גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התחילו מביסלי: כך צמחה האימפריה של האחים ויל, בעלי הבית החדשים בדואר

שמם אינו מוכר לרבים, אך שי וגיל ויל, שסבם נמנה עם מייסדי אסם, חולשים כיום על עסקים המוכרים היטב לכל ישראלי - חברת הגבייה מילגם, האפליקציות הפופולריות פנגו (חניה) וגט (מוניות) וכעת גם השליטה בדואר ישראל ● בדרך הייתה גם הסתבכות נדל"ן ברומניה, החמצה בשוק האנרגיה הירוקה והשקעה במפעל מלט כושל, שהפך לבוננזה נדל"נית ● וגם: הקשרים עם ראש הממשלה לשעבר בנט

דואר ישראל. בעיגול: שי ויל / צילום: איל יצהר, יח''צ
דואר ישראל. בעיגול: שי ויל / צילום: איל יצהר, יח''צ

לאחר כמה שעות סוערות במשרדי רשות החברות הממשלתיות, הסתיים ביום ראשון השבוע הליך ההתמחרות בין שתי קבוצות משקיעים שהתחרו על רכישת חברת דואר ישראל. מי שזכתה בסופו של דבר בבעלות על החברה הממשלתית החבוטה ולמודת המשברים, תמורת סכום של 461 מיליון שקל - כ־50% מעל הצעתה הראשונית - הייתה קבוצה בראשות חברת השירותים המוניציפליים מילגם, שעם השלמת העסקה תחלוש על שירותי הדואר של מדינת ישראל, בנק הדואר ונכסי נדל"ן המאכלסים חלק מסניפיו.

הזרים חוששים, והחברות הישראליות בדרך להשתלט על הרכבת הקלה 
אלטשולר שחם הגזים? החשיפה של כספי הישראלים לחו"ל בשיא כל הזמנים 

בעלת הבית במילגם היא משפחת ויל, וגם אם שמה אינו מוכר לרוב הציבור, טובים הסיכויים שאתם משלמים לאימפריה העסקית שבנתה עבור מגוון שירותים: בין שדרך אפליקציית שירותי החניה פנגו, עבור בשירותי המים העירוניים שמנהלת מילגם, ולאחרונה גם תשלומים דרך אפליקציית המוניות גט (לשעבר גט טקסי), שאותה רכשה פנגו תמורת 175 מיליון דולר. מעכשיו גם בכל פעם שתשלחו חבילה בדואר או תבצעו המרת מט"ח, משהו מזה יגיע לאותה משפחה.

שניים מבני הדור השלישי במשפחה, האחים שי וגיל ויל, מובילים כיום את עסקיה. השניים שומרים בקנאות על פרטיותם ואינם משתפים את התקשורת בתוכניותיהם גם לגבי הדואר (ראו מסגרת). עזריאל ויל היה ממייסדיה של ענקית המזון אסם בשנת 1942. בנו, ד"ר יאיר צדוק ויל, היה המדען הראשי של החברה במשך עשרות שנים ונחשב לאחד ממפתחיו של החטיף המיתולוגי "ביסלי", שאין ילד בישראל שאינו מכיר.

בשנת 1998 מכרה משפחת ויל את מניותיה באסם (7.4%) לידי קונצרן המזון השוויצרי נסטלה שהשתלט על החברה (יחד עם משפחת פרופר), בסכום של 121 מיליון שקל - ההון שביסס את העושר הראשוני שלה, שמאז הוכפל כמה פעמים.

בשנים שלאחר המכירה לנסטלה נכנסו בניו של יאיר (שנפטר בשנת 2016), שי וגיל, בנעליו של האב, ובעשור הראשון של שנות ה־2000 הובילו את המשפחה להשקעות בתחומי ההון סיכון והנדל"ן, בארץ ובחו"ל. כששי פנה ללימודי מנהל עסקים בארה"ב (תואר שני בבוסטון ודוקטורט באוניברסיטת פייס בניו יורק), הוא עסק במהלך לימודיו גם בפיתוח השקעות הנדל"ן של המשפחה שם.

באותן שנים נוצר קשר עם איש העסקים שאול אלוביץ', אז בעלי קבוצת יורוקום, יבואנית מכשירי הסלולר של נוקיה לארץ ובהמשך גם בעל השליטה בבזק, טרם קריסת עסקיו. יחד החזיקו שתי המשפחות בשליטה בחברה הבורסאית אי.ג'י.אר.אי (EGRE) שהשקיעה בנדל"ן מניב ופיתחה פרויקטים במזרח אירופה ובארה"ב. בעקבות המשבר הכלכלי העולמי של 2008, הפכה פעילות החברה ברומניה למשקולת כבדה על עסקי EGRE, החברה נקלעה לסחרור שממנו נחלצה רק לאחר שבעלי הבית הכניסו יד עמוק לכיסיהם והזרימו לתוכה עשרות מיליוני שקלים, כדי שתוכל לעמוד בתשלומי האג"ח.

בתחילת העשור הקודם עברה החברה, תחת ניהולו של שי ויל (55), להתמקד בשוק האמריקאי ורכשה שם אלפי יחידות דיור. בהמשך נמכרה השליטה בחברה בהפסד ניכר לידי משפחת ספיר. הכשלון ב־EGRE היה חריג ככל הידוע בעסקי האחים. לצד זאת השקעה נוספת שבוצעה יחד עם אלוביץ' ודווקא מומשה ברווח, הייתה בדיעבד פספוס שיש לשער שהם מצטערים עליו עד היום. מדובר בהשקעה בחברת האנרגיה הירוקה אנלייט, שהייתה יכולה לסדר להם רווח חלומי, אלמלא נמכרה טרם זמנה. ייתכן שהיא לימדה את האחים ויל שלא כדאי למהר לממש החזקות, אם בכלל.

"נכנס ויצא מעזה בתחילת המלחמה"

"מבין האחים ויל, הדמות היותר דומיננטית היא שי. הוא בעצם מעין שר החוץ של המשפחה הזאת", אומר איש עסקים בכיר שפעל יחד עם האחים בלא מעט הזדמנויות. "אם תצליח למצוא תמונה של אחיו גיל, תשלח לי", הוא מתלוצץ. "השניים פשוט רוצים לעשות את העסקים שלהם מבלי להיות גלויים לזרקור התקשורתי".

לדברי אותו גורם מדובר במשפחה ערכית וציונית, כששני האחים, שהגיעו מתחום המודיעין בצבא, שירתו במשך חודשים ארוכים במילואים מאז פרוץ המלחמה ב־7 באוקטובר. "שי נכנס ויצא מעזה, ואפילו שכר דירה באחת מערי הדרום לשם כך", הוא מספר.

הגורם מוסיף כי "הם לא מוכרים כמעט עסקים ובדרך כלל יעדיפו להכניס שותף". לדבריו במקרה של חברת הנדל"ן EGRE, פעל שי סביב השעון כדי שהחברה תשלם את חובותיה: "הוא עבד כמעט בהתנדבות כדי שהיא תחזיר את הכסף לנושים. המטרה שלו היתה לסיים את ההשקעה הלא מוצלחת מבחינתם, בצורה הטובה ביותר".

שותף לשעבר של המשפחה מדגיש כי שי ויל הוא "איש הוגן, נעים הליכות וגם יודע לעבוד עם הנהלות. יש לו חושים עסקיים חדים ויכולת ניתוח עם הסתכלות ארוכת טווח. הוא גם ניחן ביכולת ייחודית ליצור שיח בגובה העיניים עם אנשים מכל הסוגים והמגזרים". אחד מידידיו הקרובים של שי ויל הוא ככל הידוע ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, המתגורר בסמוך לו בעיר רעננה. בשל יחסי החברות בין השניים אסר בזמנו היועץ המשפטי לממשלה על בנט לעסוק בענייניה של חברת מילגם.

 

הפספוס באנלייט, האקזיט בפנגו

בשנת 2008, השקיעו האחים ויל יחד עם משפחת אלוביץ' כאמור בחברת האנרגיה הירוקה אנלייט, שנוסדה על ידי גלעד יעבץ (המנכ"ל) ושני שותפים נוספים. בתמורה להשקעה של 9 מיליון שקל, קיבלה משפחת ויל נתח של כ־20% ממניות החברה בעת הקמתה. בהמשך דוללה החזקתה, וכאשר במאי 2018 נקלעו עסקיו של אלוביץ' לקשיים החליטה המשפחה לממש את החזקותיה.

עבור 6% ממניות אנלייט שהחזיקה קיבלה משפחת ויל 50 מיליון שקל. היה זה אמנם אקזיט נאה ביחס להשקעה שנעשתה עשר שנים קודם לכן, אבל מאז תפח שווייה של אנלייט, שהפכה לאחת ממובילות תחום האנרגיה המתחדשת בישראל, לכ־7.8 מיליארד שקל. כך ששווי החזקות המשפחה היה מזנק למאות מיליוני שקלים אילו המשיכו להחזיק בהן.

ההשקעה המוצלחת ביותר שביצעה המשפחה עד היום הייתה בחברת מילגם - רוכשת הדואר. את השליטה בחברה זו, המעניקה שירותים למגזר המוניציפלי, ובהם ניהול מערכי גבייה עבור רשויות מקומיות ותאגידי מים, רכשה משפחת ויל בשנת 2012 מידי קרדן יזמות בהשקעה של כ־110 מיליון שקל בלבד. מילגם הפכה לבוננזה עסקית אמיתית, ובאמצעותה ממשיכה המשפחה להרחיב את עסקיה. כיום מכהן גיל ויל (53) בתפקיד יו"ר מילגם, כשלחברה שני מנכ"לים משותפים: אילן ערוסי ושלומי אברשטרק.

מילגם הכניסה את האחים לבית ויל לתחום השירותים המוניציפליים, שאולי לא נחשב "סקסי" במיוחד אך הפך למכרה זהב עבורם. החברה שהוקמה בשנת 1983 מתמקדת במתן שירותים ל־160 רשויות המקומיות, תאגידי מים עירוניים וגופים ששייכים למדינה. 

ב־2007, עוד טרם רכישתה, הקימה מילגם את חברת פנגו שמנוהלת כיום על ידי יונתן אלון ומספקת שירותי חניה "כחול־לבן" דרך מכשיר הסלולר ברחבי הארץ. בשנת 2020 מכרה מילגם, באקזיט מרשים, 44% ממניות פנגו לידי קרן ההשקעה בתשתיות תש"י, הראל ביטוח וצבי ברק תמורת 244 מיליון שקל - מחיר שגילם לפנגו שווי של 550 מיליון שקל. לאחר המכירה ממשיכה מילגם לשלוט בפנגו, שהרחיבה את עסקיה ולאחרונה רכשה את חברת שירותי המוניות והשליחויות גט (Gett) תמורת 175 מיליון דולר (כ־650 מיליון שקל). החזקה נוספת היא בחברת שירותי האשפוז צבר רפואה, שהוקמה ב־2005 ע"י ד"ר רוני צבר ועד היום טיפלה ביותר מ־65 אלף מטופלים בביתם.

מפעל המלט נסגר, הקרקע נשארה

לצד הפעילויות שפיתחה בתחומי הגבייה ושירותי התשלום, מחזיקה משפחת ויל בחלק ממניות השליטה בחברת הבנייה והתשתיות הוותיקה מנרב. במרץ 2021, שנה לאחר פרוץ מגפת הקורונה, רכשה קבוצת משקיעים בראשות המשפחה את השליטה במנרב מידי אברהם קוזניצקי המנוח תמורת כ־750 מיליון שקל, ומחקה את מניותיה מהמסחר בבורסה. מנרב מבצעת עבודות קבלניות וזכיינות, ובין היתר הקימה ומתפעלת את פרויקט עיר בסיסי ההדרכה (בה"דים) של צה"ל.

מאז השלמת הרכישה משמש שי ויל בתפקיד יו"ר מנרב, שהפכה לחברת אג"ח אשר 100% ממניותיה בידי קבוצת הרכישה שהובילו האחים - קרן אסנס. מנרב, בניהולו של אלי כהן, בעברו מנכ"ל מקורות ובכיר במשרד האוצר, מבצעת כיום עבודות תשתית הנדסיות גדולות ובהן הקמת קו רכבת קלה בין חיפה לנצרת.

עסקה נוספת בתחום התשתיות של המשפחה, שלא עלתה יפה, הייתה רכישת מפעל המלט הר־טוב, שייצר צמנט (מלט) בסמוך לעיר בית שמש. המפעל נרכש ב־2015 מידי מונופול המלט נשר לפני כעשור בהשקעה של יותר מ־180 מיליון שקל. משפחת ויל תכננה לבצע בו השקעות משמעותיות, במטרה לשפר את יעילות הייצור שלו, אולם נאלצה להתמודד עם אתגרים רבים בקשר לפעילותו, נוכח התרחבות יבוא המלט ופגיעה ברווחיו. המשפחה צמצמה בהדרגה את פעילות הייצור המלט, עד לסגירת המפעל בינואר אשתקד ופיטורי 60 עובדיו.

בדיעבד התברר, כמו במקרים אחרים של מפעלי תעשייה בישראל שהוקמו בפרברי הערים, כי הנכס המרכזי של חברת המלט היה קרקע של כ־320 דונם בסמוך לו, שמחציתה נמכרה לפני מספר שנים בשני שלבים לידי חברת הנדל"ן המניב מגה אור של צחי נחמיאס. זאת תמורת כ־130 מיליון שקל ולטובת פיתוח משותף של מתחם לוגיסטי ענק. חלק מהשטח כבר נמכר לקבוצת האופנה פוקס המקימה עליו מרכז הפצה ולוגיסטיקה בעלות של חצי מיליארד שקל.

מקורב למשפחה אומר כי "במלט הם ממש נלחמו בשביל להשאיר את המפעל עובד אבל לא הלך להם. כתוצאה מכך הם מקדמים את פעילות הנדל"ן במה שנותר שם. הם עדיין מאוד מאמינים במדינה ויש מרכיב גבוה של ציונות בהחלטות העסקיות שלהם".

עוד כתבות

אבישי קרואני / צילום: גיא הכט

מנהל ההשקעות שמאמין: המניה הלוהטת של וול סטריט בדרך לתיקון

אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקים, צופה כי ענקית השבבים שמנייתה לא עוצרת "תסבול מתיקון משמעותי במוקדם או במאוחר", ולכן מעדיף לחפש הזדמנויות במניות שאיבדו גובה כמו סיילספורס ● כחובב אקסטרים הוא מציע למשקיעים "לחפש את הסיכונים מחוץ לשוק ההון"

אילוסטרציה: Shutterstock

סיכון מול סיכוי: מה צריך לדעת לפני שחותמים על עסקת דמי מפתח

מה המצב החוקי של שוכר בדמי מפתח ומתי כדאי לרכוש דירה שמושכרת בדמי מפתח? ● גלובס עושה סדר

החיזבאללה והחות'ים מצליחים להפיל מל"טים, וזו בעיה לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בארה"ב מסבירים את ההאטה במשלוחי הנשק לישראל, בכירים ישראלים קוראים למנוע את נאום נתניהו בקונגרס והיכלות של חיזבאללה והחות'ים מפתיעים את ישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מודעה של slingshot שעלו באל ג'זירה ואלערביה

המיזם שמציג פרסומות פרו־ישראליות לגולשים פרו־פלסטיניים

האלגוריתם של מיזם ההסברה slingshot מטרגט קהלים כמו סטודנטים באוניברסיטת קולומביה או עובדים בבית הדין בהאג, ומציג להם באתרים מסרים בעד ישראל ● עד כה נרשמו 70 מיליון חשיפות ● ישראל מתגייסת

מגדלי לנדמרק בתל אביב / הדמיה: עמרי אמסלם

אחרי 20 שנה: קרן פיטנגו עוזבת את הרצליה לטובת תל אביב

קרן ההון סיכון הוותיקה שכרה 1,400 מ"ר במגדלי לנדמרק שהחלו להתאכלס לאחרונה בשרונה ● הערכות: תעזוב את המשרדים במגדלי אקרשטיין בהרצליה פיתוח שבהם שכנה יותר מ-20 שנה

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

הסדר עם רשות המסים: טבע תשלם מס של 750 מיליון דולר

טבע הגיעה להסכם מול רשות המסים, לפיו תשלם את שומות המס על השנים 2020-2008 ● עיקר המחלוקת היה רווחים שהחברה התייחסה אליהם כפטורים ממס לפי חוק עידוד השקעות הון, אך שלגישת רשות המסים חל עליהם מס

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: AP, מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

גורמים בארה"ב מאשימים: הירידה במשלוחי הנשק - גם בגלל ישראל

שר הביטחון נועד אמש בפנטגון עם מזכיר ההגנה האמריקאי, שהזהיר כי מלחמה מול חיזבאללה עלולה להתפתח למלחמה אזורית ● חוסל מחבל בג'יהאד האיסלאמי שעסק בקידום ופיתוח מערך הטילים של ארגון הטרור הרצחני • הנייה על חיסול אחותו: אם ישראל חושבת שפגיעה במשפחתי תשנה משהו - היא הוזה ● האו"ם מאיים להשעות את פעילותו ההומניטרית ברצועת עזה, "אם ביטחון עובדי הסיוע לא ישתפר" • עדכונים שוטפים

שכונת בת גלים בחיפה / צילום: Shutterstock

מתחם פינוי-בינוי ליד הים בחיפה משך עשרות חברות. מי זכו?

בשכונת בת גלים בחיפה מתוכנן פינוי-בינוי, במסגרתו יבנו בין 900-1,000 דירות חדשות במקום 300 הדירות הישנות ● כמה מהחברות הגדולות ביותר בשוק התמודדו על הפרויקט ● הדיירים יקבלו תמורות גבוהות: תוספת של 25 מ"ר לשטח הדירה, מרפסת וחניה

אייל בן-חיים, ראש החטיבה הבנקאית, בנק לאומי, עם בר לביא, ראש מערכת החדשות של גלובס / צילום: גיא צרחי

אייל בן-חיים, ראש החטיבה הבנקאית בלאומי: "הכלכלה בדרום התחילה לחזור לעצמה אבל בצפון יש בעיה אמיתית"

אייל בן-חיים, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, השתתף בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, מקצרין שבקו האש • "יש הבדל גדול בין הכלכלה במדינה שחוזרת למה שהיתה ערב השביעי באוקטובר לעומת הצפון והדרום. הדרום התחיל לחזור, אבל בצפון יש בעיה שנמשכת לאורך זמן. יש אתגרים גדולים" • מחר: הכנס מגיע לעכו

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר

היועמ"שית מאותתת: פסק הדין משליך על אפיקי מימון נוספים לתמיכות

לאחר שבג"ץ קבע כי על המדינה לפעול לגיוס בני הישיבות, בהרב-מיארה הנחתה להימנע מכל פעולה להעברת כספים שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס, או שיש בה משום עקיפה של פסק הדין ● גנץ: "הגיע הזמן למתווה שירות בהסכמה רחבה" ● השר פרוש: "פסיקת בג"ץ מובילה לשתי מדינות" ● הליכוד: "הפתרון האמיתי הוא השלמת חוק הגיוס ההיסטורי שנמצא כעת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית"

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

בג"ץ הכריע בנושא תקציבי הישיבות: מה היקף הכספים הנוכחי, ומה צפוי עכשיו?

בג"ץ קבע כי אין מסגרת חוקית המאפשרת אי־גיוס של תלמידי ישיבות לצה"ל, ולפיכך אסר גם על המשך התמיכה הממשלתית במוסדות שתלמידיהם לא התגייסו ● כמה בני ישיבות היו פטורים עד כה מגיוס, מה היקף התמיכה הממשלתית בחברה החרדית, ומה יכולים החרדים לעשות? ● גלובס עושה סדר

בניית מגדל TOHA 2 / צילום: טלי בוגדנובסקי

למרות המחאות: גוגל שוכרת 20 קומות בת"א ומגדילה את המחויבות לישראל

גוגל חתמה על הסכם שכירות בבניין בת"א ותתפרס על כ־20 קומות, בתמורה ל־115 מיליון שקל בשנה ● המהלך, שנחשף בגלובס, מצטרף לפעולות שנקטה לטובת ישראל מאז המלחמה

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

הכוכבת של וול סטריט מחקה 430 מיליארד ד' תוך שלושה ימים. אלו הסיבות

ענקית השבבים אנבידיה כבשה בשבוע שעבר את המקום הראשון בקרב החברות הנסחרות במונחי שווי שוק ● עם זאת, בשלושת ימי המסחר האחרונים המניה צללה בכ-12% ● מה עומד מאחורי הירידות, והאם הן צפויות להימשך?

משה גפני, יהדות התורה / צילום: איל יצהר

משה גפני טען שבג"ץ מעולם לא פסק לטובת החרדים. האם זה נכון?

בג"ץ קבע היום כי המדינה חייבת לגייס בני ישיבות לצה"ל ● עוד לפני פרסום הפסיקה, יו"ר דגל התורה טען כי "מעולם לא היה פסק דין של בית המשפט העליון לטובת בני הישיבות ולטובת הציבור החרדי" ● האם זה נכון? הסתכלנו בפסיקות ● המשרוקית של גלובס

טנק מדגם 2CA2 / צילום: משרד הביטחון הארגנטינאי

"צעצועים חדשים": הטנקים שאלביט תספק בקרוב לארגנטינה

צבא ארגנטינה יקבל בספטמבר טנקים מדגם 2CA2 שאלביט שדרגה עבורם - כך דווח ב"דיפנס ניוז" מפי גורמים צבאיים ארגנטינאיים ● לפי הדיווח, כחלק משדרוג הצבא, הנשיא חאבייר מיליי מתכנן גם להגדיל את מספר הטנקים המשודרגים ב־50 נוספים

קרונות וקטרים חשמליים, בעיגול: מירי רגב / צילום: רכבת ישראל, נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת

המלחמה והלחצים הפוליטיים מעכבים את פרויקט חשמול הרכבת. כמה זה יעלה לנו?

הסכם חדש של רכבת ישראל מול הקבלנית הספרדית בפרויקט החשמול דוחה את השלמת העבודות מאוקטובר השנה ל־2027 ● כעת המדינה תשלם יותר מ־100 מיליון שקל נוספים ● בין הסיבות: המלחמה שגרמה למחסור בעובדים וצמצום העבודות בימי שבת ובלילות בשל לחץ פוליטי

מלמטה בכיוון השעון:  מסכים של שיאומי, סוני ו־LG / צילום: יח''צ

עד 7,000 שקל: מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק

לקראת השלבים המתקדמים במשחקי היורו ולקראת האולימפיאדה, בדקנו מהם מסכי הטלוויזיה שהחברות השונות בשוק מציעות ● רובן מתהדרות ביכולות בינה מלאכותית לצד פיצ'רים ייחודיים

מפעל לייצור סוללות לית'יום לכלי רכב חשמליים / צילום: Shutterstock

במדינה אירופית קטנה: הפרויקט שיעזור למערב להשתחרר מסין

מיזם כריית הליתיום בעמק ג'אדאר בסרביה קיבל אור ירוק - על אף החששות הסביבתיים ומאבק התושבים המקומיים ● המכרה צפוי לספק 17% מהליתיום הנדרש לכלי רכב חשמליים באירופה

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; נעילה מעורבת באסיה


דאקס עולה ב-0.9% ● מניות הטכנולוגיה משכו את מדד ניקיי לעליות ● לאחר שלושה ימים של ירידות, אנבידיה התאוששה אתמול וזינקה ב-6% ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב, לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה ● בשישי יפורסם מדד ה-PCE בארה"ב

תחנת הכוח אורות רבין בחדרה / צילום: ap, Dan Balilty

בכיר לשעבר במשרד האנרגיה מגבה את מנכ"ל נגה: "אין מספיק כושר ייצור"

בכיר לשעבר במשרד האנרגיה מתייחס לסערה סביב מוכנות משק החשמל למלחמה ומגבה את מנכ"ל נגה שאול גולדשטיין, שנשקלת הדחתו: "הוא צודק, גם אם היה יכול להתבטא אחרת" ● יו"ר נגה, סמי תורג'מן, התייחס לראשונה לסוגיה בוועידה השנתית לאנרגיה ולכלכלה: "לא סותמים לאף אחד את הפה, אבל צריך לדעת איך מביעים את הדעות"