עופרה שטראוס: "היום שאחרי שאנחנו דורשים מהממשלה - מתחיל עכשיו"

"מקום העבודה בשבילנו בשטראוס זה בצפון ובדרום. באמצע יש לנו רק משרד" - כך אמרה יו"ר קבוצת שטראוס בוועידת הדרום לעסקים של גלובס • עוד הוסיפה שטראוס כי "אצלנו בקבוצה ציונות זו הזדמנות להקים חברה טובה יותר דרך עשייה"

"כל המפגש הזה לא מובן מאליו. לא אחרי אתמול, כשכל היום נע בין ייאוש לתקווה" - כך אמרה היום (ג') יו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס, בוועידת הדרום לעסקים של גלובס שנערכת במכללת ספיר בשדרות.

"אני שמחה מאוד להיות פה ולהתחיל את דבריי בתפילה לשלום החטופות והחטופים, והאמירה הברורה מעל הבמה הזו - אי-אפשר להתחיל לדבר על 'היום שאחרי' לפני שהם חוזרים הביתה. כדי שנוכל לדבר על איך אנחנו בונים, הם צריכים לחזור הביתה - עכשיו. אני רוצה לשלוח תפילה לשלום כוחות הביטחון - חיזרו הביתה בשלום. לעקורים ולעקורות בדרום ובצפון - כולנו תפילה שהשריפות ייכבו, ושתחזרו הביתה בקרוב. ולכם משפחות הנופלים והפצועים בגוף ובנפש - מבטיחים לכם, אתם בליבנו לעולמים, לכל אשר נלך".

ועידת הדרום לעסקים |יו"ר בנק הפועלים: קרן תקומה של הבנק כבר השקיעה 40 מיליון שקל בדרום
ועידת הדרום לעסקים | מנכ"ל קבוצת חיפה הכריז על הקמת קרן השקעות בתחומי אג־טק, פודטק וקיימות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים: "השפעה אדירה על חבל תקומה" 

שטראוס, שנולדה וגדלה בנהריה, לא הסתירה את כאבה מהמתחולל בצפון ובדרום. רוב מפעלי הקבוצה ממוקמים בפריפריה, ושלושה מהם ממוקמים בעוטף עזה. "הדרום והצפון, המקום שבו נולדתי וגדלתי, זה מקום לגמרי טבעי בשבילי. מקום העבודה בשבילנו בשטראוס זה בצפון ובדרום. באמצע יש לנו רק משרד. הדרום והצפון אלה לא מילים. זה לא גבול. זו לא נקודה גאוגרפית. זה העוגן, המצפן. וכל מי שמצטרף לחברה מבין מה זה אומר שהעוגן, המצפן, הלב והנשמה נמצאים בדרום ובצפון", אמרה.  

שטראוס סיפרה כי חודש לפני שפרצה המלחמה וארגון הטרור הרצחני חמאס ביצע את האסון בדרום, קיימה הקבוצה אירוע בנחל עוז לציון 50 שנה לחטיף תפוצ'יפס. היא תיארה את אותה שבת של ב-7 באוקטובר כ"השבת השחורה, הקטסטרופה, השואה שלנו". 

"מסתכלים קדימה" 

מנגד התייחסה שטראוס להתחלה מחדש כצורך קיומי. לדבריה, "אצלנו בקבוצה ציונות זו הזדמנות להקים חברה טובה יותר דרך עשייה. אנחנו מאמינים שכמו שלהב המחרשה יקבע את קו הגבול, כך גם המפעלים והתעשייה שלנו - יד ביד עם החקלאות והמחרשה.

"חזרנו לבארי חודש וחצי אחרי תחילת המלחמה כדי להיות שם שוב - איתם. אנחנו שותפים לאמירה הברורה שלהם, ואנחנו הצטרפנו כשהשבר הוא גדול - הוא ענק, אבל לא גדול עלינו, כך אמר לנו אבידע (חקלאי מהעוטף המגדל תפוחי אדמה - ש.ס) בעודו מדדה על רגל אחת ומתעקש שנשתתף בשתילה הראשונה. המסר שלו הגיע מבין החורבות והריח של העשן והשריפה: אנחנו כאן, ואנחנו בונים, ואנחנו עושים את זה דרך חרישה ומתחילים שוב. הוא התעקש לספר לנו על כל רגע בממ"ד. על האובדן של המשפחה. הוא דיבר על העתיד, על החזון. אנחנו מסתכלים קדימה. לשתול ברינה.

"אז 'היום שאחרי', שאותו אנו דורשים ומבקשים מהממשלה והמנהיגות שלנו, מתחיל עכשיו. כאן, בוועידה הזו או בעשייה שאנחנו עושים ביום-יום. אז לכם, לממשלה שלא נמצאת כאן, יש לנו רק בקשה אחת: החזירו את כל בנינו הביתה עכשיו ומיד. תסמכו עלינו, הם יהיו פה, ואנחנו נתחיל יד ביד את הבנייה. את השלום.

"נקים את כל האזור הזה מתוך השבר והכאב הבלתי אפשרי הזה. אני מרגישה שזה כבוד גדול - הוועידה הזו עם האמירה - מפה, משדרות, מהדרום, מהנגב המערבי, אל הצפון ונהריה שלי".

 *** גילוי מלא: הוועידה בחסות בנק הפועלים, שטראוס, עיריית שדרות, אמדוקס, קבוצת חיפה, המכללה האקדמית ספיר, place il ובהשתתפות המרכז הרפואי סורוקה ונמל אשדוד