חוסר הוודאות בסביבה המאקרו-כלכלית מצד אחד, וזו הגאו־פוליטית מהצד השני, לא הפריעו לחברת הטכנולוגיה הישראלית מאנדיי לעקוף את התחזיות ברבעון השני ולהעלות את התחזית השנתית.
● בשורה אחת עם ענקיות הטק: מי החברה הישראלית שגורפת פרסים בכנסי הסייבר בעולם?
● החישוב המהיר ביותר: הסטארט־אפ שגייס 640 מיליון דולר כדי לאתגר את אנבידיה
בתגובה לדוחות, מניית מאנדיי קפצה בנאסד"ק בכ-15% ביום שני, לשיא של מעל שנתיים וחצי. מאנדיי, שהוקמה ומנוהלת על-ידי רועי מן וערן זינמן, פיתחה פלטפורמה שמסייעת בניהול תהליכי עבודה בארגון.
החברה הונפקה לראשונה בשנת השיא 2021 לפי שווי של 6.8 מיליארד דולר, זינקה תוך חודשים ספורים פי 3 לשווי של 19.4 מיליארד דולר ובהמשך מנייתה נפלה בדומה למגמה הכללית בשוק הטכנולוגיה, אל מתחת למחיר ההנפקה.
כיום, לאחר התאוששות שכללה עלייה של 38% במניה מתחילת השנה, ובשווי של 12.9 מיליארד דולר, מאנדיי היא החברה הישראלית השלישית בגודלה בוול סטריט, אחרי צ'ק פוינט וטבע (לאחר שעקפה השבוע את מובילאיי).
מאנדיי סיכמה את הרבעון השני עם צמיחה של 34.4% בהכנסות ל-236 מיליון דולר, הציגה לראשונה רווח תפעולי לפי כללי GAAP, של 1.8 מיליון דולר, ורשמה רווח נקי Non-GAAP של 49.3 מיליון דולר. החברה מצפה לצמוח השנה ב-31%-32% להכנסות של 956-961 מיליון דולר ולהציג תזרים חופשי של 270-275 מיליון דולר.
לדברי המנכ"ל והמייסד המשותף, מן: "יש לנו כחברה כמה חוזקות שמאפשרות בסיס איתן שאפשר לצמוח ממנו. לקוחות נשארים איתנו. התקופה קשה עבור הרבה חברות, יש שווקים שהולך בהם פחות טוב ויש תנודתיות. הלקוחות נשארים כי המערכת שבנינו במאנדיי מאפשרת לחברות לתפעל את עצמן גם בתקופות של צמיחה, וגם בתקופות שהן צריכות להיות יותר יעילות. בנוסף, בתקופה הזאת רואים שיש לנו יכולת לקנות מדיה ולשווק את החברה, ודווקא כעת לקחת נתחי שוק".
"שוק אינסופי"
אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של החברה, מוסיף כי "נכון לסוף 2023 יש לנו 225 אלף לקוחות מסגמנטים שונים. כחברה שהיא מאוד מוטת-דאטה, אנחנו יודעים להשקיע את הכסף במקומות שמייצרים לנו צמיחה ו-ROI (החזר השקעה). אנחנו מתנהלים כל הזמן בצורה יעילה וזה בא לידי ביטוי בשורה התחתונה".
העובדה שמאנדיי היא חברה ישראלית משפיעה? נתקלתם בחרם מצד לקוחות, או שאלות מצד משקיעים?
מן: "האימפקט עלינו מינימלי. אני חייב לציין שבקרב המשקיעים שלנו שואלים פה ושם, אבל מה שמעניין זה בתכלס אם המצב משפיע עלינו. הם מנסים להבין מאיתנו אם עלולה להיות הפרעה לעסק, או לא.
"יש לנו המון משקיעים טובים, מובילים בשוק. אנחנו לא מקבלים המון שאלות, אבל זה נושא שאנחנו מתעסקים איתו, היכולת של החברה להמשיך לפעול (מבחינת המשכיות עסקית במקרי מלחמה למשל, ש'ח'ו'). אנחנו כמובן חברה ישראלית, אבל גלובלית, ויש לנו צוותים בכל העולם. השאיפה שלנו היא להפוך להיות חברה פי 10 יותר גדולה, לבנות אותה לשלב הבא שלה. זה תהליך טבעי".
ומהו השלב הבא?
"השוק שאנחנו פועלים בו הוא אינסופי: שוק של עובדים מול מחשב. ההזדמנות שלנו ענקית, להיות מערכת הפעלה לעבודה עם פוטנציאל כמעט לכל הארגונים בעולם - זה קהל היעד, ועוד לא גירדנו את הפוטנציאל, אנחנו רק בהתחלה".
נשקל החזר לבעלי מניות
ברבעון השני, מאנדיי חתמה על ההסכם הגדול בתולדותיה, עם חברת שירותי בריאות בינלאומית שבה 80 אלף עובדים שמשתמשים במאנדיי. "הלקוח הכי גדול שהיה לנו קודם היה עם 25 אלף משתמשים", אומר מן. "זו עסקה מאוד משמעותית, אבן דרך לחברה. יש לנו עוד המון להתקדם ולצמוח".
במאנדיי מסתכלים על עצמם כיום כעל חברה של מספר מוצרים, ולא רק של המוצר המקורי, מערכת מאנדיי עצמה. לדברי מן, "בשנתיים האחרונות עשינו מעבר מחברה של מוצר אחד לחברה עם הרבה מוצרים, מה שאומר שאנחנו בונים צוותים שהם כמו חברות נפרדות לכל מוצר. יש לנו את מוצר הליבה, מוצר CRM (לניהול קשרי לקוחות), מוצר לניהול עבור מפתחים ומוצר לניהול תהליכים ארגוניים ו-IT. זה כמו ארבע חברות שונות שצריך לקחת קדימה ולהתחרות בשווקים שונים ונפרדים, ומה שמדהים זה שאנחנו מסוגלים לבנות מוצר על גבי פלטפורמה אחת מאוחדת, שהיא היתרון והתשתית".
בסוף הרבעון היו לכם בקופה 1.29 מיליארד דולר, מה הייעוד של הכסף?
סמנכ"ל הכספים גלזר: "יש לנו שלושה יעדים. אנחנו ממשיכים להשקיע בחברה - בגיוס עובדים ובפלטפורמה. השני הוא רכישות - לפני כמה חודשים הצטרף אלינו מנהל פיתוח עסקי ואנחנו ממפים את התעשייה והחברות, ומתמקדים באלה שמעניינות אותנו. בטווח הארוך יותר, נחשוב על החזר לבעלי המניות - או על ידי רכישה עצמית או בשלב מאוחר יותר אולי דיבידנד".
מן מוסיף שהחברות שעשויות לעניין את מאנדיי לביצוע רכישה הן כאלה שיעמיקו את היכולות המוצריות שלה, ויאפשרו לה להגיע לשוק עם מוצר מתקדם יותר.
עד כמה משפיעה עליכם התפתחות ה־AI?
מן: "הבינה המלאכותית משפיעה בשני דברים, הראשון הוא היעילות הפנים ארגונית - דיווחנו שראינו שיפור מכך שהשתמשנו ב-AI בתמיכה שלנו. לא הגדלנו את הצוות אבל שיפרנו את השירות, הלקוחות מרוצים ומקבלים תשובות מהירות.
"השני הוא בפלטפורמה: פלטפורמת מאנדיי בנויה מ'קוביות' שאפשר להרכיב בהתאם למה שרוצים לנהל. ברבעונים האחרונים השקנו את הקוביות של AI. נניח רוצים לעשות אוטומציה לאימיילים, יש קוביה שקוראית את המייל, מסכמת ומוציאה משימות או מסקנות. זה משהו שפעם אדם עשה והיום מייעל את העבודה".
62% מהעובדים בישראל
בסוף 2023 מאנדיי העסיקה 1,854 עובדים, עלייה של 20% מ-2022, והיא צפויה להגדיל השנה את מספר העובדים ב-30%. כיום מועסקים בה 2,210 עובדים, מהם 62% בישראל. לדברי גלזר, "ההתרחבות והתוצאות שלנו כחברה ישראלית, זאת אמירה שחשובה לנו. זה מראה שגם בתקופות מאתגרות בכלכלה העולמית והמקומית, החברה מצליחה. זה חשוב וזה מקרין גם החוצה וגם פנימה".
איך נתפסת היום חברת טכנולוגיה ישראלית בוול סטריט?
מן: "אני חושב שההסתכלות בוול סטריט מאוד ביצועית ומספרית. אם חברה עומדת במה שהיא אומרת, וההנהלה משדרת שקיפות, היא מקבלת קרדיט. יש הרבה פחות התייחסות לנושא חברה ישראלית או לא. יש עוד נקודה שלמדתי אחרי השנים האחרונות כחברה ציבורית - הרבה מהדברים שמשקיעים מתייחסים אליהם זה לאו דווקא החברה אלא השוק, וזה לא בהכרח קשור לחברה.
"לדוגמה, בשוק החליטו ש-AI 'ידפוק' תחום מסוים - מיד כל המניות בתחום נופלות. המשקיעים מתייחסים גם לטרנדים, לריבית וכדומה. איפה החברה ממוקמת גאוגרפית, בתחושה שלי זה דבר יותר שולי מבחינתם".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.