גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ראש המוסד חזר מהשיחות בקטאר, לשכת רה"מ: "יש עדיין פערים"

יו"ר המחנה הממלכתי לרה"מ: ניתן גיבוי מלא לכל מתווה אחראי שיביא להשבת החטופים • צה"ל ושב"כ חיסלו 7 מחבלים בפעילות בג'נין, מתוכם חוליית המחבלים שאחראית למותו של סרן אלון סקאג'יו ז"ל • דיווח: חמאס עדכן את חיזבאללה כי הוא מקבל את ההסכם להפסקת אש • רקטה פגעה בבית בקריית שמונה, אין נפגעים • עדכונים בולטים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

 עדכונים בולטים 

22:16 - הירי למרחב קריית שמונה : שני חיילים נפצעו באורח קל

כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי בארטילריה, לצד מרחבים נוספים בלבנון.

21:31 - הירי למרגליות: רקטה פגעה במגרש כדורגל, שרפה פרצה במקום

21:19 - אזעקה במרגליות שבגליל העליון

20:35 - אזעקה בעלמה שבגליל העליון

20:30 - ראש המוסד חזר מקטאר: "יש עדיין פערים בין הצדדים"

לשכת ראש הממשלה עדכנה כי ראש המוסד דדי ברנע חזר מהשיחות בדוחא, וכי בשבוע הבא ייצא צוות להמשך המו"מ. "יודגש כי עדיין יש פעריים בין הצדדים".

19:59 - דיווח: גורמים במוסד אמרו למתווכות כי הם "אופטימיים שהקבינט יאשר את ההצעה לעסקה"

19:46 - דיווח: ראש המוסד ברנע עזב את דוחה אחרי פגישות עם המתווכים הקטרים בנושא שיחות הפסקת האש בעזה

19:29 - הירי לצפון: פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה, אין נפגעים

 צה"ל: זוהו 5 שיגורים לקריית שמונה והסביבה. מוקדם יותר, הרמטכ"ל הגיע לביקור בקריית שמונה ודן עם ראש העירייה רונן מרלי בשיתוף הפעולה בין צה"ל והרשויות המקומיות בצפון. 

18:58- אזעקות בקריית שמונה.

18:37 - אזעקות בשלומי ובצת - נפילות בשטחים פתוחים.

17:25 - לאור האופטימיות לאפשרות של עסקה מול חמאס, הדולר נחלש מול השקל בכ-0.8% ונסחר כעת בשער של 3.69 שקלים. 

17:05 - דיווח ברויטרס: חמאס עדכן את חיזבאללה שהוא מקבל את ההצעה להפסקת אש עם ישראל. גורם בחיזבאללה אמר כי ברגע שתהיה הפסקה אש ברצועת עזה תהיה הפסקת אש מיידית גם בגבול הצפון.

הדיווח על ההסכמה של חמאס מגיע על רקע המגעים לעסקה חדשה. מוקדם יותר היום ראש המוסד דדי ברנע יצא לקטאר לבדו, ללא ראש השב"כ והאלוף במיל' ניצן אלון - והוא צפוי לחזור עוד היום לישראל. הפגישה מתקיימת לאחר התכנסות הקבינט אמש בנושא המגעים, והדיון על המנדט שיינתן למשלחת.

יש להדגיש כי גורמים המעורים בפרטי המו"מ אומרים שיש "להנמיך ציפיות" בכל הקשור להשגת עסקה. דבריהם זה ייקח בין שבועיים לשלושה - ואולי אפילו יותר. הדרך ארוכה ויש נושאים כבדי משקל שיכולים להכשיל את העסקה באמצע, הם מדגישים.

לקריאת הכתבה המלאה ב-N12

16:16 - גנץ שוחח לפני זמן קצר עם נתניהו, ברקע המגעים למתווה להשבת החטופים

יו"ר המחנה הממלכתי ציין בפני ראש הממשלה כי סיעתו תיתן גיבוי מלא לכל מתווה אחראי שיביא להשבת החטופים.

15:17 - צה"ל ושב"כ חיסלו 7 מחבלים בפעילות בג'נין, מתוכם חוליית המחבלים שאחראית למותו של סרן אלון סקאג'יו ז"ל

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל 4 מחבלים חמושים שזוהו במרחב.

14:10 - ללא התרעה מוקדמת: בשעה האחרונה זוהו חמישה שיגורים מלבנון לעבר מרחב זרעית בגליל המערבי, אין נפגעים

9:34 - כוחות אוגדה 98 חיסלו עד כה כ-100 מחבלים במרחב שג'עייה; בתוך שתי דקות: חוסל המחבל שביצע את השיגורים אתמול לנחל עוז

לוחמי צוותי הקרב בפיקוד אוגדה 98 חיסלו מתחילת הפעילות בשג'עייה כ-100 מחבלים, השמידו יותר מ-100 תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים חיסלו מספר מחבלים שירו לעבר כוחותינו במרחב.
בנוסף, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו עשרות מחבלים חמושים ביממה החולפת בהיתקלויות, בירי טנקים ובהכוונת תקיפות כלי טיס של חיל האוויר.

בסגירת מעגל מהירה של חטיבה 7 וחיל האוויר, כלי טיס חיסל את המחבל שביצע אתמול את השיגורים לנחל עוז, שתי דקות לאחר שביצע את השיגורים. ברפיח, לוחמי צוותי הקרב החטיבתיים בפיקוד אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים והשמידו מספר מבנים ממולכדים במרחב.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת 'הזקן' (8) בפיקוד אוגדה 99 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים במרכז הרצועה, בהם מחבל שניסה לתקוף את כוחותינו וחוליית מחבלים שניסתה להטמין מטענים במרחב. לאורך היממה האחרונה כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-50 מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהן מבנים ממולכדים, חוליות מחבלים חמושות ועמדות שיגור.

9:11 - דיווח על 4 מחבלים הרוגים כתוצאה מתקיפת כלי טיס בג'נין

9:06 - האזעקה בכרם שלום - שווא

8:56 - אזעקת צבע אדום נשמעה בכרם שלום

8:45 - חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין

כוחות צה"ל פועלים כעת במרחב ג'נין. הכוחות מכתרים מבנה בו מתבצרים מחבלים ומנהלים חילופי אש עם המחבלים. במהלך חילופי האש כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושים.

7:45 - צה"ל תקף במהלך הלילה יעדי טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה יעדי טרור של חיזבאללה בדרום לבנון, בהם תשתית טרור במרחב אל ג'יבין, ותשתית להכוונת טרור במרחב כפר חמאם. בנוסף, כוחות צה״ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום למרחב א-נקורה שבדרום לבנון.

22:06 - בכיר בבית הלבן: ביידן אמר לנתניהו בשיחה - הגיע הזמן לסגור את העסקה

גורם בכיר בבית הלבן אמר לאחר שיחת ביידן-נתניהו כי השיחה ארכה כחצי שעה והתמקדה בפרטי המו"מ לשחרור החטופים והפסקת אש. "השיחה עסקה ביישום ההסכם, הייתה עניינית והנשיא בירך על שליחת המשלחת הישראלית".

לפי הגורם בבית הלבן, ביידן בירך על ההתקדמות, ואמר שזו "הזדמנות של ממש". הגורם אמר כי ההערכה היא שבימים הקרובים יהיו בעיות, אף על פי שהממשל מכנה את ההתקדמות "פריצת דרך". לפי הגורם "יהיו עוד קשיים בהמשך, אבל עברנו משוכה חשובה".

21:28 - הותר לפרסום: סמ"ר אייל מימרן מהצנחנים נפל בצפון הרצועה

דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר אייל מימרן, בן 20 מנס ציונה ששירת לוחם בחטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון הרצועה. בנוסף הודיע דובר צה"ל כי לוחם מילואים מגדוד 8101 שבחטיבת 'אלכסנדרוני' נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה: "הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה". לכתבה המלאה

20:40 - גורם ישראלי: "יש פריצת דרך משמעוית בשיחות לעסקה"

לאחר שנתניהו אישר להוציא את המשלחת הישראלית לשיחות על עסקה, גורם ישראלי אומר לרויטרס: "יש בתשובת חמאס פריצת דרך משמעותית. יש סיכוי אמיתי לעסקה, עכשיו זה תלוי בנתניהו".

19:31 - נתניהו: "בתוך המערכה הקשה מול לבנון קבענו עיקרון - מי שפוגע בנו דמו בראשו"

ראש הממשלה אמר היום בביקור במטה המבצעי (בור) של חיל האוויר בקריה: "בתוך המערכה הקשה מול לבנון קבענו עיקרון - מי שפוגע בנו דמו בראשו. אנחנו מממשים את זה הלכה למעשה. אנחנו יודעים שהדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו נחושים להחזיר את הביטחון לצפון ולהחזיר את התושבים בביטחה לבתיהם".

בביקור השתתפו ר' הסגל, ר' המל״ל, המזכיר הצבאי של רה״מ, מפקד חיל-האוויר, ראש מטה חיל האוויר, ראש להק מבצעי אוויר ומפקדים בכירים נוספים.

19:23 - הקבינט מתכנס כעת לדון בעסקת חטופים, ראש המוסד יעמוד בראש המשלחת לשיחות

19:10 - נתניהו וביידן שוחחו: "רה"מ חזר על המחויבות של ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. בנוסף, נתניהו שיתף את הנשיא האמריקני בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר על העקרונות שישראל מחויבת אליהן, ובראשן "מחויבות ישראל לסיום המלחמה רק לאחר השגת כל יעדיה".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

פנינה אלה, רן קוניק, מיכל רוזנשיין ויעקב אטרקצ'י בפאנל משותף / צילום: תמר מצפי

בעל השליטה באאורה: "בעוד 6-5 שנים, 80% מהבנייה בישראל תהיה בהתחדשות עירונית"

יעקב אטרקצ'י התייחס בוועידת הנדל"ן של מזרחי טפחות וגלובס למצב הענף בצל המלחמה: "מדינה משוגעת, בזמן מלחמה וריבית גבוהה אנשים ממשיכים לקנות דירות" • ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק: "מדוע נבחרתי, אם בסוף הוועדה המחוזית היא שקובעת איפה יהיה גן ילדים?" ● ראש עיריית קריית אונו, מיכל רוזנשיין: "האתגר הגדול היום הוא לאזן את המגורים עם שטחי מסחר ותעסוקה"

על פי תזכיר החוק שהופץ, מוצע להחיל במקום המס השולי שיעור מס של 15% לכל היותר / צילום: Shutterstock

למשוך את קרן ההשתלמות ולשלם מס מופחת: הצעד שמקדם האוצר

תזכיר חוק שהפיצו משרד האוצר ורשות המסים מבקש לאפשר משיכה של קרנות השתלמות בנות פחות משש שנים תמורת תשלום מס מופחת ● הטיעון הפורמלי: להקל על משקי הבית בצל המלחמה ● בתקופת הקורונה ניתנה למי שנפגע אפשרות למשוך כספים מהקרן בפטור מלא

אילוסטרציה: Shutterstock

מאפל ועד אנבידיה: 4 סטרימרים שכדאי להכיר

הסטרימרים מביאים כוח נוסף לטלוויזיה, ולעתים ממשק המשתמש שלהם עדיף משמעותית מזה שהיא מציעה באופן מובנה ● בדקנו את הביצועים של 4 מכשירים בשוק

אביחי שטרן, אלון דוידי, אלי אביסרור ועמיחי בן שלוש בפאנל משותף / צילום: תמר מצפי

ראש עיריית שדרות: "אם נחכה להחלטה של מישהו - בסוף רק נדבר על שיקום ולא יקרה דבר"

כיצד יש לבנות מחדש את הצפון והדרום של ישראל? ראשי עיריית עכו, קריית שמונה ושדרות, ביחד עם מנכ"ל חברת הבנייה אביסרור, ניסו לענות על השאלה הזו במסגרת פאנל מיוחד שהתקיים בוועידת הנדל"ן השנתית של בנק מזרחי טפחות בשיתוף גלובס

ההפגנה סמוך לקריה, הערב / צילום: איציק בן לוי

"עסקה עכשיו": צעדות מחאה, הפגנות וחסימות כבישים

חסימות כבישים, הפגנות בצמתים ברחבי הארץ ומול בתי השרים בקריאה לבחירות ולעסקת חטופים ● המונים מפגינים בשער בגין בקריאה לעסקת לשחרור החטופים ● עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר שבשבי חמאס: "אני רוצה את מתן בבית וגורלו תלוי בגורל נתניהו, המפתחות לכלוב החטופים בידי נתניהו"

אילון מאסק מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: Reuters, Gonzalo Fuentes

טסלה הייתה "הכבשה השחורה" של וול סטריט. עכשיו היא עושה קאמבק

מניית טסלה נסקה לרמה של 77% מעל השפל באפריל, וכעת מציגה תשואה חיובית מתחילת השנה ● ברקע: הכוונה להשיק דגמים חדשים, והפרויקט המסתורי - ה"רובו–טקסי" - שצפוי להיחשף בחודש הבא ● מדוע חזרתו הפוטנציאלית של טראמפ עלולה לצנן את הקפיצה?

ניר צוק, עופר גונן ועמיר לונדון. הישראליות בוול סטריט / צילום: טל גבעוני, ערן לביא, נטי לוי

אחרי הנפילה: חברת הסייבר הישראלית משלימה זינוק של 31% מהשפל

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • מדיוונד קפצה בחדות לאחר דיווחים על הצעת רכישה ● קמהדע קפצה בכ-10% לאחר שקיבלה סיקור חיובי מסטיפל ● ופאלו אלטו השלימה זינוק של 31% מהשפל שרשמה בחודש פברואר

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

לקראת פרסום החלטת הריבית: במה יתמקדו השווקים?

למרות הקונצנזוס בדבר השארת הריבית על כנה היום, בשווקים דרוכים לקראת מסיבת העיתונאים לאחר פרסום ההחלטה ● נתוני המאקרו מאפשרים הורדת ריבית אך בנק ישראל מתמקד באלמנטים המושפעים מהמלחמה ● מה ישתנה בתחזית הכלכלית?

התרחיש ההרסני: "חיזבאללה יכול להכריע את כיפת ברזל"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: לישראל יש הרבה מה להפסיד במלחמה מול חיזבאללה, הפופולריות של מרואן ברגותי מתחזקת אצל הפלסטינים, ומורים פרו-פלסטינים בארה"ב מנסים לקדם תוכנית לימוד נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם

שכונת אילת השחר, בני ברק / צילום: חיים כהן שור

דירה אחת ממחיר למשתכן, השנייה בשוק החופשי. מה פער המחיר?

דירת 3 חדרים בשכונת אילת השחר בבני ברק, במסגרת מחיר למשתכן, נמכרה ב־1.16 מיליון שקל, לעומת דירה בשוק החופשי שנמכרה ב־2.27 מיליון שקל ● ניתוח העסקאות באזור בחודשים אפריל-יוני מעלה כי ההפרש בין דירות השוק החופשי לדירות מחיר למשתכן מגלם פער של 1-1.4 מיליון שקל

נשיא צרפת עמנואל מקרון, מוקדם יותר היום / צילום: Reuters, Christian Hartmann

תוצאות האמת בצרפת: השמאל ניצח בבחירות, אך אין רוב לאף מפלגה

למרות הניצחון המפתיע בסיבוב השני של הבחירות, נגד המדגמים והתחזיות, לאף גוש לא צפוי רוב בפרלמנט, וצרפת נכנסת לטריטוריה לא-מוכרת מבחינה פוליטית

יו''ר ועדת הכלכלה, ח''כ דוד ביטן / צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

רפורמת היבוא: מחפשים פתרון לסתירות שמחוררות את ההצעה

במקרים רבים ההצעה להחיל את הרגולציה האירופית מתנגשת עם חוקים ישראליים והדיון בחריגים אלה יועבר לוועדה ממשלתית, שתהיה סגורה לנציגי ציבור

סניף של רשת שופרסל / צילום: איל יצהר

מועדון "חבר" הפסיק את שיתוף הפעולה עם שופרסל: "מצאנו כי המתווה שהוצע יפגע בכם באופן משמעותי"

אחרי דרישתה של שופרסל לצמצם את ההנחות הניתנות לחברי מועדון הצרכנות, עליו נמנים מאות אלפי משרתי קבע, בחבר עדכנו כי החל מ-1 בנובמבר הרשתות שופרסל ו-BE יפסיקו את מתן ההנחות במעמד החיוב ● מדובר בכוח קנייה משמעותי, שלפי הערכות בשוק הכניס לרשת כמיליארד שקל בשנה

שבי שמר, מנהלת החטיבה הקמעונאית, בנק מזרחי טפחות בוועידת הנדלן של מזרחי טפחות / צילום: תמר מצפי

מנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות: "עלייה של 87% בהיקף נטילת המשכנתאות והמגמה הולכת וגוברת"

שבי שמר, מנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות, דיברה בוועידת הנדל"ן השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס על עליית הביקושים למשכנתאות, ומשמעות הדבר על שוק הנדל"ן ● "רוכשי הדירות יודעים שאם הריבית תמשיך לרדת, תהיה התאמה במחירי המשכנתאות, והציפייה שמחזירה אותם לשוק"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

לא רק ישראל: הדוח שחושף את חולשתן של הכלכלות הגדולות

דוח חדש של S&P חושף שאף לא אחת ממדינות ה-G7 צפויה לרדת בשנים הקרובות לרמות החוב-תוצר שקדמו למגיפת הקורונה ● לכמה מדינות עדיין יש דירוג אשראי מושלם, מי התאוששו ממשברים פיננסיים ושוב צומחות, ואיך חוסר היציבות בישראל עלול לדרדר את מצבה

שטח חקלאי בגדרה. תוכנית המתאר מ־2019 מרחיבה את השטח הבנוי של היישוב / צילום: תמר מצפי

שוק של 1.5 מיליארד שקל: הזינוק בתחום הנדל"ני הזה, והסכנות

כ־3,100 עסקאות מתבצעות בממוצע בכל שנה על קרקעות חקלאיות, בעלות ממוצעת של 1.5 מיליארד שקל ● אלא שלמרות הביקוש הגדול לדירות - חלק גדול מהקרקעות רחוקות מהפשרה, ופוטנציאל הרווח שהמשקיעים מקווים להשיג לא קרוב למימוש

הנשיא ביידן מחזיק בגדר על מרפסת הקפיטול. מתעקש שהוא נשאר במרוץ / צילום: ap, Evan Vucci

ג'ו ביידן: "הו, בחייך, למבקרים אין מושג על מה הם מדברים"

הנשיא ביידן מתעקש שהוא נשאר במרוץ, ומודיע בראיון טלוויזיה חיוור כי יפרוש רק "אם ריבונו של עולם יירד ויגיד לי" ● הוא מסרב לעבור בדיקה רפואית ("אני עובר מבחן קוגנטיבי מדי יום, אני מנהל את העולם"), אבל הלחץ בתוך מפלגתו מתעצם ועשוי לעלות מדרגה

מפעל נירלט השרוף בניר עוז / צילום: לירון מולדובן

כ־70% ממפוני הדרום והצפון מעידים כעת כי מצבם הכלכלי הורע

סקר חדש שבחן את מצבם הנפשי והכלכלי של המפונים תשעה חודשים מפרוץ המלחמה, מעלה כי השקט בשני התחומים עדיין רחוק ● בקרב בעלי המפעלים, כ־60% מעידים על פגיעה במכירות

אייל פסו, מנכ''ל גאוזי / צילום: Photography courtesy of Nasdaq, Inc.

למרות החולשה במניה, מנכ"ל גאוזי אופטימי: "זו נקודת אור כשחברה ישראלית, בזמן מלחמה, מנפיקה בנאסד"ק"

את הרעיון להקמת גאוזי, שמייצרת טכנולוגיה לשליטה במעבר אור דרך זכוכיות, קיבל המנכ"ל אייל פסו כשרצה למנוע תצפית מהרחוב לביתו: "רציתי כפתור שיוכל להפוך שקוף לאטום ולהפך" ● לאחר שהנפיק את החברה בוול סטריט, ולנוכח קבלת הפנים הצוננת לה זכתה המניה, הוא טוען כי "כשהמשקיעים יבינו שהטכנולוגיה שלנו היא בבסיס של הרבה שווקים, נוכל לעשות פלאים"

מאחורי כל קריסה של בנק תמיד ניתן למצוא נבל שאותו אפשר להאשים / צילום: Richard Drew, Ap

עוד לא נולד מנהל הקרנות שיכול לנצח את השוק של היום. אלו הסיבות המרכזיות

השוק האמריקאי נראה כסביבה אידיאלית ל"בחירת מניות", אבל בוחרי המניות המקצועיים - מנהלי קרנות ותיקי השקעה, מתקשים להכות את השוק ● במחצית הראשונה של 2024, הצליחו רק 18.2% מקרנות הנאמנות וקרנות סל אקטיביות להשיג ביצועים טובים יותר משל מדד S&P 500