גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכלים והטריקים שכדאי להכיר באייפון

מקיצורי מקלדת ועיצוב אישי דרך חיבוריות בין אייפון למק, ועד פיצ'ר שמסייע לשמור על ריכוז ● השבוע הכריזה אפל על יכולות ה–AI במכשיריה, אך למעשה היא משחררת באופן קבוע עדכונים שכדאי להכיר

הפיצ'ר Genmoji יאפשר לייצר אימוג'י לבקשתכם / צילום: יח''צ
הפיצ'ר Genmoji יאפשר לייצר אימוג'י לבקשתכם / צילום: יח''צ

 

ענקית הטכנולוגיה אפל הכריזה השבוע על מערכת ההפעלה החדשה שלה iOS 18, ואף שיתפה כיצד היא מתכננת להשיק את הבינה המלאכותית פנימה. אפל, שמשחררת עדכונים כל הזמן, מגדירה זאת כשינוי הגדול ביותר שלה עד כה. לטובת אלה שלא מכירים את כל הפיצ'רים, הנה כמה שכדאי לאמץ.

בדיקה טכנולוגית | השמועות וההדלפות: איך ייראה אייפון 16 החדש?
בדיקה טכנולוגית | אחת מחברות הסאונד המובילות בעולם רוצה למכור לכם אוזניות. בדקנו אותן

עיצוב: התאמה אישית גבוהה יותר

אחד הדגשים המרכזיים של אפל בעדכוני תוכנה אחרונים מאפשר למשתמשים לעצב את המכשיר בצורה הרבה יותר אישית, למשל בעמודי הבית, בעזרת יכולות מתקדמות. אחד החידושים האחרונים מאפשר לעצב גם עמודי האפליקציות בצורה "פתוחה יותר" כמו באנדרואיד - כלומר להציב אותן איפה שרוצים בעמוד, ללא צורך בהמשכיות אחד אחרי השני. לכל אלו אפשר להוסיף ווידג'טים או אפליקציות שיהפכו את החוויה שלכם להרבה יותר נוחה.

רכיב נוסף מאפשר לעצב את אנשי הקשר שלכם. ברגע שתבחרו תמונה ועיצוב מסוים ל"דף המתקשר" שלכם, כל מי שיקבל מכם שיחה או פרטי איש קשר, ומשתמש אף הוא באייפון, יוכל לראות את העיצוב הנבחר. כל שיש לעשות הוא להיכנס לאפליקציית הטלפון, בראש הרשימה למצוא את איש הקשר ולעצב לפי טעמכם.

אפל מאפשרת להעביר את פרטי אנשי הקשר בעזרת נגיעה בין שני אייפונים, ואז גם העיצוב עובר מאחד לשני. לצד זאת, החברה הציגה באירוע האחרון את Tap to Cash שמאפשר להעביר כסף בין אנשים רק בעזרת קירוב המכשירים שלהם. אם זה יגיע לישראל, אפליקציות דומות ייאלצו לחשב מסלול מחדש.

מקלדת קיצורי טקסט

בין הפיצ'רים היעילים ביותר נמצא פיצ'ר קיצורי המקלדת. בהגדרות, תחת לשונית מקלדת, יש אפשרות "החלפת מלל", שבה אפשר להחליט מהם הקיצורים שיהפכו לביטויים מלאים. לדוגמה, תוכלו להחליט שצמד התווים "@@", יהפוך מיידית לכתובת המייל שלכם, ועוד קיצורים שישפרו לכם את השימוש הרגיל.

מדידה: לפני שקונים רהיט חדש

אם עושים שיפוץ בבית או סתם רוצים לקנות רהיט חדש, שווה להכיר את Measure, שמציעה מדידת מרחקים או גדלים שונים בעזרת מציאות רבודה על גבי המצלמה. אם יש חלל מסוים בפינת החדר שאתם רוצים לדעת את הגודל והגובה שלו, תוכלו להשתמש באפליקציה כי למדוד אותם. שימוש נוסף לאפליקציה הוא מדידת רהיט קיים, מה שיקל על בחירת רהיט חדש במידות דומות.

לצד זאת, האפליקציה מאפשרת לבדוק אם חפץ מסוים נמצא באיזון בעזרת הפיצ'ר Level, שמאפשר לבדוק אם התמונה או הטלוויזיה ישרה. בלחיצה על המסך תוכלו לבדוק את החלק הנמדד - לאורך או לרוחב.

פוקוס: להתרכז בלי הסחות דעת

במרכז הבקרה של של המכשיר קיימת אפשרות שנקראת "ריכוז", או פוקוס באנגלית. הרעיון הוא להתאים את התראות המכשיר שלכם ואת האנשים והאפליקציות הנגישות ביחס למה שאתם עושים באותו רגע - ישנים, בעבודה, בבית או סתם לא מעוניינים בהפרעות לא רצויות. אם יש לכם מקבוק או מכשיר אפל אחר, כל המכשירים יתכתבו ביניהם ויפעילו את המצב בכלל המוצרים.

באפליקציה אפשר להגדיר מצבים נוספים, ולא רק אלו שהוגדרו מראש, ולקבוע אילו אפליקציות ואנשי קשר יוכלו לעקוף את הסינון, איך ייראו המסכים השונים, באיזה שעות המצב יופיע בצורה אוטומטית ועוד.

זיהוי שירים: שאזאם מובנה

אחת האפליקציות המוכרות לזיהוי שירים היא שאזאם, ואפל מאפשרת להשתמש בה באופן מובנה. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס להגדרות, מרכז בקרה, ולסמן את "זיהוי מוזיקה". האפליקציה תצטרף למרכז הבקרה, וברגע שתלחצו על הכפתור של שאזאם, המכשיר יקשיב עד שיזהה את השיר ויתריע על כך.

מהאייפון למק: העתקת טקסטים וחיבוריות

אפל משקיעה בבניית אקו-סיסטם חזק כדי שתשתמשו יותר במערכת שלה, והופכת את השימוש באייפון ובמקים להרבה יותר נוח. לדוגמה, אם תעתיקו טקסט במחשב או באייפון, והמכשירים מחוברים תחת אותו חשבון Apple ID, תוכלו להדביק את הטקסט במכשיר השני.

דוגמה נוספת היא במענה לשיחת טלפון, שיכול להתבצע לא רק באייפון אלא גם במק. אותו דבר במעבר מהאיירפודס: המכשיר מזהה אם אתם קרובים לאייפון או למחשב, ולפי זה יודע להעביר את ההשמעה למכשיר שמתאים לכם.

באירוע האחרון הוצגה אפשרות ה-iPhone Mirroring, שבאמצעותה המשתמשים יכולים לגשת לאייפון שלהם באופן מלא דרך המק. כך ניתן לבצע פעולות או אפילו להיכנס לאפליקציות דרך המחשב, בעיצוב של האייפון.

הבינה המלאכותית: קפיצת המדרגה של אפל

אפל הציגה בימים האחרונים יכולות AI חדשות שהיא מכניסה למכשיריה. הפיצ'רים עדיין לא זמינים, אבל בשבועות הקרובים, ובוודאי עם השקת אייפון 16, יהיה אפשר לנסות אותם.

בין הפיצ'רים שאפל הציגה: כתיבת טקסטים, בדיקת איות ודקדוק, ביצוע סיכומים ועוד. אפל מאפשרת לצרכנים לקבל תעדוף בהתראות לפי מה שהמכשיר לומד שיותר חשוב לכם. לצד זאת, החברה תאפשר תמלול וסיכום של שיחות טלפון והקלטות.

אחת הבשורות המעניינות היא יכולת Image Playground - יצירת תמונות בשלושה סגנונות, אנימציה, איור או רישום. יתרה מכך, אפל תאפשר לכם לייצר אימוג'י לבקשתכם, וקוראת לפיצ'ר Genmoji.

למעשה, אפל מאפשרת הרבה כלים שכבר מוכרים בשוק, כמו מחיקת אובייקטים שמפריעים לתמונה ועריכות יותר חכמות לתמונות ולסרטונים. אחת הבשורות המרכזיות היא שיפור של סירי ביכולת ההבנה שלה, באפשרות להקליד לה טקסט, בשפה הטבעית שלה ובכך שהיא נשמעת יותר אמיתית. לצד זאת הוצגה בינה מלאכותית במקים החדשים וגם באייפדים - למשל פתרון תרגילים במתמטיקה באייפד.

 

עוד כתבות

שכונת בת גלים בחיפה / צילום: Shutterstock

מתחם פינוי-בינוי ליד הים בחיפה משך עשרות חברות. מי זכו?

בשכונת בת גלים בחיפה מתוכנן פינוי-בינוי, במסגרתו יבנו בין 900-1,000 דירות חדשות במקום 300 הדירות הישנות ● כמה מהחברות הגדולות ביותר בשוק התמודדו על הפרויקט ● הדיירים יקבלו תמורות גבוהות: תוספת של 25 מ"ר לשטח הדירה, מרפסת וחניה

מגדל ToHA 2 / הדמיה: Viewpoint

כפי שנחשף בגלובס: גוגל תשכור כ־20 קומות במגדל בת"א במיליארד שקל לעשר שנים

גוגל תשכור מידי אמות וגב־ים כ־60 אלף מ"ר במגדל ToHa2 המוקם בימים אלה, תמורת 115 מיליון שקל לשנה ● לחברה יש זכות יציאה חד־פעמית מהחוזה לאחר חמש שנים ● המגדל צפוי להתאכלס ב־2026

צרפת שוקלת לתגבר את צבא לבנון, והסיבה שפוטין תומך בחמאס

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: צרפת רואה בצבא לבנון גורם שיכול להרגיע את הרוחות במדינה, פוטין מרוצה מהשפעות מלחמת "חרבות ברזל", והמגעים בין חמאס ופת"ח, בתיווך סין, הגיעו למבוי סתום ● כותרות העיתונים בעולם

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

שותפות לוויתן קיבלו אישור להכפיל את היקף הפקת הגז

הגדלת היתר היצוא בעתיד עשוי לכלול התניות שקשורות להבטחת אספקת הגז הטבעי למשק הישראלי ● תוספת הגז הטבעי ליצוא תעמוד על 118 BCM, וככל שבעלי המאגר ימצאו גז טבעי נוסף, תישקל הגדלת כמות היצוא עד להיקף שלא יעלה על 145 BCM

שאול גולדשטיין / צילום: ענבל מרמרי

הדחת המנכ"ל שהתריע על מחדל החשמל: ההכרעה צפויה היום

לאחר שמנכ"ל החברה הזהיר בשבוע שעבר כי משק החשמל בישראל לא ערוך למלחמה כוללת עם לבנון - קידם יו"ר החברה מהלך להדחתו ● לגלובס נודע כי הדיון על ההדחה ימשך היום

בניית מגדל TOHA 2 / צילום: טלי בוגדנובסקי

למרות המחאות: גוגל שוכרת 20 קומות בת"א ומגדילה את המחויבות לישראל

גוגל חתמה על הסכם שכירות בבניין בת"א ותתפרס על כ־20 קומות, בתמורה ל־115 מיליון שקל בשנה ● המהלך, שנחשף בגלובס, מצטרף לפעולות שנקטה לטובת ישראל מאז המלחמה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות בבורסה; ניו מד אנרג'י מזנקת ב-7%, דלק ב-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ● ניו מד אנרג'י: ניתן אור ירוק ממשרד האנרגיה להגדלת ייצוא הגז הטבעי והרחבת האספקה למשק המקומי ●  IBI: מאזן הכוחות נוטה לפיחות בשקל בחודשים הקרובים ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה של 3.1%, מעל הרף העליון של בנק ישראל ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב, לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה

אוטובוסים של חברת דן / צילום: כדיה לוי

הנסיעה באוטובוס התייקרה כבר מהיום? כל מה שכדאי לדעת

התחבורה הציבורית מתקיירת בשיעור של 5%, באפליקציות התשלום כבר מהיום וב-1 ביולי לכולם ● מה עומד מאחורי ההתייקרות, ולמה העלייה במחירים מתחוללת כעת? ● גלובס עושה סדר

אבישי קרואני / צילום: גיא הכט

מנהל ההשקעות שמאמין: המניה הלוהטת של וול סטריט בדרך לתיקון

אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקים, צופה כי ענקית השבבים שמנייתה לא עוצרת "תסבול מתיקון משמעותי במוקדם או במאוחר", ולכן מעדיף לחפש הזדמנויות במניות שאיבדו גובה כמו סיילספורס ● כחובב אקסטרים הוא מציע למשקיעים "לחפש את הסיכונים מחוץ לשוק ההון"

חנוך מילביצקי, הליכוד / צילום: מתוך אתר הכנסת

האם שאלת אבטחת אישים נתונה להחלטת גורמי המקצוע?

מי בסוף מחליט על מי להציב אבטחה מטעם המדינה? לא גורמי המקצוע ● המשרוקית של גלובס

מלמטה בכיוון השעון:  מסכים של שיאומי, סוני ו־LG / צילום: יח''צ

עד 7,000 שקל: מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק

לקראת השלבים המתקדמים במשחקי היורו ולקראת האולימפיאדה, בדקנו מהם מסכי הטלוויזיה שהחברות השונות בשוק מציעות ● רובן מתהדרות ביכולות בינה מלאכותית לצד פיצ'רים ייחודיים

שלומי הייזלר, מנכ''ל משרד האוצר, באירוע ''מדברים צפון'' של גלובס ובנק לאומי / צילום: כדיה לוי

האם המסים יעלו ואיך ייראה התקציב? מנכ"ל משרד האוצר פותח הכול

שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר, מעדיף לרוב לשמור על שתיקה ולהביע את עמדתו בחדרים סגורים ● רגע אחרי הפסיקה הדרמטית של בג"ץ בנושא גיוס בני הישיבות, הוא הגיע לראיון מיוחד במסגרת אירוע "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי ● על האפשרות שיעלו מסים: "זו מתמטיקה פשוטה. נדאג שהמגזר היצרני ייפגע פחות"

תחנת הכוח אורות רבין בחדרה / צילום: ap, Dan Balilty

בכיר לשעבר במשרד האנרגיה מגבה את מנכ"ל נגה: "אין מספיק כושר ייצור"

בכיר לשעבר במשרד האנרגיה מתייחס לסערה סביב מוכנות משק החשמל למלחמה ומגבה את מנכ"ל נגה שאול גולדשטיין, שנשקלת הדחתו: "הוא צודק, גם אם היה יכול להתבטא אחרת" ● יו"ר נגה, סמי תורג'מן, התייחס לראשונה לסוגיה בוועידה השנתית לאנרגיה ולכלכלה: "לא סותמים לאף אחד את הפה, אבל צריך לדעת איך מביעים את הדעות"

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט לאוסטין: התחייבתם למנוע גרעין מאיראן - הזמן אוזל

שר הביטחון, יואב גלנט, בפגישה בפנטגון: מתקרבים לצומת קבלת החלטות שישפיע על המזרח התיכון כולו ● בוושינגטון סבורים שישראל תבצע מהלך גדול בתוך לבנון בשבועות הקרובים ● בעזה מדווחים: אחותו של הנייה נהרגה בתקיפות צה"ל ברצועה ● חיל האוויר תקף הלילה בצפון הרצועה מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר ● עדכונים בולטים 

חייל אוקראיני מכין רחפן להמראה / צילום: ap, Andriy Andriyenko

במערב עוקבים מקרוב: כך הרחפנים של אוקראינה חומקים מהשיבושים הרוסיים

הלוחמה האלקטרונית מתפתחת במהירות, ודוחפת את יצרני הרחפנים באוקראינה לעדכן בהתמדה את הרכיבים ולהפוך את כלי הטיס לאוטונומיים יותר ● חברות מערביות עוקבות מקרוב אחר ההתפתחויות

יהודה דואה, ראש המועצה האזורית קצרין, עם בר לביא, ראש מערכת החדשות של גלובס / צילום: גיא צרחי

"המדינה צריכה לחזק את תושבי הצפון ולומר 'אנחנו שמחים שבחרתם לא לעזוב'"

יהודה דואה, ראש המועצה המקומית קצרין, השתתף בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, מקצרין ברמת הגולן • "אנחנו מצפים לפיצויים בצורה רחבה שלא גורמת לאף משק בית לעשות חשבון מה קונים הביתה" • מחר: הכנס מגיע לעכו

אילוסטרציה: Shutterstock

סיכון מול סיכוי: מה צריך לדעת לפני שחותמים על עסקת דמי מפתח

מה המצב החוקי של שוכר בדמי מפתח ומתי כדאי לרכוש דירה שמושכרת בדמי מפתח? ● גלובס עושה סדר

אורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי, בכנס ''מדברים צפון'' / צילום: בר לביא

"רגע אחרי שהאיום הביטחוני יוסר, נראה בצפון פריחה בשוק הדיור"

אורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי, אמר בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, שמתקיים היום בעכו, כי "בדרום כרגע יש פריחה: המשקיעים מגיעים, ואנשים באים כי הם מבינים שהאיום שם קרוב לסיום. לעומת זאת, בצפון רואים אי-ודאות, ועדיין אנחנו עדים לפעילות ערה, בניגוד למה שיכולנו לצפות"

דיון בכנסת לעניין חברת סלייס מהיום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"פרשת הבנק למסחר על סטרואידים": כשהכנסת גילתה על פרשת סלייס

באיחור של למעלה מחצי שנה, נחשפו בוועדת הכספים של הכנסת לפרשה החמורה בחברת קופות הגמל בניהול אישי, שעפ"י החשד ניידה מעל 800 מיליון שקל של חוסכי פנסיה לקרנות זרות ● ב"דיון המהיר" הוטחה ביקורת בעיקר ברשות שוק ההון, אך לא התקבלו החלטות מעשיות

דורי נאוי ושחר אושרי, חברת האחים נאוי / צילום: איל יצהר

מהלך חריג בשוק ההון: בנק ישראל פנה ורשות ני"ע הובילה לביטול גיוס חוב של אחים נאוי

חברת האשראי החוץ בנקאי השלימה ביום שני גיוס ניירות ערך מסחריים שתמורתו הסתכמה ב-101 מיליון שקל ● אבל החברה מבטלת את הגיוס ותחזיר את הכסף לנושים, זאת על רקע מחלוקת משפטית שהתגלעה בנוגע לסוגיית חוק הבנקאות ● בנק ישראל: "החברה אינה מפוקחת לעניין הלימות הון ונזילות, היא איננה רשאית להנפיק ניירות ערך מסחריים סחירים ללא רישיון של תאגיד בנקאי