גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; מיקרון ירדה בכ-7%, אנבידיה ב-1.9%, פאלו אלטו זינקה ב-5%

נייקי תדווח אחרי הנעילה, מה צפוי? ● VanEck הגישה בקשה לתעודת סל עוקבת אחרי המטבע סולנה ● מניות וולגרין וליוויס ירדו בחדות ● מניית צ'יפוטלה פוצלה היום ביחס היסטורי של 50 ל-1 ● בלומברג: הדוח של מיקרון הוא תזכורת לסיכונים בשוק שבבי הבינה המלאכותית ● מדד ה-PCE שיתפרסם מחר בארה"ב צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, בינתיים, שוק העבודה מתקרר

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה בעליות קלות. נאסד"ק עלה ב-0.3%,  דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו ב-0.1%. 

מניות השבבים נגררו היום לירידות בעקבות הדוח המאכזב של מיקרון טכנולוג'י  שירדה בכ-6%, אנבידיה  ירדה אף היא בכ-2%. 

אמזון  עלתה בכ-2% תוך שהיא שומרת על שווי שוק של יותר מ-2 טריליון דולר, רף אותו חצתה אתמול, החמישית אי פעם בוול סטריט שעושה את זה. 

22:07

בסך הכל ערב רגוע בוול סטריט, המדדים המובילים נעים בשינויים קטנים סביב שערי הבסיס  - נאסד"ק עולה כעת ב-0.2%,  דאו ג'ונס יורד ב-0.2% ו-S&P 500 ללא שינוי. 

בשוק מטבעות הקריפטו - מנפיקת תעודות הסל VanEck הגישה בקשה לתעודת סל עוקבת אחרי המטבע סולנה, שעולה בתגובה בכ-8.5% ל-148 דולר. VanEck היא הראשונה להגיש בקשה לתעודת סל בארה"ב על המטבע הזה. החברה השיקה בינואר תעודת סל על הביטקוין והיא ממתינה לתשובה בקשר לתעודת הסל על מטבע האת'ר. 

שווי השוק של סולנה הוא 68 מיליארד דולר, החמישי בגודלו מבין מטבעות הקריפטו, לפי CoinMarketCap.

21:04

ראפאל בוסטיק, נשיא הפדרל ריזרב של אטלנטה צופה שהורדת הריבית הראשונה על ידי הפדרל ריזרב תהיה אחת מתוך סדרה של מהלכים, ולפיכך הוא שואף להיות בטוח שהאינפלציה חוזרת ליעד (2%) לפני שהתהליך הזה יתחיל. "אני רוצה להיות סבלני ולהבטיח שהאינפלציה חוזרת אל היעד, אנחנו עדיין לא שם", הוא אמר. 

אינפלציה ה-PCE, זו המעודפת על ידי הפדרל ריזרב היתה 2.7% באפריל בחישוב שנתי, וזאת לעומת 4.4% באפריל 2023 אבל מאז נובמבר היא כמעט ולא השתנתה. בפגישת חברי הפד לפני שבועיים הוא ניבא הורדת ריבית אחת השנה וארבע בשנה הבאה, אם כך הריבית תרד לכ-4% בשנת 2025. 

20:17

מניית חברת הסייבר הישראלית פאלו אלטו  מזנקת היום במסחר ללא חדשות מיוחדות. אתמול פורסם שהחברה מתרחבת ותשב על מחצית משטחי המשרדים של מגדל אלון 1 שהנו חלק מצמד מגדלים זהים ברחוב יגאל אלון בתל אביב.

כיום החברה מאכלסת 13 קומות במגדל ולאחרונה הושכרו 6 קומות נוספות שמצויות בשיפוץ בימים אלה. במקביל, החברה בוחנת התרחבות לקומות נוספות, והיא במגעים לשכור את כל המגדל, בדומה לחברות הייטק אחרות שמחזיקות קמפוס שלם. 

19:54

ערב שקט בוול סטריט, המדדים המובילים נעים בשינויים קטנים סביב שערי הבסיס  - נאסד"ק עולה כעת ב-0.2%,  דאו ג'ונס עולה ב-0.2% ו-S&P 500 ללא שינוי. 

בגזרת המאקרו - מספר הנרשמים  לדמי אבטלה בארה"ב זינק השבוע לרמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2021, זהו סימן נוסף לכך ששוק העבודה מתקרר ושעובדים מתקשים למצוא עבודות חדשות. 

הנתונים מצביעים על 1.84 מיליון מבקשי עבודה לעומת 1.82 מיליון בשבוע שקדם לו. 

נייקי  תדווח היום לאחר הנעילה. החברה צפוייה לדווח על צמיחה של כ-1%, הצמיחה הכי גרועה שלה מזה שני עשורים, להוציא את השנה הראשונה של הקורונה ואת שנת המשבר ב-2008. 

לשנה כולה צפוייה נייקי לדווח על רווח נקי של 5.5 מיליארד דולר, עלייה של 8.6% ורווח מתואם למניה של 3.7 דולר. הרווח הרבעוני יהיה לפי הצפי, 1.29 מיליארד דולר על הכנסות של 12.9 מיליארד דולר. 

18:39

המסחר באירופה ננעל הערב במגמה מעורבת - דאקס עלה ב-0.2% אך מדד קאק הצרפתי השיל 1% ומדד פוטסי הבריטי 0.5%.

המדדים בוול סטריט נסחרים כעת במגמה מעורבת - נאסד"ק יורד ב-0.2%,  דאו ג'ונס  יורד ב-0.1% ו-S&P 500 ללא שינוי.

18:18

רשת בתי המרקחת וולגרין בוטס אליאנס  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני וסיפקה תחזית מאכזבת, ששולחת את המנייה לירידות שערים חדות.

ליוויס  צוללת במסחר לאחר שדיווחה על הכנסות רבעוניות של 1.44 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות, הרווח למניה לעומת זאת היה 16 סנט לעומת צפי של 11 סנט. החברה אף העלתה הדיבידנד ל-13 סנט למניה מ-12 סנט למניה.

16:58

המסחר בוול סטריט מתנהל אחר הצהריים בשינויים קטנים - נאסד"ק עולה ב-0.1%,  דאו ג'ונס  יורד ב-0.1% ו-S&P 500 ללא שינוי. 

השוק מושפע מהתחזיות המאכזבות של מיקרון , מה שמעיב על יתר מניות השבבים ואנבידיה  ביניהן, בנוסף פורסם קודם לכן שהתמ"ג של ארה"ב עלה ב-1.4% ברבעון הראשון (בחישוב שנתי), מעט יותר מהרבעון הקודם, 1.3%, השוק גם מצפה בכליון עיניים למדד ה-PCE שיתפרסם מחר. 

היום יוצא לדרך אחד מפיצולי המניות הגדולים בהיסטוריה של וול סטריט כשרשת המסעדות המקסקניות צ'יפוטלה מקסיקן גריל  פוצלה ביחס של 50 ל-1, הפיצול הראשון של החברה. ציפולטה היא אחת ההחזקות של קרן הגידור פרשינג סקוור של ביל אקמן.

ההחזקות הגדולות של פרשינג סקוור הן אלפאבית (גוגל) , צ'יפוטלה, הילטון , ורסטורנט ברנדס אינטרנשיונל , המחזיקה בין היתר בברגר קינג וברשת המזון המהיר פופאייס, אלה מהוות כ-70% מסך הנכסים שמנהלת הקרן, כ-10 מיליארד דולר. 

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בשינויים קטנים - נאסד"ק עולה ב-0.1%,  דאו ג'ונס  יורד ב-0.1% ו-S&P 500 ללא שינוי.

הדוח הרבעוני של יצרנית השבבים מיקרון  התקבל באכזבה בשוק, מה שמפעיל לחץ על מניות שבבים נוספות ובראשן אנבידיה , AMD  ואינטל .

למרות שעמדה בציפיות, מיקרון נתנה תחזית פושרת לרבעון השני, המשקיעים ציפו ליותר. בבלומברג ציינו שהדוח של מיקרון הוא תזכורת למשקיעים על הסיכונים הקיימים בשוק שבבי הבינה המלאכותית.

15:32

מאקרו ארה"ב  - הלישכה לסטטיסטיקה בארה"ב פרסמה זה עתה שהתוצר הגולמי במדינה צמח ב-1.4% בחישוב שנתי, בהתאם לצפי. 

14:50

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. הדאקס עולה ב-0.1%, הפוטסי משיל מערכו 0.3% והקאק הצרפתי עולה ב-0.6%.

H&M  צוללת בכ-12% לאחר שדיווחה על עלייה קטנה מהצפוי ברווחי החברה וסיפקה תחזית מכירות מאכזבת להמשך השנה. הקמעונאית השנייה בגודלה בעולם דיווחה על רווח התפעולי שהסתכם בכ-7.1 מיליארד קרונות שוודיות (672 מיליון דולר), מתחת לתחזיות המוקדמות שציפו ל-7.37 מיליארד קרונות שוודיות.

12:21

מניית חברת השבבים מיקרון טכנולוג'י  יורדת בכ-6% במסחר המוקדם לאחר שאמש אכזבה את המשקיעים בתחזיות שפרסמה בדוחותיה הכספיים. החברה עקפה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות, שהסתכמו בכ-6.81 מיליארד דולר. במבט קדימה החברה צופה כי הרווח המתואם למניה יעמוד על 1.08 דולר על הכנסות של 7.6 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי. האנליסטים ציפו כי התחזית לרווח למניה של החברה תעמוד על 1.05 דולר על הכנסות של 7.6 מיליארד דולר. 

10:34

בורסות אירופה נסחרות לפי שעה במגמה מעורבת. הדאקס עולה ב-0.4%, הפוטסי משיל מערכו 0.1% והקאק הצרפתי עולה ב-0.1%.

החוזים העתידיים נסחרים לפי שעה בירידות שערים.

08:38

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות שערים. הניקיי משיל מערכו כ-1.1%, ההנג סנג צולל בכ-2%, בורסת שנגחאי יורדת ב-0.5% ומדד הקוספי מאבד מערכו 0.4%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בירידות.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת: הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו ב-0.1% כל אחד, ומדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-0.5%.

אחרי הצניחה במניה: סולאראדג' הנפיקה אג"ח להמרה בשווי של 300 מיליון דולר  

הכוכבת של הערב הייתה אמזון  שקפצה בכ-4% לשיא כל הזמנים ונסחרה לראשונה בשווי שוק של מעל 2 טריליון דולרים. בתוך כך, אמזון הצטרפה לקבוצת החברות הציבוריות היחידות בעולם שנסחרות בשווי של 2 טריליון דולר או יותר וביניהן מיקרוסופט , אפל , אנבידיה  ואלפאבית .

על רקע העליות באמזון, האנליסטים של בנק אוף אמריקה העלו את מחיר יעד שלהם עבור המניה מ-210 דולר ל-220 דולר, מחיר המהווה אפסייד של 12%.

במקביל, הבוקר (ה') דווח ב-CNBC כי אמזון מתכננת להשיק חנות חדשה באתר שלה שתכלול פריטי אופנה ולייף סטייל במחירים נמוכים שיאפשרו למוכרים סינים לשלוח את הסחורה ישירות לצרכנים בארה"ב.

השקת החנות מסמנת למעשה את הניסיון של אמזון להילחם בתחרות ההולכת וגוברת מצד חברות המסחר האלקטרוני Temu ושיין, שלהן קשרים חזקים עם סין. Temu ושיין הרחיבו את נוכחותם בארה"ב בשנים האחרונות, ומשכו נתח גדול של צרכנים אמריקאים על ידי מחירים נמוכים בביגוד, אלקטרוניקה, מוצרים לבית ועוד.

מטעם אמזון נמסר כי החנות החדשה תכלול מגוון של פריטים לא ממותגים, רבים במחירים מתחת ל-20 דולר.

גם מניית פדקס  ריכזה עניין כשזינקה במעל ל-15% לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי ביום שלישי בהן עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות. בהמשך לכך, מניית החברה רשמה את הזינוק הגבוה ביותר מאז שנת 1986 ונסחרה בשיא שלא נראה מאז יולי 2021.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח טיפסו אמש במהלך המסחר, כשהאיגרת הממשלתית ל-10 שנים נסחרה בתשואה של 4.33%, והתשואה באיגרת לשנתיים עלתה ל-4.75%.

בשוק המטבעות, ביפן, הין הגיע לשפל של כ-38 שנה מול הדולר אמש (ד'), מה שהעלה את ההערכות כי הבנק המרכזי עלול להתערב שוב בשוק המטבעות היפני. הין נחלש לרמה של 160.82 מול הדולר ושבר השיא הקודם של 160.03 בסוף באפריל והגיע לרמתו החלשה ביותר מאז 1986. 

בגזרת המאקרו, מחר (ו') בשעה 15:30 שעון ישראל צפוי להתפרסם בארה"ב מדד ה-PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) לחודש מאי. התחזיות בשווקים מעריכות ירידה מינימלית במדד הכללי לשיעור של 2.6%, לעומת נתון נוכחי של 2.7%. גם במדד הליבה חזויה ירידה ל-2.6% מרמה של 2.8% כעת.

בהתממש התחזיות הללו הן יצביעו על המשך התמתנות הדרגתית באינפלציה אך לא ברמה שתאפשר לפד הורדת ריבית בקרוב. התחזיות מעריכות ברובן כי הפד יחל בהקלות מוניטריות בין החלטת הריבית של ספטמבר להחלטת נובמבר - סמוך למועד הבחירות בארה"ב או ממש לאחריו.

יחידת המחקר של ענקית ההשקעות האמריקאית בלקרוק, התייחסה בסקירתה לראלי בשוק המניות בארה"ב, ששובר שיאים בעיקר הודות למגזר הטכנולוגיה: "אנחנו פחות מודאגים מאחרים בשוק לגבי קבוצת מניות הטכנולוגיה שמובילות את הרווחים. זאת מאחר שראשית, ההתלהבות מהבינה המלאכותית (AI) נתמכת בביצועי החברות, שעומדים ואף מתעלים על ציפיות הרווח בשוק. שנית, שולי הרווח במגזר הטכנולוגיה אמנם מובילים את השוק, אך אלו מתאוששים גם במגזרים אחרים בשל התקררות האינפלציה". לפיכך בבלקרוק "ממשיכים עם הקצאת משקל יתר למניות בארה"ב לטווח של שישה עד 12 חודשים".

האנליסטים מסבירים כי "הרווחים החזקים של מניות הטכנולוגיה מונעים ממשקיעים שמעדיפים איכות. כמו כן, החברות הטכנולוגיות המובילות הן רווחיות מאוד ובעלות קופות מזומנים גדולות, מה שמאפשר להן השקעה מסיבית בהקמת תשתיות AI, כמו מרכזי נתונים".

בשאלה אם יש משהו שיכול לעצור את הריצה במניות הטכנולוגיה, בבלקרוק מציינים תרחישים אפשריים שבהם השווקים עלולים לאבד אמון, אם יתברר שההוצאות התאגידיות על בינה מלאכותית לא השתלמו; אם יתקבל שינוי רגולטורי המגביל את האימוץ של AI; והתרחיש הפחות סביר שמגזרים אחרים יעקפו את מגזר הטכנולוגיה אם הצמיחה בכלכלה האמריקאית תאיץ, והאינפלציה תרד מספיק כדי לאפשר לפדרל ריזרב להוריד את הריבית בשיעור גבוה מהצפוי.

עוד כתבות

זריעת חיטה וגידולי חורף בעמק החולה / צילום: פייסל הייב, ג''ג, החברה לפיתוח הגליל

יקרה ונחותה: למה יבואני החיטה מחויבים לקנות גם חיטה מקומית

לחיטה הישראלית מוניטין גרוע בשל איכות ירודה ומחיר מופקע, אך קנייתה מהווה תנאי ליבוא חיטה מחו"ל ● בשוק טוענים לשיטת תמחור אבסורדית ואף ל"חגיגת שחיתות" של קבלני החיטה ● כך שאיפת משרד החקלאות לביטחון תזונתי מחמירה את יוקר המחיה בישראל

ביקש לבטל את העברת הדירה לאשתו / איור: Shutterstock

האב גילה שהילדה איננה בתו וביקש לבטל את העברת הדירה לאשתו: מה קבע בית המשפט?

המחוזי הגן על זכויות הקניין בדירת מגורים שנרכשה ע"י אדם ללא שיתוף עם אחרים בכלל או בת זוגו בפרט ● לטענת האב, ההסכם הראשון נחתם רק בעקבות איומי האישה להפיל את העובר שברחמה, וההסכם השני נחתם רק כדי לספק קורת גג לבתו

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים ● שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני ● ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה ● כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות בסג'עייה ● החות'ים טענו כי תקפו כלי שיט שעשה את דרכו לחיפה ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון • עדכונים בולטים

ORA 07 PRO+ / צילום: יח''צ

בפחות מ-200 אלף שקל: החשמלית שאי אפשר להתעלם ממנה, לטוב ולרע

העיצוב של החשמלית הגדולה מבית GWM הסינית לא מותיר אנשים אדישים. יש לה באגים, כמו תא מטען קטנטן, אבל היא מציעה תמורה לא רעה למחיר ● מבחן דרכים

ח''כ שמחה רוטמן / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"שינוי משטרי": הממשלה מקדמת מינוי נציב שופטים על ידי הכנסת

ח"כ שמחה רוטמן מקדם הצעת חוק לשינוי אופן הבחירה בנציב תלונות הציבור על שופטים, לפיה הבחירה תועבר מהוועדה לבחירת שופטים לכנסת ● יועמ"ש הנהלת בתי המשפט, ברק לייזר, ביקר בחריפות את הצעת החוק: "עשויה להוביל למינוי של אדם שאינו כשיר לכך, מתוך מניעים פוליטיים ואשר מטרתו היא לפגוע במערכת המשפט"

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"המחירים עדיין עומדים במקום": העיר שבה ניתן לקנות דירת 5 חדרים במיליון וחצי שקל

בשכונת אבני חן בחריש נמכרה דירת 5 חדרים בשטח 107 מ"ר תמורת 1.55 מיליון שקל ● "המלחמה יצרה בהתחלה קיפאון בשוק, אבל בסופו של דבר אנשים צריכים מקום לגור בו", אומר שגיא אקשטין שייצג את המוכרים ואת הקונים בעסקה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

הרכבת הקלה, הקו האדום / צילום: יוסי כהן

למרות הדיבידנדים: אגד דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו האדום בשל חוסר רווחיות

מספרי הנוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה נמוכים ביחס לתחזיות טרם הפעלת הקו, וכעת חברת תבל המפעילה של הקו - שהיא חברה-בת של אגד - דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו בשל חוסר רווחיות ● אלא שמאז שנרכשה ב-2022 חילקה אגד למחזיקות בה דיבידנדים בהיקף של 630 מיליון שקל ● מטעם תבל נמסר: "מנהלת דיאלוג שוטף ופורה עם נת"ע לגבי תנאי ההפעלה שנידונים בין הצדדים"

שרון רביד, מנכ''לית ויריליטי / צילום: מיכל בנדק

המנכ"לית שרוצה לטפל באחת הבעיות שהכי מטרידות גברים

כשמנכ"לית ויריליטי מדיקל, שרון רביד, נדרשה להעביר את מוצר הסקס-טק שלה מהניסויים הקליניים לשלב המסחרי, היא הייתה צריכה להבין איך פונים לגברים עם בעיות בתפקוד המיני ● מה אפשר ללמוד מההצלחה של ויאגרה, ומה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה?

קרית שמונה / צילום: Associated Press, Leo Correa

אזעקות בלתי פוסקות בצפון, דיווח על פגיעה ישירה בשלומי

עם כניסת השבת נשמעו עשרות התרעות ברחבי הצפון מפני טילים וחדירת כלי טיס • תושבים מדווחים על יירוטים בשמי נהריה, אזעקות נשמעו גם בשדרות • בעזה דיווחו על תקיפות ברפיח ובמרכז הרצועה ● עדכונים בולטים

עבודה של איה חיה אלטמן, המוצגת בביתן מכללת ספיר מטעם אום קולטור

על יריד צבע טרי שיצר שוק לאמנים מבטיחים והצית ויכוח בעולם האמנות

יריד האמנות השנתי "צבע טרי" ייערך בשבוע הבא בתל אביב ● היריד מאגד בתוכו את השמנא והסלתא של עולם האמנות הישראלי וצבר פופולריות בקרב סוחרי אמנות, אך לאורך השנים חטף ביקורת על התמסחרות ● השנה על רקע המלחמה תוקדש במה מיוחדת לתושבי העוטף

לן בלווטניק, בעלי רשת 13 / צילום: טים בישופ

המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק?

עשרות גורמים שעבדו עם לן בלווטניק, אחד מאנשי העסקים העשירים והמתוחכמים בעולם, מנסים לענות על השאלות: עד כמה היה מעורב במינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 ולאן פניו של הערוץ ● "אין סיכוי שלא היתה רוח גבית שלו"

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי ומה טווח המחירים בשוק

מרין לה־פן (RN/UXD), עמנואל מקרון (ENS), ז'אן לוק מלנשון (NFP) / צילומים: רויטרס - Blondet Eliot/ABACA , Andre Pain/Pool , William Cannarella / Panoramic

צרפת הולכת לבחירות: מהן ההבטחות הכלכליות של הימין הפופוליסטי ולמי יצביעו היהודים

ביום ראשון הקרוב יחלו הבחירות לפרלמנט הצרפתי שייערכו בשני סבבים ● 48 מיליון בעלי זכות בחירה יבחרו בין שלוש חזיתות עיקריות המורכבות ממפלגות הימין הפופוליסטי, מפלגות השמאל הפופוליסטי ומפלגת המרכז הרדיקלי של הנשיא מקרון ● מה צפוי לקרות, ואיך הבחירות ישפיעו על כלכלת האיחוד האירופי? ● גלובס עושה סדר

ממלאים טופסי לוטו. העלייה בשביעות הרצון ניכרת גם אחרי עשור לזכייה / צילום: שלומי יוסף

המספרים מתעדכנים: כמה כסף באמת יעשה אתכם מאושרים?

75 אלף דולר בשנה - זה המספר שננקב בעבר כשכר האולטימטיבי לאזרח אמריקאי, אלא שמחקרים חדשים מטילים בו ספק ● כלכלנים משערים שהוא פופולרי כי הוא נראה בהישג יד: "אנשים אוהבים לחשוב שהעשירים מאוד לא נהנים עד כדי כך מהעושר שלהם"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

במחירים אטרקטיביים: פלח הרכבים שצפוי לעשות קאמבק

המכסים הכבדים שהוטלו על רכבים חשמליים מסין מעודד את היצרנים במדינה לייצא דגמים שאינם נענשים במכס כמו החשמליים, בהם גרסאות פלאג־אין של דגמים פופולריים ● וגם: הקרוס־אובר החשמלי היוקרתי־ספורטיבי שנחת בישראל ● השבוע בענף הרכב

המרגלים הרוסים מהבית ממול / צילום: צילומי מסך

הם חיו שנים כזוג מנומנם, עד שנודע שהם חלק מתוכנית העילית של פוטין

הזוג הנשוי והשקט, שהתחזה לצמד מהגרים ארגנטינאים בסלובניה, התגלה כחלק מהמאמץ האגרסיבי של פוטין לשתול במערב סוכני מודיעין בכיסוי עמוק ● תחקיר חוצה יבשות חושף רשת שקרים ומזימות, ומדגים איך בונים זהות בדויה בתוכנית העילית של שירות הביון הרוסי - בעלות של מיליוני דולרים לאדם

תרומה לא מוכרת: חיילים קונים ציוד, המדינה מערימה קשיים ומסים / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

לוחמי השייטת רכשו לעצמם 200 קסדות במלחמה. ואז הכל הסתבך

שמונה חודשים לתוך המלחמה וחיילי צה"ל עדיין מתלוננים על מחסור בציוד ● פלוגות מגייסות כספים מהציבור, עמותות קונות במיליונים, והפניות לתורמים זורמות בלי סוף ● אלא שזה לא נגמר כאן: הרכישות האלה כרוכות בתשלומי מע"מ כבדים, חלקן נתקעות במכס, והמדינה מצדה לא יכולה לסייע

ביידן וטראמפ בעימות הראשון בסבב של 2020 / צילום: ap, Julio Cortez

ביידן נגד טראמפ: הערב מגיע ויכוח הטלוויזיה הראשון בין השניים

ויכוחי טלוויזיה בארה"ב לא חורצים בדרך-כלל את גורל הבחירות, אבל פה ושם הם הצליחו להשפיע - וייתכן שהוויכוח הנוכחי ייכנס לקטגוריה של "פה ושם" ● הערב, ההתעניינות העיקרית לא תהיה בנושאים, אלא בסגנון ובלשון הגוף ● הסקרים האחרונים מוסיפים להראות תיקו סטטיסטי

מפגינים בירושלים, הערב / צילום: ap, Leo Correa

המונים מפגינים בדרישה להשיב את החטופים ולקיים בחירות

צה"ל חיסל פעיל בחוליית שיגור של חיזבאללה, שני כטב"מים נפלו בראש הנקרה • אחרי האזהרות, קנדה בצעד משמעותי ראשון לפינוי אזרחיה מלבנון • סרן אלון סאקאג'יו, בן 22 מחדרה מסיירת חרוב נהרג במהלך פעילות מבצעית, לוחמים וצוות רפואה נפגעו בתקרית • עדכונים בולטים

השבוע בעולם / חומרים: AP- Sputnik, Kremlin, Dan Kitwood עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ג'סטין סופרסטאר (לשעבר) מתקרב אל סוף שלטונו בקנדה, והצבאים השתגעו

צווי מעצר נגד נשיאים, שרי הגנה ורמטכ"לים ● מפגינים מציתים את הפרלמנט של קניה והנשיא חוזר בו ממסים חדשים ● מואצים חילופי המשמרות הפוליטיים בדמוקרטיות ● השימוש בנשק באמריקה מוכרז "משבר בריאות ציבורי" ● הדציבלים הורגים צבאים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם