גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ניצחון לנאמני סטרווד: התביעה נגד המיליארדר בארי שטרנליכט תתברר

ביהמ"ש דחה את בקשתו של איל הנדל"ן האמריקאי-יהודי בארי שטרנליכט, היו"ר והמנכ"ל של ענקית הנדל"ן סטרווד קפיטל, למחוק אותו מתביעה שהוגשה נגדו ע"י נאמני חברת-הבת שגייסה בעבר 910 מיליון שקל בישראל וקרסה כעבור שנתיים ● השופט: "נראה לכאורה כי המבקשים היו מעורבים בהחלטה על ההנפקה"

בארי שטרנליכט, יו"ר ומנכ"ל סטרווד קפיטל / צילום: Reuters, MIKE BLAKE
בארי שטרנליכט, יו"ר ומנכ"ל סטרווד קפיטל / צילום: Reuters, MIKE BLAKE

בית המשפט הכלכלי בתל אביב דחה אתמול (א') את בקשתו של איל הנדל"ן האמריקאי-יהודי בארי שטרנליכט, היו"ר והמנכ"ל של ענקית הנדל"ן סטרווד קפיטל, למחוק אותו מתביעה שהוגשה נגדו על-ידי נאמני חברת-הבת, שגייסה בשנת 2018 סכום של 910 מיליון שקל בישראל וקרסה כעבור שנתיים. 

רשות המסים התפשרה על 4 מיליארד שקל מול חברת טבע. איך זה קרה?
"איבדנו פנסיה של 38 שנה": הנפגעים בהסתבכות הפיננסית החמורה בתולדות המדינה

שטרנליכט וחברת-האם שבשליטתו טענו כי גוררים אותם להתדיינות בישראל ללא הצדקה. הם טענו כי לבית המשפט בישראל אין סמכות שיפוט לדון בתביעה נגדם, וכי הם לא היו חתומים על התשקיף שפורסם טרם ההנפקה ולא היו מעורבים בפעילות החברה בישראל. עוד נטען כי ישראל אינה הפורום הנאות לדון בתביעה, מאחר שמדובר במי שמקום אזרחותם, התאגדותם, מושבם ועסקיהם הוא ארה"ב.

מנגד, נאמני חברת-הבת טענו כי בעל השליטה והקבוצה הציגו את עצמם כבעלי גב כלכלי איתן העומדים מאחורי החברה לצורך ההנפקה, נהנו מכספי ההנפקה והכווינו את פעילות החברה אף לאחר מכן. 

השופט קבע כי המבקשים היו מעורבים בהחלטה על ההנפקה

השופט מגן אלטוביה, שדחה את הבקשה, קבע: "נראה לכאורה כי המבקשים היו מעורבים בהחלטה על ההנפקה, ניהול ההנפקה והתנהלות בעלת השליטה ו/או החברה בתקופה הרלוונטית, וככאלה ובהתחשב בעילות התביעה, הם בעל דין דרוש בתביעה".

השופט הסתמך על המצגת שהוצגה לקראת ההנפקה, בה צוין כי שטרנליכט הוא בעל השליטה בקבוצה, וכי חברת-האם היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בעולם ומנהלת נכסים בשווי של 56 מיליארד דולר. בשל שרשרת השליטה קבע השופט כי שטרנליכט והחברות נדרשות לבירור הפעולות שהתקבלו בחברה ביחס להנפקה שבוצעה בישראל. 

גם הטענה כי ישראל אינה הפורום הנאות לדון בתביעה, נדחתה. השופט קבע כי "משאין חולק שההנפקה של החברה ובעלת השליטה בה נעשו בישראל, ונוכח הסכמת החברה ובעלת השליטה בה להכפיף עצמן לסמכות בית המשפט בישראל, ובהתחשב בכך שהמבקשים מצויים במעלה שרשרת ההחזקה התאגידית של החברה ובעלת השליטה - נראה כי בית המשפט בישראל אליו הוגשה התביעה נגד כלל הנתבעים הוא הפורום הנאות". 

בספטמבר 2023 הגישו נאמני חברת סטרווד ווסט לימיטד, עורכי הדין צוריאל לביא ורון הדסי, תביעה על סך 350 מיליון שקל נגד קבוצת סטרווד, בעלת השליטה, בעל השליטה בה בארי שטרנליכט, המנכ"ל לשעבר מיכאל פול גלימצ'ר, חברי הדירקטוריון, רואי החשבון וחברות הביטוח של החברה.

קבוצת סטרווד סטאר ווסט גייסה אג"ח בשוק ההון הישראלי ב-2018 וקרסה שנתיים מאוחר יותר, כשהיא מותירה את מחזיקי האג"ח עם חוב של 842 מיליון שקל. בתביעה נטען כי התשקיף כלל פרטים מטעים, וכי הדירקטורים הפרו את חובותיהם ופעלו בניגוד לטובת החברה.

התביעה כרכה את בעלת השליטה בנימוק כי היא הייתה הגורם שניהל דה-פקטו את פעילות החברה וקיבל את ההחלטות האסטרטגיות ביחס אליה. בתביעה נטען כי לא ניתנו גילויים מתאימים לציבור מחזיקי אגרות החוב ביחס לשווי הקניונים, להלוואה אותה נועדו כספי האג"ח לפרוע ולעובדה שלמעלה מ-30% מתמורת ההנפקה פרעו חוב לגופים הקשורים לקבוצה, לו הייתה ערבה בעלת השליטה. 

את נאמני סטרווד ווסט לימיטד ייצגו עו"ד יעל הרשקוביץ ממשרד גיסין ועו"ד עומר מאירי ממשרד ליפא מאיר. את שטרנליכט ואת בעלות השליטה ייצגו עורכי הדין דוד לשם, ד"ר אלעד פלד ושיראל שוקרון. 

56413-09-23

עוד כתבות

60 מיליון עדים לקריסתו הטלוויזיונית. ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

גורל מועמדותו של ג'ו ביידן ייחרץ בשבעת הימים הבאים

אנשי הנשיא מנסים להעמיד אותו על רגליו לקראת שורה של מבחנים: ראיון טלוויזיה, מסיבת עיתונאים, עצרות בחירות, ועידה בינלאומית, פגישה עם מנהיגים בכירים של מפלגתו ● שלושה חברי קונגרס קוראים לו לפרוש, אחרים מביעים ספקות "לגיטימיים" ● שעון החול אוזל

מסעוד פזשכיאן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

"אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם": המועמד המפתיע לנשיאות איראן

ביום שישי הקרוב ייגשו להצביע אזרחי איראן לסיבוב נוסף של הבחירות לנשיאות ● בסיבוב הראשון הוביל הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן, אך הוא לא השיג את המינימום הדרוש לניצחון ויתמודד מול השמרן הקיצוני סעיד ג'לילי ● "אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם", פרס פזשכיאן את משנתו בכנס בחירות

בהודו משוכנעים: ישראל עומדת בפני הפסד אסטרטגי

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הכאוס בין הפלסטינים ברחובות עזה יוצא משליטה, עינב צנגאוקר פועלת להדחת נתניהו כדי להחזיר את בנה החטוף, בהודו פורסים את כל הבעיות שעומדות בפני ישראל, וקואליציית Teach NY היהודית מכוונת את מאמציה להשפיע על הבחירות בניו יורק ב-2025 ● כותרות העיתונים בעולם

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו / צילום: איל יצהר

צפרתם ברחוב בת"א בלי סיבה? העירייה רוצה לקנוס אתכם

עיריית תל אביב-יפו אישרה השבוע תיקון לחוק העזר העירוני למניעת רעש, לפיו הצפירה תהפוך לעבירת קנס בשווי 475 שקל, ובעל הרכב ייחשב כמי שאחראי על העבירה ● המהלך טעון את אישור משרדי הממשלה וועדת החוקה ● חולדאי: "שמח לבשר שהמנהג הקלוקל הזה עתיד להיעלם מחיינו העירוניים"

השוק מאבד אמון? אג"ח ממשלת ישראל צונחות, והתשואות בשיא של 13 שנים

בימים האחרונים זינקה התשואה על איגרת החוב הממשלתית ל־10 שנים, והיא עומדת על 5.2% ● הסיבה המרכזית: חשש מהתלקחות מלחמה בצפון ● במקביל זינקה פרמיית הסיכון של מדינת ישראל לשיא של יותר מעשור ● פרופיט: "אלה רמות מחירים לא בריאות, אבל אנחנו בתוך המלחמה" ● וגם: האם מדובר בהזדמנות השקעה?

יסמין סאקס פרידמן / צילום: דוברות הכנסת

האם תושב הנגב מקבל רק שליש מתקציב התרבות של תושב תל אביב?

מה פערי התקצוב בתרבות בין המרכז לדרום? התמונה מורכבת ממה שנראה ● המשרוקית של גלובס

שר המשפטים יריב לוין וח''כ שמחה רוטמן / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

אושר בטרומית: הצעת חוק להעברת בחירת נציב השופטים לכנסת

ברוב של 54 מול 51 מתנגדים, הכנסת אישרה את הצעת החוק לשינוי בחירת נציב תלונות הציבור על השופטים ● היועמ"שית הודיעה לשר המשפטים לוין כי לעמדתה, התיקון יביא ל"פוליטיזציה של הליך מינוי הנציב, תוך דחיקה החוצה של השיקולים המקצועיים בבחירתו"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: Shutterstock

כבר שנים מנסים לפצח את הנוסחה: באיזה יום כדאי להיכנס לשוק המניות?

סיסמאות כמו "צא במאי וחזור בנובמבר", "אפקט ינואר" ו"ראלי סוף השנה" מבקשות כבר שנים לתזמן עונתיות מסוימת בשוק המניות ● צללנו לסטטיסטיקות בניסיון לזהות אם יש יום בשבוע שבו מומלץ להשקיע במניות, הן עבור מדד ת"א 125 והן עבור S&P 500 ● אז מהו יום המזל שלכם?

היעד של המל''טים היה כוחותיו של ח'ליפה חפטר בלוב / אילוסטרציה: Shutterstock, aappp

איטליה תפסה מל"טים סיניים מוסלקים במכולות

פתיחת שש מכולות שהגיעו בשתי ספינות מסין הביאה לאיתור של מל"טים מוסלקים בנמל ג'ויה טאורו ● כל אחד מהמל"טים הוא באורך 10 מטרים, בעל מוטת כנפיים של כ-20 מטרים ומשקלו מגיע לכ-3 טונות ● היעד: כוחותיו של ח'ליפה חפטר בלוב

פרופ' בוטונד רוסקה. זכה פרס וולף לרפואה 2024 / צילום: Reuters, Axel Heimken

הוכרזו הזוכים בפרס וולף הנחשב למנבא הזכייה בנובל

פרסי וולף לשנת 2024: הרופאים ששיקמו ראיה בשיטה חדשנית, המתמטיקאים הישראלים שהמציאו מחדש את תחום ההצפנה והחקלאים שפענחו את תעלומות הצמחים

איור: Shutterstock

האם מותר לפתוח מכרז אם הוגשה הצעה גבוהה מהזוכה?

חברה גברה על שבעה מציעים וזכתה במכרז לרכישת נכס מסחרי ● חברה אחרת, שלא השתתפה במכרז הראשון, החליטה להגיש הצעה משלה - גבוהה במיליון וחצי שקל ● מה קבע בית המשפט?

סרן איליי אלישע לוגסי ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: סרן איליי אלישע לוגסי נפל בקרב בצפון רצועת עזה

הותר לפרסום כי סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה, נפל בפיגוע בכרמיאל לאחר שחיסל את המחבל ● מפקד בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפת כטב"ם סמוך לצור, ארגון הטרור מגיב בירי כבד ליישובים בצפון • הפיגוע בכרמיאל: נקבע מותו של הצעיר שנפצע, פצוע נוסף במצב קשה • גלנט בגבול עזה - במסר לחיזבאללה: "הטנק שיצא מהקרב ברפיח יכול להגיע עד הליטני" • עדכונים בולטים

בורסת וול סטריט. תחזית אופטימית למדד 500 S&P / צילום: ap, Richard Drew

לפי 12 אלף המלצות אנליסטים - אלה המניות שלא כדאי למכור

נתוני האתר הפיננסי Factset מלמדים על אופטימיות לגבי עתידן של מניות S&P 500, גם לאחר ראלי של קרוב לשנתיים ● מתוך כ־12 אלף המלצות אנליסטים, רק 5% הן "מכירה" ● בצמרת המומלצות: אמזון, מיקרוסופט ודלתא ● ואילו מניות הם מציעים למכור?

אימון של צבא צרפת להתמודדות עם התקפה ביולוגית / צילום: Shutterstock

מדינות העולם משלבות כוחות בצל חשש מהשפעת AI על פיתוח נשק כימי וביולוגי

ועידה בינ"ל במרוקו תדון בסכנות הבינה המלאכותית בפיתוח נשק להשמדה המונית ● ראש הארגון למניעת נשק כימי: "חוסר היציבות הגלובלי הופך את האפשרות הזו ללא רק תאורטית"

דריה למאן-בלומנטל / צילום: טים קר (Tim Kerr)

האקזיט הישראלי שהקפיץ את מניית אחזקות הביומד

סכום הרכישה של בלקין, שפיתחה טכנולוגיה מבוססת לייזר לטיפול בגלאוקומה, יכול להגיע עד 466 מיליון דולר ● ביולייט תקבל תמורת העסקה כ-8.9 מיליון שקל בשלב הראשון ● מאז שדיווחה על העסקה, זינקה ביולייט ב-40%

ח''כ ינון אזולאי (מימין) והשר משה ארבל מש''ס, שדחפו לתיקון התוכנית / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

הבנקים יישארו בחיסכון לכל ילד אבל חלקם בכספים החדשים צפוי לרדת

על פי תיקון שאושר בוועדת הכספים, הורים שהפקידו כבר את כספי התוכנית בבנק לא יוכלו לנייד אותם, אבל יוכלו להעביר כספים חדשים לקופת גמל להשקעה ● המהלך צפוי להגדיל את הסכום שיראו הילדים בגיל 18, על פי ההערכות בעשרות אלפי שקלים

יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר. דובר מרכזי בוועידת הנדל''ן השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס / צילום: שלומי יוסף

המגמות והתחזיות לשוק הנדל"ן: הוועידה השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס יוצאת לדרך

הוועידה תיערך ביום ראשון ה-7.7 במתחם האירוח "גבריאל" בנס ציונה במתכונת משודרגת ובהשתתפות בכירי הענף, מקבלי החלטות, ראשי רשויות ומיטב המומחים של מזרחי טפחות

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

אי-סדרים חמורים? הרגולטור מאפשר את המשך ההפקדות ל"חיסכון לכל ילד" בסלייס

באתר הביטוח הלאומי מופיעה סלייס בצד יתר הגופים שקיבלו רישיון מהמדינה לנהל את כספי תוכנית "חיסכון לכל ילד", מבלי שמופיעה כל הערה ביחס לפרשת אי-הסדרים החמורים בחברה ● רשות שוק ההון: "קופות 'חיסכון לכל ילד' המנוהלות בסלייס ממשיכות להתנהל בצורה סדירה, ואין כל חשש לכספי החוסכים בהן"

נתיבי איילון / צילום: איל יצהר

למרות ההתנגדויות, המכרז צפוי לצאת לדרך: בקרוב תשלמו על כניסה עם רכב לת"א

גורמים בממשלה מעריכים שהמכרז, שנאמד במאות מיליוני שקלים ובוטל כבר פעם אחת, ייצא לדרך עוד השנה על אף התנגדותה של שרת התחבורה מירי רגב ● אגרת הגודש צפויה להיכנס לתוקף עד שנת 2026, ומוערך שהיא תתרום יותר ממיליארד שקל בשנה לקופת המדינה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה ירוקה בתל אביב; פוקס עלתה בכ-4%, אלקטריאון ירדה בכ-5%

מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.7%, מדד ת"א 90 רשם עלייה של כ-0.5% ● האג"ח הממשלתיות נסחרו במגמה מעורבת ● רב בריח פורסת מחדש את חובותיה ועומדת להנפיק אג"ח להמרה ● פתאל רכשה את חלקו של פרוספר אמויאל בפרותאל תיירות בתמורה לחצי מיליארד שקל ● בברקליס ממליצים על קבוצת דלק באפסייד של מעל 50%