גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בבורסת ת"א; מדד הביטוח ירד בכ-2.7%, הבנקים ב-1.4%

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.7% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● בבנק אוף אמריקה מעריכים כי בנק ישראל לא יוכל להוריד ריבית השנה ● בבלקרוק חשים בנוח להקצות משקל יתר למניות הטכנולוגיה בוול סטריט ● מדד ה-PCE שיתפרסם בארה"ב בשישי צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, אך לא להקדים הורדת ריבית

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי
בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום אדום בבורסה בתל אביב - שבוע המסחר ננעל בירידות חדות, המשקיעים חוששים מן הסתם מסוף השבוע שעלול להגרר להסלמה בטחונית - במחזור ער יחסית (2.9 מיליארד שקל) ירד מדד ת"א 35 ב-0.7% ומדד ת"א 90 ב-0.9%. 

עיקר הירידות נרשמו אצל מניות הפיננסים כשמדד מניות הביטוח השיל 2.7%, מדד הבנקים 1.4%. 

בסיכום שבועי עלה מדד ת"א 35 בכ-0.5%, ת"א 90 ב-כ-2%. מדד הבנקים ירד בכ-1.8%. 

בין המניות שבכל זאת עלו בלטו מניות קמטק  ופריורטק  עם עליות של מעל ל-3%. מניות שבלטו בירידות - הראל , שיכון ובינוי  ורבוע נדל"ן 

16:48

הירידות במדדים המובילים מתמתנות מעט - ת"א 35 בירידה של 0.8% ות"א 90 בירידה של 0.9%.

חברת יוטרון  , יצרנית בשוק החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים, הנמצאת בשליטת קרן פימי ,חתמה היום עם שני לקוחות ישראלים, הסכם לתכנון והקמה של מערכות מחסנים אוטומטיים המשולבים בתהליך לוגיסטיקה ושירותים לוגיסטיים.

התמורה הצפויה לחברה על פי ההסכמים תעמוד על סך כולל של כ-40 מיליון שקל (כ- 10 מיליון יורו), שתשולם בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצוע הפרויקטים אשר החלו ברבעון השני של שנת 2024 וצפויים להסתיים האחד ברבעון השני של שנת 2025 והשני ברבעון הראשון של שנת 2026.

15:54

לקראות סוף השבוע וסוף הרבעון הבורסה אדומה - ת"א 35 יורד ב-1.1% ות"א 90 משיל מערכו 1.2%. מדד הביטוח ממשיך להוביל את המגמה השלילית וצולל בכ-2.8%  בהובלת הראל השקעות  והפניקס 

פינרג'י , החברה שעוסקת בפיתוח מערכות אנרגיה מבוססות סוללות מתכת-אוויר מזנקת אחרי שהודיעה כי חברת החשמל תרכוש ממנה את מערכת הפיילוט. זוהי מערכת גיבוי המבוססת על טכנולוגיית אלומיניום-אוויר.

14:40

המגמה האדומה בת"א נמשכת. ת"א 35 יורד ב-1.3% ות"א 90 משיל מערכו 1.5%. מדד הביטוח ממשיך להוביל את המגמה השלילית וצולל בכ-2.8%.

גילת , העוסקת בפיתוח ושיווק תחנות לווין זעירות לתקשורת דיווחה לפני זמן קצר כי היא ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק קישוריות האינטרנט בטיסה (IFC) ומדווחת על קבלת הזמנות ביותר מ-14 מיליון דולר.

בשוק האג"ח המקומי, התשואה ל-10 שנים עולה קלות ועומדת על 4.99%. התשואה לשנתיים עולה ב-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.38%.

12:55

הירידות בתל אביב ממשיכות. ת"א 35 יורד ב-1.6% ות"א 90 יורד בשיעור דומה.

בנק ירושלים  מרכז עניין לאחר שדיווח הבוקר כי נחתם הסכם למכירת 90% מתיק האשראי המסחרי של הבנק לגופים מוסדיים. מטעם הבנק נמסר כי על פי ההסכם מכר הבנק 90% מזכויותיו והתחייבויותיו בקשר עם תיק אשראי מסחרי אשר הועמד ללקוחות על ידי הבנק, שסכומו הכולל כ-296 מיליון שקל, וכי מסך תיק האשראי, יתרה בסך כ-29.6 מיליון שקל נותרת בבעלות הבנק.

12:00

בשוק המט"ח המקומי, השקל נחלש מול המטבעות הזרים. הדולר מתחזק בכ-0.2% מול השקל ונסחר סביב רמה של 3.76 שקלים, הגבוהה מזה כשלושה שבועות. האירו מתחזק בכ-0.3% מול השקל ועומד על 4.01 שקלים.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות מתייחס למגמה: "אנחנו עדים לפיחות של השקל בד בבד עם ירידות השערים בשוק המניות בבורסה המקומית. מדובר בתגובה לאירועים הביטחוניים ב-24 שעות האחרונות וזאת לצד העלייה ברף המתיחות הכללית בישראל. במקביל, השקל מגיב לאירועים הפוליטיים האחרונים ומוכיח שוב בהתנהלות כי התגובות לאירועים אלו יכולות להיות חדות, מה שמסביר את התנודתיות בשער החליפין בתקופת המלחמה. לצד זאת, אנחנו עדים היום לעלייה בשנאת הסיכון של המשקיעים שמתבטאת גם בירידות באיגרות החוב הממשלתיות כאשר התשואה ל-10 שנים נסחרת במעל ל-5%.

"גם בהסתכלות גלובלית, הירידות בחוזים העתידיים בארה"ב נותנות רוח גבית להתחזקות הדולר ולהיחלשות המטבע המקומי.

"יש לציין כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי ובשוק המניות תלווה אותנו גם בימים הקרובים. עם זאת, אין להסיק מכאן את כיוון השקל לטווח הארוך וזה ייקבע לפי ההתפתחויות הביטחוניות והמדיניות".

10:53

הירידות בתל אביב מתחזקות. מדד ת"א 35 יורד בכ-1.2% ות"א 90 משיל מערכו כ-1%. מדד ת"א ביטוח יורד ב-1.7% ות"א בנקים 5 משיל מערכו כ-1.5%.

בשוק החוב המקומי, אגרות החוב הממשלתיות עולות קלות בשעה זו. התשואה ל-10 שנים נסחרת סביב 4.97% והתשואה לשנתיים עומדת על 4.35%.

בשוק המט"ח, השקל נחלש קלות מול המטבעות הזרים. שער הדולר-שקל עומד בשעה זו על 3.75 שקלים והאירו-שקל עומד על 4 שקלים.

10:27

הירידות בתל אביב נמשכות. ת"א 35 יורד בכ-1% ות"א 90 משיל מערכו 0.8%. בקרב המדדים הענפיים, בולטים לשלילה מדד ת"א ביטוח שמשיל מערכו 1.2% ות"א בנקים שיורד בשיעור דומה.

רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות  הודיע הבוקר כי הקבוצה חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת מלוא החזקותיה בחברת 'פסגות ניירות ערך' לגיזה זינגר אבן, פירמת הייעוץ הפיננסי והבנקאות להשקעות.

עוד דווח כי תמורת העסקה מסתכמת בכ-25 מיליון שקל תמורת הפעילות, ובתוספת תמורת המזומנים וההון החוזר שעומדים לרשות החברה הנרכשת. עוד צוין כי סך התוספות לתמורה בגין מזומן והון חוזר עומדות על כ-57 מיליון שקל ולפיכך התמורה הכוללת על המכירה עומדת על כ-82 מיליון שקל.

10:07

יום המסחר בתל אביב נפתח בירידות שערים חדות: ת"א 35 מאבד מערכו כ-1.1% ות"א 90 יורד בכ-1.5%.

בולטות לשלילה מניות ורידיס , ריטיילורס , ישרוטל  ומשק אנרגיה .

מנגד, דוניץ , מספנות ישראל  ודנאל  נסחרות בעליות.

08:12

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

יום המסחר האחרון לשבוע בבורסה המקומית צפוי להיפתח בירידות שערים קלות. אמש (ד'), המסחר בת"א ננעל במגמה ירוקה. מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1%, ות"א 90 הוסיף לערכו 1.2%.

דורי נאוי הפך למתעמת סדרתי עם הרגולטור: "בנק ישראל הוא אויב התחרות" 

את המגמה החיובית הוביל מדד ת"א נפט וגז שעלה בכ-2.7%. לאחר הדיווח של שותפות ניו-מד אנרג'י  על קבלת אישור משרד האנרגיה להגדיל את היצוא ממאגר הגז לוויתן, שבו היא מחזיקה 45.33%. על פי עמדת גורמי מקצוע במשרד, ניתן להגדיל בכמות נוספת של 118 BCM (מיליארד מטרים מעוקבים) עד להיקף של 145 BCM, בהתקיים תנאים מסוימים שקבעה הממשלה. המשמעות היא שגם ההפקה מהמאגר עשויה להכפיל עצמה. מניית ניו מד זינקה כמעט 6% במהלך המסחר ברביעי.

ניתוח|ההכנסות יגדלו, הביטחון האנרגטי יצטמצם: יצוא הגז בדרך להתרחב  
פס ייצור למיליונרים: חמשת הבכירים שמכרו מניות נקסט ויז'ן ב-350 מיליון שקל 

עוד ריכזה עניין אמש קבוצת הראל ביטוח ופיננסים , שהודיעה על השקעה של 60 מיליון בקבוצת משקיעים סגורה, בתחום הלוגיסטיקה באירופה Logistics Development Club II , המנוהל ע"י AXA IM Alts, חברה גלובלית לניהול השקעות באירופה ובעולם עם סך תיק השקעות אלטרנטיביות בשווי של 183 מיליארד אירו שמתוכם 114 מיליארד אירו בנדל"ן.

מניות הבנקים עולות מתחילת השנה, אז למה זו של מזרחי טפחות יורדת? 

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות שערים. הניקיי משיל מערכו כ-1.1%, ההנג סנג צולל בכ-2%, בורסת שנגחאי יורדת ב-0.5% ומדד הקוספי מאבד מערכו 0.4%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בירידות.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת: הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו ב-0.1% כל אחד, ומדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-0.5%.

אחרי הצניחה במניה: סולאראדג' הנפיקה אג"ח להמרה בשווי של 300 מיליון דולר 

הכוכבת של הערב הייתה אמזון  שקפצה בכ-4% לשיא כל הזמנים ונסחרה לראשונה בשווי שוק של מעל 2 טריליון דולרים. בתוך כך, אמזון הצטרפה לקבוצת החברות הציבוריות היחידות בעולם שנסחרות בשווי של 2 טריליון דולר או יותר וביניהן מיקרוסופט , אפל , אנבידיה  ואלפאבית .

על רקע העליות באמזון, האנליסטים של בנק אוף אמריקה העלו את מחיר יעד שלהם עבור המניה מ-210 דולר ל-220 דולר, מחיר המהווה אפסייד של 12%.

במקביל, הבוקר (ה') דווח ב-CNBC כי אמזון מתכננת להשיק חנות חדשה באתר שלה שתכלול פריטי אופנה ולייף סטייל במחירים נמוכים שיאפשרו למוכרים סינים לשלוח את הסחורה ישירות לצרכנים בארה"ב.

השקת החנות מסמנת למעשה את הניסיון של אמזון להילחם בתחרות ההולכת וגוברת מצד חברות המסחר האלקטרוני Temu ושיין, שלהן קשרים חזקים עם סין. Temu ושיין הרחיבו את נוכחותם בארה"ב בשנים האחרונות, ומשכו נתח גדול של צרכנים אמריקאים על ידי מחירים נמוכים בביגוד, אלקטרוניקה, מוצרים לבית ועוד.

מטעם אמזון נמסר כי החנות החדשה תכלול מגוון של פריטים לא ממותגים, רבים במחירים מתחת ל-20 דולר.

גם מניית פדקס  ריכזה עניין כשזינקה במעל ל-15% לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי ביום שלישי בהן עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות. בהמשך לכך, מניית החברה רשמה את הזינוק הגבוה ביותר מאז שנת 1986 ונסחרה בשיא שלא נראה מאז יולי 2021.

2. שוקי האג"ח

בשוק האג"ח המקומי, תשואת האיגרות הממשלתיות עלו קלות אמש (ד'): תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה לכ-4.9%, מנגד התשואה לשנתיים ירדה לכ-4.3%.

חברת הנדל"ן נתנאל גרופ  דיווחה אמש כי השלימה הנפקת אג"ח סדרה י"ד, במסגרת מכרז מוסדי שנערך אתמול. בהנפקת האג"ח נרשמו ביקושים של למעלה מ-150 מיליון ע"נ, משורה ארוכה של גופים פיננסים מובילים בישראל, והחברה בחרה לגייס מתוך הבקשות שהתקבלו כ-102 מיליון שקל.

אגרות החוב מסדרה י"ד הינן שקליות ולא צמודות למדד המחירים לצרכן, בעלות מח"מ של כ-3.5 שנים. הריבית הנקובה על אגרות החוב עומדת על 6.5%, והיא תשולם פעמיים בשנה, החל מדצמבר 2024. קרן אגרות החוב תפרע לשיעורין, בין יוני 2027 ליוני 2029, ב-5 תשלומים שווים. אגרות החוב מסדרה י"ד אינן מגובות בשעבודים וביטחונות, ובימים הקרובים, ייערך השלב הציבורי במסגרת מכרז ההנפקה.

בארה"ב תשואות האג"ח טיפסו אמש במהלך המסחר, כשהאיגרת הממשלתית ל-10 שנים נסחרה בתשואה של 4.33%, והתשואה באיגרת לשנתיים עלתה ל-4.75%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

השקל נסחר ביציבות מול הדולר הבוקר, סביב רמה של 3.75 שקלים האירו עולה קלות לשער של 4 שקלים.

קרן המטבע: הדולר מאבד מכוחו כ"מטבע הרזרבי" של הבנקים המרכזיים 

התחזית הכלכלית של בנק אוף אמריקה לישראל מציגה תמונה מורכבת עקב סיכונים פוליטיים וגיאופוליטיים שמשפיעים להערכתם על השקל. בניתוח שפורסם, בבנק האמריקאי מציינים כי סיכונים אלו מהווים גורם מרכזי בתחזיות הכלכליות של הבנק, כשההשפעה של מניות אמריקאיות והדולר האמריקאי פוחתת.

בסקירה צוין כי בחודש מאי, האינפלציה בישראל הפתיעה בירידה, בעיקר עקב ירידה בשירותי נסיעות ופעילויות פנאי. מדד המחירים לצרכן נותר על 2.8% עם עלייה חודשית של 0.2%, בעוד שהאינפלציית הליבה (בניכוי מזון ואנרגיה) ירדה מ-2.5% ל-2.2%. התחזיות לאינפלציה ל-12 חודשים נשארו על 2.9%. בבנק הוסיפו כי "הביקוש בישראל מתאושש מהר מהצפוי ומשפיע על האינפלציה, למרות שהאי-ודאות סביב הסכסוך נמשכת".

לאן תגיע האינפלציה בישראל עד סוף השנה? 

עוד צוין כי "המתחים באזור הצפון עלו לאחרונה והשקל עשוי להיחלש יותר אם המצב יחריף. כבר כעת קיימת פרמיית סיכון משמעותית על המטבע, וסכסוך רחב יותר עלול להגדיל אותה, בעוד שבנק ישראל עשוי להתערב במצב כזה. הנטל הפיסקלי יגדל, ובזמן שהבנק אינו צופה בעיות במימון, גירעון תקציבי גדול יותר מהווה סיכון למטבע ולאינפלציה".

עוד הוסיפו בבנק כי המשך הסכסוך, התאוששות הביקוש מעל הציפיות והתרחבות פיסקלית מרמזים על הצורך במדיניות ריבית נוקשה יותר. בבנק אוף אמריקה מעריכים כי בנק ישראל לא יוכל להוריד ריבית השנה, ומחזירים את תחזיות הורדת הריבית לשנה הבאה. הם צופים שלוש הורדות ריבית ב-2025 ושתיים ב-2026, כששיעור הריבית הסופי יעמוד על 3.25%.

בבנק מציינים כי השקל נותר מתחת לערך לפי מודל החשבון השוטף של בנק אוף אמריקה, והמשקיעים ככל הנראה יישארו ניטרליים לגבי השקל. הסיכונים לתחזיות כוללים את המצב הגיאופוליטי ואת ביצועי המניות בארה"ב. תחזיות הבנק לשער הדולר-שקל עומדות על 3.6 בסוף הרבעון הראשון של 2025, "עם סיכונים מגוונים שיכולים להשפיע על הערכות אלה".

ביפן, הין הגיע לשפל של כ-38 שנה מול הדולר אמש (ד'), מה שהעלה את ההערכות כי הבנק המרכזי עלול להתערב שוב בשוק המטבעות היפני. הין נחלש לרמה של 160.82 מול הדולר ושבר השיא הקודם של 160.03 בסוף באפריל והגיע לרמתו החלשה ביותר מאז 1986. 

4. מאקרו

מחר (ו') בשעה 15:30 שעון ישראל צפוי להתפרסם בארה"ב מדד ה-PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) לחודש מאי. התחזיות בשווקים מעריכות ירידה מינימלית במדד הכללי לשיעור של 2.6%, לעומת נתון נוכחי של 2.7%. גם במדד הליבה חזויה ירידה ל-2.6% מרמה של 2.8% כעת.

בהתממש התחזיות הללו הן יצביעו על המשך התמתנות הדרגתית באינפלציה אך לא ברמה שתאפשר לפד הורדת ריבית בקרוב. התחזיות מעריכות ברובן כי הפד יחל בהקלות מוניטריות בין החלטת הריבית של ספטמבר להחלטת נובמבר - סמוך למועד הבחירות בארה"ב או ממש לאחריו.

5. תחזית

יחידת המחקר של ענקית ההשקעות האמריקאית בלקרוק, התייחסה בסקירתה לראלי בשוק המניות בארה"ב, ששובר שיאים בעיקר הודות למגזר הטכנולוגיה: "אנחנו פחות מודאגים מאחרים בשוק לגבי קבוצת מניות הטכנולוגיה שמובילות את הרווחים. זאת מאחר שראשית, ההתלהבות מהבינה המלאכותית (AI) נתמכת בביצועי החברות, שעומדים ואף מתעלים על ציפיות הרווח בשוק. שנית, שולי הרווח במגזר הטכנולוגיה אמנם מובילים את השוק, אך אלו מתאוששים גם במגזרים אחרים בשל התקררות האינפלציה". לפיכך בבלקרוק "ממשיכים עם הקצאת משקל יתר למניות בארה"ב לטווח של שישה עד 12 חודשים".

האנליסטים מסבירים כי "הרווחים החזקים של מניות הטכנולוגיה מונעים ממשקיעים שמעדיפים איכות. כמו כן, החברות הטכנולוגיות המובילות הן רווחיות מאוד ובעלות קופות מזומנים גדולות, מה שמאפשר להן השקעה מסיבית בהקמת תשתיות AI, כמו מרכזי נתונים".

בשאלה אם יש משהו שיכול לעצור את הריצה במניות הטכנולוגיה, בבלקרוק מציינים תרחישים אפשריים שבהם השווקים עלולים לאבד אמון, אם יתברר שההוצאות התאגידיות על בינה מלאכותית לא השתלמו; אם יתקבל שינוי רגולטורי המגביל את האימוץ של AI; והתרחיש הפחות סביר שמגזרים אחרים יעקפו את מגזר הטכנולוגיה אם הצמיחה בכלכלה האמריקאית תאיץ, והאינפלציה תרד מספיק כדי לאפשר לפדרל ריזרב להוריד את הריבית בשיעור גבוה מהצפוי.

עוד כתבות

דן סינור / צילום: רמי זרנגר

הוא כתב רב מכר על ישראל, היום הוא מפחד להסתובב בארה"ב

אם נדמה היה שהמלחמה גרמה לישראל לאבד פופולריות, לפחות בזירה אחת היא חזקה מתמיד - כך סבור דן סינור, מחבר רב-המכר "סטארט-אפ ניישן" ובעבר יועצו של מיט רומני במרוץ לנשיאות ארה"ב ● "יש לכם בארץ 7,000 חברות הזנק, 120 מאיצים ו–400 מרכזים של ענקיות עולמיות, והמספרים רק עולים" ● ראיון מיוחד

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי ומה טווח המחירים בשוק

בנימין נתניהו ואבי שמחון / צילום: עמוס בן גרשום-לע''מ

"מכירת חיסול": נתניהו ויועצו הכלכלי דוחפים למבצע שחרור "רווחים כלואים"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שר האוצר הציג בפני הנהלת המשרד בקשה מטעם אבי שמחון ובתמיכת נתניהו, לצאת למבצע שחרור "רווחים כלואים" כדי לתמרץ חברות לחלק דיבידנד תמורת מס מופחת ● לפי שמחון, המהלך יזרים 20 מיליארד שקל למדינה ויסייע מול הגירעון ● בדרג המקצועי טוענים: "מכירת חיסול"

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

מירי רגב נאבקת על חסיון מסמכים שנתפסו במשרד התחבורה

שרת התחבורה ערערה לביהמ"ש המחוזי על ההחלטה לעשות שימוש במסמכים שנתפסו בלשכתה, בטענה כי כל מסמך בעל אופי פוליטי הוא בהכרח חסוי ● טענתה כבר נדחתה על־ידי נשיא בימ"ש השלום בראשון לציון, שקבע שלא ייתכן שכל משרד התחבורה יחסה תחת כנפי החסינות האישית של השרה, "כאילו שהיא אוחזת בידה מטה קסמים"

גוגל / צילום: Shutterstock, achinthamb

ורילי, חברת המו"פ הרפואי של גוגל, תסגור את פעילותה בישראל בתחילת אוקטובר

ורילי, אשר נוסדה כדי להוציא לפועל פרוייקטים ברמת חדשנות והשפעה גבוהה בתחום הבריאות, הודיעה כי תסגור את מרכז הפיתוח בישראל ● "ההחלטה לא קשורה למלחמה" מסרה החברה לגרדיאן הבריטי ● המרכז מעסיק 25 עובדים בישראל

לן בלווטניק, בעלי רשת 13 / צילום: טים בישופ

המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק?

עשרות גורמים שעבדו עם לן בלווטניק, אחד מאנשי העסקים העשירים והמתוחכמים בעולם, מנסים לענות על השאלות: עד כמה היה מעורב במינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 ולאן פניו של הערוץ ● "אין סיכוי שלא היתה רוח גבית שלו"

מאפים בקפה ברנצ'ו / צילום: דורון מניס

המושב בצפון שמאגד שלושה יקבי בוטיק מרעננים

עגלת קפה במרכזה של חוות סוסים, סדנה להכנת תכשירים מצמחים, שוק פשפשים כמו הברוקאנט בצרפת ולא פחות משלושה יקבים מרעננים ● ביקור בציפורי

מערכת טילים מתקדמת ספייק LR2 מתוצרת רפאל / צילום: רפאל

שיגור תוך פחות מחצי דקה: 80 אלף טילים ישראליים כבר נמכרו

הסטארט-אפ הישראלי שמכווין מטוסי קרב אל מפעילי כטב"מים ● הביקוש לטילי ספייק מתוצרת רפאל ממשיך לצמוח ● הענקית הביטחונית הגרמנית קיבלה הזמנה היסטורית של פגזי 155 מ"מ ● וגם: המדינות הנורדיות מאחדות כוחות בשל החשש מרוסיה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

הויכוח המשודר בין ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, לפני הבחירות לנשיאות / צילום: ap, John Bazemore

פאניקה במפלגה הדמוקרטית לאחר כישלון של הנשיא ביידן בעימות הטלוויזיה עם טראמפ

אילו העימות בין ביידן וטראמפ היה מוכרע באמצעות נוקאאוט, השופטים היו מסיימים אותו בדקה החמישית, לאחר הפגנת רפיון ובלבול מדהימים של ביידן ● כעת גוברים הניחושים שבכירי המפלגה יפצירו בנשיא להסתלק מן המרוץ, ולאפשר לוועידת המפלגה באוגוסט להחליף אותו ● התוכן כמעט לא חשוב, אבל טראמפ אמר שביידן הוא "פלסטיני חלש"

סונאק (מימין) ומקרון. בהפרש של שבועיים, על אף כל הסקרים, קראו לבחירות בזק / צילום: Associated Press, Kin Cheung

שחקני הפוקר שהוליכו שולל רק את עצמם

שני טכנוקרטים צעירים מבריקים ויהירים מקרבים את הדמוקרטיה הליברלית בצרפת ובבריטניה אל חורבנה ● מה אומר אקט התאבדותם על מנהיגים אחרים במשבר?

ORA 07 PRO+ / צילום: יח''צ

בפחות מ-200 אלף שקל: החשמלית שאי אפשר להתעלם ממנה, לטוב ולרע

העיצוב של החשמלית הגדולה מבית GWM הסינית לא מותיר אנשים אדישים. יש לה באגים, כמו תא מטען קטנטן, אבל היא מציעה תמורה לא רעה למחיר ● מבחן דרכים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

במחירים אטרקטיביים: פלח הרכבים שצפוי לעשות קאמבק

המכסים הכבדים שהוטלו על רכבים חשמליים מסין מעודד את היצרנים במדינה לייצא דגמים שאינם נענשים במכס כמו החשמליים, בהם גרסאות פלאג־אין של דגמים פופולריים ● וגם: הקרוס־אובר החשמלי היוקרתי־ספורטיבי שנחת בישראל ● השבוע בענף הרכב

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יש לכם 100 אלף שקל פנויים? המדריך למשקיע לטווח הקצר - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

כשמגיעים לטווחי השקעה קצרים של שנה או שנתיים, האפשרויות מצטמצמות - מומחים ממליצים על מכשירי ההשקעה המתאימים ● תופעה חדשה יחסית בארה"ב תופסת תאוצה - תעודות סל ממונפות על מניה בודדת ● ארבע מניות בת"א 35 אחראיות על העליות בו ● וגם: למה ההצלחה של אנבידיה היא הבעיה של שוק המניות

הצוללת. הילה ויסברג ואסף גלעד בשיחה עם שיחה עם סאמר סינג'ילוואי / צילום: Reza Green

"אנחנו אשמים, כל העם הפלסטיני, במה שקרה ב-7 באוקטובר"

שיחה עם סאמר סינג'ילוואי, איש עסקים ופעיל פוליטי מהאופוזיציה בפת"ח ● על שלטון אבו מאזן, הרצון להקים מדינה פלסטינית דמוקרטית ורצועת עזה ביום שאחרי ● האזינו

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה בעלי פטור ניתן להחזיר לשירות מילואים, ולמה זה תהליך כל כך מסובך?

השחיקה של חיילי המילואים מביאה צורך לחפש מקורות נוספים לכוח אדם ● בזמן שרבים מעוניינים להשלים זאת באמצעות גיוס חרדים, אחרים מציעים לגייס בעלי פטור משירות זה ● בפועל, השליטה של צה"ל בנתונים לגביהם לא ברורה וגם מי שמנסים לחזור ולשרת נתקלים בקשיים

נדיר יזרעאל, ממייסדי ארמיס / צילום: Armis

הם נפגשו בטכניון והחליטו להקים חברה. היום היא שווה מיליארדים

אחרי ניסיון כושל להקים סטארט-אפ פינטק, נדיר יזרעאל לא התייאש והקים את חברת הסייבר ארמיס, שקצב ההכנסות השנתי שלה כבר חצה את רף 200 מיליון הדולר ● החלום שלו הוא לבנות אימפריה כחול-לבן, אבל בינתיים הוא מזהיר: "בישראל לא חוששים מספיק ממתקפת סייבר כוללת. צריך להיערך כדי שלא יקרה כאן 7 באוקטובר של הסייבר" ● שיחה קצרה עם נדיר יזרעאל, ממייסדי ארמיס

אודי סגל והילה קורח / צילום: צילום מסך, חדשות 13

"ניסיון לחיסול פוליטי של מערכת החדשות": הילה קורח ואודי סגל נגד שמאלוב-ברקוביץ'

הילה קורח ואודי סגל, מגישי המהדורה המרכזית בחדשות 13, פרסמו הודעה משותפת נגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות ● "עוד לא מאוחר לתקן", כתבו בהודעה שפרסמו

השר לשעבר יזהר שי. בין העותרים / צילום: תמר מצפי

נפגעי ה-7 באוקטובר עתרו לבג"ץ: להקים ועדת חקירה ממלכתית

העותרים - משפחות נרצחים וחטופים והורים לחיילים שנהרגו, ובהם גם השר לשעבר יזהר שי - טוענים כי "ככל שיואץ תהליך הקמתה של ועדת חקירה, יוכלו ממצאי הביניים שלה לסייע מיידית בתהליכי קבלת החלטות ובניהול המערכה שבה מצויה המדינה" ● לדבריהם, הסירוב של הממשלה לעשות כן "רק מעצים בציבור את תחושת הבגידה והנטישה"

ביידן וטראמפ בעימות הראשון בסבב של 2020 / צילום: ap, Julio Cortez

ביידן נגד טראמפ: הערב מגיע ויכוח הטלוויזיה הראשון בין השניים

ויכוחי טלוויזיה בארה"ב לא חורצים בדרך-כלל את גורל הבחירות, אבל פה ושם הם הצליחו להשפיע - וייתכן שהוויכוח הנוכחי ייכנס לקטגוריה של "פה ושם" ● הערב, ההתעניינות העיקרית לא תהיה בנושאים, אלא בסגנון ובלשון הגוף ● הסקרים האחרונים מוסיפים להראות תיקו סטטיסטי

ילדים חוצים את הכביש בירושלים. יצאו מהבית באוגוסט? / צילום: רפי קוץ

כלכלית, חברתית, ביטחונית וסביבתית: האופק העגום של ילדי ישראל

מימון המלחמה שייפול על כתפיהם, הקרע החברתי שגורם לכולנו להפסיד והתנפצות החלום על ביטחון של ממש: 1.1 מיליון הילדים שיוצאים לחופש בשבוע הבא ישלמו על הכל, וביוקר ● המוצא הוא שילוב של הנהגה נחושה וציבור שמתעשת ומבין את גודל השעה