גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדוכן בקניון לגאון לוקיישנים: הדרך של ה"פנטזיונר" לרכישת חנויות סבן אילבן

רשת סבן אילבן נכנסה ארצה בקול גדול ועם תורי ענק, אך עברה ידיים בתמורה לסכום זעום שמכסה בקושי עשירית מההשקעה בה ● את הרשת רכש עם שותפים אסף קמרי, בעלי רשת סבן אקספרס, שאת דרכו הקמעונאית התחיל בדוכן ממתקים בקניון איילון ● בשוק מתארים שועל נדל"ן שהיה סוגר עסקאות בתוך עשר דקות: "היה מצב שבכל שבוע הוא היה פותח חנות. הוא מגזימן, אבל גם המציאות מוגזמת"

חנות סבן אקספרס / צילום: אריאל שנדלמן
חנות סבן אקספרס / צילום: אריאל שנדלמן

"פנטזיונר", "חתול רחוב", "שכונה עם אינסטינקטים של שועל". אלו רק חלק מהתארים שהעניקו כמה וכמה גורמים לאסף קמרי, בעלי סבן אקספרס, שיחד עם שותפיו טוני זיו ואודי סעדה רכש לאחרונה את פעילות חנויות סבן אילבן.

עובדי חדשות 13 עתרו לבג"ץ: לבטל את מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יותר אופנת בייסיק, פחות מסעדות שף: כך נראות הוצאות הישראלים

אותו חתול רחוב, או פנטזיונר, תלוי את מי שואלים, נתבע לפני שנתיים ע"י סבן אילבן, בטענה שסבן אקספרס מחקה את שם המותג הבינלאומי. לא די שקמרי זכה בתביעה, לפני חודש הוא גם רכש את סניפי סבן אילבן מידי אלקטרה צריכה תמורת סכום מצחיק של 3.4 מיליון שקל. אלקטרה בחרה להיפטר מהמותג שנה בלבד לאחר שהביאה אותו לארץ, ולאחר שהניב לה הפסדים של כ-70 מיליון שקל. "הוא חתול רחוב שכופף את הקמעונאי הגדול בעולם", אומר גורם בכיר בשוק. "איזה מעגל, הענק האמריקאי שטען שהוא מתחזה לו, ובסוף נמכר לו במחיר של 10% מההשקעות". 

קמרי רכש את פעילות חנויות סבן אילבן בארץ, כולל כל המלאים והתפעול. המותג סבן אילבן עצמו נשאר בבעלות נפרדת ואינו כלול בעסקה.

סניף של סבן אילבן בפלורנטין בתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

התחיל עם דוכני ממתקים בקניונים ובתי חולים

שמו של קמרי אולי לא מתגלגל עדיין על כל לשון בישראל, אבל סביר מאוד שהוא בדרך לשם. הכותרות על סבן אילבן העלו אותו למודעות רק לאחרונה, אבל זה כמעט שלושה עשורים שהוא מפלס דרכו להשתלט על תחום חנויות הנוחות, ולא עוצר שם.

בשנת 2007 פתח קמרי את הדוכן הראשון שלו תחת המותג "עולם הממתקים" בקניון איילון. בהמשך נכנס לשותפות עם בעלי עולם הממתקים, והקים במקביל את רשת חנויות הנוחות סבן אקספרס. היום פועלים 122 סניפי חנויות נוחות כמו סבן אקספרס, קנדילנד ומותגים נוספים, אליהם יצטרפו גם שמונה הסניפים של סבן אילבן, כשבשלוש השנים הקרובות צפויים להיפתח בין 40 ל-80 סניפים נוספים. 90 עסקים נוספים עובדים במודל זכיינות של רשתות. בנוסף, הוא כבר חתום על כ-50 חוזים עתידיים במרכזים שנבנים בימים אלו בנתיבות, שדרות, אופקים, נהריה ומקומות נוספים ברחבי הארץ.

 

מאז אותו דוכן ראשון של עולם הממתקים החל לרוץ קדימה, תוך שהוא מהמר על היעדים החמים הממוקמים בבתי חולים, אוניברסיטאות ותחנות רכבת. בהמשך גילה את הפוטנציאל הגלום במרכזים המסחריים השכונתיים - אותם מקומות אליהם הקהל מגיע כי אין לו ברירה, וצריך לספק לו די גירויים ופיתויים, לעיתים גם נחמה. ההימור הצליח בגדול. אין כמעט מרכז מסחרי שלא קיימת בו נוכחות של לפחות אחד מהמותגים של קמרי, וכן קניונים כמו דיזנגוף סנטר וממילא, וישנם בתי חולים בהם כ-50% מהשטח המסחרי בהפעלתו.

לא לקח לו יותר מדי זמן להבין שאין סיבה להסתפק במותגים האלו, כשיש רשתות מוכרות שרק מחפשות זכיינים. חלק ניכר מהפעילויות שלו היום (30%, בעוד 70% מבוסס על שותפים פעילים) הוא זכיינויות של מותגים גדולים, בהם BE של שופרסל, שיפודי ציפורה, רשת הגלידריות גולדה, ארקפה, רולדין, מוזס ואחרים.

את סניף BE באריאל למשל הוא מפעיל משנת 2017, לפני שניו פארם נמכרה לשופרסל ע"י המשביר. "הוא היה הזכיין הראשון של ניו פארם", מספר גורם נוסף. "הוא זיהה שאריאל זו הזדמנות מכיוון שזו עיר מחוץ לקו הירוק שסופר פארם לא פועלת בה, ויחד עם שני שותפים, אחד מהם ליאור נרקיס, פתחו את החנות". הרומן שלו עם שופרסל רק שגשג, כשבימים אלו הוא פותח את הסניף החמישי בזכיינות של BE, בשכונת עין הים בחדרה.

סוגר עסקאות נדל"ן בעשר דקות

"הוא מתעשר חדש", אומר גורם בשוק, שניכר שמכיר היטב את פועלו של קמרי. "התחיל מזכיינות של עולם הממתקים ודוכנים בבתי חולים ובקניונים. בשלב מסוים התנתק קצת מעולם הממתקים, ונהיה זכיין גדול מדי. הוא הבין שמה שהוא צריך להיות זה מנהל תפעולי, הביא תחתיו אנשים ובנה להם את הסניף. הוא מביא השקעות גדולות וגוזר קופון גדול, ומתחיל את השנה עם ערימת צ'קים להפקיד".

אסף קמרי, טוני זיו ואודי סעדה / צילום: גיא סאסי

אותו גורם מתאר אדם חרוץ, ש"התרוצץ וחתם על לוקיישנים". לדבריו, "קמרי היה סוגר עסקאות בכל נכס אפשרי, אפילו בטלפון, באימפולסיביות ובמהירות, תוך עשר דקות. אלו נכסים קטנים, 20-40 מ"ר. גם עסקאות עתידיות - ידעו שהוא איש של מילה, והוא תפס מיקומים כמעט בכל מרכז מסחרי עתידי שבדרך. הוא היה נותן התחייבות, כאשר שכר דירה של חנות כזו הוא אלפים בודדים, וההתמחות שלו הייתה בלמצוא זכיינים, איתם הוא עושה שותפויות. הוא הגיע למצב שבכל שבוע היה פותח חנות, וחלק גדול מהכסף הוא עושה מבונוס הספקים בסוף השנה".

"מצד אחד הוא מגזימן, מצד שני המציאות מוגזמת", מוסיף אותו גורם. "החנויות שלו עושות בין 100 ל-300 אלף שקל בחודש בממוצע, לא יותר מזה, אבל כשיש הרבה, זה אחלה מחזור".

קמרי, כך מספר אותו גורם, "הבין שהדרך לפגוש כסף גדול זה רק במכירה" כך שכעת הוא מכוון להכנסת שותפים. אחד מהם הוא אייל גולן, שיחד התכוונו להקים רשת סופרמרקטים בשם Market 7 Express - אך המהלך לא יצא לפועל בסוף. "עד כה, הכל היה גלגול והשקעות. הוא יודע להביא מיקומים, לסגור עסקאות נדל"ן ולהביא זכיינים כמו שועל. הוא יודע לבוא לגדולים, להביא מפעיל, להיות הגוף הפיננסי ולתקתק. הוא תפס נישה של רשתות גדולות שמוכנות לתת זכיינות, ונהיה בעצמו רשת".

את אודי סעדה, בעלי קבוצת סלדן שרכש לפני כחודשיים 33% מסבן אקספרס תמורת 40 מיליון שקל, ורכש יחד עם קמרי וזיו את סבן אילבן, מתאר הגורם כ"נדל"ניסט שמעורב פתאום בהרבה דברים. הוא נחשב שחקן עולה שקצת מפזר כסף, השם שלו קופץ במיליון עסקאות עכשיו. וקמרי הוא בעצם כמו הרמי לוי של פעם, בתחילת דרכו".

בוחר שותפים כמו שהוא בוחר לוקיישנים

קמרי הקים לבד את מה שמתחיל להיראות כמו אימפריה. במהלך הדרך צירף שותפים, את כולם בחר מתוך אינסטינקט. כך הוא, עובד מהבטן. עם הזמר ליאור נרקיס גדל באותה שכונה בחולון והם חברי ילדות, את טוני זיו הכיר במהלך מגוריו בראשון לציון, לפני שעבר לסביון, ולפני שנתיים חברו גם עסקית. קמרי מעיד על עצמו כי כפי שבוחר מקומות, הוא בוחר אנשים טובים באמצע הדרך שיוכל ללמוד מהם ולהתפתח איתם. ההתמחות של סעדה בקניית מרכזים מסחריים שכונתיים היא ככל הנראה חלק הפאזל החסר לקמרי שחיבר את השניים.

"הוא איש מצחיק, שמדבר מאוד בגובה העיניים", מספר גורם בכיר מאוד בשוק. "מתישהו מישהו ישקיע בו, זה ברור, או שהוא ינפיק".

בכיר נוסף מענף המרכזים המסחריים מעיד כי קמרי ושותפיו "תמיד היו אנשים הגונים, לא התלהמו, Down To Earth. אם היו בעיות דיברנו ופתרנו, מעולם לא היו בעיות של כסף. אלו אנשים שאתה לא פוגש הרבה". אחרים אומרים כי "יש להם תמהיל מקרי של מקומות שהם הבינו שיכולים לעבוד ומצליחים לנהל אותם תפעולית טוב. יש להם סיכוי הרבה יותר גדול מלסבן אילבן".

קמרי מבין איך לעבוד עם הרשתות, עם המרכזים ועם הזכיינים. הוא מספר לגלובס שלמד לקרוא את מפת המיקומים, ועובד במעין משולש: השותפים, הזכיינים והצרכנים. את שלושת אלו הוא בעיקר מכבד, יודע לזהות את הצרכים והרצונות של כולם, בדגש על הצלחת הזכיינים, וגם רווחתם. החיבור לרשתות גדולות ומוכרות היה מבחינתו מאסט, האמצעי לעלות לליגה של הגדולים. לא רע עבור מי שהתחיל מדוכן קטן ובעוד כמה שנים ייתכן שכבר יחזיק במרכזים מסחריים שלמים, כך שהוא יהיה זה שיקבע בהם את הטון והתמהיל וינצח על המנגנון.

"בגלל שהתחלתי עם הקניונים ודרכם נחשפתי לכל הרשתות, הבנתי שלשנים הבאות אני צריך לחזק עצמי בעוד רשתות שהצליחו", אומר קמרי. "לא רק אלו שאני בניתי. אהבתי את הסגנון והדרך שלהם, והיה לי קל יותר כי אני כבר נמצא בכל המיקומים בארץ. מה טוב, מה צריך לעבוד. וכך זה התחבר".

בהתחלה קמרי עסק רק בחנויות נוחות בקניונים. לאחר מספר שנים, הבין שעליו ללמוד תחומים נוספים ולקח זיכיונות של רולדין וגולדה, "ומשם העסק התחיל לרוץ". הוא חתם בכל מקום עם חנות נוחות, מה שהוביל לכך שידע לזהות את הצרכים של אותה סביבה. באצטדיון כדורסל למשל, ידע שארומה הוא המותג המתאים ביותר בגלל הקצב המהיר. "50% מההצלחה היא בחירת לוקיישן טוב", הוא אומר. ב-25 השנים האחרונות לא נכנס לנישת חנויות הרחוב, והתמקד במקומות שאנשים צריכים להגיע אליהם.

"התחלתי את דרכי כזכיין, ואני יודע מה הזכיין צריך, מה מפריע ומה קשה לו. כך אני מרכיב את השותף הפעיל. להיות זכיין זה מאוד מורכב, צריך ללמוד את הימים הקשים והטובים, מה קורה במדינה כשיש בעיות כמו הקורונה ומלחמות. ישראל היא לא מדינה קלה לעשות בה עסקים, וזכיין צריך לדעת שיש לו גב מאחוריו, גם בימים הלא טובים, ולמדתי את זה על בשרי. ברגע שיש שותף מפעיל כמוני, שנותן את כל המעטפת ומבין אותם ואת המצוקה שלהם, קל להם יותר.

"עד שהחנות לא נפתחת, והזכיין אומר שהוא מדויק בהכל, אנחנו ביחד. העבודה הכי חשובה שלי היא להפעיל אותו ולהתניע כדי שיוכל להמשיך לבד. אנחנו בקשר אינטנסיבי בעיקר בתחילת הדרך, ולאחר מכן זה צריך לזרום לבד. אם זכיין רוצה להצליח, הוא יצליח גם בלעדי במהלך הדרך, אבל הוא חייב לקבל את המעטפת הראשונה שלי".

לא חובב סיכונים: "אוהב מקומות בטוחים"

השלב הבא ברכישת סבן אילבן הוא, קודם כל, הטמעת המודל של קמרי בשמונת הסניפים שרכש מאלקטרה צריכה, במטרה להפוך אותם לרווחיים הרבה, הרבה יותר. השלטים של המותג האמריקאי יוסרו, במקומם ייתלו שלטי סבן אקספרס, אבל התמהיל של שתי הרשתות ימוזג והסניפים יחוזקו באמצעות המוצרים שממלאים את סניפי סבן אקספרס. אלמנטים מסוימים שסבן אילבן התפרסמה בזכותם, כמו הנקניקיות, יישארו לעת עתה, אבל הכל תלוי בהעדפות הצרכן.

ההתמחות של קמרי באיתור לוקיישנים קטנים וזולים תעמוד פה למבחן. המיקומים של סניפי סבן אילבן מרכזיים, כמו למשל הסניף בדיזנגוף סנטר, הראשון שנפתח בארץ וזה שבימים הראשונים לאחר ההשקה הוביל לתורים ארוכים בכניסה. חלק מהמיקומים אינם המגרש הביתי שלו, המרכזים השכונתיים. אבל זה אחד הדברים שמסמלים את המעבר של קמרי לשלב הבא. גם גודל הסניפים, הגדול משמעותית מאלו שהפעיל עד כה, לא חקוק בסלע. לא מן הנמנע שבעתיד יפצל את השטח וינצל את המרחב לאיכלוס מותג נוסף משלל המותגים שהוא חולש עליהם, בין אם שלו או בזכיינות.

מלבד סבן אילבן, יש לקמרי לא מעט מטרות. אחת העיקריות שבהן היא חיזוק "בראל אלון", חברת יבוא ושיווק הממתקים שרכש לאחרונה עם סעדה וכניסה לשותפות עם בעליה. היא גם צפויה לשנות את שמה ל"סבן בראל". החברה מתמחה בהבאת טרנדים עולמיים לישראל, אחד הבולטים בהם הוא הרולאפס ששיגע את המדינה בקיץ שעבר, והיא עתידה להוות חיזוק משמעותי ולהיות אחד הספקים העיקריים לחנויות שלו. הרכישה הזו מהווה נדבך חשוב במסלול שהוא צועד בו, שכולל יצירת תמהיל שישלב בין החנויות שלו לבין הרשתות שהוא עובד עמן.

לצד כל אלו, קמרי מספר כי הוא לא אוהב להסתכן יותר מדי, משפט מפתיע מפיו של מי ששולח זרועות לכל עבר ולוקח לו דקות ספורות לחתום על עסקה. "אני אוהב את המקומות הבטוחים. בנייני משרדים שאנשים נכנסים אליהם בבוקר לעבוד, תמיד יהיו, כמו גם בתי חולים או מרכזים שכונתיים. בתחילת הדרך, בקניונים, שילמתי שכר דירה מאוד גבוה, אבל שילמתי אותו בהנאה, כי הקניונים היו מוקד משיכה שחייבים להגיע אליהם. סניפים של 50 מ"ר, בתי קפה של שלם וקח של 100 מ"ר. מעולם לא הפעלתי מסעדות עם מלצרים, מיתגתי את עצמי במקומות מסוימים בלבד. וזה מה שהצרכנים רוצים. העלויות בישראל גבוהות, ועסק שלא יודע להתנהל בצורה פשוטה, יתקשה להצליח".

עוד כתבות

פעילות כוחות צה''ל ברפיח / צילום: דובר צה''ל

100 מיליון שקל על רחפנים: נחשף הרכש המקומי של משרד הביטחון

משרד הביטחון רכש מחברות ישראליות בהיקף 30 מיליארד שקל מתחילת המלחמה ●  מחצית מהסכום שפורסם הוא עבור ציוד ביטחוני, תחמושת ונשק

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בקמפיין. אכזב / צילום: Reuters

בריטניה לקראת מהפך: אחרי סקנדל הימורים, אין מי ששם כסף על סונאק

שבוע לבחירות בבריטניה, התמונה ברורה: המפלגה השמרנית עושה ככל יכולתה להפסיד אותן, וללייבור רק נשאר לעמוד מנגד ולגרוף עוד ועוד מושבים בפרלמנט ● שערוריית ההימורים שבה אפילו שר מכהן הימר על הקדמת הבחירות מרמזת איזו תבוסה צפויה בממלכה

לן בלווטניק, בעלי רשת 13 / צילום: טים בישופ

המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק?

עשרות גורמים שעבדו עם לן בלווטניק, אחד מאנשי העסקים העשירים והמתוחכמים בעולם, מנסים לענות על השאלות: עד כמה היה מעורב במינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 ולאן פניו של הערוץ ● "אין סיכוי שלא היתה רוח גבית שלו"

משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות / צילום: יח''צ מזרחי טפחות

מניות הבנקים עולות מתחילת השנה, אז למה זו של מזרחי טפחות יורדת?

בשנת 2023 מניית בנק מזרחי הייתה השיאנית של המערכת הבנקאית. בזמן שלאומי והפועלים הציגו תשואה חד-ספרתית, מזרחי התבלט עם עליות דו-ספרתיות גבוהות ● אבל אז הגיעה 2024, ובזמן שמדד הבנקים עלה ב-3.5%, מניית מזרחי ירדה ביותר מ-7%

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסת ת"א; מדד הביטוח ירד בכ-2.7%, הבנקים ב-1.4%

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.7% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● בבנק אוף אמריקה מעריכים כי בנק ישראל לא יוכל להוריד ריבית השנה ● בבלקרוק חשים בנוח להקצות משקל יתר למניות הטכנולוגיה בוול סטריט ● מדד ה-PCE שיתפרסם בארה"ב בשישי צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, אך לא להקדים הורדת ריבית

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם המקלטים לנשים מוכות עברו מתפוסת יתר לתפוסת חסר?

האם במלחמה המקלטים לנשים מוכות מתרוקנים? כן, ולא בגלל ירידה באלימות ● המשרוקית של גלובס

כיתה ריקה. ילדים חשפו לראשונה את הפגיעה שלהם למבוגר מחוץ למשפחה, כמו גננת, מורה או יועצת בית ספר / צילום: Shutterstock

השעה דוחקת: איך נאכפת חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף קרן ידידות טורונטו: חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים

ביידן וטראמפ בעימות הראשון בסבב של 2020 / צילום: ap, Julio Cortez

ביידן נגד טראמפ: הערב מגיע ויכוח הטלוויזיה הראשון בין השניים

ויכוחי טלוויזיה בארה"ב לא חורצים בדרך-כלל את גורל הבחירות, אבל פה ושם הם הצליחו להשפיע - וייתכן שהוויכוח הנוכחי ייכנס לקטגוריה של "פה ושם" ● הערב, ההתעניינות העיקרית לא תהיה בנושאים, אלא בסגנון ובלשון הגוף ● הסקרים האחרונים מוסיפים להראות תיקו סטטיסטי

מפגינים בירושלים, הערב / צילום: ap, Leo Correa

המונים מפגינים בדרישה להשיב את החטופים ולקיים בחירות

צה"ל חיסל פעיל בחוליית שיגור של חיזבאללה, שני כטב"מים נפלו בראש הנקרה • אחרי האזהרות, קנדה בצעד משמעותי ראשון לפינוי אזרחיה מלבנון • סרן אלון סאקאג'יו, בן 22 מחדרה מסיירת חרוב נהרג במהלך פעילות מבצעית, לוחמים וצוות רפואה נפגעו בתקרית • עדכונים בולטים

איתן בן אליהו, מפקד חיל האוויר בדימוס, הכנס מדברים צפון / צילום: כדיה לוי

האם תהיה מלחמה בצפון? ההערכה של מפקד חיל האוויר לשעבר

האלוף במיל' איתן בן אליהו השתתף בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, שהתקיים בעכו ● "העובדה שישראל וחיזבאללה נוהגים בריסון יחסי בצפון מעידה על כך שיש אינטרס מובהק של שני הצדדים בשלב הזה לא לתת למצב להידרדר"● ומה צפוי ברצועת עזה? "אין אפשרות להציב תחלופה לחמאס, ולכן מי שהולך להישאר שם זה אנחנו. ואת המודל הזה אנחנו מכירים מ-18 שנים בלבנון"

ח''כ שמחה רוטמן / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"שינוי משטרי": הממשלה מקדמת מינוי נציב שופטים על ידי הכנסת

ח"כ שמחה רוטמן מקדם הצעת חוק לשינוי אופן הבחירה בנציב תלונות הציבור על שופטים, לפיה הבחירה תועבר מהוועדה לבחירת שופטים לכנסת ● יועמ"ש הנהלת בתי המשפט, ברק לייזר, ביקר בחריפות את הצעת החוק: "עשויה להוביל למינוי של אדם שאינו כשיר לכך, מתוך מניעים פוליטיים ואשר מטרתו היא לפגוע במערכת המשפט"

כך טיפסה המשכנתא הממוצעת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הנתונים שמגלים: כמה משכנתה לוקחים רוכשי דירות היוקרה

המשכנתה הממוצעת חצתה במאי את רף המיליון שקל, לראשונה מאז 2022 ● מהם המסלולים המועדפים על הרוכשים, ואיזה מסלול איבד את מעמד "כוכב המשכנתאות" ● מה גובה ההלוואות בקרב מגרילי דירות בהנחה לעומת רוכשים "רגילים" ומשקיעים ● וכיצד מתחלקות המשכנתאות בין דירות יקרות לזולות

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ארה"ב החרימה את המצלמות הסיניות. משטרת ישראל הציבה אותן בכבישים

המשטרה ציידה את מערך מצלמות הכביש שלה במוצריהן של חברות סיניות, שאסורות לשימוש בתשתיות הממשלתיות בארה"ב ובהולנד, בשל חשש לריגול וסכנה לביטחון לאומי ● הסיבה: הן זולות יותר ● יוצא שב"כ מזהיר מ"ניתוב השידור לשרתים של ממשלת סין"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

וול סטריט ננעלה בעליות; אמזון זינקה לראשונה מעל לשווי של 2 טריליון ד'

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● אירופה ננעלה בירידות קלות ● מניות הטכנולוגיה משכו את מדד ניקיי לעליות ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה ● בשישי יפורסם מדד ה-PCE בארה"ב

מגדלי אלון בתל אביב. בעיגול: ניר צוק / צילומים: Shutterstock, טל גבעוני

ענקית הסייבר פאלו אלטו במגעים להשתלט על מגדל שלם בת"א

החברה של ניר צוק השלימה עסקאות לשכירות חצי ממגדל אלון 1 ובוחנת שכירות של המגדל כולו ● אם המגעים יבשילו, המחיר יעמוד על כ־80 מיליון שקל בשנה ● הבעלים, הראל ומגדל, שוקלות למכור את המגדל כולו ב־2.5 מיליארד שקל

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: נתן ווייל, לע''מ

חיזוק מעמד היועמ"שית: בג"ץ בולם את המהפכה המשפטית השקטה

בשולי פסק הדין ההיסטורי בעניין חוק הגיוס, תשעת השופטים הבהירו כי היועמ"שית היא הפרשנית המוסמכת של החוק כלפי הממשלה, וכי כל עוד ביהמ"ש לא פוסק אחרת - הפירוש שלה מחייב את הממשלה ● להחלטת השופטים יש חשיבות בבלימת המהפכה המשפטית השקטה, שאחד מהיבטיה הוא הפחתת מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה

נתיבות / צילום: Shutterstock

ארבעה הסכמי גג חדשים יוסיפו 60 אלף יחידות דיור חדשות ברחבי הארץ

מועצת מקרקעי ישראל אישרה ארבעה הסכמי גג שיוסיפו 60 אלף יח"ד בין היתר בירושלים בנתיבות ובאופקים ● משרד הבינוי והשיכון משיק מיזם חדש להכשרות של עובדי בניין ישראליים ● הוועדה המחוזית חיפה הפקידה תוכנית התחדשות עירונית ראשונה בעיר שאינה בשכונות החוף ● חדשות השבוע בנדל"ן

מפעל נירלט השרוף בניר עוז. בעיגול: המנכ''ל עמרי לוטן / צילום: לירון מולדובן, דור פוזואלו

מנכ"ל מפעל נירלט שנשרף: "תמיד היינו מטרה, אבל לא יפחידו אותנו"

מפעל הצבע בניר עוז נשרף כליל במתקפת חמאס, ומאז מייצר במפעל זמני בבאר שבע ● במקביל, חלק מהמוצרים מיובאים מיוון. "הבנו שלייבא מטורקיה זה להרוג את עצמנו פעם שנייה" ● ישראל מתגייסת

הבית הלבן, ארה''ב. היחסים עם ישראל מתקררים / צילום: Shutterstock

בית הלבן מאשרים: התקדמות בפתרון אספקת הנשק לישראל

מיד אחרי גרמניה: הולנד קראה לאזרחיה לעזוב "בדחיפות" את לבנון • גלנט לפני פגישה עם סאליבן בבית הלבן: "את המחלוקות פותרים בחדרים סגורים" • הנשיא הרצוג נגד הקהילה הבינלאומית: "לא נוקפים אצבע, שלא יופתעו אם המצב בצפון ייצא משליטה" • תיעוד: תקיפה של מחבלים שירו טיל נ"ט לעבר כוחותינו • מטרה חשודה יורטה בדרך לאילת  ● עדכונים שוטפים 

עובד באתר בנייה / צילום: Shutterstock

האוצר אישר: מענק עד 4,500 בחודש לעובדי בניין

עובד שיתחיל לעבוד בענף הבנייה מתחילת חודש יוני ועד לסוף שנת 2024 יהיה זכאי למענק בסך 2,000 שקל, ובמקצועות מסוימים המענק יגיע עד ל-4,500 שקל לחודש ● המטרה: להתמודד עם המחסר הענק של עובדים בענף מאז אוקטובר