גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בין קמפיין דלתא, דרך בזק ועד קרן הרפתנים של תנובה: ההתגייסות של המותגים במלחמה

בפאנל שנערך היום בנושא "מותגים מתגייסים" בכנס אחריות עסקית של גלובס, נבחנה השאלה כיצד השיווק יכול לעשות אימפקט, וכיצד פעילות ה-ESG שהחברות מפתחות בשנים האחרונות סייעה בשנת המלחמה האחרונה לייצר פתרונות שיווקיים

פאנל בהשתתפות רותם נחמני, טלי תובל ונוי קדם-מדמון ובהנחיית שירלי קנטור בכנס אחריות עסקית של גלובס / צילום: כדיה לוי
פאנל בהשתתפות רותם נחמני, טלי תובל ונוי קדם-מדמון ובהנחיית שירלי קנטור בכנס אחריות עסקית של גלובס / צילום: כדיה לוי

בצל המלחמה, עיקר הנושאים המעסיקים את הארגונים הגדולים הם הנושאים המהותיים כמו שרשראות אספקה וכוח-אדם, אבל גם לשיווק יש תפקיד משמעותי. בפאנל שהתקיים היום (ג') בנושא "מותגים מתגייסים: ליצור ערך עסקי באמצעות שיווק אחראי" בכנס אחריות עסקית של גלובס, נבחנה השאלה כיצד השיווק יכול לעשות אימפקט, וכיצד פעילות ה-ESG שהחברות מפתחות בשנים האחרונות סייעה בשנת המלחמה האחרונה לייצר פתרונות למוצרים, ולשיווק עצמו. 

כנס אחריות עסקית | סמנכ"ל ישראכרט: "ארגונים הם חלק מאקו־סיסטם כלכלי: כשהוא טוב - למותגים טוב"
כנס אחריות עסקית | החשב הכללי: "לטפל בעתיד ולהסתכל על הטווח הארוך זה לא לוקסוס, זה הכרח"
כנס אחריות עסקית | סמנכ"לית מזרחי טפחות: "העשייה החברתית היא חלק מה-DNA שלנו"

"הממד החשוב ביותר של חברה הוא המוצר שלה, והוא מייצר את האימפקט המשמעותי ביותר. שם נמצא המוח של החברה, הערך המוסף הייחודי, החדשנות שלה, והערך הזה משוכפל בצורה הכי רבה ומשמעותית אם עושים עיתון, הלוואות, קפה או טכנולוגיה", ציינה מנחת הפאנל שירלי קנטור, מומחית לקיימות ואימפקט מרקטינג. "הדבר השני הוא המותג - הממד של הסיפור, כשדרך הסיפור של מותגים חזקים ניתן לייצר סיפורים שמשפיעים עלינו ומקדמים אגקנדות חיוביות. הפעולות השגרתיות של הייצור, ההעסקה והפרסום, וככל שחברות עושות אותן בצורה טובה יותר, האימפקט שלהן טוב יותר. נושא התרומות וההתנדבות, הדברים שלא יושבים על הביזנס, שהם לא חלק מהאסטרטגיה של החברה, תרומתם חשובה ויפה, אבל לא משמעותית כמו הדברים שיושבים על הביזנס, כמו השיווק". 

דוגמניות עם פרוטזות בדלתא 

אחד ממהלכי השיווק הזכורים מהשנה האחרונה הוא של חברת דלתא, שהשיקה את קולקציית ADAPTIX, הלבשה תחתונה נגישה לשימוש וללבישה, כשדוגמני הקמפיין הם קטועי רגליים. לא מדובר בפעם הראשונה שדלתא שמה דגש על גיוון ומשלבת בצילומי הקמפיינים אנשים עם צרכים מיוחדים המדגמנים את קולקציות המותג בשילוב עם דוגמניות ודוגמנים ללא צרכים מיוחדים.

"כחברת אופנה יש לנו אחריות מתוקף העובדה שאנחנו עושים המון ימי צילום בשנה ומוציאים המון שיווק החוצה, וחשוב לנו שיהיה ייצוג רחב, ומשם זה התחיל", מספרת רותם נחמני, סמנכ"לית השיווק של דלתא. "אבל החידוש הפעם הוא הקולקציה הנגישה - הלבשה תחתונה של תחתוני גברים, נשים וגוזיות, שאחרי עבודת מחקר וחשיבה, ניסינו להפוך אותם לנגישים ככל שניתן.

"דלתא נמצאת הרבה בבתי חולים ובמרכזי שיקום. לפני שנתיים עשינו פרויקט מקסים עם בחורה שהייתה מאושפזת במחלקה האונקולוגית באיכילוב, ויחד איתה צוות העיצוב שלנו יצר חולצות נגישות לאשפוז שיש בהן סקוצ'ים מיוחדים כדי להקל את החלפת הבגדים. זה פתח לנו חשיבה נוספת, איך אנחנו יכולים לקחת את המוצרים, את הבסיס שלנו, לצאת מהקופסה ולחשוב איך אנחנו יכולים לעשות אותם נגישים יותר. וכך נולדה אדפטיקס, שהתחלנו לעבוד עליה לפני ה-7 באוקטובר, אבל המציאות בארץ רק חידדה את הצורך".

את המוצרים פיתחו יחד עם צוות המחקר והפיתוח של החברה-האם, דלתא גליל, לאחר שהיו בבתי חולים ודיברו עם אנשים. נחמני מספרת כי היה לחברה היה חשוב שהקשת תהיה רחבה. "אנחנו לא יכולים לענות על הצרכים של כולם, אבל השתדלנו שהמוצרים יהיו נגישים לכמה שיותר אנשים. נגד עינינו עמדה קבוצה מאוד מסוימת, אבל פתאום שמענו פידבק גם מנשים מבוגרות שקשה להן לסגור את החזייה או מגברים שלא יכולים להחליף תחתונים בשטח, והבנו שהמוצרים משמשים לא רק את הקבוצה עלינו חשבנו, ושיש פה קהל יעד נוסף".

נחמני מציינת כי בדלתא הופתעו מהמכירות ומכמות החשיפה האורגנית והשיתוף. "כשהעלינו את המוצרים לאתר, עוד לא הספקנו להתחיל קמפיין שיווקי, אבל באופן אורגני זה תפס תהודה ושותף על-ידי המון אנשים. קיבלנו מאות תגובות, אלפי אנשים הקליקו ורצו לראות את הקולקציה, וגם הרכישות הפתיעו. הופתענו כי מדובר בקבוצת נישה מסוימת, אבל גם ברמה העסקית וגם ברמה של לעזור לנו לקדם את האג'נדה החברתית שלנו, שאנחנו פונים לכולם, ובסופו של דבר גם את המותג. היו תגובות מאוד חיוביות ואוהבות שהראו העדפה של מותג מאנשים שהם לאו דווקא קהל היעד של הקולקציה, אלא פשוט אהבו מאוד את מה שעשינו ומאוד התרגשו מהיוזמה".

על השאלה האם לא היו חששות בנוגע למותג כשמציגים את הבגדים על דוגמניות עם פרוטזות, נחמני מציינת כי מדובר במהלך שנמשך שנים. "אנחנו משלבים אנשים בעלי מוגבלויות לצד אנשים ללא מוגבלויות, וקיבלנו רק תגובות טובות. אנחנו באים להראות משהו שמאוד מתכתב עם החיים עצמם, אותנטי, אנחנו מפיקים המון ימי צילום בשנה, ואנחנו באים לנרמל משהו שהוא פה וחלק מהמציאות שלנו. לא חששנו, ומאוד התרגשנו. הופתענו רק מכמות האהדה והתמיכה שקיבלנו. אנשים מעריכים ואוהבים את זה, ובסוף זה נוגע לכולנו, אם זה ברמה המשפחתית, החברית או בעבודה. ואני חושבת שיש פה ציפייה ואחריות למותגי אופנה".

סיוע לרפתנים בתנובה 

חברת נוספת שיצאה במהלך שריגש רבים היא חברת המזון הגדולה בישראל, תנובה, שכבר בחודשים הראשונים של המלחמה הקימה קרן לשיקום רפתות העוטף שנפגעו במלחמה בהשקעה של כ-15 מיליון שקל. "כבר בשעות הראשונות של ה-7 באוקטובר התכנסנו להערכת מצב והתחלנו לבדוק מה שלום מחזיקי העניין שלנו", מספרת נוי קדם-מדמון, ראש מערך התקשורת והאחריות התאגידית של תנובה. "איפה העובדים שגרים בעוטף, מי צריך פינוי, מי גויס בצו 8, כמה עובדים יגיעו מחר בבוקר למפעלים וכמה נהגים למרלו"גים, ואיך ממשיכים לייצר רציפות עסקית גם בשיא הכאוס ואי-הוודאות, כי המכולת בעוטף ובהמשך במטולה ובכפר גלעדי היו חייבות חלב וקוטג'.

"לתנובה יש שיח קבוע עם מחזיקי עניין", מוסיפה קדם-מדמון. "יש תפיסה ארגונית, ומהיום הראשון למלחמה זה היה ברור שכדי לשמור על המשכיות עסקית ועל ביטחון המזון של הציבור, צריך לטפל בכל מחזיקי העניין, לרבות הרפתנים בעוטף.

"הצורך הקיומי של הרפתנים בעוטף, שאנחנו בקשר אישי איתם שנים רבות, פגש אצלנו צורך עסקי של המשכיות עסקיות. 5% מכלל החלב שלנו מגיע מרפתות העוטף, והיה ברור שחייבים לסייע להם מיידית כדי להשתקם.

"כבר באוקטובר 2023 הקמנו קרן לתמיכה ברפתות העוטף בהיקף של כ-15 מיליון שקל, מתוך מטרה לשקם אותן במהירות, ואני שמחה לשתף שסייענו לרפתנים לרכוש ציוד וטרקטורים ואמצעים לחליבה, ובקיבוץ כיסופים אנחנו מסייעים בהקמת הרפת מחדש, אחרי שהרפת נהרסה, ומנהל הרפת נרצח בה על-ידי חוליית מחבלים".

כידוע לכולם, אימפקט לא נמדד במהלך אחד, אלא לאורך תקופה. במיוחד בחודשים הראשונים של המלחמה הצורך בביטחון שיהיה מזון, במיוחד מוצרי בסיס, היה קריטי, בצל החששות מהסלמה, הנחיות פיקוד העורף שהורו בתחילה להצטייד במזון ומים וציוד חירום, וגרמו לגלי פניקה שהובילו את הציבור להסתער על הסופרמרקטים. כל נושא האמון בין הצרכנים לספקי המזון ומוצרי הצריכה הוא קריטי, במיוחד בתקופות כאלה. 

"זה שהצרכנים הגיעו לסופרים, והמדפים לא היו ריקים, זה לא טריוויאלי, זה בזכות יצרניות המזון שדאגו כל הזמן לספק ולשנע מוצרים", מציינת קדם-מדמון. "הציבור ידע שגם מחר יהיו לו חלב וקוטג', ובתקופה של אי-ודאות זה קריטי לייצר ודאות ואמון. הציבור צריך את הוודאות הזו ואת הידיעה שיש על מי לסמוך.

"כשיש משבר, חשוב לאחד את כולם סביב נרטיב משותף, כחלק קריטי להמשכיות העסקית של הארגון ולהתאוששות מהמשבר. לא ראינו מדפים ריקים בישראל, וכדי להמשיך ולשמור על ביטחון המזון של הציבור, צריך ליצר נרטיב - והנרטיב אצלנו הוא המשמעות וביטחון המזון.

"כשמייצרים לעובדים משמעות, כל הארגון נרתם לייצר ולשנע מוצרים, כדי שלא יהיו מדפים ריקים. זה אומר שגם הפועל בקו הייצור במפעל תנובה גליל בקריית שמונה ימשיך להגיע לעבודה תחת אש מטבריה כדי לטגן שניצלים של מאמא עוף במפעל, למרות שהוא מפונה מהבית שלו יותר משנה. ליצר קוטג' או שניצלים לעם ישראל זה אומר להרגיש משמעותי".

טכנאים תחת אש בבזק 

נושא ההמשכיות העסקית מוביל גם הוא לשאלת האמון, וברקע התחרות בין החברות והספקיות, כשלקוחות שומרים פחות על נאמנות ועוברים מחברה לחברה בקלות יתרה מבעבר, גם החברות נדרשות להוכיח את עצמן, בכל פעם מחדש.

בזק יצאה גם היא בקמפיין מוקדם יותר השנה, שקרא לציבור לשמור ולחזק את הקשר עם בני משפחתם המבוגרים, תחת המסר "מתי בפעם האחרונה התקשרתם לסבתא?" בשיתוף משפחתו של רב-סרן טל גרושקה ז"ל שנפל בקרב ליד קיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר, יחד עם סטודנטים מאונ' רייכמן. תובל מעידה כי הוא יצר תהודה רבה בדיגיטל, עם מעל 2 מיליון חשיפות בסטורי. "הבחירה בפרויקט ליוותה את החיבור שלנו למסר של טל שאמר לפקודים שלו, בכל פעם לפני שיצאו הביתה, להתקשר לסבא וסבתא. זה יצר חיבור אמיתי ועמוק, שעורר פידבקים מאוד טובים".

"כחברה שנותנת שירותים לארגונים הגדולים בישראל, כמו בתי חולים, רשויות מקומיות וכוחות הביטחון, מפרוץ המלחמה זה פגש אותנו קודם כל עם העובדים שלנו, כשמעל 800 מילואימניקים קיבלו צו 8, והיינו צריכים לדאוג לרווחתם של העובדים, שהם הנכס הכי חשוב שלנו", אמרה טלי תובל, סמנכ"לית תקשורת תאגידית ו-ESG בבזק. "בלי עובדים אין חברה, וזה חלק מתפיסת ה-ESG שלנו. יש לנו מעל 1,000 טכנאים שמסכנים חייהם מדי יום תחת אש בליווי כוחות הביטחון, לפעמים עם טנקים ומסוקים.

"כשמדובר על מוצרי צריכה בסיסיים כמו בתנובה, מים, חלב וביצים, לא מבינים את הצורך בשירותי תקשורת, כי זה מובן מאליו. אבל כשיש אזעקה, הדבר הראשון שעושים במרחב המוגן הוא להוציא את הטלפון, מסתכלים באינטרנט ודואגים ליקרים לנו. כשזה לא קורה, אתה מרגיש מנותק, ואין לך קשר לעולם, וזה הצורך שלנו. כדי שזה יקרה, העובדים עושים זאת יום-יום מאז ה-7 באוקטובר, כשלא מעט בסיסים צבאיים נותקו מתקשורת, והחזרנו אותם לתקשורת רציפה.

"אחד האתגרים הגדולים הוא גם אמון הלקוחות, והביקושים היו אדירים. חיבור רשויות מקומיות ל-1,000 מקלטים בצפון מהיום להיום ללא עלות, או בתי חולים שלא יכולים לתפקד בלי שירותי תקשורת, וזה השירות הבסיסי שאף חברה אחרת לא יכלה לעשות.

"גם זה מתקשר לעובדים, שתמיד שואלים אותם אם הם לא מפחדים לצאת לשטח ברמת סיכון כל-כך גבוהה, ואף אחד מהעובדים לא סירב. כך היה גם כשליווינו את תושבי רעים וכיסופים לבתיהם החדשים והתקנו ללא עלות שירותי אינטרנט, לצד כל המפונים מהצפון והדרום, ולא חייבנו אותם על כל שירותי הטלוויזיה והאינטרנט בעלויות של 2 מיליון שקל לחודש. אנחנו ממשיכים לעשות את הדברים האלה, מכיוון שזה חשוב לנו". 

תובל סיכמה באומרה כי בשנה האחרונה, התחדדה בחברה החשיבות במיקוד. "יש המון צרכים, בעיקר במלחמה, אבל כדי ליצור אימפקט אמיתי וחזק ונכון, צריך להתמקד בפרויקט אחד או שניים גדולים שמתחברים לליבה ולתוכנית העסקית".

*** גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק מזרחי טפחות, נספרסו, ישראכרט, IBI והרצוג

עוד כתבות

איור: גיל ג'יבלי

תחלקו ל־12: איך קרה שרק הישראלים פיצחו את שיטת התשלומים?

בסופר, בקניון וכמעט בכל חנות, השאלה "האם לחלק לתשלומים", עולה בכל עסקה ● אבל השיטה שעבור הישראלים נחשבת שיגרתית, כמעט ולא קיימת בארה"ב ובאירופה ● איך קרה שהקדמנו את העולם והאם השינוי בדרך? ● שאלת השבוע

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: ap, Stephanie Scarbrough

ארדואן הצהיר על "ניתוק קשרים", אבל השגרירות הטורקית פועלת כבשגרה

הדיפלומטים הטורקים הופתעו מאמירתו של ארדואן על ניתוק יחסים עם ישראל ● כאשר נשאל נשיא טורקיה "האם טורקיה ניתקה את יחסי המסחר עם ישראל", הוא השיב "ניתקנו את היחסים עם ישראל" ● עוד הוסיף נשיא טורקיה כי כל עוד משלוחי האמל"ח לישראל נמשכים, מדיניות זו תהיה יותר אגרסיבית

צוללת של צה''ל / צילום: דובר צה''ל

ביותר מחצי מיליארד אירו: הצוללת הגדולה שנבנתה בגרמניה בדרך לצה"ל

מערכת הביטחון הודיעה כי הצוללת השישית תצטרף לשורות צה"ל ב־2025 ● מדובר בפיתוח הימי הגדול של התאגיד הגרמני טיסנקרופ מאז מלה"ע ה־2 ● מדוע העסקה נעצרה בעבר וחזרה כעת? ● גלובס עושה סדר

מנהיג צפ''ק, קים ג'ונג און מבקר יחידת כוחות מיוחדים בבסיס צבאי סודי במדינתו / צילום: Reuters, KCNA

מדוע חיילים צפון־קוריאניים מוכנים למות ברוסיה

אלפי חיילים צפון־קוריאניים פרוסים לאורך קו החזית הרוסי ● חיילים וקצינים לשעבר, שערקו משורות צבא קוריאה הצפונית, מספרים כי החיילים יעשו הכל למען המנהיג קים ג'ונג און - אך יוצאים גם כדי להימלט מהתנאים הקשים בבית ולקבל הצצה לעולם החיצון

יהודה פוליקר / צילום: שלומי יוסף

סכסוך הדיירים שחושף את הזמר שירוויח מיליונים מהתמ"א בכיכר המדינה

תביעה שהגישו 11 בעלי דירות בבניין ברחוב בילטמור 7 בת"א, הסמוך לכיכר המדינה, נגד שתי בעלות דירות אחרות, חושף את הסכומים החלומיים להם יזכו בעלי הדירות בבניין שבו יתבצע פרויקט תמ"א 38 מסוג הריסה ובנייה ● בין בעלי הדירות נמצא גם הזמר יהודה פוליקר, שבבעלותו לא פחות מ-5 יחידות במבנה, ואשר ביצוע הפרויקט צפוי להניב לו נכסים בשווי של כ-20 מיליון שקל

חבר הכנסת צביקה פוגל, יוזם הצעת החוק / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בלי עבירות שחיתות: החוק שיאפשר למשטרה להפעיל רוגלות אושר בטרומית

הצעת החוק של ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית מתירה למשטרה לחדור לטלפונים ולמחשבים של אזרחים בעת חקירת עבירות חמורות – למעט עבירות שוחד ושחיתות ציבורית ● האופוזיציה נעדרה מההצבעה בטענה להליך בלתי תקין סביב הצבת הנושא על סדר היום ● הסנגוריה הציבורית: "פגיעה חמורה בזכות לפרטיות"

ערי סטימצקי / צילום: אביב חופי

ההשתלטות המוזרה של ערי סטימצקי על חברת ביו דבש

איש העסקים הוותיק רכש את רוב ההנפקה של חברת הפודטק המקרטעת שהקנתה לו כ-70% ממניותה ● בשל איסור על רכישה כזו ללא פרסום הצעת רכש, נרשמו רוב מניותיו בביו דבש כ"רדומות" ● ביו דבש צברה הפסדים של כ-70 מיליון שקל וקופת המזומנים שלה כמעט ריקה

החטוף סשה טרופנוב, בתיעוד של הג'יהאד האסלאמי / צילום: צילום מסך

החברה שמסרבת לדבר על העובד החטוף הפכה למכניסה בהייטק הישראלי

הג'יהאד האיסלמי פרסם היום סרטון של החטוף הישראלי סשה טרופנוב, שנמצא בשבי הארגון כבר 404 ימים ● טרופנוב עובד בחברת השבבים הישראלית אנפורנה לאבס, שנרכשה על ידי אמזון והפכה למנוע הכנסות משמעותי ● בענקית הטכנולוגיה לא התייחסו עד כה לכך שאחד מעובדיה חטוף

אילוסטרציה: Shutterstock

משקיע נדל"ן פרטי או עוסק מורשה? הקו הדק שעלול לעלות לכם ביוקר

משקיעים שיסווגו כעוסקים בפעילות עסקית עלולים לשלם מע"מ על מכירה והשכרה של נכסים ● באילו נסיבות ייקבע מי משקיע, ומה אומרת הפסיקה

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

ישראייר וארקיע ינחתו באמריקה? התוכנית של משרד התחבורה להגדלת היצע הטיסות לארה"ב

משרד התחבורה מקדם מהלך שיאפשר לארקיע ולישראייר להפעיל טיסות לצפון אמריקה ● כיום אל על היא היחידה שפעילה בקו, וכניסת חברות נוספות תקל על העומסים ותביא ככל הנראה לירידה משמעותית במחירים

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

המסחר צפוי להיפתח הבוקר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות ● הדולר בשיא של מעל שנה בעולם, מתחזק מעט הבוקר מול השקל ● לראשונה מזה חצי שנה, האינפלציה בארה"ב עלתה ל-2.6% ● מחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן בישראל, בהראל צופים לעליה של כ-0.5% באוקטובר, אך ששני המדדים הבאים יהיו נמוכים בהרבה ● לומברד אודייר: מעדיפים השקעה בנכסים בטוחים במדינות יציבות כגון ארה"ב ושווייץ ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

הנשק שצפוי ליהנות מביקושים בזכות ההצלחה הישראלית

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: ההצלחה הישראלית הקפיצה את הפופולריות של טילים בליסטיים, טראמפ לא יצליח לסיים את המלחמה בעזה בקלות, והאם רוסיה תעזור להוביל הפסקת אש בלבנון? ● כותרות העיתונים בעולם

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה חיובית בת"א; פרטנר זינקה ב-15% וסלקום עלתה ב-10%

ת"א 35 עלה ב-0.2%, ת"א 125 הוסיף 0.4% ות"א 90 קפץ ב-1% ● אל על תיכנס בעוד שבועיים למדד מדד MSCI ישראל, מיטרוניקס ופריון יצאו מהמדד ● אנלייט העלתה את תחזית ההכנסות והרווח ● בג'יי.פי.מורגן מסמנים את האינדיקטור שיכול להצביע על סיום הראלי בוול סטריט ● תחזית: הדולר ימשיך להתחזק מול האירו ומול מטבעות זרים נוספים

מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי

בנק לאומי מצנן את החגיגה של הלוואות הקבלן. אלה התנאים החדשים

לאחר תקופה שבה פעל ביתר שאת להגדלת הנתח שלו בשוק המשכנתאות, והגיע לכ־30%, מסתמן כי לאומי הוא הראשון לצנן את "חגיגת" מבצעי הקבלנים: מאפשר הלוואת קבלן רק בהעמדת 20% הון עצמי ● לאומי: "הבנק קובע תמיד את התנאים של כל עסקה באופן מקצועי תוך ניהול סיכונים מוקפד ובהתאם להנחיות בנק ישראל"

ויווק רמאסוואמי / צילום: Reuters, Zach D Roberts

איך טראמפ ינהג עם ישראל? זה מה שאחד האנשים הקרובים אליו חושב

ויווק רמאסוואמי הקים חברת ביוטק שהגיעה לנאסד"ק וחברת הון סיכון שמנהלת נכסים במיליארד דולר, כל עוד לא מדובר בהשקעות ESG ● אחרי שרץ בפריימריז הרפובליקניים הוא חבר לדונלד טראמפ ● בעיניו טראמפ מועיל ליציבות העולמית, לישראל יש זכות להגיב לתוקפיה ללא התערבות, והשמרנים צריכים לעבוד על חלופה טובה לשמאל הרדיקלי ● רמאסוואמי נבחר על ידי טראמפ לעמוד ביחד עם אילון מאסק בראש "המחלקה ליעילות ממשלתית", ובעקבות המינוי, אנחנו מפרסמים מחדש את הראיון איתו

ליאור שליין, ניר צוק, טלי בן עובדיה / צילומים: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט, טל גבעוני, כפיר זיו

5 הטעויות הבולטות של מיזם הטלוויזיה רלוונט שנסגר החודש

שנה אחת ו-100 מיליון שקל השקיע היזם ניר צוק במיזם רלוונט שהתקשה למשוך צופים ● מודל עסקי לא ברור, קבלת החלטות לא קוהרנטית וחוסר מיקוד הובילו לסגירה ● "הייתה שאלה מה אנחנו", מספרים עובדים. "טלוויזיה? סטרימינג? אנחנו פעם, אנחנו מחר? מה רוצים מאיתנו?"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; הביטקוין שבר שיא חדש

האינפלציה בארה"ב עדיין רחוקה מהיעד של הפדרל ריזרב ● ישראליות בוול סטריט: אמדקוס עמדה בתחזיות, סימילרוב צמחה מעל הצפי • הביטקוין חצה את רף ה-92 אלף דולר למטבע, מחיר הזהב ירד ב-5% מאז הבחירות • בג'יי.פי.מורגן מסמנים את האינדיקטור שיכול להצביע על סיום הראלי בוול סטריט • תחזית: הדולר ימשיך להתחזק מול האירו ומול מטבעות זרים נוספים

אידו ג'ינו / צילום: איל יצהר

לאחר ש-82% מהעובדים פוטרו, כולל המנכ"ל: RapidAPI נמכרת לנוקיה

הסטארט-אפ הישראלי ראפיד (לשעבר RapidAPI) נמכר לחברת נוקיה ● לפי הערכת גורמים בענף הטכנולוגיה, החברה נמכרה עם קופת מזומנים דשנה שנותרה עמה מסבב הגיוס הקודם

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי

יצחק תשובה ומנהלים בקבוצת דלק ישלמו 27 מיליוני שקלים על כשלים בדיווח

הפיצוי יתבצע במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד נושאי משרה בדלק עקב דיווח למשקיעים שבוצע באיחור סביב שיעבודים והלוואות של הקבוצה ● חברות הביטוח, ובראשן הפניקס, יישאו בתשלום

סניף של רשת ספאר / צילום: גלית חתן

מה עובר על ספאר ישראל: ביטול ההסכם בבאר שבע והתוכניות לתל אביב

סניף שני של רשת ספאר ההולנדית היה אמור להיפתח עד סוף השנה בישפרו באר שבע, אולם סכסוך עם הזכיין הישראלי הוביל לביטול ההסכם ● שני הצדדים מאשימים זה את זה בכישלון המהלך ומדברים על טענות "מגוחכות" ● במקביל, בספאר מתכננים לפתוח 5 סניפים חדשים