גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפרוטוקולים של הפד: הריבית לא תרד עד שנתקרב ליעד של 2% אינפלציה

הנאסד"ק שבר אתמול שוב את השיא, ומדד ה-S&P 500 חצה לראשונה את רף 5,500 הנקודות • יו"ר הפדרל ריזרב: "רוצה לראות צמצום נוסף כדי להוריד את הריבית" ● המסחר בוול סטריט יינעל היום ב-20:00 שעון ישראל

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq
צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 
 

21:10

פורסמו הפרוטוקולים של הפד מישיבתו בחודש יוני. לפי הפרוטוקולים בפד חושבים שהאינפלציה בארה"ב נעה בכיוון הנכון, אך הם לא רואים שיש סיבה להוריד את הריבית עד שהיא תגיע קרוב יותר ליעד של 2% בשנה.

חלק מחברי הועדה הדגישו כי שיעור הריבית במדינה "צריך להיות מוכן" לנתונים כלכליים חלשים.

20:00

וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.06%, S&P 500 עלה ב-0.51% ונאסד"ק עלה ב-0.88%.

מניית טסלה  זינקה ביותר מ-6.5%. עוד עלו: אנבידיה , אפל , ברודקום , מיקרוסופט , מטא , גוגל  ומסטרקארד .

מניית אמזון  איבדה יותר מ-1.2%. עוד ירדו: איליי לילי , דל  ונייקי .

18:40

אירופה ננעלה בעליות: דאקס עלה ב-1.23%, פוטסי עלה ב-0.61%, קאק עלה ב-1.24% ויורוסטוק עלה ב-1.25%.

17:45

וול סטריט עברה למגמה מעורבת: דאו ג'ונס יורד בכ-0.2%, S&P 500 עולה בכ-0.2% ונאסד"ק עולה בכ-0.3%.

בהמשך לעליות אתמול (ג') מניית טסלה  מזנקת ביותר מ-5.5%. עוד עולות: אנבידיה , אפל , ברודקום מסטרקארד סיילספורס .

מניית אמזון  מאבדת יותר מ-1.5%. עוד יורדות: מטא  ואיליי לילי .

באירופה נמשכות העליות: דאקס עולה בכ-1.2%, פוטסי עולה בכ-0.6%, קאק עולה בכ-1.3% ויורוסטוק עולה בכ-1.15%. 

16:30

וול סטריט נפתחה בעליות קלות: דאו ג'ונס עולה בכ-0.2%, S&P 500 ונאסד"ק עולים בכ-0.5%.

מניית טסלה  עולה בכ-2.8%. עוד עולות: מסטרקארד , אפל , דל , סיילספורס , ברודקום , מיקרוסופט  ואיליי לילי 

אירופה: דאקס עולה בכאחוז, פוטסי עולה בכ-1.6%, קאק עולה בכ-1.4% ויורוסטוק עולה בכ-1.2%.

15:27

בשורה טוב לשוק: בארה"ב פורסמו לפני מספר דקות מספר המשרות החדדשות בסקטור הפרטי - לסקטור נוספו 150 אלף משרות חדשות ביוני, פחות מהצפי שעמד על 160 אלף משרות, במאי נוספו 157 אלף משרות חדשות. 

בשישי יפורסמו כמידי השישי הראשון בכל חודש, נתוני האבטלה המלאים בארה"ב. 

15:19

ננו דיימנשן רוכשת את דסקטופ מטאל. מדובר על עסקה במזומן, כשננו תשלם 183 מיליון דולר (5.5 דולר למניה) עבור דסקטופ מטאל, סכום שעשוי במקרים מסוימים לרדת ל-135 מיליון דולר (4.07 דולר למניה).

דסקטופ מטאל האמריקאית נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי 143 מיליון דולר, והעסקה משקפת פרמיה של 27.3% על מחיר הנעילה אתמול (ג'). דסקטופ מטאל הגיעה לבורסה במיזוג עם SPAC בתקופת ההייפ של התופעה, לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר.

15:05

בעוד כשעה וחצי יפתח יום המסחר המקוצר בוול סטריט. החוזים העתידיים מצביעים כעת על ירידה של כ-0.1% במדדים המובילים. המסחר ינעל ב-20:00 שעון ישראל ומחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט.  לרגל יום העצמאות בארה"ב.

טסלה מזנקת גם היום במסחר המוקדם בכ-3%, יממה לאחר שהודיעה על מספר מסירות גבוה מהצפוי ברבעון השני, הודעה שהובילה אתמול לזינוק של 10% במניה. 

באירופה בהובלת מדד קאק הצרפתי שמוסיף 1.6% המסחר מתנהל בעליות שערים נאות. דאקס עולה ב-1% ופוטסי עולה בכ-0.5%.

13:59

העליות באירופה מתחזקות כעת בהובלת מדד קאק הצרפתי שמוסיף 1.5%, דאקס עולה ב-1% ופוטסי עולה בכ-0.5%.

מארסק מזנקת במסחר לאחר שענקית הספנות נסוגה מכוונתה לרכוש את חברת הלוגיסטיקה DB Schenker הגרמנית. 

11:29

העליות באירופה מתחזקות כעת בהובלת מדד קאק הצרפתי שמוסיף 0.8%, דאקס עולה ב-0.4% ופוטסי עולה בכ-0.3%.

אור פוריה, יו"ר פוריה פיננסים התייחס היום לשאלה - האם זה הזמן להשקיע באג"ח אמריקאיות? 

"איגרות החוב האמריקאיות מציגות תשואה נאה מאוד, לעומת השקעה במניות אמריקאיות, שלא נופלת ואף עולה על התשואה הפוטנציאלית המגולמת כיום בשוק המניות האמריקאי", הוא כתב, "ניתן לקבע בימים אלה את הריבית הגבוהה לפרק זמן משמעותי, וכשהתנאים להורדות ריבית נוספות יבשילו, אזי גם קיים פוטנציאל לא קטן לרווחי הון. מאידך, מדובר בחשיפה מלאה לשער הדולר, ובתרחיש רגיעה בסביבה הגיאופוליטית, שער הדולר צפוי לרדת תוך פרק זמן קצר בשיעור שימחק תשואה של שנה ואף למעלה מכך, כך שהייתי ממליץ על ההשקעה רק למי שרוצה להיחשף לשער הדולר" .

10:26

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעלות קלות כשכל המדדים המרכזיים, דאקס, קאק ופוטסי עולים בכ-0.3%.

באסיה ננעל המסחר במגמה חיובית. מדד ניקיי עלה בכ-1% וחוצה בפעם הראשונה מזה שלושה חודשים את רף 40,000 הנקודות, מדד שנחאי ירד ב-0.4%, הנג סנג עולה ב-0.0% ומדד קוספי הדרום קוריאני ב-0.4%. 

08:48

באסיה מתנהל הבוקר המסחר ברובו בעליות, מדד ניקיי עולה בכ-1% וחוצה בפעם הראשונה מזה שלושה חודשים את רף 40,000 הנקודות, מדד שנחאי יורד ב-0.4%, הנג סנג עולה ב-0.7% ומדד קוספי הדרום קוריאני ב-0.4%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת בירידות של כ-0.1% במדדים המובילים. 

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו אתמול בעליות ובעידודו של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול שציין את ההתקדמות בהתקררות האינפלציה. מדד הS&P 500 עלה 0.6% וחצה לראשונה אי פעם את רף ה-5,500 הנקודות, מדד הנאסד״ק עלה 0.8% ושבר שוב את שיא כל הזמנים, ומדד הדאו ג'ונס עלה 0.4%.

WSJ | לא מחזיקים מניית אנבידיה? "הלך עליכם. כל השאר לא משנה" 

אפל  התחזקה ב-1.6% והגיעה לשיא כל הזמנים - מחיר של 216.75 דולר למניה. במהלך המסחר הגיעה המניה למחיר של 220.34 דולר. מניית טסלה  זינקה בכ-10% ובמחזור גבוה לאחר שחברת הרכב החשמלי דיווחה על מסירות טובות מהצפוי ברבעון השני. 

המסחר יסתיים היום בשעה 20:00 שעון ישראל ולא ייתנהל מחר לרגל יום העצמאות של ארצות הברית.

לפי 12 אלף המלצות אנליסטים - אלה המניות שלא כדאי למכור 

בארה"ב תשואות האג"ח ירדו במקצת בעקבות דברי פאוול, תשואת אג"ח ממשלת ארה״ב ל-10 שנים עומדת כעת על 4.43%.

בשוק הסחורות, נפט מסוג ברנט נסחר בשלישי ב־87 דולר לחבית, ונפט אמריקאי ב־84 דולר לחבית. בכך מתקרב מחיר הנפט כבר לשיא של כחודשיים, כשברקע ההסלמה באזורנו ובעיקר בצפון, שעלולה להעיב על אספקת הנפט. איום נוסף על מחיר הנפט הוא ההוריקן בריל (Beryl) באוקיינוס האטלנטי שעלול לפגוע בבתי הזיקוק האמריקאים בחוף המפרץ. 

מחקר חדש בארה"ב של CCData טוען כי מטבע הביטקוין לא סיים את רצף העליות הנוכחי שלו וכי מטבע הקריפטו צפוי לזנק השנה לשיא כל הזמנים.

בחודש מרץ האחרון הביטקוין הגיע לשיא של 73 אלף דולר למטבע, אך מאז הוא נע בין 59-72 אלף דולר. רצף העליות שעליו מדובר במחקר הוא חלק מ"מעגל החיים" של הקריפטו - בהם הוא מגיע לשיא חדש לפני שהוא נופל לשפל, המכונה "חורף הקריפטו".

מאז השקת המטבע הדיגיטלי, קובע המחקר, הוא חווה שלושה "מעגלי חיים", שהתנהלו בתבניות דומות. ומהסתכלות על אותם נתונים היסטורים, אומרים ב-CCData, שמאז אירוע חציית המטבע ועד לשיא העליות עוברים בין 366 ימים ל-548 ימים.

מאקרו, בארה"ב כאמור, יו"ר הפדרל רזרב, ג'רום פאוול הביע אתמול (ג') שביעות רצון מקצב האינפלציה בארה"ב בשנה האחרונה. עם זאת, פאוול סייג את דבריו ואמר כי הוא רוצה לראות צמצום נוסף לפני שירגיש מספיק ביטחון כדי להתחיל להוריד את הריבית. את הדברים אמר פאוול בכנס הבנקים המרכזיים, שמתקיים בפורטוגל, "אך אנחנו רוצים להיות בטוחים יותר שהאינפלציה נעה ביציבות לכיוון 2% לפני שנתחיל בתהליך של הקלה במדיניות", אמר פאוול. 

למרות האמירה האופטימית של פאוול, הוא אמר גם שהוא חושש מהורדת ריבית מוקדמת מדי, שעלולה לפגוע בהתקדמות ירידת המחירים, שהגיעו לפני שנתיים לשיא שלא נראה מאז שנות ה-80. "אני מודעים לכך שאם נפעל מוקדם מדי, נבטל את כל מה שעשינו עד כה, אבל אם נפעל מאוחר מדי נפגע בהתאוששות הכלכלה", אמר פאוול.

"בארה"ב", כותב עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, "קצב עליית המחירים בארה"ב ממשיך לרדת, כאשר מדד מחירי ההוצאה לצריכה פרטית נותר כמעט ללא שינוי במאי, וללא מחירי המזון והאנרגיה רשם עלייה מזערית של 0.1 אחוז בלבד. כך ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד (והליבה) ב-2.6 אחוזים, הקצב האיטי ביותר מזה כשלוש שנים. הפרסום מתווסף לשאר הנתונים האחרונים שמראים על האטה בקצב עליית המחירים לאחר ההאצה המפתיעה בתחילת השנה". 

הפוקוס של מקבלי ההחלטות בבנק המרכזי יהיה לדוח התעסוקה הראשוני ליוני שיתפרסם בשישי הזה. "אנו צופים", אומר קליין, "המשך התמתנות בשוק העבודה כאשר בשילוב נתוני האינפלציה האחרונים מחזקים את הערכתינו שנראה את הריבית בארה"ב יורדת עוד השנה, ואף יותר מהציפיות של הבנק המרכזי להפחתה בודדת". 

עוד כתבות

מנהיג מפלגת הלייבור, קיר סטארמר / צילום: Reuters, Suzanne Plunkett

"עשינו זאת!": ניצחון עצום למפלגת הלייבור בבחירות בבריטניה

השמרנים ספגו את התבוסה הגדולה ביותר מאז שנוסדה המפלגה ● מיליונים שהצביעו למפלגת הימין הפופוליסטי "פלטפורמה" פיצלו את גוש הימין ● היום ימונה קיר סטארמר לראש הממשלה ה-58 של בריטניה

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה ירוקה בוול סטריט אחרי דוח התעסוקה; הנאסד"ק עלה בכ-0.8%

נעילה מעורבת באירופה ● דוח התעסוקה: 206 אלף משרות נוספו לשוק העבודה האמריקאי; שיעור האבטלה עומד על 4.1% ● נעילה מעורבת באסיה: הניקיי ושנגחאי ננעלו בירידות בעוד שקוספי ושנזן עלו ● ההוצאות של משקי הבית ביפן בחודש מאי ירדו ב-1.8% במונחים ריאליים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - בניגוד להערכות האנליסטים ● שערי מטבעות הקריפטו ממשיכים לרדת

יואל גולדמן / איור: גיל ג'יבלי

הפתעה מאמריקה: מדד האג"ח שהפך ללהיט בבורסה בת"א, והסכנות

לאט לאט מחזיקי אג"ח של חברות נדל"ן זרות שקרסו מתחילים לקבל את כספם בחזרה ● המקרה האחרון לכך הוא מכירת מלון בברוקלין, שסידרה לנושים של חברת אול־יר החזר של מלוא החוב כלפיהם ● וגם: מי לא יזכו לראות את כספם חזרה, ואיך מוסבר הזינוק באג"ח הזרות הנסחרות בת"א מתחילת המלחמה

מפגינים חוסמים את כביש החוף / צילום: אלון בנקי

ארגוני המחאה הכריזו על יום שיבוש בראשון: כך זה צפוי להיראות

המסר המרכזי ביום השיבוש הוא קריאה לבחירות ● ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": "תשעה חודשים חלפו מאז אסון ה-7 באוקטובר, ואנחנו עדיין עם אותה ממשלה שבמשמרת שלה התרחש המחדל הבלתי נתפס" ● אלו המוקדים בהם יתנהלו ההפגנות

מנות בקפה עם / צילום: דייגו גלפרין

סוסים ויין בשקיעה: עשר דקות מתל אביב מצאנו חוויית טבע בלתי נשכחת

עגלת קפה עם כריכים מעולים בלב חורשת פקאן, רכיבה משפחתית על סוסים, משתלה יפנית מיוחדת ויין בשקיעה ● ביקור בגבעת ח"ן

ג'יל ביידן / צילום: Reuters, IMAGO

פעם אחר פעם היא הצילה את ג'ו ביידן, עכשיו היא תקבע גם את גורלו הפוליטי

ג׳יל ביידן, אשתו השנייה של נשיא ארה"ב, הצילה אותו ואת ילדיו מתלאות גורלם • היא התחתנה עם משפחה שהחליטה עוד לפני 50 שנה לשלוח את ג'ו אל הבית הלבן • האם עכשיו היא תיקח מידיו את המושכות?

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

ראש המוסד חזר מהשיחות בקטאר, לשכת רה"מ: "יש עדיין פערים"

יו"ר המחנה הממלכתי לרה"מ: ניתן גיבוי מלא לכל מתווה אחראי שיביא להשבת החטופים • צה"ל ושב"כ חיסלו 7 מחבלים בפעילות בג'נין, מתוכם חוליית המחבלים שאחראית למותו של סרן אלון סקאג'יו ז"ל • דיווח: חמאס עדכן את חיזבאללה כי הוא מקבל את ההסכם להפסקת אש • רקטה פגעה בבית בקריית שמונה, אין נפגעים • עדכונים בולטים

סיגל שפירא, מנכ''לית יוליוס בר בישראל / צילום: תמר מצפי

מנכ"לית יוליוס בר בישראל: אלה האתגרים שעומדים בפני חברות משפחתיות

הבנק השוויצרי יוליוס בר, שהחל כעסק צ'יינג' משפחתי, מלווה חברות משפחתיות ומשפחות עושר בדרכן להפיכה לאימפריה ● בכנס החברות המשפחתיות של גלובס, תיארה המנכ"לית סיגל שפירא את המאפיינים של עסקים משפחתיים, ואילו אתגרים יש להן בדרך

נתי סיידוף, יו''ר שיכון ובינוי / צילום: איל יצהר

הסדר טיעון לשיכון ובינוי: התיק נגדה ייסגר, תשלם 260 מיליון שקל

הפרקליטות סגרה את התיק נגד חברת שיכון ובינוי בחשד למתן שוחד לעובדי ציבור ● במקביל, חברת-הבת אס.בי.איי תשתיות תודה במסגרת הסדר טיעון בקשירת קשר לביצוע פשע ובעבירת ני"ע ● הצדדים יעתרו להטיל על חברת-הבת קנס בגובה 10 מיליון שקל וחילוט סכום של 250 מיליון שקל שכבר מצוי בידי המדינה

מסעוד פזשכיאן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

"אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם": המועמד המפתיע לנשיאות איראן

ביום שישי הקרוב ייגשו להצביע אזרחי איראן לסיבוב נוסף של הבחירות לנשיאות ● בסיבוב הראשון הוביל הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן, אך הוא לא השיג את המינימום הדרוש לניצחון ויתמודד מול השמרן הקיצוני סעיד ג'לילי ● "אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם", פרס פזשכיאן את משנתו בכנס בחירות

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

הביטקוין הגיע לשפל של 5 חודשים, למה זה קורה?

תשלומי פיצויים של בורסה שפשטה רגל גורמים לחשש מהצפת השוק במטבעות ביטקוין ● הביטקוין מתערער ויורד לשפל של כחמישה חודשים, וכנהוג גורר איתו את שאר מטבעות הקריפטו המרכזיים ● אבל התחזית צופה שהביטקוין יחזור ויתחזק

השבבים של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

הרשת המחתרתית שמגניבה שבבי אנבידיה לסין

חרף ההגבלות של ממשל ביידן, שמטרתן למנוע מסין גישה לשבבי הבינה המלאכותית המתקדמים של אנבידיה, שוק לא רשמי עוקף את בקרת היצוא של ארה"ב לסין באמצעות "שטחים מתים" בשרשרת האספקה ​​– ובמקרה אחד, במזוודותיו של סטודנט

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע עדיין ברמות שיא, אך מאז מרץ רואים מגמת ירידה

השכר הממוצע במשק עמד בחודש אפריל 2024 על 13.5 אלף שקל, עלייה של 7% לעומת אשתקד ● עם זאת, נתונים ראשונים גם לחודש מאי מצביעים על המשך ירידה מאז השיא שנרשם במרץ האחרון ● השכר בהייטק, קטר הצמיחה בישראל, עולה באופן דומה

חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה / צילום: Associated Press, Hussein Malla

המתקפה החריפה על הצפון. מה אפשר ללמוד מיעדי הטילים של חיזבאללה?

המתקפה הנוכחית הגיעה בעקבות חיסול מפקד יחידת עזיז של חיזבאללה ע"י ישראל ● מדובר בפגיעה המשמעותית ביותר של ישראל בחיזבאללה, מאז חיסול מפקד יחידת נאסר ומפקד כוח רדואן ● עד כמה המתקפה של חיזבאללה חריגה בהיקפה, וכמה רקטות וכטב"מים יש לארגון הטרור השיעי? ● גלובס עושה סדר

מערכת ''קלע דוד'', תוצרת רפאל / צילום: דוברות רפאל

עסקת הענק של ארה"ב והתחרות למערכת הנשק הישראלית

צבא ארה"ב רוכש מערכות פטריוט מתקדמות בסך 5.2 מיליארד דולר מלוקהיד מרטין ● סין טוענת כי פיתחה מטוס חמקן שכנפיו מתפרקות לשני מל"טים - תוך כדי טיסה ● רוסיה משתמשת ברכבים בלתי־מאוישים כדי לפזר עשן כבד בשדה הקרב ● וגם: המשימה המסתורית של הצוללת הפורטוגלית במרחב הארקטי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אלפא רומיאו סטלביו VELOCHE / צילום: יח''צ

האלפא רומיאו החדשה: עם מחיר שאפתני והתנהגות כביש ללא תחרות

העדכון האחרון שימר את העיצוב החושני והמוכר של ה–SUV הגדול של אלפא ושדרג את הטכנולוגיה ואיכות הייצור ● יש מתחרים יותר מרווחים ומתוחכמים, אבל הקשר למורשת והתנהגות הכביש עדיין ללא תחרות ● מבחן דרכים

מפעל נשר - מלט רמלה / צילום: תמר מצפי

נשר העניקה הנחה של מיליוני שקלים: כעת ביהמ"ש הכריע בתביעה נגדה

החל משנת 2002 העניקה נשר הנחות, רק ללקוחותיה הגדולים ● נגד חברת המלט הוגשו מספר תביעות ותובענות ● בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קבע היום כי נשר העניקה תנאים מועדפים לחברות הגדולות, ובכך ניצלה לרעה את מעמדה בשוק

הנאסד''ק נגד S&P 500 ראש בראש / צילומים: Shutterstock, AP

הנאסד"ק מול S&P 500 ראש בראש: במי עדיף להשקיע?

שני מדדי המניות הפופולריים בעולם שברו השבוע שיאי כל הזמנים ● אבל מי מהם עדיף להשקעה? ההיסטוריה מלמדת שהנאסד"ק מציג תשואה עודפת משמעותית לאורך זמן, אבל גם נפילות חדות וכואבות יותר בדרך

שקדי עגל איסקנדר / צילום: אסף קרלה

פאסטל של גל בן–משה היא חוף מבטחים בעיר של טרנדים

השף בעל כוכב המישלן בברלין אמנם לא ממציא את הגלגל בפאסטל, אבל מציג פרשנות אישית למנות ביסטרו מקומיות, עונתיות וטובות

S&P 500 / צילום: Shutterstock, Aleksandra Gigowska

אסור להציע מסלול נאסד"ק לפנסיה? המוסדיים הולכים בין הטיפות

רבים בשוק זעמו על הרפורמה של רשות שוק ההון, לפיה ההשקעות חייבות להיות מפוזרות בלפחות 3 מדדים שונים ביותר, כאשר כל אחד מהם חייב להיות בין 50%-10% ● בתי ההשקעות וחברות הביטוח מצאו דרכים יצירתיות לעקוף את ההנחיה