כמעט שנה למלחמה: שתי הפרסומות הזכורות ביותר עוסקות בתמיכה בנפגעיה

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, שקורא לתמוך בבעלי עסקים קטנים, ואחריה בנק דיסקונט עם קרן התמיכה בילדים - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר עלתה כבר לפני חצי שנה ושייכת לביטוח 9

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

בקרוב תציין ישראל שנה למתקפת ארגון הטרור חמאס שהובילה למלחמת "חרבות ברזל", והנפגעים עדיין רבים (בראשם, כמובן, 101 החטופים). השיקום רק החל, יש עוד הרבה לעשות - ובכך עוסקות שתי הפרסומות הזכורות ביותר השבוע, ששייכות לבנקים מזרחי טפחות ודיסקונט.

מספר ההזמנות בעליאקספרס גדול פי שלושה מזה של המתחרים שיין וטימו 
"סכנה קיומית לתעשיית התוכן הישראלית": גופי התקשורת המקומית נגד ענקיות הטכנולוגיה

במקום הראשון מבחינת זכירות נמצאת הפרסומת של מזרחי טפחות, שלקראת ראש השנה חוזר להדגיש את מיזם "כתום ישראל". המיזם נולד בתחילת המלחמה ונותן במה לבעלי עסקים קטנים מהצפון והדרום לצד בעלי עסקים מילואימניקים. המסר העכשווי מבוסס על תובנה חזקה: אל תשאלו אותם מה נשמע ומה התוכניות שלהם, פשוט תקנו מהם.

במקום השני בזכירות נמצא דיסקונט עם מיזם "קרן אור" המסייע לילדים ולבני נוער מיישובי העוטף. הפרזנטורית רותם סלע מציגה את המהלך, ברקע נשמע השיר "תמיד יחכו לך" של לאה שבת, וילדים מבצעים פעילויות שונות המסייעות לחוסן הנפשי. גם כאן, מידע אינפורמטיבי משולב בפריטה על מיתרי הרגש ומשיג את האפקט הרצוי.

מתוך קמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 מתוך קמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

הפרסומת האהובה ביותר השבוע עלתה במקור כבר לפני חצי שנה, והייתה האהובה ביותר גם אז - במשך ארבעה שבועות ברציפות. מדובר בפרסומת של ביטוח 9, שבה האב המאותגר טכנולוגית עולה על יאכטה מתוך אמונה שלמה שנסיך ניגרי הוריש לו מיליארדים, ואז מגלה את טעותו בשיחה עם הבן. ההתברגות גבוה במדד מוכיחה שקריאייטיב מוצלח ושחקן מוכשר ("נהגוס פרסס במצוף", אודי כגן) יכולים לעבוד גם בפעם המי יודע כמה.

מתוך קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 מתוך קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, חברת אקרו נדל"ן היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כמיליון שקל. הפרסומת, שבה אין שפיץ אך יש הברקה וניצוץ, לא התברגה בדירוג.

ההשקעה השנייה בגודלה, כ־860 אלף שקל, שייכת לבזק ולפרסומת ה־wifi7, שכמו במקרה של ביטוח 9 גם היא לא חדשה ועלתה במקור לפני שלושה חודשים. הפרסומת מתברגת במקום הרביעי בזכירות.

ההשקעה השלישית בגודלה, כ־840 אלף שקל, שייכת לבנק הדיגיטלי ONE ZERO, שמציע לטסים לחו''ל פטור מעמלת המרת מט''ח.

הפרסומת השמחה של השבוע (מקום שישי בזכירות) שייכת לפלאפון, הפרזנטור יהודה לוי וארבעה משחקני מכבי תל אביב בכדורגל (הקבוצה שהחברה מעניקה לה חסות ראשית) - דור פרץ, דור תורג'מן, גבי קניקובסקי וטייריס אסאנטה. בהופעת אורח, שמבוססת על שמו: יהודה קיסר.

לפי סיפור הפרסומת, החברים של לוי נמצאים תמיד "במקסימום שלהם" - על המגרש, מחוץ למגרש וגם מחוץ לגלקסיה (למרות שאצטדיון המכתש כבר לא קיים מזמן). לעומת זאת, כשזה נוגע לסמארטפון הם מתקשים למצוא את הרשת, ואז מגיע הפתרון של לוי (או של קיסר) עם MAX G5. אוהדי הפועל אולי פחות יתחברו, אבל כל היתר עשויים ליהנות מההפקה המושקעת ומהבדיחות הקטנות.

השקעה סטטית

ההשקעה בפרסום עומדת על 31.5 מיליון שקל - הבדל קטן לעומת השבוע שעבר, אז עמדה ההשקעה על 30 מיליון שקל. 

המשרד האהוב

המשרדים שאחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9, בפער משמעותי מהיתר), מקאן תל אביב (טורנדו) ואדלר־חומסקי & ורשבסקי (עלית). 

נחכה ונראה

הפרסומת החדשה של Yellow שבה מתארח צדי צרפתי גררה השבוע תגובות בברנז’ת הענף. האם זה יספיק כדי להיכנס לדירוג? 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.