גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המנכ"ל שפספס אקזיט של יותר ממיליארד דולר

גיא ברקוביץ' קיבל לאורך שנות הקריירה שלו כמה הצעות לעבור לווייז, אבל הוא תמיד העדיף לחכות שהחברה תגדל - עד שהיא נמכרה לגוגל ב־1.3 מיליארד דולר: "לצערי לא נהניתי מזה" ● היום, כשהוא כבר בתפקיד המנכ"ל, הוא מספר על התוכניות למצב הכי גבוה בעולם ועל ההתמודדות במלחמה: "יש שיבושים, אבל המשתמשים מבינים שצריך לוותר על נוחות"

גיא ברקוביץ', מנכ''ל Waze / צילום: תומר פולטין
גיא ברקוביץ', מנכ''ל Waze / צילום: תומר פולטין

גיא ברקוביץ' (55)

אישי: נשוי + 2, גר בקריית אונו
מקצועי: מנכ"ל Waze

ילדות ומשפחה: נולדתי בקריית ביאליק לאמא שעבדה בחברת החשמל ואבא חשב בתחומי הרכב והנדל"ן. הוא נפטר כשהייתי בסוף י"ב. בתיכון למדתי במגמת מחשבים, והייתי תלמיד טוב.

פורטפוליו | "גם אם הייתי זוכה בלוטו, הייתי ממשיכה לעשות אותו דבר"
פורטפוליו | היא מונתה למנכ"לית חברה דרך לינקדאין, ולא בפעם הראשונה
פורטפוליו | הוא התחיל כנהג לימוזינה ופועל בניין. היום חברת הסייבר שהוא מנהל בדרך להנפקה

צבא: התגייסתי ליחידה מובחרת של הצנחנים, ושירתי שם ארבע שנים. זה היה תפקיד מעניין מאוד עם אנשים שהם סוג של משפחה. עד היום אני בקשר איתם, אנחנו נפגשים פעם בחודש לפחות.

אקדמיה: אחרי הצבא יצאתי לטיול של יותר משנה בדרום אמריקה, לקחתי את הזמן לעשות חושבים ורציתי ללמוד משפטים, ללכת לפוליטיקה ולתקן את המדינה. אבל אמא שלי היא הבהירה לי חד־משמעית שבמקרה כזה היא תנשל אותי מהירושה, אז בסוף למדתי הנדסה בטכניון וגם המשכתי לתואר שני במנהל עסקים ברייכמן.

תחילת הקריירה: המשרה הראשונה שלי הייתה מפתח מערכות זמן אמת בפרויקט מסווג ברפאל, עבדתי שם בהתחלה כסטודנט פעמיים בשבוע ובהמשך במשרה מלאה. הייתה תחושת שליחות אבל משך אותי תחום הדאטה, כי הערכתי שכל העולם ילך בכיוון הזה. לכן שמחתי לקבל הצעת עבודה מאפרת, חברה שלימים צמחו ממנה חברות כמו קומברס, ורינט, קוגנייט. הצטרפתי אליהם כמהנדס בצוות הפיתוח של הדאטה־בייס ונשארתי עשר שנים. בתפקידי האחרון הייתי סמנכ"ל פיתוח בוורינט.

המפגש עם נועם ברדין: אחרי ורינט ניהלתי עם חברי הטוב אמיר שנער חברה בשם אקסלנט, שסיפקה שירותי פיתוח בוטיק לסטארט־אפים. שם הכרתי את נועם ברדין, לימים מנכ"ל ווייז. בשלב מסוים אמיר ואני החלטנו לפרק את החבילה, והצטרפתי כמנהל פיתוח לאינטרקאסט, חברה שפיתחה טכנולוגיה לצריכת תוכני וידאו מהמחשב הביתי, ונוהלה בידי נועם. אבל היא לא הצליחה והחזרנו כסף למשקיעים. לא רצינו להמשיך לשרוף את הכסף שלהם עוד שנה.

אחר כך הצטרפתי כסמנכ"ל פיתוח לגילת לוויינים. עבדתי שם שבע שנים ובתקופה הזאת פיתחנו מוצרים שהקפיצו את החברה קדימה. היה מרגש להכניס תקשורת לוויינית לבתי ספר בכפרים בפרו וקולומביה ולראות את הילדים מגיבים לאינטרנט.

ווייז: לאורך השנים קיבלתי הצעות לעבור לווייז, אבל העדפתי לחכות שהחברה תגדל. לבסוף נועם הצליח לשכנע אותי, אבל זה היה כבר ב־2016, אחרי המכירה לגוגל תמורת 1.3 מיליארד דולר, כך שלצערי לא נהניתי מזה.

כשהגעתי לווייז היא עדיין המשיכה להתנהל כסטארט־אפ בתוך גוגל, רק עם משכורות גבוהות יותר, אוכל יותר טוב ומשרדים מפונפנים. לקח כמה חודשים עד שהוכרזתי רשמית כמנהל הפיתוח. נועם נתן את כל כולו לחברה גם לאחר המכירה, הוא נשאר בה עוד שבע שנים וסמך עליי בהשתלבות בגוגל.

המנכ"ל: אחרי עזיבתו של נועם, גוגל מינתה למנכ"לית ווייז את נהא פאריק. זו הייתה תקופה לא פשוטה מבחינתי, אבל המשכתי להוביל את הפיתוח. נהא פרשה מתפקידה אחרי שנה ומשהו וב־2023 מוניתי למנכ"ל.

חזקה ועצמאית: גוגל החליטה להגשים את החלום שלי ולשלב את ווייז בגיאו, מחלקת שירותי המיפוי והגיאוגרפיה שלה בהובלת Google Maps, Google Earth ו־Google Street View. ידעתי שאם יהיה לנו מושב בהנהלה של גיאו, נשנה את ווייז ונשנה את העולם. וזה בדיוק מה שקורה.

אני אחד מבין שישה מנהלי פעילות שמדווחים לכריס פיליפס, מנהל גיאו, ישירות. המילים וגם המעשים של גוגל מוכיחים שהם רוצים ווייז חזקה ועצמאית.

חברה ישראלית: רוב העובדים וההנהלה של ווייז, כמעט 300 איש, ורוב פעילות הפיתוח והמוצר של החברה נמצאים בתל אביב. כ־60 עובדים נוספים - בניו יורק ובסיאטל. עם המיזוג עם גוגל נפרדנו מקבוצה של אנשי מכירות ועברנו למכור דרך הכלים האוטומטיים שלה.

המספרים: לווייז יש כיום לפחות 200 מיליון יוזרים אקטיביים, שמשתמשים בנו לפחות כמה פעמים בחודש. יש לקוחות בכל העולם, אנחנו מאוד חזקים בברזיל, ארה"ב, מלזיה, אינדונזיה, צרפת, אנגליה, איטליה, בלגיה ובישראל.

שיבושי ה־GPS: אנחנו במלחמה, ולכן אנשים מבינים שבין השאר צריך לוותר על נוחות. אבל השיבושים משפיעים על כל האפליקציות מבוססות המיקום, אין להם קשר לווייז.

אחרי 7 באוקטובר קיבלנו לא מעט החלטות שמטרתן לסייע בהתמודדות עם המצב, בין השאר החשכת כמות התנועה בעיתוי מסוים ובמיקומים מסוימים.

מבט לעתיד: אני עושה ככל יכולתי כדי שווייז תוביל את חוויית הנהיגה בכל העולם בעוד חמש שנים. מאז שנכנסתי לתפקיד המנכ"ל בנינו אסטרטגיה שמתמקדת בבטיחות. הכנסנו בין השאר התרעות לפני שינויי מהירות, צמתים בעייתיים, סיבובים חדים ופסי האטה. בעתיד נקבל דיווחים מהקהילות איפה ממוקמים בתי ספר ונשתדל לא לנווט נהגים דרך שם.

עוד כתבות

כך טיפסה המשכנתא הממוצעת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הנתונים שמגלים: כמה משכנתה לוקחים רוכשי דירות היוקרה

המשכנתה הממוצעת חצתה במאי את רף המיליון שקל, לראשונה מאז 2022 ● מהם המסלולים המועדפים על הרוכשים, ואיזה מסלול איבד את מעמד "כוכב המשכנתאות" ● מה גובה ההלוואות בקרב מגרילי דירות בהנחה לעומת רוכשים "רגילים" ומשקיעים ● וכיצד מתחלקות המשכנתאות בין דירות יקרות לזולות

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסת ת"א; מדד הביטוח ירד בכ-2.7%, הבנקים ב-1.4%

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.7% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● בבנק אוף אמריקה מעריכים כי בנק ישראל לא יוכל להוריד ריבית השנה ● בבלקרוק חשים בנוח להקצות משקל יתר למניות הטכנולוגיה בוול סטריט ● מדד ה-PCE שיתפרסם בארה"ב בשישי צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, אך לא להקדים הורדת ריבית

לא חיזבאללה ולא חמאס, זה כנראה האיום הגדול ביותר על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב הזרימה לישראל סיוע ביטחוני בשווי 6.5 מיליארד דולר, איראן מגבירה את האיומים לבנות פצצות אטום, ובגרמניה נכנס לתוקף חוק חדש שרוצה למנוע מאנטישמים לקבל אזרחות ● כותרות העיתונים בעולם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

במחירים אטרקטיביים: פלח הרכבים שצפוי לעשות קאמבק

המכסים הכבדים שהוטלו על רכבים חשמליים מסין מעודד את היצרנים במדינה לייצא דגמים שאינם נענשים במכס כמו החשמליים, בהם גרסאות פלאג־אין של דגמים פופולריים ● וגם: הקרוס־אובר החשמלי היוקרתי־ספורטיבי שנחת בישראל ● השבוע בענף הרכב

ביידן וטראמפ בעימות הראשון בסבב של 2020 / צילום: ap, Julio Cortez

ביידן נגד טראמפ: הערב מגיע ויכוח הטלוויזיה הראשון בין השניים

ויכוחי טלוויזיה בארה"ב לא חורצים בדרך-כלל את גורל הבחירות, אבל פה ושם הם הצליחו להשפיע - וייתכן שהוויכוח הנוכחי ייכנס לקטגוריה של "פה ושם" ● הערב, ההתעניינות העיקרית לא תהיה בנושאים, אלא בסגנון ובלשון הגוף ● הסקרים האחרונים מוסיפים להראות תיקו סטטיסטי

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: כדיה לוי

הערכות: 80 אלף שקל, נהג ומשרות אמון - התנאים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בחדשות 13

על פי הערכות בשוק, מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' יכללו מלבד תנאי שכר של 80 אלף שקל ברוט בחודש, גם נהג פרטי ואפשרות למינוי שתי משרות אמון ● בעוד התנאים לא חריגים לעומת מנכ"לים קודמים, שמאלוב-ברקוביץ' נהנית גם מסעיף אי-תחרות ארוך שמבטיח שתקבל שכר עד תום החוזה גם אם תפוטר

ח''כ שמחה רוטמן / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"שינוי משטרי": הממשלה מקדמת מינוי נציב שופטים על ידי הכנסת

ח"כ שמחה רוטמן מקדם הצעת חוק לשינוי אופן הבחירה בנציב תלונות הציבור על שופטים, לפיה הבחירה תועבר מהוועדה לבחירת שופטים לכנסת ● יועמ"ש הנהלת בתי המשפט, ברק לייזר, ביקר בחריפות את הצעת החוק: "עשויה להוביל למינוי של אדם שאינו כשיר לכך, מתוך מניעים פוליטיים ואשר מטרתו היא לפגוע במערכת המשפט"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; מיקרון ירדה בכ-7%, אנבידיה ב-1.9%, פאלו אלטו זינקה ב-5%

נייקי תדווח אחרי הנעילה, מה צפוי? ● VanEck הגישה בקשה לתעודת סל עוקבת אחרי המטבע סולנה ● מניות וולגרין וליוויס ירדו בחדות ● מניית צ'יפוטלה פוצלה היום ביחס היסטורי של 50 ל-1 ● בלומברג: הדוח של מיקרון הוא תזכורת לסיכונים בשוק שבבי הבינה המלאכותית ● מדד ה-PCE שיתפרסם מחר בארה"ב צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, בינתיים, שוק העבודה מתקרר

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם המקלטים לנשים מוכות עברו מתפוסת יתר לתפוסת חסר?

האם במלחמה המקלטים לנשים מוכות מתרוקנים? כן, ולא בגלל ירידה באלימות ● המשרוקית של גלובס

מ''מ נשיא בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן / צילום: רפי קוץ

האופן בו הוגש פסק הדין בנושא חוק הגיוס מספר הרבה יותר ממה שנדמה

סוגיית הגיוס הצליחה לאחד את שופטי בית המשפט העליון גם בתקופות סוערות מאוד, ופסק הדין שניתן השבוע הוא דוגמה מוחצת לכך - במיוחד נוכח העובדה שכתיבתו הייתה פה־אחד ● החלטת השופטים לוותר על סגנונם האישי ועל הפנייה לקוראים שלהם באה להעביר מסר ברור: בעניין הזה אין שום מחלוקת

אודי סגל והילה קורח / צילום: צילום מסך, חדשות 13

"ניסיון לחיסול פוליטי של מערכת החדשות": הילה קורח ואודי סגל נגד שמאלוב-ברקוביץ'

הילה קורח ואודי סגל, מגישי המהדורה המרכזית בחדשות 13, פרסמו הודעה משותפת נגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות ● "עוד לא מאוחר לתקן", כתבו בהודעה שפרסמו

מפעל נירלט השרוף בניר עוז. בעיגול: המנכ''ל עמרי לוטן / צילום: לירון מולדובן, דור פוזואלו

מנכ"ל מפעל נירלט שנשרף: "תמיד היינו מטרה, אבל לא יפחידו אותנו"

מפעל הצבע בניר עוז נשרף כליל במתקפת חמאס, ומאז מייצר במפעל זמני בבאר שבע ● במקביל, חלק מהמוצרים מיובאים מיוון. "הבנו שלייבא מטורקיה זה להרוג את עצמנו פעם שנייה" ● ישראל מתגייסת

כיתה ריקה. ילדים חשפו לראשונה את הפגיעה שלהם למבוגר מחוץ למשפחה, כמו גננת, מורה או יועצת בית ספר / צילום: Shutterstock

השעה דוחקת: איך נאכפת חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף קרן ידידות טורונטו: חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים

השר לשעבר יזהר שי. בין העותרים / צילום: תמר מצפי

נפגעי ה-7 באוקטובר עתרו לבג"ץ: להקים ועדת חקירה ממלכתית

העותרים - משפחות נרצחים וחטופים והורים לחיילים שנהרגו, ובהם גם השר לשעבר יזהר שי - טוענים כי "ככל שיואץ תהליך הקמתה של ועדת חקירה, יוכלו ממצאי הביניים שלה לסייע מיידית בתהליכי קבלת החלטות ובניהול המערכה שבה מצויה המדינה" ● לדבריהם, הסירוב של הממשלה לעשות כן "רק מעצים בציבור את תחושת הבגידה והנטישה"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; מדד ת"א נפט וגז קפץ בכ-2.7%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● ניו-מד אנרג'י: ניתן אור ירוק ממשרד האנרגיה להגדלת יצוא הגז הטבעי והרחבת האספקה למשק המקומי ● IBI: מאזן הכוחות נוטה לפיחות בשקל בחודשים הקרובים ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה של 3.1%, מעל הרף העליון של בנק ישראל ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה

לן בלווטניק, בעלי רשת 13 / צילום: טים בישופ

המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק?

עשרות גורמים שעבדו עם לן בלווטניק, אחד מאנשי העסקים העשירים והמתוחכמים בעולם, מנסים לענות על השאלות: עד כמה היה מעורב במינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 ולאן פניו של הערוץ ● "אין סיכוי שלא היתה רוח גבית שלו"

משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות / צילום: יח''צ מזרחי טפחות

מניות הבנקים עולות מתחילת השנה, אז למה זו של מזרחי טפחות יורדת?

בשנת 2023 מניית בנק מזרחי הייתה השיאנית של המערכת הבנקאית. בזמן שלאומי והפועלים הציגו תשואה חד-ספרתית, מזרחי התבלט עם עליות דו-ספרתיות גבוהות ● אבל אז הגיעה 2024, ובזמן שמדד הבנקים עלה ב-3.5%, מניית מזרחי ירדה ביותר מ-7%

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ארה"ב החרימה את המצלמות הסיניות. משטרת ישראל הציבה אותן בכבישים

המשטרה ציידה את מערך מצלמות הכביש שלה במוצריהן של חברות סיניות, שאסורות לשימוש בתשתיות הממשלתיות בארה"ב ובהולנד, בשל חשש לריגול וסכנה לביטחון לאומי ● הסיבה: הן זולות יותר ● יוצא שב"כ מזהיר מ"ניתוב השידור לשרתים של ממשלת סין"

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

מירי רגב נאבקת על חסיון מסמכים שנתפסו במשרד התחבורה

שרת התחבורה ערערה לביהמ"ש המחוזי על ההחלטה לעשות שימוש במסמכים שנתפסו בלשכתה, בטענה כי כל מסמך בעל אופי פוליטי הוא בהכרח חסוי ● טענתה כבר נדחתה על־ידי נשיא בימ"ש השלום בראשון לציון, שקבע שלא ייתכן שכל משרד התחבורה יחסה תחת כנפי החסינות האישית של השרה, "כאילו שהיא אוחזת בידה מטה קסמים"

שאול גולדשטיין / צילום: ענבל מרמרי

דירקטוריון נגה החליט: המנכ"ל שחשף שמערכת החשמל לא ערוכה למלחמה לא יודח

שאול גולדשטיין הזהיר בשבוע שעבר כי משק החשמל בישראל לא ערוך למלחמה כוללת עם לבנון - ובתגובה קידם יו"ר החברה מהלך להדחתו ● נגה: "הוסכם כי חלק מהדברים שאמר המנכ"ל וסגנון התבטאותו לא היו נכונים, ועל כך הוא התנצל"