גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים ● שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני ● ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה ● כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות בסג'עייה ● החות'ים טענו כי תקפו כלי שיט שעשה את דרכו לחיפה ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון • עדכונים בולטים

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים בולטים

21:39

צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנהרגו בסוף השבוע בקרבות בצפון הרצועה. סמ"ר יאיר אביטן, בן 20 מרעננה, לוחם בגדוד 890 שבחטיבת הצנחנים ורס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים, בן 21 ממעלה אדומים, לוחם בגדוד 77 שבחטיבת השריון 7.

בנוסף, קצין ולוחם מגדוד רותם בגבעתי נפצעו קשה בקרב בצפון הרצועה. הם פונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

21:15

המונים מפגינים הערב ברחבי הארץ בקריאה להחלפת הממשלה ולעסקת חטופים: בתל אביב, קיסריה, צומת עמיעד, באר שבע, ירושלים, צומת זכרון יעקב, הוד השרון, צומת רעננה וקרית ביאליק.

מבט על ההמונים מגשר בגין ,עסקה עכשיו. נועם תיבון מדבר לקהל הרב הנוכח / צילום: רונית בן דוד

במקביל מתקיימת עצרת בכיכר החטופים ברחוב שאול המלך בתל אביב. העצרת התקיימה בסימן "אחים ואחיות בשבי". מתוך 120 החטופים, ישנם 5 זוגות של אחים ואחיות שעדיין נמצאים בשבי. בעצרת נאמו בני משפחתם.

עסקה עכשיו! המונים בשער בגין / צילום: איתן סלונים

לראשונה, הוקרן סרטון של נועה ארגמני שחולצה מהשבי לפני שלושה שבועות. בסרטון היא קראה לשחרורם של החטופים. לקפלן הגיעו עשרות אלפים בקריאה להדחת נתניהו וקיום בחירות. גשר עזריאלי הסמוך לכניסת לקריה הוכרז על ידי משפחות חטופים "גשר ההפקרה".

19:40 - בכיר חמאס: "אין חדש במשא ומתן"

לאחר שחמאס הודיע שהמשא ומתן נמשך, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן הבהיר שהעסקה לא קרובה: "אין למעשה חדש במשא ומתן. מה שמדווח מהממשל האמריקני הוא כחלק מהפעלת הלחצים שונים על הארגוו עד שיסכים להצעה הישראלית כפי שהיא ללא תיקונים. חמאס מוכן להתייחס בחיוב לכל נוסחה שמבטיחה באופן יסודי וישיר: הפסקת אש קבועה, נסיגה כוללת מרצועת עזה ועסקת חליפין אמיתית".

19:10: טיל נ"ט נורה לעבר מטולה

לפני זמן קצר לפני זמן קצר נורה טיל נ״ט נוסף לעבר מטולה. הטיל לא גרם לנפגעים ואין דיווחים על נזק.

18:56: חמאס: "המשא ומתן נמשך"

חמאס בהודעה רשמית: "ראש הלשכה המדינית אסמאעיל הניה שוחח בטלפון עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל על 'המשא ומתן המתמשך שמטרתו להגיע להפסקת אש בעזה'". 

18:40 - משפחות חטופים קוראות לבצע עסקה: "יש התעקשות של נתניהו שלא לסיים את המלחמה"

על רקע המאמץ להתניע מחדש עסקת חטופים, אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר ז"ל, אמרה בהצהרת משפחות החטופים הערב: "זאת מציאות בלתי נתפסת ובלתי נסבלת, הלב שלנו לא מפסיק לצרוח. חייבים להחזיר את כולם ולהציל חיים".

"הבוקר התבשרנו שממשל ביידן פועל כדי לחדש את המשא ומתן לעסקה", הוסיפה מצגר. לפי הדיווחים, הנושא שנותר במחלוקת היה ונשאר התחייבות ישראלית לסיום המלחמה. מה שעומד בינינו ובין יקירינו, היא אותה התעקשות של נתניהו לא לסיים את המלחמה כחלק מעסקה. המשמעות של המשך המלחמה היא רצח החטופים על ידי ממשלת ישראל! הדם על ידיכם! פעם אחר פעם נתניהו טרפד עסקאות ברגע האמת, כשהתרברב בקולו או באמצעות 'גורם מדיני', שלא יסכים לסיים את המלחמה. אסור לתת לנתניהו לטרפד את העסקה גם הפעם". 

18:00 - צה"ל על הלחימה בסג'עייה: חוסלו עשרות מחבלים, אותרו משגרים ואמצעי לחימה

צה"ל פרסם הודעה על הפעילות בסג'עייה ב-48 השעות האחרונות: "הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים מטווח קרוב ובהכוונת אש מהאוויר. עד כה חוסלו בקרבות עשרות מחבלים".

עוד כתבו: "מרחב אזרחי הוסב בידי חמאס למתחם טרור, הכוחות איתרו במרחב עמדות תצפית, אמצעי לחימה, רחפנים של האויב ומשגר רקטות ארוכות טווח ליד בתי הספר". 

17:30 - תוכנית המזון העולמית של האו"ם: התחלנו לפנות סיוע שהצטבר במזח הצף בעזה

על רקע הבקשה של הפנטגון לפנות את חבילות הסיוע שנתקעו במזח הצף בעזה ללא מענה, בתוכנית המזון העולמית של האו"ם (WFP) אישרו כי החלו לפנות את החבילות שהצטברו "כדי למנוע בזבוז או קלקול" של הסיוע.

15:03 - תיעוד: מחבלי חיזבאללה הותקפו מהאוויר בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן שכוח מיחידה 869 זיהה מחבלים נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה בחולא שבדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה שבו שהו המחבלים, לצד מבנה צבאי נוסף של הארגון.

14:33 - ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה - שוטר נורה על ידי חץ וקשת

משרד החוץ עדכן כי התרחש ניסיון פיגוע בסביבת שגרירות ישראל בבלגרד. השגרירות הייתה סגורה בעת האירוע ולא נפגע אף עובד מעובדי השגרירות. שוטר מקומי נפצע ונסיבות האירוע נחקרות. לפי דיווחים במדינה, היורה השתמש בחץ וקשת ונורה למוות על ידי השוטר. 

12:45 - אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים

שלושה שיגורי נ"ט זוהו לאזור קריית שמונה. אחד נפל באזור תל חי, שניים נוספים באזור משגב עם - לא היו נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. לפרטים המלאים

11:07 - שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני

על רקע איומי נסראללה - שר החוץ של קפריסין שוחח בטלפון עם ממלא מקום שר החוץ של איראן.

09:38 - כוחות צה"ל תקפו יעדי טרור בסג'עייה

דובר צה"ל עדכן שכוחות אוגדה 98 תקפו יעדי טרור בסג'עייה. ביממה האחרונה צוותי הקרב החטיבתיים 7 והצנחנים חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות, ואיתרו מחסן אמצעי לחימה במתחם בית ספר במרחב. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות, בהן חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע ירי לעבר כוחותינו.

ברפיח, צוותי הקרב של חטיבות הנח"ל וגבעתי בפיקוד אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים במרחב, והשמידו בשיתוף חיל האוויר תשתיות טרור בהן פירי מנהרות.

05:43 - דיווח: האמריקנים הציעו נוסח חדש להצעה להפסקת אש

דיווח באקסיוס: ארצות הברית הציעה נוסח חדש להצעה להפסקת אש ושחרור חטופים, בין ישראל וחמאס.

04:00 - צבא ארה"ב מעדכן: מאז 17 במאי, יותר מ-8,831 טון נמסרו דרך המסדרון הימי לחלוקה לתושבי עזה בידי ארגונים הומניטריים 

02:42 - איראן מאיימת על ישראל: תקיפה בלבנון תיענה במלחמת השמדה

שגרירות איראן באו"ם, הנציגות הרשמית של טהראן בארה"ב ובמערב בחשבון הטוויטר שלה: "על אף שאיראן רואה את את התעמולה של המשטר הציוני על תקיפה בלבנון כלוחמה פסיכולוגית, אם היא תפתח במבצע צבאי בקנה מידה מלא, תיפתח מלחמת השמדה. כל האופציות על השולחן, כולל מעורבות מלאה של כל חזיתות ההתנגדות". לכתבה המלאה ב-N12 

00:16 - דיווח: מאות לוחמים של המיליציות השיעיות מתאמנים - למקרה של מלחמה כוללת

בצל ההיערכות למלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה בלבנון, המיליציות השיעיות מאמנות בעיראק ומחוצה לה מאות לוחמים בשורותיהן, בפיקוח של מומחים איראנים. כך דיווח אתמול (שישי) עיתון אל-אח'באר הלבנוני שמקורב לחיזבאללה. בכיר באחת המיליציות: "לא נתקשה בהעברת הלוחמים ללבנון". לכתבה המלאה 

00:16 - ארצות הברית: סיפקנו לישראל מתחילת המלחמה 14 אלף פצצות

על רקע העיכוב במשלוח הפצצות לישראל - בממשל ביידן אומרים לרויטרס: מתחילת המלחמה סיפקנו לישראל 14 אלף פצצות במשקל 2,000 פאונד. 

00:01 - דובר צה"ל: צה"ל השלים גל תקיפות של מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

 מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מספר מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, אתר צבאי של חיזבאללה במרחב זבקין, שתי תשתיות מבצעיות במרחבים אל-חיאם וחולא ומבנה צבאי של הארגון במרחב אל-עדייסא. 

20:54 - צה"ל: 3 כטב"מים נפלו בגליל המערבי, 25 שיגורים חצו מלבנון

דובר צה"ל עדכן שבשעה האחרונה זוהו 3 כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי, ללא נפגעים. לפי ההודעה, שוגרו לעברם מיירטים אך היירוט נכשל.

כמו כן, עדכנו בצה"ל כי זוהו כ-25 שיגורים שחצו מלבנון לעבר הגליל המערבי ואצבע הגליל, אין נפגעים, נגרם נזק למבנה במרחב הגליל המערבי. כוחות כיבוי פועלים כעת על מנת לכבות מספר שריפות שפרצו בעקבות השיגורים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

20:00 - אזעקות גם באצבע הגליל, דיווחים על פגיעה ישירה בשלומי ובבצת

התרעות הופעלו בקריית שמונה, הגושרים ובית הלל.

19:50 - בצל האזעקות בצפון - צה"ל מעדכן: תקפנו תשתית צבאית של המערך האווירי של חיזבאללה

התקיפה בוצעה בג'אבל סאפי, באתר שממנו שוגרו טילי קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר. מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות את התשתית הצבאית, צפונית לנבטיה. מתשתית זו שוגרו בחודשים האחרונים טילי קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר.

19:49 - דיווח ראשוני: מספר מטרות אוויריות חצו מלבנון, יירוטים בנהריה ובשלומי

19:41 - אזעקות גם באדמית, שלומי ובצת שבגליל המערבי

19:38 - אזעקות מחשש לחדירת כטב"ם בנהריה והסביבה

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

בדנמרק מתקשים לעכל את ההפגנות הפרו-פלסטיניות

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחבלים פלסטינים ביו"ש לוקחים דוגמה מחמאס, פורן פוליסי מסבירים איך סמוטריץ' פועל להחלשת הרשות הפלסטינית, וגם: ביקורת בדנמרק על ההפגנות הפרו-פלסטיניות ● כותרות העיתונים בעולם

אמסטרדם / צילום: Shutterstock

הטיסות בוטלו, המחירים קפצו: ליעד הזה כנראה שלא תוכלו לטוס השנה

חברות התעופה טראנסאוויה, KLM ואיזי ג'ט השהו את פעילותן בקו ת"א־אמסטרדם ● בין הסיבות: ירידה בביקוש והעובדה שהיעד לרוב לא משמש לקונקשיין באירופה ● ההערכה: המחירים עלו ב־30%

עו''ד ד''ר גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המשנה ליועמ"ש בדיון על מינוי נציב שירות המדינה: פתוחים לדיון על הרכב ועדת האיתור

ועדת החוקה דנה היום בסוגיית מינוי נציב שירות המדינה ● במוקד הדיון - נוהל בדבר אופן מינוי הנציב שגיבשה היועצת המשפטית למשרד רה"מ, שלומית פרגו-ברנע, בהסכמת היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, אשר נדחה בשלב זה ע"י הממשלה ● עיקר המחלוקת בין הצדדים נוגע לשאלת מעורבותו של נתניהו בהליך בחירת הנציב

ארז כלפון / צילום: יח''צ

ארז כלפון מונה ליו"ר הזמני של שופרסל

יו"ר קצא"א ארז כלפון, המכהן גם כיו"ר מינהלת הליגות לכדורגל, ימונה לתפקיד היו"ר הזמני של שופרסל ● זאת לאחר שבעקבות לחצים שהופעלו במערכת הבריאות, הניסיון של האחים אמיר למנות את הדירקטור הבלתי תלוי פרופ' יצחק שפירא ליו"ר - כשל

העבודה ומרצ הגיעו להסכם על איחוד / צילום: יח''צ

העבודה ומרצ מתאחדות, השם החדש: "הדמוקרטים"

מדובר באיחוד מפלגות מלא, ולא ב"בלוק טכני" שאותו כבר ביצעו המפלגות בעבר • הרשימה החדשה תורכב על ידי בחירות מקדימות, אך יובטח בה ייצוג לאנשי מרצ • סקר מנדטים שנערך בחדשות 12 בשבוע שעבר העלה שהמפלגה החדשה צפויה לזכות ל-11 מנדטים

ד''ר זאב פרבמן, מנכ''ל לייטריקס / צילום: אייל מרילוס

פיטורים בלייטריקס הישראלית: 70 עובדים יעזבו את החברה

לייטריקס הודיעה כי תבצע שינוי מיקוד לכיוון הבינה המלאכותית היוצרת, על חשבון חלק פעילות האפליקציות שלה שלא עמדו ביעדי הצמיחה ● העובדים שיפוטרו מהווים כ-12% ממצבת כוח האדם של החברה

בנייה בישראל. הלוואות הקבלן בשיא כל הזמנים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הלוואות הקבלן בשיא כל הזמנים: "הרבה סיכונים גלומים בתוך הפתרון הזה"

במאי נרשמו 1.3 מיליארד שקל בהלוואות בלון ובולט ● לכאורה, כולם מרוויחים מהכלי שהפך נפוץ כל כך בשוק הדירות החדשות ● בפועל, יש גם סיכונים

בני ביטון, ראש עיריית דימונה. מתנגד לתוכנית / צילום: איל יצהר

התוכנית להפוך את הקיבוצים לעיירות מעוררת התנגדות אצל ראשי הערים

מינהל התכנון ידון מחר בהצעה להגדיל את המושבים והקיבוצים במאות יחידות דיור, במה שיהפוך אותם בפועל למועצות מקומיות ● ראשי הערים של קריית שמונה, דימונה ופורום ה-15 חוששים שהדבר יביא לנהירה של אוכלוסייה חזקה מעיירות פיתוח ליישובים הכפריים השכנים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; מניית אנבידיה נופלת ב-3%

מדד הקאק מזנק ב-1.8% ● התשואות על אג"ח ממשלתיות בארה"ב מזנקות ● המסחר באסיה ננעל בעליות קטנות ● בהונג קונג לא מתקיים היום מסחר ● בלאומי צופים: "ירידה במחיר הנפט, ומנגד עליית מחיר הגז הטבעי, וגם האורניום" ● ג'יי.פי מורגן: "מדד S&P 500 ירד במחצית השניה של השנה ב-22%"

אילוסטרציה: Shutterstock, Igal Vaisman

הדד-ליין של החשכ"ל לחרדים פקע: כך ייראה השינוי הדרמטי ברשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה

היום פקע האולטימטום של החשכ"ל יהלי רוטנברג לרשתות החינוך המשויכות למפלגות החרדיות: עמידה בסטנדרטים ניהוליים מקובלים - או ניתוקן ממערכות הכספים של המדינה והוצאת חשבות האוצר מתוך המוסדות ● בחשכ"ל יבנו יחד עם הרשתות מבנה ארגוני חדש, והן יידרשו למנות מנהל כספים משלהן שייקח אחריות על הפעילות הפיננסית, במקום חשבות האוצר

מעבירים או מקבלים 2,000 שקל בחודש בפייבוקס או ביט? העמלות החדשות יגיעו גם לכיס שלכם

החל מ־2025, מאות אלפי לקוחות ביט ופייבוקס יידרשו לשלם עמלה חדשה שלפי הערכות תגיע לכ־1% ● בין אותם מאות אלפים נמנים בעלי עסקים קטנים וסטודנטים, ובשוק בו כמעט אין תחרות, כמות הלקוחות המשלמים צפויה ללכת ולגדול

דוד פתאל, בעלים ומנכ''ל מלונות פתאל, בכנס הנדל''ן של EY / צילום: כדיה לוי

דוד פתאל: "אנשים מעדיפים היום חוויות על פני חסכונות"

על אף שחלק מהשלכות ימי הקורונה טרם התפוגגו - דוד פתאל, בעלים ומנכ"ל רשת מלונות פתאל, העריך היום בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY כי שוק התיירות מתקרב לרמות השיא של שנת 2019

וורן באפט / צילום: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הצוואה של וורן באפט: כך יתחלק הונו של משקיע העל

המשקיע המפורסם המחזיק במניות ברקשייר האת'וויי בשווי מעל 130 מיליארד דולר, עתיד להפנות את מרבית הונו לקרן צדקה חדשה שתנוהל ע"י ילדיו ● "אני מרגיש טוב מאוד לגבי הערכים של ילדיי, ויש לי 100% אמון בהתנהלותם", אמר ● בקרן גייטס הוא כנראה מאמין פחות

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר: "אי אפשר לעבור את התקופה בלי נפילות בענף הנדל"ן. גם בבנק הפועלים נרגיש את זה"

מנכ"ל בנק הפועלים היוצא השתתף היום בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ושל שוק הנדל"ן ● "המשקיעים בשוק ההון מצפים להכוונה מצד המדינה ולשינוי בסדר העדיפויות הלאומי ולשינוי בתקציב"

החוסכים בישראל יוגבלו בהשקעתם לנאסד''ק / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, שאטרסטוק

היום זה קורה: הכירו את המגבלות החדשות על ההשקעות שלכם

היום תחל הרפורמה במסלולי החיסכון שנועדה לעשות סדר בפנסיות של הציבור ● אילו אפשרויות השקעה חדשות היא פותחת, כיצד יושפעו ממנה מי שנצמדו למדד מניות הטכנולוגיה האמריקאי, שעלה ב־15% רק מתחילת מאי, וכיצד עשויים הגופים המנהלים את כספי הציבור לעקוף את המגבלה?

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

נער האוצר שהפך למנכ"ל בנק הפועלים: הדרך של ידין ענתבי לפסגה

ענתבי כיהן בתפקיד הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון הפנסיוני בשנים הגורליות שלאחר חקיקת רפורמת בכר, ש"בראה" את שוק ההון הישראלי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום ● בתפקידו כראש חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית של הפועלים, הצליח ענתבי להיחלץ מפרשת העלמות המסים בארה"ב. כעת הוא הופך למנכ"ל הבנק

דוד זבידה / צילום: כדיה לוי

"השוק מתמחר היום בניית יח"ד ב־1.2 מיליון שקל - עוד לפני עלויות אחרות; מזה אפשר להבין בכמה צריך למכור אותה"

דודו זבידה אמר את הדברים בפאנל על מצב שוק הדיור שנערך בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ● דין ודברים התפתח בין מנכ"ל רמ"י קוינט לאסף סימון, מנכ"ל בסט ייזום, שאמר: "מנכ"ל רמ"י צריך לעבוד בשתי עבודות? אני לא חושב"

בניינים הרוסים בעזה / צילום: Associated Press, Leo Correa

מנהרת ענק ומסגד מלא באמל"ח אותרו במסדרון נצרים

הלוחמים איתרו מסגד מלא באמל"ח - והשמידו גם אותו ● גלנט: צריך 10,000 חיילים במיידי, ניתן לגייס 4,800 חרדים ● ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא • אזעקות הופעלו במטולה - והתבררו כהתרעות שווא • 20 פצועים, אחד מהם קשה, מתקיפת כטב"ם ברמת הגולן • צה"ל חיסל פעיל טרור בטול-כרם שהיה מעורב בשורה של פיגועי טרור • צה"ל פועל במחנה הפליטים נור א-שמס • עדכונים שוטפים

פרנק מלול, מנכ''ל i24NEWS / צילום: יורי סקוירסקי

התחרות, המיסגור הפוליטי והמודל העסקי: מנכ"ל i24NEWS מדבר על התוכניות

ערוץ החדשות בעברית i24NEWS עולה לאוויר בצל המלחמה, ויפעל בפלטפורמות המשדרות על גבי אינטרנט בלבד ● בראיון לגלובס מתייחס המנכ"ל פרנק מלול לזיהוי הערוץ כימני עוד לפני שהתחיל לפעול, לתחרות מול קשת, רשת, ערוץ 14 והשחקניות הבינלאומיות, ולבעלים פטריק דרהי: "אין לו שאיפה פוליטית. הוא רוצה שיהיה בישראל ערוץ חדשות חזק"

ג'ו ביידן בכנס של ארגון NAACP / צילום: ap, Paul Sancya

הבכירים שאולי יתחרו על כתרו של ג'ו ביידן

ברשימה המצטיירת של טוענים פוטנציאליים לכתרו הנשמט של ביידן מופיעים בעיקר מושלי מדינות ● מפתיע לראות את חסרונם של סנאטורים, לפחות בין השמות המוזכרים ביותר