גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כשההצעה פשוטה, גם עמוס תמם בחולצה שחורה על רקע לבן זה מספיק

הפרסומת הנקייה והרזה של בנק הפועלים להטבת המשכנתה לתושבי קו העימות היא הזכורה ביותר השבוע - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9, והמושקעת ביותר - עם 1.8 מיליון שקל - היא לחשמל של בזק

מתוך קמפיין בנק הפועלים
מתוך קמפיין בנק הפועלים

כשיש לך באמת מה לתת ללקוחות שלך, אתה לא צריך לעשות רעש וצלצולים בשילוב שירים וריקודים, בעשרות זוויות צילום. מספיק שתעמיד מול המצלמה פרזנטור רגוע, בחולצה שחורה ושרשרת דיסקית חטופים, ותיתן לו להעביר את המסר.

הערכות: 80 אלף שקל, נהג ומשרות אמון - התנאים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בחדשות 13
ערוץ החדשות i24NEWS בעברית עולה לאוויר בשבוע הבא. היכן הוא ישודר?
אפקט הרשתות החברתיות: ב-ONE ZERO משנים את הקמפיין

זה בדיוק מה שקרה עם המהלך של בנק הפועלים לתשלום שלושה חודשי משכנתה עבור תושבי קו העימות בצפון - שעלותו מוערכת בעשרות מיליוני שקלים. בפרסומת לקידום המהלך עומד הפרזנטור עמוס תמם מול המצלמה ובקול נעים ומרגיע מעביר את המידע. התוצאה: זו הפרסומת הזכורה ביותר השבוע.

בנק נוסף שמתברג השבוע בדירוג עם פרסומת צנועה ורזה הוא בנק לאומי, שמשתף פעולה עם חברת התעופה ארקיע, ומתמקם במקום השישי בזכירות. לעומת זאת, הפרסומת החדשה של ארקיע עם ליטל שוורץ ("בוא בוא בוא עוד היום") לא מתברגת במדד - ייתכן משום שהיא עדיין חדשה יחסית בהפסקת הפרסומות.

לפי נתוני רשות שדות התעופה, בחודש מאי אל על הייתה אחראית לכ-50% מתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג, וישראייר ו-וויזאייר היו אחראיות על כ-7% כל אחת. ארקיע אחראית רק ל-5.5%, והקמפיין נועד לשנות את התמונה בקיץ הקרוב.

בשבוע החולף התחולל דיון רחב לגבי היחס לנשים בפרסומות של הבנק הדיגיטלי ONE ZERO - שבעקבות זאת נעלמו מהמסך. במקביל עלו ברשתות החברתיות גם טענות על הגחכת המבוגרים בסדרת הפרסומות של ביטוח 9. עם זאת, נראה כי רוב הציבור אינו שותף לדעה זו, וכך, גם הפרסומת החדשה של החברה היא האהובה ביותר השבוע.

הפעם אודי כגן מופיע בתפקיד משולש: הבן שמשכנע את האב להצטרף לביטוח דיגיטלי, האב המאותגר טכנולוגית שרוצה לעשות "ביטוח בזול של הצעירים", והאם שגם היא לא בדיוק גאונה בתחום. מה? תפוח אדמה (מי שראה, הבין).

מתוך קמפיין ביטוח 9

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר הוא בזק, עם כ-1.8 מיליון שקל. מדובר בסכום גבוה יחסית, שהושקע בקמפיין לקידום כניסת חברת התקשורת לתחום החשמל. התוצאה: הפרסומת מתברגת במקום השלישי בזכירות. גם אם הצופים עדיין לא ממש מבינים את המהלך, יש סיכוי שהם יתחילו לבדוק.

מתוך קמפיין בזק

במקביל עלתה פרסומת של המתחרה הוט, שגם היא נכנסת לתחום החשמל, תחת המיתוג הוט אנרג'י. במרכז הפרסומת השחקן אורי לייזרוביץ', לבוש כמו בחור ישיבה חרדי, מפציר בצופים "הגיעו הזמן שתראו את האור" - רפרור ל"שבאבניקים". הפרסומת לא בדירוג.

הגוף שהשקיע את הסכום השני בגודלו השבוע הוא חברת עלית עם כ-1.5 מיליון שקל, שהושקעו בשני קמפיינים למגירת המתוקים ולקפה טורקי. במקום השלישי נמצא המותג פייסבוקס עם כ-950 אלף שקל, שהושקעו בקידום "ה-BOX המשותף" בעזרת הפרזנטור יהונתן מרגי.

זינוק בהשקעה
ההשקעה בפרסום מזנקת מ-23 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-35 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב
המשרדים שאחראים לפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן-שמיר-סמסונוב (ביטוח 9), בורודה-קפלן (תדיראן) ומקאן תל אביב (טורנדו). 

האב והבן
בפרסומת החדשה של ממתקי עלית, המבוססת על שיר של יהונתן גפן ז"ל מהכבש השישה עשר, משמש הבן אביב כקריין. חבל שלא הביאו את נורית בתור הסבתא עם המגירה. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.

עוד כתבות

סונאק (מימין) ומקרון. בהפרש של שבועיים, על אף כל הסקרים, קראו לבחירות בזק / צילום: Associated Press, Kin Cheung

שחקני הפוקר שהוליכו שולל רק את עצמם

שני טכנוקרטים צעירים מבריקים ויהירים מקרבים את הדמוקרטיה הליברלית בצרפת ובבריטניה אל חורבנה ● מה אומר אקט התאבדותם על מנהיגים אחרים במשבר?

זריעת חיטה וגידולי חורף בעמק החולה / צילום: פייסל הייב, ג''ג, החברה לפיתוח הגליל

יקרה ונחותה: למה יבואני החיטה מחויבים לקנות גם חיטה מקומית

לחיטה הישראלית יש מוניטין גרוע בשל איכות ירודה ומחיר מופקע, אך קנייתה מהווה תנאי ליבוא חיטה מחו"ל ● בשוק טוענים לשיטת תמחור אבסורדית ואף ל"חגיגת שחיתות" של קבלני החיטה ● כך שאיפת משרד החקלאות לביטחון תזונתי מחמירה את יוקר המחיה בישראל

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף

העתירה נגד מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13: מועצת העיתונות תבקש להצטרף

מועצת העיתונות תבקש להצטרף כידידת ביהמ"ש לעתירה שהגישו ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים בדרישה לבטל את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות ● נשיא המועצה, השופט בדימוס חנן מלצר: "מדובר בשאלה עקרונית שעלולה להשפיע על שוק התקשורת כולו ועל נשמת אפם של חופש הביטוי וחופש העיתונות"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

איזה בנק עשה שינויים בקמפיין שלו לאחר שעורר סערה ברשת

איך אומרים פטריוטיזם בעברית, מי הבקיע את השער המהיר ביותר בתולדות היורו, ומהן ראשי התיבות של חסמב"ה? ● הטריוויה השבועית

מאפים בקפה ברנצ'ו / צילום: דורון מניס

המושב בצפון שמאגד שלושה יקבי בוטיק מרעננים

עגלת קפה במרכזה של חוות סוסים, סדנה להכנת תכשירים מצמחים, שוק פשפשים כמו הברוקאנט בצרפת ולא פחות משלושה יקבים מרעננים ● ביקור בציפורי

הויכוח המשודר בין ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, לפני הבחירות לנשיאות / צילום: ap, John Bazemore

פאניקה במפלגה הדמוקרטית לאחר כישלון של הנשיא ביידן בעימות הטלוויזיה עם טראמפ

אילו העימות בין ביידן וטראמפ היה מוכרע באמצעות נוק-אאוט, השופטים היו מסיימים אותו בדקה החמישית, לאחר הפגנת רפיון ובלבול מדהימים של ביידן ● כעת גוברים הניחושים שבכירי המפלגה יפצירו בנשיא להסתלק מהמרוץ ולאפשר לוועידת המפלגה באוגוסט להחליף אותו ● התוכן כמעט לא חשוב, אבל טראמפ אמר שביידן הוא "פלסטיני חלש"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בת"א; נייס מטפסת ב-5%, ריטיילורס צוללת בכ-9%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ות"א 90 יורד ב-0.3% ● בסיכום חודש יוני מדד ת"א 35 נחלש כ-2% ובסיכום חצי שנתי עלה בכ-6% ● ה-S&P 500 עלה ב-15%, העלייה הגבוהה ביותר במחצית ראשונה של שנת בחירות מאז 1976 ● בשבוע הקרוב ייערכו בחירות בבריטניה ולפרלמנט בצרפת ● במזרחי טפחות מעריכים שבנק ישראל יפחית את הריבית באוגוסט

ממלאים טופסי לוטו. העלייה בשביעות הרצון ניכרת גם אחרי עשור לזכייה / צילום: שלומי יוסף

המספרים מתעדכנים: כמה כסף באמת יעשה אתכם מאושרים?

75 אלף דולר בשנה - זה המספר שננקב בעבר כשכר האולטימטיבי לאזרח אמריקאי, אלא שמחקרים חדשים מטילים בו ספק ● כלכלנים משערים שהוא פופולרי כי הוא נראה בהישג יד: "אנשים אוהבים לחשוב שהעשירים מאוד לא נהנים עד כדי כך מהעושר שלהם"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

קרן הפנסיה סירבה לשלם לחולה בסרטן. מה קבע ביהמ"ש?

אב הגיש תביעת מזונות לביהמ"ש לענייני משפחה, אך גרושתו טענה כי הוא מחויב בתשלום מזונות ולכן אינו יכול להגיש בקשה כזו ● עיריית אשקלון פיגרה בתשלומים לקרן הפנסיה, והקרן סירבה לשלם קצבה לחולת סרטן ● ואדם שמכר לשותפו בחברה את מניותיו טען להסכמה בע"פ לרכוש אותן בחזרה ● 3 פסקי דין בשבוע

תדלוק בתחנת דלק / צילום: טלי בוגדנובסקי

מחירי הדלק חזרו לעלות: כמה תשלמו על ליטר החל ממחר?

לפי הודעת משרד האנרגיה, מחיר ליטר בנזין יעלה ל-7.56 שקלים בלילה שבין ראשון לשני ● ההתייקרות מגיעה לאחר שבחודש יוני נרשמה ירידת מחיר ראשונה של הדלק מאז תחילת 2024

הדירה בשכונת רביבים על גבול שיכון דן בתל אביב / צילום: רובי צוק

צפון תל אביב: דירה עם גג ענק נמכרה ב־6 מיליון שקל

דירת גג עם שני מפלסים בשכונת רביבים בפרויקט "טופ דן" נמכרה לאחר זמן רב על המדף ובמחיר השוק, 6 מיליון שקל ● מדובר בדירה 5 חדרים הזקוקה לשיפוץ ● שכונת רביבים מאופיינת בבנייה נמוכה ובצמודי קרקע

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

מירי רגב נאבקת על חיסיון מסמכים שנתפסו במשרד התחבורה

שרת התחבורה ערערה לביהמ"ש המחוזי על ההחלטה לעשות שימוש במסמכים שנתפסו בלשכתה, בטענה כי כל מסמך בעל אופי פוליטי הוא בהכרח חסוי ● טענתה כבר נדחתה ע"י נשיא בימ"ש השלום בראשון לציון, שקבע שלא ייתכן שכל משרד התחבורה יחסה תחת כנפי החסינות האישית של השרה, "כאילו שהיא אוחזת בידה מטה קסמים"

ביקש לבטל את העברת הדירה לאשתו / איור: Shutterstock

האב גילה שהילדה איננה בתו וביקש לבטל את העברת הדירה לאשתו: מה קבע בית המשפט?

המחוזי הגן על זכויות הקניין בדירת מגורים שנרכשה ע"י אדם ללא שיתוף עם אחרים בכלל או בת זוגו בפרט ● לטענת האב, ההסכם הראשון נחתם רק בעקבות איומי האישה להפיל את העובר שברחמה, וההסכם השני נחתם רק כדי לספק קורת גג לבתו

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה בעלי פטור ניתן להחזיר לשירות מילואים, ולמה זה תהליך כל כך מסובך?

השחיקה של חיילי המילואים מביאה צורך לחפש מקורות נוספים לכוח אדם ● בזמן שרבים מעוניינים להשלים זאת באמצעות גיוס חרדים, אחרים מציעים לגייס בעלי פטור משירות זה ● בפועל, השליטה של צה"ל בנתונים לגביהם לא ברורה, וגם מי שמנסים לחזור ולשרת נתקלים בקשיים ● המשרוקית של גלובס

לשכת ההוצאה לפועל / צילום: רשות האכיפה והגבייה

עלייה במספר התיקים בהוצאה לפועל: באיזו עיר יש את מספר החייבים הגבוה ביותר?

מנתוני רשות האכיפה והגבייה, עולה כי בסוף שנת 2023 היו במערכת ההוצאה לפועל 562,996 חייבים - עלייה של 5% לעומת 2022 ● בת ים בולטת עם שיעור הגבוה ביותר של חייבים מבין הערים הגדולות ● אילו ערים נוספות ברשימה?

דן עדיקא ויואב שטרן. הישראליות בוול סטריט / צילום: איל יצהר, ננו דיימנשיין, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מניית התקשורת שזינקה ב-56% ביום אחד: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● בעלי המניות של ווקמי זומנו לאסיפה לאישור מכירתה לחברת SAP ● אקטליס קפצה בכ-56% בעקבות הזמנות מגרמניה ● וקרן ההשקעות הקנדית מרצ'ינסון יוצאת נגד הנהלת ננו דיימנשן

שרון רביד, מנכ''לית ויריליטי / צילום: מיכל בנדק

המנכ"לית שרוצה לטפל באחת הבעיות שהכי מטרידות גברים

כשמנכ"לית ויריליטי מדיקל, שרון רביד, נדרשה להעביר את מוצר הסקס-טק שלה מהניסויים הקליניים לשלב המסחרי, היא הייתה צריכה להבין איך פונים לגברים עם בעיות בתפקוד המיני ● מה אפשר ללמוד מההצלחה של ויאגרה, ומה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה?

האור הכחול / אילוסטרציה: Shutterstock

מחקרים חדשים מגלים: האם צפייה בטלוויזיה בלילה באמת הורסת את השינה?

במשך השנים האשימו את האור הכחול שבוקע ממכשירים אלקטרוניים בכך שהוא גורם הפרעות שינה, ואפילו התפתח שוק של עשרות מיליוני דולרים לנטרול ההשפעה שלו ● אבל מחקר שפורסם לאחרונה מנפץ כמה מיתוסים על הקשר בין ההיצמדות למסכים בלילה לאיכות השינה, וטוען שלפעמים הם אפילו יכולים לעזור להירדם ● אז איפה בכל זאת הבעיה?

המרגלים הרוסים מהבית ממול / צילום: צילומי מסך

הם חיו שנים כזוג מנומנם, עד שנודע שהם חלק מתוכנית העילית של פוטין

הזוג הנשוי והשקט, שהתחזה לצמד מהגרים ארגנטינאים בסלובניה, התגלה כחלק מהמאמץ האגרסיבי של פוטין לשתול במערב סוכני מודיעין בכיסוי עמוק ● תחקיר חוצה יבשות חושף רשת שקרים ומזימות, ומדגים איך בונים זהות בדויה בתוכנית העילית של שירות הביון הרוסי - בעלות של מיליוני דולרים לאדם

מפגינים בירושלים, הערב / צילום: ap, Leo Correa

המונים מפגינים בדרישה להשיב את החטופים ולקיים בחירות

צה"ל חיסל פעיל בחוליית שיגור של חיזבאללה, שני כטב"מים נפלו בראש הנקרה • אחרי האזהרות, קנדה בצעד משמעותי ראשון לפינוי אזרחיה מלבנון • סרן אלון סאקאג'יו, בן 22 מחדרה מסיירת חרוב נהרג במהלך פעילות מבצעית, לוחמים וצוות רפואה נפגעו בתקרית • עדכונים בולטים