גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; ברודקום זינקה ב-12%, אנבידיה ב-4%, טסלה ב-3%

נאסד"ק עלה ב-0.4% ● המסחר באירופה ננעל בירידות חדות ● חדשות טובות לשוק: מחירי הייצור בארה"ב ירדו ב-0.2% לעומת עלייה של 0.5% בחודש שעבר ● התחזית של קתי ווד: מניית טסלה תעלה פי 14 בחמש שנים ● שאלת 56 מיליארד הדולר: האם יאשרו היום בעלי המניות של טסלה את חבילת השכר של אלון מאסק? ● באפט מכר חלק ממניותיו באפל ברבעון הראשון, כמה הוא הפסיד?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:02

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה במגמה מעורבת. נאסד"ק ו-S&P 500 עלו ב-0.4% וב-0.3% בהתאמה, זה כבר היום הרביעי ברציפות ש-S&P 500  ננעל בשיא, דאו ג'ונס ירד ב-0.1%. 

דומה שהמשקיעים לא הושפעו לרעה מהודעת הפדרל ריזרב אתמול על כך שצפוייה רק הורדת ריבית אחת השנה. אחר הצהריים פורסם שמדד מחירי הייצור ירד החודש ב-0.2%, מתחת לצפי ולעומת עלייה של 0.5% בחודש שעבר. גם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול עלה פחות מהצפי. 

22:09

כשעה לפני הנעילה המסחר בוול סטריט עובר לעליות, דאו ג'ונס נסחר ללא שינוי אך נאסד"ק ו-S&P 500 עולים ב-0.4% וב-0.3% בהתאמה.

מניית סופר מיקרו קומפיוטר  מזנקת היום ללא חדשות כלשהן. החברה מושפעת ככל הנראה מהתוצאות הטובות של חברת שבבים אחרת, ברודקום , ההתפתחויות החיוביות באורקל  והמומנטום במניות ההבינה מלאכותית. 

ברודקום פרסמה דוח רבעוני שעלה על ציפיות האנליסטים ואף סיפקה תחזית אופטימית לגבי הרבעון השני, בתוך כך הודיעה שתבצע פיצול מניות ביחס של 10 ל-1. אורקל, למרות שלא עמדה בציפיות האנליסטים בדוחות הרבעון, סיפקה תחזית וורודה בעיקר בכל מה שקשור לעסקי הבינה מלאכותית שלה בשירותי הענן. 

מניית סופר מיקרו עלתה ב-200% מתחילת השנה. 

21:21

המגמה בוול סטריט עדיין מעורבת - נאסד"ק עולה ב-0.2%, דאו  ג'ונס יורד ב-0.2% ו-S&P 500 עולה ב-0.1%

שתי ענקיות מדיה שיורדות היום. פרמאונט גלובל  ווורנר ברדרס דיסקברי .

פארמאונט יורדת לאחר ששיחות המיזוג שקיימה עם סקיידנס הושעו על ידי רשות התחרות בארה"ב. מניית החברה משלימה ירידה של 13% מתחילת השבוע. 

וורנר ברדרס בעקבות הפרסום ש-Liberty Global רוכשת מניות בסבב מרוצי המכוניות החשמליות, פורמולה E, הרכישה תהפוך את האחרונה לבעלת השליטה בסבב. 

20:30

מסחר תנודתי היום בוול סטריט - לאחר הירידות שאפיינו את פתיחת המסחר, המדדים מתאוששים  מעט, נאסד"ק עולה ב-0.15%, דאו  ג'ונס יורד ב-0.3% ו-S&P 500 יורד ב-0.1%

ברקשייר האת'ווי  בניהולו של המשקיע האגדי וורן באפט מכרה ברבעון הראשון כ-13% מהחזקותיו באפל  - 116 מיליון מניות. המכירה בוצעה במחיר ממוצע של 181 דולר למניה. מחיר המניה כיום, 213 דולר (יום ה, לפני פתיחתה המסחר). חשבון פשוט: ברקשייר הפסידה כ-3.7 מיליארד דולר. 

19:24

בוול סטריט המסחר עובר כעת לירידות. נאסד"ק יורד ב-0.1%, דאו  ג'ונס יורד ב-0.7% ו-S&P 500 יורד ב-0.3%

מניית אנבידיה  עולה גם היום ונסחרת בשיא. שווי השוק שלה, חמישה ימים לאחר פיצול המניה ביחס של 10 ל-1 הוא כבר 3.16 טריליון דולר. רק שתיים נוספות השיגו את אבן הדרך של 3 טריליון דולר, מיקרוסופט  ואפל . אנליסט המניות של ברקליס, טום או'מאלי ממליץ על המניה במחיר יעד של 145.

מניית מיקרו-סטרטג'י  יורדת היום לאחר שהודיע על גיוס חוב להמרה של חצי מיליארד דולר. 

18:36

המסחר באירופה ננעל הערב בירידות חדות - דאקס הגרמני ירד ב-2% וקאק הצרפתי ב-2.2%, פוטסי הבריטי ירד ב-0.7%.

בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה מעורבת וביציבות. נאסד"ק עולה ב-0.2%, דאו  ג'ונס יורד ב-0.5% ו-S&P 500 עולה ב-0.1%. 

מה יהיה המחיר של טסלה בעוד 5 שנים? קאת'י ווד, מנהלת קרן ארק (ARKK), נתנה אתמול תחזית חדשה למחיר של טסלה  לשנת 2029. "2600 דולר", זה המחיר למניה היא אמרה, פי 14 ממחירה כעת. 

כזכור, טסלה היא אחת מהפוזיציות הגדולות של קרן ARK, היא  מהווה  11% ממנו. מאז שארק הגיעה לשיאה בפברואר 2021 היא איבדה 71%, בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה ב-45%.  נכסי הקרן ירדו מ-28 מיליארד דולר ל-6 מיליארד. 

17:15

מגמה מעורבת בוול סטריט: נאסד"ק עולה ב-0.2%, דאו  ג'ונס יורד ב-0.5% ו-S&P 500 עולה ב-0.1%. 

מדד השבבים (SOX) עולה בכ-1% ומסכם עלייה של כ-5% מתחילת השבוע. 

ברודקום  מזנקת לאחר שפרסמה אתמול בנעילת המסחר את תוצאותיה הרבעוניות, תוצאות שהיו טובות מהצפי, בנוסף דיווחה החברה על פיצול מניות ביחס של 10 ל-1. 

אנבידיה  עולה אף היא במסחר, אתמול בנעילת המסחר נקבע שווי השוק שלה על 3.08 טריליון דולר, שנייה לאפל  ומיקרוסופט  בין המניות בעלות השווי הגדול ביותר בוול סטריט. 

בעקבות נתוני מדד מחירי הייצור המאכזבים, תשואת איגרת החוב האמריקאית ל-10 שנים יורדת ל-4.28%. 

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים במגמה מעורבת: נאסד"ק עולה ב-0.6%, דאו  ג'ונס יורד ב-0.2% ו-S&P 500 עולה ב-0.3%. 

היום תערך הצבעת בעלי המניות בטסלה  כשעל הפרק אישורה מחדש של הטבת הענק למנכ"ל החברה אלון מאסק שערכה עומד על כ-55 מיליארד דולר. המענק אושר לפני כשש שנים אך נדחה על ידי בית משפט בדלוואר בתחילת השנה בטענה שהמענק לא משרת את האינטרסים של בעלי המניות. השופטת קטלין מק’קורמיק אף ציינה שלמאסק היתה השפעה גדולה מידי על מועצת המנהלים.

ומאז, הן מאסק והן חברי מועצת המנהלים של טסלה, ובראשם רובין דנהולם היו"רית דוחקים די בלהט בבעלי המניות של טסלה לאשר את חבילת השכר שהוגשה להצבעה שוב. זו מאד דומה לקודמתה. נושא נוסף שעל הפרק היום הוא העברת מסמכי ההתאגדות של טסלה מדלוואר לטקסס.

בתוך כך הודיעה החברה שהיא עומדת להעלות את מחירי המכוניות באירופה.

מאסק צייץ אתמול ברשת החברתית X שחבילת השכר תקבל את אישור בעלי המניות. זה הציוץ.

15:33

עידוד נוסף לשוק - ביום שאחרי נתוני האינפלציה שעודדו את שוק, ולמרות שהפד הודיע שהוא לא ממהר להוריד את הריבית וצופה הורדה אחת בלבד השנה, "אתה לא רוצה להגרר יותר מידי אחרי נתון אחד", הוא אמר. בתוך כך פורסם לפני כמה דקות מדד מחירי הייצור, 2.3% בחישוב שנתי לעומת צפי של 2.4% ו-2.4% בחודש הקודם

החודש ירדו מחירי הייצור ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1% ו-0.5% בחודש שעבר.

נתוני אבטלה שבועיים בארה"ב - 242 אלף נרשמו בלשכת האבטלה לעומת צפי של 229 אלף  ו-225 אלף בחודש הקודם.

15:17

הירידות באירופה נמשכות. הדאקס והקאק יורדים בכ-1.1% כל אחד, והפוטסי הבריטי משיל מערכו כ-0.4%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק החוב האמריקאי, אגרות החוב הממשלתיות עולות קלות בשעה זו לאחר שאמש ירדו בחדות על רקע נתוני האינפלציה המעודדים שפורסמו בארה"ב. התשואה ל-10 שנים עומדת על 4.3% בשעה זו והתשואה לשנתיים נסחרת סביב 4.47%.

13:38

ענקית השבבים ברודקום  מזנקת בכ-13% במסחר המוקדם לאחר שהציגה אמש תוצאות כספיות חזקות לרבעון הפיסקאלי של החברה.

הכנסות החברה עלו מ-8.73 מיליארד דולר ל-12.5 מיליארד דולר ברבעון, בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 12.03 מיליארד דולר. לצד זאת, החברה ציינה כי היא צופה שמכירות החברה יסתכמו בכ-51 מיליארד דולר בסיום שנת 2024, מעל התחזית הקודמת שפרסמה בדוחות הקודמים, ומעל תחזיות האנליסטים שציפו ל-50.42 מיליארד דולר. 

12:07

הירידות באירופה מתחזקות. הדאקס והקאק יורדים בכ-0.8% כל אחד והפוטסי הבריטי משיל מערכו כ-0.5%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

מניית טסלה , קופצת בכ-7% במסחר המוקדם לאחר שמייסד החברה, אילון מאסק, ציין כי מחזיקי המניות של טסלה צפויים לאשר את חבילת השכר השנויה במחלוקת שלו, בסך 56 מיליארד דולר. החבילה אושרה במקור עוד ב-2018 על ידי בעלי המניות של יצרנית המכוניות החשמליות, אך בוטלה על ידי שופט בדלאוור בינואר. במקביל, מאסק ציין כי בעלי המניות צפויים גם לדון בשאלה האם להעביר את מדינת ההתאגדות של טסלה מדלאוור לטקסס. 

10:46

יום המסחר באירופה מתנהל לפי שעה בירידות קלות. הדאקס יורד ב-0.3%, הקאק נסחר בשיעור דומה והפוטסי משיל מערכו 0.2%.

08:39

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי יורד ב-0.3%, ההנג סנג מוסיף לערכו 0.5%, בורסת שנגחאי מאבדת מערכה 0.3% והקוספי קופץ בכ-1.5%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית הבוקר.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת. הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ושבר (שוב) את שיא כל הזמנים. ה-S&P 500 טיפס בכ-0.9% וגם חצה שיא חדש. מנגד, הדאו ג'ונס השיל מערכו 0.9%.

המסחר התנהל על רקע פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש מאי, שהפתיעו לטובה את הצפי המוקדם והצביעו על התקררות לחצי המחירים. בהמשך הערב, פורסמה החלטת הריבית בארה"ב, שנותרה כצפוי ללא שינוי, אך המשקיעים התאכזבו לנוכח תחזיות הפד כי הריבית תרד רק פעם אחת עד סוף 2024 (הרחבה מטה).

בקרב ענקיות הטכנולוגיה, הקרב בין אפל  למיקרוסופט  על המקום הראשון בקרב חברות העולם במונחי שווי שוק, המשיך אמש. במהלך המסחר, אפל קטפה בחזרה את המקום הראשון כאשר שווי השוק שלה עמד על 3.34 טריליון דולר. עם זאת, לקראת סיום המסחר מניית יצרנית האייפונים איבדה גובה ושווי השוק שלה הסתכם בכ-3.27 טריליון דולר. שווי השוק של מיקרוסופט הסתכם בכ-3.28 טריליון דולר בסיום המסחר ביום ד'.

על רקע המגמה החיובית באפל, ביום שלישי הכריזה החברה על Apple Intelligence - מערך בינה מלאכותית "אישית", שישולב החל מאייפון פרו 15, ובמחשבי מק שיש להם מעבד M1 לפחות. בין היכולות החדשות שהציגה אפל היו כתיבת טקסטים, יצירת תמונות או אימוג'ים בעזרת טקסט, מענה חכם להודעות ועוד. 

האם טורניר היורו והאולימפיאדה יובילו להתאוששות במניות מותגי הספורט?  

גם מניית חברת התוכנה אורקל  ריכזה עניין אמש כשקפצה ב-13% לאחר שהכריזה על שיתופי פעולה עם גוגל ו-OpenAI. אורקל הכריזה כי היא צפויה להפוך את מסד הנתונים שלה לזמין ל-Google Cloud החל מחודש נובמבר, וכן מתכננת לשתף פעולה עם מיקרוסופט ו-OpenAI לשדרוג יכולות המחשוב שלה. 

בקרב מניות השבבים, אמש חברת ברודקום  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי בסיום המסחר. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים כאשר הרווח למניה שלה הסתכם ב-10.96 דולר. במקביל, הכנסות החברה הסתכמו ב-12.49 מיליארד דולר. במקביל, החברה ציינה כי היא צופה שמכירות החברה הסתכמו בכ-51 מיליארד דולר בסיום שנת 2024, מעל התחזית הקודמת שפרסמה ומעל תחזיות האנליסטים שציפו לתחזית של 50.42. בהמשך לכך, מניית החברה זינקה בכ-15% במסחר המאוחר.

הנפט נסחר בירידות קלות הבוקר (ה'), 78 דולר לחבית נפט אמריקאי ו82 דולר לחבית מסוג ברנט. בבנק לאומי צופים כי "לנוכח הגירעון התקציבי של ערב הסעודית ומצבה הכלכלי של רוסיה - אלו, ומדינות אחרות בארגון המפיקות, נדרשות לפעול להבאת הפדיון הכולל ממכירת נפט למקסימום האפשרי", כך שתיתכן עלייה במחירים בתקופה הקרובה.

נתוני מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב לחודש מאי הפתיעו לטובה אמש (ד') והצביעו על התייצבות האינפלציה. המדד הכולל נותר ללא שינוי בחודש מאי לאחר עלייה של 0.3% באפריל, כאשר בשנה האחרונה עלה המדד ב-3.3%.

מדד הליבה, שאינו כולל מזון ואנרגיה, עלה ב-0.2% במאי לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם. בשנה האחרונה עלה מדד הליבה ב-3.4%. גם נתונים אלה מצביעים על התמתנות מסוימת בקצב האינפלציה. למרות זאת, הקונצנזוס היה שהפד ישאיר את הריבית ללא שינוי בטווח של 5.25%-5.5%.

במקביל, הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית פעם נוספת ללא שינוי אמש (ד'), ברמה של 5.5% ברף העליון. זוהי רמת הריבית הגבוהה ביותר זה 23 שנה. במקביל, בבנק המרכזי בארה"ב מעריכים כי הריבית תרד פעם אחת בלבד ב-2024, בניגוד לתחזיות קודמות של הפד שעמדו על 3 הפחתות ריבית השנה.

לאחר פרסום החלטת הריבית, יו"ר הפד ג'רום פאוול נשא דברים. פאוול ציין כי כלכלת ארה"ב מתקדמת לעבר שני המטרות של הבנק המרכזי: הורדת האינפלציה ל-2% ומקסום התעסוקה: "שוק העבודה הגיע לאיזון טוב עם שיעור אבטלה נמוך. האינפלציה ירדה משמעותית מ-7% ל-2.7%. אך היא עדיין גבוהה מדי", אמר.

בשוק החוב האמריקאי, נתוני האינפלציה המעודדים הובילו לירידת תשואות חדה בקרב אגרות החוב הממשלתיות אמש (ד'). עם זאת, לאחר פרסום החלטת הריבית של הפד, הירידות בתשואות האג"ח התמתנו מעט. התשואה ל-10 שנים נסחרה סביב 4.32% והתשואה לשנתיים עמדה על 4.46%.

עוד כתבות

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באירופה; יצרנית הרכבים החשמליים פיסקר פשטה את הרגל

הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי ● בנק אוף אמריקה: שוק הנפט העולמי מוצף ומחירי הנפט נמצאים בסיכון ● אנליסטים נותנים למיקרוסופט מחיר יעד של 550 דולר, 22% יותר ממחיר המניה כעת ● מגדל ניהול תיקי השקעות: הבחירות בארה"ב טובות לשווקים ● יוליוס בר: המטבע היפני יחלש מול הדולר ויגיע ל-160 ין לדולר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; ברודקום עלתה ב-5%, גיימסטופ צללה ב-12%

הנאסד"ק קופץ בכ-1% ● מדד קאק התאושש לאחר ירידה של 6% בשבוע שעבר, הירידה הגדולה ביותר שלו בשנתיים ● קתי ווד: מניית טסלה תוכפל פי 15 עד 2029 ● מיטב: למרות השיאים במדדים העיקריים, רוב המניות בארה"ב נחלשו ומשקפות הרעה כלכלית, מומלץ להקטין חשיפה ● בנק לאומי: צפויה התהדקות של שוק הנפט, הגידול בביקוש יעלה על ההיצע

כולם רוצים בית ספר לרפואה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כולם רוצים בית ספר לרפואה. למה עכשיו והאם זה הפתרון למחסור ברופאים

בשנים הקרובות מתוכננים לקום ארבעה בתי ספר לרפואה בישראל ● הם ינסו לסתום את החור המתרחב בכוח האדם הרפואי, אבל לא כולם מתלהבים מהשחקנים החדשים ● התחרות הצפויה על משאבי הוראה כבר מחוללת סערות

מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מחוץ לדיון: "באתי לכאן בחשש כבד לעתידה של המשטרה"

בג"ץ דן כעת בהרכב מורחב בתיקון לפקודת המשטרה שנעשה לבקשת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ● השופט גרוסקופף: "יצרו מצב לא מאוזן. השר יכול להנחות את המשטרה כרצונו" ● השופט עמית: "עלול להגיע למצב שחלקים באוכלוסייה ירגישו יותר מאוימים" ● לדיון הגיע גם מפכ"ל המשטרה, אך הוא לא קיבל את רשות השופטים להשתתף בדיון

חלק מהאמצעים הישראליים כה מבוקשים, שאין יכולת מוחלטת למנוע את הופעתם בתערוכה היוקרתית / צילום: Reuters, Chris Emil Janßen

משגר הטילים הישראלי שהצליח להשתחל לתערוכת הנשק הצרפתית

למרות המאבק הצרפתי בהשתתפות הישראלית ביורוסאטורי, מוצג אמל"ח ישראלי בתערוכת הנשק היוקרתית ● ברק"מ הפולני החדש של חברת PGZ, בורסוק, משולבים משגרי טילי נ"ט ספייק LR ו־LR2 של רפאל ● השקתו דווקא ביורוסאטורי, ממחישה את היעדר התחרות ההוגנת שהביא אליה נשיא צרפת בעצם הרחקת החברות הישראליות

פעילים כורדים עם תמונת מנהיג המחתרת הכלוא, עבדוללה אוג'לאן / צילום: ap, Lewis Joly

המשחק הכפול של איראן: ביד אחת חוברת לטורקיה ובשנייה מוכרת נשק לכורדים

טהרן ואנקרה משלבות זרועות בחודשים האחרונים, בין היתר כחזית אנטי–ישראלית ● אבל לא הכול ורוד ביחסים האלו: כשהטורקים תוקפים את המחתרת הכורדית, הם מוצאים עצמם מול טילים איראניים

ארבעה חטופים הוחזקו בשתי דירות סמוכות בתוך מחנה הפליטים נוסייראת. אחד מהשומרים היה עיתונאי אל-ג'זירה פעיל חמאס / צילום: ap, Jehad Alshrafi

חטופים בבית השכן: WSJ חושף את הסוד האפל של המשפחה העזתית

משפחת אל-ג'מאל הייתה מוכרת במחנה הפליטים נוסייראת כמקורבת לחמאס ● אך מעט מאוד אנשים ידעו על כך שבחדר קטן וחשוך בדירתם, הם החזיקו את החטופים הישראלים שכוחות ישראלים מיוחדים חילצו

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בתל אביב; מדד הבנייה זינק בכ-3.5%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.4% ● השקל מתחזק קלות מול המטבעות הזרים ● פער תשואות האג"ח מול ארה"ב נמצא בשיא של עשור, האם בנק ישראל יתערב במסחר? ● סיגמא: "מרגישים את עליות המחירים, העלייה המתונה של המדד לא תגרום לבנק ישראל לשנות את הריבית" ● מיטב: למרות השיאים במדדים העיקריים, רוב המניות בארה"ב נחלשו ומשקפות הרעה כלכלית, מומלץ להקטין חשיפה

ועדת החוקה 18.6.24- החוק לבחירת רבני ערים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

הדיון על חוק הרבנים: ראש עיריית אשקלון - "חקיקה מטומטמת. נרצחו לי אנשים בעיר"

הבוקר מתקיים דיון בחוק השנוי במחלוקת אך חברי הכנסת של הליכוד מסרבים לתמוך ● הלחץ מצד ש"ס ובעיקר יושב ראש המפלגה אריה דרעי הוא כבד ביותר והוא מאיים בפירוק הממשלה ● בהיעדר רוב לקואליציה: ההצבעה על חוק הרבנים לא תתקיים היום

בניין המגורים וולדורף אסטוריה / צילום: איל יצהר

המחוזי: בעלי הדירות בבניין היוקרתי וולדורף אסטוריה לא יוכלו להשכירן ב-Airbnb

בית המשפט המחוזי קבע כי בדומה לפסיקה בנוגע למלון דניאל, גם הדיירים בבניין המגורים היוקרתי וולדורף אסטוריה בירושלים, לא יוכלו להשכירן ב-AirBnb

יוגב גרדוס ובצלאל סמוטריץ / צילום: עודד קרני, נועםמושקוביץ'-דוברות הכנסת

שיקול מקצועי או פוליטי? שר האוצר דורש פיילוט עצמאות תקציבית למשרדים

במסגרת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2025, שר האוצר מקדם פיילוט שיעניק למספר משרדי ממשלה עצמאות בתכנון תקציביהם ● בדרג המקצועי באוצר חוששים שהמהלך ישמש פרצה להבטחות קואליציוניות, כמו הטמעת כספים לסבסוד רשתות החינוך החרדיות בבסיס התקציב

חודש חיובי בקרנות ההשתלמות / אילוסטרציה: Shutterstock

קרן ההשתלמות שהשיגה תשואה דו ספרתית מתחילת השנה, ומי אחרונה בטבלה?

קרנות ההשתלמות רשמו תשואה ממוצעת במסלול הכללי של 1.3%, ו-2.4% במסלול המנייתי ● לאחר שנתיים של ביצועים חלשים, אלטשולר שחם מובילה מתחילת השנה בכל המסלולים ● הצמדה למדד S&P 500 היוותה עוגן של יציבות למול התנודתיות בבורסה המקומית

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

קריסת הקונספציה המתנגדת להנפקת מניות נחותות הצבעה

בשנים האחרונות, רגולטורים ובורסות שונות בעולם, הסירו את התנגדותם להנפקה ומסחר במניות נחותות הצבעה ● בישראל, הנפקת מניות נחותות הצבעה אסורה על פי החוק - יחד עם זאת, לאחרונה, הוצע להתיר מסחר בבורסה בת"א במניות נחותות הרשומות למסחר בבורסות "מוכרות" זרות

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

ישראל זיו בטוח: זה יהיה העיתוי הנכון למלחמה בצפון

האלוף במיל' ישראל זיו מתייחס בראיון לגלובס ללקחים מאסון הנגמ"ש, הסכנה שבן גביר מציב להמשך המלחמה והאם ניתן להימנע ממלחמה גם בצפון ● "במלחמת התשה, לישראל יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר לבנון. אז צריך לעשות כל מאמץ כרגע לא להיכנס או לא להיגרר לתוך מלחמה"

צפריר אפרתי / צילום: פוקוס

״לא היו תשואות אטרקטיביות כאלה בעשור האחרון״: ההמלצה המפתיעה של מנהל ההשקעות

צפריר אפרתי מבית השקעות פוקוס, המתמחה בניהול קרנות אג"ח, ממליץ על חוב לא מדורג עם ביטחונות, "כך שגם אם החברה תגיע לחדלות פירעון ניתן יהיה לקבל את הכסף" ● באפיק המנייתי הוא מעדיף להשקיע בחו"ל, אך מציין הזדמנויות בנדל"ן המסחרי ובסקטור הגז המקומי

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

בגרסה מרוככת: המהלך של יריב לוין לשינוי דיני החוזים מתקרב לאישור סופי

הצעת החוק של שר המשפטים, שתבטל את הלכת אפרופים הנוגעת לחוזים עסקיים, עברה בקריאה ראשונה בינואר השנה ברוב של 6 תומכים מול 2 מתנגדים ● החודש יחלו הדיונים בוועדת החוקה על נוסח החוק, שאותו מנסה לוין לשנות למעלה מעשור ● מהי הלכת אפרופים, אילו חוזים יפורשו אחרת, ומדוע משרד המשפטים תומך בתיקון? ● גלובס עושה סדר

פעילים פרו־פלסטיניים חוסמים בגופם את הגישה למפעל Instro Precision, במרץ האחרון / צילום: Reuters, Martin Pope / SOPA Images

בריטניה: פעילים פרו-פלסטינים פרצו והשחיתו מפעל השייך לאלביט

פעילים פרו־פלסטינים מארגון בשם Palestine Action תיעדו עצמם פורצים למפעל של חברת Instro Precision בבריטניה, תוך כדי שהשחיתו ציוד ושברו דלתות ● החברה הפכה ליעד להפגנות בחודשים האחרונים, כאשר מאות מפגינים נהגו לפקוד את המקום ולחסום את הגישה למפעל

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

לראשונה לאחר יומיים: אזעקות בגליל המערבי בעקבות חדירת כלי טיס עוין

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי ותשתית טרור של חיזבאללה בעיתרון • עוד הותקף מבנה צבאי של הארגון בעייתא א-שעב - לצד תשתית טרור בשקרא שבדרום לבנון • גלנט בביקור בצפון השומרון: "מתגברים את כיתות הכוננות בנשק מתקדם ורחפנים" • דיווח בתימן: לפחות שש תקיפות של צבא ארה"ב באזור חודידה • עדכונים בולטים

תקיפה של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap

צה"ל מאשר: חוסל פעיל מרכזי ביחידת הרקטות של חיזבאללה

המבצע ברפיח נמשך: צה"ל השתלט על שכונת NPK שנחשבת ל"לב הפועם" במעוז הטרור, עשרות מחבלים חוסלו • חיזבאללה הודיע על מותו של פעיל הארגון, שחוסל בתקיפת רכב באזור צור • בצל ההסלמה בצפון: נתניהו והרצוג נפגשו עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין • רה"מ ביטל את קבינט המלחמה • עדכונים שוטפים

קלע דוד / צילום: דוברות משרד הביטחון

יותר טילים, פחות מל"טים: איזה נשק מכרו בתעשיות הביטחוניות בשנה החולפת?

משרד הביטחון הודיע כי בשנת 2023 התעשיות הביטחוניות שברו שיא וחתמו על חוזים חדשים בסך כ־13.073 מיליארד דולר ● זו השנה השלישית ברציפות שבה נקבע שיא ● מערכות ההגנה האווירית היוו 36% מהיקף העסקאות, ומנגד נרשמה ירידה ניכרת בתחום המל"טים והרחפנים