גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפרסומת של ממתקי עלית היא האהובה ביותר השבוע, ואיפה מתברגת נועה תשבי?

חברת הביטוח מגדל החליפה סלוגן, נפרדה מהפרזנטור הקודם, השקיעה כ-1.6 מיליון שקל ומתברגת במקום השביעי בזכירות - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● במלונות דן בוחרים במסר של על-זמניות כדי להחזיר את הישראלים לאילת

קמפיין עלית / צילום: צילום מסך מהקמפיין
קמפיין עלית / צילום: צילום מסך מהקמפיין

אווירת נוסטלגיה חזקה מנשבת מהפסקת הפרסומות, ובעידן שבו ההווה לכל הפחות שנוי במחלוקת, שלא לומר מזעזע, ברור לגמרי מדוע הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת למגירת הממתקים של עלית.

לא נערכים מראש: כך גורמת לנו המלחמה להזמין דברים ברגע האחרון
3 הערות על שוק התקשורת: חבלי הלידה, סיבוב הפרסה והעובדים

כמעט בכל בית יש מגירה או ארון מנחם כזה, והחיבור עם השיר של יהונתן גפן מהכבש השישה-עשר ("ריח של שוקולד"), שעבר התאמה במילים, נראה כמעט טבעי. בתוספת הקריינות של הבן אביב גפן, נשאר רק לתהות למה נורית גפן היא לא הסבתא שיש לה אגוזי, עד חצות, פסק-זמן, טוויסט ועוד (ושכמו אקדח בהצגה, חוזרת במערכה האחרונה).

בחברת הביטוח מגדל החליטו להשקיע בשנתיים הקרובות עשרות מיליוני שקלים בקמפיינים פרסומיים ושיווקיים, וכחלק מכך גייסו פרזנטורית חדשה, נועה תשבי - שמאז פרוץ המלחמה בלטה מאוד בפעילות ההסברה הגלובלית שלה למען ישראל. עצם הבחירה עורר שיח רחב ברשתות, רובו אוהד לתשבי, שנתפסת כ"ראויה" לקמפיין אחרי שנה של התנדבות.

נועה תשבי בקמפיין מגדל / צילום: צילום מסך מהקמפיין

בחברה נפרדו מהפרזנטור גורי אלפי ומהסלוגן הוותיק "טוב שיש מגדל מאחוריך", ובמקומם צועדת תשבי במבוך הכלכלי של החיים ומסבירה לצופה את המציאות. התחושה היא של משהו שכבר ראינו פחות או יותר, אבל הנוכחות החזקה שלה מפצה על כך.

הפרסומת מסתיימת כשהיא מגיעה לראש המגדל (אלא מה), עם מסר בן שתי מילים: "רואים רחוק". במדינה שבה קשה לתכנן שני צעדים קדימה בלי לקחת סיכון, יש בכך אמירה מחייבת. הפרסומת מתברגת במקום השביעי בזכירות והשמיני באהדה.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, מגדל היא גם הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר, עם כ-1.6 מיליון שקל. ההשקעה השנייה בגודלה שייכת לבנק הפועלים עם כ-860 אלף שקל, שהושקעו בפרסומת המשכנתה לתושבי הצפון - וזו הפרסומת הזכורה ביותר השבוע.

ההשקעה השלישית בגודלה - כ-855 אלף שקל - שייכת לחברת הנדל"ן גינדי, שמקדמת את מגדל המגורים TLV באמצעות הדיירים הנוכחיים שלו שרובם צעירים ונאים. הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

עם בוא הקיץ עלו במלונות דן בקמפיין שמציג את המותג כעל-זמני, קצת כמו שמפרסמים שעוני יוקרה בחו"ל. במקום לחשוש מכך שמלון ותיק ייתפס כמיושן, ברשת בחרו להדגיש את החוויה המשפחתית שנמשכת לאורך הדורות עם כל הסטייל והגלאם. גם הבחירה בפרזנטורית ובשיר המלווה מתיישבים עם התפיסה הזו: סנדי בר מדגמנת סיטואציות על רקע השיר הוותיק "בואי לאילת". 

הפרסומת - שנראית בעיקר כמו קמפיין דוגמנות שיקי למותג אופנה, כלומר הכי רחוק שיש ממלונות המפונים באילת - מתברגת במקום השמיני בזכירות והחמישי באהדה.

סנדי בר בקמפיין מלונות דן / צילום: צילום מסך מהקמפיין

משקיעים קצת פחות
ההשקעה בפרסום עומדת השבוע על 32 מיליון שקל, לעומת 35 מיליון שקל בשבוע שעבר.

המשרד האהוב
שלושת המשרדים שאחראים לפרסומות האהובות ביותר הם באומן-בר-ריבנאי (ממתקי עלית), גליקמן-שמיר-סמסונוב (ביטוח 9) ומקאן תל אביב (טורנדו).

העידן שלו
הזמר והשחקן עידן עמדי חזר למסך כפרזנטור של חברת הנדל"ן דמרי, והשבוע נודע כי יככב גם בקמפיין מפעל הפיס תמורת שכר של 2 מיליון שקל. כמו במקרה של נועה תשבי, גם כאן נרשמו פרגונים רבים.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.

עוד כתבות

מדוע רוכשי הדירות בישראל משלמים לבנק הרבה יותר / אילוסטרציה: Shutterstock

הממוצע מטעה: כל המספרים מאחורי המשכנתה שהישראלים לוקחים

ההתעוררות במכירת הדירות והתחדשות עליית המחירים, מחזירות למרכז הבמה את ההלוואה הכבדה ביותר של רוב משקי הבית ● כך מורידות הלוואות בפריפריה ולשיפוצים את גובה המשכנתה הממוצעת, שבמרכז הארץ מגיעה כבר ל־2 מיליון שקל ויותר ● וגם: איך קורה שאתם משלמים לבנק יותר מכפול מסכום ההלוואה שנטלתם כדי לרכוש את הדירה, ומה ניתן לעשות כדי לצמצם את ההחזר

משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות, בוועידת הנדל''ן של מזרחי טפחות / צילום: תמר מצפי

משה לארי, מנכ"ל מזרחי טפחות: "הגיעה העת לייצר תוכנית שמתעדפת את חיילי המילואים בתחום הדיור"

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות דיבר בפתיחת ועידת הנדל"ן השנתית בשיתוף גלובס על מצבו של הענף בצל המלחמה, ואמר: "ביוני נחצה את רף 8 מיליארד השקל במשכנתאות, ובראייה שנתית נגיע קרוב ל־100 מיליארד שקל"

ההפגנה בקפלן, הערב / צילום: גלעד פירסט Gilad Furst

"עסקה עכשיו": המונים מפגינים ברחבי הארץ בקריאה לעסקת חטופים

אלמוג מאיר ג'אן מדבר בפעם הראשונה: "נולדתי מחדש, מחבק את אימא שלי בכל בוקר"  • עשרות אלפים מפגינים בקריאה לעסקה לשחרור החטופים • הלוחמים הפועלים באזור רפיח איתרו פירים במבני מגורים והשמידו מחסן אמל"ח • דיווח: כטב"ם תקף רכב בעומק לבנון, באזור בעלבכ • עדכונים בולטים

נחי פינקלשטיין / צילום: תמונה פרטית

שכונות החוף של חיפה: "הדירות הישנות יכפילו וישלשו את ערכן"

דירות שמיועדות לפינוי בינוי מגלמות מהר מאוד במחיר את התקווה לדירה חדשה וגדולה יותר ● האם בנווה דוד ושער העלייה עוד אפשר למצוא מציאות? ● האזינו

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים אליפות. הכדורגל האנגלי הכניס כ־7 מיליארד אירו / צילום: ap, Dave Thompson

35 מיליארד אירו בשנה: אירופה מאוהבת בכדורגל. דוח חדש מגלה את המספרים

מיליוני צופים דבוקים למשחקי היורו, אבל השיגעון לא עוצר בנבחרות: הסקירה השנתית של פירמת הייעוץ דלויט מגלה כי הצמיחה בכדורגל האירופי הגיעה בעונה הקודמת לשיא הכנסות, עם צפי לעלייה ● איזו ליגה בולטת, איך זה משפיע על ישראל ומתי יפרוץ גם כדורגל הנשים?

סיכום שווקים / צילומים: shutterstock,AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האנליסטים ממליצים: אלה המניות שלא כדאי למכור - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד S&P 500 הניב לחוסכי הגמל במחצית הראשונה של 2024 תשואה כמעט כפולה מהמסלולים המנייתיי - ויותר מפי שלושה מאלה הכלליים ● מנגד, בג'יי.פי. מורגן צופים כי המדד יירד ב-22% עד סוף השנה ● וגם: ניתוח סטטיסטי מנסה לענות על השאלה: באיזה יום הכי כדאי להיכנס לשוק המניות?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בסמוך לשכונה החרדית בנתניה: דירה בלי ממ"ד בבניין ישן נמכרה בכ־2 מיליון שקל

ברחוב הרצוג בנתניה נמכרה דירת 5 חדרים בקומה 4, ב־2.17 מיליון שקל ● היא נמכרה בתוך שבועיים מרגע הפרסום לזוג צעיר ● מעבר לכביש שוכנת קריית צאנז, שכונה חרדית שבשטחה נמצא בית החולים לניאדו ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: כדיה לוי

בג"ץ: העתירה נגד מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13 תועבר להרכב

רשת 13, הדירקטורים של חדשות 13, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' והרשות השנייה טענו כי יש לדחות את העתירה על הסף ולגופה, אולם השופט יצחק עמית קבע כי העתירה תידון בפני הרכב של שופטי בית המשפט העליון ותתברר "בהקדם האפשרי"

שימפנזים. מעמידים גם שומרי ראש / צילום: Shutterstock

מארבים, איסוף מודיעין וחיסולים: הצד האפל של השימפנזים מוכיח שוב עד כמה הם דומים לנו

עשרות שנות מחקר לא הותירו מקום לספק: השימפנזים מנוסים ביסודות המלחמה, וגם יודעים להטיל טרור

ניר צוק, עופר גונן ועמיר לונדון. הישראליות בוול סטריט / צילום: טל גבעוני, ערן לביא, נטי לוי

אחרי הנפילה: חברת הסייבר הישראלית משלימה זינוק של 31% מהשפל

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • מדיוונד קפצה בחדות לאחר דיווחים על הצעת רכישה ● קמהדע קפצה בכ-10% לאחר שקיבלה סיקור חיובי מסטיפל ● ופאלו אלטו השלימה זינוק של 31% מהשפל שרשמה בחודש פברואר

מפעל נירלט השרוף בניר עוז / צילום: לירון מולדובן

כ־70% ממפוני הדרום והצפון מעידים כעת כי מצבם הכלכלי הורע

סקר חדש שבחן את מצבם הנפשי והכלכלי של המפונים תשעה חודשים מפרוץ המלחמה, מעלה כי השקט בשני התחומים עדיין רחוק ● בקרב בעלי המפעלים, כ־60% מעידים על פגיעה במכירות

אביחי שטרן, אלון דוידי, אלי אביסרור ועמיחי בן שלוש בפאנל משותף / צילום: תמר מצפי

ראש עיריית שדרות: "אם נחכה להחלטה של מישהו - בסוף רק נדבר על שיקום ולא יקרה דבר"

כיצד יש לבנות מחדש את הצפון והדרום של ישראל? ראשי עיריית עכו, קריית שמונה ושדרות, ביחד עם מנכ"ל חברת הבנייה אביסרור, ניסו לענות על השאלה הזו במסגרת פאנל מיוחד שהתקיים בוועידת הנדל"ן השנתית של בנק מזרחי טפחות בשיתוף גלובס

ארתור לאפר / צילום: Reuters, Sachs Ron/CNP/ABACA

הכלכלן שלוחש באוזני נשיאי ארה"ב: "אני מעריץ של ישראל כמעט בכל היבט"

הכלכלן המוביל ארתור לאפר, שייעץ לרונלד רייגן ולדונלד טראמפ, עובר על חמשת הסעיפים החשובים המתווים מדיניות כלכלית ומסביר למה לדעתו ביידן נופל מטראמפ בכולם ● גורו הקיצוץ במסים עדיין דבק בעקומת לאפר, שקשקש על מפית נייר והפכה לחלק בלתי נפרד מלימודי מאקרו־כלכלה: "אני תומך נלהב במס שטוח, בלי פטורים ובלי שטיקים"

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבורסה מתמחרת הפסקת אש: תל אביב סיימה יום אופטימי במיוחד, ואלה המדדים המובילים

המגעים לעסקת חטופים דחפו את מדדי המניות כלפי מעלה ● מדד ת"א 35 עלה בכ-2.3% ● בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית על כנה מחר ובקבוצת הפניקס מעריכים כי יאותת על הפחתת ריבית אחת בשנה הקרובה ● עונת הדוחות בוול סטריט תיפתח בשבוע הקרוב ● בפוריה פיננסים מתייחסים לשאלה האם זה הזמן להשקיע באג"ח אמריקאיות

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

אם הורישה נחלה לבן הצעיר. הבן הבכור יצא למאבק. מה נקבע?

אישה תבעה גניקולוג בתביעה אזרחית לאחר שהורשע במעשים מגונים - ביהמ"ש חייב אותו לשלם פיצוי על נזקים שנגרמו לה, כולל נזק לא ממוני ● אדם סייע לגיסו המנוח לשפץ דירה וטען כי הוא הבטיח לו שיוכל להשכיר חלק מהבית, לפני שנפטר ● וגם: אם הורישה נחלה במושב לבנה הצעיר, והבן הבכור יצא למאבק ● שלושה פסקי דין בשבוע

צומת קפלן השלום נחסם כעת לתנועה / צילום: דנור אהרון Danor Aharon

"עסקה עכשיו": הפגנות סוערות ברחבי הארץ

חסימות כבישים, הפגנות בצמתים ברחבי הארץ ומול בתי השרים בקריאה לבחירות ● בשעה זו נערכות שתי צעדות מחאה בת"א לכיוון בניין ההסתדרות ● במקביל, מאות מפגינים חוסמים את צומת הכניסה למכון ויצמן ברחובות ● מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": "9 חודשים חלפו מאז אסון ה-7 באוקטובר, ואנחנו עדיין עם אותה ממשלה שבמשמרת שלה התרחש המחדל הבלתי נתפס"

''מחכים שהמטבע יחזור ל־3.6 שקל לדולר'' / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

בשוק מעריכים: זה הרגע שבו בנק ישראל יתחיל להוריד את הריבית

עפ"י ההערכות בשוק, בנק ישראל צפוי להשאיר גם השבוע את הריבית על רמה של 4.5%, אך עדכון התחזיות יוכל להצביע על הצפי להמשך השנה ● בינתיים, פרמיית הסיכון של ישראל רק מוסיפה לעלות ● כעת בחטיבת המחקר של בנק ישראל צופים להורדה אחת או שתיים בשנה הקרובה

שלט רחוב של המלך סלמן (מימין) ובנו מוחמד. פער הדורות משתקף ביחס לישראל / צילום: ap, Amr Nabil

"האיראנים מצאו את עצמם עם הגב לקיר": העיתונאי הסעודי שבטוח - זו הסיבה לטבח המזעזע של ה-7 באוקטובר

עבד אל־עזיז אל־חמיס, עיתונאי סעודי מוביל, ניצל את מעמדו וכ־350 אלף עוקביו כדי להביע עמדה ברורה נגד פשעי חמאס ומשטר האייתוללות, וגרף כותרות בכל העולם ● לגלובס הוא מסביר את השיקול האיראני, ומה ישראל צריכה לעשות לטובת נורמליזציה

ראש ממשלת ארמניה פשיניאן, נשיא רוסיה פוטין ונשיא אזרבייג'ן אלייב. ארמניה נבגדה / צילום: Reuters, SPUTNIK

ארמנים וישראלים לוחמים את מלחמת האבות

נפגשנו רק פעם אחת, לפני 2,100 שנה, על גדות הליטני ● אבל הארמנים הם תאומינו ההיסטוריים, וגם הם שקעו אל משבר קיומי שלושה שבועות לפני השבת השחורה

בינה מלאכותית לא מחסלת משרות? ספרו את זה לפרילנסרים / צילום: Shutterstock

בינה מלאכותית לא מחסלת ג'ובים? ספרו את זה לפרילנסרים

יש כעת נתונים התומכים במה שהפרילנסרים טוענים כבר חודשים