גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים בולטים

21:50 - הפגנות ברחבי הארץ להקדמת הבחירות; איילון דרום נחסם לתנועה 

עם צאת שבת טראגית, שבה נודע על מותם של 8 לוחמים באירוע בדרום הרצועה, היום (שבת) מפגינים בשלל מוקדים ברחבי ישראל קוראים להקדים את הבחירות. על רקע ניהול המלחמה, כישלון המו"מ, פרישת המחנה הממלכתי מהממשלה והעברת חוק הגיוס השנוי במחלוקת, ראש האופוזיצה יאיר לפיד נשא דברים בהפגנה בצומת קפלן, שנמצאת בסמוך להפגנה נוספת בשער בגין בקריה שקוראת לשחרור החטופים. 

ראש האופוזיציה לפיד פתח את נאומו בהתייחסות לאירוע שבו נהרגו 8 לוחמים ברצועה והביע תנוחמים למשפחותיהם, לפני שהתייחס לחוק הגיוס שעבר: "כשנהרגו ארבעת חיילי גבעתי. היינו בכנסת, בהצבעה על חוק הגיוס. כל הכנסת כבר ידעה. כולנו היינו במצב רוח קשה, מדוכדך, ואז הרמנו את הראש וראינו שיש אדם אחד שלא מרגיש ככה. ראינו את החיוך".

גם השר וחבר קבינט המלחמה הפורש בני גנץ צפוי להגיע למוקד דומה בשער הנגב. כבר בשעה 19:45, עוד לפני עליית הנואמים, איילון דרום נחסם לתנועה על ידי מפגינים. כמה מאותם מפגינים עוכבו וקנסות בגובה אלף שקלים חולקו להם.

לקריאת הידיעה המלאה

21:00 - דובר צה"ל על התקרית ברפיח: צוות מומחים יבחן את פרטי האירוע

דניאל הגרי אמר כי צוות מומחים של צה"ל ושל משרד הביטחון יבחן את פרטי התקרית הקשה בדרום הרצועה. עוד אמר הגרי כי "לא נוכל להשיב הביתה את כל החטופים באופן בו חילצנו את 4 החטופים". דובר צה"ל פנה לתושבי הצפון ואמר: לא נאפשר חזרה למה שהיה לפני ה-7 באוקטובר. "נחושים ונכונים לעשות כל שיידרש כדי לשנות המצב בצפון".

20:40 - נתניהו: "למרות המחיר הכבד, עלינו לדבוק במטרות המלחמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא התייחסות לאסון הכבד שאירע ברפיח, עם נפילתם של שמונה לוחמי חיל ההנדסה הקרבית. "היום שילמנו מחיר קורע לב נוסף במלחמתנו הצודקת על הגנת המולדת. כשהמחיר כל כך כבד, נזכור עבור מה אנחנו נלחמים - כדי להבטיח את קיומנו ועתידנו, וכדי להשיב את כל חטופינו", מסר רה"מ.

"על אף המחיר הכבד והמטלטל, עלינו לדבוק במטרות המלחמה. אנחנו בעיצומה של מלחמה קשה מאוד. המלחמה מתנהלת בכמה חזיתות, כולל בחזית הבין-לאומית. נכונים לנו עוד אתגרים רבים", הוסיף נתניהו.

19:20 - צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה

18:00 - הותר לפרסום: 8 לוחמי צה"ל נהרגו בתקרית קשה ברפיח

שמונת החיילים מחיל ההנדסה נספו אחרי שהכלי שבו שהו התלקח אחרי שנפגע ממטען חבלה. אחד מההרוגים הוא סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'ן, שהיה אמור להשתחרר מחר מצה"ל. שמותם של שבעת הלוחמים האחרים טרם הותר לפרסום, משפחותיהם עודכנו.

הכוח היה בדרך חזרה מפעילות, אז אירע הפיצוץ, ככל הנראה בלי שבוצע ירי קודם. הנמר"ה, שהייתה חמישית או שישית בסדר התנועה, עלתה באש מפיצוץ מטען, שעדיין לא ברור אם הונח שם או הוצמד לכלי. נבדק אם מדובר במטען גחון. הרכב בער זמן רב, והמחלצים התקשו להגיע אליו. לאחר מכן הוא נגרר למקום בטוח. בצה"ל העלו רחפנים לאוויר כדי לנסות למצוא מחבלים באזור, אך לא איתרו אותם. לקריאת הידיעה המלאה

17:15 - בפעם השניה מתחילת המלחמה: גלנט יבקר בוושינגטון לפני נאום נתניהו בקונגרס

שר הביטחון גלנט הוזמן על ידי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין לביקור בפנטגון. דובר הפנטגון פטריק ריידר: "במהלך שיחתו עם שר הביטחון, אוסטין הזמין אותו לבקר בפנטגון כדי להמשיך ולדון בהתפתחויות ביטחוניות במזרח התיכון. השר גלנט קיבל את ההזמנה וייסע בקרוב לארה"ב".

הביקור של גלנט יתקיים ככל הנראה כשבוע לפני נאומו של נתניהו בקונגרס, שעתיד לקרות ב-24 ביוני.

14:30 - כטב"מים חצו מלבנון והתפוצצו בגליל, שרפה פרצו באזור

3 כטב"מים חצו מלבנון, התרסקו במרחב גורן שבגליל המערבי, וגרמו לשרפה. אין נפגעים. מצה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר.

14:00 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות בסופה, תלמי יוסף, שדה אברהם, חולית, דקל ופרי גן.

12:05 - צה"ל על השיגורים למירון: הנפילות - באזור יחידת הבקרה האווירית, אין נפגעים

מהצבא נמסר כי "בהמשך לירי לעבר מירון זוהו שתי נפילות במרחב יחידת הבקרה האווירית שבאזור, אין נפגעים ואין פגיעה בכשירות היחידה".

12:00 - זוהו שתי נפילות במרחב יחידת הבקרה האווירית שבאיזור מירון

דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס תקף מוקדם יותר היום מחבל של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, צה״ל תקף בירי ארטילרי במרחב עיתרון. בהמשך לשיגורים לעבר מירון הבוקר, זוהו שתי נפילות במרחב יחידת הבקרה האווירית שבאיזור מירון, אין נפגעים ואין פגיעה בכשירות היחידה.

11:30 - דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום המבצע לרפיח - כדי לחדש את המו"מ

דיווח בעיתון אל-אח'באר הלבנוני: על פי הערכות של מצרים וקטאר, האמריקנים ממתינים לכך שישראל תכריז על סיום המבצע הצבאי ברפיח כדי לחדש את המגעים שהושעו לגבי המשא ומתן לעסקה. ארה"ב ביקשה מהמתווכות, מצרים וקטאר, להפעיל לחץ נוסף על חמאס - אלא שהן מאמינות שמה שהוא סיפק בתשובתו האחרונה עשוי להיות "חיובי". 

בעיתון ציינו כי המכשול בדחיית ההערות של חמאס בידי ישראל נובע מסירובה לסגת מציר פילדלפי ומפרוזדור נצרים, בעוד שחמאס הציג בתשובתו "נוסחה ברורה שמבטיחה את נסיגתו המוחלטת של הצבא הישראלי מרצועת עזה". 

10:35 - צה"ל: חיסלנו מחבל של חיזבאללה במרחב עיתרון

בצה"ל עדכנו כי כלי טיס תקף מחבל של חיזבאללה, לאחר הדיווחים הלבנוניים על אופנוען שנהרג בכביש בין עיתרון ובינת ג'בל בדרום המדינה. 

8:45 - צה"ל: תקפנו מבנה צבאי סמוך למרחב ממנו שוגרו רקטות למטולה אמש

מטוסי קרב של צה"ל תקפו אמש מבנה צבאי של חיזבאללה באזור ממנו בוצעו שיגורים ממטולה.

06:47 - אזעקות הופעלו בקיבוץ צבעון שבגליל העליון

טור סופ"ש | עזבו את היורדים מהארץ ותתחילו לדאוג מהכסף הענק שבורח מכאן 
ראיון | ללמוד מההיסטוריה: מה קרה בפעם הקודמת שכמעט הייתה נורמליזציה עם סעודיה? 

00:30 - צבא ארה"ב הודיע רשמית על פירוק זמני של המזח הצף בעזה

בצבא ארה"ב מאשרים רשמית את הדיווחים לאחר שגורמים אמריקנים אמרו לחדשות NBC כי המזח הצף בחופי עזה יפורק זמנית ויפונה לנמל אשדוד בשל מזג אוויר סוער. עוד הדגישו כי ברגע שהים יירגע, הם יתקינו שוב את המזח הצף ויחדשו את המשלוחים.

22:20 - אחרי עשרות השיגורים: שרפה גדולה פרצה בגליל העליון - ומתקרבת לבתי התושבים

בעקבות ירי מלבנון: שרפה פרצה סמוך ליראון והיא מאיימת על שטח הקיבוץ. כוחות רבים הוקפצו לזירה ובשלב הזה טרם הושגה שליטה על האש. סכנה נשקפת גם לקיבוץ ברעם הסמוך.

21:36 - פעם נוספת: המזח הצף בחופי עזה יפורק "בשל תנאי מזג האוויר"

גורם בצבא ארה"ב אומר לחדשות NBC: מפרקים זמנית את המזח הצף בחופי עזה ומפנים אותו לנמל אשדוד בשל מזג אוויר סוער. ברגע שהים יירגע נתקין אותו שוב ונחדש את המשלוחים.

20:00 - תיעוד חדש מחילוץ החטופים תחת אש בנוסיראת

דובר צה"ל מפרסם תיעוד חדש מחילוץ החטופים בשבת, ממצלמות הקסדה של לוחמי סיירת צנחנים. בתיעוד נראים רגעי העברת החטופים והכוחות המיוחדים לרכבים תחת אש בלב נוסיראת במבצע "ארנון" ואבטחתם.

19:45 - אחרי שחולץ מהשבי: אנדרי קוזלוב קורא להגיע לעצרת למען החטופים - "זה נתן לי תקווה"

אנדרי קוזלוב קורא לציבור להגיע מחר לכיכר החטופים לעצרת התמיכה במשפחות החטופים: "שלום, אני אנדריי קוזלוב ואני כבר בישראל, בבית, אבל חטופים רבים עדיין שם בעזה. ראיתי עצרות רבות שנערכו בשבתות וזה נתן לי הרבה תקווה. אני מבקש מכם לבוא ולתמוך במשפחות ובחטופים בכיכר החטופים גם בשבת הזו".

מחר בשעה 20:00 בכיכר החטופים תתקיים עצרת התמיכה במשפחות החטופים בסימן יום האב.

17:30 - לוחם צה"ל נפצע באירוע דריסה ליד רמאללה; צה"ל פתח במרדף אחר הנהג, הנסיבות בבדיקה

נהג רכב פגע בלוחם צה"ל כבן 33 ליד הכפר רנתיס הסמוך לרמאללה. הוא פונה במצב בינוני-קל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר הרכב הפוגע, נסיבות האירוע בבדיקה.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א שלמה לוי סיפר: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלות בגפיים. סיפרו לנו שהוא נפגע מרכב. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קל-בינוני".

16:00 - דיווח: ארה"ב תטיל סנקציות על ארגון "צו 9", שחסם כניסת משאיות סיוע הומניטרי לעזה

ארה"ב צפויה להטיל סנקציות על ארגון "צו 9", שפעיליו חסמו כניסת משאיות של סיוע הומניטרי לרצועת עזה, כך אמרו גורמים בממשל ביידן לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, הסנקציות יתמקדו בפעילי הארגון שחסמו, הטרידו ופגעו בשיירות הסיוע. לידיעה המלאה.

15:34 - אחרי המטח הכבד: צה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל עדייסא וכפר כילא שבדרום לבנון.

בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי במטח האחרון לקריית שמונה וכפר סאלד זוהו כ-35 שיגורים, חלקם יורטו אך אין נפגעים. כתוצאה מהשיגורים, פרצה שריפה במרחב כפר סאלד. צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

15:22 - פעם נוספת: ממשל ביידן שוקל לפרק את המזח הצף ברצועת עזה

גורם אמריקני רשמי אומר לרשת אל-ערבייה כי בממשל ביידן שוקלים לפרק שוב, בשנית, את המזח הצף ברצועת עזה, בעקבות ים סוער וגלי. עוד נמסר כי זה עשוי להתרחש כבר היום.

14:30 - תיעוד ממעברי קירות ששימשו את מחבלי חמאס בתוך בתי מגורים ברפיח

דובר צה"ל פרסם סרטונים ותמונות של לחימת צוות הקרב של חטיבת הנח"ל במרחב רפיח, בהובלת אוגדה 162, שבהם ניתן לראות מעברים בקירות בתי מגורים שיצרו מחבלי החמאס, על מנת לעבור בין בתי מגורים בשכונות צפופות.

 

הלוחמים מחסלים מחבלים חמושים, מאתרים פירים ואמצעי לחימה רבים במרחב, ביניהם רובי קלצ'ניקוב, מחסניות, ווסטים, טילים, מטענים ורימונים, נמסר מדובר צה"ל.

בנוסף, בהכוונת מכלול האש החטיבתי, מטוס קרב של חיל האוויר תקף מבנה ממולכד. לאחר התקיפה, זוהו פיצוצי משנה רבים המעידים על הימצאות אמל"ח רב במבנה.

14:03 - גלנט נגד צרפת: הוכיחה עוינות ואיבה נגדנו

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לדברי נשיא צרפת מקרון אתמול בפסגת ה-G7 על הקמת מנגנון משולש (ארה"ב-צרפת-ישראל) להסדרת גבול הצפון: "בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה נגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים. לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תיקח בה חלק".

13:30 - בתוך 72 שעות: צה"ל הפיל בשמי הצפון 11 כטב"מים של חיזבאללה

צה"ל חושף תיעוד מפעילות הגנת השמיים של חיל האוויר - שכולל יירוטים של 11 מתוך 16 כלי הטיס העוינים שחיזבאללה שיגר לצפון. היירוטים המוצלחים בוצעו באמצעות מערכות ההגנה האווירית ומטוסי קרב: "חיל האוויר פועל לסיכול כל מתווה טרור, כחלק ממשימת הגנת שמי המדינה, באמצעות מטוסי קרב, מערכות ההגנה האווירית ומערך הבקרה, וממשיך לפעול למען ההגנה על גבולות ישראל 24/7".

12:30 - מפקד פיקוד הדרום בהערכת מצב ברפיח: "נתקדם עד שנשיג את מטרותינו"

אלוף ירון פינקלמן קיים השבוע הערכת מצב ברפיח עם מפקד אוגדה 162 תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים. פינקלמן שיבח את הלוחמים בשטח ואמר: "התוכנית קדימה ברורה, עם איכות הכוחות ואיכות המפקדים שיש פה, אנחנו ממשיכים להתקדם עד שנשיג את המטרות שלנו, אתם מביאים אותן - בהצלחות רבות, בהשתנות, בלמידה, בדוגמה אישית ובנחישות"

11:22 - גל שרפות באצבע הגליל, מסתמן - מטח כבד של עשרות שיגורים מלבנון

מד"א עדכן כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. המשטרה מטפלת במספר זירות נפילה בסביבת העיר, נזק נגרם לרכוש.

10:36 - כלי טיס של חיל האוויר נפל בעמק יזרעאל, צה"ל: "תקלה טכנית, הוא נאסף ולא דלף מידע"

10:32 - הירי למטולה: 6 טילי נ"ט שנורו למרחב גרמו לנזק רב

בתום סריקות התבררו הנזקים - שני בתים פרטיים ורכב נפגעו משיגורי שישה טילי נ"ט.

08:45 - הירי לצפון נמשך - שיבושי חשמל במטולה בעקבות מספר שיגורי נ"ט למרחב

לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורי נ"ט למטולה שבאצבע הגליל. כתוצאה מכך נגרמו שיבושי חשמל במרחב. לא ידוע על נפגעים.

06:31 - אזעקות בגליל העליון: שיגור נפל בקריית שמונה, 2 טילי נ"ט פגעו באביבים - אין נפגעים

הירי לצפון התחדש עם אזעקה בקריית שמונה. שיגור אחד זוהה מלבנון - ובמקביל 2 טילי פגעו במרחב אביבים. לא היו נפגעים, אך שרפה פרצה באביבים בעקבות הפגיעה.

05:02 - מצבא ארה"ב נמסר כי כוחותיו השמידו בים סוף שתי ספינות סיור, כלי שיט בלתי-מאויש ורחפן של החות'ים

02:29 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף במרכז רצועת עזה

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

בניין המגורים וולדורף אסטוריה / צילום: איל יצהר

המחוזי: בעלי הדירות בבניין היוקרתי וולדורף אסטוריה לא יוכלו להשכירן ב-Airbnb

בית המשפט המחוזי קבע כי בדומה לפסיקה בנוגע למלון דניאל, גם הדיירים בבניין המגורים היוקרתי וולדורף אסטוריה בירושלים, לא יוכלו להשכירן ב-AirBnb

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק / צילום: Shutterstock

אמברגו סמוי? המדינה שחתכה בחדות ובחשאי את אספקת הנשק לישראל

אף שבריטניה טוענת כי תמשיך לספק נשק לישראל, נתונים חשאיים שפורסמו ברויטרס מראים כי היקף היצוא ירד למיליון דולר בלבד לציוד הגנתי - שפל של 13 שנה

שדה התעופה בביירות בליל התקיפה האיראנית נגד ישראל. כל הטיסות בוטלו / צילום: Reuters, Houssam Shbaro

"חברות התעופה לא לוקחות סיכון": השפעות המלחמה על המזה"ת

המלחמה בעזה שיבשה את ענף התעופה המקומי, אבל לא רק ● חברת התעופה הממשלתית בלבנון הוציאה את מטוסיה מהמדינה מחשש לתקיפה ישראלית, ובירדן מדווחים על פגיעה משמעותית בהכנסות ● וגם: מערכות ההגנה שנותנות לישראל יתרון על פני שכנותיה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בת"א; קמטק מזנקת ב-5%, גילת יורדת ב-7%

מדד ת"א 90 יורד ב-0.4% ● השקל מתחזק קלות, הראל: העודף בחשבון השוטף מהווה אחד מהעוגנים שתומכים בחוזקו של השקל בטווח הבינוני והארוך ● IBI: עדיפות לאפיק הריבית המשתנה על פני הטווחים הקצרים באפיק הצמוד והשקלי ● בנק אוף אמריקה: שוק הנפט העולמי מוצף ומחירי הנפט נמצאים בסיכון

תערוכת יורוסאטורי / צילום: Reuters, Chris Emil Janßen

פסקי דין סותרים: ההכרעה בעניין החרם על ישראל בתערוכת הנשק רק הערב

בית המשפט לענייני עסקים בפריז פסק היום כי יש לבטל את החרם שנכפה על השתתפות נציגים ישראלים בתערוכת יורוסאטורי, זאת לאחר שבית דין אזרחי בצרפת דווקא אישר אותו ● בשל שתי פסיקות סותרות באותה ערכאה, עוברת ההכרעה לבית דין בערכאה גבוהה יותר, שידון בכך הערב

צפריר אפרתי / צילום: פוקוס

״לא היו תשואות אטרקטיביות כאלה בעשור האחרון״: ההמלצה המפתיעה של מנהל ההשקעות

צפריר אפרתי מבית השקעות פוקוס, המתמחה בניהול קרנות אג"ח, ממליץ על חוב לא מדורג עם ביטחונות, "כך שגם אם החברה תגיע לחדלות פירעון ניתן יהיה לקבל את הכסף" ● באפיק המנייתי הוא מעדיף להשקיע בחו"ל, אך מציין הזדמנויות בנדל"ן המסחרי ובסקטור הגז המקומי

ועדת החוץ והביטחון, היום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ'

אדלשטיין בדיון על חוק הפטור מגיוס בכנסת: "אפשרות למציאות חדשה"

ועדת החוץ והביטחון החלה לדון בחוק הפטור מגיוס • ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר הוועדה בפתח הדיון: "יש בפנינו אפשרות לחוקק חוק שייתן מענה אמיתי לצרכים של צה"ל" • ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "בכל תולדות המדינה לא היה ברור יותר שיש לנו גורל משותף. ארגוני הטרור לא מבדילים בין חילונים לדתיים" • ח"כ אוהד טל: "לא מחפשים להילחם עם הציבור הזה ולדחוף לו אצבע בעין

הוספת ממ''ד לבניין בראשון לציון במסגרת תמ''א 38 / צילום: Shutterstock

השכן השתמש בתשתית של הדירה שמעליו. מה קבע ביהמ"ש?

בעלי דירה בנו ממ"ד, והדייר מלמטה השתמש ביסודות שלו כדי להרחיב את דירתו º כך עקרון "עשיית עושר ולא במשפט" הוביל לקבלת פיצוי

יותר מ-18 מיליארד דולר: מטוסי הקרב החדשים שבדרך לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: ביידן מקדם עסקת ענק למכירת מטוסי F-15 לישראל, האקונומיסט מסקר את המצב בצפון הנטוש, והתקשורת האמריקאית מסוקרנת מהחלטת בני גנץ לעזוב את ממשלת החירום ● כותרות העיתונים בעולם

תמונת אילוסטרציה של מערכת לחילוץ נ.צ של קבוצת TSG / צילום: יח''צ

החברה הביטחונית שרוצה להנפיק בת"א לפי שווי של חצי מיליארד שקל

קבוצת TSG פירסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונית בת"א ● החברה רוצה לגייס בין 120 ל-160 מיליון שקל עבור כרבע ממניותיה ● מניות החברה מוחזקות בחלקים שווים על ידי התעשייה האווירית וקבוצת פורמולה, מנהלה הוא אריק קילמן

צלחות לויין - גילת לווינים / צילום: תמר מצפי

גילת תשלם עד רבע מיליארד דולר עבור חברה בתחום האינטרנט בטיסות

חברת רשתות הלוויין מישראל תשלם 98 מיליון דולר עם השלמת העסקה, והיתרה בכפוף לאבני דרך

מאגר הגז ''תמר'' / צילום: יח''צ

שנתיים מאז החלה לפעול: 6 מיליארד שקל נצברו בקרן העושר

רשות המסים פרסמה היום תחזית מעודכנת של גביית היטל בגין רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע בשנים הבאות: התחזית לגביית היטל רווחי נפט וגז עד שנת 2033 גדלה ל-55-72 מיליארד דולר, במקום 45-53 מיליארד דולר עפ"י התחזית הקודמת

פעילים פרו־פלסטיניים חוסמים בגופם את הגישה למפעל Instro Precision, במרץ האחרון / צילום: Reuters, Martin Pope / SOPA Images

בריטניה: פעילים פרו-פלסטינים פרצו והשחיתו מפעל השייך לאלביט

פעילים פרו־פלסטינים מארגון בשם Palestine Action תיעדו עצמם פורצים למפעל של חברת Instro Precision בבריטניה, תוך כדי שהשחיתו ציוד ושברו דלתות ● החברה הפכה ליעד להפגנות בחודשים האחרונים, כאשר מאות מפגינים נהגו לפקוד את המקום ולחסום את הגישה למפעל

ההפגנה נגד הממשלה מול הכנסת, הערב (ב') / צילום: ברק דור

הפגנה מול הכנסת בקריאה לבחירות: "מפילים את ממשלת המשתמטים"

ארגוני המחאה הודיעו על החרפת המאבק נגד הממשלה: "איבדה כל לגיטימיות, נפגין בצורה חוקית ולא אלימה" • יאיר גולן: "מילואימניקים קיבלו צו 8 שלישי, והממשלה צוחקת" • בתום העצרת המרכזית מול הכנסת יצאה צעדה למעון ראש הממשלה ברחוב עזה, מפגינים הבעירו מדורה, המשטרה הפעילה מכת"זית

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל

לקופות סלייס הושבו רק 16 מיליון ד' מהכספים שהושקעו בקרנות חוץ

עמיתי סלייס העבירו לקרנות חוץ סכום של 240 מיליון דולר ורק מיעוט מהם חזר לקופות החברה - כך עולה מעדכון ששלח היום המנהל המורשה, רו"ח אפי סנדרוב, לעמיתי קופת הגמל בניהול אישי ● לדבריו, "אנו ממשיכים בתהליכים לאיתור עסקאות נוספות"

משתתפי התוכנית מיוטה ומישראל / צילום: רמון סינגלטרי ג׳וניור

בזמן שקמפוסים רבים הפכו זירה עוינת לישראל, יש מי שמייצר שיתופי פעולה

אוניברסיטת יוטה יוצאת בתוכנית חדשה בשיתוף מרכז החדשנות הישראלי פרונטיר, במטרה לפתח את הנגב הישראלי על בסיס ידע משותף ● "מדובר בחיבור היסטורי", אומרים יוזמי המהלך ● ישראל מתגייסת 

הקריה למחקר גרעיני במגב / צילום: Shutterstock

דיווח: ישראל משדרגת את כור הפלוטוניום שלה בקריה למחקר גרעיני בדימונה

לפי דוח מכון סטוקהולם למחקרי שלום, בעוד שישראל מעולם לא הכירה באופן פומבי בכך שיש לה נשק גרעיני, מסתמן שהיא משפרת את מאגר האמצעים הגרעיניים שלה ● הדוח קובע כי ישראל נמצאת במקום השמיני בטבלת המדינות בעלות ראשי הקרב הגרעיניים. אילו מדינות בצמרת הטבלה?

מירב כהן, יש עתיד / צילום: יח''צ

האם אברך שיעזוב את הכולל יפסיד מכך יותר מ-5,000 שקל?

כמה יעלה לאברך לצאת מהכולל ולהשתלב בחברה? תלוי לאן הוא ילך ● המשרוקית של גלובס

צילומים: AP-Ludovic Marin, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בחירות בזק בצרפת: ההחלטה שמחקה בשבוע 240 מיליארד אירו מהבורסה בפריז

ההימור של עמנואל מקרון ללכת לבחירות עד סוף החודש מעורר חשש בקרב משקיעים, שרואים אפשרות לממשלת ימין או שמאל פופוליסטי בצרפת, ולעימות מתמשך בין הנשיא לפרלמנט ● כתוצאה מהירידות, לונדון שוב הבורסה הגדולה ביותר באירופה ● מה עומד מאחורי המהלך?

מדוזות. למה הן פה ואיך נלטפל אם נצרבתם / צילום: Shutterstock

מכת מדוזות בחופי ישראל: מתי הן יעזבו ואיך אפשר להתגונן

עם תחילת הקיץ מגיעות לחופי הארץ המוני מדוזות ● האם הצריבה שלהן מסוכנת, למה הן מאתגרות את כל מה שחשבנו על חיים ומוות, ולמה יש חוקרים שמאמינים שהן ישמידו את העולם ● גלובס עושה סדר