גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בתל אביב; מדד הבנקים עלה ב-1.6%, אל על ירדה ב-7%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● הדולר נחלש מול השקל ● אפל עקפה את מיקרוסופט במונחי שווי שוק ● האינפלציה בארה"ב מתייצבת ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי אך צופה כי הריבית תרד רק פעם אחת עד סוף השנה ● מחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן בישראל ובמיטב העלו תחזית האינפלציה ל-3.1%: "גוברים הלחצים לעליית מחירים"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:31

שבוע המסחר המקוצר בתל אביב ננעל הערב במגמה חיובית - מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, ת"א 90 ננעל ללא שינוי ומדד הבנקים עלה ב-1.6%. מנגד מדד נפט וגז השיל 1.9%.

למרות זאת בסיכום שבועי נמדדו ירידות שערים - ת"א 35 ירד בכ-0.1%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.6% ומדד הבנקים ב-2%, מדד הביומד השיל 2.3%. 

מניות שבלטו בעליות היום: נובה , פריורטק  ומספנות ישראל , ירדו אל על , מיטרוניקס  ואנרג'יאן 

16:08

מגמה מעורבת בבורסה המקומית - ת"א 35 עולה בכ-0.4%, בעוד ת"א 90 משיל מערכו כ-0.7%. הירידות במדד ת"א נפט וגז מתחזקות והוא יורד כעת בכ-2.1%. מנגד, מדד הבנקים מטפס ב-1.8%.

לאחר שהפכה לגורם החזק והכמעט בלעדי לטיסות הציבור, הקפיצה את מחירי הטיסות שלה ודיווחה על זינוק ברווחים, חברת התעופה אל על  יוצאת למסע רכישות מטוסים מחברת בואינג, בסכום שמוערך בין 2 ל-2.5 מיליארד דולר

הסכום הסופי בעסקה יוכרע לפי מספר המטוסים שיירכשו. עסקה זו מצטרפת לעסקת הדרימליינר שנחתמה מוקדם יותר השנה.

אל על, שבשליטת קני רוזנברג ובניהולה של דינה בן טל גננסיה, דיווחה ערב החג כי בחרה לקדם רכישת 30 מטוסי בואינג מדגם 737 מקס בעסקה של רכישה וחכירה. מדובר בעסקת רכש מטוסי הנוסעים הגדולה בתולדות המשק. אל על מדווחת כי הדירקטוריון אישר לה לנהל משא ומתן בלעדי עם יצרנית המטוסים בואינג ועם חברות להחכרת מטוסים לצורך התקשרות בעסקאות המדוברות.

15:39

המסחר בתל אביב מתנהל לפי שעה במגמה מעורבת. ת"א 35 עולה בכ-0.4%, בעוד ת"א 90 משיל מערכו כ-0.7%. הירידות במדד ת"א נפט וגז מתחזקות והוא יורד כעת בכ-2%. מנגד, מדד הבנקים מטפס ב-1.8%.

מניית חברת מיטרוניקס , העוסקת בפיתוח רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה, צוללת בכ-5% ומשלימה ירידה של כ-60% מתחילת השנה. עד לפני כשנתיים נחשבה מיטרוניקס לסיפור הצלחה עצום. החברה מקיבוץ יזרעאל הפכה באותו זמן לאחת המובילות בבורסה בת"א ואף נסחרה במדד הדגל ת"א 35. מגיפת הקורונה שהשאירה את הציבור בביתו הייתה הזרז המשמעותי למכירות החברה, שכמעט כל תוצרתה משווקת בחו"ל (בעיקר ארה"ב, אירופה ואוסטרליה). מיטרוניקס השכילה להגדיל את נתח השוק שלה משמעותית עד כדי יותר ממחצית מהשוק העולמי. 

אלא שהפריחה שחוותה החברה בימי הקורונה גם הייתה הסיבה להאטה שהגיעה בהמשך: מלאים גדולים נותרו בידי לקוחותיה, מפיצים שמוכרים את הרובוטים מתוצרתה לבעלי הבריכות. התוצאות בהתאם: הורדת תחזיות, קיפאון בהכנסות ונפילה ברווחים. לאחר דוח כספי מאכזב במיוחד לרבעון הראשון של 2024, איבדה מניית החברה כמעט מחצית משווייה בחודש האחרון. 

13:35

המגמה המעורבת בתל אביב נמשכת.

מניית פתאל החזקות  מרכזת עניין לאחר שהחברה דיווחה כי היא ממשיכה להרחיב את אחיזתה באירופה וחתמה על הסכם לרכישת 12 בתי מלון בהולנד הכוללים יחד 1,522 חדרים. הרשת רכשה במסגרת השותפות את בתי המלון מידי קרן KSL קפיטל בתמורה לכ-360 מיליון אירו. מטעם הרשת נמסר כי בכוונתה להשקיע 45 מיליון אירו נוספים בשדרוג בתי המלון הנרכשים. השלמת העסקה צפויה ברבעון השלישי של השנה.

בשוק האג"ח המקומי, התשואה ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.94%. התשואה לשנתיים עולה קלות ועומדת על 4.47%.

12:14

המדדים המרכזיים נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2%, ות"א 90 משיל מערכו 0.6%. בקרב המדדים הענפיים, מדד ת"א בנקים 5 עולה ב-0.9% ות"א נפט וגז מאבד מערכו 1.9%.

בשוק המט"ח המקומי, השקל נסחר במגמה מעורבת מול המטבעות הזרים. הדולר נחלש בכ-0.5% מול המטבע המקומי ועומד על 3.70 שקלים. האירו נסחר ביציבות מול השקל סביב 4 שקלים.

10:44

המגמה החיובית בתל אביב נמשכת.

מניית חברת לסיכו , העוסקת בהקמת פרוייקטי תשתית ואנרגיה, דיווחה הבוקר כי קיבלה תשלום חלקי של כ-6.5 מיליון אירו עבור פרויקט הקמה ושדרוג של מתקני טיפול ואספקה של מי שתיה שמבצעת החברה בגאנה. בחברה מודיעים על קבלת התשלומים בהמשך לדיווחים אודות עצירת תשלומים בחלק מהחובות החיצוניים של ממשלת גאנה, ובקשר עם תכנית הסדר של קרן המטבע העולמית להעמדת אשראי למדינה. עוד נמסר מטעם החברה כי בעקבות התשלום שהתקבל, לסיכו בוחנת את המשך ביצוע העבודות בפרויקט. 

10:06

יום המסחר האחרון לשבוע נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 עולה ב-0.5%, ות"א 90 מוסיף לערכו 0.3%. בקרב המדדים הענפיים, ת"א טכנולוגיה בולט לחיוב ועולה בכ-1.3%.

בולטות לחיוב מניות נובה , סאפיינס , קמטק , הכשרת הישוב  וסלקום .

מנגד, נייס , אנרג'יאן , דלתא גליל , אשטרום קבוצה  ורציו  נסחרות בירידות.

08:11

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

היום האחרון לשבוע המסחר המקוצר בבורסה המקומית צפוי להיפתח במגמה מעורבת. ביום שני האחרון, הבורסה בת"א ננעלה בעליות קלות: ת"א 35 עלה ב-0.3%, ת"א 125 הוסיף 0.4%, ות"א 90 טיפס ב-0.9%. בקרב המדדים הענפיים, מדד הבנקים ירד ב-0.6%, ת"א בנייה זינק ב-1.8%, ות"א נדל"ן קפץ ביותר מ-2%. 

עלייתה ונפילתה של מניית מיטרוניקס, והחיים בקיבוץ שבו כל חבר איבד 13 מיליון שקלים "על הנייר" 

מתחילת השנה, מדד ת"א 35 הוסיף לערכו כ-6% אך ת"א 90 נסחר בתשואה שלילית של 1.3%-. מדד ת"א רשתות שיווק מככב בראשית טבלת התשואות עם עלייה של כ-19% מתחילת 2024, בעוד מדד ת"א מניב חו"ל השיל מערכו כ-12%. מדד ת"א בנקים 5 עלה בכ-2% בלבד באותה תקופה.

70% בשלוש שנים: החברה הקיבוצית המצטיינת של הבורסה ולמה חברות חדשות לא מגיעות 

מניית עין שלישית  זינקה ב-14% ביום שני האחרון לאחר שיצרנית המערכות האלקטרואופטיות לרחפנים וכלי רכב עדכנה על קבלת הזמנה מחייבת בהיקף 19 מיליון שקל מלקוח ביטחוני, שעשוי לבצע הזמנות נוספות בסך כולל של כ-22 מיליון שקל.

טעות חשבונאית של 15 מיליון שקל נחשפה בדוחות של בית ההשקעות פסגות  שבו מחזיק רני צים (66%). לפי החברה, נמצאה "טעות טכנית" בשווי פסגות ניירות ערך, שהמשמעות שלה היא גידול בהפסד של החברה ברבעון הראשון השנה בסך 15 מיליון שקל.

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי יורד ב-0.3%, ההנג סנג מוסיף לערכו 0.5%, בורסת שנגחאי מאבדת מערכה 0.3% והקוספי קופץ בכ-1.5%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית הבוקר.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת. הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ושבר (שוב) את שיא כל הזמנים. ה-S&P 500 טיפס בכ-0.9% וגם חצה שיא חדש. מנגד, הדאו ג'ונס השיל מערכו 0.9%.

המסחר התנהל על רקע פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש מאי, שהפתיעו לטובה את הצפי המוקדם והצביעו על התקררות לחצי המחירים. בהמשך הערב, פורסמה החלטת הריבית בארה"ב, שנותרה כצפוי ללא שינוי, אך המשקיעים התאכזבו לנוכח תחזיות הפד כי הריבית תרד רק פעם אחת עד סוף 2024 (הרחבה מטה).

בקרב ענקיות הטכנולוגיה, הקרב בין אפל  למיקרוסופט  על המקום הראשון בקרב חברות העולם במונחי שווי שוק, המשיך אמש. במהלך המסחר, אפל קטפה בחזרה את המקום הראשון כאשר שווי השוק שלה עמד על 3.34 טריליון דולר. עם זאת, לקראת סיום המסחר מניית יצרנית האייפונים איבדה גובה ושווי השוק שלה הסתכם בכ-3.27 טריליון דולר. שווי השוק של מיקרוסופט הסתכם בכ-3.28 טריליון דולר בסיום המסחר ביום ד'.

על רקע המגמה החיובית באפל, ביום שלישי הכריזה החברה על Apple Intelligence - מערך בינה מלאכותית "אישית", שישולב החל מאייפון פרו 15, ובמחשבי מק שיש להם מעבד M1 לפחות. בין היכולות החדשות שהציגה אפל היו כתיבת טקסטים, יצירת תמונות או אימוג'ים בעזרת טקסט, מענה חכם להודעות ועוד. 

האם טורניר היורו והאולימפיאדה יובילו להתאוששות במניות מותגי הספורט? 

גם מניית חברת התוכנה אורקל  ריכזה עניין אמש כשקפצה ב-13% לאחר שהכריזה על שיתופי פעולה עם גוגל ו-OpenAI. אורקל הכריזה כי היא צפויה להפוך את מסד הנתונים שלה לזמין ל-Google Cloud החל מחודש נובמבר, וכן מתכננת לשתף פעולה עם מיקרוסופט ו-OpenAI לשדרוג יכולות המחשוב שלה. 

בקרב מניות השבבים, אמש (ד'), חברת ברודקום  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי בסיום המסחר. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים כאשר הרווח למניה שלה הסתכם ב-10.96 דולר. במקביל, הכנסות החברה הסתכמו ב-12.49 מיליארד דולר. לצד זאת, החברה ציינה כי היא צופה שמכירות החברה יסתכמו בכ-51 מיליארד דולר בסיום שנת 2024, מעל התחזית הקודמת שפרסמה ומעל תחזיות האנליסטים שציפו לתחזית של 50.42.

ברודקום נחשבת לאחת מיצרניות השבבים שנהנות מהביקוש הגובר של הבינה המלאכותית לאור העובדה שהשבבים שהיא מייצרת יכולים להריץ סוגים שונים של יישומי בינה מלאכותית. כך למשל, ברודקום עובדת יחד עם ענקית הטכנולוגיה גוגל, אשר מעצבת חלקית שבב AI משלה הנקרא TPU. בדוחותיה הכספיים ברודקום ציינה כי הכנסות החברה ממוצרי בינה מלאכותית הסתכמו בכ-3.1 מיליארד דולר.

במקביל לפרסום הדוחות הכספיים, ברודקום הודיעה על פיצול מניות ביחס של 1:10, שצפוי להתחיל ב-15 ליולי. מניית החברה זינקה בכ-15% במסחר המאוחר.

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי, התשואה לפדיון באג"ח הממשלתית השקלית ל-10 שנים עלתה ב-5 נקודות בסיס וחצתה שוב את רף ה-5% ביום שני האחרון. מנגד, התשואה לשנתיים ירדה קלות ונסחרה סביב 4.46%.

בארה"ב נתוני האינפלציה המעודדים הובילו לירידת תשואות חדה בקרב אגרות החוב הממשלתיות אמש (ד'). עם זאת, לאחר פרסום החלטת הריבית של הפד, הירידות בתשואות האג"ח התמתנו מעט. התשואה ל-10 שנים נסחרה סביב 4.32% והתשואה לשנתיים עמדה על 4.46%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

הדולר נחלש ביום ד' מול המטבעות הזרים ובפרט מול השקל בהמשך לנתוני האינפלציה שפורסמו בארה"ב ולצד החלטת הריבית של הפד. הבוקר, הדולר נחלש מול השקל ב-0.4% ונסחר סביב 3.70 שקלים. האירו מתחזק קלות מול השקל ועומד בשעה זו על 4 שקלים.

הנפט נסחר בירידות קלות הבוקר (ה'), 78 דולר לחבית נפט אמריקאי ו82 דולר לחבית מסוג ברנט. בבנק לאומי צופים כי "לנוכח הגירעון התקציבי של ערב הסעודית ומצבה הכלכלי של רוסיה - אלו, ומדינות אחרות בארגון המפיקות, נדרשות לפעול להבאת הפדיון הכולל ממכירת נפט למקסימום האפשרי", כך שתיתכן עלייה במחירים בתקופה הקרובה.

4. מאקרו

נתוני מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב לחודש מאי הפתיעו לטובה אמש (ד') והצביעו על התייצבות האינפלציה. המדד הכולל נותר ללא שינוי בחודש מאי לאחר עלייה של 0.3% באפריל, כאשר בשנה האחרונה עלה המדד ב-3.3%.

מדד הליבה, שאינו כולל מזון ואנרגיה, עלה ב-0.2% במאי לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם. בשנה האחרונה עלה מדד הליבה ב-3.4%. גם נתונים אלה מצביעים על התמתנות מסוימת בקצב האינפלציה. למרות זאת, הקונצנזוס היה שהפד ישאיר את הריבית ללא שינוי בטווח של 5.25%-5.5%.

במקביל, הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית פעם נוספת ללא שינוי אמש (ד'), ברמה של 5.5% ברף העליון. זוהי רמת הריבית הגבוהה ביותר זה 23 שנה. במקביל, בבנק המרכזי בארה"ב מעריכים כי הריבית תרד פעם אחת בלבד ב-2024, בניגוד לתחזיות קודמות של הפד שעמדו על 3 הפחתות ריבית השנה.

לאחר פרסום החלטת הריבית, יו"ר הפד ג'רום פאוול נשא דברים. פאוול ציין כי כלכלת ארה"ב מתקדמת לעבר שני המטרות של הבנק המרכזי: הורדת האינפלציה ל-2% ומקסום התעסוקה: "שוק העבודה הגיע לאיזון טוב עם שיעור אבטלה נמוך. האינפלציה ירדה משמעותית מ-7% ל-2.7%. אך היא עדיין גבוהה מדי", אמר.

5. תחזית

בישראל יתפרסם מחר (ו') מדד המחירים לצרכן לחודש מאי. אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, העלה את תחזית האינפלציה שלו ל-12 החודשים הקרובים ל-3.1%.

האינפלציה בישראל בדרך לקו האדום שהציב הרגולטור 

"הבעיה כנראה נמצאת בצד ההיצע", הוא מעריך. "המגבלה לפעילות שנובעת ממחסור בחומרי הגלם ובציוד עלתה משמעותית בענף התעשייה. גם בענף הבינוי היא גבוהה בהרבה מהרגיל. אפילו בענף השירותים התרחב המחסור. גם המחסור בעובדים נרחב ומכביד על ענפי התעשייה, השירותים ובמיוחד ענף הבינוי".

"הלחצים לעליית מחירים באים בעיקר בגלל מגבלות ההיצע שהתגברו משמעותית. מבחינת בנק ישראל, מדובר באתגר משמעותי, כאשר השפעת המדיניות המרסנת לא מאוד עוזרת למגר אינפלציה מסוג זה, ומנגד פוגעת באופן משמעותי בפעילות הכלכלית במשק", סיכם.

עוד כתבות

'מתחם טרה' בתל אביב / הדמיה: ישר אדריכלים

פרויקט הענק בלב ת"א יחכה: תחנת רכבת חדשה צפויה לעכב את הקמת מגדלי טרה

הוועדה לתשתיות לאומיות קבעה כי מחלף השלום הוא המיקום המיטבי לתחנה, אך היעדר הקרקעות באזור יחייב "נגיסה" בשטחי המתחם ודחייה של הקמת המגדלים ● חשש בענף שלחצים שיפעילו היזמים יובילו להחלטה על הקמת תחנה שכלל לא תעזור לווסת את העומסים

צילומים: AP-Ludovic Marin, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בחירות בזק בצרפת: ההחלטה שמחקה בשבוע 240 מיליארד אירו מהבורסה בפריז

ההימור של עמנואל מקרון ללכת לבחירות עד סוף החודש מעורר חשש בקרב משקיעים, שרואים אפשרות לממשלת ימין או שמאל פופוליסטי בצרפת, ולעימות מתמשך בין הנשיא לפרלמנט ● כתוצאה מהירידות, לונדון שוב הבורסה הגדולה ביותר באירופה ● מה עומד מאחורי המהלך?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

קריסת הקונספציה המתנגדת להנפקת מניות נחותות הצבעה

בשנים האחרונות, רגולטורים ובורסות שונות בעולם, הסירו את התנגדותם להנפקה ומסחר במניות נחותות הצבעה ● בישראל, הנפקת מניות נחותות הצבעה אסורה על פי החוק - יחד עם זאת, לאחרונה, הוצע להתיר מסחר בבורסה בת"א במניות נחותות הרשומות למסחר בבורסות "מוכרות" זרות

פעילים פרו־פלסטיניים חוסמים בגופם את הגישה למפעל Instro Precision, במרץ האחרון / צילום: Reuters, Martin Pope / SOPA Images

בריטניה: פעילים פרו-פלסטינים פרצו והשחיתו מפעל השייך לאלביט

פעילים פרו־פלסטינים מארגון בשם Palestine Action תיעדו עצמם פורצים למפעל של חברת Instro Precision בבריטניה, תוך כדי שהשחיתו ציוד ושברו דלתות ● החברה הפכה ליעד להפגנות בחודשים האחרונים, כאשר מאות מפגינים נהגו לפקוד את המקום ולחסום את הגישה למפעל

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באירופה; יצרנית הרכבים החשמליים פיסקר פשטה את הרגל

הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי ● בנק אוף אמריקה: שוק הנפט העולמי מוצף ומחירי הנפט נמצאים בסיכון ● אנליסטים נותנים למיקרוסופט מחיר יעד של 550 דולר, 22% יותר ממחיר המניה כעת ● מגדל ניהול תיקי השקעות: הבחירות בארה"ב טובות לשווקים ● יוליוס בר: המטבע היפני יחלש מול הדולר ויגיע ל-160 ין לדולר

כולם רוצים בית ספר לרפואה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כולם רוצים בית ספר לרפואה. למה עכשיו והאם זה הפתרון למחסור ברופאים

בשנים הקרובות מתוכננים לקום ארבעה בתי ספר לרפואה בישראל ● הם ינסו לסתום את החור המתרחב בכוח האדם הרפואי, אבל לא כולם מתלהבים מהשחקנים החדשים ● התחרות הצפויה על משאבי הוראה כבר מחוללת סערות

מתחם העין בגבעתיים / צילום: תמר מצפי

הדיירים במתחם הלוהט של גבעתיים בחרו יזם: מי הזוכים?

למעלה מ-17 חברות התמודדו במכרז לפרויקט פינוי-בינוי במתחם "העין" בגבעתיים ● החברות הזוכות הן שותפות בין "אנשי העיר" מקבוצת רוטשטיין יחד עם חברת לוינשטיין ● מה צפוי לכלול הפרויקט?

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

בגרסה מרוככת: המהלך של יריב לוין לשינוי דיני החוזים מתקרב לאישור סופי

הצעת החוק של שר המשפטים, שתבטל את הלכת אפרופים הנוגעת לחוזים עסקיים, עברה בקריאה ראשונה בינואר השנה ברוב של 6 תומכים מול 2 מתנגדים ● החודש יחלו הדיונים בוועדת החוקה על נוסח החוק, שאותו מנסה לוין לשנות למעלה מעשור ● מהי הלכת אפרופים, אילו חוזים יפורשו אחרת, ומדוע משרד המשפטים תומך בתיקון? ● גלובס עושה סדר

ארבעה חטופים הוחזקו בשתי דירות סמוכות בתוך מחנה הפליטים נוסייראת. אחד מהשומרים היה עיתונאי אל-ג'זירה פעיל חמאס / צילום: ap, Jehad Alshrafi

חטופים בבית השכן: WSJ חושף את הסוד האפל של המשפחה העזתית

משפחת אל-ג'מאל הייתה מוכרת במחנה הפליטים נוסייראת כמקורבת לחמאס ● אך מעט מאוד אנשים ידעו על כך שבחדר קטן וחשוך בדירתם, הם החזיקו את החטופים הישראלים שכוחות ישראלים מיוחדים חילצו

סדרת הנטפליקס ברידג'רטון / צילום: LIAM DANIEL/NETFLIX

החידה האמיתית של ברידג'רטון: כמה פרס של 5,000 ליש"ט שווה היום?

בסדרת הטלוויזיה ברידג'רטון, המלכה שרלוט מציעה פרס של 5,000 ליש"ט, בדקנו כמה הוא שווה היום ● וגם: כבר אז הכנסות המעמד העליון התבססו על נכסי נדל"ן והשקעות, ומה היו ההוצאות השנתיות שלהם?

תערוכת יורוסאטורי / צילום: Reuters, Chris Emil Janßen

פסקי דין סותרים: ההכרעה בעניין החרם על ישראל בתערוכת הנשק רק הערב

בית המשפט לענייני עסקים בפריז פסק היום כי יש לבטל את החרם שנכפה על השתתפות נציגים ישראלים בתערוכת יורוסאטורי, זאת לאחר שבית דין אזרחי בצרפת דווקא אישר אותו ● בשל שתי פסיקות סותרות באותה ערכאה, עוברת ההכרעה לבית דין בערכאה גבוהה יותר, שידון בכך הערב

תמונת אילוסטרציה של מערכת לחילוץ נ.צ של קבוצת TSG / צילום: יח''צ

החברה הביטחונית שרוצה להנפיק בת"א לפי שווי של חצי מיליארד שקל

קבוצת TSG פירסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונית בת"א ● החברה רוצה לגייס בין 120 ל-160 מיליון שקל עבור כרבע ממניותיה ● מניות החברה מוחזקות בחלקים שווים על ידי התעשייה האווירית וקבוצת פורמולה, מנהלה הוא אריק קילמן

גיל שויד, מייסד ומנכ''ל צ'ק פוינט / צילום: איל יצהר

עם החזקה בשווי 4.7 מיליארד דולר: גיל שויד לא ממהר לעזוב את ניהול צ'ק פוינט

לאחר שהודיעה לאחרונה על עזיבת המנכ"ל, בצ'ק פוינט לא נקבע מועד להחלפת שויד ● בג'פריס מעריכים שזה ייקח עוד זמן: "סביר שהכרזה על מנכ"ל חדש תהיה בשנה הבאה" ● שויד הוא בעל המניות הגדול בצ'ק פוינט עם החזקה של 25.6% ממניות החברה

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק / צילום: Shutterstock

אמברגו סמוי? המדינה שחתכה בחדות ובחשאי את אספקת הנשק לישראל

אף שבריטניה טוענת כי תמשיך לספק נשק לישראל, נתונים חשאיים שפורסמו ברויטרס מראים כי היקף היצוא ירד למיליון דולר בלבד לציוד הגנתי - שפל של 13 שנה

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בתל אביב; מדד הבנייה זינק בכ-3.5%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.4% ● השקל מתחזק קלות מול המטבעות הזרים ● פער תשואות האג"ח מול ארה"ב נמצא בשיא של עשור, האם בנק ישראל יתערב במסחר? ● סיגמא: "מרגישים את עליות המחירים, העלייה המתונה של המדד לא תגרום לבנק ישראל לשנות את הריבית" ● מיטב: למרות השיאים במדדים העיקריים, רוב המניות בארה"ב נחלשו ומשקפות הרעה כלכלית, מומלץ להקטין חשיפה

וורן באפט / צילום: Reuters

עם החזקות ב-15 מיליארד דולר: וורן באפט מאמין במניה הזו

ברקשייר האת'ווי ממשיכה לאסוף מניות של אוקסידנטל פטרוליום ● במקביל, לאחר הפסקה של  יותר משנה, היא שוב מוכרת מניות של יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD

יוגב גרדוס ובצלאל סמוטריץ / צילום: עודד קרני, נועםמושקוביץ'-דוברות הכנסת

שיקול מקצועי או פוליטי? שר האוצר דורש פיילוט עצמאות תקציבית למשרדים

במסגרת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2025, שר האוצר מקדם פיילוט שיעניק למספר משרדי ממשלה עצמאות בתכנון תקציביהם ● בדרג המקצועי באוצר חוששים שהמהלך ישמש פרצה להבטחות קואליציוניות, כמו הטמעת כספים לסבסוד רשתות החינוך החרדיות בבסיס התקציב

חוק פיצול דירות שב בגרסה משודרגת / אילוסטרציה: Shutterstock

חוק פיצול דירות שב בגרסה משודרגת. האם הפעם יתרום להוספת היצע?

הכנסת מקדמת חידוש הוראת השעה שאפשרה פיצול צמודי קרקע ליח"ד קטנות ● לאחר שבשנים האחרונות החוק לא תרם כלל להגדלת ההיצע או להסדרת פיצולים לא חוקיים, הגרסה המעודכנת כוללת הקמה של יחידה חדשה לצד הבית והיתר לפיצול בקיבוצים ובמושבים

מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מחוץ לדיון: "באתי לכאן בחשש כבד לעתידה של המשטרה"

בג"ץ דן כעת בהרכב מורחב בתיקון לפקודת המשטרה שנעשה לבקשת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ● השופט גרוסקופף: "יצרו מצב לא מאוזן. השר יכול להנחות את המשטרה כרצונו" ● השופט עמית: "עלול להגיע למצב שחלקים באוכלוסייה ירגישו יותר מאוימים" ● לדיון הגיע גם מפכ"ל המשטרה, אך הוא לא קיבל את רשות השופטים להשתתף בדיון

מפעל אינטל בישראל / צילום: אינטל

העיכובים בקריית גת הם רק הסימפטום: המשקיעים דוחפים לפצל את אינטל

העיכוב בהקמת המפעל החדש בקריית גת הוא רק סדק אחד באסטרטגיית הרחבת הייצור של אינטל, שסובלת ממצוקת מזומנים קשה ונאלצת לשתף קרנות השקעה גדולות ● "הברירה של אינטל כעת היא לרכז את הייצור בחברה נפרדת", אומר לגלובס אוראל לוי ממור קרנות נאמנות