גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השמיים נופלים: מה יעצור את משבר התעופה החמור שאליו נקלעה המדינה

יותר משנה מפרוץ המלחמה ונראה כי החזית מול חברות התעופה הזרות רק מסתבכת ● במשרד התחבורה עדיין לא הצליחו להעביר את התיקונים הנדרשים בחוק, ובדרך לגיבושו ניתנה הצצה ללחצי לוביסטים ופוליטיקאים ● בינתיים הבעיה לא קרובה לפתרון, ובעוד שהחברות הישראליות ממשיכות ליהנות מהמצב, בכירים בענף אומרים: "המשבר ייגמר רק כשהמלחמה תיגמר"

נתב''ג. משבר תעופה חמור / צילום: טלי בוגדנובסקי
נתב''ג. משבר תעופה חמור / צילום: טלי בוגדנובסקי

עיכוב בשינויי חקיקה, התייקרות ביטוחים, סירוב הממשלה לפקח על המחירים וטענות על אנטישמיות ועל מחדל דיפלומטי; אלו הן רק חלק מהסיבות שהובילו את ישראל למשבר התעופה הגדול בתולדותיה, ולמצב שבו גם יותר משנה לאחר פרוץ המלחמה, טסות אליה פחות מ-20 חברות, ומתוכן ארבע ישראליות.

המספרים של אל על חשפו: הקווים הכי משתלמים ובכמה עלתה ההכנסה מנוסע? 
החברות הישראליות קיבלו אישור להפעיל טיסות ישירות לניו יורק, אבל יש להן תנאי 

כל זאת על רקע פרסום הדוחות הכספיים של חברות התעופה השבוע, שמספקים הצצה לרווחי השיא שלהן; וגם על רקע טענתה של עורכת הדין של חברות התעופה הזרות, שטוענת שאם תתבצע חקיקה שתואמת את דרישות לקוחותיה, לפחות חמש מהן יחזרו לארץ, אך מסרבת להגיד מי הן. איך כל זה מתחבר? גלובס צולל לכאוס בשמי המדינה.

החוק יחזיר חברות?

השבוע, יותר מ-13 חודשים לתחילת המלחמה, סוף סוף התכנסה ועדת הכלכלה בכנסת כדי להכין את תיקוני החקיקה בחוק שירותי התעופה (המכונה "חוק טיבי") לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. במשרד התחבורה גררו רגליים, החוק הממשלתי עוכב, הגיע סוף סוף לוועדה, ואז יכול היה הציבור להיחשף ולו במקצת למערכת האינטרסים הסבוכה, לספינים של הלוביסטים וללחצים של הפוליטיקאים, סביב הענף שנמצא במשבר החמור בתולדות המדינה, שבמסגרתו ישראל נתונה במצב שבו טיסות מבוטלות ברגע האחרון ומתייקרות בעשרות אחוזים, ואזרחי המדינה אינם יכולים לצאת ולהיכנס משעריה האוויריים כבעבר.

החוק נועד להגן על הנוסעים הישראלים במקרים של ביטולי טיסות, כך שאם טיסה בוטלה בהתראה של פחות מ-14 יום, הנוסע זכאי לקבל לינה על חשבון חברת התעופה, החזר כספי של הטיסה או טיסה חלופית, וכן פיצוי שקבוע בתקנות, שנע בין 1,440 ל-3,460 שקלים. אומנם בחוק ישנה הגנה לחברות, בדמות כוח עליון שמחייב ביטול טיסה ופוטר אותן מפיצוי, אבל בעקבות פרשנויות שונות של בתי המשפט, נוצרה אי-ודאות משפטית, שמרתיעה רבות מהחברות לפעול בישראל.

במסגרת התיקון המוצע, שהתעכב חודשים, מציעה הממשלה להגביל את סידור הלינה במדינה זרה, לעד יומיים מביטול הטיסה, מוצע להסמיך את שרת התחבורה לבטל את הזכאות של הנוסע לפיצוי, או לקצר את תקופת ההודעה המוקדמת על ביטול הטיסה, וכל אלו מעת שהוכרז על מצב מיוחד בענף התעופה. במסגרת ההצעה, מתחילת המלחמה ועד לסוף חודש נובמבר בשנה שעברה תבוטל לחלוטין חובת הפיצוי, והתקופה מחודש דצמבר בשנה שעברה ועד לחודש פברואר השנה תוגדר כ"שגרת מלחמה", שבה תקופת ההודעה המוקדמת תקוצר מ-14 ימים לשלושה ימים בלבד.

ואולם, לחברות התעופה הזרות התיקון בחוק אינו מספיק. כ-15 חברות זרות מיוצגות על ידי עו"ד שירלי קציר, שותפה וראש מחלקת תעופה, תיירות ומלונאות בפישר (FBC). בניגוד לעקרון השקיפות שלפיו מתקיימים הדיונים בוועדות הכנסת, מלבד בריטיש איירווייז, ובשל חיסיון משפטי, סירבה קציר לפרט בפני ועדת הכלכלה מי הן החברות שדורשות פטור מחובת הפיצוי לנוסעים גם לאחר סוף פברואר ועד לסיום המלחמה, והגבלה בחובת המימון של טיסה חלופית, משום שהן נדרשות לדבריהן לרכוש טיסות חלופיות של חברות ישראליות במחירים גבוהים יותר. חברת רינאייר, אשר יוצגה על ידי עו"ד אייל דורון מש, הודיעה כי היא דורשת לבטל לחלוטין את חובת מימון הטיסה החלופית.

קציר טענה בדיון בוועדה השבוע, שחמש חברות יחזרו לישראל אם החוק יותאם לדרישותיהן. היא סירבה כאמור לפרט, וזאת למרות הפצרות יועמ"ש הוועדה. היו"ר לא חייב אותה להסביר את מי היא מייצגת ומיהן החברות שלכאורה יחזרו. בכל אופן, רינאייר טוענת שסך עלויות הפיצוי בישראל הגיעו ל-3.8 מיליון אירו.

לא כולם מסכימים ששינוי החוק הוא שיחזיר את החברות הזרות לישראל. בכיר בחברת תעופה אירופית, שלא תשוב בקרוב לישראל, ציין בפני גלובס כי "כולם מדברים על חוק שירותי תעופה, וזה משהו שיכול להקל, אבל אני לא חושב שזאת הסיבה העיקרית שחברות תעופה אינן טסות לפה. הסבירו לנו למה השדה בטוח יחסית לפעילות, אבל מדובר במלחמה. אני מתקשה לראות מה הממשלה יכולה לעשות, אבל אין ספק שהיא לא עושה דבר", אמר. גם בממשלה טוענים שאומנם המצב החוקי מלא בלקונות, כתוצאה מהמצב השונה שכופה המלחמה, אלא שהקווים לישראל משתלמים ורווחיים מאוד.

אולי הביטוחים יעזרו?

במהלך הדיון דרש יו"ר הוועדה להעניק לחברות הזרות את אותו כיסוי ביטוחי שהיא מעניקה לישראליות. המוצר הביטוחי שניתן לחברות ישראליות מגן מפני התרסקות מטוס בשל המצב הביטחוני בכיסוי של 6 מיליארד שקל על מטוסים שאינם חכורים. "אני מבקש מכל משרדי הממשלה לעשות את עבודתכם, אתם לא רואים מה קרה עם מחירי הטיסות? לא רק שהם גבוהים אלא שאנשים תקועים בחו"ל והצרכן נפגע", הטיח יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן בנציגי משרדי התחבורה והאוצר בהקשר זה.

דוד ביטן, יו''ר ועדת הכלכלה / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

אלא שגורמים בענף מסבירים שקיימת שונות מהותית בין החברות הזרות לישראליות. בעוד שלחברות הזרות הביטוח אומנם התייקר, לעיתים בצורה משמעותית, החברות הישראליות נותרו ללא ביטוחים כלל. לכן, המדינה נכנסה בנעלי חברות הביטוח. עלות הרחבת הכיסוי הביטוחי מוערכת במאות מיליוני שקלים, ולפי רשות התעופה האזרחית היא לא תביא לישראל את החברות הזרות.

חששות הצוותים הזרים

הטייסים והצוותים הזרים חוששים לטוס לישראל. עו"ד קציר, המייצגת את החברות הזרות וביניהן בריטיש איירווייז, טענה בדיון כי נמצא לכך פתרון: "החברה לוקחת צוות מאנגליה ומורידה אותו בלרנקה בקפריסין, שם הצוות הבריטי יורד ועולה צוות מקפריסין שטס לישראל וחוזר חזרה ללרנקה. הם לא רוצים לישון בישראל".

מטוס בריטיש איירווייז / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

נציג רשות התעופה האזרחית התפרץ והטיח: "בריטיש לא טסה לישראל חודשים, על מה את מדברת?", וגם יועמ"ש הוועדה הזכיר ש"גם במתכונת זו בריטיש כלל לא פועלת".

"אם תשאל מנכ"ל של חברת תעופה זרה מה יביא אותו לפה הוא יגיד לך תשובה אחת - סיום המלחמה", אומר גורם בכיר בענף התעופה. "אם אתה טייס זר, היית מגיע לפה? נפל טיל ברמת גן. איזה בן אדם נורמלי, שפוי, שאין לו קשר למקום הזה וחי במדינה דמוקרטית, ירצה לטוס לפה ולעשות פה את הלילה? אני לא מכיר אחד כזה".

לדבריו, "המשבר בתעופה, כמו גם המשבר בבנייה, בהייטק, בתעשייה, לא יסתיים עד שהמלחמה לא תסתיים, ובינתיים יכולים להקל עם חקיקה וביטוחים, אבל זה לא מה שיהיה הגיים-צ'יינג'ר שיגדיל את חברות התעופה הזרות שטסות לפה מ-10 ל-110. אתה לא יכול לרפא סרטן עם אקמול. לכן, גם אם לחברת תעופה משתלם להגיע לפה, היא לא תבוא".

"מבחינתו של טייס בפרנקפורט שרואה חדשות, לטוס לישראל זה כמו לטוס ללבנון", אומר גורם אחר בענף. "הם חושבים שאם יורים על תל אביב הכול עולה בלהבות, ולא יודעים שנכנסים לממ"ד, יוצאים ממנו, וממשיכים כרגיל".

גם משבר דיפלומטי

גורם בכיר נוסף בענף מסביר ש"לא מדובר רק באירוע כלכלי, כי כל הקווים לישראל רווחיים, ובכל זאת לוקח למשרד התחבורה 11 חודשים לתקן חוק. מדובר גם באירוע פוליטי ובחרם של החברות על ישראל, ובחרם הזה הייתה צריכה להיות התערבות דיפלומטית, שלא הגיעה. אפילו חברינו בממשל האמריקאי לא נדרשו להפעיל לחצים על החברות האמריקאיות לטוס לישראל, ואני לא חושב שמישהו בכלל עבד על הדברים האלו. זו עוד דוגמה למצב שבו הממשלה בחוסר תפקוד גם בערוצים המקצועיים וגם בפוליטיים".

גורם אחר בענף טוען, כי "דיפלומטיה לא יכולה לטפל במהות, והמהות היא שאנחנו מדינה לא מקובלת ברוב המקומות בעולם היום, וכשמשהו לא מקובל אז כולם עפים עליו עם הזרם ועם קורטוב של אנטישמיות. אלו חברות שהאירוע הזה מייצר להן בעיה תפעולית, כי כל שינוי בלו"ז משנה את כל לוחות הזמנים שלהן, הוא מייצר בעיה כלכלית, טייסים לא רוצים לבוא לפה. אז זה נכון שהשוק פה נהדר והבודדים שטסים לפה חוגגים, אבל יש להן אלטרנטיבות, הן יכולות לטוס ליעדים אחרים".

הישראליות חוגגות

בינתיים, חברות התעופה הישראליות גובות מחירים גבוהים. אל על דיווחה השבוע על מחירים מקסימליים מדהימים: אגן הים התיכון ב-469 דולר; מזרח אירופה ב-637 דולר ועד למזרח הרחוק ב-1,689 דולר וצפון אמריקה ב-1,900 דולר.

גם נתח השוק של החברה הוכפל, והכנסותיה מטיסות לאמריקה נסקו ב-60%. את הרבעון השלישי היא סיכמה עם הכנסות של יותר ממיליארד דולר, ועם שיא חדש ברווח, של 187 מיליון דולר, והמניה השלימה בשנה האחרונה זינוק של 220%.

גם ישראייר דורשת הקלות ביישום החוק, ואף היא נהנתה מרווחים משמעותיים בתקופת המלחמה. החברה הציגה השבוע תוצאות שיא בצל המלחמה, עם קצב תנועת נוסעים של 1.4 מיליון - גידול של 40% בהשוואה לתקופה המקבילה. החברה רשמה הכנסות שיא של 166 מיליון דולר ושיא ברווחיות הגולמית.

רשות התחרות מתמהמהת

בינתיים רשות התחרות, שהחלה בבדיקת עלות המחירים, גוררת רגליים, ועדיין לא פרסמה מסקנות, ויחלפו עוד חודשים עד לפרסומן. גם במשרד התחבורה לא נוקטים פעולות מתאימות ולא מחייבים את החברות למחירי מקסימום, כפי שעשו בקורונה.

"בתקופת הקורונה משרד התחבורה איים על החברות הישראליות שאם לא יתכנסו למחיר גג, יילקח מהן הרישיון", מזכיר גורם בכיר בענף. "חברות לא אוהבות לריב עם המדינה. ואם שרת התחבורה למשל אומרת לך תהיה חזיר קטן, אל תהיה חזיר גדול, אז חברה כזו תעדיף להיות חזיר קטן ולא לריב. אבל מישהו צריך להגיד את זה, וזה לא קרה. למי רגב תפנה? כולם מחוברים אליה. לרמי לוי? (הבעלים של ישראייר, א' ז' וס' ל') לאחים נקש? (מבעלי ארקיע, א'ז' וס' ל') או אולי לרוזנברג? (מבעלי אל על, א' ז' וס' ל'). ככה עובדת המדינה אצלנו".

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

מרשות התחרות נמסר: "לא בכדי האכיפה כנגד בעל מונופולין בשל 'מחיר מופרז' היא מעטה מאוד בעולם כולו. עד לאחרונה בישראל לא נעשתה כל אכיפה לפי עילה זו. הממונה על התחרות אכפה לראשונה את הסעיף במקרה של תרופה מצילת חיים.

"גם הבדיקה על אל על נעשית בעילה זו, והיא נעשית באופן אינטנסיבי עמוק ורציני. יש לציין כי ככל הליך אכיפה, הוא אינו נותן פתרון מיידי אלא תמיד ניתן בדיעבד ככלי הרתעתי, ואינו מחליף או מייצר פיקוח על המחירים. סמכות הפיקוח על מחירים היא של המפקח על המחירים במשרד הכלכלה".

ממשרד התחבורה נמסר: "החל מ-7 באוקטובר, משרד התחבורה בהנחיית השרה רגב שומר על רציפות תעופתית ושמיים פתוחים, ובמהלך כל תקופת הלחימה, מקיימים השרה ומנכ"ל המשרד, משה בן זקן, יחד עם רת"א וחברות התעופה שיח תכוף כדי לשמור על רציפות התעופה. השרה ממשיכה במדיניות של אבטחת בטיחות הטיסה במרחב האווירי של מדינת ישראל.

"משרד התחבורה קיבל את האישורים מהממשל הפדרלי לקיום הטיסות של חברות ישראייר וארקיע, ובכך יוגדל היצע הטיסות לצפון אמריקה. כמו כן, השרה פועלת להקטנת האי-ודאות עבור חברות התעופה באמצעות תיקון חוק טיבי".

עוד כתבות

אילוסטרציה: Shutterstock

ההורים נתנו כסף במתנה לרכישת דירה, ואז הזוג התגרש. מה קבע ביהמ"ש?

בני זוג רכשו דירה תמורת 1.8 מיליון שקל, כשסך של 300 אלף שקל שולם ע"י הורי האישה ● כשזו התגרשה, הוריה תבעו שהבעל לעבר ישיב להם את הסכום שהשקיעו בדירה, לטענתם במסגרת "מתנה על-תנאי" ● כיצד הכריע בית המשפט?

המדינה שמגנה את ישראל אבל רוכשת ממנה נשק במיליארד אירו

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: הולנד רכשה מתחילת המלחמה נשק מישראל במיליארד אירו, הקול הלבנוני הקרוב ביותר לאוזנו של טראמפ, אוסטרליה סירבה להכניס את איילת שקד, האזהרה המטרידה ליהודים בברלין ומדוע העימות בין ישראל לאיראן לא גלש עדיין למלחמה ● כותרות העיתונים בעולם 

מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

אנבידיה עקפה את התחזיות בפעם התשיעית רצוף, אז למה המניה ירדה?

החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק פרסמה אמש את דוחותיה הרבעוניים ועקפה שוב את כל התחזיות ● למרות זאת, המניה איבדה גובה במסחר המאוחר כתוצאה ממספר חששות של המשקיעים: קצב הצמיחה עדיין מסחרר אך נמוך מבעבר, והחברה מתקשה לעמוד בביקושים לשבב המתקדם שלה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

וול סטריט ננעלה בעליות; גוגל ירדה ב-4.5%, אינוביד זינקה ב-86%

דאו ג'ונס עלה ב-1% ● יו"ר הרשות לניירות ערך האמריקאית, גארי גנסלר יעזוב את תפקידו ב-20 לינואר ● משרד המשפטים האמריקאי קבע שעל גוגל למכור את הדפדפן כרום ●  אינוביד הודיעה על מיזוג שיהפוך אותה לחברה פרטית ● הביטקוין לא עוצר: נסחר סביב 98,000 דולר ● סופר מיקרו קומפיוטר השלימה זינוק של 60% מתחילת השבוע ● בג'יי.פי מורגן מסמנים שתי מניות מעניינות לקראת 2025

בנייה בישראל. ''הוצאות חריגות שוחקות את הרווחיות של היזמים'' / צילום: Shutterstock

קבלני הביצוע נשארו בלי רווח, ויזמי הנדל"ן נדרשים לפתוח את החוזים והכיס

חברות הביצוע דורשות מהיזמים לפתוח חוזי בנייה סגורים וקבועים מראש, בשל התייקרויות בשוק מעבר למדדי הלמ"ס ● תוספות התשלום מגיעות כיום לעד 5% מעלויות פרויקטים ● בדניה סיבוס דורשים מלמ"ס לעדכן את המדדים, "ואם הדברים לא ייפתרו, נשקול הגשת בג"ץ"

אלי פלדשטיין / צילום: רשתות חברתיות

"הבוס מבסוט": התכתבות יועצי ראש הממשלה לאחר הפרסום ב"בילד"

כתב האישום בפרשה חושף את הקשר בינו לבין יועץ רה"מ הוותיק יונתן אוריך ● בין היתר, פלדשטיין כתב לאוריך: "מה שאני בונה לך עכשיו לסופ"ש שווה מיליון דולר" ● פלדשטיין נאשם במסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה - העבירה החמורה ביותר בתחום הריגול ● המדינה מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים

בחודש אוקטובר נלקחו משכנתאות בהיקף של 6.91 מיליארד שקל / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סכנה ליזמים וחוסר ודאות לרוכשים: המשכנתאות הנדחות תופסות נתח הולך וגדל

בחודש אוקטובר נלקחו משכנתאות בהיקף של 6.91 מיליארד שקל - מדובר במספר נמוך יחסית לחמשת החודשים שקדמו לו, אך הוא ניתן להסבר בריבוי חופשות החגים ● המשכנתא הממוצעת בחודש שעבר הגיעה לרמה של 1.03 מיליון שקל ● מגזר הלוואות הבולט והבלון ממשיך להוות חלק משמעותי מכלל ההלוואות שנלקחות לדיור, ובאוקטובר הוא היווה כ-16%

מילואימניקים בשטחי הכינוס / צילום: Associated Press, Ohad Zwigenberg

השינוי שהאוצר מתכנן בתגמול למשרתי המילואים

התוכנית שמנסים לקדם בימים אלו באוצר, מבקשת להגביל את היכולת של המילואימניקים לקבל תגמול על השירות ועל שכר עבודה במקביל ● מטרת התוכנית היא לצמצם את עלויות התשלום העודפות ולייעל את מערך המילואים

המגדל נפתח ב-2006 והיה הבטחה גדולה בשוק מגורי היוקרה במרכז מיאמי / צילום: mondialrealty.com

בניין מגורים יוקרתי בן 18 שנה עומד במרכז תעלומה נדל"נית במיאמי

קן גריפין, המנכ"ל של קרן הגידור סיטדל, רוצה להקים את מטה החברה על שטח של כ-16 דונם במיאמי ● הבעיה: בניין דירות בן ה-22 קומות שניצב במרכז השטח, ובמשך השנתיים האחרונות נקנה דירה אחרי דירה על ידי רוכש אנונימי ● בנתיים בעלי הדירות בבניין בטוחים: גריפין הוא הקונה האנונימי

מלחמת המטבעות בין האירו לדולר חוזרת / אילוסטרציה: Shutterstock

מלחמת המטבעות חוזרת: האירו נחלש מול הדולר, וזאת לאו דווקא בשורה טובה לשקל

הדולר מתחזק בעקביות מול רוב המטבעות מאז הבחירות בארה"ב, ומתקרב לנקודת שוויון מול האירו ● מי שעשויה להרוויח מהמצב היא גרמניה שנקלעה לתקופה קשה, ופיחות במטבע יהפוך את היצוא שלה לאטרקטיבי יותר ● וגם: הסיבות לכך שהשקל דווקא מתחזק

רן עוז, מנכ''ל קבוצת ישראכרט / צילום: תמי בר שי

מצטרף למרוץ: בנק ירושלים עומד להגיש הצעה לרכישת ישראכרט

פרטי ההצעה עדיין לא ידועים ● בתחילת החודש נסוגה אל על מהצעתה לרכישת חברת כרטיסי האשראי לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל ● נכון לעכשיו, מנורה מבטחים נותרה לבדה במרוץ

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בת"א; מדד הבנקים עלה ב-1.3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.3% ● השקל התחזק קלות מול המטבעות הזרים ● הביטקוין לא עוצר: מתקרב למחיר של 98,000 דולר ● אסטרטג שווקים מזהיר מפני בריחת משקיעים משוק האג"ח האמריקאי ● פוריה פיננסים: הפסקת אש בגזרה הצפונית צפויה להוביל להתחזקות של השקל בטווח הקצר ● והאם הריבית בארה"ב תרד מהר יותר מהתחזיות?

בנימין נתניהו ויואב גלנט / צילום: חיים צח-לע''מ

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

בית הדין בהאג קיבל את בקשת התובע כרים חאן להוציא צווי מעצר נגד רה"מ נתניהו ושר הביטחון לשעבר גלנט בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במלחמה בעזה ● "יסוד סביר להאמין כי נתניהו וגלנט נושאים באחריות פלילית להכוונת התקפה נגד אוכלוסייה אזרחית" ● עוד נטען כי השניים מנעו סיוע הומינטרי ואחראים ל"הרעבה כשיטת לוחמה" ● לשכת רה"מ: "ההחלטה אנטישמית השקולה למשפט דרייפוס המודרני"

בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

מזרחי טפחות: הרווח הנקי זינק ב-30% ל-1.4 מיליארד שקל

התשואה על ההון הגיעה לרמה גבוהה ביותר עד כה בקרב הבנקים הגדולים - 19% ● בדומה למתחרים, מזרחי טפחות הציג צמיחה חדה באשראי לציבור

הקמפיין האחרון של פוקס עם עדן גולן / צילום: צילום מסך

קבוצת פוקס נכנסת להפסקת הפרסומות של ערוץ 14

לפי נתוני יפעת בקרת מדיה, מאז אוגוסט קבוצת האופנה של הראל ויזל מפרסמת בערוץ 14, אם כי במינון נמוך ● קולקציית הסופגניות של רולדין הושקה בבית החולים השיקומי בשיבא-תל השומר, ולספארי ברמת גן יש מנכ"ל חדש

צביקה נטר, מייסד ומנכ''ל אינוביד / צילום: אוראל כהן

בפרמיה של 94%: חברת הטכנולוגיה אינוביד נמכרת ותהפוך לפרטית

המיזוג, עם חברת Flashtalking שבבעלות Mediaocean, מתבצע לפי שווי של כ-525 מיליון דולר לאינוביד ● אינוביד מוזגה ל-SPAC בשנת השיא 2021, לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר ● המנכ"ל צביקה נטר: "זו הזדמנות לרוץ מהר קדימה"

איור: גיל ג'יבלי

TSMC במקום אנבידיה? הנוסחה שתעזור לכם לבחור מניות לטווח ארוך

וורן באפט בנה את הונו מזיהוי של מניות ערך בסקטורים מסורתיים בתקופות משבר, אבל האם זו הבחירה העדיפה לכל משקיע? ● מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי המניות, ואילו חברות מאפשרות למשקיעים ליהנות מכל העולמות? ● שאלת השבוע

שני כבלי תקשורת באירופה נחתכו: האם המתיחות ביבשת עלולה להגיע לישראל?

המתיחות באירופה מעמיקה עד קרקעית הים, עם חיתוכם של שני כבלי תקשורת מרכזיים באורח מסתורי ● בישראל חוששים מפגיעה דומה בתשתית הימית המיושנת ממילא

דני לוי, מפקד מחוז חוף / צילום: דוברות המשטרה

האם מספר הנרצחים בחברה הערבית ירד תחת כהונת המפכ"ל דני לוי

המפכ"ל הטרי התגאה בתוצאות שהביא בלחימה בפשיעה בחברה הערבית. אבל עוד מוקדם לחגוג ● המשרוקית של גלובס

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

מירי רגב לא האריכה את הקדנציה, ועכשיו חברת נתיבי איילון פועלת ללא יו"ר

מקסין פסברג, שמונתה ליו"ר הדירקטוריון ב־2021 ע"י מרב מיכאלי, עזבה השבוע את תפקידה, לאחר שרגב בחרה שלא להאריך לה את הקדנציה ● הטענות המושמעות בענף נגד רגב הן שהיא נוהגת להשתלט על חברות תשתית ממשלתיות דרך יו"ר הדירקטוריון, המנכ"ל ושומרי הסף