גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התופעה החריגה הזו התרחשה רק שש פעמים ב-50 השנים האחרונות. בכל פעם הגיע אחריה מיתון

התופעה החריגה שבה הריבית על אג"ח לטווח קצר גבוהה מהריבית על אג"ח ארוכות התרחשה שש פעמים בלבד ב–50 השנים האחרונות ● העננים מצטברים: הסבירות למיתון בשיא לפי הפד, נתוני התל"ג והתעסוקה מדשדשים ופשיטות הרגל בעלייה ● השינויים המהירים בריבית בעשור זה וההדפסה המסיבית של פרוץ הקורונה מגיעים בקרוב למאני טיים

משרדי משרד העבודה של מדינת ניו יורק. פחות משרות חדשות מהצפוי / צילום: Reuters, Anthony Behar
משרדי משרד העבודה של מדינת ניו יורק. פחות משרות חדשות מהצפוי / צילום: Reuters, Anthony Behar

הכותב הוא עורך דין בהשכלתו העוסק ומעורב בטכנולוגיה. מנהל קרן להשקעות במטבעות קריפטוגרפיים, ומתגורר בארה"ב. כותב הספר "A Brief History of Money" ומקליט הפודקסט KanAmerica.com. בטוויטר @ChananStei nhart

בימים כתיקונם הריבית על איגרות חוב לטווח קצר נמוכה מהריבית על איגרות חוב לטווח ארוך. הסיבה ברורה: כאשר מלווה נפרד מכספו לזמן ארוך יותר, הוא מוותר על נזילות וגם לוקח סיכונים גדולים יותר מפני הלא ידוע ומפני שינויים בערך הכסף. כאשר כלל זה מתהפך, כלומר הריבית על איגרות חוב לטווח קצר גבוהה יותר, מדובר בתופעה נדירה למדי המכונה "היפוך עקום התשואות" (Inverted Yield Curve).

הפד במלכוד: הריבית בארה"ב עלולה להחריב את הין היפני
כולם מסתכלים על אנבידיה אבל ההזדמנות עשויה בכלל להסתתר במניה אחרת

תופעה שכזו, שבה הריבית על האג"ח ל־10 שנים נמוכה מזו שעל האג"ח לשנתיים, התרחשה שש פעמים מאז 1976. בכל אחת מהפעמים גם הריבית על האג"ח ל־3 חודשים הייתה גבוהה מזו שעל אג"ח ל־10 שנים. ובכל פעם בעקבות ההיפוך הגיע מיתון, בדרך כלל בתוך שנתיים. בדרך כלל תקופות המיתון התחילו דווקא לאחר שההיפוך נעלם, ויחס הריביות חזר להיות נורמלי. הסיבה לחזרה לנורמליות היתה תמיד הורדת הריבית או ציפיה גבוהה להורדה שכזו. האג"ח קצרות הטווח מושפעות באופן מובהק מריבית הפד לטווח קצר, ולפיכך הורדה זו מורידה גם את התשואה עליהן.

לפני כשנתיים החל היפוך בתשואות של האג"ח לשנתיים מול זה של עשר שנים, ולפני כשנה וחצי הוא קרה גם עם האג"ח ל־3 חודשים. במרץ השנה שבר ההיפוך שיא היסטורי כאשר חצה את קו 624 הימים, שיא בו החזיק ההיפוך של 1976. אף שמדובר בהיפוך ארוך ומובהק, והשלישי בעומקו, גבוה מזה של 2008 ו־2000, בינתיים הכלכלה האמריקאית לא מראה סימני ממשיים של היחלשות. הסיבה העיקרית היא שחרף העלייה החדה בריבית, ריבית הפריים עומדת על 8.5% וזו על המשכנתאות מעל 7%, וחלק ניכר מהחוב שאינו ממשלתי נעול בריבית נמוכה לפרק זמן ארוך יחסית. על פי מחקר של חברת הנדל"ן רדפין, לכ־89% מהמשכנתאות לצרכנים באמריקה ריבית נעולה מתחת ל־6%; ל־59.5% ריבית נעולה מתחת ל־4% ול־22.6% מתחת ל־3%. בשוק איגרות החוב הקונצרניות המצב דומה. פחות מ־13% מהן עומדות לפירעון וחידוש ב־12 החודשים הבאים, כולל באיגרות החלשות ביותר, דירוג B-.

הסבירות למיתון בשיא שלא היה משנות ה־80

בכל זאת אט אט העננים באופק מצטברים. מודל של הפדרל רזרב סניף ניו יורק המנתח את הסבירות למיתון בתוך 12 חודשים, קובע שהסבירות לכך היום היא 50.4%, מספר שכמותו לא היה מאז שנות השמונים של המאה שעברה. לשם השוואה, בשנים 2001 ו־2009, שהיו שנות מיתון במדינות רבות, הראה המודל הסתברות נמוכה יותר להתפתחות מיתון.

אף שנתוני התל"ג ודוחות התעסוקה רחוקים מלהצביע על מיתון בארה"ב, המגמה ברורה. ברבעון הראשון של השנה עלה התל"ג בקצב שנתי בכ־1.6%, ירידה חדה מ־3.4% ברבעון האחרון של 2023. גם דו"ח התעסוקה של אפריל מהבהב צהוב. על פי הדוח, הכלכלה האמריקאית הוסיפה בחודש מרץ 175 אלף משרות חדשות, הרבה פחות מהציפייה שהייתה 235 אלף, וכן מ־315 אלף המשרות בחודש שקדם.

פחות היתרי בנייה והתכווצות ברכש

הנתונים האלה עולים בקנה אחד עם מדדים חשובים נוספים. כך מדד הרכש בסקטור היצרני (ISM Manufacturing PMI) עומד כעת על 49.20, ירידה של 2.19% מהחודש שעבר, ונמוך מהציפיות שעמדו על כ־52. גם הנדל"ן מצביע על האטה. מספר היתרי הבנייה שהוצאו במרץ ירד ב־2.3% לעומת החודש שלפניו, למספר הנמוך ביותר מאז ספטמבר.

כלכלת ארה"ב נשענת בכ־70% על הוצאות הצרכנים (Consumer Spending). אלה ירדו ברבעון הראשון של השנה בכ־0.7% במונחים ריאליים. עובדה זו מתכתבת עם מדד נוסף, סנטימנט הצרכנים (consumer sentiment) שמודדת חודשית האוניברסיטה של מישיגן. גם זה נפל החודש, מ־77.2 בחודש שעבר ל־67.4 כעת. נתון זה היה הנמוך ביותר מזה שישה חודשים, והרחק מתחת לציפיות השווקים ל־76.

גם פשיטות הרגל במגמת עלייה: על פי נתוני מינהל בתי המשפט, מספר פשיטות הרגל הפרטיות גדלו בשנת 2023 בכמעט 17% לעומת השנה שלפניה, ושל עסקים עלו בכ־40.4%. ברבעון הראשון של 2024 המשיכה המגמה, ופשיטות הרגל של העסקים עלו ב־22% לעומת הרבעון המקביל, ואלו של צרכנים גדלו ב־13%.

מגמה דומה ניכרה גם בסקטור הנדל"ן. על פי חברת אטום, המובילה באיסוף מידע ביחס לשוק זה, ברבעון הראשון של 2024 עלו מספר הבתים בהליכי כינוס נכסים (Foreclosure) ב־3% לעומת הרבעון הרביעי של השנה שעברה. בחודש אפריל היה המספר גדול ב־8% מאפריל אשתקד. בהתאמה גם צנח דרמטית מספר העסקאות. על פי חברת המחקר ירדני, ירד מספר הבתים שנמכרו בחודש מרץ השנה לקצב שנתי של 4.19 מיליון יחידות לעומת 4.38 מיליון בחודש שעבר. בינואר 2022 עמד הנתון על 6.34 מיליון ובינואר 2021 על 6.65 מיליון. עם הירידה בעסקאות גם המחירים צנחו. על פי נתוני הפדרל רזרב, מחיר הבית החציוני באמריקה ירד מכ־480 אלף דולר ברבעון הרביעי של 2022 לכ־421 אלף בסוף הרבעון הראשון של 2024.

בשבוע שעבר פרסם הפדרל רזרב של ניו יורק נתון נוסף מדאיג. בדו"ח "חובות משקי הבית לרבעון הראשון של 2024" נכתב, "החובות לרכישת רכבים ואלו שבכרטיסי אשראי אשר נכנסו לחדלות פירעון חמורה, קרי בפיגור של מעל 90 יום, המשיכו לעלות בכל קבוצות הגיל. נכון לסוף מרץ 3.4% מההלוואות של משקי הבית נמצאו בדרגה כלשהי של פיגור. בחישוב שנתי, 8.9% מסך ההחובות בכרטיסי אשראי וכ־7.9% מסך הלוואות הרכב נמצאים במצב של היעדר פירעון כלשהו, מעידים עד כמה המצב הפיננסי של משקי הבית הולך ומחמיר".

העשור הנוכחי כבר עקף את קודמו בהתייקרויות

הריבית הגבוהה מקררת באיטיות את הפעילות במשק, ובהתאם את האינפלציה. מדד הליבה (Core CPI, הבסיס הקבוע שנמצא בסל המוצרים), זה המועדף על הפד, עדיין מרחף מעל 3.5%. הנתון הזה מלמד כמה קל להדפיס - כמעט 20 טריליון דולר של כסף־חוב הגיעו לשוק באמריקה מאז הרבעון השני של 2020 ועד סוף 2023, גידול של כ־25% בהיצע הכסף - אך קשה להיפטר מתוצאות ההדפסה. אנחנו עדיין לא במחצית העשור הנוכחי אבל ההתייקרויות באמריקה מתחילתו עומדות רשמית על כ־22% - ובפועל הן הרבה יותר - עברו את סך כל ההתייקרויות שהיו בעשור הקודם כולו, כ־18.6%. האינפלציה הזו לא שוחקת רק את כוח הקנייה של הרוב המוחלט של הציבור, היא גם שוחקת את החסכונות, ובפרט אלה המושקעים באיגרות חוב ובפיקדונות. אלה משלמים את מלוא השחיקה האינפלציונית, וגם נושאים בדרך כלל בתשלום מס רווחי הון על "רווחים" אינפלציוניים אלו.

הריבית הגבוהה מתקשה להוריד את האינפלציה, אך בינתיים זורעת הרס בשוקי המטבע הבינלאומיים. כך הין היפני, חרף התערבות הבנק היפני המרכזי, נסחר באזור 160 ין לדולר, שפל שלא נראה זה 34 שנה; הדולר הקנדי מרחף באזור 73 סנט לדולר אמריקאי, נקודת השפל שלו מאז 2004; ומדד הדולר האמריקאי עומד בשיא שלא נראה מאז 2002, למעט כמה חודשים בשנה שעברה, הרחק מעל הממוצע הרב־שנתי.

בינתיים מדיניות הריבית של הפד מערימה קשיים גדלים והולכים על הבנקים האזוריים. חלק ניכר מתיק האשראי של הבנקים הללו מתרכז בנדל"ן המסחרי, מגזר שחובותיו, לפי מודי'ס, מסתכמים ב־4.5 טריליון דולר. על פי דו"ח של קרן פידלטי, כ־51% מחובות הסקטור הם לבנקים, ומתוך זה 16.7% לבנייני משרדים. האשראי הבנקאי לנדל"ן המסחרי מהווה בממוצע מעל 40% מתיק האשראי של מאות הבנקים האזוריים הבינוניים והקטנים באמריקה, ומעל 10% אצל 12 הבנקים הגדולים. כך למשל לג'יי.פי מורגן כ־173 מיליארד דולר של אשראי לנדל"ן מסחרי, 13% מסך תיק האשראי שלו. על פי דו"ח המשרד הלאומי לחקר כלכלי (NBER), כ־14% מההלוואות בסקטור בכלל ו־44% מההלוואות על בנייני משרדים נמצאות במצב "הון שלילי", קרי שסכום ההלוואות גדולות מערך הנכסים המשועבדים לאשראי, נוכח נפילת ערך הנכסים מאז 2022.

הפד יאלץ להוריד ריבית בחודשים הקרובים

הקשיים הנערמים והולכים בסקטור מצאו ביטוי לא מכבר במאזני הבנק האזורי "ניו יורק קומיוניטי קורפ". לפני כשנה הוא דורג כבנק מספר 32 בגודלו בארה"ב, עם 113 מיליארד דולר בנכסים והון מניות של כ־8.4 מיליארד דולר. ברבעון האחרון של 2023, כמו גם ברבעון הראשון השנה, הציג הבנק הפסדים כבדים, ומנייתו התרסקה ב־80%. למגזר הנדל"ן המסחרי היה חלק נכבד בכך. לפני כחודשיים קיבל הבנק חבל הצלה: השקעה של מיליארד דולר מכמה חברות בוול סטריט. בנק זה אינו יוצא דופן: ב־12 החודשים הבאים צפויים להגיע כטריליון ורבע דולר של הלוואות נדל"ן מסחרי לפירעון ולחידוש. שיעור הריבית ישחק פה תפקיד מפתח, הן בהערכות השווי התיאורטי של הביטחונות והן בניתוח תזרים התשלומים נטו הצפוי. לפיכך להחלטת הפד ביחס לריבית עלולה להיות השפעה מרחיקת לכת על יציבות המערכת הבנקאית האמריקאית כולה, ובפרט הבנקים האזוריים, המהווים את רוב הבנקים באמריקה.

השינויים המהירים בריבית בעשור זה, וההדפסה המסיבית מאז פרוץ הקורונה ועד 2022, מגיעים בקרוב למאני טיים. אם ההיסטוריה יכולה ללמד משהו, הפד יאלץ בחודשים הקרובים להוריד את הריבית, חרף העובדה שהאינפלציה טרם נכבשה. עם הורדת הריבית, ואפילו בתהליך הציפייה לקראתה, היפוך עיקום התשואות יתחיל להתיישר, ושוק המניות עשוי בהחלט להגיב בפרץ התלהבות. אך מה שמחכה מספר רבעונים לאחר מכן אופטימי הרבה פחות, אם ההיסטוריה תחזור והמודלים לא יטעו. בתוך רבעונים בודדים יגיעו המיתון ועמו ירידה חדה בשוקי המניות. לאחר מכן תחזור הרחבה כמותית מסיבית והורדה בריבית, עמן תחזור האינפלציה שטרם דעכה. אלה ישחקו עוד את חסכונות הציבור, ובפרט את אלה המושקעים באג"ח ובמזומן. כך יחל לו סיבוב נוסף, מן הסוג שכנראה ילוו אותנו לתוך העשור הבא באינטנסיביות ובתדירות גבוהים מבעבר.

עוד כתבות

קובי מימון / איור: גיל ג'יבלי

קובי מימון רוצה להתקרב למאגר תמר: אקויטל הגישה הצעת רכש ל-23% ממניות נפטא

הצעת הרכש, ככל שתתקבל על ידי בעלי המניות, עשויה להוביל את אקויטל להחזיק ב-90% מנפטא ובעתיד לפעול למחיקתה מהבורסה ● עלות ההצעה לאקויטל – 439 מיליון שקל והפרמיה בהצעה עומדת על 8%

טיילור סוויפט בהופעה בפריז / צילום: Associated Press, Lewis Joly

הזמרת ששרה כל הדרך אל הבנק, ואף עשויה לעכב את הורדת הריבית בבריטניה

המופע המצליח של הזמרת האמריקאית טיילור סוויפט, The Eras Tour, עשוי להוסיף כמיליארד ליש"ט לכלכלה הבריטית ● זוכת הגראמי, שידועה כ"מטלטלת כלכלות" בכל מקום שכף רגלה דורכת, צפויה להביא לעלייה באינפלציה בבריטניה באוגוסט ולשבש את התוכניות של הבנק המרכזי במדינה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר

היועמ"שית: "לא ניתן להעלות את גיל הפטור למילואמינקים מבלי לצמצם את חוסר השוויון"

עו"ד בהרב-מיארה הודיעה לממשלה כי קיימת מניעה משפטית להאריך את גיל הפטור ממילואים, לנוכח אי-צמצום הפער בשוויון בסוגיית גיוס החרדים ● עם זאת, היא ציינה כי ניתן להאריך לתקופה קצרה נוכח התחייבות גלנט למצות את פוטנציאל הגיוס ● ועדת השרים לחקיקה אישרה היום להאריך את הוראת השעה בשלושה חודשים - בהתאם לעמדת היועמ"שית

חוק הרבנים חוזר לכנסת / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חוק הרבנים חוזר לדיונים בוועדת החוקה של הכנסת

החוק יאפשר למנות עוד משרות רבות של רבנים, ויעניק לשר הדתות ולרבנות שליטה כמעט מלאה בתהליך על חשבון הרשויות המקומיות ● מהו חוק רבני הערים שהקואליציה מנסה לקדם, ולמה הוא חשוב לש"ס?

חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה / צילום: Reuters, Matias Baglietto

ארגנטינה: האינפלציה הנמוכה ביותר זה שנתיים וחצי, והרפורמות נמשכות

האינפלציה בארגנטינה נחתכה לרמתה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2022, מה שמחזק את חאבייר מיליי, הנשיא הרדיקל החדש של ארגנטינה ● במקביל, בחיזוק נוסף לאג'נדה שלו להפוך את הכלכלה הארגנטינאית לכלכלת שוק חופשי, חבילת הענק לרפורמות של מיליי עברה באופן עקרוני

גילעד אלטשולר / צילום: שלומי זירה

הערכות בשוק: אלטשולר שחם רכש מניות מבנה ב-200 מיליון שקל

אחרי שדיבר על הורדת החשיפה למניות ישראליות, בשוק מעריכים כי בית ההשקעות אלטשולר שחם רכש מניות של חברת הנדל"ן המניב מידי חברת כלל ביטוח ● מניית מבנה ירדה ב-18% מתחילת השנה, מה שעשוי להוות הזדמנות לרוכשים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותרו לפרסום שמות של 2 חללי צה"ל: סמל שלום מנחם וסמ"ר צור אברהם

לוחמי ההגנה האווירית יירטו כטב"ם במרחב הימי של נהריה, צה"ל תקף בלבנון ● בג"ץ הורה לעצור את ביקורת מבקר המדינה על צה"ל והשב"כ ● צה"ל מבהיר: אין בדרום הרצועה הפסקה של הלחימה, אלא הפוגה באזור ספציפי בלבד ● הותרו לפרסום שמותיהם של שבעה מבין שמונת לוחמי ההנדסה שנפלו בתקרית ברפיח, בקרב בצפון הרצועה נפלו שני לוחמי מילואים בשריון ● עדכונים בולטים

קלע דוד / צילום: דוברות משרד הביטחון

יותר טילים, פחות מל"טים: איזה נשק מכרו בתעשיות הביטחוניות בשנה החולפת?

משרד הביטחון הודיע כי בשנת 2023 התעשיות הביטחוניות שברו שיא וחתמו על חוזים חדשים בסך כ־13.073 מיליארד דולר ● זו השנה השלישית ברציפות שבה נקבע שיא ● מערכות ההגנה האווירית היוו 36% מהיקף העסקאות, ומנגד נרשמה ירידה ניכרת בתחום המל"טים והרחפנים

הפגנה נגד הממשלה בכביש 4 צפון / צילום: דנור אהרון

בירושלים, בקיסריה ובדרום: ארגוני המחאה הכריזו על "שבוע התנגדות"

לאורך שבוע ההתנגדות, הארגונים יצעדו בשיירות לירושלים, יפגינו מול הכנסת, בנגב וכן מול ביתו של רה"מ בקיסריה, במחאה נגד הממשלה ● המחאות יתקיימו תחת הכותרות: "די להפקרת החטופים והעוטף" ו"די להפקרת הצפון"

צילומים: אלביט מערכות, דוברות משרד הביטחון, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

תשואה של 1,000% בשלוש שנים: הכוכבת הגדולה של הסקטור הביטחוני

מתחילת המלחמה מחצית מהמניות הביטחוניות הנסחרות בת"א הניבו תשואה של יותר מ־100% ● אבל בבורסה הישראלית לא מתכוונים להשיק בקרוב מדד המיועד לסקטור, כי "אין מספיק מניות גדולות" ● וגם: דווקא מניית הענקית אלביט נשארה מחוץ לחגיגה, ומי השיאנית הגדולה?

תל אביב / צילום: Shutterstock

חרף המלחמה: הציבור מסתער על הדירות, והמחירים עולים בקצב שנתי של 12%

עליית מחירי הדירות ב־2024 הגיעה לקצב שנתי דו־ספרתי, למרות המלחמה, הריבית הגבוהה והמצב הכלכלי הבעייתי ● אנליסטים ומומחים בתחום מסבירים את התופעה בביקושים כבושים שנוצרו במהלך השנה, בה נרשם מספר העסקאות הנמוך ביותר ב־20 השנים האחרונות

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ולן בלווטניק, בעל השליטה ברשת 13 / צילום: איל יצהר, טים בישופ

המינוי השנוי במחלוקת של מנכ"לית חדשות 13: מה הסיכוי שבג"ץ יתערב?

בעקבות ההכרזה על מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13, החליטו עיתונאי החברה לפנות ליועצת המשפטית לממשלה לקראת עתירה לבג"ץ ● הטענות העיקריות עוסקות בסבירות המינוי ובניגוד העניינים לכאורה שבו מצויים חברי הדירקטוריון

סדרת הנטפליקס ברידג'רטון / צילום: LIAM DANIEL/NETFLIX

החשבון מאחורי הסדרה המצליחה: כמה שווים היום 5,000 ליש"ט

בסדרת הטלוויזיה ברידג'רטון, המלכה שרלוט מציעה פרס של 5,000 ליש"ט, בדקנו כמה הוא שווה היום ● וגם: כבר אז הכנסות המעמד העליון התבססו על נכסי נדל"ן והשקעות, ומה היו ההוצאות השנתיות שלהם?

מאגר הגז ''תמר'' / צילום: יח''צ

שנתיים מאז החלה לפעול: 6 מיליארד שקל נצברו בקרן העושר

רשות המסים פרסמה היום תחזית מעודכנת של גביית היטל בגין רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע בשנים הבאות: התחזית לגביית היטל רווחי נפט וגז עד שנת 2033 גדלה ל-55-72 מיליארד דולר, במקום 45-53 מיליארד דולר עפ"י התחזית הקודמת

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הביוב הציף את הדירה בשל ליקוי בצנרת ושימוש במגבונים. כמה ישלם היזם?

הורים לשלושה נפרדו אחרי קרוב ל־40 שנה - הבעל ביקש לקבל 80% מהזכויות בשל פערי השתכרות בין הצדדים ● בני זוג רכשו דירה להשקעה שהוצפה שלוש פעמים - היזם והקבלן חויבו בפיצויים ● ביהמ"ש דחה תביעת ענק נגד תאגיד השידור "כאן", בטענה ללשון הרע במסגרת כתבה על חשד להתעללות בגן ילדים ● שלושה פסקי דין בשבוע

אריק פרישמן, מנכ''ל פייבוקס / צילום: אילן בשור

שופרסל השלימה את מכירת חלקה בפייבוקס לדיסקונט תמורת 77 מיליון שקל

האחים אמיר מסיימים את הרומן של שופרסל עם פייבוקס: הערב הושלמה מכירת יתרת החזקות רשת הסופרמרקטים באפליקציית התשלומים (49.9%) לידי בנק דיסקונט המחזיק ביתרת המניות

מיכה כתראן / צילום: תמונה פרטית

מיכה סטוקס: היוטיובר שהפך לתופעה וממליץ להתרחק ממניות ישראליות

עד לפני עשור מיכה כתראן היה בכלל הייטקיסט עם משרה מבטיחה ובכירה בנייס ● אבל אז הוא החליט לשנות כיוון, עבר לניו ג'רזי, הקים אולפן ביתי בחדר האורחים והחל לשדר לפחות פעמיים ביום לייב פיננסי ביוטיוב ● עם קצת הומור והרבה אינטראקציה עם הקהל, הוא צבר תאוצה ועשרות אלפי עוקבים ● מה המודל הכלכלי שלו, למה הוא מתרחק מהבורסה הישראלית, ואיזו מניה שברה עבורו את כל הכללים?

עבודות של חברת החשמל / צילום: איל יצהר

בהיקף של 22 מיליארד שקל: רשות החשמל הציגה את תוכנית פיתוח הרשת

התוכנית החדשה באה לפתור מספר בעיות, כשאחת המרכזיות שבהן היא אמינות אספקת החשמל • סוגיה משמעותית נוספת שהתוכנית מיועדת לפתור היא הטעמת האנרגיות המתחדשות

זהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי

שני ילדיו של זהר זיסאפל קיבלו מניות בשווי 23 מיליון דולר

יום לפני שנפטר אשתקד העביר זהר זיסאפל, מחלוצי תעשיית ההייטק בישראל, את החזקותיו בחברות רדקום וסרגון לילדיו מיכאל וכליל, בחלקים שווים

צילום: AP - Seth Wenig, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אם התחזיות של עונת הדוחות בוול סטריט יתממשו, הראלי רחוק מסיום

עונת הדוחות החולפת כונתה "המבחן של הראלי בוול סטריט". בדיקה חדשה, שניתחה את התוצאות של החברות במדד S&P 500 שפרסמו את הדוחות שלהן, מעלה כי הראלי עבר את המבחן ● הרווחים של החברות המדווחות קפצו בקצב מסחרר, רובן גם עקפו את תחזיות האנליסטים, וגם: איזה סקטור נהנה מהכי הרבה המלצות קנייה בשבועות האחרונים?