יצרנית המטוסים וכלי התעופה בואינג תקצץ את כח העבודה שלה ב-10%, או בכ-17 אלף עובדים, בעקבות העמקת ההפסדים שנרשמו ושביתת עובדי החברה, שנכנסת כעת לשבוע החמישי שלה.
בנוסף לפיטורים, החברה הודיעה כי היא דוחה את השקת המטוס החדש שלה, בואינג 777X.
● בואינג שוב מסתבכת: כל מה שכדאי לדעת על הסערה האחרונה של יצרנית המטוסים
● בכיר בוול סטריט באזהרה חדשה. ומה הוא חושב על ישראל?
מטוס ה-777X, לו כבר היו קוני םכמו חברות התעופה לופטנזה ואמרייט, לא יושק לפחות עד 2026 - שש שנים מאחורי תאריך היעד המקורי. באוגוסט הודיעה בואינג על הפסקת המבחנים למטוס, לאחר שמצאה פגם באחד המטוסים שנבדקו. בנוסף, החברה תפסיק לייצר את מטוסי ה-767 בשנת 2027, לאחר שתשלים את ייצור ההזמנות הקיימות, לפי הודעת המנכ"ל קלי אורטברג.
"קשה להגזים כשאנחנו מדברים על האתגרים איתם אנחנו מתמודדים", אמר אורטברג. "חוץ מההתמודדות עם המצב הנוכחי, כדי להחזיר את החברה למצב טוב ידרשו צעדים קשים, נצטרך לבצע שינויים בבסיס החברה, כדי להבטיח שאנחנו עומדים בציפיות הלקוחות לטווח הרחוק", הוסיף המנכ"ל.
ההחלטה על הפיטורים היא הדרמטית ביותר שמבצע אורטברג עד כה, חודשיים לאחר שנכנס לתפקיד המנכ"ל, בניסיון להחזיר את החברה ליציבות, לאחר שורה של כשלים, פגמים ובערות שתקפו את החברה בשנה האחרונה, בהם גם דלת מטוס שנתלשה ממקומה במהלך טיסה.
עוד נאמר בהודעת המנכ"ל בשישי, כי בדוחות הרבעון השלישי של השנה צפויה בואינג לדווח על פסדים של 9.97 דולר למניה. בנוסף החברה צפויה לדווח על הכנסות של 3 מיליארד דולר ממטוסים אזרחיים, ו-2 מיליארד דולר ממטוסים צבאיים.
איגוד עובדי החברה הגיב להודעה על הפסקת ייצור מטוסי ה-767 כ"מטרידה מאוד", ומסרו כי הם ישקלו את ההשלכות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.