גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה השתבש כל כך בבואינג?

האמון הולך ונעלם, המזומנים מתמעטים, ומתעוררות שאלות לגבי יכולת ההישרדות של חברת התעופה שהפכה לסמל לאומי בארה"ב

מטוסי בואינג 787 במתקן הייצור בארה''ב / צילום: Associated Press, Jennifer Buchanan
מטוסי בואינג 787 במתקן הייצור בארה''ב / צילום: Associated Press, Jennifer Buchanan

בואינג , חלוצת עידן הסילון ואחת החברות החשובות ביותר מבחינה אסטרטגית להצלחת הכלכלה האמריקאית, איבדה את דרכה. יידרש קמפיין משמעותי כדי להחזירה למסלול ולזכות שוב באמונם של הנוסעים, של חברות התעופה, של הרגולטורים ושל המשקיעים והעובדים שלה. 

אחרי פיטורי הענק: בואינג מתכננת לגייס 25 מיליארד דולר
אל על נשארה לבד בקו ישראל-ארה"ב: זה המחיר ללקוחות
לטוס בביזנס בלי לשלם במזומן: הכירו את הצעיר שפיצח את השיטה

השנה התפרק באוויר פאנל של גוף אחד המטוסים שלה. קפסולת החלל שלה ה"סטארליינר" (Starliner), הותירה שני אסטרונאוטים נטושים בתחנת החלל. איגוד העובדים הגדול ביותר שלה עצר את ייצור המטוסים, והחמיר את התרוקנות המזומנים שלה. היא עומדת להודות באשמה בתיק הקשור לשתי תאונות קטלניות, ודירוג האשראי שלה הולך ומתקרב לסטטוס "זבל". 

למצב שבואינג הגיעה אליו עשויים להיות גורמים פוטנציאליים רבים: תרבות שמציבה את ההנדסה הפיננסית לפני הנדסת תעופה וחלל, אסטרטגיית מיקור-חוץ, שהעבירה את העבודה למפעלים או לספקים בעלות נמוכה יותר, חתירה להשגת יעדי ייצור על פני יעדי בטיחות והנהגה מרוחקת ומנותקת מן העובדים. 

תהא הסיבה אשר תהא, בואינג הגיעה לנקודה שבה אנשים שואלים באמת: האם בואינג עלולה ליפול? ואיך ייראה המהלך הסופי בתרחיש כזה, שמעורב בו אייקון לאומי? 

שביתת עובדי בואינג / צילום: ap, Lindsey Wasson

לאחר שההתרסקויות הפחיתו את אמון הציבור בחברה, החלו הרגולטורים, בלחץ המחוקקים, לבחון את בואינג בצורה מדוקדקת יותר, והאטו את האספקה ​​ואת האישור לדגמי מטוסים חדשים. 

קלי אורטברג, שנכנס לתפקיד המנכ"ל של בואינג לפני שלושה חודשים בלבד, אמר למשקיעים ולעובדים בשבוע האחרון: "האמון בחברה שלנו נשחק". בואינג סירבה להגיב והפנתה לאמירותיו של אורטברג השבוע. 

"יידרש זמן כדי להחזיר את בואינג למורשתה הקודמת, אבל עם המיקוד והתרבות הנכונים, נוכל להיות שוב חברה אייקונית ומנהיגה של תעופה וחלל", הוא אמר. במזכר לצוות כתב אורטברג כי החברה חייבת לתקן תרבות פגומה, להתכווץ ולשפר את הביצועים. 

קיצוץ של 17 אלף משרות

כדי לעצור את התרוקנות המזומנים של החברה, פעל אורטברג לקיצוץ של 17 אלף משרות ולמכירה של מניות בסך של עד 25 מיליארד דולר. בואינג בוחנת מכירה של כמה מעסקי החלל שלה. עם זאת, המנכ"ל החדש לא הצליח להגיע לעסקה עם 33 אלף מכונאים שפתחו בשביתה לפני שישה שבועות, בדרישה לשכר והטבות גבוהים יותר. השביתה שואבת מיליארד דולר בחודש מהעתודות הדלילות של בואינג. 

במובנים רבים, הבעיות של יצרנית המטוסים עם ההרכבה התחילו כבר ב-MAX737, הגרסה העדכנית ביותר של סוס העבודה צר-הגוף של בואינג, בן עשרות השנים. 

ההתמקדות בהפחתת עלויות הכשרה, במקביל לטעויות בתכנון, הובילו להתרסקות הקטלנית של טיסת Lion Air 610 לפני שש שנים. העובדה שבואינג לא הודתה בטעויותיה לאחר מכן, ולא טיפלה במהירות בבעיות הבטיחות של המטוס, הכינה את הקרקע להתרסקות שנייה רק ​​כמה חודשים לאחר מכן באתיופיה, והרסה עשרות שנים של אמון שהחברה בנתה עם הרגולטורים, עם חברות התעופה ועם ציבור הטסים. 

קלי אורטברג, מנכ''ל בואינג / צילום: אתר בואינג

לאחר ההתרסקות הראשונה של ה-MAX 737 ב-29 באוקטובר 2018 באינדונזיה, המעיטה בואינג בחשיבותן של הבעיות במערכת בקרת הטיסה, ובמקום זאת הצביעה על טעויות של טייסי חברת התעופה ובתחזוקה. 

המנכ"ל דאז, דניס מילנברג, הנחה את צוות התקשורת שלו להסיר מטיוטת ההודעה לעיתונות כל אזכור לכך שבהתאם להסדר עם הרגולטורים לניירות ערך, החברה עובדת על תיקון תוכנה חדשה של תא הטייס, שגרמה למטוס להיכנס לצלילה קטלנית. ההודעה לעיתונות הכריזה כי ה-MAX הוא "בטוח לא פחות מכל מטוס שטס אי פעם בשמיים". בואינג ומילנברג הגיעו להסדר על התיק מבלי להודות בעוולה או להכחישה. 

יש ויכוח בתוך החברה ומחוצה לה האם העובדה שבואינג ייחסה משקל יתר למדדים הפיננסיים הובילה להתדרדרות בתרבות הארגונית. לדעתם של המבקרים, הירידה החלה בשנות ה-90, כאשר בואינג החלה לאמץ רבות משיטות הניהול המקובלות אצל הספקית שלה, ג'נרל אלקטריק, לרבות התמקדות ברווחיות לטווח קצר. 

התרחקות מתרבות בה ההנדסה בעדיפות הגבוהה ביותר

המיזוג עם המתחרה מקדונל דאגלס ב-1997 ביסס עוד יותר את ההתרחקות של בואינג מתרבות שבה ההנדסה נמצאת בעדיפות הגבוהה ביותר, לכיוון של שליטה תאגידית ריכוזית יותר. ההחלטה להעביר את המטה שלה ממרכז הייצור בסיאטל לשיקגו ב-2001 ולאחר מכן לווירג'יניה ב-2022 המחישה את השינוי הזה. 

לתשומת הלב המוגברת למדדים פיננסיים היו גם כמה השפעות חיוביות על תעשיית התעופה והחלל, שבאותה תקופה לא הוציאה כסף על מה שחברות תעופה באמת צריכות. מטוס ה-L-1011 TriStar של לוקהיד, לדוגמה, היה אהוב על מהנדסים אך הגיע באיחור והיה לו טווח קצר מדי, ולמעשה הוציא את לוקהיד מרטין מעסקי המטוסים המסחריים בשנות ה-80. 

אבל השינוי התרבותי בבואינג גרם לכמה מן המהנדסים לחשוש מהעלאת בעיות בטיחות בפני מנהלים, וחלקם התמודדו עם לחץ מופרז, אומרים עובדים בהווה ובעבר. לקראת תאונת ה-MAX הראשונה, חששו כמה מהם שמערכת בקרת הטיסה המכונה MCAS עלולה להוביל לאימון סימולטור יקר עבור חברות התעופה, ולהפוך את המטוס לאטרקטיבי פחות לקנייה. בואינג אמרה, כי היא נוקטת צעדים כדי לעודד עובדים נוספים לדבר על החששות שלהם. 

תובעים פדרליים הראו דוא"ל מן העבר שהציג לטענתם כי עובד בואינג היה נתון בלחץ כלכלי שגרם לו להונות את מינהל התעופה הפדרלי, כדי שלא ידרוש שעות סימולטור מטייסים שטסים ב-MAX. הדוא"ל הראה שהעובד חושש שהוא יואשם כמי ש"עלה לבואינג עשרות מיליוני דולרים !". 

מילנברג נראה מודאג מכך ששאלות רגולטוריות לאחר התאונה הראשונית עלולות להפריע לתזרים המזומנים של החברה. "אנחנו צריכים להיזהר שהעניין לא יהפוך לנקודה רגולטורית שיש לציית לה ושתגביל משלוחים בטווח הקרוב", אמר המנכ"ל בדוא"ל אחד שהועלה בדיון משפטי עם בעלי המניות .

כשנכנס לתפקיד המנכ"ל ב-2020, אמר דיוויד קלהון שהחברה תתמקד בבניית אמון ובחזרה ליסודות. "אנחנו הולכים להתעסק קצת פחות בחזון וקצת פחות בתכנון לטווח הרחוק", אמר קלהון לכתבים באותה תקופה. "אנחנו רק נחזור להשיב את האמון ההדדי על כנו, אמון עם הלקוחות שלנו ואמון עם הרגולטור שלנו, ונהיה שקופים בכל שלב בדרך". 

יותר ויותר בעיות איכות וביצוע צצו במטוסים המסחריים, ובתוכניות הביטחון והחלל שלה. שוב ושוב הדגישו בכירי בואינג שהם יתמקדו בבטיחות, בהנדסה ובאיכות. החברה לא רשמה רווח שנתי מאז 2018. 

רבות מן הבעיות של בואינג לא תוקנו

הפיצוץ במטוס אלסקה איירליינס בינואר חשף שרבות מן הבעיות של בואינג לא תוקנו. חקירות ממשלתיות גילו שעובדי הקו הקדמי התמודדו עדיין עם לחץ בייצור, ומטוסים עם בעיות המשיכו לנוע במורד פס הייצור ולצאת מן המפעל. 

החללית של בואינג. תקלות חוזרות ונשנות / צילום: ap

דיוויד בולטר, ראש הבטיחות של ה-FAA, אמר שהמפתח לתיקון של בואינג הוא לוודא שלכל העובדים תהיה הזדמנות לדבר על בעיות ולהישמע - סוג התרבות שהניעה הישגי בטיחות בחברות התעופה. 

"בהחלט, זה המקום שבו ראינו את ההצלחה הגדולה ביותר של חברות התעופה", אמר בולטר בשולי אירוע של התעשייה בלאס וגאס החודש. "לחברות בעלות תרבות בטיחות מצוינת יש ביצועי בטיחות מעולים". 

יצרנית המטוסים איבדה כ-20% משווייה בבורסה בעקבות תאונת אתיופיאן איירליינס במרץ 2019 שהובילה לקרקוע של צי ה-MAX 737 העולמי. אבל גם הירידה הזו לא ביטלה לחלוטין את העלייה הגדולה שקדמה לה בשלושת החודשים שלפני כן, שהביאה את המניות לשיא של 446 דולר. 

בדצמבר 2019, כשהחברה נאלצה להפסיק זמנית את ייצור המטוס, המניה נותרה יציבה. היא ירדה רק בתחילת מגפת הקורונה בשנת 2020, כאשר כל הייצור הופסק והאישור מחדש של ה -MAX המשיך להתעכב. 

כעת, המשקיעים השלימו עם העובדה שהרווחים של בואינג יהיו קטנים הרבה יותר בעתיד. המניות שוות 155 דולר. השביתה המתמשכת הובילה את כל שלוש חברות הדירוג הגדולות להזהיר שהחוב של בואינג עלול לרדת לקטגוריה "ספקולטיבית". 

היכולת להגדיל את הייצור ליותר מ-50 מטוסי MAX ו-10 מטוסי דרימליינר בחודש תניב יותר מ-10 מיליארד דולר בשנה, מעריכים אנליסטים בוול סטריט, אך נראה שיכולת כזו הולכת וחומקת. בשבוע שעבר אמר סמנכ"ל הכספים בריאן ווסט לאנליסטים שהפעילות של בואינג ב-2025 תשרוף מזומנים. עד כמה שהקייס העסקי שלה לטווח ארוך חזק, לחברות בדרגת השקעה פשוט אסור לדמם מזומנים. 

חובות של 58 מיליארד דולר

במחצית השנייה של העשור תצטרך ההנהלה הבכירה להתחיל להשקיע משמעותית בפיתוח של מטוס צר-גוף חדשני שיחליף את ה-MAX. אם החברה לא תעשה זאת, פירוש הדבר יהיה כנראה לוותר על תחרות ראש בראש מול היריבה האירופית איירבוס. 

חלף יותר מעשור מאז שהחלה בואינג לספק את מטוס הדרימליינר 787, העיצוב המסחרי האחרון שלה שהיה "דף חלק" - כלומר, לא מבוסס על דגם קודם. אבל מיקור-חוץ מוגזם אשר הציף את התוכנית הזו בבעיות.

כדי להיות שוב סיפור הצלחה, בואינג חייבת לחזור לשנות ה-90, כאשר צוות בראשות מהנדס החברה הוותיק - ולימים מנכ"ל פורד מוטור - אלן מולאלי, תכנן את ה-777 בשיתוף עם לקוחות חברת תעופה, והיה חלוץ בשימוש בכלים חדשים של תכנון ממוחשב.

חלק מהאנליסטים מאמינים שהדרך הטובה ביותר להתקדם תהיה פירוק החברה, כדי לאפשר לכל חטיבה להתמקד טוב יותר בנקודות החוזק שלה, כפי שעשתה ג'נרל אלקטריק. זרוע הביטחון, החלל והאבטחה של בואינג, המהווה 31% מסך ההכנסות, יכולה אולי להסתדר בלי פרויקטי חלל שאינם מתאימים ל-SpaceX של אילון מאסק. אך בכל הנוגע לשאר, ההתקדמות באווירודינמיקה, במדעי החומרים ובתהליכי ייצור, משותפת לעתים קרובות לצד הביטחוני ולצד המסחרי .

עסקי הביטחון גם מעניקים לבואינג גישה לחוזים משתלמים של הפנטגון, מה שמחזק את הרושם בוושינגטון שהחברה "גדולה מכדי ליפול".

עם חובות של 58 מיליארד דולר, שמתוכם 12.5 מיליארד דולר הם לפירעון ב-2025 וב-2026, אין מוצא קל. נראה כי בואינג נערכת להנפיק מניות חדשות של כ-10 מיליארד דולר, מתוך סך 25 מיליארד הדולרים שהיא יכולה לנצל. בדרך כלל, המשקיעים במניות חוששים מדילול. הפעם, רבים מעודדים את המנהלים למקסם את גיוס המזומנים כדי להשיג מקום לתמרן. 

ייתכן שהזמן ההולך ואוזל כדי להתרומם מן הצלילה מביא סוף סוף לתיאום בין האינטרסים של היצרנים ובין אלה של מקצצי ההוצאות. 

עוד כתבות

בתי הזיקוק, חיפה / צילום: שלומי יוסף

בזן: רווח של 95 מיליון דולר בשלושת החודשים, והפסד ברבעון

קבוצת בתי זיקוק נפט דיווחה על הפסד של 15 מיליון דולר לעומת רווח ברבעון המקביל לאור צמצום רווחי הזיקוק ● מנכ"ל בזן מדגיש: "בתקופת הדוח חלה ירידה בסביבת המרווחים, אך מרווחי הסולר והבנזין נותרו ברמה גבוהה ביחס לממוצע הרב-שנתי"

מטוס אל על ממריא מנתב''ג / צילום: Shutterstock

המספרים של אל על חשפו: הקווים הכי משתלמים ובכמה עלתה ההכנסה מנוסע?

חברת התעופה רשמה שיאים חדשים של הכנסות ורווח, בעיקר בזכות הדומיננטיות שלה בטיסות לארה"ב ולאירופה ● ההכנסה הממוצעת מנוסע עלתה בשיעור דו-ספרתי, ובקופת המזומנים של החברה נצברו כבר יותר ממיליארד דולר ● גם בכירי אל על נהנים מהפריחה בעסקיה, עם תוספת של מיליון שקל כמעט לשכרם

שוטר במכרה זהב לא־חוקי בבוריטיקה, קולומביה / צילום: Reuters, LUISA GONZALEZ

כנופיית סמים גנבה 3 טונות של זהב במבצע שוד מושלם כל כך, שהוא עדיין נמשך

במהלך השנים האחרונות, ארגון פשע שודד את אחד ממרבצי הזהב הגדולים ביותר בקולומביה השייך לענקית כרייה סינית ● החברה מעריכה כי נגנב ממנה זהב בשווי של כ־200 מיליון דולר ומפנה אצבע מאשימה לממשלה: "איך ייתכן שהרשויות לא פועלות נגד זה?"

אלי פלדשטיין / צילום: רשתות חברתיות

פגיעה בביטחון המדינה: הוגש כתב האישום נגד אלי פדלשטיין

פלדשטיין נאשם במסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה - העבירה החמורה ביותר בתחום הריגול שהעונש המרבי עליה הוא מאסר עולם ● כתב אישום הוגש גם נגד איש המילואים המואשם שהעביר לפלדשטיין את המסמך ● המדינה מבקשת להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים

הקמפוס המתוכנן באזור מחלף גלילות / הדמיה: גלעד לן

סולאראדג' מחפשת שוכר משנה בקמפוס החדש. ומה המחיר למ"ר?

נכון לעכשיו מחפשת סולאראדג' שוכר לקומה אחת, בקמפוס בגלילות שבונה עבורה עזריאלי, ואמור להיפתח בעוד כמה חודשים ● המחיר המבוקש: כ-120 שקל למ"ר • שווי השוק של החברה, שהגיע בשיא כבר ל־20 מיליארד דולר, עומד היום על פחות מ־600 מיליון דולר

דני לוי, מפקד מחוז חוף / צילום: דוברות המשטרה

האם מספר הנרצחים בחברה הערבית ירד תחת כהונת המפכ"ל דני לוי

המפכ"ל הטרי התגאה בתוצאות שהביא בלחימה בפשיעה בחברה הערבית. אבל עוד מוקדם לחגוג ● המשרוקית של גלובס

בנייה בישראל. ''הוצאות חריגות שוחקות את הרווחיות של היזמים'' / צילום: Shutterstock

קבלני הביצוע נשארו בלי רווח, ויזמי הנדל"ן נדרשים לפתוח את החוזים והכיס

חברות הביצוע דורשות מהיזמים לפתוח חוזי בנייה סגורים וקבועים מראש, בשל התייקרויות בשוק מעבר למדדי הלמ"ס ● תוספות התשלום מגיעות כיום לעד 5% מעלויות פרויקטים ● בדניה סיבוס דורשים מלמ"ס לעדכן את המדדים, "ואם הדברים לא ייפתרו, נשקול הגשת בג"ץ"

הילה קורח במהדורת החדשות המרכזית / צילום: צילום מסך מתוך המהדורה

סוף המהדורה: מגישת המהדורה המרכזית, הילה קורח, עוזבת את חדשות 13

לאחר שלוש שנים בתפקידה כמגישת המהדורה המרכזית של חדשות 13, הילה קורח הודיעה היום כי תסיים את תפקידה ● "השנים האלה הן שנים קשוחות", ציינה בציוץ בטוויטר ● יו"ר ועד עובדי חדשות 13, מתן חודורוב: "האמת היא שקורח עוזבת בגלל כשל עמוק בדירקטוריון"

סניף דלתא / צילום: יח''צ דלתא

ארדואן הכריז על חרם? המפעל של דלתא בטורקיה עובד כרגיל

מדוחות חברת דלתא עולה כי בבעלותה מפעל לייצור גרביים בטורקיה, שאחראי ל-3% מהכנסותיה – ופעילותו לא נפגעה למרות הצהרות נשיא טורקיה ● גוגל ואוניברסיטת רייכמן פותחות שלוחה חיפאית לבית הספר להייטק, וקבוצת מר פותחת מפעל שלישי בדרום ● אירועים ומינויים

יו''ר תע''א, עמיר פרץ, לצד המנכ''ל בועז לוי / צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית: ההכנסות מישראל זינקו ל־33% מהנתח

בתשעת החודשים הראשונים של השנה זינק הרווח הנקי של התעשייה האווירית בכ־74% לשיא של כ־416 מיליארד דולר ● רק ברבעון הנוכחי נרשמו מכירות בכ־4.3 מיליארד דולר, והרווח הנקי זינק לכ-122 מיליון דולר

מטוס ארקיע בנתב''ג / צילום: Shutterstock

החברות הישראליות קיבלו אישור להפעיל טיסות ישירות לניו יורק, אבל יש להן תנאי

מינהל התעופה הפדרלי אישר לחברות ישראליות, לצד אל על, להפעיל טיסות לניו יורק ● במשרד התחבורה דוחפים, אך בארקיע ככל הנראה לא מעוניינים, ובישראייר מתנים זאת בביטול "חוק טיבי" המטיל על חברות התעופה חובות צרכניות ● מה יקרה למחירים אם יוסרו המכשולים?

דינה בן-טל גננסיה, מנכ''לית אל על / צילום: דוברות אל על

תודה שטסתם: עלות שכרם של מנכ"לית אל על והיו"ר תזנק במיליון שקל לכל אחד

כפי שנחשף בגלובס, המענק השנתי של בכירי אל על צפוי לקפוץ בחצי מיליון שקל ● ובנוסף תאשר החברה תוספת שכר של כ-20% בשכרם של מנכ"לית החברה דינה בן טל-גננסיה והיו"ר עמיקם בן צבי

שני כבלי תקשורת באירופה נחתכו: האם המתיחות ביבשת עלולה להגיע לישראל?

המתיחות באירופה מעמיקה עד קרקעית הים, עם חיתוכם של שני כבלי תקשורת מרכזיים באורח מסתורי ● בישראל חוששים מפגיעה דומה בתשתית הימית המיושנת ממילא

טלי בן עובדיה / צילום: רמי זרנגר

מנכ"לית זמנית לחדשות: הפיתרון של רשת 13 לחילוקי הדעות בדירקטוריון

רשת 13 מעוניינת למנות את טלי בן עובדיה כמנכ"לית זמנית של החדשות ● ברקע, התנגדות שני דירקטורים מטעם הציבור למינויה הקבוע בחברה ● מחר דירקטוריון רשת יתכנס והמינוי הזמני יעלה להצבעה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; קוואלקום נפלה ב-6%, טרגט צללה ב-20%

נאסד"ק ירד ב-0.2% ● מישל באומן, חברה במועצת המנהלים של הפד: "ההתקדמות בהפחתת האינפלציה נתקלת בקשיים" ● על רקע החשש מהסלמה במלחמת אוקראינה-רוסיה, בורסות אירופה נסגרו בירידות זה היום הרביעי ברציפות ● ישראליות בוול סטריט: למונייד, וויקס וגלובל אי זינקו ● הביטקוין מעל 94 אלף דולר ● אנבידיה שוב עקפה את הצפי, המשקיעים מאוכזבים מהתחזית

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לראשונה מזה חודשים: איתותים על אפשרות להורדת ריבית

ביום שני הבא יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית האחרונה לשנת 2024, והוא צפוי להשאיר אותה ללא שינוי ● אך בינתיים בשווקים מתחילים לצפות את סוף המלחמה, ושם כבר רואים את הורדת הריבית באופק

רס''ן במיל' זאב (ז'אבו) חנוך ארליך ז''ל / צילום: דובר צה''ל

זאב ארליך, אזרח ישראלי בן 71, נהרג בהיתקלות בלבנון

רס"ל (במיל') איתן בן עמי, לוחם ביחידת המילואים של מגלן שבעוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום לבנון ● השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין הגיע לישראל - אחרי ביקור בן יומיים בביירות ● מזכ"ל חיזבאללה בנאום: "יכולים להמשיך לאורך זמן" ● מטח לקריית שמונה הוביל להרס רב, ואחד הבתים בעיר נחרב לחלוטין • ארה"ב לעיראק: מיצינו את כל המאמצים מול ישראל למנוע תקיפה בשטחכם ● עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: Shutterstock

90% מתקציב הפרסום מושקע בדיגיטל: כך נערכו מנהלי השיווק לחודש הקניות

ימי הקניות המסורתיים של נובמבר נמתחים השנה על פני כל החודש לאור התחרות הבינלאומית, לצד התמקדות בהפגת מתחים בשל המלחמה והגדלת תקציבי דיגיטל מעבר לרגיל ● מנכ"לים ומנהלי שיווק בחברות מובילות משתפים עם גלובס את האסטרטגיות שעובדות עבורם

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

אושר בטרומית: הקמת גוף מודיעין חלופי תחת משרד ראש הממשלה

לפי ההצעה, המחלקה תוצב תחת משרד ראש הממשלה, שיקבע את סמכויותיה ואת אופן הפיקוח עליה ● כמו כן, ועדת השרים לענייני ביטחון לא תקבל החלטה ללא קבלת חוות-הדעת של המחלקה

בנימין נתניהו ויואב גלנט / צילום: חיים צח-לע''מ

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

בית הדין בהאג קיבל את הבקשה החריגה של התובע הראשי, כרים חאן, להוציא צווי מעצר נגד רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון לשעבר יואב גלנט בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במסגרת המלחמה בעזה ● "נמצא יסוד סביר להאמין כי נתניהו וגלנט נושאים באחריות פלילית להכוונת התקפה נגד אוכלוסייה אזרחית"