוותיקה שכרה 1,400 מ"ר במגדלי לנדמרק שהחלו להתאכלס לאחרונה בשרונה ● הערכות: תעזוב את המשרדים במגדלי אקרשטיין בהרצליה פיתוח שבהם שכנה יותר מ-20 שנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

כך תכפילו את הרווח על אנבידיה, או את ההפסד

תופעה חדשה יחסית בארה"ב תופסת תאוצה - תעודות סל ממונפות על מניה בודדת ● למשל, תעודת הסל NVDL כוללת את מניית אנבידיה בלבד במינוף כפול - כך ניתן, למשל, להרוויח 15% ביום אבל גם להפסיד 20% בשעה ● "זוהי השקעה מאוד ספקולטיבית", אמר ראש המחקר ב-VettaFi

שאול גולדשטיין / צילום: ענבל מרמרי

הדחת המנכ"ל שהתריע על מחדל החשמל: ההכרעה צפויה היום

לאחר שמנכ"ל החברה הזהיר בשבוע שעבר כי משק החשמל בישראל לא ערוך למלחמה כוללת עם לבנון - קידם יו"ר החברה מהלך להדחתו ● לגלובס נודע כי הדיון על ההדחה יימשך היום

קרונות וקטרים חשמליים, בעיגול: מירי רגב / צילום: רכבת ישראל, נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת

המלחמה והלחצים הפוליטיים מעכבים את פרויקט חשמול הרכבת. כמה זה יעלה לנו?

הסכם חדש של רכבת ישראל מול הקבלנית הספרדית בפרויקט החשמול דוחה את השלמת העבודות מאוקטובר השנה ל־2027 ● כעת המדינה תשלם יותר מ־100 מיליון שקל נוספים ● בין הסיבות: המלחמה שגרמה למחסור בעובדים וצמצום העבודות בימי שבת ובלילות בשל לחץ פוליטי

מנכ''ל פריון, טל יעקובסון / צילום: אוהד דיין

ההכנסות ירדו: פריון מפטרת 6% מכוח האדם

פעילות חטיבת החיפוש הצטמצמה באופן משמעותי בחודשים האחרונים על רקע מהלכיה של מיקרוסופט ● רוב העובדים שיעזבו הם מישראל ● תהליך ההתייעלות נועד לאפשר לחברה להתמקד במנועי הצמיחה המרכזיים שלה

יהודה דואה, ראש המועצה האזורית קצרין, עם בר לביא, ראש מערכת החדשות של גלובס / צילום: גיא צרחי

"המדינה צריכה לחזק את תושבי הצפון ולומר 'אנחנו שמחים שבחרתם לא לעזוב'"

יהודה דואה, ראש המועצה המקומית קצרין, השתתף בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, מקצרין ברמת הגולן • "אנחנו מצפים לפיצויים בצורה רחבה שלא גורמת לאף משק בית לעשות חשבון מה קונים הביתה" • מחר: הכנס מגיע לעכו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות בבורסה; ניו-מד אנרג'י מזנקת ב-7%, דלק ב-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● ניו-מד אנרג'י: ניתן אור ירוק ממשרד האנרגיה להגדלת יצוא הגז הטבעי והרחבת האספקה למשק המקומי ● IBI: מאזן הכוחות נוטה לפיחות בשקל בחודשים הקרובים ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה של 3.1%, מעל הרף העליון של בנק ישראל ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה

מפעל לייצור סוללות לית'יום לכלי רכב חשמליים / צילום: Shutterstock

במדינה אירופית קטנה: הפרויקט שיעזור למערב להשתחרר מסין

מיזם כריית הליתיום בעמק ג'אדאר בסרביה קיבל אור ירוק - על אף החששות הסביבתיים ומאבק התושבים המקומיים ● המכרה צפוי לספק 17% מהליתיום הנדרש לכלי רכב חשמליים באירופה

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

הסדר עם רשות המסים: טבע תשלם מס של 750 מיליון דולר

טבע הגיעה להסכם מול רשות המסים, לפיו תשלם את שומות המס על השנים 2020-2008 ● עיקר המחלוקת היה רווחים שהחברה התייחסה אליהם כפטורים ממס לפי חוק עידוד השקעות הון, אך שלגישת רשות המסים חל עליהם מס

חייל אוקראיני מכין רחפן להמראה / צילום: ap, Andriy Andriyenko

במערב עוקבים מקרוב: כך הרחפנים של אוקראינה חומקים מהשיבושים הרוסיים

הלוחמה האלקטרונית מתפתחת במהירות, ודוחפת את יצרני הרחפנים באוקראינה לעדכן בהתמדה את הרכיבים ולהפוך את כלי הטיס לאוטונומיים יותר ● חברות מערביות עוקבות מקרוב אחר ההתפתחויות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

שותפות לוויתן קיבלו אישור להכפיל את היקף הפקת הגז

הגדלת היתר היצוא בעתיד עשוי לכלול התניות שקשורות להבטחת אספקת הגז הטבעי למשק הישראלי ● תוספת הגז הטבעי ליצוא תעמוד על 118 BCM, וככל שבעלי המאגר ימצאו גז טבעי נוסף, תישקל הגדלת כמות היצוא עד להיקף שלא יעלה על 145 BCM

אורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי, בכנס ''מדברים צפון'' / צילום: בר לביא

מנהל חטיבת המשכנתאות בלאומי: "יש התעניינות גדולה של תושבי חוץ בשוק הנדל"ן"

אורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי, השתתף בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, שהתקיים בעכו ● "בדרום כרגע יש פריחה: המשקיעים מגיעים, ואנשים באים כי הם מבינים שהאיום שם קרוב לסיום. לעומת זאת, בצפון רואים אי-ודאות, ועדיין אנחנו עדים לפעילות ערה, בניגוד למה שיכולנו לצפות"

מגדל ToHA 2 / הדמיה: Viewpoint

כפי שנחשף בגלובס: גוגל תשכור כ־20 קומות במגדל בת"א במיליארד שקל לעשר שנים

גוגל תשכור מידי אמות וגב־ים כ־60 אלף מ"ר במגדל ToHa2 המוקם בימים אלה, תמורת 115 מיליון שקל לשנה ● לחברה יש זכות יציאה חד־פעמית מהחוזה לאחר חמש שנים ● המגדל צפוי להתאכלס ב־2026

דיון בבג''ץ על חוק הגיוס / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

בג"ץ קבע פה־אחד: המדינה חייבת לגייס בני ישיבות לצה"ל

תשעת שופטי בג"ץ הכריעו היום בעתירות נגד חוק הגיוס וקבעו כי על המדינה לפעול לגיוס בני הישיבות, וכי עד אז לא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות עבור תלמידים שלא קיבלו פטור ● נקבע כי "הממשלה פגעה פגיעה קשה בשלטון החוק ובעיקרון שלפיו כל הפרטים שווים בפני החוק"

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באירופה; נעילה מעורבת באסיה

הדאקס עולה ב-0.5% ● מניות הטכנולוגיה משכו את מדד ניקיי לעליות ● לאחר שלושה ימים של ירידות, אנבידיה התאוששה אתמול וזינקה ב-6% ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה ● בשישי יפורסם מדד ה-PCE בארה"ב

יולי אדלשטיין, יו''ר ועדת חוץ וביטחון / צילום: נועם מושקוביץ'

שיחת ההבהרה מנתניהו והמהלך של אדלשטיין: דחה הצבעה כי "אין הסכמה רחבה"

רה"מ קיים שיחת הבהרה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, אחרי שזה אמר שיאשר חוק גיוס רק בהסכמה רחבה ● לאחר מכן אדלשטיין לא העלה להצבעה את החוק להכבדת גיל הפטור ממילואים - מאותה סיבה בדיוק • אדלשטיין: "אין לי שום אינטרס להעביר את זה" ● באופוזיציה חגגו: "נמשיך להוביל את המאבק למען משרתי המילואים" ● המשמעות מאחורי המהלך של אדלשטיין

דורי נאוי ושחר אושרי, חברת האחים נאוי / צילום: איל יצהר

מהלך חריג בשוק ההון: בנק ישראל פנה, ורשות ני"ע הובילה לביטול גיוס חוב של אחים נאוי

חברת האשראי החוץ-בנקאי השלימה ביום שני גיוס ניירות ערך מסחריים שתמורתו הסתכמה ב-101 מיליון שקל ● אבל החברה מבטלת את הגיוס ותחזיר את הכסף לנושים, זאת על רקע מחלוקת משפטית שהתגלעה בנוגע לסוגיית חוק הבנקאות ● בנק ישראל: "החברה אינה מפוקחת לעניין הלימות הון ונזילות, היא איננה רשאית להנפיק ניירות ערך מסחריים סחירים ללא רישיון של תאגיד בנקאי

איליה סוצקבר, המדען הראשי לשעבר של OpenAI / צילום: כדיה לוי (עיבוד תמונה)

עם שכר התחלתי של 50 אלף שקל: אלה העובדים שמחפש הסטארט-אפ הלוהט בישראל

איליה סוצקבר ושותפיו, דניאל גרוס ודניאל לוי, הכריזו כי בכוונתם לפתוח משרדים בקליפורניה ובתל אביב, ולגייס לצורך כך את טובי המוחות בתחום