גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בת"א; אל על זינקה בכ-12%, אופקו הלת' צללה בכ-5%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ● מדד המחירים לצרכן בישראל הפתיע לחיוב בחודש מאי, אך בקבוצת הפניקס מעריכים שהסיכונים לאינפלציה עדיין מוטים כלפי מעלה ● ברודקום ממשיכה במומנטום החיובי ובבנק אוף אמריקה העלו את מחיר היעד למניה ● בארה"ב יתקיים שבוע מסחר מקוצר ובמהלכו יתפרסמו נתוני ייצור תעשייתי ● בבריטניה יפורסמו בשבוע הקרוב מדד המחירים לצרכן, והחלטת הריבית ביום חמישי

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

16:00

יום המסחר בתל אביב ננעל במגמה אדומה. מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 השיל מערכו 1.6%. בלט לשלילה מדד ת"א בנייה שצללה בכ-2%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-782 מיליון שקלים.

מניות אופקו הלת' , וואן טכנולוגיות , אלקטריאון , מנורה  ואפריקה מגורים  ננעלו בירידות.

מנגד, אל על , נפטא , דלק קבוצה , נובה  ואו פי סי אנרגיה  ננעלו במגמה חיובית.

14:52

המסחר בתל אביב מתנהל לפי שעה בירידות שערים. מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 משיל מערכו 1.1%. 

מניית חברת אידומו , המפתחת טכנולוגיית וידאו AI, מזנקת בכ-12% לאחר שדיווחה כי היא מנהלת משא ומתן עם סמסונג לשילוב פתרונה בפלטפורמת השילוט הדיגיטלי VXT שתאפשר למשתמשי הפלטפורמה ליצור, לנהל ולערוך תכני וידאו לשילוט דיגיטלי בקלות.

12:36

קבוצת דלק  עולה בכ-4% לאחר שדיווחה על תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 200 מיליון שקל. מטעם החברה נמסר כי תוקף התוכנית הוא עד ליום 31 בדצמבר 2024. עוד צוין כי תוכנית הרכישה העצמית מצטרפת לחלוקות דיבידנד בהיקף כולל של כ-920 מיליון שקל, שבוצעו והוכרזו במהלך 12 החודשים האחרונים המגלמות תשואת דיבידנד גבוהה בשיעור של 13.7% לבעלי המניות.

11:30

שינוי מגמה בבורסה המקומית: מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 מאבד מערכו כ-1%.

בשוק החוב המקומי, אגרות החוב הממשלתיות יורדות בשעה זו בהמשך להפתעה בנתוני האינפלציה בישראל שפורסמו ביום שישי האחרון. התשואה ל-10 שנים יורדת בכ-6 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.91% והתשואה לשנתיים יורדת ב-5 נקודות בסיס ועומדת על 4.42%.

10:42

המדדים המרכזיים בתל אביב נסחרים במגמה מעורבת. ת"א 35 עולה ב-0.4%, ות"א 90 יורד בכ-0.2%.

בולט לחיוב מדד ת"א נפט וגז שקופץ בכ-1.5% בעקבות הזינוק במניית נפטא . חברת הנפט והגז מזנקת ב-8% במסחר לשווי שוק של 1.93 מיליארד שקל בעקבות הצעת רכש שפרסמו בעלי השליטה בחברה (67.3%), קובי מימון וחיים צוף (ומשפחת לבנת) באמצעות חברת ההחזקות שלהם אקויטל.

אקויטל  מציעה לקנות עד 22.74% ממניות החברה (מה שיביא אותם לכ-90% ובדרך למחיקה מהמסחר של נפטא) במחיר של 20.5 שקלים למניה, פרמיה של כ-8% על שער הבסיס שעמד על 19 שקלים. היקף ההצעה הכולל עומד על כ-439 מיליון שקל.

נפטא היא בעלת השליטה בשותפות הנפט וגז ישראמקו המחזיקה ב-28.75% ממאגר הגז הטבעי תמר, שבמימי הים התיכון. החברה הינה ההחזקה הקטנה יותר של אקויטל, שמחזיקה במקביל גם ב-50.8% ממניותיה של חברת הנדל"ן המניב איירפורט סיטי.

10:09

הבורסה המקומית נפתחה בעליות קלות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ומדד ת"א 90 מוסיף לערכו כ-0.1%.

בולטות לחיוב מניות נפטא , נובה , תמר פטרוליום , מניבים ריט  ודלק קבוצה .

מנגד, אופקו הלת' , נייס , פריון נטוורק , רבוע נדלן  ומגדלי תיכון  נסחרות בירידות.

08:12

1. שוק המניות

שבוע המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת. ביום חמישי האחרון, המסחר בבורסה התנהל במגמה מעורבת, לאחר יומיים של חופשת חג. במסחר בלטו מצד אחד מניית אורמד  שעלתה ומצד שני לייבפרסון  שירדה, לאחר שחזרו עם פערי ארביטראז' מהמסחר בארה"ב אחרי ימי החג. מדד הבנקים נסחר בעלייה ואילו מדד הנפט וגז ירד ביום חמישי, והשלים ירידה של מעל 6% מתחילת החודש הנוכחי.

התביעות הייצוגיות נגד מייסד בונוס ביוגרופ סביב החקירה הפלילית בעניינו נדחו 

מתחילת חודש יוני, מדד ת"א 35 ירד ב-0.6% ומדד ת"א 90 השיל מערכו 3.3%. בקרב המדדים הענפיים, ת"א בנייה השיל מערכו כ-6% ות"א בנקים 5 ירד ב-0.3%. 

אגוד קרנות הנאמנות מתנגד לשישה ימי מסחר בבורסה: עלויות משמעותיות ופגיעה בחיי המשפחה 

בארה"ב, המסחר ננעל ביום שישי האחרון ביציבות. ה-S&P 500 נסוג מהשיא שרשם ביום חמישי האחרון. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.2% והנאסד"ק ננעל בעלייה של 0.2%. בסיכום שבועי, מדד ה-S&P 500 עלה ב-1.6%, נאסד"ק עלה ב-3.2% והדאו-ג'ונס עלה ב-0.5%. מדד השבבים (SOXX) סיים את שבוע המסחר בעליות שערים של כ-5%.

500 חברות עמדו למבחן בעונת הדוחות הזו בוול סטריט. אלה התוצאות 

מניית השבבים ברודקום , המהווה כ-8% ממשקל מדד השבבים, המשיכה את המומנטום החיובי ביום שישי האחרון כשטיפסה בכ-3.5%. בחמשת ימי המסחר האחרונים המניה זינקה במעל ל-20% לאחר שהחברה דיווחה ביום רביעי האחרון דוחות רבעונים חזקים.

בהמשך לכך, בבנק אוף אמריקה ציינו בסקירתם כי הם חוזרים על המלצת קניה למניית ענקית השבבים: "אנו רואים בברודקום בחירה מובילה בתחום הבינה המלאכותית (יחד עם אנבידיה ), מכיוון שנראה שהמניה ממוצבת באופן ייחודי לצמיחה גם בתחום שבבי AI מותאמים אישית (השלמה למאיצי אנבידיה), לרשת Ethernet (מנוף לצמיחה אקספוננציאלית של אשכולות AI), יחד עם רכישת חברת VMware (שמאפשרת לארגונים לפרוס AI באופן מקומי)".

במבט קדימה, בבנק אוף אמריקה מעריכים כי מכירות החברה יסתכמו ב-51.5 מיליארד דולר לשנת 2024, מעל תחזיות ברודקום, עם צמיחה במכירות של 16%-10% בשנים 2025-2026 (לעומת 14%-8% בתחזיות קודמות). בבנק מסבירים כי: "בסך הכל, אנו צופים כי הרווח למניה יעמוד על 70-75 דולר עד סוף 2026. אנו מעלים את מחיר היעד ל-2000 דולר מ-1680 דולר בעבר, על מכפיל רווח גבוה יותר של 32 ל-2025 לעומת 28 בתחזית הקודמת, פרמיה קלה למתחרים הנסחרים במכפיל חציוני של 30, על בסיס מרווחי תזרים מזומנים חופשי מעולים של ברודקום ותמהיל לכיוון תוכנה חוזרת יותר".

במקביל, יצרנית המכוניות החשמליות טסלה  ריכזה עניין בסוף השבוע האחרון לאחר  שבעלי המניות של החברה אישרו מחדש את הטבת הענק למנכ"ל החברה אלון מאסק שערכה עומד על כ-55 מיליארד דולר. המענק אושר לפני כשש שנים אך נדחה על ידי בית משפט בדלוואר בתחילת השנה בטענה שהמענק לא משרת את האינטרסים של בעלי המניות. השופטת קטלין מק’קורמיק אף ציינה שלמאסק היתה השפעה גדולה מידי על מועצת המנהלים. 

2. שוקי האג"ח

המסחר באיגרות חוב בתל אביב התנהל ביום חמישי בנטייה לעליות. האג"ח מסדרה ב' של קרן הריט מניבים נסחרו בעלייה בעקבות העלאת דירוג מצד מידרוג, מ-A1.il ל-Aa3.il באופק יציב. זאת לנוכח הצמיחה במצבת הנכסים של החברה התורמת לגידול ב-FFO.

מודי שפריר, האסטרטג הראשי לשווקים פיננסיים בבנק הפועלים, המליץ השבוע להמשיך להחזיק את התיק בחשיפה גבוהה יותר לאפיק הצמוד. להערכתו, שיפועי העקומים המתונים אינם מצדיקים להאריך את מח"מ האג"ח המקומי בתיק, במיוחד בהינתן עליית תרחישי סיכון למשק בכלל ולשוק האג"ח בפרט.

בארה"ב, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב טיפסו קלות ביום שישי האחרון. עם זאת, בסיכום שבועי התשואות ירדו לכל אורך העקום בעקבות ההפתעה בנתוני האינפלציה בארה"ב, כאשר התשואה ל-10 שנים ירדה בכ-23 נ"ב לרמה של 4.2%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

בסוף השבוע האחרון, השקל נסחר ביציבות מול המטבעות הזרים: שער הדולר-שקל עמד על 3.72 שקלים ביום שישי ושער האירו-שקל נסחר סביב 3.98 שקלים. בסיכום שבועי, הדולר נחלש מול השקל בכ-1.1% והאירו נחלש מול השקל בכ-2%.

בבנק ההשקעות יוליוס בר כתבו השבוע להערכתם, בעקבות הורדות הריבית ההדרגתיות של ה-ECB, היתרון של הריבית בארה"ב לא יעלה בטווח הקצר כפי שציפו, מה שיספק תמיכה לאירו בהמשך: "לכן, עדכנו את התחזית לשלושה חודשים לשער חליפין יציב של 1.08 אירו/דולר, שכן אנו רואים פחות סיכויים להתחזקות הדולר או להיחלשות האירו בטווח הקצר בהשוואה לתחזיות הקודמות.

"בטווח הארוך יותר, אנו מעריכים שהאירו/דולר יישאר מאוזן בטווח מסחר סביב 1.08 דולר לאירו, כמו שהוא עוקב מאז תחילת 2023. בהתחשב בהתכנסות הצפויה במסלולי הריבית וביתרון המחזורי הדועך של ארה"ב, עם התאוששות מסוימת בגוש האירו, נהגי שער החליפין נראים מאוזנים היטב בהמשך. התרככות מסוימת של האירו בסוף השבוע, בתגובה לבחירות באירופה ולדו"ח התעסוקה החזק בארה"ב, מעידה על כך שהתוואי יישאר תנודתי".

4. מאקרו

מדד המחירים לצרכן בישראל שפורסם ביום שישי האחרון, הפתיע לחיוב בחודש מאי  כשעלה ב-0.2% בקצב חודשי. התחזיות המוקדמות ציפו כי המדד יעלה ב-0.5%-0.6%. ב-12 החודשים האחרונים (מאי 2024 לעומת מאי 2023) המדד עלה ל-2.8%, בדומה לחודש הקודם, כאשר תחזיות הכלכלנים צפו כי האינפלציה השנתית תעלה בחודש מאי לשיעור של 3.1%-3.2% ותחצה את הרף העליון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל. 

בשבוע הקרוב יתפרסמו מספר נתוני מאקרו בולטים ברחבי העולם, ביניהם הייצור התעשייתי ושיעור האבטלה בסין, נתוני תעסוקה ושכר וכן מדד המחירים לצרכן בגוש האירו, מכירות קמעוניות והייצור התעשייתי בארה"ב, וכן מדד המחירים לצרכן בבריטניה - שם גם תתפרסם החלטת ריבית ביום חמישי הבא.

שבוע המסחר בוול סטריט יהיה מקוצר, כשביום רביעי לא יתקיים מסחר בשל חג לאומי - Juneteenth לציון סיום העבדות באמריקה. בין החברות שיפרסמו דוחות בשבוע הקרוב ניתן להזכיר את חברת הבנייה Lennar, חברת האנרגיה Woodside וחברת שירותי טכנולוגיית המידע Accenture.

5. תחזית

למרות נתוני האינפלציה המפתיעים, הכלכלנים הבכירים עדיין מעריכים שהאינפלציה בישראל עתידה להרים ראש בקרוב. מתן שטרית, הכלכלן הראשי בקבוצת הפניקס מרחיב: "לאחר שהמדד הקודם הפתיע את החזאים כלפי מעלה, החודש קיבלנו הפתעה לכיוון השני, כשהסעיף שאחראי שוב ושוב על מלוא טעות החיזוי הוא נסיעות לחו"ל שרשם ירידה חודשית של 7.4% לעומת ציפיות לעלייה. 

 "עד לפני מדד מאי, הערכנו כי החל ממדד זה וקדימה האינפלציה השנתית תישאר מעל הגבול העליון של יעד המחירים. כעת, נראה כי האינפלציה השנתית צפויה להישאר סביב הגבול העליון במבט לחודשים הקרובים ולהגיע לשיאה בחודש ינואר 2025, בין היתר על רקע העלאת המע"מ הצפויה. נציין כי להערכתנו, הסיכונים לתחזית האינפלציה מוטים כלפי מעלה". 

"בכל הנוגע לכיוון הריבית, על אף ההפתעה כלפי מטה, בנק ישראל צפוי לשמור על הריבית ללא שינוי ברמה של 4.50% בהחלטה שתתקיים בחודש יולי, אך גם במבט רחוק יותר, נראה כי בבנק ישראל לא ימהרו להפחית את הריבית לאור ציפיות האינפלציה שנעות סביב הגבול העליון ואי הוודאות הגבוהה". 

עוד כתבות

גיא ברקוביץ', מנכ''ל Waze / צילום: תומר פולטין

המנכ"ל שפספס אקזיט של יותר ממיליארד דולר

גיא ברקוביץ' קיבל לאורך שנות הקריירה שלו כמה הצעות לעבור לווייז, אבל הוא תמיד העדיף לחכות שהחברה תגדל - עד שהיא נמכרה לגוגל ב־1.3 מיליארד דולר: "לצערי לא נהניתי מזה" ● היום, כשהוא כבר בתפקיד המנכ"ל, הוא מספר על התוכניות למצב הכי גבוה בעולם ועל ההתמודדות במלחמה: "יש שיבושים, אבל המשתמשים מבינים שצריך לוותר על נוחות"

ההפגנה בקפלן / צילום: איתן סלונים

המונים במחאה של קפלן, "יום הולדת" לנעמה לוי בכיכר החטופים

משפחות חטופים: "לא תהיה עסקה ולא תהיה תקומה בלי ששלטון נתניהו ייפול" ● מאות אנשים צעדו לציון יום הולדתה של התצפיתנית נעמה לוי ● טילי נ"ט פגעו בבתים במטולה, חיזבאללה קיבל אחריות לירי ● בלבנון: צה"ל חיסל בתקיפת כטב"ם פעיל טרור מרכזי בחמאס ובג'מעה האיסלאמית ● ישראלי נרצח בקלקיליה, עולה החשד שמדובר בפיגוע ● ארה"ב התחייבה לתמוך בישראל באופן מלא אם תפרוץ מלחמה נרחבת עם חיזבאללה ● עדכונים שוטפים

משרדי VESTTO0 בתל אביב / צילום: כדיה לוי

לאחר הפיאסקו בווסטו: פשה רומנובסקי עוזב את קרן הנקו

פשה רומנובסקי, שניהל את הקרן במשך שמונה שנים, הוביל את ההשקעה שלה בסטארט-אפ ווסטו, שנסגר לאחר חשד למעשי מרמה וזיוף

מהמרים במשרד / צילום: דאטהריילס

הטרנד החם: לא מבינים בכדורגל ועדיין מהמרים על תוצאות היורו

עמדות במשרד שמציגות את טבלת ההימורים, הקרנות מאורגנות ושיחות מסדרון בלתי פוסקות: במקומות עבודה רבים בישראל נפתחו בשבוע האחרון קבוצות של ניחושי היורו ● מה מושך כל כך הרבה חברות לאפשר את התחרות בעבודה, ואיך דווקא אלו שלא מבינים בכדורגל מצליחים להתברג במקומות הגבוהים?

תמיר סטיינמן / צילום: חדשות 12

אחרי 14 שנה: תמיר סטיינמן מסיים את תפקיד כתב הדרום של חדשות 12

סטיינמן ימשיך לעבוד בחברת החדשות, בתפקידי מגזין ● בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב סטיינמן "ראיתי זכות ושליחות להישאר ולהשמיע את קולם של תושבי הדרום" ● מאז פרוץ המלחמה לחדשות 12 כתב נוסף מהדרום, ניצן שפירא, אולם הוא לא הוכרז כמחליף הרשמי של סטיינמן

צילום: איל יצהר (עיבוד תמונה)

המומחה שמזהיר: מרבית האנשים שישקיעו בתחום הנדל"ן הזה יפסידו את כספם

זרם המודעות המציעות קרקע חקלאית בזיל הזול אינו נפסק, ועל הרוכשים להיזהר מהבטחות ללא כיסוי: "לא כל קרקע תיבנה בעתיד" ● האזינו

חברי משלחת הצפון עם חבר הקונגרס ג'ימי פאנטה / צילום: Israel Advocacy Group

מפונים מהצפון יצאו להיפגש עם חברי קונגרס אמריקניים בוושינגטון

חברי המשלחת שארגן שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, ד"ר מייקל אורן, סיפרו לחברי הקונגרס על תחושותיהם הקשות כמפונים מהבית ● אורן: "מקווה שזה יסייע בגיוס לגיטימציה כשנתקוף בלבנון" ● ישראל מתגייסת

בנייה מתוכננת במתחם ההסתדרות. המתחם הראשון כבר יצא לדרך / הדמיה: סטודיו אלכס לובימוב

פרויקט הענק יוצא לדרך: ברחוב אחד בגבעתיים ייבנו יותר מ־2,000 דירות חדשות

בלב אזור הביקוש בגבעתיים יוצא לדרך אחד מהפרויקטים הגדולים ביותר של התחדשות עירונית ● כך צפויה שכונת "מתחמי ההסתדרות" להפוך משכונה ירוקה עם מבני רכבת נמוכים לשכונת מגדלים מחודשת

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה גילו של השחקן הצעיר ביותר שעלה על הדשא ביורו 2024?

מהי המילה העברית לקפיטליזם, מה חוגגים בבלומסדיי ובאיזה ממדינות ערב אין מדבר? ● הטריוויה השבועית

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

זוג גר בדירה שהבעל ירש. האם האישה קיבלה מחצית ממנה בפרידה?

רוכשי דירות שנמסרו ללא טופס 4 עם חיבור פרטי לחשמל תבעו פיצוי על איחור במסירה, אך חויבו לשלם 56 אלף שקל ● האם יזם יכול להצמיד את התשלומים למדד בנייה עתידי? ● ולמה ביהמ"ש לענייני משפחה קבע שדירה שירש גבר תחולק בינו לבין אישתו בהליך גירושים ● 3 פסקי דין בשבוע

מה אפשר לעשות עם 100 אלף שקל בתוך שנתיים / אילוסטרציה: Shutterstock

מה עושים עם 100 אלף שקל בשנתיים? המדריך למשקיע לטווח הקצר

בכל הנוגע להשקעות לטווח הארוך נראה שההתלבטות היא בין תשואה טובה לתשואה מצוינת. אבל כשמגיעים לטווחים קצרים יותר של שנה או שנתיים, האפשרויות מצטמצמות ● פקדון בבנק, קרן כספית, איגרת חוב של ממשלת ישראל או אולי מדד S&P 500 - מומחים ממליצים על מכשירי ההשקעה המתאימים לטווח של שנתיים ● וגם: הטיפים לחיסכון במס ובעמלות

אילוסטרציה: Shutterstock/ Ekaterina Karpacheva

מחקר חדש מגלה: כך אפשר לנבא מה יקרה בבורסה

מחקר חדש טוען שהחלום של משקיעים לנבא את שוק ההון הוא לא משימה בלתי אפשרית, רק צריך למדוד את הפעילות המוחית של כמה משקיעים מקצועיים ● המחקר הוא האחרון בתחום החדש של Neuroforecasting (נוירו-ניבוי), שהראו איך המוח שלנו מנבא הצלחה של שירים, קמפיינים למימון המונים ופרסומות ● מה ההשלכות האתיות של המחקר, ומה יהיו ההשלכות שלו על התרבות הפופולרית?

גת מגידו / צילום: רמי זרנגר

מנהלת ההשקעות הבכירה שמסבירה: איך השקל שומר על יציבות ולמה ה-S&P 500 ״מציג תמונה מטעה״

גת מגידו, שותפה ומנכ"לית של בית ההשקעות פינסה קפיטל שמנהל כמיליארד שקל, מסתכלת על הראלי בוול סטריט בחשש ● בראיון לפודקאסט של גלובס היא מסבירה למה המדדים המובילים "מציגים תמונה שקרית", מזהירה שהפדרל ריזרב עלול לפספס מיתון מתקרב, ומצביעה על אשליה בשוק המניות הישראלי

שר המשפטים יריב לוין והיועמ''שית גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), יואב דודקביץ (ידיעות אחרונות)

היועמ"שית לבג"ץ על לוין: התנהלותו מעניקה לרשות המבצעת שליטה במינוי נשיא לעליון

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה את עמדתה בנוגע לעתירה למינוי נשיא לבית המשפט העליון ואמרה כי מדובר במצב "חסר תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל" ● בעתירה שהוגשה לפני מספר חודשים, נטען כי שר המשפטים מפר את חובתו החוקית ואת הנוהג החוקתי למנות נשיא לבית המשפט העליון על-פי שיטת הסניוריטי

אזור משגב / צילום: יח''צ

חיזבאללה שם על הכוונת את המפעלים הביטחוניים

לראשונה מאז תחילת המלחמה, הופעלו אזעקות ביישובי משגב בצפון, ככל הנראה, בשל יירוט כטב"ם ששיגר חיזבאללה ● באזור נמצא מתקן אסטרטגי של רפאל, ולא מן הנמנע שהוא היה היעד של כלי הטיס שיורט

הפקולטה לניהול. למה אתרי ההיכרויות מקשים על מציאת בני זוג / צילום: Shutterstock

אפקט טינדר: למה אתרי ההיכרויות מקשים על מציאת בני זוג, והטעות של הכלכלנים הקלאסיים

התיאוריה הכלכלית הקלאסית צופה ששיפור בטכנולוגיות החיפוש ייטיב עם המשתתפים בשוק ● אבל המציאות באתרי ואפליקציות ההיכרויות מעט שונה ● ההיצע האדיר והזמינות גורמים לגברים ונשים לבררנות יתר, בשל האשליה שיש להם סיכוי למצוא בני זוג אטרקטיביים יותר

לונדון / צילום: ap, Kin Cheung

מדוע המולטי־מיליונרים הזרים מזדרזים לעזוב את בריטניה לפני הבחירות

השמרנים והלייבור בבריטניה היו בעבר מפלגות עם מדיניות כלכלית כה ברורה עד כי שימשו להשראה עולמית ● אבל בבחירות שיתקיימו בעוד כשבועיים התערבבו שמאל וימין כלכלי והציבור כבר לא מאמין להבטחות ● הכוונה למסות את העשירים הזרים, לראשונה זה 225 שנה, היא דוגמה לכך

תצפית בניה ליד משגב עם / צילום: Shutterstock, Dmitriy Feldman svarshik

כטב"מים יורטו בצפון, שרפות פרצו בכמה מוקדים

יורט כטב"ם שהיה בדרכו לישראל מכיוון מזרח, משגרים יירטו כטב"מים נוספים שחדרו מלבנון • אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון וביישובי משגב • ראש חדש למנהלת תקומה בדרום; צ'ייני מונה לפרויקטור בצפון • רה"מ: ירידה דרמטית באספקת חימושים מארה"ב, מסה גדולה נותרה מאחור • עדכונים שוטפים

ראסל אלוואנגר (טאואר), ערן זינמן ורועי מן (מאנדיי), אייל הררי (אלוט) / צילום: ענבל מרמרי, נתנאל טוביאס, איל יצהר

ישראלית נוספת על הכוונת של השורטיסטים בוול סטריט

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● בטאוואר שואפים להגדיל את התגמולים למנכ"ל הוותיק ראסל אלוואנגר ● אלוט עלתה בכ-6% תוך יומיים לאחר שקרן Outerbridge הגדילה החזקה במניות החברה ● ומאנדיי נסחרה בתנודתיות לאחר שפורסם דוח של שורטיסט שצופה דאונסייד של 30% במניה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה המקומית ננעלה בירידות; מדד ת"א נפט וגז ירד בכ-2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2% ● בשבוע הקרוב יפורסמו נתוני תמ"ג, ייצור תעשייתי ואמון צרכנים במדינות רבות ● האירו נחלש בשבועות האחרונים על רקע הבחירות לפרלמנט האירופי והצפי לבחירות בצרפת ● אנבידיה ירדה בסוף השבוע האחרון, לראשונה מזה שמונה שבועות ● ב-UBS מעריכים כי חברות שמספקות ומאמצות בינה מלאכותית (AI) צפויות להיות בליבת הצמיחה הכלכלית