גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המונים מפגינים בדרישה להשיב את החטופים ולקיים בחירות

צה"ל חיסל פעיל בחוליית שיגור של חיזבאללה, שני כטב"מים נפלו בראש הנקרה • אחרי האזהרות, קנדה בצעד משמעותי ראשון לפינוי אזרחיה מלבנון • סרן אלון סאקאג'יו, בן 22 מחדרה מסיירת חרוב נהרג במהלך פעילות מבצעית, לוחמים וצוות רפואה נפגעו בתקרית • עדכונים בולטים

מפגינים בירושלים, הערב / צילום: ap, Leo Correa
מפגינים בירושלים, הערב / צילום: ap, Leo Correa

עדכונים שוטפים

20:57 -  המודיעין האמריקני: "הסיכוי למלחמה בצפון - הגבוה ביותר בשבועות האחרונים"

אתר החדשות פוליטיקו ציטט הערב (חמישי, שעון ישראל) הערכה של גורמי מודיעין אמריקניים לפיהם הסיכוי למלחמה בלבנון הולך וגובר. לפי הדיווח, ישנו חשש ממשי מהתרחבות המלחמה בין ישראל וחיזבאללה בשבועות הקרובים, על רקע הכישלון במשא ומתן על הפסקת אש בעזה.

בכירים אמריקניים אמרו לאתר החדשות כי בימים אלו ישנו ניסיון משמעותי להביא להרגעת השטח - דבר שהיה פשוט יותר אילו הייתה הפסקת אש בעזה, אך זו לא נראית באופק. בינתיים, גם בלבנון וגם בישראל מאשרים תוכניות מלחמה וממשיכים להתחמש לקראת עימות רחב יותר.

לכתבה המלאה ב-N12

20:30 - המונים מפגינים בדרישה להשיב את החטופים ולקיים בחירות

בירושלים מתקיימת בשעה זו צעדת מחאה נגד נתניהו מגשר המיתרים לרחוב עזה בדרישה לקיום בחירות, תחת הכותרת "מחליפים אותו, מצילים אותם". במחאה משתתפים בני משפחה של חטופים, הדורשים לקיים בחירות כדי להוציא לפועל הסכם להשבת החטופים. במקביל מתקיימת הפגנה בקיסריה סמוך לביתו הפרטי של נתניהו והפגנה בהוד השרון בהובלת "אחים לנשק". עינב, אמו של מתן צנגאוקר החטוף בעזה 265 ימים, אמרה בהפגנה בירושלים: "ראש הממשלה החליט לוותר על החטופים, הוא החליט לוותר על מתן שלי ועל המדינה כולה".

19:59 - המטח הכבד לגליל העליון: 40 שיגורים לצפת, תושבים מדווחים על הפסקות חשמל

כ-40 רקטות שוגרו מלבנון במטח הכבד לגליל העליון. כיפת ברזל יירטה חלק מהשיגורים שזוהו חוצים לשטח ישראל. תושבים דיווחו על הפסקות חשמל בכמה שכונות בצפת.

19:45 - אזעקות בלתי פוסקות בצפת, ראש פינה וביישובים בסביבה

אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בצפת, ראש פינה וביישובים רבים בגליל העליון. תושבים בצפת מדווחים על יירוטים רבים. דקות לפני האזעקות, בוצע יירוט ללא התרעה בסמוך לצפת.

18:20 - המשרד לביטחון לאומי בקנדה: תוכניות פינוי האזרחים מלבנון יוצאות לדרך

18:18 -  חשש לחדירת כלי טיס עוין באזור ראש הנקרה 

18:10 - צה"ל: חיסלנו בלבנון פעיל בחוליית שיגור כטב"מים

צה"ל על החיסול בלבנון מוקדם יותר היום: "כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב סחמר וחיסל פעיל שיגור כטב"ם מהיחידה האווירית של חיזבאללה, שביצע שיגורים לשטח הארץ" עוד עדכנו בצבא שבשעות הצהריים זוהו שני כטב"מים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב ראש הנקרה, אין נפגעים.

16:50 - מבקר המדינה: ישראל לא ערוכה לפינוי תושבים מהצפון - בגלל ויכוח בין השרים

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שלח היום (ה') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו התריע: "שרי הביטחון והפנים מתווכחים - וישראל לא ערוכה כנדרש לפינוי אוכלוסייה במקרה של מלחמה בצפון".

אנגלמן פרסם את המכתב כחלק מהליך הביקורת על היבטי המלחמה, ובהם פינוי האוכלוסייה וקליטתה בבתי המלון. לדבריו, "משרד הפנים לא מימש את אחריותו לניהול אירוע של קליטת המפונים מהדרום ומהצפון".

ממצאי מבקר המדינה עולה כי משרד הפנים ומשרד הביטחון מגלגלים ביניהם את האחריות. משרד הפנים התנער וטען שהוא אחראי רק למקרה של פינוי לבתי ספר בהתאם להחלטת הממשלה - אך לא ל"מלון אורחים". לקריאת הכתבה המלאה ב-N12.

15:10 - אזעקות נשמעות בגליל העליון

אזעקות נשמעות ביישובים בצת, לימן, מצובה, ראש הנקרה ושלומי עקב חשש לחדירת כלי טיס עוין.

13:00 - ארה"ב לאזרחיה: שקלו בקפידה נסיעה ללבנון. המצב הביטחוני עלול להשתנות במהירות

אחרי האזהרות של קנדה, הולנד, גרמניה ורוסיה - גם ארה"ב מפרסמת אזהרת מסע ללבנון. שגרירות ארה"ב בביירות פרסמה את ההודעה הבאה: "מזכירים לאזרחינו לשקול בקפידה נסיעה ללבנון. המצב הביטחוני מורכב ויכול להשתנות במהירות".

12:30 - הפלסטינים מדווחים: צה"ל פתח בפשיטה קרקעית בשכונת סג'עייה

בתיעוד שמגיע מרצועת עזה ניתן לראות המוני עזתים נמלטים מהבתים - עם פתיחת המבצע. דובר צה"ל בערבית קרא לכל תושבי האזור להתפנות דרומה לעבר האזור ההומניטרי 

במועצה האזורית שדות נגב הודיעו לתושבים כי כוחות צה"ל מבצעים פעילות בצפון הרצועה ועל כן יישמעו הדי פיצוצים ורעשים חזקים באזור.

10:15 - הותר לפרסום: סרן אלון סאקאג'יו ז"ל, בן 22 מחדרה נפל במבצע בג'נין

באירוע נפצע לוחם נוסף באופן קשה. חמישה חיילים נוספים, ביניהם קצין נוסף ופראמדיקית נפצעו באורח בינוני ועשרה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל. כלל הכוח פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים לאחר שנפגעו כתוצאה מפיצוץ מטען במהלך פעילות מבצעית בג'נין. לכתבה המלאה

סרן אלון סאקאג'יו ז''ל

10:10 - משפחות חטופים חוסמות את איילון דרום במסר: "זו עסקה או קבורה"

בעקבות אמירותיו של ראש הממשלה נתניהו, כי הוא מוכן לקיום עסקה חלקית, משפחות חטופים חוסמות את איילון דרום סמוך למחלף רוקח. בכביש הוצת כלוב עם הכיתוב "הצילו". מהמשפחות נמסר: "ראש הממשלה ויתר על החטופים. מבחינתו לקבור אותם בעזה כל זמן שהוא שומר על כיסאו. אנחנו מגיעים לנקודה בה אין לישראל עוד מנופי לחץ על חמאס לעסקה. אם תיפתח מערכה בצפון לפני שנסיים את המלחמה בדרום ונחזיר את החטופים - נתניהו יקבור את המדינה כולה".

09:30 - צה"ל תקף מחבלים במתחם בית ספר בח'אן יונס

המחבלים שהו במתחם בית ספר "אל-חסנא" במרחב ח'אן יונס והשתמשו בו כמפקדה של הארגון, ממנה תכננו והוציאו לפועל פעולות טרור נגד הכוחות הפועלים ברצועה. כלי טיס של חיל האוויר חיסלו אותם באמצעות בחימוש מדויק. 

נפגעי ה-7 באוקטובר עתרו לבג"ץ: להקים ועדת חקירה ממלכתית
האם תהיה מלחמה בצפון? ההערכה של מפקד חיל האוויר לשעבר 
ראש העיר עכו: "כמה עוד נחכה? הצפון הוזנח, הצפון נעלם"

09:20 - צעדת מחאה בתל אביב יצאה לדרך לכיוון צומת רוקח על דרך נמיר

שתי צעדות נוספות צפויות לצאת לדרך בת"א. בעקבות התיישבות מוחים מתחת לגשר נמיר, נרשמים שיבושים קלים בתנועה. 

08:20 - ארגוני מחאה החלו בחסימת כבישים ראשיים

במסגרת "יום השביתה האזרחית" שארגנו תנועות המחאה, כביש 2 חסום בשני הצדדים בגשר הבונים. בנוסף, בכביש 79 לכיוון מערב בצומת אפק נחסמו שני נתיבים בעקבות המחאות. "גם הבוקר כחלק מאירועי שביתת האזהרה, ממשיכים בכל הכוח, בהאטות ובחסימות", הסבירו המוחים את החסימות הבוקר והמשיכו בקריאה לבחירות. "זוהי רק ההתחלה, דעו לכם שם בממשלה ובכנסת, לא נרפה מכם עד שתחזירו את המנדט לעם ותעלמו מחיינו. די לממשלת החורבן - רק בחירות יכבו את האש".

כביש 65 לכיוון מערב בגן שמואל נחסם לתנועה על ידי מוחים נגד הממשלה. כמות גדולה של אנשים הגיעה לצומת הפיל בתל אביב במסגרת המחאה, אך הכביש נותר פתוח ללא חסימה. 

07:29 - בכיר בממשל ביידן חשף את היקף הסיוע לישראל מתחילת המלחמה והסביר למה היו עיכובים במשלוחי הנשק

הבכיר שוחח עם כתבים והבהיר שהממשל תמך בישראל בהיקף של מעל 6 מיליארד דולר. לדבריו, "העיכובים" במשלוחי הנשק נובעים מ"מערכת מורכבת" שמתחשבת בנהלים ובחוקים שהציב הקונגרס. אמש גלנט נועד עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ובסיום הפגישה אמר שחלה התקדמות בפתרון המשבר. לכתבה המלאה ב-N12

07:15 - צבא ארה"ב הודיע הלילה שהשמיד עמדת מכ"ם של החות'ים באדמת תימן

00:30 - בסוריה מאשימים: "שני הרוגים בתקיפות ישראליות בדרום המדינה"

התקשורת הסורית דיווחה על שני הרוגים ב"תקיפה אווירית של ישראל בדרום המדינה". מקור בצבא סוריה צוטט בכלי התקשורת המקומיים - "ישראל תקפה מרמת הגולן, אמצעי ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו ויירטו את הטילים, חייל נפצע ויש נזק במקום התקיפה".

00:05 - על פי ה דיווחים בסוריה: סמוך לזמן התקיפה דרומית לדמשק, הותקפה גם עמדת מכ"ם של צבא סוריה באזור תל סחן שבמחוז סווידא

23:50 - דיווחים בסוריה על תקיפה דרומית לדמשק

21:55 - בבית הלבן אישרו: יש התקדמות בפתרון בעיית אספקת הנשק אך משלוח הפצצות הכבדות עדיין בבדיקה

בכיר בבית הלבן בהתייחסות לנושא החימושים: "יש התקדמות בפתרון בעיית אספקת הנשק אך משלוח הפצצות הכבדות עדיין בבדיקה. זו מערכת מורכבת מאוד. אנו מוודאים שאנחנו תומכים בצרכים של ישראל באופן הכי יעיל. יש פאוזה רק במשלוח אחד ונראה לי שזה גם מובן עכשיו בצד הישראלי".

20:00 - הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר בתרגיל חטיבתי בגבול הצפון וקיים הערכת מצב גזרתית

19:40 - אחרי גרמניה וקנדה: הולנד קוראת לאזרחיה לעזוב מיידית את לבנון בשל חשש מהסלמה בין ישראל לחיזבאללה

19:39 - גלנט אחרי פגישתו עם סאליבן בבית הלבן: "התקדמויות משמעותיות בנושא החימוש"

שר הביטחון יואב גלנט לאחר פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי סאליבן בבית הלבן: "הושגו התקדמויות משמעותיות בנושא ההצטיידות והחימוש שאנו צריכים להביא לישראל. אני מבקש להודות שוב לממשל האמריקאי ולציבור האמריקאי על תמיכה רבת שנים, בלתי מסויגת במדינת ישראל".

19:30 - יממה אחרי הביקור של שרת החוץ בישראל ובלבנון: גרמניה קוראת לאזרחיה לעזוב את לבנון "בדחיפות"

יממה אחרי ששרת החוץ הגרמניה, אנאלנה בארבוק, ביקרה בישראל ובלבנון - משרד החוץ הגרמני קורא לאזרחים גרמנים "לעזוב את לבנון בדחיפות".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

מירי רגב נאבקת על חסיון מסמכים שנתפסו במשרד התחבורה

שרת התחבורה ערערה לביהמ"ש המחוזי על ההחלטה לעשות שימוש במסמכים שנתפסו בלשכתה, בטענה כי כל מסמך בעל אופי פוליטי הוא בהכרח חסוי ● טענתה כבר נדחתה על־ידי נשיא בימ"ש השלום בראשון לציון, שקבע שלא ייתכן שכל משרד התחבורה יחסה תחת כנפי החסינות האישית של השרה, "כאילו שהיא אוחזת בידה מטה קסמים"

אינטיאס עם סלסת דובדבנים וסלרי באריסת דובדבן / צילום: גיל דהאן

מאחורי צ'נה עומד שף מגובש שמכין אוכל טעים, נגיש וסקסי

השף הצעיר גיל דהאן, שסגר את מסעדת העלית "וייס", ניקה מניירות והתבגר ● צ'נה בהובלתו היא ניאו־ביסטרו ישראלי נהדר

סונאק (מימין) ומקרון. בהפרש של שבועיים, על אף כל הסקרים, קראו לבחירות בזק / צילום: Associated Press, Kin Cheung

שחקני הפוקר שהוליכו שולל רק את עצמם

שני טכנוקרטים צעירים מבריקים ויהירים מקרבים את הדמוקרטיה הליברלית בצרפת ובבריטניה אל חורבנה ● מה אומר אקט התאבדותם על מנהיגים אחרים במשבר?

גוגל / צילום: Shutterstock, achinthamb

ורילי, חברת המו"פ הרפואי של גוגל, תסגור את פעילותה בישראל בתחילת אוקטובר

ורילי, אשר נוסדה כדי להוציא לפועל פרוייקטים ברמת חדשנות והשפעה גבוהה בתחום הבריאות, הודיעה כי תסגור את מרכז הפיתוח בישראל ● "ההחלטה לא קשורה למלחמה" מסרה החברה לגרדיאן הבריטי ● המרכז מעסיק 25 עובדים בישראל

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; מיקרון ירדה בכ-7%, אנבידיה ב-1.9%, פאלו אלטו זינקה ב-5%

נייקי תדווח אחרי הנעילה, מה צפוי? ● VanEck הגישה בקשה לתעודת סל עוקבת אחרי המטבע סולנה ● מניות וולגרין וליוויס ירדו בחדות ● מניית צ'יפוטלה פוצלה היום ביחס היסטורי של 50 ל-1 ● בלומברג: הדוח של מיקרון הוא תזכורת לסיכונים בשוק שבבי הבינה המלאכותית ● מדד ה-PCE שיתפרסם מחר בארה"ב צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, בינתיים, שוק העבודה מתקרר

הצוללת. הילה ויסברג ואסף גלעד בשיחה עם שיחה עם סאמר סינג'ילוואי / צילום: Reza Green

"אנחנו אשמים, כל העם הפלסטיני, במה שקרה ב-7 באוקטובר"

שיחה עם סאמר סינג'ילוואי, איש עסקים ופעיל פוליטי מהאופוזיציה בפת"ח ● על שלטון אבו מאזן, הרצון להקים מדינה פלסטינית דמוקרטית ורצועת עזה ביום שאחרי ● האזינו

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יש לכם 100 אלף שקל פנויים? המדריך למשקיע לטווח הקצר - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

כשמגיעים לטווחי השקעה קצרים של שנה או שנתיים, האפשרויות מצטמצמות - מומחים ממליצים על מכשירי ההשקעה המתאימים ● תופעה חדשה יחסית בארה"ב תופסת תאוצה - תעודות סל ממונפות על מניה בודדת ● ארבע מניות בת"א 35 אחראיות על העליות בו ● וגם: למה ההצלחה של אנבידיה היא הבעיה של שוק המניות

בנימין נתניהו ואבי שמחון / צילום: עמוס בן גרשום-לע''מ

"מכירת חיסול": נתניהו ויועצו הכלכלי דוחפים למבצע שחרור "רווחים כלואים"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שר האוצר הציג בפני הנהלת המשרד בקשה מטעם אבי שמחון ובתמיכת נתניהו, לצאת למבצע שחרור "רווחים כלואים" כדי לתמרץ חברות לחלק דיבידנד תמורת מס מופחת ● לפי שמחון, המהלך יזרים 20 מיליארד שקל למדינה ויסייע מול הגירעון ● בדרג המקצועי טוענים: "מכירת חיסול"

דן סינור / צילום: רמי זרנגר

הוא כתב רב מכר על ישראל, היום הוא מפחד להסתובב בארה"ב

אם נדמה היה שהמלחמה גרמה לישראל לאבד פופולריות, לפחות בזירה אחת היא חזקה מתמיד - כך סבור דן סינור, מחבר רב-המכר "סטארט-אפ ניישן" ובעבר יועצו של מיט רומני במרוץ לנשיאות ארה"ב ● "יש לכם בארץ 7,000 חברות הזנק, 120 מאיצים ו–400 מרכזים של ענקיות עולמיות, והמספרים רק עולים" ● ראיון מיוחד

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה בעלי פטור ניתן להחזיר לשירות מילואים, ולמה זה תהליך כל כך מסובך?

השחיקה של חיילי המילואים מביאה צורך לחפש מקורות נוספים לכוח אדם ● בזמן שרבים מעוניינים להשלים זאת באמצעות גיוס חרדים, אחרים מציעים לגייס בעלי פטור משירות זה ● בפועל, השליטה של צה"ל בנתונים לגביהם לא ברורה וגם מי שמנסים לחזור ולשרת נתקלים בקשיים

העבודות על הגשר בנתיבי איילון / צילום: אסף זגריזק

ביום חמישי הבא נתיבי איילון ייחסמו שוב. כל מה שצריך לדעת

מתי ואיפה תבוצע החסימה, אילו עבודות מבצעים בכביש, איך הן ישפיעו על התנועה, ולמה לא מבצעים אותן בשבת? ● גלובס עושה סדר

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסת ת"א; מדד הביטוח ירד בכ-2.7%, הבנקים ב-1.4%

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.7% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● בבנק אוף אמריקה מעריכים כי בנק ישראל לא יוכל להוריד ריבית השנה ● בבלקרוק חשים בנוח להקצות משקל יתר למניות הטכנולוגיה בוול סטריט ● מדד ה-PCE שיתפרסם בארה"ב בשישי צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, אך לא להקדים הורדת ריבית

גם זה קרה פה/ חומרים: שלומי יוסף, חדשות 12, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אם אנחנו רוצים פוליטיקה חדשה, אחוז החסימה צריך דווקא להתכווץ

בכנסת זורקים הצעות בלי לעבוד יותר מדי ● שינוי מרחיק לכת באחוז החסימה יעשה את ההבדל ● ולמה רומניה כן וישראל לא? ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שרון רביד, מנכ''לית ויריליטי / צילום: מיכל בנדק

המנכ"לית שרוצה לטפל באחת הבעיות שהכי מטרידות גברים

כשמנכ"לית ויריליטי מדיקל, שרון רביד, נדרשה להעביר את מוצר הסקס-טק שלה מהניסויים הקליניים לשלב המסחרי, היא הייתה צריכה להבין איך פונים לגברים עם בעיות בתפקוד המיני ● מה אפשר ללמוד מההצלחה של ויאגרה, ומה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

איזה בנק עשה שינויים בקמפיין שלו לאחר שעורר סערה ברשת

איך אומרים פטריוטיזם בעברית, מי הבקיע את השער המהיר ביותר בתולדות היורו ומהן ראשי התיבות של חסמב"ה? ● הטריוויה השבועית

ילדים חוצים את הכביש בירושלים. יצאו מהבית באוגוסט? / צילום: רפי קוץ

כלכלית, חברתית, ביטחונית וסביבתית: האופק העגום של ילדי ישראל

מימון המלחמה שייפול על כתפיהם, הקרע החברתי שגורם לכולנו להפסיד והתנפצות החלום על ביטחון של ממש: 1.1 מיליון הילדים שיוצאים לחופש בשבוע הבא ישלמו על הכל, וביוקר ● המוצא הוא שילוב של הנהגה נחושה וציבור שמתעשת ומבין את גודל השעה

ממלאים טופסי לוטו. העלייה בשביעות הרצון ניכרת גם אחרי עשור לזכייה / צילום: שלומי יוסף

המספרים מתעדכנים: כמה כסף באמת יעשה אתכם מאושרים?

75 אלף דולר בשנה - זה המספר שננקב בעבר כשכר האולטימטיבי לאזרח אמריקאי, אלא שמחקרים חדשים מטילים בו ספק ● כלכלנים משערים שהוא פופולרי כי הוא נראה בהישג יד: "אנשים אוהבים לחשוב שהעשירים מאוד לא נהנים עד כדי כך מהעושר שלהם"

מאפים בקפה ברנצ'ו / צילום: דורון מניס

המושב בצפון שמאגד שלושה יקבי בוטיק מרעננים

עגלת קפה במרכזה של חוות סוסים, סדנה להכנת תכשירים מצמחים, שוק פשפשים כמו הברוקאנט בצרפת ולא פחות משלושה יקבים מרעננים ● ביקור בציפורי

כיתה ריקה. ילדים חשפו לראשונה את הפגיעה שלהם למבוגר מחוץ למשפחה, כמו גננת, מורה או יועצת בית ספר / צילום: Shutterstock

השעה דוחקת: איך נאכפת חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף קרן ידידות טורונטו: חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים

האור הכחול / אילוסטרציה: Shutterstock

מחקרים חדשים מגלים: האם צפייה בטלוויזיה בלילה באמת הורסת את השינה?

במשך השנים האשימו את האור הכחול שבוקע ממכשירים אלקטרוניים בכך שהוא גורם הפרעות שינה, ואפילו התפתח שוק של עשרות מיליוני דולרים לניטרול ההשפעה שלו ● אבל מחקר שפורסם לאחרונה מנפץ כמה מיתוסים על הקשר בין ההיצמדות למסכים בלילה לאיכות השינה, וטוען שלפעמים הם אפילו יכולים לעזור להירדם ● אז איפה בכל זאת הבעיה?