גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המנכ"לית שרוצה לטפל באחת הבעיות שהכי מטרידות גברים

כשמנכ"לית ויריליטי מדיקל, שרון רביד, נדרשה להעביר את מוצר הסקס-טק שלה מהניסויים הקליניים לשלב המסחרי, היא הייתה צריכה להבין איך פונים לגברים עם בעיות בתפקוד המיני ● מה אפשר ללמוד מההצלחה של ויאגרה, ומה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה?

שרון רביד, מנכ''לית ויריליטי / צילום: מיכל בנדק
שרון רביד, מנכ''לית ויריליטי / צילום: מיכל בנדק

היום הראשון של שרון רביד כמנכ"לית ויריליטי, חברה שפיתחה טיפול בשפיכה מוקדמת, נקבע ל-8 באוקטובר 2023. כמה חודשים לפני כן, לאחר כשש שנים כמנכ"לית חברת האסתטיקה פולוג'ן, פנו אליה מוויריליטי, ואף שלא התכוונה לעזוב את פולוג'ן, היא התלהבה מהרעיון לעבוד עם משקיעים כמו מורי ארקין, בתחום חדש לגמרי, סקס-טק, שנחשב "אוקיאנוס כחול" בהשוואה לשוק האסתטיקה הרפואית התחרותי.

ראיון | הוא כתב רב מכר על ישראל, היום הוא מפחד להסתובב בארה"ב 
ראיון | הם נפגשו בטכניון והחליטו להקים חברה. היום היא שווה מיליארדים 
מחקרים חדשים מגלים: האם צפייה בטלוויזיה בלילה באמת הורסת את השינה? 

יום לפני שהתייצבה לראשונה במשרד, התרחשו אירועי השבת השחורה, "ואני מוצאת את עצמי דואגת לצוות הקודם שלי, אבל גם חייבת לתת לצוות החדש, שאני עוד לא מכירה, הרגשה שמישהו דואג להם. מצאתי את עצמי בשבת ב-11 בבוקר בתוך כל הכאוס, מתקשרת לאנשים ואומרת להם: 'נעים מאוד, אני המנכ"לית שעוד לא פגשתם, ואנחנו נראה מה קורה פה מיום ליום'. את כל ההיכרות עשינו בהתחלה בטימס".

להקפיד על שפה רפואית

רביד נכנסה לתפקיד לא פשוט. ויריליטי, שהוקמה ב-2016, עמדה לפני המעבר משלב פיתוח המוצר והניסוי הקליני לשלב המסחרי, והיא הייתה צריכה להבין איך מסבירים לגברים הסובלים משפיכה מוקדמת שכדאי להם לתת לעצמם זרם חשמלי באזור אינטימי כדי להאריך את הזמן עד השפיכה פי שניים-שלושה. השאלה המקדימה הייתה, איך בכלל לשוחח איתם על הנושא הזה?

 

מותג אחד פתר בעיה דומה בעבר בהצלחה מסחררת: ויאגרה מבית פייזר. במאמר שפורסם לאחרונה באתר Medscape, סיפר ד"ר ארתור קפלן, רופא מומחה לאתיקה רפואית באוניברסיטת NYU, שייעץ לחברה בהשקת המוצר, על כמה מהעקרונות שהובילו את החברה בהשקה ורלוונטיים היום לוויריליטי. קודם כול, כתב קפלן, יש למצוא שם רפואי לבעיה. במקום "אימפוטנציה", מילה שמשתמשים בה גם כעלבון, פייזר הגדירה את הבעיה "אי תפקוד הזקפה" (Erectile Dysfunction).

קפלן מספר שהיה חשוב לחברה לדבוק בתדמית רפואית ולהימנע מביקורת מצד גורמים שמרנים. כך גויס בוב דול, פוליטיקאי שמרן ונשוי, שהסכים תמורת סכום כסף שניתן רק לנחש להופיע בטלוויזיה ולומר שהוא סובל מאי-תפקוד הזקפה.

השם הקליני היה חשוב גם לתיאום ציפיות: ויאגרה מטפלת רק בזקפה. אם מה שחסר הוא חשק מיני, זה לא פתרון קסם. מתברר שגברים רבים אינם מחדשים מרשם לוויאגרה כי הציפיות שלהם מהמוצר לא נענו, בדיוק מהסיבה הזאת.

פייזר גם הגדירה מה נחשב אי-תפקוד הזקפה. היה קו ברור שממנו לא מומלץ להתעלם עוד מהבעיה.

בסופו של דבר, הפופולריות של ויאגרה קשורה גם בכישלון של הגישה הזאת. היא כן מוצבה כתרופה, אבל גם (באופן מוטעה) כמוצר לאונות מקסימלית לאנשים בלי בעיות שרק רוצים לעשות כיף. המיצוב הזה הפחית את הבושה, ואיפשר גם למי שבאמת סובלים מבעיה להרגיש נוח לבקש מרשם. המוצר נמכר בכ-40 מיליארד דולר במשך שנות הפטנט שלו.

שלא ייראה כמו קונדום

הפיצוח המדויק של אופן הפנייה לצרכן הוא קריטי. בוויריליטי האתגרים דומים, ורביד עשתה כמה שינויים כשנכנסה לתפקיד. "בהתחלה, המוצר תוכנן להימכר באריזה שהזכירה קונדום", אומרת רביד. "זה ממקם אותו נכון בעולם יחסי המין, אבל זה מוצר אלקטרוניקה רפואי שעבר את כל תהליך הניסויים הקליניים, והמחיר שלו הוא בהתאם. הדבר הכי חשוב לאדם שמנסה מוצר לגירוי חשמלי באזור אינטימי, הוא לדעת שזה בטוח". לכן האריזה שונתה כך שתיראה כאריזת מוצר רפואי.

מוצר הסקס-טק של ויריליטי מדיקל / צילום: ויריליטי מדיקל

שאלה נוספת היא מי יקנה את המוצר. "עבדנו עם חברת Interbrand שחוקרת את הפסיכולוגיה של רכישת מוצרים רפואיים. אם בהתחלה המחשבה הייתה שהאישה תקנה את המוצר עבור הגבר, כי היא זו שהבעיה מפריעה לה, המחקר הראה שהנשים אולי מנכיחות את הבעיה, אבל הגברים הם אלה שקונים את המוצר לבסוף. לכן עיצבנו את המוצר כגברי בנראות שלו".

את שם המוצר, In2, ירשה רביד מההנהלה הקודמת ובחרה להשאיר. הוא משדר אינטימיות וגם שני אנשים, היא אומרת. המוצר כבר נמכר בישראל ובבריטניה. בעתיד, החברה מתכוונת להיכנס גם לשוק האמריקאי בערוצים ישירים ודרך רופאים וקליניקות.

בישראל, השיח כרגע הוא בעיקר עם מטפלים מיניים, "בגלל הקשר שכבר היה לנו ומתוך הבנה שצריך לבנות למוצר קרדביליות של איש מקצוע", לדברי רביד. במקביל, לחברה יש אתר שניתן להזמין ממנו את המכשיר. בבריטניה, יש לוויריליטי קמפיין ישיר לצרכן דרך פרסום והרשתות החברתיות. "פייסבוק לא אפשרו לנו להעלות פוסטים ממומנים כי זה סקס. עבדנו קשה כדי לגרום לאלגוריתם לא לזרוק אותנו", היא מספרת.

זו תמצית האתגר השיווקי: לדבר בפתיחות על מיניות בלי לעבור את הגבול. "אנחנו רואים שהמתעניינים צמאים למידע. הם רוצים להבין אם מה שיש להם נחשב שפיכה מוקדמת, ומה בדיוק המוצר יכול לעשות בשבילם. היום שפיכה מוקדמת מוגדרת כשפיכה עד דקה לאחר החדירה (אם הכוונה הייתה להמשיך יותר מכך), והמוצר יכול לתרום למי שהשפיכה שלו היא עד שתי דקות.

מה נחשב משך זמן נורמלי?
"4-5 דקות. אבל כל העיסוק בזמנים מדויקים הוא בעייתי וגורם המון אי-נוחות לגברים. הדבר העיקרי הוא אם שני הצדדים למפגש מרוצים".

מהן החלופות הקיימות בשוק למוצר הזה?
"אפשר להתערב באמצעות תרופות פסיכיאטריות, אבל זה פתרון מרתיע למי שרוצה לטפל רק בשפיכה מוקדמת. יש גם מוצרים מאלחשים, שאכן מאריכים את משך הזקפה אבל פוגמים בהנאה ומאלחשים גם את איבר המין של הפרטנר/ית.

"ישנם כל מיני מכשירים שנראים כמו מכשירים אינקוויזיציה. הזמנו אחד כזה מסין באלפי דולרים, וכשהוא הגיע חטפנו חום. זה מין שואב אבק ענק שתופס חצי חדר, שמטרתו סוג של לשאוב את האיבר לכדי זקפה. גם אם לנו זה נראה משונה, בפועל אלה מוצרים שנתחרה בהם".

עולם הסקס־טק מתעורר

רביד רואה את ויריליטי, לצד ויאגרה, נטועה בעולם ה"סקס-טק" שמתחיל להתעורר. "אנחנו רואים מוצרים כמו מכשיר למדידת אורגזמה לנשים שמנסות להגיע לאורגזמה ורוצות לדעת אם מה שהן חוו זה הדבר. סוג אחר של סקס-טק הוא למשל טיפולים להצרת הווגינה. היום רוב הפתרונות בתחום הזה הם לא מאוד נעימים, אבל אם זה צורך או רצון של אנשים אז השוק ימשיך לחפש פתרון טוב. תחום נוסף הוא הליבידו הנשי".

מה אמרו לך על כך שאת אישה בחברה שפיתחה מוצר לגברים?
"הבעיה הזאת היא גם של נשים, ובעוד שגברים מכחישים לפעמים את הבעיה, אנחנו הנשים מביטות בה באומץ".

ייצור בימים אלה גם הוא אתגר. היכן תייצרו?
"אנחנו עדיין בוחנים זאת. סין מפתה מבחינת העלויות, אבל יש סיכון גיאו-פוליטי. מבחינתי אין פרות קדושות ואם נצטרך לתכנן את המוצר מחדש כדי להוזיל אותו אז נעשה זאת".

סין היא גם שוק פוטנציאלי, של מיליארדי דולרים, אומרת רביד.

עוד כתבות

ליאור אשכול / צילום: ניר סלקמן

ליאור אשכול מסיימת את תפקידה כמנכ"לית וולט ישראל; זה הקידום שתקבל

מנכ"לית וולט ישראל, ליאור אשכול, מסיימת את תפקידה ותקודם בקרוב לתפקיד בהנהלה הגלובלית, במסגרתו תהיה אחראית על הפעילות בשווקים אסטרטגיים של וולט בעולם, ביניהם ישראל ● היא תישאר בתפקידה הנוכחי עד לאיתור ומינוי מחליף

מיכל אלרן אלון, מנהלת תכנית חוסן באקדמיה של הקואליציה הישראלית לטראומה / צילום: הקואליציה הישראלית לטראומה

כחמישית מהסטודנטים וחברי הסגל האקדמי בארץ פנו לטיפול נפשי במלחמה

הקואליציה הישראלית לטראומה איגדה כ־20 מוסדות השכלה גבוהה בישראל, במטרה לקדם את תוכנית "חוסן לאקדמיה" ● מנהלת התוכנית: "אנחנו נותנים כלים אופרטיביים לזיהוי נורות אדומות" ● ישראל מתגייסת

מעבירים או מקבלים 2,000 שקל בחודש בפייבוקס או ביט? העמלות החדשות יגיעו גם לכיס שלכם

החל מ־2025, מאות אלפי לקוחות ביט ופייבוקס יידרשו לשלם עמלה חדשה שלפי הערכות תגיע לכ־1% ● בין אותם מאות אלפים נמנים בעלי עסקים קטנים וסטודנטים, ובשוק בו כמעט אין תחרות, כמות הלקוחות המשלמים צפויה ללכת ולגדול

הקריה למחקר גרעיני בנגב / צילום: Reuters

דיווח: ישראל השקיעה ב-2023 יותר ממיליארד דולר בנשק גרעיני

לפי התנועה הבינלאומית להשמדת נשק גרעיני (ICAN), ישראל השקיעה בשנת 2023 כ-1.1 מיליארד דולר בנשק גרעיני - מעט יותר מפקיסטן וקוריאה הצפונית ● השיאנית העולמית היא ארה"ב, שהיקף ההשקעה שלה בנשק גרעיני בשנה שעברה גדול יותר משל כל המדינות בעלות ארסנל גרעיני גם יחד

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

נער האוצר שהפך למנכ"ל בנק הפועלים: הדרך של ידין ענתבי לפסגה

ענתבי כיהן בתפקיד הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון הפנסיוני בשנים הגורליות שלאחר חקיקת רפורמת בכר, ש"בראה" את שוק ההון הישראלי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום ● בתפקידו כראש חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית של הפועלים, הצליח ענתבי להיחלץ מפרשת העלמות המסים בארה"ב. כעת הוא הופך למנכ"ל הבנק

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

נבחר המנכ"ל הבא לבנק הפועלים: ידין ענתבי

ענתבי נחשב לאחד הגורמים הבכירים במערכת הבנקאית בארץ, והוא מכהן כיום כמשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית בבנק הפועלים

ג'ו ביידן בכנס של ארגון NAACP / צילום: ap, Paul Sancya

הבכירים שאולי יתחרו על כתרו של ג'ו ביידן

ברשימה המצטיירת של טוענים פוטנציאליים לכתרו הנשמט של ביידן מופיעים בעיקר מושלי מדינות ● מפתיע לראות את חסרונם של סנאטורים, לפחות בין השמות המוזכרים ביותר

אחות בתחנת אחיות בבית חולים / צילום: Shutterstock, Andrey Popov

בפעם השנייה: טעויות במערכת ניהול תיקי המטופלים של בתי החולים

בעקבות התקלה במערכת קמיליון של בתי החולים, נרשמה העתקה שגויה של מידע קליני של חלק מהמאושפזים - סוג דם, אבחנות ופרוצדורות ● כרגע משרד הבריאות אינו ממליץ למטופלים על פעולה כלשהי

וורן באפט / צילום: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הצוואה של וורן באפט: כך יתחלק הונו של משקיע העל

המשקיע המפורסם המחזיק במניות ברקשייר האת'וויי בשווי מעל 130 מיליארד דולר, עתיד להפנות את מרבית הונו לקרן צדקה חדשה שתנוהל ע"י ילדיו ● "אני מרגיש טוב מאוד לגבי הערכים של ילדיי, ויש לי 100% אמון בהתנהלותם", אמר ● בקרן גייטס הוא כנראה מאמין פחות

אמסטרדם / צילום: Shutterstock

הטיסות בוטלו, המחירים קפצו: ליעד הזה כנראה שלא תוכלו לטוס השנה

חברות התעופה טראנסאוויה, KLM ואיזי ג'ט השהו את פעילותן בקו ת"א־אמסטרדם ● בין הסיבות: ירידה בביקוש והעובדה שהיעד לרוב לא משמש לקונקשיין באירופה ● ההערכה: המחירים עלו ב־30%

דוד פתאל, בעלים ומנכ''ל מלונות פתאל, בכנס הנדל''ן של EY / צילום: כדיה לוי

דוד פתאל: "אנשים מעדיפים היום חוויות על פני חסכונות"

על אף שחלק מהשלכות ימי הקורונה טרם התפוגגו - דוד פתאל, בעלים ומנכ"ל רשת מלונות פתאל, העריך היום בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY כי שוק התיירות מתקרב לרמות השיא של שנת 2019

החוסכים בישראל יוגבלו בהשקעתם לנאסד''ק / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, שאטרסטוק

היום זה קורה: הכירו את המגבלות החדשות על ההשקעות שלכם

היום תחל הרפורמה במסלולי החיסכון שנועדה לעשות סדר בפנסיות של הציבור ● אילו אפשרויות השקעה חדשות היא פותחת, כיצד יושפעו ממנה מי שנצמדו למדד מניות הטכנולוגיה האמריקאי, שעלה ב־15% רק מתחילת מאי, וכיצד עשויים הגופים המנהלים את כספי הציבור לעקוף את המגבלה?

ד''ר זאב פרבמן, מנכ''ל לייטריקס / צילום: אייל מרילוס

פיטורים בלייטריקס הישראלית: 70 עובדים יעזבו את החברה

לייטריקס הודיעה כי תבצע שינוי מיקוד לכיוון הבינה המלאכותית היוצרת, על חשבון חלק פעילות האפליקציות שלה שלא עמדו ביעדי הצמיחה ● העובדים שיפוטרו מהווים כ-12% ממצבת כוח האדם של החברה

בארי שטרנליכט, יו''ר ומנכ''ל של סטרווד קפיטול / צילום: Reuters, MIKE BLAKE

ניצחון לנאמני סטרווד: התביעה נגד המיליארדר בארי שטרנליכט בעל השליטה בקבוצה תתברר

נדחתה בקשתו של איל הנדל"ן האמריקאי-יהודי בארי שטרנליכט היו"ר והמנכ"ל של ענקית הנדל"ן סטרווד קפיטול למחוק אותו מתביעה שהוגשה נגדו על ידי נאמני חברת הבת שגייסה סכום של 910 מיליון שקל בישראל וקרסה כעבור שנתיים ● השופט: "נראה לכאורה כי המבקשים היו מעורבים בהחלטה על ההנפקה"

משה אדרי, גיל גבע ורוני פלמר, בפאנל משותף / צילום: כדיה לוי

ראש מינהלת תקומה: "ארבעת החודשים לאחר 7 באוקטובר היו מהקשים בחיי"

ראש מינהלת תקומה משה אדרי, יו"ר תדהר גיל גבע, ומייסד תנועת אור רוני פלמר, שוחחו בכנס הנדל״ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY על מצב הענף ועל שיקום הנגב לאחר ה־7 באוקטובר ● גבע: "בשביל שתקומת הארץ תהיה - צריך שיהיה מי שיבנה אותה"

סניף של נייקי / צילום: Reuters, JONATHAN CHERRY

נייקי מחקה 27 מיליארד דולר ביום אחד. והמשבר מגיע גם לאימפריה של הראל ויזל

מניית קמעונאית הספורט הגדולה בעולם צנחה ב־20% ביום שישי בעקבות תחזית מאכזבת ורשמה את אחד הימים הגרועים בתולדותיה ● הירידות החדות הגיעו גם למניות פוקס והחברה הבת ריטיילורס, זכיינית נייקי בישראל ובמדינות נוספות ● בזמן שנייקי מכירה בחולשתן של חנויות המותג, הראל ויזל מתכנן עשרות סניפים חדשים

הדמיית חוות השרתים המתוכננת. בעיגול: שלי לנצמן, מנכ''לית מיקרוסופט ישראל לשעבר / צילום: יח''צ, רמי זרנגר

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל לשעבר תקים חוות שרתים בהשקעה של 1.1 מיליארד שקל

שלי לנצמן חברה לקבוצת לוינשטיין ולשותפה בריטית, שיממנו את הקמת חוות השרתים התת–קרקעית בנתניה, על אף שכבלי התקשורת הימיים לא נפרשו באזור ● טרם נמצא לקוח לחווה, שתתפרש על פני 13.5 אלף מ"ר, אך מוערך שהיא מיועדת לענקיות הענן העולמיות

דוד זבידה / צילום: כדיה לוי

"השוק מתמחר היום בניית יח"ד ב־1.2 מיליון שקל - עוד לפני עלויות אחרות; מזה אפשר להבין בכמה צריך למכור אותה"

דודו זבידה אמר את הדברים בפאנל על מצב שוק הדיור שנערך בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ● דין ודברים התפתח בין מנכ"ל רמ"י קוינט לאסף סימון, מנכ"ל בסט ייזום, שאמר: "מנכ"ל רמ"י צריך לעבוד בשתי עבודות? אני לא חושב"

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Associated Press, Patrick Post

המחליף של אהרון ברק בבית הדין בהאג: פרופסור רון שפירא

נתניהו: "מתקדמים לסיום שלב חיסול צבא חמאס" • בלינקן: "כל העולם תומך בהצעה האמריקנית לעסקת חטופים, חוץ מגורם אחד - חמאס" • ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא • 20 פצועים, אחד מהם קשה, מתקיפת כטב"ם ברמת הגולן • צה"ל חיסל פעיל טרור בטולכרם שהיה מעורב בשורה של פיגועי טרור • עדכונים שוטפים

סיידוף וכהן / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבעלים איבד כ־3 מיליארד שקל משווי מניותיו, והמנכ"ל שתוגמל ב־60 מיליון שקל משלם את המחיר

מניית שיכון ובינוי זינקה במעל 7% בעקבות התפטרותו של המנכ"ל הדומיננטי תמיר כהן, שהוביל מטעם נתי סיידוף את העסקה לרכישת השליטה בחברה ב־2018 מידי שרי אריסון ● פרויקטים יקרים והכפלת נטל החוב הובילו לקריסת המניה בכמעט 70% מהשיא ● כהן, שצבר בשנותיו בשיכון ובינוי תגמולי עתק, הודיע כי יפעל כעת לרכישת השליטה בחברה, אך לטענת סיידוף, "אין בכוונתי למכור"