תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

אל תיתנו ללחץ להשפיע עליכם – רתמו אותו לטובתכם

זוהי השקפת העולם של ניר דובדבני, בעלי חברת ייעוץ הנושאת את שמו, שמסביר כיצד להשתמש בלחצי העולם המודרני על מנת לצלוח את הדרך להגשמת יעדים עסקיים

ניר דובדבני / צילום: RND3
ניר דובדבני / צילום: RND3

הכתבה מטעם ניר דובדבני

בעולם המודרני, עבודה בלחץ הפכה לנורמה, ובאמת רובנו מנסים להוריד את הלחץ ולהפיג מתח מהיום העמוס שלנו. אבל מדוע בעצם אנחנו רואים בלחץ ובמתח משהו שלילי? מדוע הם נתפסים אצלנו מעכבים ולמה אנחנו מנסים להיפטר מהם? ניר דובדבני, הבעלים של חברת הייעוץ 'ניר דובדבני', רואה את הדברים אחרת - לחץ הוא המנוע שלנו להצלחה, הוא אומר. בהמשך הכתבה הוא מסביר מדוע ואף מעניק טיפים איך להשתמש בלחץ כמנגנון לצלוח את הדרך - עד להגשמת המטרות העסקיות שלנו.

הכול עניין של גישה

לדברי ניר דובדבני, הבעיה המרכזית של רוב האנשים היא שהם אינם מצליחים להתרומם. רובנו נשארים בסטגנציה, עושים שיפור קטן פה ושם אבל לא מצליחים ללכת עד הסוף. אז איך בכל זאת יש אנשים שכן מצליחים לרדוף אחרי החלום שלהם וגם להגיע אליו? הכול עניין של גישה, אומר הבעלים של חברת הייעוץ העסקי ניר דובדבני. אנחנו החיים את העולם המערבי - חיים את העתיד, את המטרות שלנו, את ההתחייבויות שלנו, עסוקים בפער שבין מי שאנחנו עכשיו למי שאנחנו רוצים להיות. לחיות את העתיד שווה לחץ ומתח, אבל אנחנו דווקא יכולים לנצל את הלחץ הזה לטובתנו כדי לייצר מהות ומשמעות. אנשים שנשארים במקום בעצם דוחקים את הלחץ מהם, רואים אותו כמשהו מעכב התפתחות וצמיחה כי הוא מייצר אצלם דאגה ופחד, ומנסים להוריד אותו כמה שאפשר, ניר דובדבני מסביר כי צריך לעשות בדיוק ההיפך. הלחץ הוא מנגנון הצמיחה הכי טוב שלנו, אם רק נדע להשתמש בו כמו שצריך. אם תהיה לנו מטרה ונגבש תוכנית פעולה להשגתה, לחץ חיובי יהיה כלי נהדר ליישומה עד לתוצאה המיוחלת.

איך לעמוד בלחץ, או בעצם איך להשתמש בו? 7 טיפים על פי ניר דובדבני

אז התובנה היא שאנחנו לא צריכים לעמוד בלחץ, אלא להשתמש בו. אבל איך באמת אפשר לייעל את הלחץ לטובתנו ולהשתמש בו כדי לצלוח אתגרים, כדי להתקדם עוד צעד אל עבר הגשמת המטרות שלנו? ניר דובדבני מעניק 7 טיפים שיעשו את כל ההבדל:

● שנו את קו המחשבה: כמו בכל תהליך התפתחות שמציע ניר דובדבני, צריך לשנות את קו המחשבה שלנו ואת דפוסי הגישה שלנו - הפסיקו לשאול את עצמכם: "איך אני עומד בלחץ" אלא שאלו את עצמכם "איך אני מכניס את עצמי ללחץ שיטיב עימי וידרבן אותי לקדם את עצמי ואת העסק שלי"; שנו את קו המחשבה שלכם - לחץ הוא אינו דבר שלילי, הוא חיובי! שימו לב גם שהמילים "לחץ" ו"הצלחה" חולקות את אותן האותיות וזה לא במקרה, לדברי ניר דובדבני.

● מכרו לעצמכם את החלום שלכם: איש מכירות טוב הוא כזה שיכול למכור גם לעצמו. המכירה הכי טובה שאתם יכולים לעשות בחיים שלכם, היא למכור לעצמכם את העתיד שאתם שואפים אליו. ניר דובדבני מפציר בכם להתחיל לדמיין. דמיינו את התמונה המנצחת שלכם, והכניסו לחיים שלכם לחץ חיובי שייתן לכם את הדרייב להגשים אותה. נכון, יש קושי בלהפוך את הידע לפרקטיקה, וקשה להמיר את הידע ואת הרעיונות והמילים לעשייה בפועל, אבל רק כך נוכל לראות שינוי. ניר דובדבני מציע תהליך ליווי מקיף הכולל התחייבות, שיעזור לכם להתחיל לדמיין ולהפוך את המילים שלכם ואת החלומות שלכם למציאות בפועל. אם לא תצליחו להחזיר את ההשקעה על הליווי בתוך שנה, הוא ימשיך ללוות אתכם עד ליעד, עד שתצליחו להפוך את הדמיון למציאות.

 ● אל תנסו לייצר שגרה: נכון, יש משהו נוח בלדעת בדיוק מה יביא מחר, אבל ככה אי אפשר לצמוח. שגרה תגרום לכל מכה קטנה בכנף לזעזע אתכם, ולחץ חיובי הוא בדיוק מה שישמור אתכם בתנועה - בתנועה אל עבר תמונת הניצחון שלכם. פתחו כל בוקר באנרגיות גבוהות ושאלו את עצמכם מה ייחשב ביום הזה להצלחה. זכרו, צעדים קטנים מובילים לשינויים ענקיים.

● צרו דרכי גישה: לחץ עוזר לנו להצליח, לצלוח דרך, אבל אם אין לנו דרך - אין לנו מה לצלוח. כדי לייצר לנו דרך אנחנו צריכים ליצור גישה נכונה. לפי ניר דובדבני ברירת המחדל של המוח האנושי היא להתרכז דווקא בביקורת השלילית, גם אם היא קטנה בהרבה מהשבחים ומההצלחות. אל תתנו לרעשי רקע קטנים להפריע לכם לגדול. התרכזו, למשל, בעשר הלקוחות המרוצים שלכם ולא בלקוח האחד שאי אפשר לרצות; התרכזו באנשים שבאמת צריכים את העזרה שלכם ושאתם יכולים להשפיע עליהם לטובה; התרכזו באנשים שתומכים בהצלחה שלכם ולא באנשים שרוצים לראות אתכם נופלים. השתמשו בלחץ כמנגנון לדחיפה קדימה, להצלחת הדרך שהגישה הנכונה שאתם מייצרים - מובילה אליה. ניר דובדבני מסביר כי הסיוע בליווי שלו הוא בהגעה בדיוק לנקודה הזאת - להטמעת דרכי גישה נכונות, לסגירת הפער שבין תודעה לרצונות; ולכל התהליך שצריך לקרות באמצע, של פיתוח ידע, הטמעת שיטות ותהליכי עבודה, אימון אישי ותודעה. זכרו שאם אנחנו מבזבזים זמן על הדברים השליליים אנחנו מאבדים זמן, ואם אנחנו מתעסקים בדברים הקטנים, לא יישאר לנו זמן להתעסק בדברים הגדולים באמת - וזמן הוא המשאב החשוב ביותר שיש לנו.

 ● אל תפחדו מרגעי שבירה: אין ספק שלחץ יכול להוביל לרגעי שבירה, אבל לדידו של ניר דובדבני רוב רגעי השבירה שלנו הם גם הרגעים של פריצת דרך שלנו. אם צלחנו את האירוע המלחיץ - זה אומר שאנחנו מצליחים. זכרו את שני 'הפ'יים' - פרספקטיבה ופרופורציה, רגעי המשבר הם רגעי השיא שלכם.

● צרו רשימת מטרות: מה אני מצפה מהחיים שלי? איפה אני מדמיין את עצמי בעוד שנתיים, בעוד חמש או בעוד עשר שנים. תצרו לעצמכם חלומות, ותייצרו לחץ חיובי שידחוף אתכם להגשמתם. ניר דובדבני מדמה את המסע שלנו להגשמת החלומות לרכבת. אם אנחנו רוצים להגיע ליעד אנחנו חייבים לייצר לחץ על המנוע כדי שהרכבת תתקדם קדימה. זכרו - יהלום בטבע נוצר כתוצאה מלחץ חזק.

● חיו תמיד בשני מצבים: זהו אולי הטיפ החשוב ביותר שיש לניר דובדבני להעניק לכם - חיו במצב של הודיה על מה שיש לכם ובמצב של התרגשות על מה שיהיה לכם. קומו בבוקר, תודו על מה שיש ותייצרו לחץ כדי לייצר את מה שיהיה לכם. יש המון שפע בעולם רק צריך לדעת להסתכל עליו. ופה בדיוק נכנס השילוב שצריך לעשות בין גישת המזרח לגישת המערב. כמו שאמרנו, העולם המערבי החי את העתיד נמצא כל הזמן במצב לחץ. אל תוכו צריך להכניס גם את עולם המזרח, כלומר לחיות את ההווה, את הכאן ועכשיו. צרו איזון בעולם שאינו מאוזן. אנחנו לא יכולים לעצור את הקצב של העולם המערבי, אבל אם כבר לחיות את העתיד אז להיות בהתרגשות ממנו, בהתרגשות ממה שיהיה לנו, ועם זאת לא לשכוח לחיות את ההווה ולהיות בהודיה על מה שיש - פשוט מאוד תאהבו את עצמכם בתוך תהליך ההתפתחות שלכם, מסביר ניר דובדבני.

בשורה התחתונה

לחץ, אחרי הכול, יכול להיות חיובי או שהוא יכול להיות שלילי, הכול עניין של גישה בחיים. בפעם הבאה, במקום שהלחץ ישתק אתכם וישאיר אתכם במקום, נהלו אותו. הפכו את הלחץ לחיובי, למנגנון דחיפה לעבר המטרה. הטיפים של ניר דובדבני עשויים לסייע בכך - בהתקדמות לעבר היעד שנעשה קרוב יותר ויותר.

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988