גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שני טילי נ"ט פגעו בשני בתים במטולה, נזק רב במקום

צה"ל חיסל את סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס בעזה ● דיווח: קצין סורי המקורב לחיזבאללה חוסל בפיצוץ מכונית בדמשק ● בית הדין בהאג הוציא צווים לעצירת הלחימה ברפיח • דקות אחרי החלטת בית הדין בהאג: חיל האוויר תקף ברפיח • שני רימונים הושלכו לחצר שגרירות ישראל בבלגיה, אין נפגעים ● עדכונים שוטפים

מטולה / צילום: אלה לוי וינריב
מטולה / צילום: אלה לוי וינריב

עדכונים שוטפים

20:26 - דובר צה"ל: לוחם מילואים נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה

לוחם מילואים מגדוד 6828, חטיבת ביסל״ח (828) נפצע מוקדם יותר היום (ש'), באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

19:00 - שני טילי נ"ט פגעו במטולה: אין נפגעים בגוף

שני טילי נ"ט פגעו בשני בתים במטולה וניתקו חשמל מרכזי ברחוב, נזק רב במקום; אין נפגעים בגוף

18:18 -  בצל המגעים לעסקה, משפחות חטופים בהצהרה לתקשורת

משפחות החטופים מקיימות הערב (שבת) הצהרה לתקשורת משער בגין בתל אביב בדרישה לקדם עסקה. זאת, על רקע הסרטונים שפורסמו בימים האחרונים מרגעי חטיפת התצפיתניות מנחל עוז ותיעוד מחקירת המחבל שחטף את מתן צנגאוקר ב-7 באוקטובר.

17:00 - במספר מרחבים במקביל: צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל-עדייסא, יארון ומרווחין שבדרום לבנון. במהלך היום כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים אל מטמורה, ואדי חמול, רשיא אל פוחר וא-צוונה.

16:30 - בלב ג'באליא: הלחימה המשולבת של שריון, הנדסה וחי"ר

צוות הקרב של חטיבה 7 נלחם בלב ג'באליא בקרבות עצימים נגד מחבלים המסתתרים בסמטאות צפופות, ובתשתיות טרור בנויות במרחב. בשבוע החולף הלוחמים פשטו על מרחב לחימה בלב שכונה צפופה סמוך למחסה, אשר שימש את כוחות חמאס להתארגנות, שהייה ואחסון אמל"ח. בעת הפשיטה על מתחם הלחימה, הכוחות נתקלו במבנים ממלוכדים ובמחבלים.

הלוחמים איתרו במתחם אמצעי לחימה רבים, מקלעים, רובים מסוג קלצ'ניקוב, מטענים, מטולי RPG ועוד. בתום הקרבות, הכוחות השמידו את מתחם הלחימה.

15:00 - ראש המוסד נפגש עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר - הוחלט על התנעת מו"מ השבוע

ראש המוסד דדי ברנע שב הבוקר לישראל לאחר שקיים פגישה עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס וראש הממשלה של קטאר מוחמד א-ת'אני בפריז. בפגישה דנו השלושה בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת משא ומתן מחודש לשחרור החטופים. בסיום הפגישה הוחלט כי כבר במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות מצרים וקטאר ובמעורבות פעילה של ארה"ב.

14:34 - אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין

התרעות הופעלו בקריית שמונה, תל חי, מטולה, הגליל העליון ומבואות החרמון.

 13:15 - ההתרעות בצפון: כעשרה שיגורים למרחב זרעית

בהמשך להתרעות בצפון - עשרה שיגורים לאזור מושב זרעית שבגליל המערבי. לא ידוע על נפגעים. קודם לכן, שוגרו 2 רקטות לאזור משגב עם שבגליל העליון, גם כן ללא נפגעים. צה"ל השיב אש. 

12:35 - כוחות צה"ל השמידו תשתיות טרור וחיסלו מחבלים רבים ברחבי הרצועה

כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול במרחב ג'באליה שבצפון רצועת עזה, כך עדכן דובר צה"ל. ביממה האחרונה השמידו הכוחות תשתיות טרור, אתרי שיגור ומבנים צבאיים, ואיתרו אמצעי לחימה רבים. בנוסף, חיסלו הלוחחמים עשרות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובהכוונת תקיפות כלי טיס של חיל האוויר.

 כלי טיס של חיל האוויר חיסל חוליית צלפים של החמאס שירתה מספר ימים לפני כן על לוחמי צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו בהתקלות זו. כמו כן, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 תחת אוגדה 99 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים במרכז הרצועה בהיתקלויות ובירי טנקים. 

במהלך פעילות אוגדה 162 במרחב רפיח, הלוחמים חיסלו חוליית מחבלים שפתחה באש לעבר הכוח בקרב פנים אל פנים. הלוחמים סרקו אחר אמצעי לחימה ותשתיות של ארגון הטרור חמאס באזור. כחלק מהסריקות, איתרו והשמידו פירים ותשתיות טרור ואמצעי לחימה ומטענים ממולכדים.

12:30 - אזעקות הופעלו בקריית שמונה ובסביבתה

ההתרעות הופעלו בשורות יישובים באצבע הגליל: קריית שמונה, תל חי, מבואות החרמון.

11:45 - דיווח: קצין סורי המקורב לחיזבאללה חוסל בפיצוץ מכונית בדמשק

דיווח באל-מיאדין: כטב"ם ישראלי תקף רכב ומשאית במרחב אל-קוסייר הסמוכה לחומס בסוריה, לא רחוק מהגבול עם לבנון.

10:55 - חלק מהמזח האמריקני נסחף אל חופי הים באשדוד וחולץ

לאחר שנחנך בשבוע שעבר, חלק מהרציף האמריקני הימי ניתק ונסחף אל חוף אשדוד, ככל הנראה בשל עצמת גלי הים. כוחות חיל הים הגיעו למקום וסייעו לקשור את החלף שנסחף כדי להשיבו, אין נפגעים באירוע. לכתבה המלאה

10:30 - ביידן וא-סיסי סיכמו: ארה"ב תעביר סיוע הומניטרי ודלק לעזה

לאחר שבית הדין לצדק בהאג פסק אתמול כי ישראל חייבת להפסיק לאלתר את הפעולה הצבאית ברפיח, הוחלט בין שני המנהיגים כי העברת הסיוע תתבצע דרך מעבר כרם שלום עד שיינתן להעבירו דרך רפיח. הסיוע יועבר בתיאום עם הרשות הפלסטינית. לכתבה המלאה

04:00 - צבא ארה"ב עדכן שתקף ביום חמישי טיל שיוט של החות'ים שהיה מוכן לשיגור על אדמת תימן

01:55 - שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם בני גנץ

בלינקן שוחח עם גנץ וחזר על עמדתו של ביידן בנוגע למבצע המתוכנן של ישראל ברפיח. הוא הדגיש את החשיבות של הרחבת הסיוע ההומניטרי לעזה.

00:36 -  פרטים חדשים על מבצע חילוץ הגופות בצפון הרצועה

 גופותיהם של אוריון הרננדז, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום ש חולצו אתמול בלילה (בין חמישי לשישי) על ידי כוחות של אוגדה 98 והשב"כ, אותרו בג'באליה שבצפון רצועת עזה, באותו אזור שממנו חולצו גופותיהם של ארבעה חטופים לפני שבוע. לוחמים שהבחינו בסימנים חשודים בדפנות מנהרה חפרו בידיים - וגילו שם את הגופות. הפעם גולת הכותרת היא לא מודיעין מוצלח, אלא נחישות שאין שנייה לה. לכתבה המלאה 

00:22 - נשיא צרפת מקרון נפגש בפריז עם שרי החוץ של מצרים, קטאר (וראש ממשלת קטאר), סעודיה וירדן במטרה לדון בדרכים לסיום המלחמה בעזה

הפגישה התקיימה בסמיכות לפגישת ראש המוסד וראש ה-CIA הערב בפריז.

22:25 - נשיאי המדינות סיכמו: ארה"ב תעביר סיוע הומניטרי ודלק דרך מעבר כרם שלום

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי שוחח טלפונית עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. השניים סיכמו שהממשל האמריקני ישלח סיוע הומניטרי ודלק באופן זמני לאו"ם, דרך מעבר כרם שלום, עד שיוקמו מנגנונים חוקיים לפתיחה מחדש של מעבר הגבול ברפיח.

22:15 - התרעה מחשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

20:29 - צבע אדום בנתיב העשרה

20:21 - גורם מדיני בכיר על החלטת בית הדין בהאג: "פוגעת במנוף הלחץ הצבאי לשחרור החטופים"

גורם מדיני בכיר: החלטת בית הדין היא רוח גבית לסינוואר, ופוגעת במנוף הלחץ הצבאי לשחרור החטופים, שכן סינוואר מקווה שבית הדין "יציל" אותו. החשש הוא מהקשחת עמדות אלא אם ישראל תבהיר שהיא נחושה להמשיך בלחימה.

19:25 - נזק כבד נגרם לכמה בתים ביישוב דוב"ב כתוצאה מירי טילים לעבר היישוב מלבנון

19:21 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שנהרג מאש צה"ל

19:16 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל העליון

19:13 - ראש המטה לביטחון לאומי ודובר משרד החוץ בתגובה על החלטת בית הדין בהאג

בתגובה על הדרישה לעצור על הלחימה ברפיח, ראש המטה לביטחון לאומי ודובר משרד החוץ מסרו כי "ההאשמות של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג בדבר 'השמדת עם' הן שקריות, מקוממות ומעוררות שאט נפש". לצד זאת, השניים הוסיפו ש"ישראל לא קיימה ולא תקיים במרחב רפיח פעילות צבאית שיוצרת תנאי מחיה שעלולים להביא להשמדתה של אוכלוסייה אזרחית פלסטינית, כולה או חלקה".

עוד הוסיפו מטען ישראל: "נמשיך במאמצים לאפשר כניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה ולפעול, בהתאם לדין, כדי לצמצם ככל הניתן את הנזק לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. ישראל תוסיף לשמור על מעבר רפיח פתוח, תאפשר הכנסת סיוע הומניטרי רצוף מן הצד המצרי של המעבר, ותמנע מארגוני טרור לשלוט במעבר".

18:48 - צה"ל: חוסל סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס ברצועת עזה

בהובלת אוגדה 99, אמ"ן והשב"כ, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתמול במרכז הרצועה וחיסלו את המחבל צ'יאא' אלדין אלשרפא, סגן מפקד הביטחון הלאומי ברצועת עזה. במסגרת תפקידו היה אמון על ניהול המנגנון שמאבטח את גבולות הרצועה. במהלך המלחמה מנגנון זה מנע מאוכלוסייה להתפנות מאזורי לחימה.

כמו כן, במהלך השבוע הותקף וחוסל בעיר עזה המחבל יוסף אלשובכי, אשר שימש כפעיל במחלקת הציוד התעשייתי במטה היצור של ארגון הטרור הרצחני. במסגרת תפקידו היה אחראי על התפקוד השוטף וקידום מטה ייצור אמצעי לחימה של חמאס.

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

הסדר עם רשות המסים: טבע תשלם מס של 750 מיליון דולר

טבע הגיעה להסכם מול רשות המסים, לפיו תשלם את שומות המס על השנים 2020-2008 ● עיקר המחלוקת היה רווחים שהחברה התייחסה אליהם כפטורים ממס לפי חוק עידוד השקעות הון, אך שלגישת רשות המסים חל עליהם מס

דורי נאוי ושחר אושרי, חברת האחים נאוי / צילום: איל יצהר

מהלך חריג בשוק ההון: בנק ישראל פנה, ורשות ני"ע הובילה לביטול גיוס חוב של אחים נאוי

חברת האשראי החוץ-בנקאי השלימה ביום שני גיוס ניירות ערך מסחריים שתמורתו הסתכמה ב-101 מיליון שקל ● אבל החברה מבטלת את הגיוס ותחזיר את הכסף לנושים, זאת על רקע מחלוקת משפטית שהתגלעה בנוגע לסוגיית חוק הבנקאות ● בנק ישראל: "החברה אינה מפוקחת לעניין הלימות הון ונזילות, היא איננה רשאית להנפיק ניירות ערך מסחריים סחירים ללא רישיון של תאגיד בנקאי

קרונות וקטרים חשמליים, בעיגול: מירי רגב / צילום: רכבת ישראל, נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת

המלחמה והלחצים הפוליטיים מעכבים את פרויקט חשמול הרכבת. כמה זה יעלה לנו?

הסכם חדש של רכבת ישראל מול הקבלנית הספרדית בפרויקט החשמול דוחה את השלמת העבודות מאוקטובר השנה ל־2027 ● כעת המדינה תשלם יותר מ־100 מיליון שקל נוספים ● בין הסיבות: המלחמה שגרמה למחסור בעובדים וצמצום העבודות בימי שבת ובלילות בשל לחץ פוליטי

מנכ''ל פריון, טל יעקובסון / צילום: אוהד דיין

ההכנסות ירדו: פריון מפטרת 6% מכוח האדם

פעילות חטיבת החיפוש הצטמצמה באופן משמעותי בחודשים האחרונים על רקע מהלכיה של מיקרוסופט ● רוב העובדים שיעזבו הם מישראל ● תהליך ההתייעלות נועד לאפשר לחברה להתמקד במנועי הצמיחה המרכזיים שלה

דיון בבג''ץ על חוק הגיוס / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

החלטה היסטורית, אבל תאורטית: החורים בפסק דין חוק הגיוס יאפשרו לממשלה לא לפעול

בצד ההחלטה הדרמטית והערכית של בג"ץ בעניין חוק הגיוס, יש חולשה שצפויה להשפיע על השאלה הכי חשובה - כיצד תיושם ההחלטה ● פסק הדין נעדר הנחיות אופרטיביות, ובהינתן מרחב התמרון שנוצר, הממשלה צפויה למצוא דרכים שלא לנקוט פעולות מיידיות, בדיוק כפי שעשתה עד היום

אילוסטרציה: Shutterstock

סיכון מול סיכוי: מה צריך לדעת לפני שחותמים על עסקת דמי מפתח

מה המצב החוקי של שוכר בדמי מפתח, ומתי כדאי לרכוש דירה שמושכרת בדמי מפתח? ● גלובס עושה סדר

חייל אוקראיני מכין רחפן להמראה / צילום: ap, Andriy Andriyenko

במערב עוקבים מקרוב: כך הרחפנים של אוקראינה חומקים מהשיבושים הרוסיים

הלוחמה האלקטרונית מתפתחת במהירות, ודוחפת את יצרני הרחפנים באוקראינה לעדכן בהתמדה את הרכיבים ולהפוך את כלי הטיס לאוטונומיים יותר ● חברות מערביות עוקבות מקרוב אחר ההתפתחויות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר

היועמ"שית מאותתת: פסק הדין משליך על אפיקי מימון נוספים לתמיכות

לאחר שבג"ץ קבע כי על המדינה לפעול לגיוס בני הישיבות, בהרב-מיארה הנחתה להימנע מכל פעולה להעברת כספים שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס, או שיש בה משום עקיפה של פסק הדין ● גנץ: "הגיע הזמן למתווה שירות בהסכמה רחבה" ● השר פרוש: "פסיקת בג"ץ מובילה לשתי מדינות" ● הליכוד: "הפתרון האמיתי הוא השלמת חוק הגיוס ההיסטורי שנמצא כעת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית"

צרפת שוקלת לתגבר את צבא לבנון, והסיבה שפוטין תומך בחמאס

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: צרפת רואה בצבא לבנון גורם שיכול להרגיע את הרוחות במדינה, פוטין מרוצה מהשפעות מלחמת "חרבות ברזל", והמגעים בין חמאס ופת"ח, בתיווך סין, הגיעו למבוי סתום ● כותרות העיתונים בעולם

מלמטה בכיוון השעון:  מסכים של שיאומי, סוני ו־LG / צילום: יח''צ

עד 7,000 שקל: מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק

לקראת השלבים המתקדמים במשחקי היורו ולקראת האולימפיאדה, בדקנו מהם מסכי הטלוויזיה שהחברות השונות בשוק מציעות ● רובן מתהדרות ביכולות בינה מלאכותית לצד פיצ'רים ייחודיים

טנק מדגם 2CA2 / צילום: משרד הביטחון הארגנטינאי

"צעצועים חדשים": הטנקים שאלביט תספק בקרוב לארגנטינה

צבא ארגנטינה יקבל בספטמבר טנקים מדגם 2CA2 שאלביט שדרגה עבורם - כך דווח ב"דיפנס ניוז" מפי גורמים צבאיים ארגנטינאיים ● לפי הדיווח, כחלק משדרוג הצבא, הנשיא חאבייר מיליי מתכנן גם להגדיל את מספר הטנקים המשודרגים ב־50 נוספים

הקאן פידאן, שר החוץ הטורקי / צילום: ap, Bilal Hussein

טורקיה לצד חיזבאללה: "קפריסין מסייעת לישראל במלחמה בעזה"

טורקיה מצטרפת לטענות של נסראללה נגד קפריסין: שר החוץ הקאן פידאן אמר כי "כל העת מתבצעות משם טיסות מודיעין וטיסות צבאיות לעזה" ● פידאן אף פיזר האשמות בנוגע ליוון, ואיים: "עצתנו ליוונים היא להתרחק מהעניינים האלה, כי כשאתה מעורב במלחמות המתמשכות במזרח התיכון, האש תבוא ותמצא אותך"

יולי אדלשטיין, יו''ר ועדת חוץ וביטחון / צילום: נועם מושקוביץ'

שיחת ההבהרה מנתניהו, והמהלך של אדלשטיין: דחה הצבעה כי "אין הסכמה רחבה"


ראש הממשלה קיים שיחת הבהרה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון אחרי שזה אמר שיאשר חוק גיוס רק בהסכמה רחבה ● לאחר מכן, אדלשטיין לא העלה להצבעה את החוק להכבדת גיל הפטור - מאותה סיבה בדיוק • אדלשטיין: "אין לי שום אינטרס להעביר את זה" ● באופוזיציה חגגו: "נמשיך להוביל את המאבק למען משרתי המילואים" ● המשמעות מאחורי המהלך של אדלשטיין

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

בג"ץ הכריע בנושא תקציבי הישיבות: מה היקף הכספים הנוכחי, ומה צפוי עכשיו?

בג"ץ קבע כי אין מסגרת חוקית המאפשרת אי־גיוס של תלמידי ישיבות לצה"ל, ולפיכך אסר גם על המשך התמיכה הממשלתית במוסדות שתלמידיהם לא התגייסו ● כמה בני ישיבות היו פטורים עד כה מגיוס, מה היקף התמיכה הממשלתית בחברה החרדית, ומה יכולים החרדים לעשות? ● גלובס עושה סדר

משה גפני, יהדות התורה / צילום: איל יצהר

משה גפני טען שבג"ץ מעולם לא פסק לטובת החרדים. האם זה נכון?

בג"ץ קבע היום כי המדינה חייבת לגייס בני ישיבות לצה"ל ● עוד לפני פרסום הפסיקה, יו"ר דגל התורה טען כי "מעולם לא היה פסק דין של בית המשפט העליון לטובת בני הישיבות ולטובת הציבור החרדי" ● האם זה נכון? הסתכלנו בפסיקות ● המשרוקית של גלובס

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות בבורסה; ניו-מד אנרג'י מזנקת ב-7%, דלק ב-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● ניו-מד אנרג'י: ניתן אור ירוק ממשרד האנרגיה להגדלת יצוא הגז הטבעי והרחבת האספקה למשק המקומי ● IBI: מאזן הכוחות נוטה לפיחות בשקל בחודשים הקרובים ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה של 3.1%, מעל הרף העליון של בנק ישראל ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה

כבר כיום היוונים עובדים את מספר השעות הרב ביותר באיחוד האירופי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

נגד המגמה האירופית: ביוון חוזרים לעבוד שישה ימים בשבוע

לדברי שר העבודה היווני, המהלך נובע בעיקר ממצוקת כוח האדם המיומן במדינה, ובמיוחד בעבודות הדורשות נוכחות מסביב לשעון ● כבר כיום היוונים עובדים את מספר השעות הרב ביותר באיחוד האירופי

דיון בכנסת לעניין חברת סלייס מהיום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"פרשת הבנק למסחר על סטרואידים": כשהכנסת גילתה על פרשת סלייס

באיחור של למעלה מחצי שנה, נחשפו בוועדת הכספים של הכנסת לפרשה החמורה בחברת קופות הגמל בניהול אישי, שעפ"י החשד ניידה מעל 800 מיליון שקל של חוסכי פנסיה לקרנות זרות ● ב"דיון המהיר" הוטחה ביקורת בעיקר ברשות שוק ההון, אך לא התקבלו החלטות מעשיות

איליה סוצקבר, המדען הראשי לשעבר של OpenAI / צילום: כדיה לוי (עיבוד תמונה)

עם שכר התחלתי של 50 אלף שקל: אלה העובדים שמחפש הסטארט-אפ הלוהט בישראל

איליה סוצקבר ושותפיו, דניאל גרוס ודניאל לוי, הכריזו כי בכוונתם לפתוח משרדים בקליפורניה ובתל אביב, ולגייס לצורך כך את טובי המוחות בתחום

שפי מור, יערה זיו גביש ובסאם אבו עואד, בשיחה עם ניצן שפיר, גלובס / צילום: גיא צרחי

"רק שלא יבקשו מאיתנו את המענקים בחזרה. אין לנו מאיפה להחזיר"

במסגרת כנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, שהתקיים בקצרין, התארחו בעלי עסקים מרמת הגולן, שסיפרו על המציאות הבלתי־אפשרית עמה הם מתמודדים מאז פרוץ המלחמה ● שפי מור, מנכ"ל תיירות מרום גולן: "צריך להבין - אנחנו מנותקים מהחיים. אין לנו קופות חולים ואין שירותים. האווירה קשה מאוד" ● מחר: הכנס מגיע לעכו