גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כטב"מים יורטו בצפון, שרפות פרצו בכמה מוקדים

יורט כטב"ם שהיה בדרכו לישראל מכיוון מזרח, משגרים יירטו כטב"מים נוספים שחדרו מלבנון • אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון וביישובי משגב • ראש חדש למנהלת תקומה בדרום; צ'ייני מונה לפרויקטור בצפון • רה"מ: ירידה דרמטית באספקת חימושים מארה"ב, מסה גדולה נותרה מאחור • עדכונים שוטפים

תצפית בניה ליד משגב עם / צילום: Shutterstock, Dmitriy Feldman svarshik
תצפית בניה ליד משגב עם / צילום: Shutterstock, Dmitriy Feldman svarshik

עדכונים שוטפים

21:50 - שני מטעני חבלה התפוצצו הערב בין טול כרם לבת חפר

שני מטענים התפוצצו הערב מעבר לגדר ההפרדה בטול כרם באזור בת חפר. תושבי מזרח עמק חפר שמעו היטב את הדי הפיצוצים. גורמים בצה"ל אומרים כי הם בודקים את נסיבות האירוע. תושב אזור בת חפר: שמענו שני פיצוצים ממש חזק ודי קרוב שהרעידו את כל החלונות בבית.

21:30 - שני פצועים קל מנ"ט שנורה לעבר מטולה

19:06 - צה"ל ושב"כ תקפו תשתיות טרור מהן פעלו מחבלי חמאס וגא"פ במרכז עזה

המחבלים פעלו מתוך מבנים שבעבר שימשו כמטה של אונר"א, על מנת להשתמש בהם כמגן לפעילות טרור. כחלק מתהליך ההכנה לתקיפה בוצעו בדיקות חוזי מהאוויר, חימוש מדויק ושימוש במידע מודיעיני נוסף, למניעת פגיעה בבלתי מעורבים.

17:04 - צה"ל השמיד מוצב אימונים של חמאס

דובר צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב רפיח, לחסל מחבלים חמושים ולהשמיד תשתיות טרור. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 פשטו והשמידו את מוצב "אבו סעיד", מוצב האימונים של גדוד תל סולטאן של ארגון חמאס ברפיח. במהלך הפשיטה, הלוחמים איתרו את משרדו של מפקד גדוד תל סולטאן, מחמוד חמדאן, מחסני אמצעי לחימה ומספר פירים הנמצאים בתהליך חקר והשמדה.

במרחב המוצב הלוחמים פשטו על משרדו של אחראי הירי תלול-מסלול החטיבתי של רפיח, יאסר נטט, שהיה אמון על כמה שיגורים לשטח ישראל ונגד כוחות הביטחון. במקביל לפשיטה על המוצב, פשטו הלוחמים על מתחם צבאי להכשרת מחבלי חמאס, איתרו אמצעי לחימה רבים, פירי מנהרות ומסמכים מודיעיניים.

15:50 - דיווח: חיזבאללה מאחסן כמות אדירה של נשק בנמל התעופה בביירות 

חיזבאללה מאחסן כמויות עצומות של טילים, נשק וחומרי נפץ איראניים בנמל התעופה האזרחי הראשי של ביירות, רפיק אל-חרירי - כך חשף היום (ראשון) עיתון טלגרף הבריטי.

על פי הדיווח, המאגר כולל בין היתר טילים איראנים מסוג פלק שבהם חיזבאללה השתמש במהלך הלחימה, טילי פתח 110 לטווח קצר, וגם טילי M-16 שהטווח שלהם מגיע ל-150-200 ק"מ. לצד זאת, דווח כי במקום יש גם טילי נ"ט מסוג קורנט, וגם כמות גדולה של טילים בליסטיים מסוג בורקאן, לצד חומרי נפץ שמאוחסנים שם.

עוד דווח כי בנמל התעופה נמצאים גם טילי קורנט נגד טנקים, כמויות גדולות של חומר נפץ מסוג RDX - אבקה לבנה רעילה המוכרת כ-cyclonite. הגילויים יעלו חשש שנמל התעופה רפיק אל-חרירי, שנמצא במרחק של ארבעה קילומטרים בלבד ממרכז העיר, עלול להפוך ליעד צבאי מרכזי", נטען. לכתבה המלאה ב-N12

15:30 - לוחם צה"ל נפצע קשה מפגיעת כטב"ם בצפון. הוא פונה לבית חולים, משפחתו עודכנה

14:04 - דובר צה"ל על האזעקות בצפון: זוהו כמה מטרות אוויריות שחצו מלבנון - כטב"ם יורט

דובר צה"ל הודיע כי בהמשך להתרעות שהופעלו בין 12:05 ל-12:12 באזור איילת השחר, זוהו כמה מטרות אוויריות חשודות שחצו מלבנון, ובהן כטב"ם שיורט בהצלחה בידי לוחמי ההגנה האווירית. התרעות על ירי רקטות וטילים במרחב דישון הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט. בנוסף אותרו כמה נפילות שגרמו לשרפות במספר מרחבים, כוחות הכיבוי פועלים כדי לכבות את השרפות.

12:18 - נתניהו: חלה ירידה דרמטית באספקת חימושים מארה"ב, מסה גדולה נותרה מאחור

על רקע העימות עם ארה"ב, רה"מ נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי לפני כארבעה חודשים, "חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה"ב לישראל". נתניהו אמר כי הוא מעריך את התמיכה של ביידן והממשל בישראל, וכי ארה"ב נתנה תמיכה באמצעי הגנה ובאמצעי התקפה, אולם ציין כי "המסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור".

חיזבאללה שיגר כטב"ם לאזור משגב. במה הוא רוצה לפגוע? 
מה צפוי בעזה? ההערכה של ראש ה-CIA לשעבר 

 "במשך שבועות ארוכים פנינו לידידינו האמריקנים בבקשה להאיץ את המשלוחים. עשינו זאת פעם אחר פעם. עשינו זאת בדרגים הגבוהים, ובכל הדרגים, ואני רוצה להדגיש - עשינו זאת בחדרי חדרים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור. לאחר חודשים של היעדר שינוי במצב זה, החלטתי לתת לכך ביטוי פומבי". 

12:08 - אזעקות בשורת יישובים בגליל העליון

12:05 - האלוף במיל' צ'ייני ימונה לפרויקטור הצפון, האלוף במיל' רון-טל ימונה לראש מנהלת תקומה

רה"מ בנימין נתניהו הודיע כי החליט למנות את האלוף במילואים יפתח רון-טל לתפקיד ראש מנהלת תקומה בדרום, ואת האלוף במילואים אליעזר (צ'ייני) מרום לראש מנהלת הצפון. "אני בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת, אני גם בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם החשובה", אמר נתניהו בישיבת הממשלה.

11:48 - האזעקות באזור משגב: בצה"ל מאשרים - יורטה מטרה אווירית חשודה

ההתרעות שהופעלו ביישובי הצפון נבעו מחשש לשברי המיירט שפגע במטרה אווירית מלבנון.

11:26 - אזעקה ביישובים במועצה האזורית משגב

אזעקות בשל חשש לירי רקטות הופעלו בשורת יישובים במועצה האזורית משגב שמדרום לכרמיאל, בחלקם בפעם הראשונה מאז חודש אוקטובר. על פי תושבים - נשמע יירוט עוד לפני הפעלת ההתרעות.

09:50 - יורט כטב"ם שהיה בדרכו לישראל מכיוון מזרח

מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שהיה בדרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח, כך עדכן דובר צה"ל. " הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות", נמסר מצה"ל.

08:06 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין הבוקר בצפון הארץ

כטב"ם חצה משטח לבנון ונפל במרחב בית הלל, אין נפגעים. במהלך הארוע שוגר מיירט לעבר הכלי, התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה מחשש לנפילת שברי יירוט. הארוע מתוחקר.

8:02 - צה"ל תקף מחבלי חיזבאללה לצד תשתיות טרור בשימוש הארגון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא ועמדת תצפית נוספת במרחב. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלי חיזבאללה שזוהתה במרחב א-טייבה בידי כוחות מיחידה 869.

07:35 - בצל המתיחות עם ארה"ב, גלנט המריא לוושינגטון: "פגישות מכריעות לעתיד המלחמה"

מטרת הנסיעה אליה יצא שר הביטחון, היא לפתור את משבר החימושים. חלק גדול מהביקור יעסוק במצב הביטחוני בצפון. המתווך הוכשטיין הבהיר בשיחות סגורות שהוא "לא הרים ידיים". קנדה נערכת להוצאת אזרחיה מלבנון - וכווית קראה לאזרחיה לעזוב את המדינה. לכתבה המלאה ב-N12

07:15 - כטב"ם חיזבאללה התפוצץ במרחב בית הלל, לא ידוע על נפגעים

06:48 - התרעות על חדירת כלי טיס עוין וירי טילים הופעלו ביישובי הגליל העליון

06:18 - מיירט שוגר לעבר מטרה באזור הקריות בשל זיהוי שווא

תושבים באזור חיפה והקריות דיווחו על יירוט ללא התרעה במרחב הימי. בצה"ל עדכנו כי שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שזוהתה במרחב הים, סמוך לאזור הקריות, וכי זמן קצר לאחר שיגור המיירט התברר כי מדובר בזיהוי שווא. 

04:30 - סנטקום: השמדנו כלי שיט של החות'ים בים האדום

צבא ארצות הברית השמיד שלושה כלי שיט של החות'ים בים האדום, כך הודיע פיקוד המרכז של ארצות הברית (סנטקום). בתוך כך, ארצות הברית מכחישה את הטענות של החות'ים לפיהם הצליחו לפגוע בנושאת המטוסים אייזנהאוור. 

03:45 - הפגנות נגד הממשלה ולמען השבת החטופים התקיימו ברחבי הארץ

כמו בכל מוצאי שבת בחודשים האחרונים, המונים הפגינו בשורת מוקדים ברחבי הארץ, בהם  ירושלים, קיסריה, חיפה ובאר שבע. חברי הכנסת מהמחנה הממלכתי בני גנץ וגדי אייזנקוט השתתפו בהפגנות. בסיום ההפגנה בקפלן, מאות מפגינים צעדו למצודת זאב בת"א והבעירו מיצג עם הכיתוב "אין בית". עימותים פרצו עם השוטרים שהשתמשו בכוח רב, פרשים דהרו על המדרכות. אילנה גריצ'בסקי, ששוחררה מהשבי: "חווינו התעללות נוראית. אף שר לא טרח להתקשר אליי". לכתבה המלאה ב-N12 

ההפגנה בקפלן / צילום: איתן סלונים

22:35 - הותר לפרסום: לוחם שריון נפל ברצועת עזה

דובר צה"ל פרסם כי רס"ל במילואים גרוס מלכיה, בן 25 לוחם שריון מסוסיה, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. מלכיה ז"ל, שלמד בישיבת אור עציון, הוא החלל הרביעי מהיישוב שלו.

רס''ל (במיל') גרוס מלכיה ז''ל / צילום: דובר צה''ל

22:30 - מבוי סתום במגעים לעסקת חטופים; גורם מדיני בכיר: אין דרך להתקדם

בישראל מודים כי למתווכות אין מנופי לחץ על סינוואר שבמנהרה ואין נתיב נראה לעין להתקדמות. גורם מדיני בכיר הבהיר כי ישראל הלכה הכי רחוק שאפשר במו"מ: "אין יותר על מה לדון, לא נרפה ממנוף הלחץ הצבאי - זה מה שנשאר לנו". הגורם שלל את הטענה שישראל יכולה לסיים את המלחמה ואז לחדש את המתקפה: "אם נוציא כוחות מעזה - מרבית החטופים יישארו בידי חמאס". לכתבה המלאה ב-N12

20:41 - אזעקות במטולה בעקבות ירי רקטות וטילים

20:39 - דיווח: המיליציות הפרו-איראניות בעיראק תקפו כוחות אמריקניים

לפי הדיווח, בוצעה מתקפת כטב"ם על בסיס א-תנף של כוחות צבא ארה"ב בגבול סוריה-ירדן-עיראק. מדובר בתקיפה ראשונה של המיליציות הפרו-איראניות נגד האמריקנים במשך קרוב לחמישה חודשים.

19:34 - בלבנון דיווחו על תקיפה של צה"ל במזרח צידון

18:49 - החות'ים טוענים כי תקפו ספינה במפרץ עדן

דובר הזרוע הצבאית של החות'ים טוען שהם תקפו ספינה מסחרית במפרץ עדן ואת נושאת המטוסים דווייט אייזנהאוור בים סוף.

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

בנימין נתניהו ואבי שמחון / צילום: עמוס בן גרשום-לע''מ

"מכירת חיסול": נתניהו ויועצו הכלכלי דוחפים למבצע שחרור "רווחים כלואים"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שר האוצר הציג בפני הנהלת המשרד בקשה מטעם אבי שמחון ובתמיכת נתניהו, לצאת למבצע שחרור "רווחים כלואים" כדי לתמרץ חברות לחלק דיבידנד תמורת מס מופחת ● לפי שמחון, המהלך יזרים 20 מיליארד שקל למדינה ויסייע מול הגירעון ● בדרג המקצועי טוענים: "מכירת חיסול"

לא חיזבאללה ולא חמאס, זה כנראה האיום הגדול ביותר על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב הזרימה לישראל סיוע ביטחוני בשווי 6.5 מיליארד דולר, איראן מגבירה את האיומים לבנות פצצות אטום, ובגרמניה נכנס לתוקף חוק חדש שרוצה למנוע מאנטישמים לקבל אזרחות ● כותרות העיתונים בעולם

המרגלים הרוסים מהבית ממול / צילום: צילומי מסך

הם חייו שנים כזוג מנומנם, עד שנודע שהם חלק מתוכנית העילית של פוטין

הזוג הנשוי והשקט, שהתחזה לצמד מהגרים ארגנטינאים בסלובניה, התגלה כחלק מהמאמץ האגרסיבי של פוטין לשתול במערב סוכני מודיעין בכיסוי עמוק ● תחקיר חוצה יבשות חושף רשת שקרים ומזימות, ומדגים איך בונים זהות בדויה בתוכנית העילית של שירות הביון הרוסי - בעלות של מיליוני דולרים לאדם

מערכת טילים מתקדמת ספייק LR2 מתוצרת רפאל / צילום: רפאל

שיגור תוך פחות מחצי דקה: 80 אלף טילים ישראליים כבר נמכרו

הסטארט-אפ הישראלי שמכווין מטוסי קרב אל מפעילי כטב"מים ● הביקוש לטילי ספייק מתוצרת רפאל ממשיך לצמוח ● הענקית הביטחונית הגרמנית קיבלה הזמנה היסטורית של פגזי 155 מ"מ ● וגם: המדינות הנורדיות מאחדות כוחות בשל החשש מרוסיה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מפעל נירלט השרוף בניר עוז. בעיגול: המנכ''ל עמרי לוטן / צילום: לירון מולדובן, דור פוזואלו

מנכ"ל מפעל נירלט שנשרף: "תמיד היינו מטרה, אבל לא יפחידו אותנו"

מפעל הצבע בניר עוז נשרף כליל במתקפת חמאס, ומאז מייצר במפעל זמני בבאר שבע ● במקביל, חלק מהמוצרים מיובאים מיוון. "הבנו שלייבא מטורקיה זה להרוג את עצמנו פעם שנייה" ● ישראל מתגייסת

כך טיפסה המשכנתא הממוצעת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הנתונים שמגלים: כמה משכנתה לוקחים רוכשי דירות היוקרה

המשכנתה הממוצעת חצתה במאי את רף המיליון שקל, לראשונה מאז 2022 ● מהם המסלולים המועדפים על הרוכשים, ואיזה מסלול איבד את מעמד "כוכב המשכנתאות" ● מה גובה ההלוואות בקרב מגרילי דירות בהנחה לעומת רוכשים "רגילים" ומשקיעים ● וכיצד מתחלקות המשכנתאות בין דירות יקרות לזולות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; מדד ת"א נפט וגז קפץ בכ-2.7%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● ניו-מד אנרג'י: ניתן אור ירוק ממשרד האנרגיה להגדלת יצוא הגז הטבעי והרחבת האספקה למשק המקומי ● IBI: מאזן הכוחות נוטה לפיחות בשקל בחודשים הקרובים ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה של 3.1%, מעל הרף העליון של בנק ישראל ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה

דולרים / צילום: Shutterstock

הכי חזק בעולם? הדולר מאבד מכוחו. מי מתחזק על חשבונו

הדולר האמריקאי הוא המטבע החזק בעולם, אך הוא תופס כיום נתח של 60% בלבד מהרזרבות של הבנקים המרכזיים - לעומת 70% בתחילת שנות האלפיים

השר לשעבר יזהר שי. בין העותרים / צילום: תמר מצפי

נפגעי ה-7 באוקטובר עתרו לבג"ץ: להקים ועדת חקירה ממלכתית

העותרים - משפחות נרצחים וחטופים והורים לחיילים שנהרגו, ובהם גם השר לשעבר יזהר שי - טוענים כי "ככל שיואץ תהליך הקמתה של ועדת חקירה, יוכלו ממצאי הביניים שלה לסייע מיידית בתהליכי קבלת החלטות ובניהול המערכה שבה מצויה המדינה" ● לדבריהם, הסירוב של הממשלה לעשות כן "רק מעצים בציבור את תחושת הבגידה והנטישה"

אדם, בהופעה ב-2011 / צילום: ויקיפדיה

בגיל 64: הזמר אדם הלך לעולמו אחרי מאבק במחלת הסרטן

בית החולים איכילוב הודיע על מותו של הזמר אדם, שהשאיר מילים אחרונות לפרסם אחרי מותו: "אם אתם קוראים את המילים האלה, סימן שאני בעולם שכולו טוב. רוצה להודות על המסע המופלא בחיים האלה" • התייחס גם לחטופים: "אנסה לפעול מלמעלה"

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בקמפיין. אכזב / צילום: Reuters

בריטניה לקראת מהפך: אחרי סקנדל הימורים, אין מי ששם כסף על סונאק

שבוע לבחירות בבריטניה, התמונה ברורה: המפלגה השמרנית עושה ככל יכולתה להפסיד אותן, וללייבור רק נשאר לעמוד מנגד ולגרוף עוד ועוד מושבים בפרלמנט ● שערוריית ההימורים שבה אפילו שר מכהן הימר על הקדמת הבחירות מרמזת איזו תבוסה צפויה בממלכה

האור הכחול / אילוסטרציה: Shutterstock

מחקרים חדשים מנפצים את כל מה שחשבתם על צפייה במסכים לפני השינה

במשך השנים האשימו את האור הכחול שבוקע ממכשירים אלקטרוניים בכך שהוא גורם הפרעות שינה, ואפילו התפתח שוק של עשרות מיליוני דולרים לניטרול ההשפעה שלו ● אבל מחקר שפורסם לאחרונה מנפץ כמה מיתוסים על הקשר בין ההיצמדות למסכים בלילה לאיכות השינה, וטוען שלפעמים הם אפילו יכולים לעזור להירדם ● אז איפה בכל זאת הבעיה?

השבוע בעולם / חומרים: AP- Sputnik, Kremlin, Dan Kitwood עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ג'סטין סופרסטאר (לשעבר) מתקרב אל סוף שלטונו בקנדה, והצבאים השתגעו

צווי מעצר נגד נשיאים, שרי הגנה ורמטכ"לים ● מפגינים מציתים את הפרלמנט של קניה והנשיא חוזר בו ממסים חדשים ● מואצים חילופי המשמרות הפוליטיים בדמוקרטיות ● השימוש בנשק באמריקה מוכרז "משבר בריאות ציבורי" ● הדציבלים הורגים צבאים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מפגינים בירושלים, הערב / צילום: ap, Leo Correa

המונים מפגינים בדרישה להשיב את החטופים ולקיים בחירות

צה"ל חיסל פעיל בחוליית שיגור של חיזבאללה, שני כטב"מים נפלו בראש הנקרה • אחרי האזהרות, קנדה בצעד משמעותי ראשון לפינוי אזרחיה מלבנון • סרן אלון סאקאג'יו, בן 22 מחדרה מסיירת חרוב נהרג במהלך פעילות מבצעית, לוחמים וצוות רפואה נפגעו בתקרית • עדכונים בולטים

מרין לה־פן (RN/UXD), עמנואל מקרון (ENS), ז'אן לוק מלנשון (NFP) / צילומים: רויטרס - Blondet Eliot/ABACA , Andre Pain/Pool , William Cannarella / Panoramic

צרפת הולכת לבחירות: מהן ההבטחות הכלכליות של הימין הפופוליסטי ולמי יצביעו היהודים

ביום ראשון הקרוב יחלו הבחירות לפרלמנט הצרפתי שייערכו בשני סבבים ● 48 מיליון בעלי זכות בחירה יבחרו בין שלוש חזיתות עיקריות המורכבות ממפלגות הימין הפופוליסטי, מפלגות השמאל הפופוליסטי ומפלגת המרכז הרדיקלי של הנשיא מקרון ● מה צפוי לקרות, ואיך הבחירות ישפיעו על כלכלת האיחוד האירופי? ● גלובס עושה סדר

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; מיקרון ירדה בכ-7%, אנבידיה ב-1.9%, פאלו אלטו זינקה ב-5%

נייקי תדווח אחרי הנעילה, מה צפוי? ● VanEck הגישה בקשה לתעודת סל עוקבת אחרי המטבע סולנה ● מניות וולגרין וליוויס ירדו בחדות ● מניית צ'יפוטלה פוצלה היום ביחס היסטורי של 50 ל-1 ● בלומברג: הדוח של מיקרון הוא תזכורת לסיכונים בשוק שבבי הבינה המלאכותית ● מדד ה-PCE שיתפרסם מחר בארה"ב צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, בינתיים, שוק העבודה מתקרר

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם המקלטים לנשים מוכות עברו מתפוסת יתר לתפוסת חסר?

האם במלחמה המקלטים לנשים מוכות מתרוקנים? כן, ולא בגלל ירידה באלימות ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

במחירים אטרקטיביים: פלח הרכבים שצפוי לעשות קאמבק

המכסים הכבדים שהוטלו על רכבים חשמליים מסין מעודד את היצרנים במדינה לייצא דגמים שאינם נענשים במכס כמו החשמליים, בהם גרסאות פלאג־אין של דגמים פופולריים ● וגם: הקרוס־אובר החשמלי היוקרתי־ספורטיבי שנחת בישראל ● השבוע בענף הרכב

מ''מ נשיא בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן / צילום: רפי קוץ

האופן בו הוגש פסק הדין בנושא חוק הגיוס מספר הרבה יותר ממה שנדמה

סוגיית הגיוס הצליחה לאחד את שופטי בית המשפט העליון גם בתקופות סוערות מאוד, ופסק הדין שניתן השבוע הוא דוגמה מוחצת לכך - במיוחד נוכח העובדה שכתיבתו הייתה פה־אחד ● החלטת השופטים לוותר על סגנונם האישי ועל הפנייה לקוראים שלהם באה להעביר מסר ברור: בעניין הזה אין שום מחלוקת

הבית הלבן, ארה''ב. היחסים עם ישראל מתקררים / צילום: Shutterstock

בית הלבן מאשרים: התקדמות בפתרון אספקת הנשק לישראל

מיד אחרי גרמניה: הולנד קראה לאזרחיה לעזוב "בדחיפות" את לבנון • גלנט לפני פגישה עם סאליבן בבית הלבן: "את המחלוקות פותרים בחדרים סגורים" • הנשיא הרצוג נגד הקהילה הבינלאומית: "לא נוקפים אצבע, שלא יופתעו אם המצב בצפון ייצא משליטה" • תיעוד: תקיפה של מחבלים שירו טיל נ"ט לעבר כוחותינו • מטרה חשודה יורטה בדרך לאילת  ● עדכונים שוטפים