גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אזעקות בלתי פוסקות בצפון, דיווח על פגיעה ישירה בשלומי

עם כניסת השבת נשמעו עשרות התרעות ברחבי הצפון מפני טילים וחדירת כלי טיס • תושבים מדווחים על יירוטים בשמי נהריה, אזעקות נשמעו גם בשדרות • בעזה דיווחו על תקיפות ברפיח ובמרכז הרצועה ● עדכונים בולטים

קרית שמונה / צילום: Associated Press, Leo Correa
קרית שמונה / צילום: Associated Press, Leo Correa

עדכונים שוטפים

20:54 - צה"ל: 3 כטב"מים נפלו בגליל המערבי, 25 שיגורים חצו מלבנון

דובר צה"ל עדכן שבשעה האחרונה זוהו 3 כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי, ללא נפגעים. לפי ההודעה, שוגרו לעברים מיירטים אך היירוט נכשל.

כמו כן, עדכנו בצה"ל זוהו כ-25 שיגורים שחצו מלבנון לעבר הגליל המערבי ואצבע הגליל, אין נפגעים, נגרם נזק למבנה במרחב הגליל המערבי. כוחות כיבוי פועלים כעת על מנת לכבות מספר שריפות שפרצו בעקבות השיגורים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

20:00 - אזעקות בלתי פוסקות בגליל מחשש לחדירת כטב"ם וירי טילים, דיווח על פגיעה ישירה בבית בשלומי

19:37 - אזעקות בנהריה ובישובים בגליל המערבי והעליון

19:00 - אזעקות בשדרות ובעוטף עזה

בעיריית שדרות מעדכנים שלא נגרם נזק לתושבים או לרכוש. לפי דיווחים רקטה אחת יורטה בהצלחה והשנייה נפלה בשטח פתוח.

 17:52 - אזעקות מחשש לחדירת כטב"ם במלכיה ובדישון שבגליל העליון, מטרה אווירית חשודה יורטה 

14:44 - דיווח: ארה"ב החלה לקרב "נכסים" לישראל וללבנון מחשש למלחמה

הפנטגון החל לקרב את נכסי צבא ארה"ב לישראל ולבנון כדי להיות מוכנים לפינוי למקרה שתפרוץ מלחמה, כך אמרו היום שלושה בכירים במשרד ההגנה האמריקני לרשת NBC. הבכירים ציינו כי ספינות מלחמה ועליהן כוחות מארינס הגיעו לים התיכון כדי להיות מוכנים בין היתר גם לפינוי של אמריקנים למקרה של מלחמה.

בדיווח צוין שספינות המלחמה עם הלוחמים נשלחו לאזור גם במטרה לשמש הרתעה מפני הסלמה באזור. הגורמים אמרו כי בארה"ב הולך וגובר החשש שישראל תצא בפעולה קרקעית ואווירית בלבנון בשבועות הקרובים. גורמים אמריקנים וישראלים ציינו גם שלמרות הלחץ ממשל ביידן, ישראל נחושה לפעול נגד חיזבאללה, כשמטרתה הוא ליצור אזור חיץ של כ-16 ק"מ מהגבול עם לבנון.

לקריאת הכתבה המלאה ב-N12

14:21 - אזעקות בגליל העליון - שהתבררו כאזעקות שווא

אזעקות הופעלו ביישובים עמיר וכפר בלום, אך זמן קצר מאוחר יותר נמסר כי הדבר קרה בעקבות יירוט מוצלח של מטרה אווירית חשודה.

13:58 - משחק "סולמות ונחשים" - עם יעדים לפיגוע בישראל: מה שאיתרו הלוחמים ברפיח

צה"ל עדכן כי לוחמי סיירת נח"ל איתרו משחק קופסה המיועד לילדים - "סולמות ונחשים" אשר כולל יעדים מרכזיים לפיגועים בערי ישראל. בסריקות נוספות במרחב הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים בבתי מגורים. בין אמצעי הלחימה שאותרו נמצאו רימונים, מטענים, טיימרים להפעלת מטענים, מחסניות ועוד. אמש, בפעילות במרחב, נפל סמל אייל שיינס ז״ל, לוחם בגדוד 931.

13:30 תוכנית גלנט ל"יום שאחרי" 

שר הביטחון דן עם בכירים אמריקנים בארה"ב על תוכנית שהוא מקדם "ליום שאחרי" בעזה, שאינה תלויה בעסקת חטופים, כך דווח אמש (חמישי) בוושינגטון פוסט האמריקני.

לפי תוכנית גלנט, ועדה מיוחדת בראשות ארה"ב ומדינות ערב המתונות תפקח על התוכנית. כוח בין-לאומי, שיכלול חיילים ממצרים, ירדן, איחוד האמירויות ומרוקו, יהיה אחראי על הביטחון ברצועה, וחיילים אמריקנים יהיו אחראים על הלוגיסטיקה והפיקוד ושליטה. בהדרגה, כוח פלסטיני יקבל את האחריות על הביטחון המקומי.

על פי הדיווח, גלנט ייצג את עמדת מערכת הביטחון הישראלית, למרות דברי נתניהו בפומבי נגד שילוב הרשות הפלסטינית ב"יום שאחרי" בעזה.

גורמים אמריקנים אמרו לוושינגטון פוסט שהם תומכים בתוכנית גלנט, אבל מדינות ערב לא יתמכו בה אלא אם הרשות הפלסטינית תהיה מעורבת במישרין בתוכנית. עוד אמרו הגורמים שמדינות ערב ירצו "אופק פוליטי" למדינה פלסטינית, דבר שגלנט מתנגד לו. לכתבה המלאה ב-N12

05:58 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו:

סמל אייל שיינס, בן 19 מקיבוץ אפיק, לוחם בגדוד 931 שבחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

03:56 - צבא ארה"ב הודיע שהשמיד כלי טיס בלתי מאויש של החות'ים ששוגר למרחב ים סוף

03:29 - מועצת הביטחון של האו"ם אישרה החלטה הדורשת מהחות'ים לעצור את התקפותיהם על ספינות בים סוף

ההחלטה אושרה ברוב של 12 תומכות לעומת 0 מתנגדות, כשרוסיה, סין ואלג'יריה נמנעו. בשמם של ארה"ב ויפן, שנתנו חסות להחלטה, אמר רוברט ווד, סגן שגרירת ארה"ב באו"ם, כי התקפות החות'ים "מאיימות על השלום והביטחון הבין-לאומי" והן "אתגר עולמי" ש"מחייב פתרון גלובלי".

23:17 - חברת החשמל עדכנה כי אספקת החשמל באזור צפת חודשה, לאחר שהופסקה בעקבות המטח מלבנון. מטחי הירי גרמו לנזקים לקו מתח גבוה באזור העיר ולשיבושים באספקת החשמל

21:24 - דובר צה"ל עדכן כי מוקדם יותר היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב רמיה. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר חיסל שני פעילים המשויכים לארגון, שזוהו במרחב א-טירי שבדרום לבנון

21:02 - אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ כרם שלום שבעוטף עזה והתבררה מאוחר יותר כאזעקת שווא

20:48 - גורם אמריקני בכיר: "הסיכון למלחמה עתה הוא הגבוה ביותר בשבועות האחרונים"

אתר "פוליטיקו" ציטט את הבכיר ודיווח כי המודיעין האמריקני מעריך כי עימות רחב היקף בין ישראל לחיזבאללה צפוי לפרוץ בשבועות הקרובים - זאת בתנאי שישראל וחמאס לא יגיעו להסכם הפסקת אש בעזה.

19:59 - המטח הכבד לגליל העליון: 40 שיגורים לצפת, תושבים מדווחים על הפסקות חשמל

כ-40 רקטות שוגרו מלבנון במטח הכבד לגליל העליון. כיפת ברזל יירטה כמחצית מהשיגורים שזוהו חוצים לשטח ישראל. תושבים דיווחו על הפסקות חשמל בכמה שכונות בצפת. ארבעה בני אדם נוספים נפגעו קל משאיפת עשן כתוצאה משרפה שפרצה ביער ביריה בעקבות המטח - הם פונו למרכז הרפואי זיו בצפת.

19:45 - אזעקות בלתי פוסקות בצפת, ראש פינה וביישובים בסביבה

אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בצפת, ראש פינה וביישובים רבים בגליל העליון. תושבים בצפת מדווחים על יירוטים רבים. דקות לפני האזעקות, בוצע יירוט ללא התרעה בסמוך לצפת.

18:20 - המשרד לביטחון לאומי בקנדה: תוכניות פינוי האזרחים מלבנון יוצאות לדרך

18:10 - צה"ל: חיסלנו בלבנון פעיל בחוליית שיגור כטב"מים

צה"ל על החיסול בלבנון מוקדם יותר היום: "כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב סחמר וחיסל פעיל שיגור כטב"ם מהיחידה האווירית של חיזבאללה, שביצע שיגורים לשטח הארץ" עוד עדכנו בצבא שבשעות הצוהריים זוהו שני כטב"מים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב ראש הנקרה, אין נפגעים.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ / צילום: צילומים: Shutterstock, AP-Michael Perez

העימות הנשיאותי הראשון בארה"ב הוליד הרבה טענות. לא כולן מדויקות עובדתית

בסוף השבוע נערך הדיבייט הראשון במסגרת הבחירות לנשיאות ארה"ב, בין הנשיא המכהן ומועמד הדמוקרטים ג'ון ביידן לבין המועמד הרפובליקני והנשיא לשעבר דונלד טראמפ ● איך היו הביצועים מבחינת דיוק בעובדות - במהלך העימות ומחוצה לו? ● המשרוקית של גלובס

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

דוח פניות הציבור: איזה בנק מטפל בתלונות הכי מהר ואיפה תחכו הכי הרבה?

דוח שפרסם בנק ישראל חושף כי בשנים 2022-2023, כ-130 אלף לקוחות קיבלו החזר מהבנקים, בסכום כולל של 33 מיליון שקל ● מבין כלל התלונות המגיעות לפיקוח על הבנקים, כ-30% נמצאו מוצדקות ● ואיזה לקוחות בנק הכי מרוצים?

דן לואב / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID

המיליארדר דן לואב מצא דרך ליהנות מהעליות בבינה המלאכותית בלי להשקיע באנבידיה

המיליארדר היהודי דן לואב ידוע כמשקיע אקטיביסט מהדור הישן, שלא מפחד להביע ביקורת ולבצע שינויים דרסטיים ● באמצעות האסטרטגיה הזו, הוא הצליח להגדיל את ההון של קרן הגידור שלו מ־3 מיליון דולר ל־7.7 מיליארד ● איך למרות זאת הוא פספס את מהפכת ה־AI, ומה חלקו במאבק נגד סטודנטים פרו־פלסטיניים?

הגוש הגדול בשדה דב / צילום: איל יצהר

אחרי 50 שנה: כך תתחלק הקרקע היוקרתית בין 1,700 הבעלים

ביהמ"ש צפוי לאשר את מתווה חלוקת הזכויות בקרקעות ברובע שדה דב בת"א, מהלך שיאפשר הקמת 2,700 דירות ואלפי מ"ר תעסוקה ומסחר ● בכך יבוא לסיומו פירוק השיתוף של הגוש הגדול

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים ● שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני ● ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה ● כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות בסג'עייה ● החות'ים טענו כי תקפו כלי שיט שעשה את דרכו לחיפה ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון • עדכונים בולטים

סיכום מחצית בשוק המניות / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

מי שהשקיע במניה הישראלית הזו שילש את כספו מתחילת השנה

המחצית הראשונה של 2024 האירה פנים למדדי הדגל בוול סטריט בעוד שבבורסה המקומית התמונה פחות זוהרת ● אילו מניות ישראליות כיכבו בוול סטריט, איזו מניה אכזבה במדד ת"א 125 ומה היה התחום הלוהט בשוק המניות?

HJ-8 (''חץ אדום'') / צילום: ויקיפדיה

נחשף טיל הנ"ט הסיני שבו חמאס משתמש נגד צה"ל

בתיעוד חדש מרפיח נחשף סרטון בו חמאס משתמש בטיל נ"ט מונחה מתוצרת סין ● משגר HJ-8L יכול לכלול שני טילים: אחד בעל טווח של 3 ק"מ ואחד גדול יותר ל־4 ק"מ ● טיל הנ"ט המונחה מתווסף לאמצעי לחימה נוספים מתוצרת סין שבהם השתמשו חמאס

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי, ומה טווח המחירים בשוק

תדלוק בתחנת דלק / צילום: טלי בוגדנובסקי

מחירי הדלק חזרו לעלות: כמה תשלמו על ליטר החל ממחר?

לפי הודעת משרד האנרגיה, מחיר ליטר בנזין יעלה ל-7.56 שקלים בלילה שבין ראשון לשני ● ההתייקרות מגיעה לאחר שבחודש יוני נרשמה ירידת מחיר ראשונה של הדלק מאז תחילת 2024

לשכת ההוצאה לפועל / צילום: רשות האכיפה והגבייה

עלייה במספר התיקים בהוצאה לפועל: באיזו עיר מספר החייבים הוא הגבוה ביותר?

מנתוני רשות האכיפה והגבייה עולה כי בסוף שנת 2023 היו במערכת ההוצאה לפועל 562,996 חייבים - עלייה של 5% לעומת 2022 ● בת ים בולטת עם השיעור הגבוה ביותר של חייבים מבין הערים הגדולות ● אילו ערים נוספות ברשימה?

ממלאים טופסי לוטו. העלייה בשביעות הרצון ניכרת גם אחרי עשור לזכייה / צילום: שלומי יוסף

המספרים מתעדכנים: כמה כסף באמת יעשה אתכם מאושרים?

75 אלף דולר בשנה - זה המספר שננקב בעבר כשכר האולטימטיבי לאזרח אמריקאי, אלא שמחקרים חדשים מטילים בו ספק ● כלכלנים משערים שהוא פופולרי כי הוא נראה בהישג יד: "אנשים אוהבים לחשוב שהעשירים מאוד לא נהנים עד כדי כך מהעושר שלהם"

פרויקט התחדשות עירונית ברחוב בלוך בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

מעל 10 אלף יח"ד בחמש שנים: איזו עיר היא שיאנית ההתחדשות העירונית?

בדיקת הלמ"ס מעלה, כי תל אביב וערי המרכז מובילות בהתחלות בנייה בהתחדשות עירונית, ואילו בצפון ובדרום אין כמעט פרויקטים ● הממצאים מחזקים את הביקורת הרבה שקיימת כיום על ההתחדשות העירונית ותמ"א 38 בישראל, שאינה מגיעה כמעט לפריפריה

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

ידין ענתבי: המנכ"ל הבא של בנק הפועלים

ענתבי נחשב לאחד הגורמים הבכירים במערכת הבנקאית בארץ, והוא מכהן כיום כמשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית בבנק הפועלים

''אינדל''. היוצר סירב ללבוש מדי שוטר כשהשתתף ב'האח הגדול' / צילום: הוט

"אינדל": יוצר יוצא אתיופיה בסדרה בועטת שלא מנסה לרכך את התמונה לצופים

דרמת פשע חדשה שעלתה לאוויר בהוט מציבה במרכזה את האלימות המשטרתית ממנה סובלים בני העדה האתיופית ● הסדרה לא מתחנפת לצופים ומציגה את המציאות הקשה של בני העדה בה גברים מסומנים אוטומטית כפושעים

גוגל / צילום: Shutterstock, achinthamb

חברת המו"פ הרפואית ורילי תסגור את פעילותה בישראל בתחילת אוקטובר

ורילי, חברת הבת של אלפאבת (החברה האם של גוגל) אשר נוסדה כדי להוציא לפועל פרוייקטים ברמת חדשנות והשפעה גבוהה בתחום הבריאות, הודיעה כי תסגור את מרכז הפיתוח בישראל ● "ההחלטה לא קשורה למלחמה" מסרה החברה לגרדיאן הבריטי ● המרכז מעסיק 25 עובדים בישראל

שר החקלאות אבי דיכטר / צילום: יריב כץ - ידיעות אחרונות

משרד החקלאות רוצה להחליף שם. לא תאמינו כמה זה יעלה לכם

בהחלטת ממשלה שעברה היום הוחלט לשנות את שמו של משרד החקלאות ופיתוח הכפר ל"משרד החקלאות וביטחון המזון הגולמי" ● עפ"י בדיקה שערכה התנועה לאיכות השלטון, עלות שינוי שם המשרד צפויה להגיע לסכום של 1.5-2 מיליון שקל

עבודה של איה חיה אלטמן, המוצגת בביתן מכללת ספיר מטעם אום קולטור

על יריד צבע טרי שיצר שוק לאמנים מבטיחים והצית ויכוח בעולם האמנות

יריד האמנות השנתי "צבע טרי" ייערך בשבוע הבא בתל אביב ● היריד מאגד בתוכו את השמנא והסלתא של עולם האמנות הישראלי וצבר פופולריות בקרב סוחרי אמנות, אך לאורך השנים חטף ביקורת על התמסחרות ● השנה על רקע המלחמה תוקדש במה מיוחדת לתושבי העוטף

דן עדיקא ויואב שטרן. הישראליות בוול סטריט / צילום: איל יצהר, ננו דיימנשיין, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מניית התקשורת שזינקה ב-56% ביום אחד: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● בעלי המניות של ווקמי זומנו לאסיפה לאישור מכירתה לחברת SAP ● אקטליס קפצה בכ-56% בעקבות הזמנות מגרמניה ● וקרן ההשקעות הקנדית מרצ'ינסון יוצאת נגד הנהלת ננו דיימנשן

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף

העתירה נגד מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13: מועצת העיתונות תבקש להצטרף

מועצת העיתונות תבקש להצטרף כידידת ביהמ"ש לעתירה שהגישו ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים בדרישה לבטל את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות ● נשיא המועצה, השופט בדימוס חנן מלצר: "מדובר בשאלה עקרונית שעלולה להשפיע על שוק התקשורת כולו ועל נשמת אפם של חופש הביטוי וחופש העיתונות"

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

פינוי-בינוי באילת: אאורה נבחרה להקים 700 דירות

במסגרת הפרויקט ייהרסו 128 דירות ישנות במתחם צופית באילת, ובמקומן יוקמו 700 דירות חדשות, שטחי מסחר ומבני ציבור, בכפוף לאישור תוכנית מפורטת למתחם ● בין היתר יקבלו הדיירים מענק בסך 30 אלף שקל לכל דירה