המניה שמניבה לבאפט רווח של 50% מתחילת השנה, וזו שהוא מופסד בה

באפט השקיע בחמש חברות ביפן, כולן הניבו תשואות נאות, חלקן אף של 50% ויותר • בארה"ב המגמה מעורבת, על השקעתו ה"סודית" בצ'אב הוא הרוויח, אך על ליברטי סיריוס הוא מופסד די הרבה, בינתיים • וגם, למרות הסתייגותו הנחרצת ממטבעות הקריפטו, הם מניבים לו רווחים יפים

וורן באפט, יו''ר חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי / צילום: Shutterstock, photosince
וורן באפט, יו''ר חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי / צילום: Shutterstock, photosince

ב-12 החודשים האחרונים ברקשייר האת'ווי  השקיעה סכומים משמעותיים בהגדלת החזקות או כניסה להחזקות חדשות, וכעת נתונים שפרסמה מגדל שוקי הון מגלים אילו מההשקעות האלו כבר מוכיחות את עצמן.

ענקית ההשקעות של וורן באפט השקיעה בשנה האחרונה בחמש חברות מיפן, כל אחת מהן חולשת על שלל עסקים. מדובר במארובני, מיטסוי, סומיטומו, איטוצ'ו ומיצובישי - כולן הניבו תשואות נאות מתחילת השנה וב-12 החודשים האחרונים. למשל על מיטסוי ומיצובישי באפט מורווח כ-50% מתחילת השנה וכ-75% ב-12 החודשים האחרונים. גם על שאר המניות הוא רואה כעת תשואה דו ספרתית נאה.

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?  
שאלות ותשובות | מניית אנבידיה לא מפסיקה לזנק? זאת התחזית של בנק אוף אמריקה 

באנרגיה ברקשייר הגדילה בשנה האחרונה את חלקה גם באוקסידנטל פטרוליום , וגם בשברון  וראה תשואות צנועות מתחילת השנה - 3% ו-6% מתחילת השנה בהתאמה.

ברקשייר אף השקיעה בשלוש מחברות הענף הבנייה הבולטות בשוק האמריקאי - די.אר הורטון , לנאר , ו-אן.וי.אר ., גם כאן תשואות צנועות של אחוזים בודדים, בחלקן אף הפסדים קטנים. 

בתחום הפיננסים, חשפה לאחרונה ברקשייר השקעה רחבת היקף בחברת הביטוח האמריקאית צ'אב . כזכור במשך שישה חודשים נשמרה ההשקעה הזאת בסוד, אך דיווח ההחזקות הרבעוני של ברקשייר הת'וואיי חשף כי החברה רכשה מניות בשווי של כ-6.6 מיליארד דולר. מדובר בהחלטה טובה של באפט, שהשיאה עבורו תשואה של 17% מתחילת השנה. כמו כן הגדילה  ברקשיר החזקות בחברת קפיטל וואן אך זו השיאה 4% בלבד.

גם בתחום הפנאי והבידור לא טמן באפט את ידו בצלחת. בשנה החולפת השקיעה ברקשייר במניות החברות ליברטי סיריוס , הפועלת בתחום שידורי רדיו לווייני, בינתיים הוא מופסד 23% מתחילת השנה.

ברקשייר שילמה 258 מיליון דולר כדי לרכוש 8.9 מיליון מניות של ליברטי, סידרה C, במחיר ממוצע של 29.06 דולר למניה. בנוסף שילמה ברקשייר 110 מיליון דולר עבור 3.8 מיליון מניות החברה מסדרה A במחיר של 29 דולר למניה.

באטלנטה ברייבס, המחזיקה בפעילות בליגת הבייסבול האמריקאית, באפט מופסד ב-4% מתחילת השנה, ואילו בחברת פורמולה וואן, החולשת על סבב מרוצי המכוניות מהבולטים בעולם, באפט ראה את השקעתו עולה ב-13%.

"רעל עכברים"? אולי לא

למרות הסתגויותיו הפומביות נגד מטבעות הקריפטו, באפט נהנה מהנסיקה בערכן, וזאת דרך השקעתו בחברת הפינטק הברזילאית אן.יו. הולדינגס . בלא מעט ראיונות דחה באפט את הביטקוין כנכס שלא מייצר כלום ונעדר כל ערך, "רעל עכברים", הוא כינה את הביטקוין.

אבל דומה שהטעימה לא הזיקה לו - ברקשייר השקיעה לפני כשלש שנים 750 מיליון דולר בחברה. מניית החברה נסקה ב-80% ב-12 החודשים האחרונים וב-46% השנה עד כה.

אן.יו הולדינגס מציעה מגוון שירותי קריפטו. שירותים אלה כוללים פלטפורמות מסחר עבור ביטקוין ואת'ריום, מוצר תעודת סל של ביטקוין, ואסימון נאמנות Nubank בבלוקצ'יין Polygon. החברה משרתת יותר מ-1.35 מיליון לקוחות ברחבי ברזיל, קולומביה ומקסיקו.