גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית באירופה; בורסת וול סטריט בחופש יום העצמאות

כשברקע הבחירות בבריטניה, הפוטסי טיפס בכ-0.8% ● מדד ניקייי עלה בכ-0.5% תוך שהוא עוקף שוב את רף ה-40 אלף נקודות ● הפניקס על שוק החוב בארה"ב: "מהמרים על טראמפ? אולי תהמרו על עקום תשואות תלול יותר" • יו"ר הפדרל ריזרב: "רוצה לראות צמצום נוסף כדי להוריד את הריבית" • היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט

לונדון / צילום: Shutterstock
לונדון / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

18:40

נעילה חיובית באירופה: מדד הדאקס עלה בכ-0.4%, ומדדי הפוטסי והקאק טיפסו שניהם בכ-0.8%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד בכ-4.3% ומחירו עומד על כ-57,600 דולר, בעוד האת'ריום יורד בכ-5.4% ומחירו עומד על כ-3,129 דולר.

16:45

המגמה החיובית באירופה נמשכת: מדד הדאקס עולה בכ-0.4%, הקאק מטפס בכ-0.8% והפוטסי מתקדם בכ-0.9%. 

מניית היצרנית הגרמנית קונטיננטל  קפצה ב-9.7%, לאחר שאנליסטים של סיטיבנק העלו את הדירוג שלה ל"קנה", וציינו כי הם מזהים רוח גבית חיובית למחלקת הרכב של החברה ברבעון השני.

בבריטניה, מניית חברת משלוחי האוכל הלופרש טיפסה בכ-10%, וכך השלימה עלייה של כמעט 33% עד כה השבוע. ג'יי.פי. מורגן הסירו את המניה מרשימת המעקב השלילי שלו, וציין כי הביקוש למשלוחי האוכל נמצא בהתייצבות בצפון אמריקה.

15:07

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.3%, קאק ב-0.8%  ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%. השוק מושפע לחיוב מנתוני המאקרו החלשים שפורסמו אתמול בארה"ב (נתוני תעסוקה) ומהאירועים הפוליטיים באירופה.

בבחירות שמתהלות כעת בבריטניה תנצח ככל הנראה מפלגת הלייבור, הנחה שמרגיעה את השווקים. בראשון יתקיימו הבחירות השניות בצרפת. 

בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל יום העצמאות של ארה"ב. 

בשוק הסחורות מחירי הנפט יורדים היום משיא של כחודשיים. מחירה של חבית נפט אמריקאי יורד בכ-0.8% ל-83 דולר לחבית ומחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על 86.7 דולר.

13:08

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים וזאת בעיקר ב"זכות" נתוני המאקרו החלשים שפורסמו אתמול בארה"ב (נתוני תעסוקה)  מגבירים את התקווה להורדת ריבית קרבה בארה"ב - מדד דאקס עולה ב-0.3%, קאק ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%.

נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה, ולתוצאות עשויות להיות השפעות על הבורסה שם. 

11:39

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.4%, קאק ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.7%. נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה, ולתוצאות עשויות להיות השפעות על הבורסה שם. 

10:27

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות שערים - מדד דאקס עולה ב-0.5%, קאק ב-0.6% ומדד הפוטסי הבריטי ב-0.5%. נזכיר שהבריטים הולכים היום לקלפיות - 48 מיליון בעלי זכות הצבעה ייגשו לקלפיות בבריטניה לבחור איזו מפלגה תקים את הממשלה החדשה במדינה

08:50

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת - מדד ניקייי עולה בכ-0.5% תוך שהוא עוקף שוב את רף ה-40 אלף נקודות אותו ולראשונה מאז אפריל והוא קרוב לשיאו. מדד שנחאי יורד ב-0.4%, מדד הנג ללא שינוי ומדד קוספי הדרום קוריאני עולה ב-0.7%. 

היום יום העצמאות בארה"ב לא יערך מסחר בוול סטריט.

אתמול בוול סטריט ננעל יום המסחר המקוצר במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.1%, S&P 500 עלה ב-0.5% ל-5,537 נקודות לאחר ששלשום חצה לראשונה אי פעם את רף 5,500 הנקודות, נאסד"ק עלה ב-0.9% לשיא נוסף. 

כלכלני פעילים ניהול תיקי השקעות מציינים ש"החודש האחרון הראה שוב את ההובלה הניכרת של וול-סטריט ביחס ליתר הבורסות בעולם. אמנם מדד המניות הגלובלי עלה בשיעור לא זניח של 2.6% אך מדדי S&P 500 ונאסד"ק הוסיפו 4% ו- 7% בהתאמה באותו פרק זמן. מאידך, מדד דאו ג'ונס עלה בשיעור של 1.6% ומתחילת השנה עלייתו הגיעה ל- 4%".

טסלה  עלתה אתמול ב-6% נוספים לאחר שביום שלישי זינקה ב-10% בעקבות דוח מסירות של הרבעון השני שהצביע על 444 אלף מסירות, מעל לציפיות האנליסטים. מתחילת יוני השלימה טסלה זינוק של כ-40% ומחקה את כל הירידות מתחילת השנה.

אנבידיה  התאוששה מכמה ימים של דישדוש וזינקה ב-4.5% ועקפה שוב את רף ה-3 טריליון בשווי השוק שלה.

ננו דיימנשן רוכשת את דסקטופ מטאל בפרמיה של 27%. דסקטופ מטאל המתמזגה לספאק לפני כ-4 שנים בשווי של 2.5 מיליארד דולר, ומאז ירד שוויה ביותר מ-90%. בשתי החברות מאמינים שהיתרונות בעסקה הם מוצרים משלימים והאצה לקראת מעבר התעשייה לייצור נרחב. 

האנליסטים בטוחים: המניה שעומדת לזנק ואלו שעולות בקביעות במחצית השנייה של השנה 

בשוק החוב בארה"ב תשואת הממשלתית ל־10 שנים נותרה בעינה על 4.4%, והתשואה לשנתיים עלתה ועמדה על 4.7%.

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות ניתחה את תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ביחס לסיכוייו של דונלד טראמפ לזכות בבחירות בנובמבר: "מהמרים על טראמפ? אולי תהמרו על עקום תלול יותר, כך לפחות משדרת וול סטריט השבוע", כתבה אשכנזי, "בשוק חוב של כ-27 טריליון דולר מתחילים להתרגל לרעיון שדונלד טראמפ חוזר לבית הלבן ואם זה קורה, אז מבחינת המשקיעים כדאי להערך לתשואות אג"ח גבוהות יותר ועקום תשואות תלול יותר, או מה שמכונה 'bear steepening' - משקיעים קונים ניירות למועד קצר יותר ומוכרים ניירות לטווח ארוך יותר מאז הדיבייט בין טראמפ לביידן בשבוע שעבר. ברקע, בתי השקעות כמו מורגן סטנלי וברקלי מציעים ללקוחות להתכונן לאינפלציה 'דביקה' יותר ותשואות ארוכות גבוהות יותר".

אשכנזי הוסיפה ש"ככל שההימור הזה צובר תאוצה בשוק,  הפוזיציות הפתוחות זינקו בסכום כולל של כ-15.7 מיליון דולר לנקודת בסיס - מה שמעיד על תיאבון הסוחרים לעסקאות שמהמרות על תלילות העקום".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ירדו אתמול בכ-0.5% בעקבות נתוני התעסוקה החלשים שהתפרסמו בארה"ב, הנפט מסוג ברנט  נסחר ב־87 דולר, והגולמי נסחר ב־82.7 דולר לחבית. מחירי הנפט עלו לאחרונה בעקבות ההסלמה באזורנו ובעיקר בצפון, שעלולה להעיב על אספקת הנפט וההוריקן בריל (Beryl) באוקיינוס האטלנטי.

מאקרו בארה"ב - דוח התעסוקה של הסקטור הפרטי שהתפרסם אתמול הצביע על 150 אלף משרות חדשות בחודש יוני, נמוך מהצפי שעמד על 165 אלף משרות חדשות. 

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של הפד מישיבתו בחודש יוני. לפי הפרוטוקולים בפד חושבים שהאינפלציה בארה"ב נעה בכיוון הנכון, אך הם לא רואים שיש סיבה להוריד את הריבית עד שהיא תגיע קרוב יותר ליעד של 2% בשנה. 

הפוקוס של מקבלי ההחלטות בבנק המרכזי של ארה"ב יהיה לדוח התעסוקה ליוני שיתפרסם בשישי הזה. בשוק צופים המשך התמתנות בשוק העבודה. 

עוד כתבות

הדמיית העיר החכמה של Woven by Toyota / צילום: Toyota UK

יצרנית הרכב הגדולה בעולם בונה את העיר החכמה הראשונה

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, בונה את העיר החכמה הראשונה בעולם, ביפן • השלב הראשון של הפיתוח מתוכנן להסתיים עד סוף השנה, אבל מה נותר מהחזון שהניע אותו?

''מחכים שהמטבע יחזור ל־3.6 שקל לדולר'' / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל אולי לא יוריד את הריבית בשבוע הבא, אבל הדרמה צפויה להסתתר במקום אחר

עפ"י ההערכות בשוק, בנק ישראל צפוי להשאיר גם בשבוע הבא את הריבית על רמה של 4.5%, אך עדכון התחזיות יוכל להצביע על הצפי להמשך השנה ● בינתיים, פרמיית הסיכון של ישראל רק מוסיפה לעלות, והשקל נחלש ביותר מ־1.3% מול הדולר מאז ההחלטה באפריל

מנהיג מפלגת הלייבור, קיר סטארמר / צילום: Reuters, Suzanne Plunkett

"עשינו זאת!": ניצחון עצום למפלגת הלייבור בבחירות בבריטניה

השמרנים ספגו את התבוסה הגדולה ביותר מאז שנוסדה המפלגה ● מיליונים שהצביעו למפלגת הימין הפופוליסטי "פלטפורמה" פיצלו את גוש הימין ● היום ימונה קיר סטארמר לראש הממשלה ה-58 של בריטניה

חנות של קרטייה בשאנז אליזה בפריז / צילום: Shutterstock

הנכסים שאפילו הריבית הגבוהה לא יכולה לגעת בהם

התחרות על החנויות הבלעדיות ביותר בעולם היא עזה, למרות הגידול המתון בשכר הדירה ● אפילו בלקסטון להוטה לדריסת רגל בשוק הזה

ז'ורדן ברדלה (מימין), מועמד מפלגתה של לה פן לראשות הממשלה ומארין לה פן, באירוע תמיכה / צילום: ap, Thomas Padilla

"נער הפוסטר" שעוזר לימין הצרפתי להסתיר את האנטישמיות ושנאת הזרים

נער הפוסטר של הימין הצרפתי, ז'ורדן ברדלה, מכונה "משפיען רשת" על ידי מבקריו, שטוענים כי הוא מסתיר מאחוריו את הצד האנטישמי ושונא הזרים של מפלגת "האיחוד הלאומי" ● ביום ראשון הקרוב הוא עשוי להפוך לראש ממשלה ● בהבטחות הבחירות שלו, הוא מציע לקצץ את ההוצאות על המהגרים כדי להיאבק ביוקר המחיה

ג'וליה זהר, בעלים של טחינה אל-ארז לשעבר ופעילה חברתית / צילום: תמר מצפי

ג'וליה זהר: "הוכחתי לחברה הערבית שאקזיט זה לא אסון"

בשנת 2022 מכרה ג'וליה זהר את טחינה אל–ארז לקרן פורטיסימו בתמורה לעשרות מיליוני שקלים ● בשיחה עם יובל כהן, מקים ומנהל הקרן, היא סיפרה על הדרך למכירה, מה חשב על כך הדור הבא והחיים שאחרי

מנות בקפה עם / צילום: דייגו גלפרין

סוסים ויין בשקיעה: עשר דקות מתל אביב מצאנו חוויית טבע בלתי נשכחת

עגלת קפה עם כריכים מעולים בלב חורשת פקאן, רכיבה משפחתית על סוסים, משתלה יפנית מיוחדת ויין בשקיעה ● ביקור בגבעת ח"ן

השבוע בעולם / חומרים: Kirsty Wigglesworth-AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מערכות בחירות טורפות את הקלפים בבריטניה, בצרפת ובארה״ב וההיפופוטמים עפים

השלטון בבריטניה עובר במהירות ובקלות שמאלה, ובצרפת מתנהל ניסיון נואש לבלום את הימין הקיצוני ● שוקי ההימורים מהמרים על פרישת ביידן ● ההוריקן הראשון של העונה דוהר לעבר טקסס, והמחקר ששם לב שהיפופוטמים בעצם עפים

חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה / צילום: Associated Press, Hussein Malla

המתקפה החריפה על הצפון. מה אפשר ללמוד מיעדי הטילים של חיזבאללה?

המתקפה הנוכחית הגיעה בעקבות חיסול מפקד יחידת עזיז של חיזבאללה ע"י ישראל ● מדובר בפגיעה המשמעותית ביותר של ישראל בחיזבאללה, מאז חיסול מפקד יחידת נאסר ומפקד כוח רדואן ● עד כמה המתקפה של חיזבאללה חריגה בהיקפה, וכמה רקטות וכטב"מים יש לארגון הטרור השיעי? ● גלובס עושה סדר

מפעל נשר - מלט רמלה / צילום: תמר מצפי

נשר העניקה הנחה של מיליוני שקלים: כעת ביהמ"ש הכריע בתביעה נגדה

החל משנת 2002 העניקה נשר הנחות, רק ללקוחותיה הגדולים ● נגד חברת המלט הוגשו מספר תביעות ותובענות ● בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קבע היום כי נשר העניקה תנאים מועדפים לחברות הגדולות, ובכך ניצלה לרעה את מעמדה בשוק

שלט רחוב של המלך סלמן (מימין) ובנו מוחמד. פער הדורות משתקף ביחס לישראל / צילום: ap, Amr Nabil

"האיראנים מצאו את עצמם עם הגב לקיר": העיתונאי הסעודי שבטוח - זו הסיבה לטבח המזעזע של ה-7 באוקטובר

עבד אל־עזיז אל־חמיס, עיתונאי סעודי מוביל, ניצל את מעמדו וכ־350 אלף עוקביו כדי להביע עמדה ברורה נגד פשעי חמאס ומשטר האייתוללות, וגרף כותרות בכל העולם ● לגלובס הוא מסביר את השיקול האיראני, ומה ישראל צריכה לעשות לטובת נורמליזציה

קיר סטארמר, מנהיג מפלגת הלייבור

ניצחון הלייבור בבריטניה: הציפיות בשמיים, אבל המציאות הגלובלית מעבר לפינה

קיר סטארמר סחף את בריטניה והוביל את מפלגת הלייבור לאחד מהניצחונות הגדולים שלה ● אלא שבעקבות הציפיות הגבוהות ימי החסד שלו יגמרו כבר היום לאחר שיקבל מהמלך את תפקיד ראש הממשלה ● על הפרק: הסכמי הסחר מול האיחוד, התקררות הכלכלה הסינית והתמודדות אפשרית עם כוחות עונים - דווקא בקרב בעלות ברית

מפגינים חוסמים את כביש החוף / צילום: אלון בנקי

ארגוני המחאה הכריזו על יום שיבוש בראשון: כך זה צפוי להיראות

המסר המרכזי ביום השיבוש הוא קריאה לבחירות ● ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": "תשעה חודשים חלפו מאז אסון ה-7 באוקטובר, ואנחנו עדיין עם אותה ממשלה שבמשמרת שלה התרחש המחדל הבלתי נתפס" ● אלו המוקדים בהם יתנהלו ההפגנות

מסעוד פזשכיאן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

בישראל היו שמחים שיפסיד: נשיא איראן הרפורמיסט החדש

בסיבוב השני של הבחירות באיראן ניצח הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן ● כעת נושא העולם את עיניו אל הנשיא החדש, שעשוי להביא תפנית ליחסיה של איראן עם העולם ● "אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם", פרס פזשכיאן את משנתו בכנס שהתקיים לפני הבחירות

אילוסטרציה: Shutterstock

הפסיכולוג שחקר כמה חוויות טובות צריך כדי למחוק זיכרון שלילי אחד

פרופ' רוי באומייסטר שינה את כל מה שאנחנו יודעים על כוח רצון בניסוי הצנונית והעוגיות המפורסם שלו ● עכשיו הוא רוצה לעזור לנו להתגבר על אפקט השליליות, שצובע גם את החוויות הטובות שלנו בשחור

מכוניות חדשות בנמל חיפה / צילום: Shutterstock

אמברגו על יצוא? לקוחות בישראל רכשו במאי וביוני כלי רכב מתוצרת טורקיה ברבע מיליארד שקל

על־פי נתוני מסירות הרכב של משרד התחבורה, בחודשים מאי-יוני 2024, נמסרו בישראל כ-2,850 כלי רכב פרטיים ומסחריות מתוצרת טורקיה, בשווי מצרפי משוער של רבע מיליארד שקל ● וגם: הקרוס־אובר הקומפקטי החדש שבדרך לישראל ● השבוע בענף הרכב

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

הביטקוין הגיע לשפל של 5 חודשים, למה זה קורה?

תשלומי פיצויים של בורסה שפשטה רגל גורמים לחשש מהצפת השוק במטבעות ביטקוין ● הביטקוין מתערער ויורד לשפל של כחמישה חודשים, וכנהוג גורר איתו את שאר מטבעות הקריפטו המרכזיים ● אבל התחזית צופה שהביטקוין יחזור ויתחזק

סיכום שווקים / צילומים: shutterstock,AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האנליסטים ממליצים: אלה המניות שלא כדאי למכור - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד S&P 500 הניב לחוסכי הגמל במחצית הראשונה של 2024 תשואה כמעט כפולה מהמסלולים המנייתיי - ויותר מפי שלושה מאלה הכלליים ● מנגד, בג'יי.פי. מורגן צופים כי המדד יירד ב-22% עד סוף השנה ● וגם: ניתוח סטטיסטי מנסה לענות על השאלה: באיזה יום הכי כדאי להיכנס לשוק המניות?

ג'יל ביידן / צילום: Reuters, IMAGO

פעם אחר פעם היא הצילה את ג'ו ביידן, עכשיו היא תקבע גם את גורלו הפוליטי

ג׳יל ביידן, אשתו השנייה של נשיא ארה"ב, הצילה אותו ואת ילדיו מתלאות גורלם • היא התחתנה עם משפחה שהחליטה עוד לפני 50 שנה לשלוח את ג'ו אל הבית הלבן • האם עכשיו היא תיקח מידיו את המושכות?

עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"איבדנו פנסיה של 38 שנה": הנפגעים בהסתבכות הפיננסית החמורה בתולדות המדינה

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● הממדים של פרשת סלייס כמעט בלתי נתפסים: 4.3 מיליארד שקל של יותר מ־100 אלף חוסכים מוקפאים כבר יותר מחצי שנה ● ביום אחד מצאו את עצמם לקוחות חברת ניהול הגמל ללא חסכונות וללא עוגן כלכלי, ועבור אלפים מהם כלל לא ברור אם אי־פעם יקבלו את כספם בחזרה ● גלובס מביא את העדויות שמתארות שלב אחר שלב איך התפתחה הפרשה שמטלטלת את המדינה