גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הותר לפרסום: סרן איליי אלישע לוגסי נפל בקרב בצפון רצועת עזה

הותר לפרסום כי סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה, נפל בפיגוע בכרמיאל לאחר שחיסל את המחבל ● מפקד בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפת כטב"ם סמוך לצור, ארגון הטרור מגיב בירי כבד ליישובים בצפון • הפיגוע בכרמיאל: נקבע מותו של הצעיר שנפצע, פצוע נוסף במצב קשה • גלנט בגבול עזה - במסר לחיזבאללה: "הטנק שיצא מהקרב ברפיח יכול להגיע עד הליטני" • עדכונים בולטים

סרן איליי אלישע לוגסי ז''ל / צילום: דובר צה''ל
סרן איליי אלישע לוגסי ז''ל / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

22:40 - הותר לפרסום: סרן אילייאלישע לוגסי, מפקד צוות בגדוד 75, נפל בקרב בצפון הרצועה.

סרן לוגסי ז"ל בן 21 מקריית שמונה. באותו אירוע נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים מגדוד 75 בחטיבה 7.  לוגסי נפצע בתחילת המלחמה ולאחר מספר שבועות של החלמה בבית, התעקש לחזור ולהילחם. לכתבה המלאה

21:28 - גורמים שמעורים במו"מ: לראשונה תשובת חמאס מאפשרת התקדמות, יש בסיס למשא ומתן
ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה. ראש ה-CIA עדכן את ראש המוסד: גלנט בירר איתי פרטים על העסקה. גורם מדיני: גם אם חמאס ישיב בחיוב למתווה - המשא ומתן ייארך זמן רב. לכתבה מלאה

20:10 - ראש השב"כ הציג לראש הממשלה את ממצאי התחקיר על שחרור מנהל שיפא

ראש השב"כ הציג לראש הממשלה את ממצאי התחקיר במסגרתו הופקו לקחים בנוגע לאישור שמות של אסירים שמשוחררים לאור מצוקת מקומות הכליאה. במסגרת התחקיר ניתנה למנהל בכיר בשב"כ הערה פיקודית.

19:15 - פורעים ישראלים תקפו לוחמים שפינו מאחז; הרמטכ"ל: "למצות את הדין"

דובר צה"ל עדכן כי קציני המנהל האזרחי וכוחות הביטחון הגיעו היום לבצע פעילות אכיפה נגד בנייה בלתי חוקית שהוקמה לאחרונה בגבעת עוז ציון. עם יציאת הכוחות מהמקום, תקפו רעולי פנים ישראלים רכב של קצין במנהל האזרחי בדרגת סגן אלוף וניפצו את שמשות רכבו. בנוסף, נזרק בקבוק תבערה מכיוון עוז ציון לעבר רכב צבאי.

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, התייחס לאירוע ואמר: "מדובר באירוע אלימות חמור, שיש להוקיע ולגנות אותו. יש למצות את הדין באופן מהיר ומחמיר עם הפורעים שתקפו את אנשי כוחות הביטחון בעת ביצוע משימתם".

19:00 - ליברמן בשש עם: "לא נצליח לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית באמצעים קונבנציונליים, צריך להפסיק את מדיניות העמימות"

18:45 - התרעות הופעלו בגליל העליון והמערבי

אזעקות נשמעו בכפר סאלד ובזרעית.

18:30 - חיזבאללה הודיע: שיגרנו 100 קטיושות שמיועדות לעמדות צבאיות ישראליות

17:35 - דיווחים בלבנון: תקיפות ישראליות באזור העיירה עאיתא א-שעב בדרום לבנון

17:30 - מטחים כבדים לגליל ולגולן

17:00 - התרעות הופעלו בגליל המערבי

אזעקות נשמעו ביישובים שתולה ונטועה.

16:30 - ההתרעות באצבע הגליל: זוהו חמישה שיגורים מלבנון

בירי האחרון מלבנון זוהו חמישה שיגורים - שלושה מהם נפלו בשטחים פתוחים בקריית שמונה, 2 נורו למנרה.

16:25 - הירי לעוטף עזה: פגיעה ישירה בבית בשדות נגב

16:04 - אחרי החיסול בלבנון: אזעקות בקריית שמונה והסביבה

15:40 - שר הביטחון גלנט בגבול עזה: "הטנק שיצא מהקרב ברפיח יכול להגיע עד הליטני - מכים את חיזבאללה מכות קשות בכל יום"

שר הביטחון יואב גלנט שיגר מסר לחיזבאללה - משטחי הכינוס בעוטף עזה: "הטנק שנמצא כאן ואתם מטפלים בו אחרי שהוא יוצא מהקרב, יודע להגיע עד הליטני, ואנחנו את המהלך הזה בלבנון נחושים לעשות אם יהיה צורך".

"אנחנו מכים את חיזבאללה כל יום מכות קשות מאוד ואנחנו גם נגיע למצב של מוכנות מלאה לעשות כל פעולה שנידרש בלבנון, או להגיע להסדרה מעמדה של כוח. אנחנו מעדיפים הסדרה, אבל אם המציאות תכפה עלינו אנחנו נדע להילחם", הוסיף גלנט.

עוד התייחס שר הביטחון ללחימה בעזה: "היכולת המבצעית והיכולת הלוגיסטית הן שמאפשרות לנו להגיע ולמשש את מטרות המלחמה, ואנחנו ברצועת עזה הולכים ומתקרבים לנושא הזה. חמאס שחוק, נמצא במצב קשה ואנחנו נגיע למטרות שלנו מתוך עמדה חזקה מאוד והעניין הזה הולך ומתקרב".

15:00 - דיווח: המחוסל מתקיפת הרכב בצור הוא אבו עלי נאסר, מפקד יחידת "עזיז" של חיזבאללה

המחבל, נחשב למפקד בכיר מאוד שמקורב לנסראללה. הוא פיקד על יחידת "עזיז", אחת משלוש הגזרות בדרום לבנון.

14:55 - דיווח בלבנון: רכב הותקף בידי כטב"ם באזור צור

על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס - חוסל פעיל שטח בכיר של חיזבאללה, בתקיפה שמיוחסת לישראל.

14:27 - צה"ל ושב"כ: ארבעה מחבלים חוסלו הלילה בתקיפה בנור א-שמס

בפעילות התקפית משותפת של חטיבת מנשה ושב"כ זוהו הלילה כמה מחבלים בנור א-שמס, בעת שניסו להטמין מטענים. לאחר זמן קצר כלי טיס חיסל ארבעה מהמחבלים: מחמד שחאדה, מחמד כנוח, יזיד שאפע ונמר אבראהים.

14:25 - נקבע מותו של אחד הפצועים בפיגוע בכרמיאל

לאחר שהצוות הרפואי נאבק על חייו, נקבע מותו של הצעיר. הפצוע השני עדיין במצב קשה.

14:00 - דיווח בלבנון: רכב הותקף בידי כטב"ם באזור צור

12:20 - שני נפגעים מדקירות בקניון בכרמיאל, אחד מהם במצב קשה 

שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו היום (ד') מדקירות בקניון חוצות כרמיאל. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו להם טיפול ראשוני, ופינו אותם לבית החולים, אחד מהם במצב קשה והשני בינוני. מחבל שהגיע לקניון תקף את השניים בדקירות ופצע אותם. לאחר מכן הוא נוטרל.

"צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לשני הצעירים בשנות ה-20 לחייהם", אמר דובר מד"א זכי הלר למשדר חדשות 12. "הם קיבלו טיפול רפואי מציל חיים, אחד מהם במצב קשה מאוד ונלחמים על חייו. השני בהכרה מלאה והוא מוגדר בינוני". לכתבה המלאה

8:07 - דיווח: "לא יותר משלושה אנשים יודעים היכן סינוואר נמצא"

גם לאחר תשעה חודשים של מלחמה בעזה ומאמצים גדולים של ישראל לאתר אותו, סינוואר ממשיך לנהל את חמאס ברצועת עזה, וממשיך להיות כל העת בקשר רציף עם הנהגת חמאס, כולל איסמעיל הניה. העיתון א-שארק אל-אוסט היוצא לאור בלונדון מפרסם הבוקר (ד') דיווח מפורט של מצבו מנהיג ארגון הטרור חמאס, וכיצד הוא מצליח להימלט בהצלחה מהמודיעין של ישראל מבלי להשאיר עקבות. 

מקורות בחמאס סיפרו כי למרות שסינוואר מקפיד להימלט מידי כוחות הביטחון הישראליים, אין לכך השפעה על רמת התקשורת שלו עם מנהיגי חמאס. על פי הדיווח הוא נשאר מחובר ומעודכן כל העת לכל מה שקורה, ובמיוחד לכל מה שקורה במסגרת המשא ומתן לעסקת חטופים וסיום המלחמה. "הוא לומד ובוחן כל יוזמה שמוצגת, ומביע עליה את דעתו, תוך שהוא מתייעץ עם מנהיגי התנועה באמצעי תקשורת שונים", נכתב. 

המקורות ציינו כי סינוואר תקשר כמה פעמים עם הנהגת ארגון הטרור, כולל בכמה רגעים שתוארו כקריטיים במשא ומתן. בין השאר דווח כי הוא שוחח עם ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה, היושב בקטאר, לאחר שצה"ל חיסל את בניו של הניה בעזה. דווח כי במסגרת השיחה הביע סינוואר תנחומים והציע תמיכה להנייה. על פי הדיווח, לא ברור כיצד בוצעה השיחה ואם היא הייתה ישירה או באמצעות מתווכים. לכתבה המלאה ב-N12.

06:31 - צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון במהלך הלילה

דובר צה"ל: "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים בליידא, יארון וטיר חרפא שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של הארגון במרחב עיתרון. במהלך הלילה, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחבים לבונה ושיחין". 

06:25 - בכיר בבית הלבן: ביידן צפוי להיפגש עם נתניהו במהלך ביקורו בארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיע לוושינגטון בעוד כשלושה שבועות, אז הוא גם צפוי לנאום בפני חברי הקונגרס האמריקאי. גורם בבית הלבן ל-N12: השניים מכירים שלושה עשורים, וסביר להניח בהם ייפגשו במהלך הביקור של נתניהו בארה"ב. 

00:00 - צבע אדום בעוטף

התרעות צבע אדום הופעלו בסופה ובחולית שבעוטף עזה. כ-7 שיגורים חצו לשטח ישראל ויורטו בהצלחה. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק לרכוש.

20:04 - הרמטכ"ל: "אנחנו ממשים את המשימות בנחישות ובהתמדה"

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר בשטחי ריענון במרחב כרם שלום, דיבר על השלב הבא במלחמה והדגיש כי צה"ל פועל כעת להשמיד את התשתיות ברפיח. "המאמץ עכשיו הוא על השמדת התשתיות ועל השמדת התשתיות בתת-קרקע. זה לוקח זמן, ולכן המערכה הזו היא ארוכה", אמר.

הרמטכ"ל הוסיף: "המאמץ המתמשך שלנו הוא מאוד חשוב - שהם ירגישו מותשים, ואנחנו נרגיש טעונים ונחושים. כשנעבור שלב, נתאים את הדברים, נביא שיטות אחרות, תחבולה אחרת ותמיכה לוגיסטית שונה. בנחישות ובהתמדה אנחנו מממשים את המשימות".

18:04 - צה"ל תקף מבנה צבאי שבו פעל מחבל חיזבאללה

כוחות חטיבה 228 זיהו את המחבל נכנס למבנה במרחב יארין שבדרום לבנון. תוך זמן קצר מטוסי קרב תקפו את המתחם וחיסלו את פעיל הטרור.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

מכוניות חדשות בנמל חיפה / צילום: Shutterstock

אמברגו על יצוא? לקוחות בישראל רכשו במאי וביוני כלי רכב מתוצרת טורקיה ברבע מיליארד שקל

על־פי נתוני מסירות הרכב של משרד התחבורה, בחודשים מאי-יוני 2024, נמסרו בישראל כ-2,850 כלי רכב פרטיים ומסחריות מתוצרת טורקיה, בשווי מצרפי משוער של רבע מיליארד שקל ● וגם: הקרוס־אובר הקומפקטי החדש שבדרך לישראל ● השבוע בענף הרכב

אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

הסוד של הפנטהאוז היוקרתי ביפו נחשף: בונקר מפני טילים

תקרות בעובי מטר, בטון מזוין, ריהוט חסין אש ובידוד מפני אטום ● הכירו את האנשים שלא ייתנו למלחמה הבאה להפתיע אותם, גם במחיר של מיליוני שקלים ● "יש לי רשימת המתנה של שכנים שאומרים שאם תהיה מתקפת טילים הם באים אליי"

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, joel de vriend

ניצחון ליזמים: מס השבחת המטרו צפוי לרדת ב-15%

בדיון הקרוב בוועדת הפנים, שיתקיים בתחילת השבוע הבא, צפוי להיקבע כי המס יופחת בשיעור זה עד סוף 2029, ולאחר מכן יהיה בשיעור 72% • עוד בדיון: עד 550 מיליון שקל סיוע לעסקים שייפגעו מהעבודות

נתי סיידוף, יו''ר שיכון ובינוי / צילום: איל יצהר

הסדר טיעון לשיכון ובינוי: התיק נגדה ייסגר, תשלם 260 מיליון שקל

הפרקליטות סגרה את התיק נגד חברת שיכון ובינוי בחשד למתן שוחד לעובדי ציבור ● במקביל, חברת-הבת אס.בי.איי תשתיות תודה במסגרת הסדר טיעון בקשירת קשר לביצוע פשע ובעבירת ני"ע ● הצדדים יעתרו להטיל על חברת-הבת קנס בגובה 10 מיליון שקל וחילוט סכום של 250 מיליון שקל שכבר מצוי בידי המדינה

סיגל שפירא, מנכ''לית יוליוס בר בישראל / צילום: תמר מצפי

מנכ"לית יוליוס בר בישראל: אלה האתגרים שעומדים בפני חברות משפחתיות

הבנק השוויצרי יוליוס בר, שהחל כעסק צ'יינג' משפחתי, מלווה חברות משפחתיות ומשפחות עושר בדרכן להפיכה לאימפריה ● בכנס החברות המשפחתיות של גלובס, תיארה המנכ"לית סיגל שפירא את המאפיינים של עסקים משפחתיים, ואילו אתגרים יש להן בדרך

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כך מנעה לשכת השר לביטחון לאומי מידע לפי חוק, והציבור משלם

פרוטוקול דיון שהתקיים השבוע בביהמ"ש המחוזי בירושלים מקנה אינדיקציה נוספת לשפל ביחסי הנהלת המשרד לביטחון לאומי והייעוץ המשפטי ● עמותת "הצלחה" הגישה בקשת חופש מידע למשרד; למרות שהוסכם למסור מענה לבקשה, המענה לא הגיע ● העמותה פנתה לבית המשפט - והציבור יממן את ההוצאות

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

עליות באירופה: פוטסי מתחזק לאחר ניצחון הלייבור

נעילה מעורבת באסיה: הניקיי ושנגחאי ננעלו בירידות בעוד שקוספי ושנזן עלו ● ההוצאות של משקי הבית ביפן בחודש מאי ירדו ב-1.8% במונחים ריאליים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - בניגוד להערכות האנליסטים ● החוזים העתידיים על וול סטריט ירוקים ● שערי מטבעות הקריפטו ממשיכים לרדת

מנהיג מפלגת הלייבור, קיר סטארמר / צילום: Reuters, Suzanne Plunkett

"עשינו זאת!": ניצחון עצום למפלגת הלייבור בבחירות בבריטניה

השמרנים ספגו את התבוסה הגדולה ביותר מאז שנוסדה המפלגה ● מיליונים שהצביעו למפלגת הימין הפופוליסטי "פלטפורמה" פיצלו את גוש הימין ● היום ימונה קיר סטארמר לראש הממשלה ה-58 של בריטניה

עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"איבדנו פנסיה של 38 שנה": הנפגעים בהסתבכות הפיננסית החמורה בתולדות המדינה

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● הממדים של פרשת סלייס כמעט בלתי נתפסים: 4.3 מיליארד שקל של יותר מ־100 אלף חוסכים מוקפאים כבר יותר מחצי שנה ● ביום אחד מצאו את עצמם לקוחות חברת ניהול הגמל ללא חסכונות וללא עוגן כלכלי, ועבור אלפים מהם כלל לא ברור אם אי־פעם יקבלו את כספם בחזרה ● גלובס מביא את העדויות שמתארות שלב אחר שלב איך התפתחה הפרשה שמטלטלת את המדינה

קמפיין עלית / צילום: צילום מסך מהקמפיין

הפרסומת של ממתקי עלית היא האהובה ביותר השבוע, ואיפה מתברגת נועה תשבי?

חברת הביטוח מגדל החליפה סלוגן, נפרדה מהפרזנטור הקודם, השקיעה כ–1.6 מיליון שקל - ומתברגת במקום השביעי בזכירות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● במלונות דן בוחרים במסר של על–זמניות כדי להחזיר את הישראלים לאילת

איור: גיל ג'יבלי

במה כדאי להתמקד כשמתכננים מסלול פנסיוני?

עד כמה חשוב להתמקח על דמי ניהול? ואיך תדעו איזה מסלול מתאים לכם? ● גלובס ובנק לאומי עושים סדר בחיסכון הגדול והמשמעותי ביותר עבור רוב משקי הבית בישראל ● שאלת השבוע

רו''ח אמיר שני, שותף במערך הייעוץ העסקי ב-KPMG ישראל, בכנס החברות המשפחתיות של גלובס / צילום: תמר מצפי

רו"ח אמיר שני: למה לגו היא דוגמה מופתית לעסק משפחתי

שני, שותף ב-KPMG הסביר בכנס החברות המשפחתיות של גלובס איך לגו המציאה את עצמה מחדש רגע לפני פשיטת רגל ● ומה יכולות חברות משפחתיות ללמוד מכך? ● "צריך לזכור מה הליבה שלנו, ויחד עם זאת להכיר את הטכנולוגיה והחדשנות"

אילוסטרציה: Shutterstock

הפסיכולוג שחקר כמה חוויות טובות צריך כדי למחוק זיכרון שלילי אחד

פרופ' רוי באומייסטר שינה את כל מה שאנחנו יודעים על כוח רצון בניסוי הצנונית והעוגיות המפורסם שלו ● עכשיו הוא רוצה לעזור לנו להתגבר על אפקט השליליות, שצובע גם את החוויות הטובות שלנו בשחור

חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה / צילום: Associated Press, Hussein Malla

המתקפה החריפה על הצפון. מה אפשר ללמוד מיעדי הטילים של חיזבאללה?

המתקפה הנוכחית הגיעה בעקבות חיסול מפקד יחידת עזיז של חיזבאללה ע"י ישראל ● מדובר בפגיעה המשמעותית ביותר של ישראל בחיזבאללה, מאז חיסול מפקד יחידת נאסר ומפקד כוח רדואן ● עד כמה המתקפה של חיזבאללה חריגה בהיקפה, וכמה רקטות וכטב"מים יש לארגון הטרור השיעי? ● גלובס עושה סדר

ג'ף מלנסון, מומחה לחדשנות בעסקים משפחתיים מפירמת LGA / צילום: תמר מצפי

המומחה שמציג: כך בונים אסטרטגיה של חדשנות בחברות משפחתיות

ג'ף מלנסון, מומחה לחדשנות בפירמת LGA, הסביר בכנס החברות המשפחתיות של גלובס איך עסקים יכולים להצליח באקוסיסטם של היום • "עליהן לגבש אסטרטגיית ניהול וחזון טכנולוגי"

קיר סטארמר, מנהיג מפלגת הלייבור

ניצחון הלייבור בבריטניה: הציפיות בשמיים, אבל המציאות הגלובלית מעבר לפינה

קיר סטארמר סחף את בריטניה והוביל את מפלגת הלייבור לאחד מהניצחונות הגדולים שלה ● אלא שבעקבות הציפיות הגבוהות ימי החסד שלו יגמרו כבר היום לאחר שיקבל מהמלך את תפקיד ראש הממשלה ● על הפרק: הסכמי הסחר מול האיחוד, התקררות הכלכלה הסינית והתמודדות אפשרית עם כוחות עונים - דווקא בקרב בעלות ברית

השבבים של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

הרשת המחתרתית שמגניבה שבבי אנבידיה לסין

חרף ההגבלות של ממשל ביידן, שמטרתן למנוע מסין גישה לשבבי הבינה המלאכותית המתקדמים של אנבידיה, שוק לא רשמי עוקף את בקרת היצוא של ארה"ב לסין באמצעות "שטחים מתים" בשרשרת האספקה ​​– ובמקרה אחד, במזוודותיו של סטודנט

מה קרה לשכר המתמחים? / אילוסטרציה: Shutterstock

בצל המלחמה: מה קרה לשכר המתמחים במשפטים השנה?

בשנת 2022 העמידו משרדי עורכי הדין הגדולים את שכר המתמחים על 11.5 אלף שקל בחודש כדי להתחרות בהייטק ● לפי נתוני חברת ההשמה קודקס, כבר שנתיים שאין עלייה בשכר, והוא נותר כמעט זהה ● גם במשרדי עורכי הדין הקטנים אין שינוי, והשכר החודשי נותר בין 6,000-9,000 שקל

איתמר בן גביר, עוצמה יהודית / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם מאז פרוץ המלחמה נוספו 2,500 מקומות כליאה חדשים?

כמה מקומות כליאה נוספו מאז 7 באוקטובר? הרבה, אבל לא מספיק ● המשרוקית של גלובס

שי ג'ינפינג, נשיא סין, וולדימיר פוטין, נשיא רוסיה / צילום: ap, Sergei Bobylev

בייג'ינג ומוסקבה: יחסי יריבות בין ידידות בחצר האחורית של רוסיה

המדינות של מרכז אסיה בוחרות יותר ויותר להתקרב לסין, ולחזק את היחסים שלהן איתה, בעוד שמלחמת אוקראינה מחלישה את אחיזתה של רוסיה ברפובליקות הסובייטיות לשעבר