הרכב החשמלי עדיין רחוק מהישג ידם של רבים, והוא יתייקר אף יותר לאחר העלאת המס בינואר הקרוב. אבל התמונה תתאזן בזכות גל של דגמים חשמליים עירוניים שיגיעו בחודשים הקרובים, וידחקו את המחירים אל מתחת לרף 130 אלף השקלים.
● שאלות ותשובות | הטנדר המהפכני של טסלה נחת בישראל אבל לא יוכל לעלות על הכביש
לקראת ספטמבר השנה יחל השיווק בישראל של המכונית החשמלית העירונית BOX מבית ענקית הרכב הסינית דונגפנג, לאחר שעברה תקינה אירופית מלאה. אורכה 4.03 מ', רוחבה 1.81 מ', גובהה 1.57 מ' ויש לה בסיס גלגלים ארוך יחסית של 2.66 מ' ותא מטען בנפח 326 ליטר. היא ניצבת על פלטפורמה מודרנית של 400 וולט ותומכת בטעינה מהירה. טווח הנסיעה באירופה עומד על כ-340 ק"מ ב-WLTP. יש לה תא נוסעים מודרני ומאובזר כולל מערכת בטיחות אקטיבית (ADAS) מתקדמת, מסך מולטימדיה גדול ועוד. המחיר צפוי להתחיל בכ-120 אלף שקל, על פי הערכה.
קבוצת סמלת תתחיל לשווק בתחילת 2025 את העירונית החשמלית האופנתית פיאט "פנדה גרנדה", שנחשפה החודש. מחירה בגרמניה צפוי להתחיל בכ-24 אלף אירו בגרמניה, זול יותר בכ-14% ממחיר הבסיס של BYD דולפין בגרמניה. אצלנו ניתן לתרגם את המחיר לסביבות 130 אלף שקל לפני עליית מס הקנייה. אורכה 3.99 מ', רוחבה 1.76 מ' וגובהה 1.57 מ', ובסיס הגלגלים שלה באורך 2.54 מ'.
פיאט פנדה ''גרנדה'' / צילום: יח''צ
המנוע הוא בהספק 113 כ"ס, וסוללה של 45 קילוואט-שעה אמורה לספק טווח של עד כ-320 ק"מ ב-WLTP. היא תומכת בטעינה מהירה יחסית של עד 100 קילוואט.
גם סיטרואן ואופל בדרך
עוד לפני הגעת הפיאט צפויה לובינסקי להתחיל לשווק בישראל את אחותה, סיטרואן e-C3, שחולקת את אותה פלטפורמה של קבוצת סטלנטיס. היא מעט ארוכה יותר מהפנדה ומציעה תא מטען בנפח 310 ליטר. מערכת ההנעה דומה לזו של הפנדה, והטווח המוצהר הוא עד 326 ק"מ ב-WLTP. המחיר באירופה מעט זול משל הפנדה.
סיטרואן e־C3 / צילום: יח''צ
הצלע השלישית במשפחת החשמליות העירוניות של קבוצת "סטלנטיס" היא אופל "פרונטרה" שחולקת עם הפיאט ועם הסיטרואן את הפלטפורמה והמכללים, אבל ממוצבת גבוה יותר. יש לה סוללה של 45 קילוואט וטווח של עד 305 ק"מ ומחירה בגרמניה מתחיל בכ-29 אלף אירו, שאותם ניתן לתרגם בישראל לסביבות 130-140 אלף שקל. היא מתוכננת להגיע עוד השנה.
אופל פרונטרה / צילום: יח''צ
חברת כדורי צפויה להתחיל לייבא בתחילת השנה הבאה את המכונית החשמלית העירונית של יצרנית הרכב הסינית DAYUN. אורכה 3.69 מ', רוחבה 1.68 מ' וגובהו 1.6 מ' ובסיס הגלגלים באורך 2.41 מ'. לרכב סוללה בקיבולת 32 קילוואט-שעה עם טווח של עד 330 ק"מ בתקן הסיני.
הרכב כבר מיוצא לכמה שווקים בעולם במחיר של פחות מ-20 אלף דולר. החודש השלימה היצרנית את התקינה לסדרות קטנות לרכב, ותקינה מלאה אמורה להיות בחודשים הקרובים.
גם לקוריאנים תהיה החל מהשנה הבאה נציגה בפלח המתפתח - יונדאי INSTER, ששיווקה באירופה יחל ברבעון האחרון. אורכה 3.82 מ', רוחבה 1.6 מ', גובהה 1.57 מ' ובסיס הגלגלים שלה באורך 2.58 מ'. יש לה תא מטען בנפח 280 ליטר. להנעה אחראי מנוע בהספק 97 כ"ס וסוללה של 42 קילוואט, שתומכת בטעינה מהירה ואמורה לספק טווח של עד 300 ק"מ ב-WLTP. יש לה תא נוסעים "צעיר" ודיגיטלי, עם מערכות בטיחוות עדכניות. המחיר בגרמניה מתחיל בכ-24 אלף אירו ואפשר לתרגם אותו לסביבות 100-120 אלף שקל בארץ, בכפוף למיסוי.
יונדאי INSTER / צילום: יח''צ
נחת בישראל: הטנדר החשמלי של FOTON במחיר של כ־306 אלף שקל
חברת דלהום מוטורס החלה לשווק בישראל את הטנדר החשמלי של יצרנית הרכב המסחרי והכבד FOTON הסינית. הטנדר מצויד במערכת הנעה שכוללת מנוע חשמלי אחורי בודד בהספק 177 כ"ס עם מומנט של 33.6 קג"מ וסוללה בקיבולת של כ-88 קילוואט-שעה שמספקת לרכב טווח מוצהר של עד 450 ק"מ בתקן WLTP. אורכו של הרכב 5.34 מ', בסיס הגלגלים שלו באורך 3.11 מ' ויש לו כושר העמסה של עד 900 קילו. האבזור התקני כולל מסך מולטימדיה ו-2 כריות אוויר. הוא מגיע עם אחריות ל-5 שנים או 200 אלף קילומטר על הרכב ועד 8 שנים או 160 אלף קילומטר על הסוללה. הרכב הוא בתקינה לסדרות קטנות, שמאפשרת ייבוא של עד 400 מכוניות בשנה עד סוף 2024. מחירו כ-306 אלף שקלים. דלהום צפויה להרחיב את ייבוא המותג פוטון בחודשים הקרובים גם למשאיות חשמליות.
הטנדר החשמלי של FOTON / צילום: יח''צ
כלמוביל החלה לשווק קרוס-אובר ראשון של Jaecoo, עם מנוע בנזין; החל מ־170 אלף שקל
קבוצת כלמוביל החלה לשווק השבוע בישראל את רכב הפנאי הראשון של המותג Jaecoo ("ג'אקו") מבית קבוצת CHERY הסינית. הדגם, ג'אקו 7, הוא קרוס-אובר באורך 4.5 מ', רוחב 1.86 מ', גובה 1.67 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.67 מ'. יש לו תא מטען בנפח 424 ליטר.
הרכב משווק בישראל בשלב הראשון עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק 147 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית כפולת-מצמדים. הוא מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות ורושם צריכת דלק ממוצעת של כ-13.3 ק"מ לליטר. בהמשך אמורה להגיע גם גרסת פלאג-אין עם טווח חשמלי של עד 80 ק"מ.
תא הנוסעים מאובזר היטב, כמקובל אצל הסינים, וכולל כבר בדגם הבסיס ריפוד דמוי עור, מושבים קדמיים חשמליים, מסכים גדולים, חבילת בטיחות עדכנית ועוד. הגרסאות הבכירות כוללות חלון גג חשמלי, דלת תא מטען חשמלית ועוד.
jaecoo-j7 / צילום: יח''צ
גרסת ההנעה הכפולה הבכירה מצוידת בבורר מצבי שטח עם שבעה מצבים. המחירים מתחילים בכ-170 אלף שקל לגרסת ההנעה הקדמית ומגיעים עד כ-200 אלף שקל לדגם המפואר עם הנעה כפולה. בשנה וחצי הקרובות מתכוונת החברה לייבא עוד חמישה דגמים של המותג ג'אקו ושל המותג OMODA, בטווח דגמים שמתחיל בכלי רכב עירוניים קומפקטיים עם הנעה חשמלית, בנזין או היברידי, ומגיע עד קרוס-אובר פאר עם 6-7 מקומות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.