גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נתניהו נגד התדרוך ל"טיימס": "הפסקת מלחמה? זה לא יקרה"

רס"ן במילואים אייל אבניאון ורס"ר במילואים נדב אלחנן נולר נפלו במרכז רצועת עזה • "ניו יורק טיימס": צה"ל לא ערוך להרחבת הלחימה אחרי מלחמה כה ארוכה, בכירי הצבא דוחפים להפסקת אש • נתניהו הכחיש את הדיווחים: "זה לא יקרה. אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר שנשיג את כל מטרותיה" • עדכונים שוטפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם חיילי מילואים בצפון / צילום: קובי גדעון, לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם חיילי מילואים בצפון / צילום: קובי גדעון, לע''מ

עדכונים שוטפים

20:04 - הרמטכ"ל: "אנחנו מממשים את המשימות בנחישות ובהתמדה"

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום בשטחי ריענון במרחב כרם שלום, דיבר על השלב הבא במלחמה והדגיש שצה"ל פועל כעת להשמיד את התשתיות ברפיח. "המאמץ עכשיו הוא על השמדת התשתיות ועל השמדת התשתיות בתת-קרקע. זה לוקח זמן, ולכן המערכה הזו היא ארוכה", הוא אמר.

הרמטכ"ל הוסיף: "המאמץ המתמשך שלנו הוא מאוד חשוב - שהם ירגישו מותשים ואנחנו נרגיש טעונים ונחושים. כשנעבור שלב נתאים את הדברים, נביא שיטות אחרות, תחבולה אחרת ותמיכה לוגיסטית שונה. בנחישות ובהתמדה אנחנו מממשים את המשימות".

18:04 - צה"ל תקף מבנה צבאי שבו פעל מחבל חיזבאללה

כוחות חטיבה 228 זיהו את המחבל נכנס למבנה במרחב יארין שבדרום לבנון. תוך זמן קצר מטוסי קרב תקפו את המתחם וחיסלו את פעיל הטרור.

17:00 - אזעקות בקריית שמונה ובסביבתה, כ-15 שיגורים זוהו - חלקם יורטו

התרעות הופעלו גם במרגליות, בבית הלל, בתל חי, במטולה ובכפר גלעדי.

16:50 - מבקר המדינה: "נבחן פתיחת ביקורת על שחרור מנהל בית החולים שיפא"

המבקר מתניהו אנגלמן הדגיש שמשרדו יבדוק "את מוגנות הסוהרות והסוהרים ששומרים על מחבלים" והוסיף כי "חיוני לוודא כי הליך קבלת ההחלטות בעניין זה אינו סימפטום לבעיה שורשית בהליכי קבלת החלטות בעניינים ביטחוניים". 

16:09 - נתניהו מכחיש את הדיווחים בטיימס: "זה לא יקרה"

גם ראש הממשלה הכחיש באופן רשמי את הדיווח בעיתון האמריקאי על כך שקצינים בכירים דוחפים להפסקת אש. " אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם (שתדרכו את העיתון), אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית: זה לא יקרה. אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר שנשיג את כל מטרותיה, לרבות חיסול חמאס ושחרור כל חטופינו". 

15:55 - החטיבה המרחבית "ההרים" ערכה תרגיל חטיבתי להגברת המוכנות בזירה הצפונית

החטיבה המרחבית "ההרים" השלימה בשבוע האחרון תרגיל חטיבתי ראשון, שכלל תרחישי התקפה בלבנון, בהם לוחמת סבך, לוחמה בשטח בנוי והיתקלות מול אויב. החטיבה בפיקוד אוגדה 210, הוקמה כחלק מהתאמת המענה המבצעי מול המציאות המשתנה בגבול סוריה-לבנון ותפעל בגזרת הר החרמון והר דב.

15:00 - כוחות צה"ל פועלים במרחב שכם, לפי שעה ארבעה חמושים נפגעו

14:25 - צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 15 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 15 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בבלאטה שבשכם הושמדו שתי מחרטות לייצור אמצעי לחימה, יחד עם חלקי נשק שאותרו במקום. 

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. 

14:07 - דובר צה"ל מכחיש את הדיווח בניו יורק טיימס: נמשיך להילחם בחמאס בכל מקום ברצועת עזה

הצבא מכחיש באופן רשמי את הדיווח בעיתון האמריקאי על כך שקצינים בכירים דוחפים להפסקת אש. בהודעה של דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל נחוש להמשיך להילחם להשגת מטרות המלחמה להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת החטופים והחזרת התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בביטחון. עד כה נרשמו הישגים משמעותיים בלחימה בעזה, צה״ל ימשיך להילחם בחמאס בכל מקום ברצועת עזה, לצד המשך קידום המוכנות למלחמה בצפון ומאמץ הגנה בכל הגבולות". 

13:45 - דיווח: "הצבא דוחף להפסקת אש - גם אם חמאס יישאר ברצועה"

הניו יורק טיימס: צה"ל לא ערוך להרחבת הלחימה אחרי מלחמה כה ארוכה, בכירי הצבא דוחפים להפסקת אש כדי להיערך לאפשרות של התקפה בלבנון.

13:18 - ישראלי נפצע קל בפיגוע הירי בשומרון, סריקות אחר המחבל

13:10 - ראשוני: פיגוע ירי בשומרון

דובר צה"ל עדכן כי התקבל דיווח על ירי במרחב הר ברכה שבשומרון. כוחות הביטחון עושים דרכם למקום, פרטי האירוע נבדקים.

11:35 - הותר לפרסום: קצין ולוחם מחטיבה 8 נפלו הלילה ברצועת עזה 

רס"ן אייל אבניאון ורס"ר נדב אלחנן נולר מחטיבה 8 של חיל השריון נפלו בקרב הלילה במרכז רצועת עזה. בפלוגת חרמש ובגדוד 121 "מגן הארץ" ספדו להם: "מחבקים ומשתתפים מעומק הלב בצער המשפחות. נמשיך במשימתנו בנחישות ובביטחון, דווקא עכשיו מתוך הכאב הגדול, עד לניצחון". לכתבה המלאה

רס''ן (במיל') אייל אבניאון ז''ל ורס''ר (במיל') נדב אלחנן נולר / צילום: דובר צה''ל

10:20 - באיראן שוב מאיימים על ישראל: "מחכים לתקוף שוב"

בכיר משמרות המהפכה נפגש עם בני משפחה של מחבלים פלסטינים שנהרגו בעזה, והמשיך באיומים על ישראל. "אנו מוכנים ומצפים לתקוף שוב את ישראל", אמר מפקד חיל האוויר והחלל במשמרות המהפכה. "אחרי ששיגרנו לעברה 300 טילים - מי יודע כמה טילים נשגר הפעם". לכתבה המלאה

10:10 - לוחמי הנח"ל חיסלו חולית מחבלים חמושים ברפיח שהתקדמו לעברם ברכב

חיל האוויר בשיתוף עם כוחות אוגדה 162 השמיד במהלך היממה האחרונה כמה תשתיות טרור במרחב רפיח. כמו כן, לוחמי חטיבת הנח"ל זיהו במסגרת מארב חוליית מחבלים חמושים שהתקדמו ברכב לעבר המרחב שבו פעלו וחיסלו אותם.

בנוסף, כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול במרחב סג'עייה. חיל האוויר בשיתוף עם כוחות האוגדה חסל מחבלים והשמיד תשתיות טרור בהן פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה ומבנה ממנו בוצע ירי נ"ט לעבר הכוחות. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 איתרו אמצעי לחימה במרחב, בהן נשקים מסוג קלצ'ניקוב, ווסטים וציוד צבאי נוסף.

במרכז הרצועה, לוחמי אוגדה 99 חיסלו מספר מחבלים בקרבות פנים מול פנים ואיתרו במהלך היממה האחרונה אמצעי לחימה וציוד צבאי.

9:20 -  חיל האוויר תקף מטרות במרחב ממנו בוצעו אתמול שיגורים לעבר יישובי העוטף 

דובר צה"ל עדכן כי חיל האוויר בשיתוף פיקוד הדרום תקף במהלך הלילה מטרות במרחב ממנו בוצעו אתמול כ-20 שיגורים לעבר יישובי העוטף. בין המטרות שהותקפו, מחסן אמצעי לחימה, דירות מבצעיות ותשתיות טרור נוספות. צה"ל הוסיף כי טרם התקיפות נקט באמצעי זהירות ואפשר לאזרחים להתפנות מהאזור על מנת לצמצם את הפגיעה בבלתי מעורבים.

08:45  - דיווח בעזה: "לראשונה במלחמה, עבודות תשתית - לקראת חיבור לחשמל ישראלי"

לפי הדיווחים, לראשונה מתחילת המלחמה מתבצעות עבודות תשתית בדרך סלאח א-דין לקראת חיבור לחשמל ישראלי להפעלה מחדש של מתקן התפלת המים בדיר אל-בלח.

04:57 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל בשעה זו במחנה הפליטים נוסיראת

00:38 - ארה"ב פרסמה תמונות של כלי שיט בים התיכון
חיל הים האמריקאי פרסם תמונות של קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים אייזנהאוור יחד עם ספינת התקיפה USS Wasp וספינת הצי הבריטי HMS Duncan במי הים התיכון, על רקע החשש מהסלמה בין ישראל לחיזבאללה.

22:35 - יהודה גטו, בן 22 מפרדס חנה-כרכור, נפל בפעילות מבצעית

הותר לפרסום: רס"ל (מיל') יהודה גטו, נהג מבצעי בן 22 מפרדס חנה-כרכור, נפל במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א-שמס. באותה הפעילות המבצעית ליד טולכרם, נפצע באורח קשה לוחם מחטיבת הקומנדו.

רס''ל יהודה גטו ז''ל / צילום: דובר צה''ל

22:06 - החות'ים טוענים: תקפנו ארבע ספינות

הארגון התימני טען שתקף ארבע ספינות הקשורות לארה"ב, בריטניה וישראל - באוקיינוס ההודי, בים הערבי, בים סוף ובים התיכון

21:08 - בכיר במשמרות המהפכה נפגש עם משפחות מחבלי חמאס

אמיר-עלי חאג'יזאדה, מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, נפגש היום באיראן עם משפחות מחבלים של חמאס שנהרגו במלחמה, ואמר: "אנו מצפים להוציא לפועל את מבצע 'הבטחה אמיתית 2'" (השם שניתן באיראן למתקפה על ישראל ב-14 באפריל)

21:03 - בלינקן: המתווכות ממשיכות ללחוץ על חמאס

שר החוץ האמריקאי אמר שמצרים וקטאר ממשיכות ללחוץ על הארגון לסגור את הפערים במשא-ומתן להפסקת אש ושחרור חטופים.

19:35 - אזעקות הופעלו בגורנות הגליל וגורן

19:30 - צה"ל השמיד את אתר ייצור הרקטות ארוכות-הטווח הגדול ביותר של הג'יהאד בעזה

דובר צה"ל עדכן כי צוותי הקרב החטיבתיים של עוצבת הקומנדו, חטיבה 401 ויחידת יהל"ם פשטו בהכוונת אגף המודיעין על אתר ייצור תת-קרקעי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בשכונת תל-סולטאן ברפיח.

האתר, שבו יוצרו חלקי רקטות ארוכות-טווח, הוא הגדול ביותר של הג'יאהד ברצועה, והוא ייצר מאות רקטות במהלך השנים האחרונות. במהלך הפשיטה, הלוחמים חיסלו מחבלים מעל ומתחת לקרקע על-ידי רחפנים וטילים מדויקים.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

S&P 500 / צילום: Shutterstock, Aleksandra Gigowska

אסור להציע מסלול נאסד"ק לפנסיה? המוסדיים הולכים בין הטיפות

רבים בשוק זעמו על הרפורמה של רשות שוק ההון, לפיה ההשקעות חייבות להיות מפוזרות בלפחות 3 מדדים שונים ביותר, כאשר כל אחד מהם חייב להיות בין 50%-10% ● בתי ההשקעות וחברות הביטוח מצאו דרכים יצירתיות לעקוף את ההנחיה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: Shutterstock

כבר שנים מנסים לפצח את הנוסחה: באיזה יום כדאי להיכנס לשוק המניות?

סיסמאות כמו "צא במאי וחזור בנובמבר", "אפקט ינואר" ו"ראלי סוף השנה" מבקשות כבר שנים לתזמן עונתיות מסוימת בשוק המניות ● צללנו לסטטיסטיקות בניסיון לזהות אם יש יום בשבוע שבו מומלץ להשקיע במניות, הן עבור מדד ת"א 125 והן עבור S&P 500 ● אז מהו יום המזל שלכם?

נתיבי איילון / צילום: איל יצהר

למרות ההתנגדויות, המכרז צפוי לצאת לדרך: בקרוב תשלמו על כניסה עם רכב לת"א

גורמים בממשלה מעריכים שהמכרז, שנאמד במאות מיליוני שקלים ובוטל כבר פעם אחת, ייצא לדרך עוד השנה על אף התנגדותה של שרת התחבורה מירי רגב ● אגרת הגודש צפויה להיכנס לתוקף עד שנת 2026, ומוערך שהיא תתרום יותר ממיליארד שקל בשנה לקופת המדינה

בנין טכנולוגית להבים, נהריה / צילום: בר - אל

קו ראשון לים: המפעל בנהריה נמכר ב-155 מיליון שקל

מתחם טכנולוגיית להבים בנהריה נמכר לקרן מרתון, ומשתרע על שטח של כ-51 דונם, עם מבנים בשטח בנוי כולל של כ-22,300 מ"ר ● נת"ע תשכור מקבוצת עזריאלי משרדים בשטח של 12,000 מ"ר בפארק העסקים בחולון ● וגם: משרד השיכון ורשות החדשנות הוציאו קול קורא לקידום טכנולוגיות ייצור בענף הבנייה ● חדשות השבוע בנדל"ן

לונדון / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; בורוסת אסיה ננעלו במגמה מעורבת


מדד ניקייי עלה בכ-0.5% תוך שהוא עוקף שוב את רף ה-40 אלף נקודות ● הפניקס על שוק החוב בארה"ב: "מהמרים על טראמפ? אולי תהמרו על עקום תשואות תלול יותר" • יו"ר הפדרל ריזרב: "רוצה לראות צמצום נוסף כדי להוריד את הריבית" • היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט

מדפסת תלת מימד של ננו דיימנשן / צילום: יח''צ

תמורת 183 מיליון דולר במזומן: ננו דיימנשן רוכשת את דסקטופ מטאל

ננו דיימנשן משלמת פרמיה של 27% על מחיר מניית דסקטופ מטאל ● דסקטופ מטאל המתמזגה לספאק לפני כ-4 שנים בשווי של 2.5 מיליארד דולר, ומאז ירד שוויה ביותר מ-90% ● בשתי החברות מאמינים שהיתרונות בעסקה הם מוצרים משלימים והאצה לקראת מעבר התעשייה לייצור נרחב

בחירות בבריטניה / צילום: Shutterstock

בריטניה הולכת היום לבחירות: כל מה שכדאי לדעת

48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה ● מי הוא המועמד המוביל ומדוע ראש הממשלה המכהן רישי סונאק צפוי להפסיד? ● גלובס עושה סדר

דריה למאן-בלומנטל / צילום: טים קר (Tim Kerr)

האקזיט הישראלי שהקפיץ את מניית אחזקות הביומד

סכום הרכישה של בלקין, שפיתחה טכנולוגיה מבוססת לייזר לטיפול בגלאוקומה, יכול להגיע עד 466 מיליון דולר ● ביולייט תקבל תמורת העסקה כ-8.9 מיליון שקל בשלב הראשון ● מאז שדיווחה על העסקה, זינקה ביולייט ב-40%

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, joel de vriend

בעקבות תלונות מצד יזמים, באוצר נערכים להפחית את מס השבחת המטרו

המס הכולל על השבחה עומד כיום על 75%, ולטענת גורמים רבים בשוק הביא לקיפאון הפיתוח לאורך תוואי המטרו ● בדיון הקרוב בוועדת הפנים והגנת הסביבה יוצג המתווה שיאפשר את הפחתתו

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן לאחר העימות הראשון לנשיאות / צילום: ap, Gerald Herbert

"סוגיית-הגיל" האחרת: בוחרים ותיקים צוברים כוח ברחבי העולם

בארה"ב, בבריטניה ובצרפת, פנסיונרים דוחקים במועמדים לשמור על פנסיות יקרות והטבות אחרות שלהם ● "אם אתה צעיר, יש לך פחות השפעה"

פרופ' בוטונד רוסקה. זכה פרס וולף לרפואה 2024 / צילום: Reuters, Axel Heimken

הוכרזו הזוכים בפרס וולף הנחשב למנבא הזכייה בנובל

פרסי וולף לשנת 2024: הרופאים ששיקמו ראיה בשיטה חדשנית, המתמטיקאים הישראלים שהמציאו מחדש את תחום ההצפנה והחקלאים שפענחו את תעלומות הצמחים

מסעוד פזשכיאן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

"אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם": המועמד המפתיע לנשיאות איראן

ביום שישי הקרוב ייגשו להצביע אזרחי איראן לסיבוב נוסף של הבחירות לנשיאות ● בסיבוב הראשון הוביל הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן, אך הוא לא השיג את המינימום הדרוש לניצחון ויתמודד מול השמרן הקיצוני סעיד ג'לילי ● "אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם", פרס פזשכיאן את משנתו בכנס בחירות

סרן איליי אלישע לוגסי ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: סרן איליי אלישע לוגסי נפל בקרב בצפון רצועת עזה

הותר לפרסום כי סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה, נפל בפיגוע בכרמיאל לאחר שחיסל את המחבל ● מפקד בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפת כטב"ם סמוך לצור, ארגון הטרור מגיב בירי כבד ליישובים בצפון • הפיגוע בכרמיאל: נקבע מותו של הצעיר שנפצע, פצוע נוסף במצב קשה • גלנט בגבול עזה - במסר לחיזבאללה: "הטנק שיצא מהקרב ברפיח יכול להגיע עד הליטני" • עדכונים בולטים

תיכנס לסל התרופות? ה-FDA אישר את התרופה של אלי לילי לאלצהיימר. אלו המשמעויות

קיסאנלה, התרופה של אלי לילי לטיפול באלצהיימר, אושרה ע"י ה-FDA לשיווק ● "זו אולי לא תרופת הפלא שייחלנו לה, אבל כרגע אין תרופה אחרת", אומר פרופ' דוד טנה, מנהל מכון שבץ מוח וקוגניציה בביה"ח רמב"ם ● מהן תופעות הלוואי ומי יכול לקבל את התרופה? ● גלובס עושה סדר

ח''כ ינון אזולאי (מימין) והשר משה ארבל מש''ס, שדחפו לתיקון התוכנית / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

הבנקים יישארו בחיסכון לכל ילד, אבל חלקם בכספים החדשים צפוי לרדת

עפ"י תיקון שאושר בוועדת הכספים, הורים שהפקידו כבר את כספי התוכנית בבנק לא יוכלו לנייד אותם, אבל יוכלו להעביר כספים חדשים לקופת גמל להשקעה ● המהלך צפוי להגדיל את הסכום שיראו הילדים בגיל 18, עפ"י ההערכות בעשרות אלפי שקלים

בניין אנבידיה בישראל / צילום: אנבידיה

לא מחזיקים מניית אנבידיה? "הלך עליכם. כל השאר לא משנה"

כשמובילת השוק טסה השנה כ-150%, המניה הממוצעת ב-S&P 500 עלתה בכ-4% ● מדובר בפער הגדול ביותר מאז 1990 לפחות ● מה גורם לפער המופלא הזה, ואיך מגשרים עליו?

נכון להיום, הורים שהפקידו את הכסף לילדיהם בבנקים לא יכולים לשנות את החלטתם / אילוסטרציה: Shutterstock, Lady_Luck

הבנקים כבר לא יהיו ברירת המחדל: אלה השינויים הצפויים בתוכנית חיסכון לכל ילד

התיקון לחוק, שעבר היום בוועדת הכספים, מאפשר להורים להחליט שכספים חדשים יופקדו מעתה בקופת גמל להשקעה ● מדובר בניצחון מסוים לבנקים, שכן אלה היו אמורים להישאר לחלוטין מחוץ לתוכנית ● בנוסף ביקשו ח"כ ינון אזולאי ולובי 99 לשנות את ברירת המחדל גם עבור הכספים החדשים של ילדים שהחיסכון שלהם כבר נמצא בבנקים, לקופת גמל להשקעה - אך זו לא אושרה

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

אחרי חיסול הבכיר: אזעקות בלתי פוסקות, גם בגליל התחתון

לאורך כל הגבול עם לבנון וברמת הגולן, דיווחים על יירוטים רבים ● לאחר שנחסמו: נתיבי איילון נפתחו לתנועה, שני מפגינים עוכבו ● הותר לפרסום: סרן רואי מילר ז"ל, מפקד מחלקה בגבעתי, נפל בצפון רצועת עזה • ישראל קיבלה מהמתווכות את תשובת חמאס; גורמים שמעורים במו"מ: "ארגון הטרור הלך לקראת מתווה נתניהו שאומץ בידי ביידן" • עדכונים בולטים 

יישום התכנית גורם לחשש אצל ראשי ערים כמו דימונה / צילום: Shutterstock

הקיבוצים יגדלו פי שניים? ההחלטה שמעוררת סערה

התוכנית כוללת הגדלת היישובים הכפריים במאות יחידות דיור, ומעוררת התנגדויות בעיקר בקרב ראשי העיר בפריפריה ● החשש נובע מזליגת אוכלוסייה חזקה ליישובים הכפריים שבסביבה, על חשבון התפתחות עירם

יסמין סאקס פרידמן / צילום: דוברות הכנסת

האם תושב הנגב מקבל רק שליש מתקציב התרבות של תושב תל אביב?

מה פערי התקצוב בתרבות בין המרכז לדרום? התמונה מורכבת ממה שנראה ● המשרוקית של גלובס