גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק?

עשרות גורמים שעבדו עם לן בלווטניק, אחד מאנשי העסקים העשירים והמתוחכמים בעולם, מנסים לענות על השאלות: עד כמה היה מעורב במינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 ולאן פניו של הערוץ ● "אין סיכוי שלא היתה רוח גבית שלו"

לן בלווטניק / צילום: יח''צ
לן בלווטניק / צילום: יח''צ

את הסערה שפרצה סביב המינוי הזה לן בלווטניק, מעשירי העולם, לא חזה, ודאי לא בעוצמות האלה. הוא גם לא חזה את העובדה שבעוד שבוע ימים יידרשו עורכי דינו להשיב בבג"ץ לעובדים שאת משכורתם הוא משלם בחדשות 13.

הערכות: 80 אלף שקל, נהג ומשרות אמון - התנאים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בחדשות 13
"ניסיון לחיסול פוליטי של מערכת החדשות": הילה קורח ואודי סגל נגד שמאלוב-ברקוביץ'
רגע לפני הדיון בבג"ץ: המנכ"לית הנכנסת של חדשות 13 במינוי חדש
ניתוח גלובס | לא עוד עסק פרטי: למה בג"ץ יכול להתערב במינוי מנכ"לית חדשות 13

בימים האחרונים שוחח גלובס עם עשרות גורמים שמכירים את בלווטניק מקרוב בניסיון לשרטט מה היתה מעורבותו של בעל השליטה בערוץ במינוי המפתיע, והלכל הפחות בעייתי, של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13, האם ואיזה אינטרסים עומדים מאחורי המינוי ואיך יראו החיים בחברת החדשות ביום שאחרי.

 

״אין סיכוי שלא הייתה רוח גבית שלו״

על דבר אחד כנראה לא יכולה להיות מחלוקת. בלווטניק היה בסוד מינויה של שמאלוב-ברקוביץ'. הדעות חלוקות ביחס לשאלה עד כמה הוא כפה אותו על דירקטוריון הערוץ, או שרק נתן רוח גבית חזקה.

"נדב (טופולסקי, יו"ר הערוץ - מ"ו) לא סובל את יוליה, הוא נוטר לה טינה עוד מאז שהתנגדה למיזוג בין ערוץ 10 לרשת. לן הכיר את יוליה באותן נסיבות", אומר לגלובס גורם ברשת לשעבר. "לפני חצי שנה יוליה הגיעה ללן וביקשה ממנו עבודה, ממש אמרה שאין לה עכשיו כסף. הוא סידר לה להיות יועצת חיצונית לרשת בשכר של 30 אלף שקל לחודש". אותו גורם מוסיף: "להערכתי בלווטניק חושב שהיא דמות חזקה ומתאימה לתפקיד. זה לא פוליטי. אפשר להגיד דברים רעים על נדב, אבל המינוי הזה, זה לא שלו. יתרה מזאת, מנסים גם לגלגל את זה על המנכ"ל החדש, אמיליאנו קלמזוק".

הגרסה הזו מסתדרת גם עם ההערכות וההיכרות של גורם נוסף שכיהן כבכיר ברשת: "גם אם זה לא מינוי שלו, אין סיכוי שלא הייתה רוח גבית שלו". לדבריו, "היה ברור מאוד מי זאת יוליה ומה עמדותיה. והיה גם ברור שיוליה בנויה למלחמות, וכשיש מלחמות היא פורחת. היא לא אחת שמלחמות יכריעו אותה וזה בדיוק מה שרשת בונה עליו".

השאלה הגדולה, לדברי אותו הגורם, היא האם זה מהלך שמעיד על שינוי תפיסת חברת החדשות מחברה של דרוקר וגליקמן לחברה של ההנהלה, או מהלך שנועד לשנות את הדי.אן.אי בחברה עצמה (הכוונה לתפיסה פוליטית). "אני נוטה יותר לאפשרות הראשונה", אומר אותו בכיר לשעבר.

"איש ימין שמנסה להתרחק מנתניהו"

שמאלוב-ברקוביץ' בת ה-60 כיהנה בתפקיד הציבורי האחרון שלה כיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. ההיכרות שלה עם ערוץ 13 עמוקה, וכך גם הטינה, שכן כרגולטורית של הענף היא נאבקה במיזוג בין ערוץ 10 ורשת, שהוליד את החברה במתכונתה הנוכחית. אבל זו לא הסיבה היחידה לאמוציות הרבות שמעורר המינוי. גם עברה הפוליטי של שמאלוב-ברקוביץ' כחברת כנסת בסיעת קדימה, ולאחר מכן הצטרפותה לליכוד, מעמידים בספק בעיני העיתונאים את יכולתה לשמש כעורכת הראשית שלהם. מה גם שלרקורד הזה מצטרפת שורה של אמירות בעייתיות במיוחד נגד נשים. לשמאלוב-ברקוביץ' היכרות רחוקה יותר עם מערכות עיתונאיות. לפני כשני עשורים היא ייסדה את הערוץ הישראלי בשפה הרוסית ושימשה מנכ"לית העיתון וסטי.

ברקע הצבעים הפוליטיים שבהם נצבע המינוי של שמאלוב-ברקוביץ', עולה התהייה על אודות תפיסותיו הפוליטיות של בלווטניק עצמו וסביב המוטיבציה למינוי.

בכיר לשעבר ברשת 13 מספר על היכרותו עם בלווטניק בהקשר זה. לדבריו, "הוא איש ימין. לא יפתיע אותי אם הוא חושב שעובדי החברה הלכו יותר מדי שמאלה. אבל חייבים גם לומר שהוא לא מתערב בתכנים, והיסטורית אני לא חושב ששמעתי על מקרה שבו הוא התערב, לא עם אף מנכ"ל חדשות לפי מה שאני מכיר. מה שכן, כשהעסק עצמו מפסיד, הוא לא אוהב את זה, ובשלב כזה הוא הרבה יותר מעורב. והיום העסק מפסיד".

אף שבכירים לשעבר בערוץ טוענים בתוקף שבלווטניק מעולם לא התערב בתוכן, עובדים רבים בחברת החדשות מודאגים מהזיהוי הפוליטי של שמאלוב-ברקוביץ' ומהשלכותיו על חברת החדשות. מאז המינוי אף נפוצו שמועות כי בלווטניק נפגש עם בנימין נתניהו בביקורו האחרון בישראל, אולם בסביבתו מכחישים זאת נחרצות וטוענים שלא נפגש עם ראש הממשלה או דיבר איתו למעלה מ-5 שנים. לבלווטניק ולנתניהו היו יחסים בעבר, אולם מקורביו טוענים שקו פרשת המים של הקשר היה חקירות נתניהו. אז העיד בלווטניק במסגרת התיקים סביב יחסיהם והמעורבות בכלי תקשורת. מאז לא היה ביניהם שום קשר, והוא גזר על עצמו מרחק מנתניהו ומפוליטיקה ישראלית, טוענים בסביבתו.

האקטיביות של בלווטניק במינוי נתמכת היסטורית, ולחדשות 13 יש היסטוריה לא קצרה של מינויים. גולן יוכפז, ישראל טוויטו, אבירם אלעד, אור צלקובניק - כולם כיהנו כמנכ"לים בשנים האחרונות, וחלק מהם אף הוטסו להיפגש עם בלווטניק בטרם מונו.

בעבר פורסמה התנהלות דומה גם בזרוע ההשקעות שלו, כאשר פגש את תומר בר-זאב, מנכ"ל איירון סורס, ערב השקעה גדולה.

הקשר הארוך עם נדב טופולסקי

בניגוד לתחלופה הגבוהה בחדשות 13, בעסקים האחרים של בלווטניק דווקא ניכרת יציבות די מרשימה בדרג המנהלים. אבי פישר, מנכ"ל כלל תעשיות, הוא מנהל שהולך איתו כבר שנים ארוכות, וכך גם יו"ר רשת נדב טופולסקי, שעם השנים הפך גם לשותפו ומחזיק במניות מיעוט בערוץ.

ההיכרות בין השניים החלה עוד כשטופולסקי היה סטודנט שלמד על בסיס מלגה מטעם בלווטניק בארה"ב. "לן הוא יהודי ציוני חם וחכם. הוא נתן לי מלגה ללימודים, ובזה היה יכול להסתיים הסיפור. אבל הוא אמר לי: 'יש לך קו פתוח אליי'", אמר לגלובס טופולסקי עצמו בראיון עבר.

באותו הראיון התייחס טופולסקי גם לאופן שבו הגיע לעבוד ברשת, וסיפר כי בסיום לימודיו הוא החל לעבוד באקסס, חברת האחזקות של בלווטניק. אחר כך לדבריו, סיפר לו בלווטניק ב-2018, טרם המיזוג עם רשת, "על ערוץ 10 וההפסדים הגדולים שלו, דיבר על כך שהוא היחיד שמזרים כסף, וביקש שאנסה לעזור". לדבריו של טופולסקי, הוא התלהב מהרעיון. "זה נשמע כיף. זה אתגר וזה מסקרן, אז יאללה. חזרתי לישראל, נחתתי ישר לישיבת דירקטוריון של ערוץ 10, והתחלתי לעבוד".

נדב טופולסקי / צילום: איל יצהר

גורם מהאקוסיסטם המכיר את השניים אומר לגלובס: "אפשר להגיד שמערכת היחסים בין בלווטניק לנדב היא כמו מערכת יחסים בין אבא לבן". גורם נוסף אומר כי "נדב ולן זה קשור הדוק מאוד".

עם זאת, מספר גורמים טוענים כי במצב הנוכחי של הערוץ ישנה אכזבה מסוימת מטופולסקי, וכי האמון בלתי מעורער דווקא מתחיל להתערער. "בלווטניק מתערב בחברה כשמגיעים לנקודות הקיצוניות. כשיש אירועים כאלו, ובטח כשהוא מפסיד כסף".

"לן לא באמת מעורב", אומר גורם אחר. "יכול להיות שזו הפעם הראשונה שזה מינוי של לן שנכפה על נדב".

גורמים בכירים בסביבת בלווטניק מסרו בתגובה: "מדובר בהמצאה מופרכת. נדב הוא שותפו של לן באחזקה ברשת 13, הם עובדים באופן צמוד, ונדב זוכה להערכתו ואמונו המוחלט של לן".

האם הערוץ בדרך למכירה?

מה מחפש בכלל האיש השני העשיר ביותר בבריטניה בתקשורת הישראלית? התשובה לשאלה הזו משליכה גם על האופן שבו יבחר בלווטניק בסופו של יום להתמודד עם הסערה הנוכחית.

כששואלים אנשים שמכירים אותו מה המוטיבציה להחזיק כלי תקשורת גם במחיר של הזרמות הון משמעותיות, התשובות נחלקות לשלוש: ציונות, צעצוע יקר וגישה שאומרת שמדובר בהחזקה שאף פעם לא יכולה להזיק לאיש עסקים.

"לן לא מנהל, הוא משקיע. כל מי שבאמת מכיר אותו יגיד שהוא משקיע אגדי. הוא עובד בהשקעות שלו בכמה אופנים: הוא יודע לבחור נכסים ואנשים, הוא יודע למנף את זה, הוא יודע להשתמש בפילנתרופיה ככלי יעיל במינוף השם והעסקים שלו, והוא משתמש במדיה. יש לו מותגי מדיה מצליחים במיוחד ברחבי העולם, ואף שרשת היא חלק מהקבוצה הזו, ממנה לא יוצא לו מזה כלום", אומר גורם שמכיר אותו.

"הוא אוהב להחזיק מדיה, מתוך מחשבה שגם אם זה לא עוזר באופן ישיר, זה לא מזיק. אבל לן לא רוצה להזרים כסף במשך שנים. הוא נאלץ להזרים במלחמה. עכשיו הוא לא מתכוון להזרים כסף".

"בסופו של דבר, זה צעצוע יוקרתי, בדיוק כמו שמחזיקים במועדון כדורגל. אם הצעצוע הזה יגרום לו יותר מדי כאבי ראש, הוא ימכור אותו. והיו בעבר נקודות שהוא רצה למכור את החברה. אם זה יחזור וכאבי הראש לא ייפסקו, אני מניח שהוא ימכור", אומר לגלובס בכיר מרשת 13 לשעבר. "צריך להבין, המספרים שערוץ 13 מפסיד הם כסף קטן במונחי העסקים של בלווטניק. זה לא שהוא נואש כלכלית ודימום הכסף משפיע לו על העסקים. מה שכן, כאיש עסקים ממולח, הוא לא רוצה להרגיש שעובדים עליו או גונבים אותו - ובטח שלא לצאת כישלון. עסק זה עסק".

"בסופו של דבר, בלווטניק הוא איש עסקים, ואם יתנו לו הצעה על הערוץ אז הוא ימכור, על אחת כמה וכמה בסיטואציה שנוצרה היום. כל דבר הוא למכירה, בייחוד לאנשי עסקים כאלה", אומר לגלובס בכיר ברשת לשעבר. גורמים נוספים שגלובס שוחח איתם חולקים עמדה דומה. גורם נוסף בתעשייה מוסיף כי "ממה שאני מכיר, רשת הולכת למכירה. כרגע המצב הוא להשביח את העסק כדי למכור אותו. להכניס כסף אחר או למכור אותו. אם שואלים מה ההערכה שלי, זה ייגמר בידיים של אלי עזור".

עם זאת, גורם בכיר בתעשיית התקשורת אומר כי "לן השקיע עשרות על גבי עשרות של מיליוני דולרים בערוץ הזה ב-4 השנים האחרונות, בין היתר כדי שהערוץ יצליח לשרוד את הקורונה, לשרוד את המלחמה. אנשים לוקחים את זה כמובן מאליו אבל לן הוא לא אחד שאוהב לוותר".

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מסרה בתגובה: "כשהמקור העיתונאי הוא שמועות לא מבוססות ולא נכונות כחלק ממסע רדיפה, אין צורך להגיב".

עוד כתבות

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; מיקרון ירדה בכ-7%, אנבידיה ב-1.9%, פאלו אלטו זינקה ב-5%

נייקי תדווח אחרי הנעילה, מה צפוי? ● VanEck הגישה בקשה לתעודת סל עוקבת אחרי המטבע סולנה ● מניות וולגרין וליוויס ירדו בחדות ● מניית צ'יפוטלה פוצלה היום ביחס היסטורי של 50 ל-1 ● בלומברג: הדוח של מיקרון הוא תזכורת לסיכונים בשוק שבבי הבינה המלאכותית ● מדד ה-PCE שיתפרסם מחר בארה"ב צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, בינתיים, שוק העבודה מתקרר

סונאק (מימין) ומקרון. בהפרש של שבועיים, על אף כל הסקרים, קראו לבחירות בזק / צילום: Associated Press, Kin Cheung

שחקני הפוקר שהוליכו שולל רק את עצמם

שני טכנוקרטים צעירים מבריקים ויהירים מקרבים את הדמוקרטיה הליברלית בצרפת ובבריטניה אל חורבנה ● מה אומר אקט התאבדותם על מנהיגים אחרים במשבר?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

איזה בנק עשה שינויים בקמפיין שלו לאחר שעורר סערה ברשת

איך אומרים פטריוטיזם בעברית, מי הבקיע את השער המהיר ביותר בתולדות היורו ומהן ראשי התיבות של חסמב"ה? ● הטריוויה השבועית

מאפים בקפה ברנצ'ו / צילום: דורון מניס

המושב בצפון שמאגד שלושה יקבי בוטיק מרעננים

עגלת קפה במרכזה של חוות סוסים, סדנה להכנת תכשירים מצמחים, שוק פשפשים כמו הברוקאנט בצרפת ולא פחות משלושה יקבים מרעננים ● ביקור בציפורי

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יש לכם 100 אלף שקל פנויים? המדריך למשקיע לטווח הקצר - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

כשמגיעים לטווחי השקעה קצרים של שנה או שנתיים, האפשרויות מצטמצמות - מומחים ממליצים על מכשירי ההשקעה המתאימים ● תופעה חדשה יחסית בארה"ב תופסת תאוצה - תעודות סל ממונפות על מניה בודדת ● ארבע מניות בת"א 35 אחראיות על העליות בו ● וגם: למה ההצלחה של אנבידיה היא הבעיה של שוק המניות

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

נעילה אדומה בוול סטריט; נייקי צללה ב-20%

מניית נייקי צנחה לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות; מדובר בירידה הגדולה ביותר של המניה מאז 2001 ● אסיה ננעלה בירוק ● נעילה מעורבת באירופה ● מדד ה-PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) לחודש מאי ירד לקצב שנתי של 2.6% - בהתאם לצפי בשוק

בנימין נתניהו ואבי שמחון / צילום: עמוס בן גרשום-לע''מ

"מכירת חיסול": נתניהו ויועצו הכלכלי דוחפים למבצע שחרור "רווחים כלואים"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שר האוצר הציג בפני הנהלת המשרד בקשה מטעם אבי שמחון ובתמיכת נתניהו, לצאת למבצע שחרור "רווחים כלואים" כדי לתמרץ חברות לחלק דיבידנד תמורת מס מופחת ● לפי שמחון, המהלך יזרים 20 מיליארד שקל למדינה ויסייע מול הגירעון ● בדרג המקצועי טוענים: "מכירת חיסול"

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה בעלי פטור ניתן להחזיר לשירות מילואים, ולמה זה תהליך כל כך מסובך?

השחיקה של חיילי המילואים מביאה צורך לחפש מקורות נוספים לכוח אדם ● בזמן שרבים מעוניינים להשלים זאת באמצעות גיוס חרדים, אחרים מציעים לגייס בעלי פטור משירות זה ● בפועל, השליטה של צה"ל בנתונים לגביהם לא ברורה וגם מי שמנסים לחזור ולשרת נתקלים בקשיים

מפגינים בירושלים, הערב / צילום: ap, Leo Correa

המונים מפגינים בדרישה להשיב את החטופים ולקיים בחירות

צה"ל חיסל פעיל בחוליית שיגור של חיזבאללה, שני כטב"מים נפלו בראש הנקרה • אחרי האזהרות, קנדה בצעד משמעותי ראשון לפינוי אזרחיה מלבנון • סרן אלון סאקאג'יו, בן 22 מחדרה מסיירת חרוב נהרג במהלך פעילות מבצעית, לוחמים וצוות רפואה נפגעו בתקרית • עדכונים בולטים

הדירה בשכונת רביבים על גבול שיכון דן בתל אביב / צילום: רובי צוק

צפון תל אביב: דירה עם גג ענק נמכרה ב־6 מיליון שקל

דירת גג עם שני מפלסים בשכונת רביבים בפרויקט "טופ דן", נמכרה לאחר זמן רב על המדף ובמחיר השוק, 6 מיליון שקל ● בדירה 5 חדרים והיא זקוקה לשיפוץ ● שכונת רביבים מאופיינת בבנייה נמוכה ובצמודי קרקע

הויכוח המשודר בין ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, לפני הבחירות לנשיאות / צילום: ap, John Bazemore

פאניקה במפלגה הדמוקרטית לאחר כישלון של הנשיא ביידן בעימות הטלוויזיה עם טראמפ

אילו העימות בין ביידן וטראמפ היה מוכרע באמצעות נוקאאוט, השופטים היו מסיימים אותו בדקה החמישית, לאחר הפגנת רפיון ובלבול מדהימים של ביידן ● כעת גוברים הניחושים שבכירי המפלגה יפצירו בנשיא להסתלק מן המרוץ, ולאפשר לוועידת המפלגה באוגוסט להחליף אותו ● התוכן כמעט לא חשוב, אבל טראמפ אמר שביידן הוא "פלסטיני חלש"

האור הכחול / אילוסטרציה: Shutterstock

מחקרים חדשים מגלים: האם צפייה בטלוויזיה בלילה באמת הורסת את השינה?

במשך השנים האשימו את האור הכחול שבוקע ממכשירים אלקטרוניים בכך שהוא גורם הפרעות שינה, ואפילו התפתח שוק של עשרות מיליוני דולרים לניטרול ההשפעה שלו ● אבל מחקר שפורסם לאחרונה מנפץ כמה מיתוסים על הקשר בין ההיצמדות למסכים בלילה לאיכות השינה, וטוען שלפעמים הם אפילו יכולים לעזור להירדם ● אז איפה בכל זאת הבעיה?

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: כדיה לוי

הערכות: 80 אלף שקל, נהג ומשרות אמון - התנאים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בחדשות 13

על פי הערכות בשוק, מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' יכללו מלבד תנאי שכר של 80 אלף שקל ברוט בחודש, גם נהג פרטי ואפשרות למינוי שתי משרות אמון ● בעוד התנאים לא חריגים לעומת מנכ"לים קודמים, שמאלוב-ברקוביץ' נהנית גם מסעיף אי-תחרות ארוך שמבטיח שתקבל שכר עד תום החוזה גם אם תפוטר

דן לואב / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID

המיליארדר דן לואב מצא דרך ליהנות מהעליות בבינה המלאכותית בלי להשקיע באנבידיה

המיליארדר היהודי דן לואב ידוע כמשקיע אקטיביסט מהדור הישן, שלא מפחד להביע ביקורת ולבצע שינויים דרסטיים ● באמצעות האסטרטגיה הזו, הוא הצליח להגדיל את ההון של קרן הגידור שלו מ־3 מיליון דולר ל־7.7 מיליארד ● איך למרות זאת הוא פספס את מהפכת ה־AI, ומה חלקו במאבק נגד סטודנטים פרו־פלסטיניים?

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

מירי רגב נאבקת על חסיון מסמכים שנתפסו במשרד התחבורה

שרת התחבורה ערערה לביהמ"ש המחוזי על ההחלטה לעשות שימוש במסמכים שנתפסו בלשכתה, בטענה כי כל מסמך בעל אופי פוליטי הוא בהכרח חסוי ● טענתה כבר נדחתה על־ידי נשיא בימ"ש השלום בראשון לציון, שקבע שלא ייתכן שכל משרד התחבורה יחסה תחת כנפי החסינות האישית של השרה, "כאילו שהיא אוחזת בידה מטה קסמים"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

אם טענה שאב אינו רשאי להגיש תביעת מזונות. מה קבע ביהמ"ש?

אב הגיש תביעת מזונות לביהמ"ש לענייני משפחה, אך גרושתו טענה כי הוא מחויב בתשלום מזונות ולכן אינו יכול להגיש בקשה כזו ● עיריית אשקלון פיגרה בתשלומים לקרן הפנסיה, והקרן סירבה לשלם קצבה לחולת סרטן ● ואדם שמכר לשותפו בחברה את מניותיו טען להסכמה בע"פ לרכוש אותן בחזרה ● 3 פסקי דין בשבוע

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים ● שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני ● ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה ● כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות בסג'עייה ● החות'ים טענו כי תקפו כלי שיט שעשה את דרכו לחיפה ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון • עדכונים בולטים

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

הם פרשו מהרווארד וגייסו 120 מיליון דולר כדי להתחרות באנבידיה

הסטארט-אפ החדש Etched גייס כ-120 מיליון דולר על מנת לבנות שבב AI חדש שיתחרה בשבבים שאנבידיה מייצרת ● בחברה טוענים כי השבבים החדשים יהיו מהירים משמעותית משבבי ה-Blackwell של אנבידיה

גם זה קרה פה/ חומרים: שלומי יוסף, חדשות 12, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אם אנחנו רוצים פוליטיקה חדשה, אחוז החסימה צריך דווקא להתכווץ

בכנסת זורקים הצעות בלי לעבוד יותר מדי ● שינוי מרחיק לכת באחוז החסימה יעשה את ההבדל ● ולמה רומניה כן וישראל לא? ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ביידן וטראמפ בעימות הראשון בסבב של 2020 / צילום: ap, Julio Cortez

ביידן נגד טראמפ: הערב מגיע ויכוח הטלוויזיה הראשון בין השניים

ויכוחי טלוויזיה בארה"ב לא חורצים בדרך-כלל את גורל הבחירות, אבל פה ושם הם הצליחו להשפיע - וייתכן שהוויכוח הנוכחי ייכנס לקטגוריה של "פה ושם" ● הערב, ההתעניינות העיקרית לא תהיה בנושאים, אלא בסגנון ובלשון הגוף ● הסקרים האחרונים מוסיפים להראות תיקו סטטיסטי