ענף הרכב נמצא במשבר לנוכח שילוב בין ירידה בביקוש לרכב בשוק הפרטי והמוסדי, היחלשות השקל שיוצרת לחץ חזק לעליית מחירים, ועליה חדה במספר כלי הרכב שנרשמים על ידי היבואנים ברישוי עצמי לאחר שחלפו 12 חודשים ויותר ממועד ייצורם.
אולם למרות תנאי הרקע הבעייתיים, בחודשים הקרובים צפויים להיפתח ברחבי הארץ עשרות אולמות תצוגה חדשים לרכב בשטח כולל של אלפי מ"ר, שחלקם כבר נמצאים בשלבים מתקדמים של הקמה. רובם ממוקמים בגוש דן, אך אולמות בשטח של מאות מטרים יפתחו גם בחיפה, ירושלים ודרום הארץ. הם מוקמים בנדל"ן מסחרי חדש, שנרכש או מושכר על ידי יבואני הרכב, לצד אולמות תצוגה קיימים בבעלות יבואני רכב, שמוסבים עבור מותגים חדשים בהשקעה מצרפית שמוערכת במאות מיליוני שקלים.
הסיבה המרכזית היא הנחיתה הצפויה בישראל של גל מותגי רכב אסטרטגיים, בעיקר סינים, ששיווקם צפוי להתחיל עוד לפני סוף השנה או ברבעון הראשון של 2025.
רכישה או השכרה
את הרשימה פותחת "כלמוביל", שבימים אלה מקימה את מערך השיווק של המותגים הסיניים JAECOO ו־OMODA של קבוצת צ'רי הסינית, שמתמקדים ברכבי פנאי מונעי בנזין. כלמוביל צפויה לפתוח כ־16 אולמות תצוגה חדשים בהם יוצגו דגמי שני המותגים.
בשלב הראשון, שנמצא בעיצומו, ייפתחו חמישה אולמות, המרכזי מביניהם נחנך בשבוע שעבר על שטח של 730 מ"ר במתחם ברחוב גזית 7 בפתח תקווה. במתחם נמצאים כיום אולמות תצוגה של מיצובישי, רנו וניסאן.
אולם חדש נוסף בשטח של 300 מ"ר מוקם ברחוב המכונאי במודיעין, במתחם שבו נמצא כיום מרכז השירות של מיצובישי. בחיפה מוקם לשני המותגים הסינים אולם חדש בשטח של כ־500 מ"ר ברחוב מרקוני 22 במתחם הצ'ק פוסט. בבאר שבע מוקם למותגים אולם חדש בשטח של כ־400 מ"ר ואילו בחולון יוצבו המותגים באולם של 250 מ"ר ברחוב הפלד 33.
גם קבוצת "מטרו", שקיבלה לאחרונה את זיכיון השיווק של קבוצת דונפנג הסינית, נמצאת כיום בעיצומו של מהלך להקמת מספר אולמות תצוגה בפריסה ארצית. האולמות יהיו משותפים לכל ארבעת מותגי הרכב של דונגפנג - BOX, VOYAH, HERO והמותג "אי־פאי", שממוצב מול טסלה. אלה ישווקו בישראל בהדרגה החל מספטמבר.
בשלב הראשון מקימה מטרו עבורם ארבעה אולמות תצוגה, שהחדש בהם נבנה על שטח של כ־1,000 מ"ר בפרויקט "YUKA פארק" החדש במערב ראשון לציון. בחיפה מקימה החברה אולם בפרויקט חדש בצומת וולקן. אולם נוסף מוקם באשקלון, במקום שבו הייתה בעבר סוכנות מאזדה, ובנוסף מבצעת החברה הסבה והרחבה של אולם התצוגה הראשי של המותג VOYAH בהרצליה עבור המותגים החדשים שבדרך.
גם קבוצת "מכשירי תנועה" החלה בהכשרת אולמות תצוגה לקראת ההשקה המתקרבת של המותג הסיני־חשמלי DEEPAL של קבוצת שנגאן, שאמור להיות מושק בישראל לקראת הרבעון האחרון, כפי שנחשף בגלובס.
רוב האולמות יוקמו בתוך נכסים מסחריים בבעלות הקבוצה, שיש לה פעילות נדל"ן ענפה. האולם המרכזי יהיה ברחוב יגאל אלון בתל אביב על חלק מהשטח שבו נמצא כיום האולם של סוזוקי. אולם חדש נוסף מוקם כיום במתחם של הקבוצה במעוין שורק בקרבת ראשון לציון. בפתח תקווה מסבה מכשירי תנועה אולם של 250 מ"ר, ששימש בעבר את קרייזלר ובנוסף יוקם אולם תצוגה חדש בשטח שהושכר לאחרונה בבאר שבע. בחיפה מוקם אולם במתחם של הקבוצה ברחוב יפו, וכך גם בירושלים. בהמשך יוקם אולם של Deepal גם ברעננה.
גם בקניונים
גם קבוצת סמלת, שקיבלה את זיכיון השיווק של LeapMotor הסינית כפי שנחשף לראשונה בגלובס, החלה בהקמת מערך אולמות תצוגה עבור המותג. בתל אביב ובחיפה האולמות החדשים ימוקמו בצמוד לאולמות קיימים של הקבוצה, ובמקביל יוקמו אולמות בירושלים ובבאר שבע. סמלת צפויה לפתוח בחודשים הקרובים אולמות נוספים עבור המותג "הונגצ'י" של FAW הסינית, שצפוי להרחיב את ההיצע עם שני דגמים חשמליים עד סוף השנה.
דלק רכב תחנוך בחודש הבא את אולם התצוגה הראשי של המותג NIO ברחוב שנקר 4 בהרצליה. האולם נבנה בהשקעה של מיליוני שקלים והוא יחליף את השיווק במתכונת ה"פופ־אפ". גם קבוצת כדורי נערכת לקליטת המותג החדש של קבוצת DAYUN הסינית, שיתמקד ברכבי פרמיום חשמליים. החברה צפויה לפתוח אולם ייעודי למותג בהרצליה, בתחילת 2025. את הרשימה חותמת צ'מפיון מוטורס, שצפויה לעבור עד סוף השנה למטה חדש בשטח של כ־17 אלף מ"ר, שמושלם בימים אלה באזור משולש סורק. הפרויקט כולל גם שטחים מסחריים, שעל פי הפרסום יאוכלסו ברבעון האחרון של 2024, והוא יכלול אולמות חדשים ומתקדמים של כל מותגי קבוצת פולקסווגן בסטנדרטים של אירופה. בנוסף, צפוי גם גל של הקמת עמדות "פופ אפ" למותגים בקניונים ובמרכזים מסחריים.
מ־215 אלף שקל: סקודה קודיאק החדשה נחתה
צ'מפיון מוטורס השיקה את הדור החדש של רכב הקרוס־אובר המשפחתי סקודה "קודיאק". הרכב עבר מתיחת פנים חיצונית עם חרטום בעיצוב חדש, וממדיו נותרו דומים לדגם היוצא למעט תוספת של כ־6 ס"מ לאורך. כבעבר, הוא מצויד בשבעה מקומות ישיבה ובתא מטען בנפח 340 ליטר. תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי עם מערך פיקוד דיגיטלי ומערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 13 אינץ'.
ידית ההילוכים ממוקמת כעת על עמוד ההגה ויש בקרה ידנית על מערכת האקלים והקול. המחירים מתחילים בכ־215 אלף שקל לגרסת הבנזין ומגיעים עד כ־269 אלף שקל לגרסת הדיזל המפוארת.
סקודה קודיאק
הושק בישראל: ניסאן קשקאי המחודש
חברת פריסבי (קרסו מוטורס) החלה לשווק בישראל את הדור החדש של ניסאן קשקאי. הרכב עבר שינוי מהותי בעיצוב החיצוני עם חזית, זנב וגלגלים חדשים. גם תא הנוסעים עוצב מחדש וכלל מערכת מולטימדיה, מוט הילוכים וחומרי דיפון חדשים. באגף הטכנולוגי מצוידים כעת כל הדגמים במערך מצלמות היקפי, מערכת חניה אוטומטית מתקדמת ועוד.
מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי וכוללת מנוע 1.3 ליטר טורבו־בנזין בהספק 156 כ"ס, שרושם צריכת דלק מוצהרת של 15.9 ק"מ לליטר. הרכב מוצע בארבע רמות אבזור וגימור במחירים שנעים בין כ־177 אלף שקל ל־204 אלף שקל.
ניסאן קשקאי המחודש
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.